Wel, tbh schoot me niet 1,2, 3 een TT te binnen, dus pakte ik een willekeurig boek boven mijn plank "Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus", sloeg de pagina open en mijn oog viel op deze zin.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:06 schreef Abbadon het volgende:
...en waar schieten mannen in tekort, beste MNR?
(behalve kennelijk in het aanmaken van een nieuw topic als ze de oude hebben gesloten...)
Sorryyyy, wist niet zeker of dat de bedoeling was aangezien de vorige ook niet door de laatste posts in het voorgaande deel waren geopend.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:06 schreef Abbadon het volgende:
...en waar schieten mannen in tekort, beste MNR?
(behalve kennelijk in het aanmaken van een nieuw topic als ze de oude hebben gesloten...)
In plaats van cabaret zit ik een chickflick op het PCtje te kijkenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:12 schreef MNR het volgende:
[edit] maar mannen met cabatiervoorstellingen op hun PC hebben een +
En? Waarom doen ze dat nu? En is dat positief?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:12 schreef MNR het volgende:En het antwoord op je vraag (pag. 132): Wanneer een man er steeds maar weer niet in slaagt het zijn vrouwelijke partner of in dit geval potentieel naar de zin te maken en haar voldoening te schenken, verandert hij geleidelijk aan zijn benadering.[edit]
er staat toch alleen maar dat mannen, als iets op de ene manier niet lukt, het op een andere manier proberen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:13 schreef katerwater het volgende:
En? Waarom doen ze dat nu? En is dat positief?
Je maakt me nieuwsgierig![]()
De volgende keer de partnerkeuze iets beter overwegen, lijkt me.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:44 schreef misslady83 het volgende:
Ben ook sinds een weekje single en bevalt primaaaaaa, geen kopzorgen! Kopzorgen horen niet in een relatie thuis vind ik ! kngaat nog wel eens heeeeeeeeeeel af en toe
+ Geen last meer van een drugs/gokverslaafde+ agressief type!
Leve het single zijnnnnnnnnnn
Maar als vrouwen beter te kort schieten dan schieten wij als mannen tekort in het tekort schietenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 05:08 schreef RealZeus het volgende:
Waarom schieten wij mannen nou weer tekort? Volgens mij kunnne vrouwen veel beter te kort schieten.![]()
Partnerkeuze word zeker beter bekeken kan ik je vertellen...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:32 schreef Frezer het volgende:
[..]
De volgende keer de partnerkeuze iets beter overwegen, lijkt me..
Het is wel duidelijk dat jij niet degene bent die gedumpt is in het verhaal,.
Dat hebben we allemaal weleens. Oh, behalve de nerds natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Note to self: niet meer FOK!ken als ik lam thuis kom.
Ik snap mijn eigen zin niet.![]()
Dat is jammer, want ze zeggen dat kinderen en dronken/aangeschoten mensen de waarheid sprekenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:20 schreef RealZeus het volgende:
Note to self: niet meer FOK!ken als ik lam thuis kom.
Ik snap mijn eigen zin niet.![]()
Heb je een PM gestuurd, wist niet zeker of het hier in dit topic thuishoorde. Gaat over hoe "vrouwen mannen onbewust af laten haken" en wat "mannen en vrouwen nodig hebben".quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:13 schreef katerwater het volgende:
En? Waarom doen ze dat nu? En is dat positief?
Je maakt me nieuwsgierig![]()
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:33 schreef MNR het volgende:
[..]
Dat is jammer, want ze zeggen dat kinderen en dronken/aangeschoten mensen de waarheid spreken
Ja... een vreemd concept. Mmm... Het maakt mij wel eens onzeker als ik merk dat die ander begint af te remmen. Dus dan probeer ik toch altijd wel goed te denken dat het niet aan mij ligt. Maar is niet altijd even makkelijk.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:27 schreef mrbox het volgende:
Wat is houden / iemand leuk vinden toch een vreemd concept.
Je kan het remmen, je kan het laten gaan en je kan het verliezen.
Vreemd concept![]()
Ja, ga je maar eens flink schamen!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:29 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik zou vandaag een date hebben. Maar toen was ik vergeten dat ik mijn beste vriendin zou helpen met schilderen..
Sorry dawg![]()
Ja dan ben jij in controle, dat is altijd wel een fijnere positiequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:37 schreef MNR het volgende:
Voor mij maakt drank als single of drank als niet-single niet uit. Behalve dan dat als ik weet dat ik niet alleen naar huis hoef ik heel af en toe dan wel eens denk van "ik hoef toch niet alleen over straat, dus ik hoef ook iet alert te blijven" en dan drink ik wat meer.
[..]
Ja... een vreemd concept. Mmm... Het maakt mij wel eens onzeker als ik merk dat die ander begint af te remmen. Dus dan probeer ik toch altijd wel goed te denken dat het niet aan mij ligt. Maar is niet altijd even makkelijk.
Heb liever dat ik degene ben die rem dan andersom.
Jemig Dawg ga je niet eens mee schilderenquote:
Ja, maar iedereen gaat wel eens over die grens heen en zo lang dat maar sporadisch is is dat niet erg.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 01:52 schreef Grimm het volgende:
Je kan toch wel een drankje doe in de kroeg en je niet helemaal de tering zuipen? je moet gewoon je grens even weten
Hehehe, is 3 maanden elke week nog sporadisch te noemen? Ja toch?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, maar iedereen gaat wel eens over die grens heen en zo lang dat maar sporadisch is is dat niet erg.
Nee, dat is regelmatig.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:26 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Hehehe, is 3 maanden elke week nog sporadisch te noemen? Ja toch?![]()
Niet zo bij de pakken neer gaan zitten schatquote:Op zondag 19 augustus 2007 04:44 schreef RealZeus het volgende:
En een vriendin van mij heeft weer met een ex van haar en dat betekent dat ik en één vriendin nog single zijn. Als enige.![]()
![]()
Ik houd weinig mensen meer over zo en ik wil ook wel eens weten hoe het is als iemand verliefd op je is.
Weliswaar mogen we alleen de positivo uithangen hier, maar dat lukt me atm even niet.
Alleen al tegen iemand aanliggen zou ik uren achter elkaar vol kunnen houdenquote:Op zondag 19 augustus 2007 16:26 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik verveel me. Het zou nu wel lekker zijn om een vriendje te hebben om de verveling mee te verdrijven want als je je samen verveelt kun je leuke dingen gaan doen.
En dat moet je vriendje zijn?quote:Op zondag 19 augustus 2007 18:22 schreef Miss_S het volgende:
ik mis nu ook wel dat ik geen vriendje heb
heb een klim maatje nodig namelijk
quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:49 schreef Abbadon het volgende:
maar serieus RZ; je praat jezelf alleen maar naar beneden zo...alsof alles de schuld is van de grote boze buitenwereld die samenspant tegen jouw geluk...da's niet echt de manier om de situatie te verbeteren
Mwoah, het valt wel mee, alleen er zat wat drank in en dan zie ik het soms niet helemaal meer zonnig in. En het zijn echte stapvriendinnen. Echte vrienden die ook nog wel eens van zich laten horen heb ik bijna niet.quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:35 schreef MNR het volgende:
[..]
Niet zo bij de pakken neer gaan zitten schat
Kijk, je hoeft idd niet altijd vrolijk te doen, maar jezelf deze kant oppraten, heeft ook weinig nut. Dus: die ene meid die nu over is, heb je daar wat mee? Zo ja, ga met z'n tweeen op stap en maak kennis met andere mensen. Ipv te kijken naar "ik houd weinig mensen over" kun je het ook benaderen als "het is tijd voor mij om nieuwe mensen te leren kennen en dat lijkt me eigenlijk hartstikke leuk".
quote:En ik vind ook dat je jezelf wel eens een trap onder je reet mag geven!
ben niet echt serieus naar een date op zoek naar mannen uit dit topicquote:Op zondag 19 augustus 2007 19:35 schreef mrbox het volgende:
[..]
Eerst mensen "bang" maken is meestal niet echt een goede tactiek om ze tot een date over te halen![]()
Maar waarom controle hebben over je vriendje, je kan toch ook gewoon samen gezellig hebben. Wie weet wil hij dan wel gewoon gezellig samen met je klimmen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ben niet echt serieus naar een date op zoek naar mannen uit dit topic
Als je daarop moet wachten..quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:33 schreef SuperMocio het volgende:
Ik stap meestal pas op vreemde vrouwen af als ze terug lachen.
Vrouwen zien een man altijd sneller dan een man een vrouw ziet.quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:39 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Als je daarop moet wachten..
Ik ga naar ze toe indien ze enigszins interessant en fijn ogen, wat vaak is voor ze mij überhaupt binnen hebben zien komen. Overval ze, prachtig.
Geeft niet, ik heb wel vaker sceptische mensen meegemaakt die aan de zijlijn staan.quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:49 schreef katerwater het volgende:
[..]
Vrouwen zien een man altijd sneller dan een man een vrouw ziet.
Ik dus niet geloven jij.
Hehehe, soms wel he? And I love it!quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:31 schreef Abbadon het volgende:
...soms ben je een wandelend cliché, MNR
Oogcontact is altijd leuk en in 1 opslag bepalen (tenminste bij mij). Met 'armpje erbij' bedoel ik dat je aan het praten bent en dat ze dan die arm om je heen slaan. Het is overigens wel een goede graadmeter.quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:33 schreef SuperMocio het volgende:
hmm, ik heb nooit echt zulke positive vibes bij uitsmijters. Maar daar zal ik wel man voor zijn
Oogcontact is idd wel de geijkte start van een potje flirten.Het 'armpje erbij' ken ik niet.....techniek voor gevorderden?Ik stap meestal pas op vreemde vrouwen af als ze terug lachen.
ja en bij mij werkte het nietquote:Op maandag 20 augustus 2007 11:09 schreef mrbox het volgende:
Hoe goed werken eigenlijk relaties op afstand ? (afstand is 1 uur 40 mins met ov)
Iemand ervaring daarmee ?
als je allebei de kans/middelen hebt om te reizen moet het prima lukken. 1.40 uur met ov noem ik overigens nog geen lange afstand, maar mijn ervaringen zijn iig prima.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:09 schreef mrbox het volgende:
Hoe goed werken eigenlijk relaties op afstand ? (afstand is 1 uur 40 mins met ov)
Vind het de beste uitvinding die er is. Mn vriendinnetje woont in mn oude woonplaats op 3 uur trein van waar ik nu woon. Zie haar altijd in het weekend. Vind sowieso dat je een relatie langzaam moet opbouwen om zo de spanning/speciaalheid erin te houden. Zo heb je elkaar nog wat te vertellen...quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:09 schreef mrbox het volgende:
Je hebt t over Nederland, stelt niets voor qua reistijd. Je hoeft elkaar toch niet elke dag te zien? Moet wel zeggen dat ik totaal niet op mn vriendin ben aangewezen als ik bij haar ben, omdat ik er zelf ook 23 jaar heb gewoond.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja en bij mij werkte het niet
je moet elkaar wel erg leuk vinden of verder niets te doen hebben in je vrije tijd wil het werken
Het was leuk hequote:Op zondag 19 augustus 2007 23:28 schreef MNR het volgende:
Dancetour was gezellig. Het grappige is dat als je eens gaat letten op het gedrag, gevlei van mannen in het algemeen, het echt zo obvious is hoe ze met je willen flirten. Eerst ff aankijken, dan het armpje erbij. Maar het jammere is dat als je er zo op gaat letten, het opeens een stuk minder leuk is
Het leukste aan de avond vond ik toch wel de man die fouilleerde aan het begin van het festival. Ik keek hem aan, en hij gebaarde me dat ik zo door kon lopen. Dat vind ik nou altijd vleiend(en nog leuker dat de rest van de groep je dan aankijkt en zegt: "dat heb jij weer he?").
En even later ontstond er een rel en kwam hij - zo sterk als hij is - samen met nog een collega de relschopper buitentrappen. Het heeft toch wel wat hoor...
werd er uberhaupt wel met je geflirt dan?quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:32 schreef Lips het volgende:
Ik blijk inmiddels zo ver te zijn dat ik het niet meer door heb als er met me geflirt wordtStond met een jongen te praten, heel casual. Komt een vriendinnetje vragen of het wat werd, ik snapte gewoon de vraag niet
Lips feest voortaan echt voor de lol
Hehe.. mooi dat je zo genoten hebt. En VIPS tent lijkt me een goede zaakquote:
Jups, 2 times. Of ze werken ligt echt niet aan de afstand, maar aan de mate waarin je er allebei aandacht en plezier in wil steken. En als je het goed/leuk hebt samen, merk je niet eens dat je zover van elkaar vandaan zit.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:09 schreef mrbox het volgende:
Jij hebt toch geen excuses nodig, Abba...quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:32 schreef Abbadon het volgende:
over reistijden en relaties: ik heb er niet zo heel veel moeite mee...zolang het verder goed gaat is reizen niet zo'n probleem, dat heb je er dan wel voor over...als het met de relatie wat minder gaat, tja, dan is de reistijd ineens een goed excuus...
die opmerking was meer een algemene observatie; mensen die afstand als excuus gebruiken zijn kennelijk toch niet zo verliefd...quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:28 schreef Garisson72 het volgende:
Jij hebt toch geen excuses nodig, Abba...![]()
ja dat lijkt me ook, anders is dat reizen geen enkel probleemquote:Op maandag 20 augustus 2007 15:39 schreef Abbadon het volgende:
[..]
die opmerking was meer een algemene observatie; mensen die afstand als excuus gebruiken zijn kennelijk toch niet zo verliefd...
Wat hij zegt.quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:30 schreef dawg het volgende:
Als je verliefd bent op elkaar maakt dat toch geen zak meer uit, afstand.
Wat hij zegt. En toch wil ik persoonlijk geen vriendje die op meer dan een uur rijden zit of zo, want ik wil ook door de weeks af en toe langs kunnen gaan.quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:30 schreef dawg het volgende:
het probleem is eerder; hoe geraak je verliefd op iemand die je niet zo makkelijk even ziet?quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:30 schreef dawg het volgende:
Niet allemaal, ik wacht nog tot Armageddon zijn verhaal heeft gedaan in het 'hoe mijn ex te vergeten'-topicquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:06 schreef Yelena het volgende:
Zitten hier alle singles van deze site?
nee, alleen de echt leukequote:Op maandag 20 augustus 2007 21:06 schreef Yelena het volgende:
Zitten hier alle singles van deze site?
Die heeft wel een lekkere ex.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:08 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Niet allemaal, ik wacht nog tot Armageddon zijn verhaal heeft gedaan in het 'hoe mijn ex te vergeten'-topic![]()
Ik denk ik ook. Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst met een meisje in bed gelegen....quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:29 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Sinds wanneer hou jij van dames?![]()
Ik dacht dat ik de enige bi in dit topic was!![]()
quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:42 schreef Yelena het volgende:
[..]
Ik denk ik ook. Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst met een meisje in bed gelegen....
"ja...ehmmm...sorry...het was lekker enzo, maar...ehmm...nu weet ik het zeker; ik ben toch hetero...doei!"quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:45 schreef Lips het volgende:
Been there, done that, back to straight now
![]()
quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:32 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ik ben er niet per se op tegen, moet ik zeggen...
![]()
Oh! Dan moet ik hier ook zijn.quote:
Dat betekent dus dat ik hier ook thuis hoorquote:
daar heb ik dan niet erg veel aan he...quote:
Ik neem aan de je "eisen" bedoeld... In dat geval blijven die fier overeind staan...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:00 schreef oddman het volgende:
Stelling:
Hoe langer je single bent, hoe lager je standaarden worden.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:46 schreef QueenR het volgende:
[..]
daar heb ik dan niet erg veel aan he...![]()
Verliefd worden staat los van standaarden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:00 schreef oddman het volgende:
Wat een geklets.
Shi-it.
Stelling:
Eigen mening: voor mij geldt dat, maar met een bijkomend effect dat als ik dan dingen ga proberen met lagere-eisen-dames dat die 'relaties' nooit lang stand houden.
Verder is het ook zo dat mensen die vooral veel rondsletten niet per sé hoge standaarden hebben.
Het kan ook zijn dat ik gewoon niet merk dat ze wel steeds 'beter' krijgen, omdat ik het zelf gewoon allemaal oninteressant vind.
Hoe zit het met jullie standaarden?
Voor een nachtje maakt het me niet veel uit, als ze een beetje leuk is (en er een beetje normaal uitziet) vind ik het al snel goed. Maar ze zal van goede huize moeten komen om mijn aandacht langer vast te houden. Ik kan mezelf uitstekend vermaken in mn eentje of met vriend(dinn)en, dus ik heb in die zin niet een partner nodig.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:00 schreef oddman het volgende:
Wat een geklets.
Shi-it.
Stelling:
Eigen mening: voor mij geldt dat, maar met een bijkomend effect dat als ik dan dingen ga proberen met lagere-eisen-dames dat die 'relaties' nooit lang stand houden.
Verder is het ook zo dat mensen die vooral veel rondsletten niet per sé hoge standaarden hebben.
Het kan ook zijn dat ik gewoon niet merk dat ze wel steeds 'beter' krijgen, omdat ik het zelf gewoon allemaal oninteressant vind.
+1quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik wil een partner waar ik wat aan heb en waar ik bij wil zijn en naar wil terugkomen. Ik hoef niet iemand te hebben omdat ik niet alleen wil/kan zijn.
Mja, onderbewust heb je daar toch standaarden voor denk ik. En waarschijnlijk heb je het van jezelf niet eens in de gaten of en hoeveel die veranderen, in welke richting dan ook.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:04 schreef dawg het volgende:
[..]
Verliefd worden staat los van standaarden.
Evenzo geldt dat voor mij bij neukmateriaal, iemand vind ik (seksueel) aantrekkelijk of niet. Ik zal niet iemand neuken die ik niet (seksueel) aantrekkelijk vind, puur omdat ik wil neuken.
Je neukt dus gewoon nietquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:04 schreef dawg het volgende:
[..]
Verliefd worden staat los van standaarden.
Evenzo geldt dat voor mij bij neukmateriaal, iemand vind ik (seksueel) aantrekkelijk of niet. Ik zal niet iemand neuken die ik niet (seksueel) aantrekkelijk vind, puur omdat ik wil neuken.
Er zijn veel mensen die bewust, dan wel onbewust, single zijn die ik ken, maar zeker geen 'lage' standaard hebben, integendeel. Single zijn staat niet per definitie gelijk aan geen liefde ontvangen en onbevredigd zijn.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:00 schreef oddman het volgende:
Stelling:
Das wel een goede ondersteuning van je stelling ja, dit soort praktijk voorbeeldjes!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:51 schreef OldJeller het volgende:
James Bond had ook nooit een relatie.. lag hij niet wakker van.
Ik was een poging aan het doen hetzelfde te verwoorden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:42 schreef Abbadon het volgende:
maar net zo goed zou ik het tegendeel van de stelling kunnen verdedigen; naarmate je langer op jezelf bent aangewezen, weet je beter wat je wel en niet wil in je leven, en daarmee met wie je wel een relatie zou willen hebben, en met wie niet...je 'standaarden' worden exacter, bij gebrek aan een beter woord...
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:51 schreef OldJeller het volgende:
Single zijn staat niet per definitie gelijk aan geen liefde ontvangen en onbevredigd zijn.
iig niet voorzover we van dhr Flemming hebben mogen vernemen...quote:James Bond had ook nooit een relatie.. lag hij niet wakker van.
True!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:06 schreef QueenR het volgende:
Doordat je weet wat je zelf kan, jezelf goed kan vermaken alleen etc en dus niet bent aangewezen op een ander, zullen die standaarden juist hoger liggen.
ja dat klopt ook, iedereen heeft weleens een " moment van zwakheid "quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:11 schreef ChantalC het volgende:
[..]
True!![]()
Maargoed toch kan je dan weleens verlangen naar die arm om je heen en een goed gesprek. Dus voor mij persoonlijk blijft het nog even schipperen tussen genieten van mijn vrijheid en een verlangen naar intimiteit... Maar dat laatste niet koste wat kost...
Nou, kom eens met wat tegendraadsheid.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:29 schreef QueenR het volgende:
(met al deze eensgezindheid is het wel lastig om on topic te blijven en niet weer in slowchat te vervallen)
Batman...Ollie B. Bommel...Calimero...Knutselsmurf...?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:25 schreef OldJeller het volgende:
Voor de sceptici; James Bond is heul niet fictief!
Ik kon zo even snel geen ander (bekend) voorbeeld bedenken. Het gaat om het idee, en dat komt wel over bij het noemen van die ouwe baas.
Rekel, de boodschap ontgaat je (weer).quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:44 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Batman...Ollie B. Bommel...Calimero...Knutselsmurf...?
Consensus is dat men veeleisender gaat worden naarmate singleheid langer duurt?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:31 schreef dawg het volgende:
[..]
Nou, kom eens met wat tegendraadsheid.![]()
Mijn standaarden? Pfff... ben er eigenlijk niet echt bewust mee bezig, maar het grootste compliment wat iemand mij kan geven, is zijn vertrouwen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:00 schreef oddman het volgende:
Wat een geklets.
Stelling:
blijf jezelf dat maar wijsmaken...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Rekel, de boodschap ontgaat je (weer).
Jullie vrouwen doen er weer veel te emotioneel over. Je moet goed over deze zaken nadenken, hoor! En bij voorkeur er zo lang over doorredeneren dat je, al het er echt op aan komt, verstijft, gaat zweten en rillen als er daadwerkelijk een Levend Aantrekkelijk Specimen Van Het Andere Geslacht langs komt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:00 schreef MNR het volgende:
[..]
Mijn standaarden? Pfff... ben er eigenlijk niet echt bewust mee bezig, maar het grootste compliment wat iemand mij kan geven, is zijn vertrouwen.
Maar kies je voor iemand die vanaf het eerste moment lekker vind bouw je daar langzaam een band mee op, of kies je voor degene met wie je een hele goeie klik hebt, maar seksueel twijfels hebt of kies je voor degene die het allebei heeft maar een wispelturig contact hebt? Ik heb geen idee. Verstandelijk kan ik het allemaal in ieder geval niet beredeneren. Dus standaarden? Ik houd het maar bij vertrouwen schenken. Dat is waar ik zeker van ben.
je bent je ervan bewust dat dat geen antwoord is op de vraag?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:00 schreef MNR het volgende:
Mijn standaarden? Pfff... ben er eigenlijk niet echt bewust mee bezig, maar het grootste compliment wat iemand mij kan geven, is zijn vertrouwen.
Maar kies je voor iemand die vanaf het eerste moment lekker vindt en bouw je daar langzaam een band mee op, of kies je voor degene met wie je een hele goeie klik hebt, maar seksueel twijfels hebt of kies je voor degene die het allebei heeft maar een wispelturig contact hebt? Ik heb geen idee. Verstandelijk kan ik het allemaal in ieder geval niet beredeneren. Dus standaarden? Ik houd het maar bij vertrouwen schenken. Dat is waar ik zeker van ben.
Zou niet direct willen generaliseren, maar ik heb idd van die momenten dat ik afstand moet nemen van alles om iets helder en objectief te kunnen bekijken. Dat is nu dus niet het gevalquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:08 schreef oddman het volgende:
Jullie vrouwen doen er weer veel te emotioneel over.
Voor een klein deel is t dat welquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:11 schreef Abbadon het volgende:
je bent je ervan bewust dat dat geen antwoord is op de vraag?
Heb geen idee of dat is wat ik wil zeggen.quote:of, om het even voor mezelf te vertalen; je gelooft niet zo in het hele idee van standaarden die al dan niet veranderen...het gaat om het gevoel dat je bij iemand, en bij een situatie, hebt, en dat is niet iets waar regels voor gelden...
zoiets?![]()
Even een korte analyse van het mannelijke nadenken in deze: "Wil ik hiermee naar bed? Ja of Nee? Zo ja, zakje legen en klaar met denken"quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:08 schreef oddman het volgende:
[..]
Jullie vrouwen doen er weer veel te emotioneel over. Je moet goed over deze zaken nadenken, hoor!
ok...misschienquote:
MNR, je bent uniekquote:Heb geen idee of dat is wat ik wil zeggen.
Er zit verder geen functionele boodschap in je posts, behalve dat je fan bent van de vrouwlijke users alhier.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:05 schreef Abbadon het volgende:
[..]
blijf jezelf dat maar wijsmaken...
ehmm..nee...waar vrouwen vooral langer overdoen is het rationaliseren achteraf, en alle twijfels netjes een plaatsje gevenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:23 schreef ChantalC het volgende:
Nee wij vrouwen doen er wel wat langer over...![]()
Is dat zo?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:26 schreef Abbadon het volgende:
ehmm..nee...waar vrouwen vooral langer overdoen is het rationaliseren achteraf, en alle twijfels netjes een plaatsje geven
denk je dat echt? grappig...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:24 schreef OldJeller het volgende:
Er zit verder geen functionele boodschap in je posts, behalve dat je fan bent van de vrouwlijke users alhier.
nee, natuurlijk is dat niet zo...het is een generalisatie, in reactie op een andere generalisatie....quote:
O, wilde je graag dat ik in dezelfde stijl van 'humor' reageerde, zoals de nietszeggende replies van jou op mijn posts?quote:
neuh, niet speciaal...doe wat je wil...en ach, laten we zeggen dat een post de reactie krijgt die ze verdientquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:36 schreef OldJeller het volgende:
O, wilde je graag dat ik in dezelfde stijl van 'humor' reageerde, zoals de nietszeggende replies van jou op mijn posts?
Op welk antwoord zit je precies te wachten, een ja of nee? Is het niet voor menig persoon anders?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:53 schreef oddman het volgende:
[..]
Consensus is dat men veeleisender gaat worden naarmate singleheid langer duurt?
Huh.
quote:Fotoboeksingles zijn op zoek naar erkenning dat ze er leuk uit zien, in tegenstelling tot niet-fotoboeksingles.
En mensen die een "ik-ben-net-wakker" foto in hun FoBo zetten?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:41 schreef Shitonya het volgende:
Mua, eigenlijk zou het eerder dit moeten zijn:
Fotoboeksingles laten zien dat ze trots zijn op hun uiterlijk en/of kennen geen angst om te tonen hoe ze eruit zien. Mensen die geen fotoboek hebben, zijn vaak vrij afzichtelijk en verschuilen zich achter extreem spam gedrag op internet welke zich uit in totale onnozelheid, humor, intelligentie of slechts een braakverwekkende trigger die ze losmaken bij andere mensen. Door eigen onzekerheid en koppig gedrag gaan ze vervolgens de mensen afkatten die wel een fotoboek hebben.
Zoals ik al zei.. die zijn vaak gewoon niet onzeker. Zelfs een ik-ben-net-wakker-foto is nog altijd prettiger dan helemaal geen foto. In het echt zie je ook met wie je converseert, dus waarom zou je zonder gezicht hele discussies willen voeren?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En mensen die een "ik-ben-net-wakker" foto in hun FoBo zetten?
Fel?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:54 schreef Shitonya het volgende:
Gezien jouw felle reactie zal ik ook maar geen verwachting van jou gaan scheppen (y)
Dat wil ik toch bestrijden, beste Jeller. Hoe sta je zelf tegenover te quote?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:48 schreef OldJeller het volgende:
Als je hier bent voor vrienden of andere ontmoetingen.. dan is het een idee om een fotoboek aan te maken.
Maar vanwege je felle post, die duidt op enige wrok, had ik ook geen hoge verwachtingen van je fotoboek.. terecht.
Fel?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:58 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Fel?
Ik kom niet over alsof ik iets moet gaan verdedigen. Je zou bijna zeggen dat je emotineel werd van de quote die ik plaatste, mijn god.
Ik vond die quote die ik postte wel mooi verwoord en op veel mensen hier op FOK! slaan. Om te beginnen bij dat figuur die met een trillende onderlip een bittere reply op mijn post maakte.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:59 schreef MNR het volgende:
[..]
Dat wil ik toch bestrijden, beste Jeller. Hoe sta je zelf tegenover te quote?
En ben eens een beetje aardig voor de mensen hier, je bij zowat hun hoofd eraf
Heb je stukje op je site eens gelezen. Groot fan van Kerstens in de lullo's?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:03 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Fel?
Ik was het enkel niet eens met de quote die je gaf. Er zijn ook zat mensen die om genoeg andere "normalere" redenen een fotoboek hebben.
Nu nog een one-liner in het engels en je post is weer compleetquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:06 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik vond die quote die ik postte wel mooi verwoord en op veel mensen hier op FOK! slaan. Om te beginnen bij dat figuur die met een trillende onderlip een bittere reply op mijn post maakte.
Ik ben wel aardig, alleen ga niet altijd mee in de fantasierijke wereld van bepaalde users waar alles mooi is en dieren en bomen praten en liedjes zingen.. soms is het anders.![]()
Maar...maar...maar Ik ben juist heel erg onzeker!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:56 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Zoals ik al zei.. die zijn vaak gewoon niet onzeker. Zelfs een ik-ben-net-wakker-foto is nog altijd prettiger dan helemaal geen foto. In het echt zie je ook met wie je converseert, dus waarom zou je zonder gezicht hele discussies willen voeren?
Je zou jezelf niet zijn indien je geen rebellerende posts maakte.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:12 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Nu nog een one-liner in het engels en je post is weer compleet![]()
Het gaat enkel om het innerlijk.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:11 schreef Shitonya het volgende:
Hoe kom je erbij dat die quote op veel mensen hier op fok slaan? Ga je alle fotoboeken af om alle berichtjes te lezen? Ik post ook wel eens wat her en der en de meeste berichtjes gaan juist over allerlei oppervlakkige onzin en niet specifiek gericht op de foto's. Niet degene met een fotoboek is de aandachtsgeile hoer, maar meer degenen die enkel opmerkingen richten naar degene met een fotoboek specifiek gericht op het uiterlijk.
Wat zie je er leuk uit!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:17 schreef QueenR het volgende:
Ik vind die quote dus ook gehele onzin. Heb ook een fotoboek MET foto's. Vind het zoals Shitonya al zei prettig om een gezicht bij een persoon te hebben en het heeft absouut niets te maken met dat ikzelf bevestiging nodig zou hebben over mijn uiterlijk. Of dat ik het al verkapte datingsite ofzo zou gebruiken.
Er zijn idd mensen die alleen reply's over iemand anders uiterlijk posten, en complimentjes zijn altijd leuk maar verder nutteloos.
grimmig sfeertje hier vandaag.
opgekropte frustraties waarschijnlijkquote:
kan volgend discussie punt zijn... beinvloed het single zijn je gemoedstoestand? frustraties, sjacherijnig, of maakt het je juist een zogenaamde vrolijke flierefluiter?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:32 schreef Abbadon het volgende:
[..]
opgekropte frustraties waarschijnlijk![]()
Uiteindelijk wel. Uiterlijk is enkel van belang wat betreft fysieke aantrekkingskracht/relatie. Als ik converseer met mensen zoals hier maakt het me geen reet uit hoe iemand eruit ziet, maar is het wel zo prettig om te weten hoe iemand erbij loopt net zoals je in het echt ook iemand voor je hebt. In het echt heb je ook geen vuilniszak om je hoofd, dus waarom dan wel op een forum? Buiten kom je ook zat vreemden tegen net zoals hier. Dus daarom heb ik een fotoboek. Onderscheid erin maken lijkt me volkomen nutteloos.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:22 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het gaat enkel om het innerlijk.
Met vlagen soms eenzaam en lichtelijk geirriteerd. Hangt van de omstandigheden af en de duur van je single zijn.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:42 schreef QueenR het volgende:
[..]
kan volgend discussie punt zijn... beinvloed het single zijn je gemoedstoestand? frustraties, sjacherijnig, of maakt het je juist een zogenaamde vrolijke flierefluiter?![]()
nee...het single zijn beïnvloedt mijn gemoedstoestand nietquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:42 schreef QueenR het volgende:
kan volgend discussie punt zijn... beinvloed het single zijn je gemoedstoestand? frustraties, sjacherijnig, of maakt het je juist een zogenaamde vrolijke flierefluiter?![]()
Ik denk niet dat t om de vreemden gaat, maar om de bekenden. Toekomstig werkgevers googlen maar al te graag op hun nieuwe werknemers.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:48 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel. Uiterlijk is enkel van belang wat betreft fysieke aantrekkingskracht/relatie. Als ik converseer met mensen zoals hier maakt het me geen reet uit hoe iemand eruit ziet, maar is het wel zo prettig om te weten hoe iemand erbij loopt net zoals je in het echt ook iemand voor je hebt. In het echt heb je ook geen vuilniszak om je hoofd, dus waarom dan wel op een forum? Buiten kom je ook zat vreemden tegen net zoals hier. Dus daarom heb ik een fotoboek. Onderscheid erin maken lijkt me volkomen nutteloos.
Als je je totaal anders voordoet op internet dan in het echt dan kan het nadelig zijn misschien, maar al praat je hier over het algemeen zoals je dat ook doet in het echte leven dan zie ik geen nadeel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:52 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik denk niet dat t om de vreemden gaat, maar om de bekenden. Toekomstig werkgevers googlen maar al te graag op hun nieuwe werknemers.
Waarheidquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:41 schreef Shitonya het volgende:
Mensen die geen fotoboek hebben, zijn vaak vrij afzichtelijk en verschuilen zich achter extreem spam gedrag op internet welke zich uit in totale onnozelheid, humor, intelligentie of slechts een braakverwekkende trigger die ze losmaken bij andere mensen. Door eigen onzekerheid en koppig gedrag gaan ze vervolgens de mensen afkatten die wel een fotoboek hebben.
Fok! is gewoon leuk voor erbij. Niets meer, niets minder. Ik zie het nut van een fotoboek dan ook totaal niet (voor mezelf).quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:22 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Als je je totaal anders voordoet op internet dan in het echt dan kan het nadelig zijn misschien, maar al praat je hier over het algemeen zoals je dat ook doet in het echte leven dan zie ik geen nadeel.
ik weet het, wilde cc gewoon happy houdenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:54 schreef Abbadon het volgende:
raar discussiepunt eigenlijk....je gemoedstoestand wordt gevormd door de situatie waar je in verkeert...dus natuurlijk heeft het invloed op je als je single bent, of juist in een relatie zit...
da's op zich een mooi streven! ...en als c_c single is, is het ook nog eens semi-ontopicquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:21 schreef QueenR het volgende:
ik weet het, wilde cc gewoon happy houden
enquote:Fotoboeksingles zijn op zoek naar erkenning dat ze er leuk uit zien, in tegenstelling tot niet-fotoboeksingles.
quote:Singles met een fotoboek (incl. foto) zijn zelfverzekerder dan die zonder fotoboek.
Dat hadden we destijds idd verzonnen omdat we ook niet meer wisten waar we t moesten zoekenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:28 schreef OldJeller het volgende:
Het was overigens een stelling uit een oud topic en er zat nog een stelling bij..
[..]
en
[..]
Waren jullie er inmiddels uitgekomen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:34 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dat hadden we destijds idd verzonnen omdat we ook niet meer wisten waar we t moesten zoeken![]()
Nope, teveel slowchat en kliekjesvorming dat er een slot op gezet is. Of bedoelde je de oude reeks niet?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:48 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Waren jullie er inmiddels uitgekomen?![]()
Maakt het verschil? Zeker. Ik ben veel minder bitter en cynisch als ik in een relatie zit.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:42 schreef QueenR het volgende:
[..]
Goedemorgenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:12 schreef Yelena het volgende:
Goeiemorgen allemaal!!
teveel slowchat? onvoorstelbaarquote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:50 schreef dawg het volgende:
Nope, teveel slowchat en kliekjesvorming dat er een slot op gezet is.
Daar is deze reeks niks bij hoor.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:23 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Goedemorgen
[..]
teveel slowchat? onvoorstelbaar![]()
Ik doelde op de vorige Singles-reeks. Daar is deze reeks niets bij, qua SC-gehalte.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:49 schreef Garisson72 het volgende:
nee idd, moet je die reeksen eens zien waar "SC" in de TT staat!
Heb je ook wel eens iets inhoudelijks te melden?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:12 schreef Yelena het volgende:
Goeiemorgen allemaal!!
Soms, niet altijd... Jij wel dan??quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:41 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Heb je ook wel eens iets inhoudelijks te melden?
[etter]Klikspaan!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:37 schreef oddman het volgende:
<zeur> Moooooods, ze zijn aan het slowchatten! </zeur>
zeikerdquote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:37 schreef oddman het volgende:
<zeur> Moooooods, ze zijn aan het slowchatten! </zeur>
Ik heb de TT aangemaakt om reacties uit te lokken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:39 schreef ChantalC het volgende:
Geen idee of de vraag al eens aan de orde gekomen is, maar wat vinden de mannen zelf waarin zij te kort schieten?
Serieus antwoorden aub!![]()
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:42 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik heb de TT aangemaakt om reacties uit te lokken.
[...]
And I can't really blame C_c, SC is leuk, maar ik hoop wel dat dit topic open blijft, want is best leuk om hier te posten
Wat denk je? Doe eens een gok.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:55 schreef liefie_ het volgende:
ik ws op vakantie maar nu niet meer hoor
ik zal eens gaan kijken/teruglezen waar het over gaat
As usual. Helemaal nergens over.quote:
Waarom zou je anders een relatie beginnenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:31 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
As usual. Helemaal nergens over.![]()
Stelling: het is de moeite alleen waard als je écht verliefd bent om een relatie te beginnen.
Ja, inderdaad.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:31 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
As usual. Helemaal nergens over.![]()
Stelling: het is de moeite alleen waard als je écht verliefd bent om een relatie te beginnen.
Om een relatie te hebben? Mij niet vreemd, om heel eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:36 schreef Lips het volgende:
[..]
Waarom zou je anders een relatie beginnen
dan raad ik je toch aan om eens te leren alleen te zijnquote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:17 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Om een relatie te hebben? Mij niet vreemd, om heel eerlijk te zijn.
Volgens mij is WD daar op dit moment mee bezigquote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:28 schreef liefie_ het volgende:
[..]
dan raad ik je toch aan om eens te leren alleen te zijn
anders gaat een relatie toch nooit werken
idd that's why I askedquote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:46 schreef OldJeller het volgende:
Heeft iedereen het wel over hetzelfde 'type' relatie?
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:31 schreef knep het volgende:
[..]
Volgens mij is WD daar op dit moment mee bezig.
zo klinkt het echt enorm kansloos en eenzaam vind ikquote:
Nou, dat ervaar ik toch wel een tikkeltje andersquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:19 schreef dawg het volgende:
Wij van de singlesreeks zijn altijd bereid om wat veren in je reet te steken hoor.
Oh, en een neukrelatie vind ik niet onder 'relaties' vallen. Maar meer onder vriendendiensten.
Komt er heul niet in de buurt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:44 schreef dawg het volgende:
Who cares?
Het is in mijn ogen geen relatie, ook niet helemaal een vriendendienst, maar die omschrijving komt dicht in de buurt vind ik.
Gemierenneuk over niks weer.
bij een vrienden dienst denk ik meer aan echt iemand een dienst verlenenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:44 schreef dawg het volgende:
Who cares?
Het is in mijn ogen geen relatie, ook niet helemaal een vriendendienst, maar die omschrijving komt dicht in de buurt vind ik.
Gemierenneuk over niks weer.
Het is maar Fok!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:45 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Nou, dat ervaar ik toch wel een tikkeltje anders. Men is bereid tot veren in iemand anders' anusch te douwen zolang ze het met je eens zijn. Ik meen me nog een paar rellen te herinneren waarin iedereen over mij heen viel omdat ze het niet met mij eens waren.
idd!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Komt er heul niet in de buurt.
Alsof je een charity case bent.
Ja, doh, dat snap ik, een scharrel dus. Dat noem ik geen relatie.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:46 schreef liefie_ het volgende:
[..]
bij een vrienden dienst denk ik meer aan echt iemand een dienst verlenen
zo van ow die computer maak ik wel even voor je
tnx dan bak ik voor jou een lekkere appeltaart!
ik had het meer over een enorme sexuele aantrekkingskracht in combi met sympatie die maar geen verliefdheid wil worden
(sexuele aantrekkingskracht is trouwens, vooral in combi met sympathie, vaak flink te verwarren met een (beginnende) verliefdheid)
Met tranen in je ogen naar een van je vrienden bellen... ik... ik heb een vriendendienst nodig..quote:
daarom zei ik ook "vaste scharrel"quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:48 schreef dawg het volgende:
[..]
Ja, doh, dat snap ik, een scharrel dus. Dat noem ik geen relatie.
Maar dit is weer gezeur over niks maar waar c_c straks wel weer over gaat vallen.
Over relaties, je weet wel, die dingen waar 2 mensen trouw aan elkaar zijn, en om meerdere redenen bij elkaar zijn dan alleen seks. En over neuken, lust, botvieren op iemand waar je verder niks mee hebt, ergo, elkaar een 'gunst' verlenen dus, zonder verplichtingen, al dan niet vaker dan 1 keer.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:50 schreef liefie_ het volgende:
[..]
daarom zei ik ook "vaste scharrel"
en ik vind het geen gezeur om niks maar wel belangrijk om te definieren waar we het over hebben
nou sorry hoorquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:52 schreef dawg het volgende:
[..]
Over relaties, je weet wel, die dingen waar 2 mensen trouw aan elkaar zijn, en om meerdere redenen bij elkaar zijn dan alleen seks. En over neuken, lust, botvieren op iemand waar je verder niks mee hebt, ergo, elkaar een 'gunst' verlenen dus, zonder verplichtingen, al dan niet vaker dan 1 keer.
Kunnen we nu weer verder?
dat wel, maar het ligt natuurlijk wel iets ingewikkelder dan dat...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:56 schreef dawg het volgende:
Ik mag toch aannemen dat iedereen wel het verschil weet tussen lust en liefde.
mensen zijn prima in staat zichzelf voor de gek te houden...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:42 schreef Shitonya het volgende:
Het hangt maar net af van je ervaringen, defintie van beide woorden en omstandigheden, wat je wilt en je gevoel.
Wat betreft liefde.. dat gaat vrijwel automatisch. Dan zien ze wat ze willen zien en denken ze verliefd te zijn, terwijl het niet verder reikt dan "leuk vinden"quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:43 schreef Abbadon het volgende:
[..]
mensen zijn prima in staat zichzelf voor de gek te houden...
daarom...zeker in het begin, als je iemand leuk vind, en dat is wederzijds, dan is het heel makkelijk...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:50 schreef Shitonya het volgende:
Wat betreft liefde.. dat gaat vrijwel automatisch. Dan zien ze wat ze willen zien en denken ze verliefd te zijn, terwijl het niet verder reikt dan "leuk vinden"
als dat echt altijd zo is, dan zou dat betekenen dat elke relatie ergens gebaseerd is op een leugen...dat is me net iets te cynisch...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:04 schreef Shitonya het volgende:
mja klopt. Grootste probleem is altijd dat de één altijd meer wilt, verwacht of voelt dan de ander. Daarom zitten we met een overschot aan vrijgezellen
niet cynisch.. Twee mensen kunnen nóóit exact even veel om elkaar geven. Het is altijd uit evenwicht en op den duur breekt zoiets ook de relatie door te weinig gevoel of vreemdgaanquote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:12 schreef Abbadon het volgende:
[..]
als dat echt altijd zo is, dan zou dat betekenen dat elke relatie ergens gebaseerd is op een leugen...dat is me net iets te cynisch...
hoewel...![]()
maar goed, nu trek ik het wel erg in het zwart-wit...ik begrijp wel wat je bedoelt; er onstaat altijd wel een vorm van ongelijkheid, op een bepaald moment in een relatie...en daar zit de bottleneck
Het zou je nog eens verbazen, denk ik.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:12 schreef Abbadon het volgende:
[..]
als dat echt altijd zo is, dan zou dat betekenen dat elke relatie ergens gebaseerd is op een leugen...
het evenwicht stukje ben ik met je eensquote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:14 schreef Shitonya het volgende:
[..]
niet cynisch.. Twee mensen kunnen nóóit exact even veel om elkaar geven. Het is altijd uit evenwicht en op den duur breekt zoiets ook de relatie door te weinig gevoel of vreemdgaan
nee, ik vermoed van niet...maar ik vecht tegen mijn cynisme...diep van binnen ben ik een hopeloze romanticus, gedoemd tot tragische teleurstellingquote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:14 schreef dawg het volgende:
Het zou je nog eens verbazen, denk ik.
sow! dat is een verbitterde uitspraak!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:15 schreef Shitonya het volgende:
Mja leugen is het ook, want liefde bestaat alleen in sprookjes
da's wel erg zwart...relaties zijn absoluut niet gedoemd om mis te lopen...liefde is een vaag iets, en kan gelukkig nog zo af en toe verbazenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:14 schreef Shitonya het volgende:
niet cynisch.. Twee mensen kunnen nóóit exact even veel om elkaar geven. Het is altijd uit evenwicht en op den duur breekt zoiets ook de relatie door te weinig gevoel of vreemdgaan
wat is er mis met sprookjes?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:15 schreef Shitonya het volgende:
Mja leugen is het ook, want liefde bestaat alleen in sprookjes
Het is niet zo dat het verplicht is relaties aan te gaan, dus de oplossing lijkt me kinderlijk eenvoudig voor je. Of ben je stiekem meer op je plaats in het "de kunst van het loslaten van je ex"-topic?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:32 schreef Shitonya het volgende:
Eerder tranen door die hele mensheid die daar nog in gelooft.
Zie genoeg relaties om mij heen tegen de muur spatten als rotte tomaten. De eerste goede relatie-liefde moet ik nog tegen komen.
Tja, het glas is half vol of half leeg.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:04 schreef Shitonya het volgende:
Nee, ik zei enkel dat het dieptepunt de leugen maakt. Het hoogtepunt bestaat nog steeds, maar dan in het verleden, niet meer in de herinnering die je uiteindelijk hebt verkregen.
Slapen..mietje
Truste
quote:
mij eerlijk gezegd prima hoorquote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:55 schreef Abbadon het volgende:
[..]
en, hoe bevalt het single-leven?![]()
ben je ookquote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:56 schreef liefie_ het volgende:
mij eerlijk gezegd prima hoor
maar ik krijg t idee dat ik een beetje een naief rasoptimiste ben![]()
idd!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:59 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ben je ookmaar daar is niks mis mee hoor...
Ik ben nu optimistischer dan ik vroeger was, denk ik...het is een kwestie van jezelf open durven stellen, en daarbij het risico lopen dat het niet zo goed afloopt...dat hoort erbij, en is ook weer niet zo heel erg...
Ik geloof dat dit de kern is van de 'leugen' die Shitonya bedoelt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:14 schreef Shitonya het volgende:
dus zelfs het negatieve is in feite positief?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:01 schreef liefie_ het volgende:
idd!
maar doordat het niet altijd goed afloopt vormt je dat
en ik denk dat je misschien wel alleen "de ware liefde" kunt vinden als het ook een paar keer zeg maar mis is gegaan want dan weet je wat je wel en niet wil en wat belangrijk voor je is en zo
tja, leugen...da's sowieso maar net hoe je je opstelt in een relatie, en hoe je met elkaar communiceert...als je elkaar goed genoeg kent, weet je wel wat je aan elkaar hebt...en verschillen zijn niet erg, dat betekent alleen dat je som bereid moet zijn wat meer moeite te doen...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:02 schreef Garisson72 het volgende:
Ik geloof dat dit de kern is van de 'leugen' die Shitonya bedoelt.
ik denk ook (om maar even in je metafoor te blijven) dat je bandbreedte veranderd namate je meer leert om van jezelf te houden en van vrienden en familie en zoquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:02 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik geloof dat dit de kern is van de 'leugen' die Shitonya bedoelt.
Tuurlijk is het zo dat twee mensen nooit exact evenveel eenheden Liefdetm () voor elkaar kunnen voelen, vandaar dat je het ook beter als een bandbreedte kunt zien die een min en max niveau van Liefde aangeeft. De mate van overlap in die bandbreedte zegt wat over de slagingskans van een relatie tussen twee mensen. Dergelijke bandbreedtes zul je ws ook hebben voor zoiets als humor, denk ik.
Mensen met een hele smalle bandbreedte hebben het moeilijker dan andere (thanQ Captain Obvious), maar ik denk ook dat je bandbreedte smaller wordt naarmate je meer meemaakt in de liefde. Die min en max in je bandbreedte is dus niet in steen gehouwen en kan dus in de tijd veranderen.
ik zei het toch ik ben een rasoptimistjequote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:03 schreef Abbadon het volgende:
[..]
dus zelfs het negatieve is in feite positief?![]()
daarom ben ik er ook geen voorstander van om van de ene in de andere relatie te rollen...het kost tijd om jezelf te kennen...laat staan om van jezelf te houden...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:09 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ik denk ook (om maar even in je metafoor te blijven) dat je bandbreedte veranderd namate je meer leert om van jezelf te houden en van vrienden en familie en zo
als je van andere kunt houden en van jezelf moet het ook lukken bij een partner!
da's wel duidelijk jaquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:09 schreef liefie_ het volgende:
ik zei het toch ik ben een rasoptimistje![]()
sterker nog, dat vergróót je bandbreedte, waardoor je je gemakkelijker openstelt voor andere mensen... en godbetert, misschien zelfs wel voor een potentiële partner!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:09 schreef liefie_ het volgende:
ik denk ook (om maar even in je metafoor te blijven) dat je bandbreedte veranderd namate je meer leert om van jezelf te houden en van vrienden en familie en zo
als je van andere kunt houden en van jezelf moet het ook lukken bij een partner!
daar heb je wel een punt, ja...als het enige wat voor je telt 'grootse, volstrekt gelijkwaardige en onbaatzuchtige liefde' is, dan kan ik me voorstellen dat de realiteit zo hier en daar wat tegenvalt...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:10 schreef Garisson72 het volgende:
tja ach... 't feit dat het een leugen genoemd wordt zegt meer over de enorme hooggespannen verwachtingen die kennelijk bij de relatie bestaan, voorwaarden waaraan voldaan moet worden... kortom, door het zo te typeren kom je er gewoon niet.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:14 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
sterker nog, dat vergróót je bandbreedte, waardoor je je gemakkelijker openstelt voor andere mensen... en godbetert, misschien zelfs wel voor een potentiële partner!
ach ik hoop het nietquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:13 schreef Abbadon het volgende:
[..]
da's wel duidelijk jamaar naief?
ja dat bedoelde ik ook met veranderdquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:14 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
sterker nog, dat vergróót je bandbreedte, waardoor je je gemakkelijker openstelt voor andere mensen... en godbetert, misschien zelfs wel voor een potentiële partner!
ja ik ging te ver hè... JU! was ik net zo lekker bezig...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:15 schreef Abbadon het volgende:nee! nu zeg je echt hele rare dingen....
![]()
jammer...jammer...ik zag het potentieel wel, en je was goed op weg, maar dan toch...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:19 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
ja ik ging te ver hè... JU! was ik net zo lekker bezig...![]()
Vind ik niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:20 schreef Abbadon het volgende:
naieviteit is een goede eigenschap, wat mij betreft...het tegenovergestelde van cynisme
bestaat er zoiets als realisme dan? volgens mij is dat net zoiets als 'objectiviteit'...leuk in theorie, maar in de praktijk onmogelijk...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:22 schreef Garisson72 het volgende:
vind ik niet. Het tegenovergestelde van naïviteit is realisme, en als je dat te serieus gaat nemen word je cynisch.
Dit slaat natuurlijk echt helemaal nergens op. Mensen zijn allemaal verschillend, houden op een andere manier van de ander. Maar dat betekent niet dat je het op een weegschaal kan gooien. Volgens jouw theorie zouden vriendschappen dan ook kaport moeten gaan...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:14 schreef Shitonya het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:32 schreef Shitonya het volgende:
Eerder tranen door die hele mensheid die daar nog in gelooft.
Zie genoeg relaties om mij heen tegen de muur spatten als rotte tomaten. De eerste goede relatie-liefde moet ik nog tegen komen.
Het is dat ik het niet rond mag bazuinen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:19 schreef Garisson72 het volgende:
ja ik ging te ver hè... JU! was ik net zo lekker bezig...![]()
Tuurlijk wel. Realisme betekent slechts dat je bij alles bedenkt dat er nog een andere kant aan zit, en dat is in de praktijk heel goed mogelijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:24 schreef Abbadon het volgende:
bestaat er zoiets als realisme dan? volgens mij is dat net zoiets als 'objectiviteit'...leuk in theorie, maar in de praktijk onmogelijk...
Hehehe... bandbreedtequote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:38 schreef Abbadon het volgende:
hoi MNR
't is maar goed dat we hier een behoorlijke bandbreedte hebben, want je golflengte is inderdaad iets andersmaar ik begrijp dat je het geluk in je singlebestaan gevonden hebt, dus gefeliciteerd
Wijze woorden... De Dalai Lama zegt iets soortgelijks.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:49 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Realisme betekent slechts dat je bij alles bedenkt dat er nog een andere kant aan zit, en dat is in de praktijk heel goed mogelijk.
ja, dat heb ik ook...met name met m'n eigen postsquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:54 schreef MNR het volgende:
Ow man, als ik sommige posts lees, herken ik daar veel van mezelf in terug
nee, dat lijkt me niet...ik geloof niet dat mensen in staat zijn om alle kanten van een situatie te zien, en op waarde te schatten....je kan wel naar realisme streven, maar het is geen haalbaar doelquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:49 schreef Garisson72 het volgende:
Tuurlijk wel. Realisme betekent slechts dat je bij alles bedenkt dat er nog een andere kant aan zit, en dat is in de praktijk heel goed mogelijk.
Sorry Abba, we zijn het vaak eens maar nu toch echt niet. Het is heel wel mogelijk, al word je nog zo meegesleept door emoties, om een stap terug te doen en de situatie te bekijken voor wat die is. Misschien kan je het niet metéén, maar als je wat meer grip hebt op de situatie kan het echt wel. De truuk is het te bekijken alsof het iemand anders overkomt, denk ik.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:02 schreef Abbadon het volgende:
nee, dat lijkt me niet...ik geloof niet dat mensen in staat zijn om alle kanten van een situatie te zien, en op waarde te schatten....je kan wel naar realisme streven, maar het is geen haalbaar doel![]()
sowieso worden je gedachten gekleurd door je emoties, je onbewuste uitgangspunten, je persoonlijkheid en je ervaringen uit het verleden...daar heb je geen grip op...als je denkt dat je realistisch naar de wereld kan kijken, dan ben je niet realistisch aan het kijken![]()
waarmee ik niet wil zeggen dat je het niet moet proberen natuurlijk...![]()
maar ben je dan realistisch? zelfs al schakel je emoties uit? je bent nooit helemaal "blanco" in je hoofd...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:10 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Sorry Abba, we zijn het vaak eens maar nu toch echt niet. Het is heel wel mogelijk, al word je nog zo meegesleept door emoties, om een stap terug te doen en de situatie te bekijken voor wat die is. Misschien kan je het niet metéén, maar als je wat meer grip hebt op de situatie kan het echt wel. De truuk is het te bekijken alsof het iemand anders overkomt, denk ik.
Eens!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:10 schreef Garisson72 het volgende:
Sorry Abba, we zijn het vaak eens maar nu toch echt niet. Het is heel wel mogelijk, al word je nog zo meegesleept door emoties, om een stap terug te doen en de situatie te bekijken voor wat die is. Misschien kan je het niet metéén, maar als je wat meer grip hebt op de situatie kan het echt wel. De truuk is het te bekijken alsof het iemand anders overkomt, denk ik.
Ik denk dat we in de praktijk wel op dezelfde manier naar situaties kijken...ons verschil van mening hier heeft meer te maken met begripsdefinities, vermoed ikquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:10 schreef Garisson72 het volgende:
Ik heb het niet over uitschakelen van emoties, die horen immers bij je. Dat zou dus ongezond zijn. Ik zeg slechts dat het geen kwaad kan om even afstand te nemen en te bedenken waar die emoties vandaan komen, waarom dat zo is, wat je ermee kunt. Daarmee bekijk je het van de andere kant, als een yin bij de yang, zoiets.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:12 schreef liefie_ het volgende:
maar ben je dan realistisch? zelfs al schakel je emoties uit? je bent nooit helemaal "blanco" in je hoofd...
ik weet het ook niet hoor ik filosofeer maar wat mee
sorry, noem mij nu cynisch, maar zoiets laat ik toch niet graag van derden afhangen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:14 schreef MNR het volgende:
Eens!
En mijn trucjes zijn mijn vrienden
Maar als iemand nog andere trucs heeft, hoor ik ze graag.
maar dan ben je misschien dus niet totaal relaistischquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:26 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over uitschakelen van emoties, die horen immers bij je. Dat zou dus ongezond zijn. Ik zeg slechts dat het geen kwaad kan om even afstand te nemen en te bedenken waar die emoties vandaan komen, waarom dat zo is, wat je ermee kunt. Daarmee bekijk je het van de andere kant, als een yin bij de yang, zoiets.
En nu wordt het wel erg abstract, overigens.
Waarom ben ik niet realistisch precies?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:41 schreef liefie_ het volgende:
maar dan ben je misschien dus niet totaal relaistisch
maja nu gaan we idd een beetje filosofisch worden en zo
Nou, weet je wat het is? Ik ben iemand die heel veel nadenkt, tot aan het piekeren toe. En als ik iets los wil laten, van een afstandje wil bekijken, lukt dat me niet door mezelf terug te trekken, want ik blijf verder denken..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:26 schreef Garisson72 het volgende:
sorry, noem mij nu cynisch, maar zoiets laat ik toch niet graag van derden afhangen.
maar ik begrijp dat je op dit moment helemaal luvvy-duvvy bent inzake je vrienden, na gisteravond...
sooooow je klinkt nogal als iemand met een gebroken hartje!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:44 schreef Shitonya het volgende:
goed, nadere uitleg..
Beloftes als: "ik wil later met jou trouwen. Ik wil nooit meer een ander. Ik zal je nooit kwetsen. Ik wil je nooit meer kwijt. Ik zal nooit vreemdgaan" En ga zo maar verder, al die dingen worden achteraf gezien leugens wanneer je partner je na jaren toch nog bedriegt. Beloftes maken die je vervolgens niet waar kan maken- dus was de relatie eigenlijk gebaseerd op een leugen, aangezien de grootste en belangrijkste beloftes in de relatie niet waar gemaakt konden worden.
Zeg dan gewoon "ik hoop dat we altijd bij elkaar blijven", want de kans dat een relatie slaagt is zo verdomd klein dat je wel naief moet zijn om er nog optimistisch tegenaan te kunnen kijken. Mensen die nu nog geloven in zoiets als "de ware" zijn even erg als het geloven in een God. Wanhopig vastklampen aan iets fictiefs, om zo het leven beter te kunnen verdragen. Want stel je voor dat er geen specifieke "ware" bestaat evenals een God, die realiteit kunnen ze niet aan.
You've been hurt..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:44 schreef Shitonya het volgende:
goed, nadere uitleg.. [verhaal]
ik bedoel niet specifiek jij...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:45 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Waarom ben ik niet realistisch precies?
Jij denkt dat het niet mogelijk is om tegelijk emoties te voelen én hier met enige afstand naar te kijken? Ik geef toe, lange tijd heb ik het ook niet voor mogelijk gehouden, maar ben nu wel blij dat ik dat (vaak) wel kan.
Dat is onzin...je gaat elke relatie in principe in met de intentie dat het voor eeuwig is, en op het moment dat je dat soort dingen zegt, dan kunnen die best op dat moment waar en gemeend zijn...maar mensen veranderen, en situaties veranderen...als het dan alsnog uitgaat, dan maakt dat die eerdere beloftes absoluut geen leugens...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:44 schreef Shitonya het volgende:
Beloftes als: "ik wil later met jou trouwen. Ik wil nooit meer een ander. Ik zal je nooit kwetsen. Ik wil je nooit meer kwijt. Ik zal nooit vreemdgaan" En ga zo maar verder, al die dingen worden achteraf gezien leugens wanneer je partner je na jaren toch nog bedriegt. Beloftes maken die je vervolgens niet waar kan maken- dus was de relatie eigenlijk gebaseerd op een leugen, aangezien de grootste en belangrijkste beloftes in de relatie niet waar gemaakt konden worden.
dat is precies wat ik bedoel...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:52 schreef liefie_ het volgende:
ik bedoel niet specifiek jij...
maar ik denk dat het niet mogelijk is om helemaal realistisch naar iets te kijken zelfs buiten emotisch
want je bent altijd gekleurd door dingen als opvoeding cultuur en bla
en dan heb ik het niet over simpele zaken als of een tafel echt een tafel is zeg maar meer over de diepere vraagstuken van t leven en dergelijke
Dat dus.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:57 schreef Abbadon het volgende:
...als het dan alsnog uitgaat, dan maakt dat die eerdere beloftes absoluut geen leugens...
Gari moet ook nog werken tussendoor...... eigenlijk, that isquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:59 schreef Abbadon het volgende:
garri, reageer potverdikkie eens op mijn vorige post hierover![]()
dank voor de toevoegingquote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:01 schreef MNR het volgende:
Dat dus.
Waarom houd je dat jezelf voor? (niet jij Abba)
excuses...excuses...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:03 schreef MNR het volgende:
Gari moet ook nog werken tussendoor...... eigenlijk, that is![]()
Het is niet de wereld die anders beslist, maar de persoon die je hart verscheurt. En in het verleden waren ze misschien geen leugens nee, maar dat worden ze wel als het eenmaal uit is. In het verleden zijn ze dus misschien gemeend, maar in het heden niet meer en zijn daarom leugens te noemen. "ik blijf voor altijd bij je" is hier en nu immers een leugen. Die uitspraak in het verleden was in feite een leugen, omdat hij niet waar gemaakt kon worden. En als een belofte niet waar gemaakt wordt, zie ik dat in mijn ogen als een leugen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:57 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Dat is onzin...je gaat elke relatie in principe in met de intentie dat het voor eeuwig is, en op het moment dat je dat soort dingen zegt, dan kunnen die best op dat moment waar en gemeend zijn...maar mensen veranderen, en situaties veranderen...als het dan alsnog uitgaat, dan maakt dat die eerdere beloftes absoluut geen leugens...
een dergelijke belofte is een intentie, maar soms beslist de wereld anders...daarmee is de intentie op het moment dat die uitgesproken werd niet ineens waardeloos geworden...
Als ik ergens (te) lang over nadenk, of mezelf zelfs op piekeren betrap, moet ik mezelf dwingen die afstand te nemen, het grotere plaatje te zien, bedenken dat het tijdelijk is... en voordat dat kan moet ik idd ook ff afleiding zoeken.quote:
realistisch..daar is dat woordje weerquote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:10 schreef Garisson72 het volgende:
ik vind eigenlijk dat Shitonya gelijk heeft. Het is nl heel realistisch zoals ze het zegt, ze slaat er alleen een toon bij aan alsof ze zich er zwaar door misdeeld voelt.
Zo zou je bijvoorbeeld ook kwaad kunnen worden op de zwaartekracht...
ehmmm....nee, sorry, eigenlijk niet...het is het één, of het anderquote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:26 schreef Garisson72 het volgende:
ok sorry... ik vind het realistisch. Zo beter?
misschien moet je het niet zien als liegen (ik denk ook niet dat het dat is, het is het zelfde als ik zeg ik ben er om 6 uur en er is een file en ik ben er om vijf over 6 dat was niet geplant, niet mn bedoeling en zo maar wel gebeurd) maar zien als helaas (en dat is moeilijk vooral in het begin na dat je gedumpt bent) en koesteren hoe het wasquote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:17 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Het is niet de wereld die anders beslist, maar de persoon die je hart verscheurt. En in het verleden waren ze misschien geen leugens nee, maar dat worden ze wel als het eenmaal uit is. In het verleden zijn ze dus misschien gemeend, maar in het heden niet meer en zijn daarom leugens te noemen. "ik blijf voor altijd bij je" is hier en nu immers een leugen. Die uitspraak in het verleden was in feite een leugen, omdat hij niet waar gemaakt kon worden. En als een belofte niet waar gemaakt wordt, zie ik dat in mijn ogen als een leugen.
En natuurlijk ben ik ook ooit gekwetst, wie niet...Maar ik zie ook vaak genoeg om me heen hoe mensen maandenlang mentaal in puin liggen, omdat hun partner vreemdging, dus mijn visie is zeker niet onrealistisch.
maar als je dat doet dan ga je dus ook eventuele hoogtepunten uit de wegquote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:37 schreef Shitonya het volgende:
dat is de optimistische versie ja![]()
Ik vind dat je er beter wat "negatiever" naar kan kijken, zodat je de volgende keer meer gewaarschuwd bent, meer alerter, zodat je onnodige pijn later kunt vermijden.
da's absoluut waar...maar tegelijkertijd merk ik ook dat ik juist minder bang ben voor teleurstellingen, in de wetenschap dat ik er in het verleden ook bovenop gekomen ben...het is pijnlijk, maar ik weet dat ik het wel overleef...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:47 schreef Shitonya het volgende:
Nu trek je m'n uitspraak helemaal door in het extreme..
Ik sta er wel voor open, maar doordat ik zo terug denk naar het verleden, ben ik alerter geworden op potentiele teleurstellingen. Doordat je ooit gekwetst bent, wordt je wijzer/kieskeuriger in je volgende potienele partner en relatie.
er is ook niks mis met leren van het verleden en leren wat voor partner je niet wil en dat soort dingenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:53 schreef Abbadon het volgende:
[..]
da's absoluut waar...maar tegelijkertijd merk ik ook dat ik juist minder bang ben voor teleurstellingen, in de wetenschap dat ik er in het verleden ook bovenop gekomen ben...het is pijnlijk, maar ik weet dat ik het wel overleef...
plus dat je alerter bent op bepaalde dingen...weet waar de valkuilen zijn...en daardoor ergens ook minder risico loopt...
precies...dus uiteindelijk is er niet zo veel om bang voor te zijnquote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:03 schreef liefie_ het volgende:
er is ook niks mis met leren van het verleden en leren wat voor partner je niet wil en dat soort dingen
maar een van de belangrijkste dingen die ik ook geleerd heb van alles is dat ik het alleen wel red, dat er niks mis mee is om alleen te zijn en dat ookal hield ik van iemand maar een relatie gaat uit dat ik dan niet instort en dat die persoon niet de enige op aarde was waar ik van kon houden en dat soort dingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |