maar dan ben je misschien dus niet totaal relaistischquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:26 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over uitschakelen van emoties, die horen immers bij je. Dat zou dus ongezond zijn. Ik zeg slechts dat het geen kwaad kan om even afstand te nemen en te bedenken waar die emoties vandaan komen, waarom dat zo is, wat je ermee kunt. Daarmee bekijk je het van de andere kant, als een yin bij de yang, zoiets.
En nu wordt het wel erg abstract, overigens.

Waarom ben ik niet realistisch precies?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:41 schreef liefie_ het volgende:
maar dan ben je misschien dus niet totaal relaistisch
maja nu gaan we idd een beetje filosofisch worden en zo

Nou, weet je wat het is? Ik ben iemand die heel veel nadenkt, tot aan het piekeren toe. En als ik iets los wil laten, van een afstandje wil bekijken, lukt dat me niet door mezelf terug te trekken, want ik blijf verder denken..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:26 schreef Garisson72 het volgende:
sorry, noem mij nu cynisch, maar zoiets laat ik toch niet graag van derden afhangen.
maar ik begrijp dat je op dit moment helemaal luvvy-duvvy bent inzake je vrienden, na gisteravond...

sooooow je klinkt nogal als iemand met een gebroken hartje!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:44 schreef Shitonya het volgende:
goed, nadere uitleg..
Beloftes als: "ik wil later met jou trouwen. Ik wil nooit meer een ander. Ik zal je nooit kwetsen. Ik wil je nooit meer kwijt. Ik zal nooit vreemdgaan" En ga zo maar verder, al die dingen worden achteraf gezien leugens wanneer je partner je na jaren toch nog bedriegt. Beloftes maken die je vervolgens niet waar kan maken- dus was de relatie eigenlijk gebaseerd op een leugen, aangezien de grootste en belangrijkste beloftes in de relatie niet waar gemaakt konden worden.
Zeg dan gewoon "ik hoop dat we altijd bij elkaar blijven", want de kans dat een relatie slaagt is zo verdomd klein dat je wel naief moet zijn om er nog optimistisch tegenaan te kunnen kijken. Mensen die nu nog geloven in zoiets als "de ware" zijn even erg als het geloven in een God. Wanhopig vastklampen aan iets fictiefs, om zo het leven beter te kunnen verdragen. Want stel je voor dat er geen specifieke "ware" bestaat evenals een God, die realiteit kunnen ze niet aan.

You've been hurt..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:44 schreef Shitonya het volgende:
goed, nadere uitleg.. [verhaal]

ik bedoel niet specifiek jij...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:45 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Waarom ben ik niet realistisch precies?
Jij denkt dat het niet mogelijk is om tegelijk emoties te voelen én hier met enige afstand naar te kijken? Ik geef toe, lange tijd heb ik het ook niet voor mogelijk gehouden, maar ben nu wel blij dat ik dat (vaak) wel kan.

Dat is onzin...je gaat elke relatie in principe in met de intentie dat het voor eeuwig is, en op het moment dat je dat soort dingen zegt, dan kunnen die best op dat moment waar en gemeend zijn...maar mensen veranderen, en situaties veranderen...als het dan alsnog uitgaat, dan maakt dat die eerdere beloftes absoluut geen leugens...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:44 schreef Shitonya het volgende:
Beloftes als: "ik wil later met jou trouwen. Ik wil nooit meer een ander. Ik zal je nooit kwetsen. Ik wil je nooit meer kwijt. Ik zal nooit vreemdgaan" En ga zo maar verder, al die dingen worden achteraf gezien leugens wanneer je partner je na jaren toch nog bedriegt. Beloftes maken die je vervolgens niet waar kan maken- dus was de relatie eigenlijk gebaseerd op een leugen, aangezien de grootste en belangrijkste beloftes in de relatie niet waar gemaakt konden worden.

dat is precies wat ik bedoel...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:52 schreef liefie_ het volgende:
ik bedoel niet specifiek jij...
maar ik denk dat het niet mogelijk is om helemaal realistisch naar iets te kijken zelfs buiten emotisch
want je bent altijd gekleurd door dingen als opvoeding cultuur en bla
en dan heb ik het niet over simpele zaken als of een tafel echt een tafel is zeg maar meer over de diepere vraagstuken van t leven en dergelijke

Dat dus.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:57 schreef Abbadon het volgende:
...als het dan alsnog uitgaat, dan maakt dat die eerdere beloftes absoluut geen leugens...

Gari moet ook nog werken tussendoor...... eigenlijk, that isquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:59 schreef Abbadon het volgende:
garri, reageer potverdikkie eens op mijn vorige post hierover![]()

dank voor de toevoegingquote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:01 schreef MNR het volgende:
Dat dus.
Waarom houd je dat jezelf voor? (niet jij Abba)

excuses...excuses...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:03 schreef MNR het volgende:
Gari moet ook nog werken tussendoor...... eigenlijk, that is![]()

Het is niet de wereld die anders beslist, maar de persoon die je hart verscheurt. En in het verleden waren ze misschien geen leugens nee, maar dat worden ze wel als het eenmaal uit is. In het verleden zijn ze dus misschien gemeend, maar in het heden niet meer en zijn daarom leugens te noemen. "ik blijf voor altijd bij je" is hier en nu immers een leugen. Die uitspraak in het verleden was in feite een leugen, omdat hij niet waar gemaakt kon worden. En als een belofte niet waar gemaakt wordt, zie ik dat in mijn ogen als een leugen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:57 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Dat is onzin...je gaat elke relatie in principe in met de intentie dat het voor eeuwig is, en op het moment dat je dat soort dingen zegt, dan kunnen die best op dat moment waar en gemeend zijn...maar mensen veranderen, en situaties veranderen...als het dan alsnog uitgaat, dan maakt dat die eerdere beloftes absoluut geen leugens...
een dergelijke belofte is een intentie, maar soms beslist de wereld anders...daarmee is de intentie op het moment dat die uitgesproken werd niet ineens waardeloos geworden...

Als ik ergens (te) lang over nadenk, of mezelf zelfs op piekeren betrap, moet ik mezelf dwingen die afstand te nemen, het grotere plaatje te zien, bedenken dat het tijdelijk is... en voordat dat kan moet ik idd ook ff afleiding zoeken.quote:

realistisch..daar is dat woordje weerquote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:10 schreef Garisson72 het volgende:
ik vind eigenlijk dat Shitonya gelijk heeft. Het is nl heel realistisch zoals ze het zegt, ze slaat er alleen een toon bij aan alsof ze zich er zwaar door misdeeld voelt.
Zo zou je bijvoorbeeld ook kwaad kunnen worden op de zwaartekracht...

ehmmm....nee, sorry, eigenlijk niet...het is het één, of het anderquote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:26 schreef Garisson72 het volgende:
ok sorry... ik vind het realistisch. Zo beter?

misschien moet je het niet zien als liegen (ik denk ook niet dat het dat is, het is het zelfde als ik zeg ik ben er om 6 uur en er is een file en ik ben er om vijf over 6 dat was niet geplant, niet mn bedoeling en zo maar wel gebeurd) maar zien als helaas (en dat is moeilijk vooral in het begin na dat je gedumpt bent) en koesteren hoe het wasquote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:17 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Het is niet de wereld die anders beslist, maar de persoon die je hart verscheurt. En in het verleden waren ze misschien geen leugens nee, maar dat worden ze wel als het eenmaal uit is. In het verleden zijn ze dus misschien gemeend, maar in het heden niet meer en zijn daarom leugens te noemen. "ik blijf voor altijd bij je" is hier en nu immers een leugen. Die uitspraak in het verleden was in feite een leugen, omdat hij niet waar gemaakt kon worden. En als een belofte niet waar gemaakt wordt, zie ik dat in mijn ogen als een leugen.
En natuurlijk ben ik ook ooit gekwetst, wie niet...Maar ik zie ook vaak genoeg om me heen hoe mensen maandenlang mentaal in puin liggen, omdat hun partner vreemdging, dus mijn visie is zeker niet onrealistisch.

maar als je dat doet dan ga je dus ook eventuele hoogtepunten uit de wegquote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:37 schreef Shitonya het volgende:
dat is de optimistische versie ja![]()
Ik vind dat je er beter wat "negatiever" naar kan kijken, zodat je de volgende keer meer gewaarschuwd bent, meer alerter, zodat je onnodige pijn later kunt vermijden.

da's absoluut waar...maar tegelijkertijd merk ik ook dat ik juist minder bang ben voor teleurstellingen, in de wetenschap dat ik er in het verleden ook bovenop gekomen ben...het is pijnlijk, maar ik weet dat ik het wel overleef...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:47 schreef Shitonya het volgende:
Nu trek je m'n uitspraak helemaal door in het extreme..
Ik sta er wel voor open, maar doordat ik zo terug denk naar het verleden, ben ik alerter geworden op potentiele teleurstellingen. Doordat je ooit gekwetst bent, wordt je wijzer/kieskeuriger in je volgende potienele partner en relatie.

er is ook niks mis met leren van het verleden en leren wat voor partner je niet wil en dat soort dingenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:53 schreef Abbadon het volgende:
[..]
da's absoluut waar...maar tegelijkertijd merk ik ook dat ik juist minder bang ben voor teleurstellingen, in de wetenschap dat ik er in het verleden ook bovenop gekomen ben...het is pijnlijk, maar ik weet dat ik het wel overleef...
plus dat je alerter bent op bepaalde dingen...weet waar de valkuilen zijn...en daardoor ergens ook minder risico loopt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |