abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52606491
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:44 schreef dawg het volgende:
Who cares?
Het is in mijn ogen geen relatie, ook niet helemaal een vriendendienst, maar die omschrijving komt dicht in de buurt vind ik.

Gemierenneuk over niks weer.
bij een vrienden dienst denk ik meer aan echt iemand een dienst verlenen
zo van ow die computer maak ik wel even voor je
tnx dan bak ik voor jou een lekkere appeltaart!

ik had het meer over een enorme sexuele aantrekkingskracht in combi met sympatie die maar geen verliefdheid wil worden
(sexuele aantrekkingskracht is trouwens, vooral in combi met sympathie, vaak flink te verwarren met een (beginnende) verliefdheid)
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_52606503
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:45 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Nou, dat ervaar ik toch wel een tikkeltje anders . Men is bereid tot veren in iemand anders' anusch te douwen zolang ze het met je eens zijn. Ik meen me nog een paar rellen te herinneren waarin iedereen over mij heen viel omdat ze het niet met mij eens waren.
Het is maar Fok!
pi_52606525
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:45 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Komt er heul niet in de buurt.
Alsof je een charity case bent.
idd!
blegh
pi_52606567
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:46 schreef liefie_ het volgende:

[..]

bij een vrienden dienst denk ik meer aan echt iemand een dienst verlenen
zo van ow die computer maak ik wel even voor je
tnx dan bak ik voor jou een lekkere appeltaart!

ik had het meer over een enorme sexuele aantrekkingskracht in combi met sympatie die maar geen verliefdheid wil worden
(sexuele aantrekkingskracht is trouwens, vooral in combi met sympathie, vaak flink te verwarren met een (beginnende) verliefdheid)
Ja, doh, dat snap ik, een scharrel dus. Dat noem ik geen relatie.

Maar dit is weer gezeur over niks maar waar c_c straks wel weer over gaat vallen.
pi_52606595
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:47 schreef liefie_ het volgende:

[..]

idd!
blegh
Met tranen in je ogen naar een van je vrienden bellen... ik... ik heb een vriendendienst nodig..
pi_52606632
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:48 schreef dawg het volgende:

[..]

Ja, doh, dat snap ik, een scharrel dus. Dat noem ik geen relatie.

Maar dit is weer gezeur over niks maar waar c_c straks wel weer over gaat vallen.
daarom zei ik ook "vaste scharrel"
en ik vind het geen gezeur om niks maar wel belangrijk om te definieren waar we het over hebben
pi_52606711
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:50 schreef liefie_ het volgende:

[..]

daarom zei ik ook "vaste scharrel"
en ik vind het geen gezeur om niks maar wel belangrijk om te definieren waar we het over hebben
Over relaties, je weet wel, die dingen waar 2 mensen trouw aan elkaar zijn, en om meerdere redenen bij elkaar zijn dan alleen seks. En over neuken, lust, botvieren op iemand waar je verder niks mee hebt, ergo, elkaar een 'gunst' verlenen dus, zonder verplichtingen, al dan niet vaker dan 1 keer.

Kunnen we nu weer verder?
pi_52606791
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:52 schreef dawg het volgende:

[..]

Over relaties, je weet wel, die dingen waar 2 mensen trouw aan elkaar zijn, en om meerdere redenen bij elkaar zijn dan alleen seks. En over neuken, lust, botvieren op iemand waar je verder niks mee hebt, ergo, elkaar een 'gunst' verlenen dus, zonder verplichtingen, al dan niet vaker dan 1 keer.

Kunnen we nu weer verder?
nou sorry hoor
maar niet iedereen verstaat het zelfde onder relaties

om maar op de stelling terug te komen: ik versta iets waar geen verliefdheid aan te pas komt (vooral in het begin, ik verwacht geen 30 jaar van aan eengeschakelde verliefdheid ik snap het het houden van word en bla) niet onder een relatie, andere mensen aan de stelling te zien blijkbaar wel vandaar dat het handig is om het er over te hebben maar ja
pi_52606846
Ik mag toch aannemen dat iedereen wel het verschil weet tussen lust en liefde.
pi_52606917
nee hoor
heel veel mensen weten het niet
en het is vaak te verwarren (vooral in t begin) zoals ik al zei vooral als er sympathie bij komt kijken
  woensdag 22 augustus 2007 @ 23:35:38 #211
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52608036
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:56 schreef dawg het volgende:
Ik mag toch aannemen dat iedereen wel het verschil weet tussen lust en liefde.
dat wel, maar het ligt natuurlijk wel iets ingewikkelder dan dat...

als je iemand nog niet zo lang kent, die persoon leuk vindt, een paar dates hebt, er mee naar bed gaat...maar je bent nog niet verliefd...wat is het dan? het zou een relatie kunnen worden, maar voor hetzelfde geld wordt je niet verliefd...maar was het dan alleen lust? dat lijkt me ook weer niet...

wanneer kun je iets een relatie noemen, en wanneer een scharrel....is verliefdheid een criterium? is de duur een criterium?...misschien kun je in sommige gevallen pas achteraf zeggen wat het was, of vergistte je je in je eigen gevoelens toen je er midden in zat...

er is best een soort grijs gebied waarin het onderscheid niet altijd even helder is...

Hoe beter je jezelf kent, en hoe meer 'ervaring' je hebt, des te beter kun je dat onderscheid maken...maar het is echt niet vreemd je tussen lust en liefde te vergissen
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 23:42:19 #212
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52608269
Het hangt maar net af van je ervaringen, defintie van beide woorden en omstandigheden, wat je wilt en je gevoel.
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
  woensdag 22 augustus 2007 @ 23:43:55 #213
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52608330
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:42 schreef Shitonya het volgende:
Het hangt maar net af van je ervaringen, defintie van beide woorden en omstandigheden, wat je wilt en je gevoel.
mensen zijn prima in staat zichzelf voor de gek te houden...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 23:50:23 #214
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52608532
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:43 schreef Abbadon het volgende:

[..]

mensen zijn prima in staat zichzelf voor de gek te houden...
Wat betreft liefde.. dat gaat vrijwel automatisch. Dan zien ze wat ze willen zien en denken ze verliefd te zijn, terwijl het niet verder reikt dan "leuk vinden"
  woensdag 22 augustus 2007 @ 23:54:59 #215
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52608663
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:50 schreef Shitonya het volgende:

Wat betreft liefde.. dat gaat vrijwel automatisch. Dan zien ze wat ze willen zien en denken ze verliefd te zijn, terwijl het niet verder reikt dan "leuk vinden"
daarom...zeker in het begin, als je iemand leuk vind, en dat is wederzijds, dan is het heel makkelijk...

maar van de andere kant is dat ook het mechanisme dat je bij elkaar houdt tot het moment dat je eventueel wel verliefd wordt....als je iemand leuk vindt, betekent dat niet dat het niet meer dan dat kan worden...

het probleem ontstaat pas als de één meer voelt of verwacht dan de ander...denk ik
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:04:37 #216
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52608971
mja klopt. Grootste probleem is altijd dat de één altijd meer wilt, verwacht of voelt dan de ander. Daarom zitten we met een overschot aan vrijgezellen
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:12:25 #217
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52609200
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:04 schreef Shitonya het volgende:
mja klopt. Grootste probleem is altijd dat de één altijd meer wilt, verwacht of voelt dan de ander. Daarom zitten we met een overschot aan vrijgezellen
als dat echt altijd zo is, dan zou dat betekenen dat elke relatie ergens gebaseerd is op een leugen...dat is me net iets te cynisch...

hoewel...

maar goed, nu trek ik het wel erg in het zwart-wit...ik begrijp wel wat je bedoelt; er onstaat altijd wel een vorm van ongelijkheid, op een bepaald moment in een relatie...en daar zit de bottleneck
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:14:23 #218
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52609267
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:12 schreef Abbadon het volgende:

[..]

als dat echt altijd zo is, dan zou dat betekenen dat elke relatie ergens gebaseerd is op een leugen...dat is me net iets te cynisch...

hoewel...

maar goed, nu trek ik het wel erg in het zwart-wit...ik begrijp wel wat je bedoelt; er onstaat altijd wel een vorm van ongelijkheid, op een bepaald moment in een relatie...en daar zit de bottleneck
niet cynisch.. Twee mensen kunnen nóóit exact even veel om elkaar geven. Het is altijd uit evenwicht en op den duur breekt zoiets ook de relatie door te weinig gevoel of vreemdgaan
pi_52609268
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:12 schreef Abbadon het volgende:

[..]

als dat echt altijd zo is, dan zou dat betekenen dat elke relatie ergens gebaseerd is op een leugen...
Het zou je nog eens verbazen, denk ik.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:15:23 #220
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52609297
Mja leugen is het ook, want liefde bestaat alleen in sprookjes
pi_52609315
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:14 schreef Shitonya het volgende:

[..]

niet cynisch.. Twee mensen kunnen nóóit exact even veel om elkaar geven. Het is altijd uit evenwicht en op den duur breekt zoiets ook de relatie door te weinig gevoel of vreemdgaan
het evenwicht stukje ben ik met je eens
maar niet dat dat automatisch betekend dat het dan mis moet gaan
voor sommige mensen werkt het als het maar het juiste (uit-)evenwicht voor hen is
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:16:17 #222
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52609328
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:14 schreef dawg het volgende:

Het zou je nog eens verbazen, denk ik.
nee, ik vermoed van niet...maar ik vecht tegen mijn cynisme...diep van binnen ben ik een hopeloze romanticus, gedoemd tot tragische teleurstelling
pi_52609335
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:15 schreef Shitonya het volgende:
sow! dat is een verbitterde uitspraak!
(imo)
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:17:45 #224
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52609349
quote:

da's wel erg zwart...relaties zijn absoluut niet gedoemd om mis te lopen...liefde is een vaag iets, en kan gelukkig nog zo af en toe verbazen
pi_52609408
Liefde kan je maken en breken.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:20:58 #226
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52609426
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:15 schreef Shitonya het volgende:
wat is er mis met sprookjes?

slechte ervaring achter de rug?
pi_52609478
mijn leven zal dan wel een sprookje zijn want ik heb liefde (gehad, dat ligt er maar aan als je verkering bedoeld want die heb ik nu ff niet, of van familie en vrienden want die heb ik wel )

ik ga maar slapen geloof ik want hier word ik een tikje depri van dat mensen dat echt denken en zo
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:24:53 #228
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52609514
verkering

wat een schattig woord...leuk dat er mensen zijn die dat woord echt gebruiken...dat geeft weer hoop in de mensheid
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:32:33 #229
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52609670
Eerder tranen door die hele mensheid die daar nog in gelooft.

Zie genoeg relaties om mij heen tegen de muur spatten als rotte tomaten. De eerste goede relatie-liefde moet ik nog tegen komen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:38:25 #230
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52609776
ik heb er toch wel een aantal gezien zo ondertussen...genoeg om er in te geloven in ieder geval

sowieso moet je een relatie niet beoordelen op grond van haar dieptepunt, denk ik...
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:52:56 #231
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52610016
Jawel, want het dieptepunt maakt de leugen
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:58:22 #232
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52610091
dus omdat er een dieptepunt is, is elk hoogtepunt niet meer waar?

als je zo leeft, dan ben je al dood....
  donderdag 23 augustus 2007 @ 01:01:44 #233
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52610138
cynisme is een laffe manier van leven, uiteindelijk...als je ervan uitgaat teleurgesteld te worden, word je daar nooit in teleurgesteld...

ik ga slapen
  donderdag 23 augustus 2007 @ 01:04:17 #234
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52610176
Nee, ik zei enkel dat het dieptepunt de leugen maakt. Het hoogtepunt bestaat nog steeds, maar dan in het verleden, niet meer in de herinnering die je uiteindelijk hebt verkregen.

Slapen..mietje

Truste
pi_52613525
waarom heb je het toch telkens over leugen?
bedoeld je het dan bv zo: als iemand zegt dat ie van je houdt maar het na een jaar toch uit maakt omdat ie niet meer van je houdt dan heeft ie dus gelogen?

ik denk dat dat niet waar is hoor!
dingen veranderen maar dat wil niet zeggen dat ze niet waren! of snap ik je nu verkeerd?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 09:35:35 #236
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52613602
maar dat is alleen waar als je de hele relatie ziet door de lens van die leugen...en waarom zou je dat doen? Ik heb geen relatie gehad waarbij dat zo werkt...met alle plussen en minnen kan het eindtotaal best positief zijn, ook al is het voorbij...

mietje? ik vond het ook gezellig hoor

goedemorgen!
pi_52613630
goedemorgen
pi_52613935
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:32 schreef Shitonya het volgende:
Eerder tranen door die hele mensheid die daar nog in gelooft.

Zie genoeg relaties om mij heen tegen de muur spatten als rotte tomaten. De eerste goede relatie-liefde moet ik nog tegen komen.
Het is niet zo dat het verplicht is relaties aan te gaan, dus de oplossing lijkt me kinderlijk eenvoudig voor je. Of ben je stiekem meer op je plaats in het "de kunst van het loslaten van je ex"-topic?
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_52613956
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 01:04 schreef Shitonya het volgende:
Nee, ik zei enkel dat het dieptepunt de leugen maakt. Het hoogtepunt bestaat nog steeds, maar dan in het verleden, niet meer in de herinnering die je uiteindelijk hebt verkregen.

Slapen..mietje

Truste
Tja, het glas is half vol of half leeg.
Krijg het gevoel dat jij vooral boos op de wereld bent en ja dan werken relaties sowiezo niet echt. (als je daar op uit was)
Gevoelens zijn nu eenmaal mooi maar kunnen ook veel pijn doen... gelukkig vergeet je de slechte dingen altijd sneller dan de goede
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 09:55:43 #240
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52613986
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:37 schreef liefie_ het volgende:
goedemorgen

en, hoe bevalt het single-leven?
pi_52614011
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:55 schreef Abbadon het volgende:

[..]

en, hoe bevalt het single-leven?
mij eerlijk gezegd prima hoor

maar ik krijg t idee dat ik een beetje een naief rasoptimiste ben
  donderdag 23 augustus 2007 @ 09:59:13 #242
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52614059
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:56 schreef liefie_ het volgende:

mij eerlijk gezegd prima hoor

maar ik krijg t idee dat ik een beetje een naief rasoptimiste ben
ben je ook maar daar is niks mis mee hoor...

Ik ben nu optimistischer dan ik vroeger was, denk ik...het is een kwestie van jezelf open durven stellen, en daarbij het risico lopen dat het niet zo goed afloopt...dat hoort erbij, en is ook weer niet zo heel erg...
pi_52614118
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:59 schreef Abbadon het volgende:

[..]

ben je ook maar daar is niks mis mee hoor...

Ik ben nu optimistischer dan ik vroeger was, denk ik...het is een kwestie van jezelf open durven stellen, en daarbij het risico lopen dat het niet zo goed afloopt...dat hoort erbij, en is ook weer niet zo heel erg...
idd!
maar doordat het niet altijd goed afloopt vormt je dat
en ik denk dat je misschien wel alleen "de ware liefde" kunt vinden als het ook een paar keer zeg maar mis is gegaan want dan weet je wat je wel en niet wil en wat belangrijk voor je is en zo
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:02:55 #244
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_52614154
quote:

Ik geloof dat dit de kern is van de 'leugen' die Shitonya bedoelt.
Tuurlijk is het zo dat twee mensen nooit exact evenveel eenheden Liefdetm ( ) voor elkaar kunnen voelen, vandaar dat je het ook beter als een bandbreedte kunt zien die een min en max niveau van Liefde aangeeft. De mate van overlap in die bandbreedte zegt wat over de slagingskans van een relatie tussen twee mensen. Dergelijke bandbreedtes zul je ws ook hebben voor zoiets als humor, denk ik.

Mensen met een hele smalle bandbreedte hebben het moeilijker dan andere (thanQ Captain Obvious), maar ik denk ook dat je bandbreedte smaller wordt naarmate je meer meemaakt in de liefde. Die min en max in je bandbreedte is dus niet in steen gehouwen en kan dus in de tijd veranderen.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:03:27 #245
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52614166
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:01 schreef liefie_ het volgende:

idd!
maar doordat het niet altijd goed afloopt vormt je dat
en ik denk dat je misschien wel alleen "de ware liefde" kunt vinden als het ook een paar keer zeg maar mis is gegaan want dan weet je wat je wel en niet wil en wat belangrijk voor je is en zo
dus zelfs het negatieve is in feite positief?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:05:18 #246
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52614208
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:02 schreef Garisson72 het volgende:

tja, leugen...da's sowieso maar net hoe je je opstelt in een relatie, en hoe je met elkaar communiceert...als je elkaar goed genoeg kent, weet je wel wat je aan elkaar hebt...en verschillen zijn niet erg, dat betekent alleen dat je som bereid moet zijn wat meer moeite te doen...
pi_52614263
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:02 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Tuurlijk is het zo dat twee mensen nooit exact evenveel eenheden Liefdetm ( ) voor elkaar kunnen voelen, vandaar dat je het ook beter als een bandbreedte kunt zien die een min en max niveau van Liefde aangeeft. De mate van overlap in die bandbreedte zegt wat over de slagingskans van een relatie tussen twee mensen. Dergelijke bandbreedtes zul je ws ook hebben voor zoiets als humor, denk ik.

Mensen met een hele smalle bandbreedte hebben het moeilijker dan andere (thanQ Captain Obvious), maar ik denk ook dat je bandbreedte smaller wordt naarmate je meer meemaakt in de liefde. Die min en max in je bandbreedte is dus niet in steen gehouwen en kan dus in de tijd veranderen.
ik denk ook (om maar even in je metafoor te blijven) dat je bandbreedte veranderd namate je meer leert om van jezelf te houden en van vrienden en familie en zo
als je van andere kunt houden en van jezelf moet het ook lukken bij een partner!
pi_52614276
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:03 schreef Abbadon het volgende:

[..]

dus zelfs het negatieve is in feite positief?
ik zei het toch ik ben een rasoptimistje
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:10:34 #249
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_52614291
tja ach... 't feit dat het een leugen genoemd wordt zegt meer over de enorme hooggespannen verwachtingen die kennelijk bij de relatie bestaan, voorwaarden waaraan voldaan moet worden... kortom, door het zo te typeren kom je er gewoon niet.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:12:54 #250
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52614327
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:09 schreef liefie_ het volgende:

[..]

ik denk ook (om maar even in je metafoor te blijven) dat je bandbreedte veranderd namate je meer leert om van jezelf te houden en van vrienden en familie en zo
als je van andere kunt houden en van jezelf moet het ook lukken bij een partner!
daarom ben ik er ook geen voorstander van om van de ene in de andere relatie te rollen...het kost tijd om jezelf te kennen...laat staan om van jezelf te houden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')