abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:35:01 #176
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52477321
Wilders
  Moderator zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:35:38 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_52477329
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:34 schreef Re het volgende:

[..]

ja maar dat was gericht tegen de Katholieken, dat doen de moslims nu ook dus is het rechtvaardig...
0w dan heb ik niets gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_52477339
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:29 schreef moussie het volgende:

[..]

zelfs al was ik dat wel .. wat dan nog, in hoeverre is dat relevant ?
ik geef mijn mening, krijgt die een bepaalde meerwaarde/aftrek al naar gelang de culturele achtergrond ?
Omdat je stelt dat de bijbel vervalst is. dat is een islamitisch dogma, gebaseerd op de islamitische visie op andere religies.
Als jouw geloof zegt dat dat jouw "eigen mening" is, dan ga ik daar niet tegen in.

Als het je eigen mening is vraag ik me af waar je dat in godsnaam op baseert. Het is namelijk een volstrekt onlogische opmerking (behalve dan vanuit islamitrische dogma's)

En ja, als jij jouw geloof als De Waarheid brengt, heeft dat voor mij minder waarde; ik ben namelijk geen moslim en vind in het algemeen wat de islam zegt dus onzin. Dat is mijn religieuze opvatting, snap je.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_52477428
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:19 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

De term is hier net zo op zijn plaats als Islamobroeikaseffect zou zijn.

Maar dat is niet van belang, het gaat om de boodschap toch? Als men met Islamonazisme weg was gekomen had men dat gedaan, fascisme is the next best thing.

Het is absurd. Maar dat is Godwin's Law vaak ook.
De vraag blijft: is politiek een integraal onderdeel van de islam?

Ik denk van wel.

Het politieke aspect van de islam doet mij ook erg sterk denken aan het fascisme, maar meer nog aan de Europeese politiek van Karel de Grote tot de late Middeleeuwen.

Broeikaseffect heeft er niets mee te maken.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_52477485
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:21 schreef Re het volgende:

[..]

Dus jij pleit ook voor een verbod op partijen als CDA, CU, SGP, RPF etc. En de eerste Islam partij moet nog worden opgericht natuurlijk, waar is die politieke macht van hun?
Dus..?

Hoezo dus?

Ik zou een islamitische politieke partij trouwens toejuichen. Dat deze er niet is, doet mij vermoeden dat voor de meeste moslims islam en parlementaire democratie niet samengaat.
Wat volgens mij volgens de koran en vele stromingen binnen de islam inderdaad zo is.
  † In Memoriam † zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:47:17 #181
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52477563
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:40 schreef Masterix het volgende:

[..]

Het politieke aspect van de islam doet mij ook erg sterk denken aan het fascisme
Nofi, maar dan heb je imo geen flauw benul van wat fascisme beoogt.
pi_52477629
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar de 'last' die met name 'wit' nederland ondervindt met de islam...heeft niks te maken met de religie islam......

alle overlast in de oude wijken....
onbeschoft gedrag van bepaald deel van de zogenaamde 'islamitische' jongeren..
terroriseren(om maar eens een Wildersterm te gebruiken) van buurten/winkelcentra/publieke ruimte...
oververtegenwoordigd zijn in de statistieken die betrekking hebben met bepaalde soorten criminaliteit...

heeft niks maar dan ook niks te maken met de islam....95% van de jongeren die zich aan het hierboven genoemde gedrag/gedragingen schuldig maken, weten niks van hun religie...als ze bepaalde teksten uit de koran denken te mogen aanhalen voor dit gedrag en daarmee goedpraten/rechtvaardigen, geeft dit alleen maar aan hoe onwetend ze zijn...

Ik weet zeker als deze jongeren niet op deze manier aanwezig zouden zijn in de publieke ruimte, dat het niemand geen ene reet kan schelen wat er in de Koran staat
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:52:40 #183
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52477656
Dat denk ik dus ook, maar Islambashing is zo in de mode dat alles onder noemer geschaard kan worden.
pi_52477676
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:47 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nofi, maar dan heb je imo geen flauw benul van wat fascisme beoogt.
Nofi, maar dat heb ik natuurlijk wel.
Voor mij is dat een bepaald soort zuiverheid, een eenheid (fasces) of collectief die boven het individu gaat, het individu dient zich totaal aan het collectief te onderwerpen en mag grenzeloos door het collectief gecontroleerd en gemanipuleerd worden.

De islam is voor mij net zoiets, controle, onderwerping, verachting van het individu, maar dan niet vanuit een heilig collectief, maar vanuit een voorstellig van God en Mohammed.

Heb jij enig idee wat fascisme en/of islam beoogd? Want ik denk namelijk van jou dat jij daar geen flauw benul van hebt, nofi natuurlijk.
pi_52477706
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:52 schreef Heerlijkheid het volgende:
Dat denk ik dus ook, maar Islambashing is zo in de mode dat alles onder noemer geschaard kan worden.
Bashen van christendom en bijbel gebeurt denk ik in Nederland 1000x zoveel, maar daar hoor je veekl minder vaak achtelijke reacties op.

De mode is te doen alsof je elke religie mag afkraken, zolang je maar van de islam afblijft.
pi_52477784
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:55 schreef Masterix het volgende:

[..]

De mode is te doen alsof je elke religie mag afkraken, zolang je maar van de islam afblijft.
Wat natuurlijk weer een rechtstreeks gevolg is van de mate van tolerantie van de islam jegens andersdenkenden.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:01:04 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52477816
dus we zijn bang om kritiek te geven tegen de islam?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:03:12 #188
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52477863
Kijk, zoiets moet gewoon kunnen, maar het moet wat mij betreft een instrument zijn in een strijd voor een beter Nederland, niet als instrument voor electoraal gewin of haatzaaien. En waar de scheidslijn ligt tussen kritiek en haat, bepaalt je geweten wel. Maar het ruikt in deze discussies gewoon niet zo fris.
pi_52477881
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:59 schreef Jalu het volgende:

[..]

Wat natuurlijk weer een rechtstreeks gevolg is van de mate van tolerantie van de islam jegens andersdenkenden.
Het kan met elkaar te maken hebben, maar ik zie het verband niet zo.

Ik snap er eigenlijk werkelijk geen zak van. De enigen (bij wijze van) die Hollands op de islam reageren zijn Wilders en Jami.
In de traditie van Luther tot Muntz zeg maar: van kritiek hebben tot de spot drijven met.

Waarom de islam volgens de "intellectuelen" zo'n speciale behandeling nodig zou hebben is mij een groot raadsel. Religies maak je in Nederland belachelijk en zet je op hun plaats.
Zo gaat dat.
pi_52477893
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:01 schreef Re het volgende:
dus we zijn bang om kritiek te geven tegen de islam?
Kom nou, het is toch al meermalen duidelijk gebleken dat wie openlijk kritiek heeft op de islam al gauw vogelvrij is? Ben je de cartoonrellen alweer vergeten? De moord op Theo van Gogh? Maar ach, dan zijn natuurlijk allemaal excessen.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:10:27 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52477982
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:05 schreef Jalu het volgende:

[..]

Kom nou, het is toch al meermalen duidelijk gebleken dat wie openlijk kritiek heeft op de islam al gauw vogelvrij is? Ben je de cartoonrellen alweer vergeten? De moord op Theo van Gogh? Maar ach, dan zijn natuurlijk allemaal excessen.
je hebt kritiek en je hebt kritiek, en je hebt gekken en gehersenspoelden
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:21:40 #192
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52478216
Als je gewoon je kritiek uit en er geen nummertje van maakt, dan wordt je waarschijnlijk niet van de fiets afgeschoten.
pi_52478389
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:21 schreef Heerlijkheid het volgende:
Als je gewoon je kritiek uit en er geen nummertje van maakt, dan wordt je waarschijnlijk niet van de fiets afgeschoten.
En daar geloof ik dus niet meer in...
pi_52478404
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:40 schreef Masterix het volgende:

Het politieke aspect van de islam doet mij ook erg sterk denken aan het fascisme,

If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_52478482
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:32 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

[afbeelding]
En slim zijn dit soort lui ook al niet; zouden ze nou zich echt niet realiseren dat Hitler net zoveel ophad met moslims als met joden?
pi_52478504
quote:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

Extremisten heb je in elke religie .
-
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:39:15 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52478508
quote:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
dutch.faithfreedom.org ... vrjheid van faith?
pi_52478793
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:38 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]

Extremisten heb je in elke religie .
ging over fascisme
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_52478868
Ik ben toch eigenlijk stiekem een beetje respect aan het krijgen voor hem...
pi_52478989
quote:
De politicus voelt niets voor een gesprek met de Nederlandse Moslimraad over zijn oproep. De raad had Wilders uitgenodigd, maar die vindt een ontmoeting zinloos, omdat een debat volgens hem onmogelijk is.
Ja Geert, wel als je halsstarrig blijft weigeren om het debat aan te gaan.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')