abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:01:18 #101
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_52564519
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:42 schreef Abbadon het volgende:

maar net zo goed zou ik het tegendeel van de stelling kunnen verdedigen; naarmate je langer op jezelf bent aangewezen, weet je beter wat je wel en niet wil in je leven, en daarmee met wie je wel een relatie zou willen hebben, en met wie niet...je 'standaarden' worden exacter, bij gebrek aan een beter woord...
Ik was een poging aan het doen hetzelfde te verwoorden.
Het heeft ermee te maken of je tevreden bent met jezelf en het leven dat je hebt in je eentje - als je daar gewoon gelukkig in bent, en een eventuele relatie als leuke toevoeging ziet daarop maar absoluut geen noodzaak, worden je standaarden juist hoger. Dame in kwestie die aanspraak wil maken op betreffende toevoeging moet zogezegd van goede huize komen. (en dat klinkt misschien arroganter dan het bedoeld is ).
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:51 schreef OldJeller het volgende:
Single zijn staat niet per definitie gelijk aan geen liefde ontvangen en onbevredigd zijn.
Defenitely.
quote:
James Bond had ook nooit een relatie.. lag hij niet wakker van.
iig niet voorzover we van dhr Flemming hebben mogen vernemen...
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:06:20 #102
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_52564653
Ben het ook met Abba eens. Doordat je weet wat je zelf kan, jezelf goed kan vermaken alleen etc en dus niet bent aangewezen op een ander, zullen die standaarden juist hoger liggen. Je hebt ook van die figuren die van de ene relatie in de andere rollen en dus nooit single zijn. Die hebben in mijn ogen dus lage standaarden, kunnen niet alleen zijn en zoeken als een wanhopige een nieuwe zodra een oude de deur heeft dichtgetrokken!
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
Imagination is more important than knowledge.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:09:14 #103
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52564728
wat zeg ik weer verstandige dingen...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_52564736
Ik ben het ook met Queeny, Gari, en Abba eens. En toch vind ik standaarden geen goede omschrijving.
Wat een eensgezindheid.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:11:24 #105
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_52564780
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:06 schreef QueenR het volgende:
Doordat je weet wat je zelf kan, jezelf goed kan vermaken alleen etc en dus niet bent aangewezen op een ander, zullen die standaarden juist hoger liggen.
True!

Maargoed toch kan je dan weleens verlangen naar die arm om je heen en een goed gesprek. Dus voor mij persoonlijk blijft het nog even schipperen tussen genieten van mijn vrijheid en een verlangen naar intimiteit... Maar dat laatste niet koste wat kost...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_52565235
Voor de sceptici; James Bond is heul niet fictief!

Ik kon zo even snel geen ander (bekend) voorbeeld bedenken. Het gaat om het idee, en dat komt wel over bij het noemen van die ouwe baas.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:29:17 #107
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_52565335
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:11 schreef ChantalC het volgende:

[..]

True!

Maargoed toch kan je dan weleens verlangen naar die arm om je heen en een goed gesprek. Dus voor mij persoonlijk blijft het nog even schipperen tussen genieten van mijn vrijheid en een verlangen naar intimiteit... Maar dat laatste niet koste wat kost...
ja dat klopt ook, iedereen heeft weleens een " moment van zwakheid " Ik heb ook weleens tegen een vriendin gezegd dat ik die dag in staat zou zijn een willekeurige kerel van de straat te trekken, maar gelukkig doe ik het nooit

(met al deze eensgezindheid is het wel lastig om on topic te blijven en niet weer in slowchat te vervallen )
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
Imagination is more important than knowledge.
pi_52565393
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:29 schreef QueenR het volgende:

(met al deze eensgezindheid is het wel lastig om on topic te blijven en niet weer in slowchat te vervallen )
Nou, kom eens met wat tegendraadsheid.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:44:36 #109
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52565721
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:25 schreef OldJeller het volgende:
Voor de sceptici; James Bond is heul niet fictief!

Ik kon zo even snel geen ander (bekend) voorbeeld bedenken. Het gaat om het idee, en dat komt wel over bij het noemen van die ouwe baas.
Batman...Ollie B. Bommel...Calimero...Knutselsmurf...?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_52565826
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:44 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Batman...Ollie B. Bommel...Calimero...Knutselsmurf...?
Rekel, de boodschap ontgaat je (weer).
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:53:08 #111
172358 oddman
Introspecteur
pi_52565907
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:31 schreef dawg het volgende:

[..]

Nou, kom eens met wat tegendraadsheid.
Consensus is dat men veeleisender gaat worden naarmate singleheid langer duurt?

Huh.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_52566061
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:00 schreef oddman het volgende:
Wat een geklets.
Stelling:

Hoe langer je single bent, hoe lager je standaarden worden.

Hoe zit het met jullie standaarden?
Mijn standaarden? Pfff... ben er eigenlijk niet echt bewust mee bezig, maar het grootste compliment wat iemand mij kan geven, is zijn vertrouwen.

Maar kies je voor iemand die vanaf het eerste moment lekker vindt en bouw je daar langzaam een band mee op, of kies je voor degene met wie je een hele goeie klik hebt, maar seksueel twijfels hebt of kies je voor degene die het allebei heeft maar een wispelturig contact hebt? Ik heb geen idee. Verstandelijk kan ik het allemaal in ieder geval niet beredeneren. Dus standaarden? Ik houd het maar bij vertrouwen schenken. Dat is waar ik zeker van ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door MNR op 21-08-2007 18:07:56 ]
You're never fully dressed until you wear a smile
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:05:34 #113
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52566200
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:49 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Rekel, de boodschap ontgaat je (weer).
blijf jezelf dat maar wijsmaken...
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:08:02 #114
172358 oddman
Introspecteur
pi_52566261
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:00 schreef MNR het volgende:

[..]

Mijn standaarden? Pfff... ben er eigenlijk niet echt bewust mee bezig, maar het grootste compliment wat iemand mij kan geven, is zijn vertrouwen.

Maar kies je voor iemand die vanaf het eerste moment lekker vind bouw je daar langzaam een band mee op, of kies je voor degene met wie je een hele goeie klik hebt, maar seksueel twijfels hebt of kies je voor degene die het allebei heeft maar een wispelturig contact hebt? Ik heb geen idee. Verstandelijk kan ik het allemaal in ieder geval niet beredeneren. Dus standaarden? Ik houd het maar bij vertrouwen schenken. Dat is waar ik zeker van ben.
Jullie vrouwen doen er weer veel te emotioneel over. Je moet goed over deze zaken nadenken, hoor! En bij voorkeur er zo lang over doorredeneren dat je, al het er echt op aan komt, verstijft, gaat zweten en rillen als er daadwerkelijk een Levend Aantrekkelijk Specimen Van Het Andere Geslacht langs komt.

Wacht.

Daar ging iets mis met mijn redenering....
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:11:57 #115
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52566353
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:00 schreef MNR het volgende:

Maar kies je voor iemand die vanaf het eerste moment lekker vindt en bouw je daar langzaam een band mee op, of kies je voor degene met wie je een hele goeie klik hebt, maar seksueel twijfels hebt of kies je voor degene die het allebei heeft maar een wispelturig contact hebt? Ik heb geen idee. Verstandelijk kan ik het allemaal in ieder geval niet beredeneren. Dus standaarden? Ik houd het maar bij vertrouwen schenken. Dat is waar ik zeker van ben.
je bent je ervan bewust dat dat geen antwoord is op de vraag?

of, om het even voor mezelf te vertalen; je gelooft niet zo in het hele idee van standaarden die al dan niet veranderen...het gaat om het gevoel dat je bij iemand, en bij een situatie, hebt, en dat is niet iets waar regels voor gelden...

zoiets?
pi_52566520
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:08 schreef oddman het volgende:
Jullie vrouwen doen er weer veel te emotioneel over.
Zou niet direct willen generaliseren, maar ik heb idd van die momenten dat ik afstand moet nemen van alles om iets helder en objectief te kunnen bekijken. Dat is nu dus niet het geval
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:11 schreef Abbadon het volgende:
je bent je ervan bewust dat dat geen antwoord is op de vraag?
Voor een klein deel is t dat wel
quote:
of, om het even voor mezelf te vertalen; je gelooft niet zo in het hele idee van standaarden die al dan niet veranderen...het gaat om het gevoel dat je bij iemand, en bij een situatie, hebt, en dat is niet iets waar regels voor gelden...

zoiets?
Heb geen idee of dat is wat ik wil zeggen.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:23:11 #117
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_52566660
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:08 schreef oddman het volgende:

[..]

Jullie vrouwen doen er weer veel te emotioneel over. Je moet goed over deze zaken nadenken, hoor!
Even een korte analyse van het mannelijke nadenken in deze: "Wil ik hiermee naar bed? Ja of Nee? Zo ja, zakje legen en klaar met denken"

Nee wij vrouwen doen er wel wat langer over...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:23:56 #118
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52566683
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:18 schreef MNR het volgende:

Voor een klein deel is t dat wel
ok...misschien
quote:
Heb geen idee of dat is wat ik wil zeggen.
MNR, je bent uniek
pi_52566686
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:05 schreef Abbadon het volgende:

[..]

blijf jezelf dat maar wijsmaken...
Er zit verder geen functionele boodschap in je posts, behalve dat je fan bent van de vrouwlijke users alhier.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:26:11 #120
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52566740
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:23 schreef ChantalC het volgende:

Nee wij vrouwen doen er wel wat langer over...
ehmm..nee...waar vrouwen vooral langer overdoen is het rationaliseren achteraf, en alle twijfels netjes een plaatsje geven

...dat is althans wat ik zou zeggen als ik zou willen generaliseren
pi_52566880
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:26 schreef Abbadon het volgende:
ehmm..nee...waar vrouwen vooral langer overdoen is het rationaliseren achteraf, en alle twijfels netjes een plaatsje geven
Is dat zo?
Is het niet zo dat dat persoonsgebonden is? Het lijkt me dat als je ergens je twijfelt over hebt, en deze niet uit, je twijfels 'groeien' tot een soort vertekende waarheid. En als je twijfels voor je houdt, ga je ook alles in een bepaald daglicht plaatsen, terwijl je er eigenlijk falikant naast kunt zitten. Zwijgen is wat dat betreft 1 van de meest domme dingen die je kunt doen.

Maar dan kom je weer terug op het verschil tussen mannen en vrouwen. Mannen zijn over het algemeen meer geneigd zicht terug te trekken wanneer ze ergens over peinzen, vrouwen hebben het nodig om er dan juist over te praten om alles op een rijtje te zetten. Maar als 1 van de 2 zichzelf daarin belemmert, of zichzelf een 'waarheid' inprent -omdat het makkelijk is om je daar aan vast te houden- krijg je vanzelf een communicatiekloof.

Dus je generalisatie is wat mij betreft persoons- en situatiegebonden.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:31:57 #122
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52566883
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:24 schreef OldJeller het volgende:

Er zit verder geen functionele boodschap in je posts, behalve dat je fan bent van de vrouwlijke users alhier.
denk je dat echt? grappig...
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:35:27 #123
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52566978
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:31 schreef MNR het volgende:

Is dat zo?
nee, natuurlijk is dat niet zo...het is een generalisatie, in reactie op een andere generalisatie....

ik voel me onbegrepen vandaag
pi_52567007
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:31 schreef Abbadon het volgende:

[..]

denk je dat echt? grappig...
O, wilde je graag dat ik in dezelfde stijl van 'humor' reageerde, zoals de nietszeggende replies van jou op mijn posts?

[ Bericht 1% gewijzigd door OldJeller op 21-08-2007 19:22:06 ]
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:42:52 #125
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52568968
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:36 schreef OldJeller het volgende:

O, wilde je graag dat ik in dezelfde stijl van 'humor' reageerde, zoals de nietszeggende replies van jou op mijn posts?
neuh, niet speciaal...doe wat je wil...en ach, laten we zeggen dat een post de reactie krijgt die ze verdient

wat ik grappig vond was het feit dat je mij een fan van 'de vrouwlijke users alhier'...dat verbaasde mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')