da's wel duidelijk jaquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:09 schreef liefie_ het volgende:
ik zei het toch ik ben een rasoptimistje![]()

sterker nog, dat vergróót je bandbreedte, waardoor je je gemakkelijker openstelt voor andere mensen... en godbetert, misschien zelfs wel voor een potentiële partner!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:09 schreef liefie_ het volgende:
ik denk ook (om maar even in je metafoor te blijven) dat je bandbreedte veranderd namate je meer leert om van jezelf te houden en van vrienden en familie en zo
als je van andere kunt houden en van jezelf moet het ook lukken bij een partner!

daar heb je wel een punt, ja...als het enige wat voor je telt 'grootse, volstrekt gelijkwaardige en onbaatzuchtige liefde' is, dan kan ik me voorstellen dat de realiteit zo hier en daar wat tegenvalt...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:10 schreef Garisson72 het volgende:
tja ach... 't feit dat het een leugen genoemd wordt zegt meer over de enorme hooggespannen verwachtingen die kennelijk bij de relatie bestaan, voorwaarden waaraan voldaan moet worden... kortom, door het zo te typeren kom je er gewoon niet.

quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:14 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
sterker nog, dat vergróót je bandbreedte, waardoor je je gemakkelijker openstelt voor andere mensen... en godbetert, misschien zelfs wel voor een potentiële partner!

ach ik hoop het nietquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:13 schreef Abbadon het volgende:
[..]
da's wel duidelijk jamaar naief?

ja dat bedoelde ik ook met veranderdquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:14 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
sterker nog, dat vergróót je bandbreedte, waardoor je je gemakkelijker openstelt voor andere mensen... en godbetert, misschien zelfs wel voor een potentiële partner!

ja ik ging te ver hè... JU! was ik net zo lekker bezig...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:15 schreef Abbadon het volgende:nee! nu zeg je echt hele rare dingen....
![]()

jammer...jammer...ik zag het potentieel wel, en je was goed op weg, maar dan toch...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:19 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
ja ik ging te ver hè... JU! was ik net zo lekker bezig...![]()

Vind ik niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:20 schreef Abbadon het volgende:
naieviteit is een goede eigenschap, wat mij betreft...het tegenovergestelde van cynisme

bestaat er zoiets als realisme dan? volgens mij is dat net zoiets als 'objectiviteit'...leuk in theorie, maar in de praktijk onmogelijk...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:22 schreef Garisson72 het volgende:
vind ik niet. Het tegenovergestelde van naïviteit is realisme, en als je dat te serieus gaat nemen word je cynisch.

Dit slaat natuurlijk echt helemaal nergens op. Mensen zijn allemaal verschillend, houden op een andere manier van de ander. Maar dat betekent niet dat je het op een weegschaal kan gooien. Volgens jouw theorie zouden vriendschappen dan ook kaport moeten gaan...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:14 schreef Shitonya het volgende:
[..]
niet cynisch.. Twee mensen kunnen nóóit exact even veel om elkaar geven. Het is altijd uit evenwicht en op den duur breekt zoiets ook de relatie door te weinig gevoel of vreemdgaan

quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:32 schreef Shitonya het volgende:
Eerder tranen door die hele mensheid die daar nog in gelooft.
Zie genoeg relaties om mij heen tegen de muur spatten als rotte tomaten. De eerste goede relatie-liefde moet ik nog tegen komen.

Het is dat ik het niet rond mag bazuinen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:19 schreef Garisson72 het volgende:
ja ik ging te ver hè... JU! was ik net zo lekker bezig...![]()

Tuurlijk wel. Realisme betekent slechts dat je bij alles bedenkt dat er nog een andere kant aan zit, en dat is in de praktijk heel goed mogelijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:24 schreef Abbadon het volgende:
bestaat er zoiets als realisme dan? volgens mij is dat net zoiets als 'objectiviteit'...leuk in theorie, maar in de praktijk onmogelijk...

Hehehe... bandbreedtequote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:38 schreef Abbadon het volgende:
hoi MNR
't is maar goed dat we hier een behoorlijke bandbreedte hebben, want je golflengte is inderdaad iets andersmaar ik begrijp dat je het geluk in je singlebestaan gevonden hebt, dus gefeliciteerd

Wijze woorden... De Dalai Lama zegt iets soortgelijks.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:49 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Realisme betekent slechts dat je bij alles bedenkt dat er nog een andere kant aan zit, en dat is in de praktijk heel goed mogelijk.

ja, dat heb ik ook...met name met m'n eigen postsquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:54 schreef MNR het volgende:
Ow man, als ik sommige posts lees, herken ik daar veel van mezelf in terug

nee, dat lijkt me niet...ik geloof niet dat mensen in staat zijn om alle kanten van een situatie te zien, en op waarde te schatten....je kan wel naar realisme streven, maar het is geen haalbaar doelquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:49 schreef Garisson72 het volgende:
Tuurlijk wel. Realisme betekent slechts dat je bij alles bedenkt dat er nog een andere kant aan zit, en dat is in de praktijk heel goed mogelijk.

Sorry Abba, we zijn het vaak eens maar nu toch echt niet. Het is heel wel mogelijk, al word je nog zo meegesleept door emoties, om een stap terug te doen en de situatie te bekijken voor wat die is. Misschien kan je het niet metéén, maar als je wat meer grip hebt op de situatie kan het echt wel. De truuk is het te bekijken alsof het iemand anders overkomt, denk ik.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:02 schreef Abbadon het volgende:
nee, dat lijkt me niet...ik geloof niet dat mensen in staat zijn om alle kanten van een situatie te zien, en op waarde te schatten....je kan wel naar realisme streven, maar het is geen haalbaar doel![]()
sowieso worden je gedachten gekleurd door je emoties, je onbewuste uitgangspunten, je persoonlijkheid en je ervaringen uit het verleden...daar heb je geen grip op...als je denkt dat je realistisch naar de wereld kan kijken, dan ben je niet realistisch aan het kijken![]()
waarmee ik niet wil zeggen dat je het niet moet proberen natuurlijk...![]()

maar ben je dan realistisch? zelfs al schakel je emoties uit? je bent nooit helemaal "blanco" in je hoofd...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:10 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Sorry Abba, we zijn het vaak eens maar nu toch echt niet. Het is heel wel mogelijk, al word je nog zo meegesleept door emoties, om een stap terug te doen en de situatie te bekijken voor wat die is. Misschien kan je het niet metéén, maar als je wat meer grip hebt op de situatie kan het echt wel. De truuk is het te bekijken alsof het iemand anders overkomt, denk ik.

Eens!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:10 schreef Garisson72 het volgende:
Sorry Abba, we zijn het vaak eens maar nu toch echt niet. Het is heel wel mogelijk, al word je nog zo meegesleept door emoties, om een stap terug te doen en de situatie te bekijken voor wat die is. Misschien kan je het niet metéén, maar als je wat meer grip hebt op de situatie kan het echt wel. De truuk is het te bekijken alsof het iemand anders overkomt, denk ik.

Ik denk dat we in de praktijk wel op dezelfde manier naar situaties kijken...ons verschil van mening hier heeft meer te maken met begripsdefinities, vermoed ikquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:10 schreef Garisson72 het volgende:

Ik heb het niet over uitschakelen van emoties, die horen immers bij je. Dat zou dus ongezond zijn. Ik zeg slechts dat het geen kwaad kan om even afstand te nemen en te bedenken waar die emoties vandaan komen, waarom dat zo is, wat je ermee kunt. Daarmee bekijk je het van de andere kant, als een yin bij de yang, zoiets.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:12 schreef liefie_ het volgende:
maar ben je dan realistisch? zelfs al schakel je emoties uit? je bent nooit helemaal "blanco" in je hoofd...
ik weet het ook niet hoor ik filosofeer maar wat mee
sorry, noem mij nu cynisch, maar zoiets laat ik toch niet graag van derden afhangen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:14 schreef MNR het volgende:
Eens!
En mijn trucjes zijn mijn vrienden
Maar als iemand nog andere trucs heeft, hoor ik ze graag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |