abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:13:38 #251
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52614338
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:09 schreef liefie_ het volgende:

ik zei het toch ik ben een rasoptimistje
da's wel duidelijk ja maar naief?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:14:35 #252
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_52614359
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:09 schreef liefie_ het volgende:

ik denk ook (om maar even in je metafoor te blijven) dat je bandbreedte veranderd namate je meer leert om van jezelf te houden en van vrienden en familie en zo
als je van andere kunt houden en van jezelf moet het ook lukken bij een partner!
sterker nog, dat vergróót je bandbreedte, waardoor je je gemakkelijker openstelt voor andere mensen... en godbetert, misschien zelfs wel voor een potentiële partner!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:15:03 #253
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52614364
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:10 schreef Garisson72 het volgende:
tja ach... 't feit dat het een leugen genoemd wordt zegt meer over de enorme hooggespannen verwachtingen die kennelijk bij de relatie bestaan, voorwaarden waaraan voldaan moet worden... kortom, door het zo te typeren kom je er gewoon niet.
daar heb je wel een punt, ja...als het enige wat voor je telt 'grootse, volstrekt gelijkwaardige en onbaatzuchtige liefde' is, dan kan ik me voorstellen dat de realiteit zo hier en daar wat tegenvalt...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:15:29 #254
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52614371
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:14 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

sterker nog, dat vergróót je bandbreedte, waardoor je je gemakkelijker openstelt voor andere mensen... en godbetert, misschien zelfs wel voor een potentiële partner!
nee! nu zeg je echt hele rare dingen....
pi_52614389
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:13 schreef Abbadon het volgende:

[..]

da's wel duidelijk ja maar naief?
ach ik hoop het niet
maar veel mensen vinden van wel
ik denk alleen maar dat ik vrolijk ben
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_52614398
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:14 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

ja dat bedoelde ik ook met veranderd
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:19:23 #257
94676 Garisson72
pi_52614457
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:15 schreef Abbadon het volgende:

nee! nu zeg je echt hele rare dingen....
ja ik ging te ver hè... JU! was ik net zo lekker bezig...
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:20:36 #258
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52614490
naieviteit is een goede eigenschap, wat mij betreft...het tegenovergestelde van cynisme
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:22:10 #259
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52614526
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:19 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

jammer...jammer...ik zag het potentieel wel, en je was goed op weg, maar dan toch...

naja, overnieuw beginnen dan maar...
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:22:10 #260
94676 Garisson72
pi_52614527
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:20 schreef Abbadon het volgende:
naieviteit is een goede eigenschap, wat mij betreft...het tegenovergestelde van cynisme
Vind ik niet.
Het tegenovergestelde van naïviteit is realisme, en als je dat te serieus gaat nemen word je cynisch.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:24:10 #261
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52614572
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:22 schreef Garisson72 het volgende:
vind ik niet. Het tegenovergestelde van naïviteit is realisme, en als je dat te serieus gaat nemen word je cynisch.
bestaat er zoiets als realisme dan? volgens mij is dat net zoiets als 'objectiviteit'...leuk in theorie, maar in de praktijk onmogelijk...

naieviteit is het absolute vertrouwen dat het wel goedkomt....cynisme is het absolute vertrouwen dat het wel mis zal gaan...
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:24:13 #262
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_52614573
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:14 schreef Shitonya het volgende:

[..]

niet cynisch.. Twee mensen kunnen nóóit exact even veel om elkaar geven. Het is altijd uit evenwicht en op den duur breekt zoiets ook de relatie door te weinig gevoel of vreemdgaan
Dit slaat natuurlijk echt helemaal nergens op. Mensen zijn allemaal verschillend, houden op een andere manier van de ander. Maar dat betekent niet dat je het op een weegschaal kan gooien. Volgens jouw theorie zouden vriendschappen dan ook kaport moeten gaan...

[ Bericht 0% gewijzigd door JoeyT op 23-08-2007 10:53:04 ]
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:26:12 #263
88139 JoeyT
pi_52614613
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:32 schreef Shitonya het volgende:
Eerder tranen door die hele mensheid die daar nog in gelooft.

Zie genoeg relaties om mij heen tegen de muur spatten als rotte tomaten. De eerste goede relatie-liefde moet ik nog tegen komen.
pi_52614696
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:19 schreef Garisson72 het volgende:
Het is dat ik het niet rond mag bazuinen.

Maarre, bijlezen doe ik morgenmiddag wel. Gister een superleuke avond gehad, vrienden zijn echt echt geweldig, zulk leuk gezelschap gehad gisteravond (nee, niet op die manier). Heb gelachen, gekeet, geflirt en goeie gesprekken gehad. En dat was precies wat ik even nodig had

En vanavond kroegentocht in Eindhoven, hulde! Ik voel me echt in mijn element (:

Dus ja, mijn vrienden zijn me heilig, zullen ze ook altijd blijven en ik blijf me verbazen hoezeer ze impact op me hebben. Op 1 of andere manier worden alle zorgen en gedachten gerelativeerd. Waar ik voorheen wel eens treurde dat ik me alleen voelde als ik single was, heb ik dat nu niet meer. En heb gisteren geknuffeld totdat ik een ons woog, and I love it!

En samen geschommeld, ook errug leuk!! (ik begrijp dat dit niet te volgen is )
[edit] want ik geloof dat ik op een andere golflengte zit als jullie

[ Bericht 3% gewijzigd door MNR op 23-08-2007 10:34:43 ]
You're never fully dressed until you wear a smile
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:38:16 #265
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52614914
hoi MNR

't is maar goed dat we hier een behoorlijke bandbreedte hebben, want je golflengte is inderdaad iets anders maar ik begrijp dat je het geluk in je singlebestaan gevonden hebt, dus gefeliciteerd

donderdag 23 augustus 2007 @ 10:49:50 #266
94676 Garisson72
pi_52615239
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:24 schreef Abbadon het volgende:

bestaat er zoiets als realisme dan? volgens mij is dat net zoiets als 'objectiviteit'...leuk in theorie, maar in de praktijk onmogelijk...
Tuurlijk wel. Realisme betekent slechts dat je bij alles bedenkt dat er nog een andere kant aan zit, en dat is in de praktijk heel goed mogelijk.
pi_52615376
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:38 schreef Abbadon het volgende:
hoi MNR

't is maar goed dat we hier een behoorlijke bandbreedte hebben, want je golflengte is inderdaad iets anders maar ik begrijp dat je het geluk in je singlebestaan gevonden hebt, dus gefeliciteerd

Hehehe... bandbreedte
Ow man, als ik sommige posts lees, herken ik daar veel van mezelf in terug, mij van een paar jaar geleden, en zal niet altijd on top of the mountain zitten, maar begin het allemaal beter te begrijpen. En dat ik het begin te begrijpen, is zo relaxed. Maar spring er later op in ik ben me bewust van deze contaminatie
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:55:37 #268
88139 JoeyT
pi_52615401
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:49 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Realisme betekent slechts dat je bij alles bedenkt dat er nog een andere kant aan zit, en dat is in de praktijk heel goed mogelijk.
Wijze woorden... De Dalai Lama zegt iets soortgelijks. Inerdaad heel goed in de praktijk toe te passen en het zorgt ervoor dat je veel beter in het leven staat.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:57:58 #269
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52615461
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:54 schreef MNR het volgende:

Ow man, als ik sommige posts lees, herken ik daar veel van mezelf in terug
ja, dat heb ik ook...met name met m'n eigen posts

je hebt soms een beetje afstand nodig om dingen beter te begrijpen...en daar is single zijn best goed voor
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:02:52 #270
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52615558
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:49 schreef Garisson72 het volgende:

nee, dat lijkt me niet...ik geloof niet dat mensen in staat zijn om alle kanten van een situatie te zien, en op waarde te schatten....je kan wel naar realisme streven, maar het is geen haalbaar doel

sowieso worden je gedachten gekleurd door je emoties, je onbewuste uitgangspunten, je persoonlijkheid en je ervaringen uit het verleden...daar heb je geen grip op...als je denkt dat je realistisch naar de wereld kan kijken, dan ben je niet realistisch aan het kijken

waarmee ik niet wil zeggen dat je het niet moet proberen natuurlijk...
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:10:11 #271
94676 Garisson72
pi_52615744
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:02 schreef Abbadon het volgende:

nee, dat lijkt me niet...ik geloof niet dat mensen in staat zijn om alle kanten van een situatie te zien, en op waarde te schatten....je kan wel naar realisme streven, maar het is geen haalbaar doel

sowieso worden je gedachten gekleurd door je emoties, je onbewuste uitgangspunten, je persoonlijkheid en je ervaringen uit het verleden...daar heb je geen grip op...als je denkt dat je realistisch naar de wereld kan kijken, dan ben je niet realistisch aan het kijken

waarmee ik niet wil zeggen dat je het niet moet proberen natuurlijk...
Sorry Abba, we zijn het vaak eens maar nu toch echt niet. Het is heel wel mogelijk, al word je nog zo meegesleept door emoties, om een stap terug te doen en de situatie te bekijken voor wat die is. Misschien kan je het niet metéén, maar als je wat meer grip hebt op de situatie kan het echt wel. De truuk is het te bekijken alsof het iemand anders overkomt, denk ik.
pi_52615806
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:10 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Sorry Abba, we zijn het vaak eens maar nu toch echt niet. Het is heel wel mogelijk, al word je nog zo meegesleept door emoties, om een stap terug te doen en de situatie te bekijken voor wat die is. Misschien kan je het niet metéén, maar als je wat meer grip hebt op de situatie kan het echt wel. De truuk is het te bekijken alsof het iemand anders overkomt, denk ik.
maar ben je dan realistisch? zelfs al schakel je emoties uit? je bent nooit helemaal "blanco" in je hoofd...
ik weet het ook niet hoor ik filosofeer maar wat mee
pi_52615860
quote:
Eens!
En mijn trucjes zijn mijn vrienden
Maar als iemand nog andere trucs heeft, hoor ik ze graag.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:16:58 #274
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52615907
quote:

Ik denk dat we in de praktijk wel op dezelfde manier naar situaties kijken...ons verschil van mening hier heeft meer te maken met begripsdefinities, vermoed ik

laat ik het zo zeggen: realisme als absoluut abstract/filosofisch concept is naar mijn idee onhaalbaar...net als het absolute nulpunt, kan je het benaderen, maar er nooit komen...tegelijkertijd kun je het wel zo dicht benaderen, dat het verschil in de praktijk verwaarloosbaar is
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:26:29 #275
94676 Garisson72
pi_52617940
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:12 schreef liefie_ het volgende:

maar ben je dan realistisch? zelfs al schakel je emoties uit? je bent nooit helemaal "blanco" in je hoofd...
ik weet het ook niet hoor ik filosofeer maar wat mee
Ik heb het niet over uitschakelen van emoties, die horen immers bij je. Dat zou dus ongezond zijn. Ik zeg slechts dat het geen kwaad kan om even afstand te nemen en te bedenken waar die emoties vandaan komen, waarom dat zo is, wat je ermee kunt. Daarmee bekijk je het van de andere kant, als een yin bij de yang, zoiets.
En nu wordt het wel erg abstract, overigens.
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:14 schreef MNR het volgende:

Eens!
En mijn trucjes zijn mijn vrienden
Maar als iemand nog andere trucs heeft, hoor ik ze graag.
sorry, noem mij nu cynisch, maar zoiets laat ik toch niet graag van derden afhangen.
maar ik begrijp dat je op dit moment helemaal luvvy-duvvy bent inzake je vrienden, na gisteravond...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')