Delen op de middelbare school.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:46 schreef SYCO het volgende:
hoeveel van jullie hebben daadwerkelijk de koran gelezen??
je begrijpt donders goed dat ik selectief lezen bedoelquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:30 schreef Masterix het volgende:
dat bestaat niet.
dat is geen theologische opvatting maar dagelijkse praktijk in islamitische landen, omdat het zo in de Koran staatquote:Jouw theologische opvattingen mag je bij je houden, die moet ik niet.
In mijn opvatting, en die van vele koran-onderzoekers, is de koran vals. Hoef je niet van me aan te nemen, maardat is wel zo.
dus ze noemen het boek een vervalsing maar behandelen de mensen die erin geloven wel met respect (tenzij ze massaal je land binnen komen vallen om je te vertellen hoe je "beter" moet leven) .. niets mis mee toch ? Ik vind het iig beter klinken dan je kop onder water of op het hakblokquote:In werkelijkheid zijn de twee boeken verschillend: de bijbel is in duizenden jaren ontstaan, daarover is geen discussie. dat is de koran eigenlijk ook, maar dat mag niet gezegd worden. Moslims doen alsof de koran geschapen is: alleen moslims kunnen dat voor waar aannemen, niet-moslims vinden dat natuurlijk onzin. Alleen als je van de schepping (en zuivere openbaring) van de koran uitgaat, kan je de bijbel een "vervalsing" noemen. Het is dus puur een theologische "waarheid", en een erg beledigende bovendien.
Ierland alweer vergeten .. of is daar het feit dat er een buitenlandse bezetter met een ander geloof de lakens uit wil gaan delen ineens wel relevant ?quote:Ook in de bijbel-belt vinden geen aanslagen plaats in naam van geloof -> onzin dus.
ooh jeetje, nog zo eentje die meent DE waarheid te hebben gevonden die de ander, desnoods met geweld, op moet worden gelegd ..quote:Omdat geen geloof De Waarheid is.
de islam staat niet op gespannen voet met de godsdienstvrijheid, de moslim maakt gewoon gebruik van zijn rechten .. jij staat op gespannen voet met de islam en daarom wil jij de godsdienstvrijheid inperken ..quote:dat moet de islam nog aan het verstand worden gepraat, het christendom begrijpt dat al, dankzij de grondwet onder andere.
En sja, als de leer van de islam op gespannen voet staat met godsdienstvrijheid, dan is het zaak de islam in te laten binden.
met het christendom is dat al gebeurd, dus nu is het de beurt aan de islam.
ja, goeie grap. Not.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? Het zijn beide sprookjesboeken.
Ben jij moslim of Zo?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:49 schreef moussie het volgende:
[..]
je begrijpt donders goed dat ik selectief lezen bedoel
[..]
dat is geen theologische opvatting maar dagelijkse praktijk in islamitische landen, omdat het zo in de Koran staat
[..]
dus ze noemen het boek een vervalsing maar behandelen de mensen die erin geloven wel met respect (tenzij ze massaal je land binnen komen vallen om je te vertellen hoe je "beter" moet leven) .. niets mis mee toch ? Ik vind het iig beter klinken dan je kop onder water of op het hakblok
[..]
Ierland alweer vergeten .. of is daar het feit dat er een buitenlandse bezetter met een ander geloof de lakens uit wil gaan delen ineens wel relevant ?
[..]
ooh jeetje, nog zo eentje die meent DE waarheid te hebben gevonden die de ander, desnoods met geweld, op moet worden gelegd ..
[..]
de islam staat niet op gespannen voet met de godsdienstvrijheid, de moslim maakt gewoon gebruik van zijn rechten .. jij staat op gespannen voet met de islam en daarom wil jij de godsdienstvrijheid inperken ..
Nee, nogmaals. Het is een prima vergelijking omdat het beide boeken gebaseerd zijn op fabels, mythes en onmogelijke wonderen. Beide onzin ook vooral.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:52 schreef Masterix het volgende:
[..]
Nou ja, koran en bijbel: appels met peren en zo...
Ik legde net uit wat bijvoorbeeld niet klopt aan jouw one-liner.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, nogmaals. Het is een prima vergelijking omdat het beide boeken gebaseerd zijn op fabels, mythes en onmogelijke wonderen. Beide onzin ook vooral.
Zelfs na je uitleg ben in nog van mening dat het niets meer als een verhalenboekje is.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:56 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ik legde net uit wat bijvoorbeeld niet klopt aan jouw one-liner.
Maar blijf dat vooral roepen als je dat lekker vind...
Lieverd, ben jij christen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In de Bijbel staat ook dat Christenen de wereld moeten domineren. Driekwart van Midden en Zuid Amerikaanse Indianen is uitgeroeid uit naam van het Geloof. Balk <-> Splinter
Oké, dat mag.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zelfs na je uitleg ben in nog van mening dat het niets meer als een verhalenboekje is.
Net als de Koran.
Ik heb de Bijbel in z'n geheel gelezen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:00 schreef Masterix het volgende:
[..]
Oké, dat mag.
Mij is duidelijk dat die mening niet gebaseerd is op het gelezen hebben van de bijbel. Of de koran. Maar toch: je mag een mening hebben over een verzameling boeken die je niet gelezen hebt.
Ik denk zelf dat als je alleen maar de inhoudsopgave van de bijbel zou kennen, je deze "mening" (de bijbel is een sprookjesboek) niet zou verkondigen.
Ik ken je uitspraken in deze draad. Die vond ik zoals ik uitleg niet erg van enige kennis getuigen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik heb de Bijbel in z'n geheel gelezen.
RK Basisschool enzo. Ook delen van de Koran gelezen op de middelbare school.
Je kent me niet, dus mondje dicht enzo.
Het bekt zo lekker. Islam is fascisme, Islamofascism.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Wilders: De Koran zaait haat, ik niet
De politicus volhardt in zijn mening over de Koran. ,,Het is een fascistisch boek.’’
Zodra er even spottend over de islam en de koran gepraat kan worden als over de bijbel en het christendom, is Wilders overbodig.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:04 schreef Re het volgende:
vrijheid van geloof/meninguiting mag natuurlijk maar een kant op.... the Wilder's way
Ik krijg anders wel zwaar de indruk dat het juist andersom isquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:04 schreef Re het volgende:
vrijheid van geloof/meninguiting mag natuurlijk maar een kant op.... the Wilder's way
Islam is als religie misschien best oké, maar als politieke stroming niet zo. De vraag is of het politieke uit de islam gehaald kan worden of dat politiek, strafrecht, staatsintrichting etc. een onlosmakelijk onderdeel vormt van de islam.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het bekt zo lekker. Islam is fascisme, Islamofascism.
Fascisme heeft hier maar een functie en dat is negatieve associatie.
De term "islamofascism" is bedacht in en gepromoot door de neoconservatieve denktanks. Het verscheen voor het eerst in The Weekly Standard van William Kristol. Diegene die zo graag wil dat het westen Iran en Pakistan aanvalt.
Daarna verscheen het in de publikaties van Daniel Pipes. Dezelfde Pipes die contacten had met die redacteur van Jyllands-Posten, die de mohammed-prenten afdrukte.
De natte droom van de Clash of Civilizations, het christelijke westen versus het islamitische oosten, komt allemaal uit een koker. En Wilders loopt er de deur plat...
oh, vertel...welke politieke partij in Nederland?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:11 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ik krijg anders wel zwaar de indruk dat het juist andersom is![]()
De term is hier net zo op zijn plaats als Islamobroeikaseffect zou zijn.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:12 schreef Masterix het volgende:
[..]
Islam is als religie misschien best oké, maar als politieke stroming niet zo. De vraag is of het politieke uit de islam gehaald kan worden of dat politiek, strafrecht, staatsintrichting etc. een onlosmakelijk onderdeel vormt van de islam.
Als dat laatste zo is, vraag ik me af wat er werkelijk mis is met de term islamofascisme.
Dus jij pleit ook voor een verbod op partijen als CDA, CU, SGP, RPF etc. En de eerste Islam partij moet nog worden opgericht natuurlijk, waar is die politieke macht van hun?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:12 schreef Masterix het volgende:
[..]
Islam is als religie misschien best oké, maar als politieke stroming niet zo. De vraag is of het politieke uit de islam gehaald kan worden of dat politiek, strafrecht, staatsintrichting etc. een onlosmakelijk onderdeel vormt van de islam.
Als dat laatste zo is, vraag ik me af wat er werkelijk mis is met de term islamofascisme.
zelfs al was ik dat wel .. wat dan nog, in hoeverre is dat relevant ?quote:
ja maar dat was gericht tegen de Katholieken, dat doen de moslims nu ook dus is het rechtvaardig...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:31 schreef sp3c het volgende:
Piet Heijn was een zeerover, een state sponsored terrorist!
die Silver vloot die hij heb gewonne heb hij eigenlijk gestole!
het wordt tijd dat we is wat in onze geschiedenisboeken gaan knippen zodat het net lijkt of er nog noooooit iets gebeurt is en iedereen het per direct is vergeten ... net als dat gedoe met die Armenen in Turkije
0w dan heb ik niets gezegdquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:34 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar dat was gericht tegen de Katholieken, dat doen de moslims nu ook dus is het rechtvaardig...
Omdat je stelt dat de bijbel vervalst is. dat is een islamitisch dogma, gebaseerd op de islamitische visie op andere religies.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:29 schreef moussie het volgende:
[..]
zelfs al was ik dat wel .. wat dan nog, in hoeverre is dat relevant ?
ik geef mijn mening, krijgt die een bepaalde meerwaarde/aftrek al naar gelang de culturele achtergrond ?
De vraag blijft: is politiek een integraal onderdeel van de islam?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De term is hier net zo op zijn plaats als Islamobroeikaseffect zou zijn.
Maar dat is niet van belang, het gaat om de boodschap toch? Als men met Islamonazisme weg was gekomen had men dat gedaan, fascisme is the next best thing.
Het is absurd. Maar dat is Godwin's Law vaak ook.
Dus..?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:21 schreef Re het volgende:
[..]
Dus jij pleit ook voor een verbod op partijen als CDA, CU, SGP, RPF etc. En de eerste Islam partij moet nog worden opgericht natuurlijk, waar is die politieke macht van hun?
Nofi, maar dan heb je imo geen flauw benul van wat fascisme beoogt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:40 schreef Masterix het volgende:
[..]
Het politieke aspect van de islam doet mij ook erg sterk denken aan het fascisme
Nofi, maar dat heb ik natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:47 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nofi, maar dan heb je imo geen flauw benul van wat fascisme beoogt.
Bashen van christendom en bijbel gebeurt denk ik in Nederland 1000x zoveel, maar daar hoor je veekl minder vaak achtelijke reacties op.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:52 schreef Heerlijkheid het volgende:
Dat denk ik dus ook, maar Islambashing is zo in de mode dat alles onder noemer geschaard kan worden.
Wat natuurlijk weer een rechtstreeks gevolg is van de mate van tolerantie van de islam jegens andersdenkenden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:55 schreef Masterix het volgende:
[..]
De mode is te doen alsof je elke religie mag afkraken, zolang je maar van de islam afblijft.
Het kan met elkaar te maken hebben, maar ik zie het verband niet zo.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:59 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wat natuurlijk weer een rechtstreeks gevolg is van de mate van tolerantie van de islam jegens andersdenkenden.
Kom nou, het is toch al meermalen duidelijk gebleken dat wie openlijk kritiek heeft op de islam al gauw vogelvrij is? Ben je de cartoonrellen alweer vergeten? De moord op Theo van Gogh? Maar ach, dan zijn natuurlijk allemaal excessen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:01 schreef Re het volgende:
dus we zijn bang om kritiek te geven tegen de islam?
je hebt kritiek en je hebt kritiek, en je hebt gekken en gehersenspoeldenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:05 schreef Jalu het volgende:
[..]
Kom nou, het is toch al meermalen duidelijk gebleken dat wie openlijk kritiek heeft op de islam al gauw vogelvrij is? Ben je de cartoonrellen alweer vergeten? De moord op Theo van Gogh? Maar ach, dan zijn natuurlijk allemaal excessen.
En daar geloof ik dus niet meer in...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:21 schreef Heerlijkheid het volgende:
Als je gewoon je kritiek uit en er geen nummertje van maakt, dan wordt je waarschijnlijk niet van de fiets afgeschoten.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:40 schreef Masterix het volgende:
Het politieke aspect van de islam doet mij ook erg sterk denken aan het fascisme,
En slim zijn dit soort lui ook al niet; zouden ze nou zich echt niet realiseren dat Hitler net zoveel ophad met moslims als met joden?quote:
ging over fascismequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Extremisten heb je in elke religie.
Ja Geert, wel als je halsstarrig blijft weigeren om het debat aan te gaan.quote:De politicus voelt niets voor een gesprek met de Nederlandse Moslimraad over zijn oproep. De raad had Wilders uitgenodigd, maar die vindt een ontmoeting zinloos, omdat een debat volgens hem onmogelijk is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |