http://nl.wikipedia.org/wiki/Jozef_Rulofquote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:58 schreef teknomist het volgende:
Wie is Jozef Rulof?
zolang uw trots geen arrogantie wordt denk ik dat je goed zitquote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:52 schreef Spellmeista het volgende:
hoeveel procent trots moet ik dan zijn? om precies het geluk te verkrijgen wat mij menselijk maakt?
grensverleggend?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:08 schreef Loppe het volgende:
Char aanhangers?
zijn werk is grensverleggend en daarom moeilijk te aanvaarden
Nope, ik niet...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:58 schreef stonecoldcrazy het volgende:
naar mijn mening is zijn werk just plain bollocks.. laat me raden jullie zijn vast cker ook char aanhangers..![]()
LoL, jij ook al?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:28 schreef WinterWolvin het volgende:
Daar heb ik een boek van. De Kringloop der ziel.
heb hem alleen nog niet gelezen
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:58 schreef stonecoldcrazy het volgende:
naar mijn mening is zijn werk just plain bollocks.. laat me raden jullie zijn vast cker ook char aanhangers..![]()
nu bevooroordeel jij mij ik verklaar hier helemaal niemand voor gek, ik ben zelf ook uiterst actief in deze scene maar irriteer mij mateloos aan figuren als rulof, vooral de standpunten die hij innam jegens zelfdoding geeft aan dat hij een enorm irrationele denker is geweest, en voel me nu enigzins beledigt aangezien ik mij hier altijd heb opengestelt voor zulke zaken ik nu afgeschildert word als een of andere kortzichtige randdebiel, nogmaals ik heb niemand voor gek verklaart, het enige wat ik heb gezegt voor alle duidelijkheid, rulofs boeken zijn naar mijn opinie de grootste bollocks die ik ken..quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:10 schreef Fionn het volgende:
[..]
En nee, hier ook geen char. wat mij betreft kan het best wat minder met de oordelen. Mensen gek verklaren omdat ze nou eenmaal anders denken of in dingen geloven die jij niet zo ziet... je kan het natuurlijk ook op een wat redelijker manier brengen.....Misschien de Tru faq (nog?) es lezen...
laat ik het zo stellen ik sta open voor heel veel op paranormaal gebied maar ben gewoon absoluut het niet eens met met rulofs standpunten, ik volg een veel gematigdere denkwijze op dit gebied, sommige dingen gaan mij gewoon echt te ver..quote:
jah hoe zit dat nou precies.. jij kan me dat wel uitleggen als die hard fan he?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:52 schreef Loppe het volgende:
mja, verder dan zijn standpunten kan je niet gaan, ik neem aan dat je op de holocaust doelt?
dan is ie gewoon een fucking racist..quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:36 schreef Loppe het volgende:
Wat ik eruit opgemaakt heb, is dat de joden hun karma zo slecht was doordat ze Jezus nooit als zoon van God aanvaard hebben en zo eigenlijk zichzelf in de nesten gewerkt hebben.
trots? hebben wij dan het ras gesticht dat Nederlander is gaan heten? Klets dan niet zo dom goser...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:47 schreef Loppe het volgende:
Jozef Rulof is de grootste Nederlander aller tijden. Sterker nog, na Jezus is hij de grootste mens aller tijden. En ik als Vlaming zeggende dat een hollander na Jezus de grootste mens was, wil ook wel iets zeggen.
Lees zijn boeken en wees verdorie trots op jullie eigenheid.
snap uberhaupt nie waarom jij met trots komt aanzuilen dan..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:56 schreef Loppe het volgende:
off topic
ok loppe mag ik je nomineren voor de grootste fascistische uitspraak op fok van 2007..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:26 schreef Loppe het volgende:
Holocaust had kosmische betekenis net als de komst van Jezus.
neej jij zit gewoon de jodenvervolging goed te praten..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:57 schreef Loppe het volgende:
Bestaat er een goed en kwaad? Brengt het kwade geen evolutie?
En aub denk er eens even over na voor je post.
WTF heeft evolutie te maken met wat mensen "goed" en "kwaad" vinden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:57 schreef Loppe het volgende:
Bestaat er een goed en kwaad? Brengt het kwade geen evolutie?
En aub denk er eens even over na voor je post.
rot opquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:54 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
jah dat probeer ik de hele tijd al te zeggen..![]()
dat uit het kwade goede dingen voortkomenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:00 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
WTF heeft evolutie te maken met wat mensen "goed" en "kwaad" vinden.
Ja, maar evolutie is gewoon een natuurverschijnsel. Die heeft er schijt aan wat mensen "goed" of "kwaad" vinden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:18 schreef Loppe het volgende:
[..]
dat uit het kwade goede dingen voortkomen
's Heerenberg, waar je idool geboren is, ligt helemaal niet in Holland, maar in de Achterhoek! Niet gaan schelden hoor!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:47 schreef Loppe het volgende:
Jozef Rulof is de grootste Nederlander aller tijden. Sterker nog, na Jezus is hij de grootste mens aller tijden. En ik als Vlaming zeggende dat een hollander na Jezus de grootste mens was, wil ook wel iets zeggen.
Lees zijn boeken en wees verdorie trots op jullie eigenheid.
Waarom?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:28 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
dan is ie gewoon een fucking racist..![]()
nog steeds geen reden om ze te vergassen, dan moeten een heel groot deel van de christelijke stromingen en een hele boel moslims ook vervolgen..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom?
De joden zelf zetten zichzelf neer als het uitverkoren volk en doen hun uiterste best om als volk apart te blijven staan van alle andere volken, waar ze op neerkijken. Onze held borduurt alleen voort op hun eigen uitspraak: "Zijn bloed kome over ons en onze kinderen."
Ik wil niet zeggen dat ik nu meteen een volgeling ben, maar niet alles wat hij zegt is onzin en hem loos beschuldigen helpt ook al niet verder.
Hitler was een visionair? Zes miljoen Joden vergassen heeft een hoger doel gediend?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:21 schreef Loppe het volgende:
maatschappelijke evolutie? éénmaking Europa?
ze zitten de hele holocaust geoon goed te praten hier..quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:32 schreef Rasing het volgende:
[..]
Hitler was een visionair? Zes miljoen Joden vergassen heeft een hoger doel gediend?
Denk even na.
uw tweede vraag is terechtquote:Op zondag 19 augustus 2007 15:32 schreef Rasing het volgende:
[..]
Hitler was een visionair? Zes miljoen Joden vergassen heeft een hoger doel gediend?
Denk even na.
Met deze opmerking maak je het ook voor mij te bont...quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:16 schreef Loppe het volgende:
Het gaat om karma, de joden hebben zich 2000 jaar een superieur volk gewaand. Dit kan niet zonder gevolgen gaan.
Jou uitspraken kunnen ook niet zonder gevolgen gaan weet je.. hoop echt es dat iemand jou een keer een goed pak op je donder geeft vuile antisemitist..quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:16 schreef Loppe het volgende:
Het gaat om karma, de joden hebben zich 2000 jaar een superieur volk gewaand. Dit kan niet zonder gevolgen gaan.
hitler is de grootste schurk geweest op aarde, ook hij zal hiervoor moeten boetenquote:Op zondag 19 augustus 2007 18:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Lekkere redenering ook, waar moord, doodslag, honger, verkrachting etcetera plaatsvindt hoeft niets gedaan te worden, aangezien die mensen dat toch hebben verdiend doordat hun voorouders van hetzelfde ras (of familie? bevolking? waar ligt de grens?) een slecht karma hebben opgebouwd. Dan vraag ik me af hoe het kwade ooit de wereld uit kan komen door karma aangezien Hitler etc blijkbaar geen slecht karma krijgen omdat zij dienden om het karma van de joden 'recht te zetten'? Of worden zij ook gestraft in een volgend leven? Wanneer houdt het op?
quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:30 schreef Loppe het volgende:
[..]
hitler is de grootste schurk geweest op aarde, ook hij zal hiervoor moeten boeten
Dat begrijp ik niet.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:26 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
nog steeds geen reden om ze te vergassen, dan moeten een heel groot deel van de christelijke stromingen en een hele boel moslims ook vervolgen..![]()
Nee, dat is te kort door de bocht, al begrijp ik het misverstand wel.quote:Op zondag 19 augustus 2007 18:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Lekkere redenering ook, waar moord, doodslag, honger, verkrachting etcetera plaatsvindt hoeft niets gedaan te worden, aangezien die mensen dat toch hebben verdiend doordat hun voorouders van hetzelfde ras (of familie? bevolking? waar ligt de grens?) een slecht karma hebben opgebouwd. Dan vraag ik me af hoe het kwade ooit de wereld uit kan komen door karma aangezien Hitler etc blijkbaar geen slecht karma krijgen omdat zij dienden om het karma van de joden 'recht te zetten'? Of worden zij ook gestraft in een volgend leven? Wanneer houdt het op?
Zoals gezegd: als het ophoudt!quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar wanneer houdt het dan op met al die wraakacties en karmareinigen?
Nou, ik vind de emotie wel begrijpelijk. Maar niet verstandig. Het geven van voldoende eerbied en respect aan de overledenen werkt kennelijk veel beter.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Inderdaad.
Volgens mij ben je erg ver heen als je gelooft dat je in een vorig leven in een loopgraaf gecrepeerd bent en daar in dit leven gefrustreerd over gaat zitten doen, maar da mijn bescheiden mening. Maar is idd offtopic.
Goede vraag!quote:Op maandag 20 augustus 2007 01:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoe weten ze eigenlijk dat ze zijn overleden in een loopgraaf aan gangreen en rattenhonger?
Levendige fantasie..??quote:Op maandag 20 augustus 2007 01:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goede vraag!
![]()
![]()
He, echt bedankt voor deze vraag!!!!! Ik zie opeens verbanden! Klak, klak, klak...
Een vriendin komt bij een helderziende, die zich een ongeluk schrikt. Omdat ze zoveel volk meebrengt, de kamer zit meteen helemaal vol.
De helderziende begint te lezen en mijn vriendin heeft een sterk visueel vermogen en ziet dus meteen alles gebeuren. Op dat moment was in haar leven de omgang met de dood belangrijk en de voortzetting van haar beroep: uitvaartbegeleidster. Ze komen meteen in de eerste wereldoorlog terecht. Nou ken ik daar beelden van uit films en ik kan me wel een beeld vormen, maar zij voelde meteen de ratten knagen.
Hoe weten ze dat dan? Ik bedoel, hoe weet je dat je fantasie geen loopje met je neemt, of andere wensen die je door hierin te geloven kan vervullen.quote:Haar huidige vrouw was ook in de loopgraven, en ze waren maten.
Maar waarom doet ze dan gefrustreerd? Als het haar karma was zou toch moeten beseffen dat ze toen kreeg wat ze verdiende, moet ze dan juist niet blij zijn dat ze in dit leven weer met een 'schone lei' begonnen is en de boel weer goed aan kan pakken? Ik vind het zo onlogisch allemaal. En wat je met die moeder bedoelt snap ik niet.quote:Haar huidige moeder was daar ook, maar dat is in een ander verband ter sprake gekomen. Haar huidige moeder weet hier niks van, maar ik vond het verschil in reactie wel sterk en illustratief. En ook in een leven zonder reďncarnatie wel zinvol. Het verschil tussen gefrustreerd zijn en iets goeds doen met je ervaring.
Wat wist ze en wat waren de mededelingen? En hoe wist ze wat ze beweerde te weten?quote:Weten is een rekbaar begrip. De mededelingen pasten bij alles wat ze al wist,
Kun je dit even verduidelijken? Is hier een lesbisch getrouwd stel wat beide gelooft dat ze in een vorig leven in de loopgraven van WO1 is overleden en bevriend met de moeder van 1 vd 2?quote:ook al waren de consequenties niet altijd even makkelijk (met haar vrouw is ze getrouwd, met haar moeder nog steeds gebrouileerd).
Opnieuw wat wist je en wat waren de mededelingen.quote:Ikzelf ben er later ook eens geweest en ze bevestigde deels, wat ik zelf al wist maar gaf ook een andere draai aan gedachten.
quote:Tja, weten? Het past in elkaar als een puzzel. En of de puzzel een echte foto is of het origineel? Geen idee! Maar hij is uitstekend werkbaar en gelukbrengend, dus vooruit met de geit.
Ik heb geprobeerd te antwoorden, maar dat werd niks.quote:Op maandag 20 augustus 2007 01:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Levendige fantasie..??
[..]
Hoe weten ze dat dan? Ik bedoel, hoe weet je dat je fantasie geen loopje met je neemt, of andere wensen die je door hierin te geloven kan vervullen.
[..]
Maar waarom doet ze dan gefrustreerd? Als het haar karma was zou toch moeten beseffen dat ze toen kreeg wat ze verdiende, moet ze dan juist niet blij zijn dat ze in dit leven weer met een 'schone lei' begonnen is en de boel weer goed aan kan pakken? Ik vind het zo onlogisch allemaal. En wat je met die moeder bedoelt snap ik niet.
[..]
Wat wist ze en wat waren de mededelingen? En hoe wist ze wat ze beweerde te weten?
[..]
Kun je dit even verduidelijken? Is hier een lesbisch getrouwd stel wat beide gelooft dat ze in een vorig leven in de loopgraven van WO1 is overleden en bevriend met de moeder van 1 vd 2?
[..]
Opnieuw wat wist je en wat waren de mededelingen.
[..]
![]()
Ja, dat weet je dus niet. Dat is juist inherent aan geloof: je weet het niet. Overigens geldt dat zowel voor verhalen van helderzienden als voor regressies die je zelf doormaakt. De eerste zijn lastig te begrijpen, de tweede soort is wel heel helder, maar de basis in de feiten is even discutabel.quote:Op maandag 20 augustus 2007 01:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Levendige fantasie..??
[..]
Hoe weten ze dat dan? Ik bedoel, hoe weet je dat je fantasie geen loopje met je neemt, of andere wensen die je door hierin te geloven kan vervullen.
Die moeder gelooft niet in reďncarnatie, vermoed ik. En de lei is niet schoon. Ik mag het graag vergelijken met schoolklassen. Als je van groep 4 naar groep 5 gaat, kom je dezelfde kinderen weer tegen en krijg je een vervolg op de vakken.quote:[..]
Maar waarom doet ze dan gefrustreerd? Als het haar karma was zou toch moeten beseffen dat ze toen kreeg wat ze verdiende, moet ze dan juist niet blij zijn dat ze in dit leven weer met een 'schone lei' begonnen is en de boel weer goed aan kan pakken? Ik vind het zo onlogisch allemaal. En wat je met die moeder bedoelt snap ik niet.
Wat ik het bericht hierboven al vertelde: de diepe afkeer van de lucht van een lijk is weg.quote:[..]
Wat wist ze en wat waren de mededelingen? En hoe wist ze wat ze beweerde te weten?
Nou ja, niet bepaald bevriend met de besproken moeder! Maar inderdaad: mijn dames zijn zeer bevriend geweest in de Eerste Wereldoorlog. Is niet vreemd hoor! Een van de dames ken ik zelf al 25 jaar in dit leven en de ander ken ik ook heel goed, maar uit een veel eerder leven. Ik vermoed dat we samen veel plezier gehad hebben en heel erg aan elkaar gewaagd waren.quote:[..]
Kun je dit even verduidelijken? Is hier een lesbisch getrouwd stel wat beide gelooft dat ze in een vorig leven in de loopgraven van WO1 is overleden en bevriend met de moeder van 1 vd 2?
Ja hallo, ik ga hier mijn hele ziel even blootleggen. Bovendien voert het wat ver, lijkt me. Wat ik wist, was dat ik een oude ziel ben, nog uit Atlantis. Verder dat het een heel smalle scheidslijn is tussen misdadiger worden en gewoon netjes blijven. Dat een heel leuke vriendin voor mij als een soort toetje komt: als ik het niet goed gedaan had, was ze me niet komen opzoeken. Wat ik niet wist, maar me heel veel deugd deed, was, dat mijn vriendje lekker bezig is. Die man was echt materialist, geloofde echt in geen leven na de dood. Maar concludeerde als snel: "He, ik denk nog, dus ik besta nog!" Heeft nog zijn uitvaart bijgewoond en is toen naar huis gegaan. Een periode van herstel, want hij was erg uitgeput door zijn ziekte. En nu is hij weer aan het werk/de studie. En hij ziet me wel verschijnen, te mijner tijd.quote:[..]
Opnieuw wat wist je en wat waren de mededelingen.
Tja, of jij er wat mee kunt, weet ik ook niet. Ik heb het idee dat je op een andere manier denkt dan ik, dus zullen we ook andere waarden belangrijk vinden. Zoals je elders zelf zegt: ik ben blij met mijn geloof en probeer anderen daarin te laten delen.quote:[..]
![]()
Jezus kende zijn toekomst, hij wist dat dit moest gebeuren.quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:11 schreef Kees22 het volgende:
Ik heb een vraag aan Loppe, de TS.
1) Was de veroordeling niet noodzakelijk om Jezus inderdaad aan het kruis te krijgen en tot wederopstanding te brengen? En hebben de toenmalige joden (degenen die op dat plein stonden!) dan geen heel belangrijke stimulerende rol gespeeld in het christendom? Zonder hen geen Pasen, bijvoorbeeld! Moeten we hen niet dankbaar zijn, als rechtgeaarde christenen?
't Is niet zozeer de veroordeling die hen een slecht karma opgeleverd hebben maar de ontkenning van Jezus als de Messias.quote:2) In hoeverre kun je het een volk aanrekenen wat de voorouders gedaan hebben? Die vraag heeft drie aspecten:
a) Stoffelijk en zichtbaar: konden de joden van 1940 in redelijkheid gestraft worden voor een moord van hun overoveroverover.....overgrootvaders 1907 jaar eerder? Ook al gingen zij zelf vrijuit? En zelfs al riepen zij jezus' bloed af over hun handen!
b) Onstoffelijk en onzichtbaar: is het aannemelijk, dat joodse zielen steeds in joodse lichamen herboren zijn? En zelfs als dat het geval is: er zijn pakweg 6 miljoen joden vermoord onder Hitlers verantwoordelijkheid. Dat plein in Jeruzalem zal toch geen 6 miljoen joden hebben omvat, indertijd? Er waren nog niet eens 6 miljoen joden, indertijd! Dus wat heeft de holocaust dan met jezus' veroordeling te maken? Behalve dan de kosmische betekenis? Er moeten miljoenen niet-joodse zielen bij geweest zijn.
Het gaat over karma vaneen volk. Holocaust is nog niet zo lang geleden gebeurd dus blijft het een gevoelig thema.quote:c) Onstoffelijk en onzichtbaar: als het wel zo is dat joodse geesten altijd in joodse lichamen herboren worden, blijkt dan uit de strapatsen van de staat Israël niet, dat de joden weinig geleerd hebben? Al moet in rekening gebracht worden, dat de mensen die daar tot nu toe de macht hadden, al leefden tijdens de holocaust. Dus kunnen ze daar nog niet op aangesproken worden.
huh?quote:3) Zou het niet kunnen, dat Hitlers acties gewoon een grote gezamenlijke opruiming waren? Dat bijvoorbeeld alle oorlogsmisdadigers van de afgelopen 2000 jaar door hem aangepakt werden? Een soort monsterproces, dus.
Worden dan de joden steeds als jood herboren? Lijkt me een merkwaardig verschijnsel. Voorzover ik weet worden mensen min of meer om en om als man en vrouw herboren en ook min of meer regelmatig verdeeld over de aarde. Dus de ene keer als negerin, de andere keer als Chinees. Ik kan me vergissen en misschien wordt voor joden een uitzondering gemaakt, maar volgens mij word je af en toe ook eens een keer als jood geboren. Of niet dus, dat was mijn vraag.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:55 schreef Loppe het volgende:
[..]
't Is niet zozeer de veroordeling die hen een slecht karma opgeleverd hebben maar de ontkenning van Jezus als de Messias.
Nou, ik heb daar niet zo veel mee, met de holocaust.quote:[..]
Het gaat over karma vaneen volk. Holocaust is nog niet zo lang geleden gebeurd dus blijft het een gevoelig thema.
Nou, de moord op 6 miljoen mensen zal, zeker door het bewuste karakter, wel karmisch zijn, dat geloof ik graag. Maar zoals gezegd: het lijkt me sterk dat die vermoorde mensen al 2000 jaar steeds consequent als jood terugkomen. Dus hebben ze als niet-jood iets ergs gedaan. Nou moeten we allemaal wel een keer vermoord worden, maar de concentratie is vreemd. Dus ik zocht naar een reden of motief. En dat kan ik in mijn eigen variant niet vinden, dus vroeg ik uitleg.quote:[..]
huh?
Heb je nou niet door dat dit ongelooflijk racistisch is?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:41 schreef Loppe het volgende:
Nogmaals dit zijn Rulofs woorden, niet de mijne. Ik kan mij er wel enigszins in vinden.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:41 schreef Loppe het volgende:
De blanke mens is de hoogste soort. Ierdere mens begint als neger in de brousse en reďncarneert steeds hogerop. Daarom dat men ook respect moet hebben voor die mensen, wat bewijst dat Rulof geen racist was.
Maar als je zijn woorden leest, vindt hij ze wel minderwaardig (of andersom, de blanken superieur)....quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:07 schreef Loppe het volgende:
Ik geloof Rulof, dus ik geloof dat ik zelf neger ben geweest. Waarom zou ik dan iets tegen die mensen hebben. Ik zou mezelf verloochenen.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:13 schreef Loppe het volgende:
Ik ruik hier toch vooral die typische Nederlandse hypocrisie.
quote:Als je zelfs niet kan beseffen dat blanken verder geëvolueerd zijn dan zwarten. Btw: Een verder geëvolueerd mens maakt je nog geen beter mens.
Ik zit te twijfelen tussenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:13 schreef Loppe het volgende:
Ik ruik hier toch vooral die typische Nederlandse hypocrisie. Als je zelfs niet kan beseffen dat blanken verder geëvolueerd zijn dan zwarten. Btw: Een verder geëvolueerd mens maakt je nog geen beter mens.
Omdat hij nogal serieus lijkt, koos ik voorquote:
Als mensen gelijkwaardig zijn, staan blanken dus niet hoger dan zwarten.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:48 schreef Loppe het volgende:
Elke mens is gelijk? Gelijkwaardig, ok, maar zeker niet gelijk.
your point being?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:01 schreef Rasing het volgende:
[..]
Als mensen gelijkwaardig zijn, staan blanken dus niet hoger dan zwarten.
Dat het zeggen dat blanken hoger staan dan zwarten, racistisch is.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:13 schreef Loppe het volgende:
your point being?
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:41 schreef Loppe het volgende:
De blanke mens is de hoogste soort. Iedere mens begint als neger in de brousse en reďncarneert steeds hogerop.
Ja wijze mentor....quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:38 schreef Loppe het volgende:
Ik heb niks tegen die mensen. Zwijg er nu over.
Zelfs deze post loopt over van het latent racisme.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:38 schreef Loppe het volgende:
Ik heb niks tegen die mensen. Zwijg er nu over.
jonge wat is dat voor fucking onzin.. als jij je daar in kan vinden ben jij gewoon zelf het fucking laagste mens wat er is... rot es op met die rassenleer van je.. waarom bannen ze jou niet gewoon..quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:41 schreef Loppe het volgende:
De blanke mens is de hoogste soort. Ierdere mens begint als neger in de brousse en reďncarneert steeds hogerop. Daarom dat men ook respect moet hebben voor die mensen, wat bewijst dat Rulof geen racist was. Ik denk niet dat alle gedode joden misdadigers waren. Ik denk wel dat joden reďncarneren in joden. Wat man en vrouw betreft, je bent 7 levens man en afwisselend 7 levens vrouw. Tijdens de overgang man-vrouw wordt je lichaam man of vrouw maar je ziel kan die eerste overgang nog niet volgen. Zo krijgt men mensen die van hetzelfde geslacht houden.
Nogmaals dit zijn Rulofs woorden, niet de mijne. Ik kan mij er wel enigszins in vinden.
't zijn mss allemaal racisten?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:32 schreef stonecoldcrazy het volgende:
waarom bannen ze jou niet gewoon..![]()
Dat is het toch niet!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:48 schreef Rasing het volgende:
[..]
Heb je nou niet door dat dit ongelooflijk racistisch is?
Paulus (of zo): Toen ik een kind was, handelde ik als een kind.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:22 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Snap ik niet, wat heeft het inzien van de gelijkheid van de mens te maken met hypocrisie?
[..]
![]()
Omdat het niet racistisch is, misschien?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:32 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
jonge wat is dat voor fucking onzin.. als jij je daar in kan vinden ben jij gewoon zelf het fucking laagste mens wat er is... rot es op met die rassenleer van je.. waarom bannen ze jou niet gewoon..![]()
Het maakt niet uit in welke context je het zegt, op het moment dat je zegt dat blanken hoger zijn ben je aan het discrimineren en is het racisme..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Omdat het niet racistisch is, misschien?
Oh, en als je zegt dat bejaarden meer levenservaring hebben, ben je aan het discrimineren?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:17 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
Het maakt niet uit in welke context je het zegt, op het moment dat je zegt dat blanken hoger zijn ben je aan het discrimineren en is het racisme..![]()
Ongeacht wat rulofs zegt is het trekken van conclusies over een persoon aan de hand van zijn huidskleur discriminerend aangezien huidskleur irrelevant is voor dit persoon's capaciteiten en politiek incorrect, en als je zegt dat bejaarden meer levenservaring hebben is dat ook een vooroordeel want er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, en als je zegt dat bejaarden meer levenservaring hebben, ben je aan het discrimineren?
Politiek incorrect is geen zinnig argument.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:51 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
Ongeacht wat rulofs zegt is het trekken van conclusies over een persoon aan de hand van zijn huidskleur discriminerend aangezien huidskleur irrelevant is voor dit persoon's capaciteiten en politiek incorrect, en als je zegt dat bejaarden meer levenservaring hebben is dat ook een vooroordeel want er zijn natuurlijk altijd zonderingen..![]()
het is gewoon nogal beledigend om te beweren dat een neger in een lager stadium zit als een blanke, zoals hier beweerd wordt, dat is alsnog heel erg discriminerend, een dier is ook in een lager stadium, dus eigenlijk plaats je daarmee de zwarte tussen de blanken en de dieren in.. als je er ff over zou nadenken zou je ook wel beseffen dat je zulke dingen niet zomaar kan zeggen tenzij je naam natuurlijk geert wilders luidt..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 02:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Politiek incorrect is geen zinnig argument.
Verder bedoel je waarschijnlijk uitzonderingen. Maar bejaarden hebben altijd meer levenservaring. Vraag is wel, of ze er wat nuttig mee gedaan hebben.
Maar om te beginnen: ik heb Rulofs niet gelezen, maar deelt hij de rassen in naar huidskleur?
En dan nog: waarom zou hij geen gelijk hebben? Er zijn wel meer geloven die de rassen verdelen naar ontwikkelingsstadia. Wat is daar discriminerend aan? Wat is er mis met kind zijn? Wat is er mis met neger zijn? Is een bejaarde superieur aan een kind? Is een blanke superieur aan een neger?
Merkwaardig.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:41 schreef Loppe het volgende:
De blanke mens is de hoogste soort. Ierdere mens begint als neger in de brousse en reďncarneert steeds hogerop. Daarom dat men ook respect moet hebben voor die mensen, wat bewijst dat Rulof geen racist was. Ik denk niet dat alle gedode joden misdadigers waren. Ik denk wel dat joden reďncarneren in joden. Wat man en vrouw betreft, je bent 7 levens man en afwisselend 7 levens vrouw. Tijdens de overgang man-vrouw wordt je lichaam man of vrouw maar je ziel kan die eerste overgang nog niet volgen. Zo krijgt men mensen die van hetzelfde geslacht houden.
Is een baby minder vaardig dan een volwassene?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 02:45 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
het is gewoon nogal beledigend om te beweren dat een neger in een lager stadium zit als dan een blanke, zoals hier beweerd wordt, dat is alsnog heel erg discriminerend, een dier is ook in een lager stadium, dus eigenlijk plaats je daarmee de zwarte tussen de blanken en de dieren in.. als je er ff over zou nadenken zou je ook wel beseffen dat je zulke dingen niet zomaar kan zeggen tenzij je naam natuurlijk geert wilders luidt..
Nou verklaar je nader zou ik zeggen, mensen op grond van ras indelen in een bepaald stadium van evolutie valt technisch gezien onder racisme want je beoordeelt iemand op grond van zijn afkomst..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 02:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Die beschuldiging van racisme is onzin..
Nee, want mensen worden niet als minderwaardig gezien.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 03:02 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
Nou verklaar je nader zou ik zeggen, mensen op grond van ras indelen in een bepaald stadium van evolutie valt technisch gezien onder racisme want je beoordeelt iemand op grond van zijn afkomst..
Mijn enige gedachte die ik heb is (als ik mag citeren) : "je praat geen poep, nou wat ruik ik dan?"quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:13 schreef Loppe het volgende:
Ik ruik hier toch vooral die typische Nederlandse hypocrisie. Als je zelfs niet kan beseffen dat blanken verder geëvolueerd zijn dan zwarten. Btw: Een verder geëvolueerd mens maakt je nog geen beter mens.
Eensch. Toch maar eens kijken of ik wat van hem te pakken kan krijgen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:09 schreef LENUS het volgende:
Ben wel benieuwd naar zijn boeken eigenlijk, vooral zijn opvatting over zelfmoord is interessant om te lezen.
Dus volgens jou is een negroide persoon minder vaardig dan een blanke? Blijf je een rasist. (En mag je ook nog uitleggen op wat voor manier die minder vaardig zijn)quote:Op donderdag 23 augustus 2007 02:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Is een baby minder vaardig dan een volwassene?
Ik ken Rulofs ideeën niet, laat staan dat ik een aanhanger ben, laat dat duidelijk zijn. Maar je argumenten kloppen niet.
Een baby is niet minder waard dan een kleuter, of een peuter of een volwassene.
Waarom zou ik mijn huisdier vergelijken met mijn baby? Of een neger met een dier? Daar gaat het niet om!
Mijn hond en mijn baby zijn een minder ontwikkeld stadium dan ik ben. Met die constatering stel ik niet mijn hond gelijk aan mijn baby! Ik niet!
Ik zie niet in waarom ik me zou uitlaten over allerhande economische, maatschappelijke, politieke, rechterlijke,... evoluties in Europa tegenover Afrika aangezien ik dan toch maar alleen een racist zou zijn. Ik vraag me trouwens af of er ooit al een stam gevonden is in één of ander oerwoud met enkel blanken (of is dit een racistische gedachte?). Wel dan ben ik racist.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 03:12 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Mijn enige gedachte die ik heb is (als ik mag citeren) : "je praat geen poep, nou wat ruik ik dan?"
Als je er zelf van overtuigd ben dat jij beter bent dan iemand met een donkere huidskleur (of verder geevolueerd zoals jij dat noemt..) Dan ben je voor mij niks minder dan een racist.
Ik ben zelf blank, maar voel mij op geen enkel punt beter dan iemand met een andere huidskleur, ik durf zelfs te zeggen dat ik vind dat meer dan 99% van de mensen met een donkere huidskleur verder geevolueerd zijn dan jij, alleen al omdat zij er niét zo over denken..
Kan je mij alstublieft uitleggen waarom de blanken dan verder geevolueerd zijn dan anderen.. Please, enlighten me!
Je wereldbeeld is wel erg beperkt als jij denkt dat alle negroide mensen in Afrika wonen...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:41 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom ik me zou uitlaten over allerhande economische, maatschappelijke, politieke, rechterlijke,... evoluties in Europa tegenover Afrika aangezien ik dan toch maar alleen een racist zou zijn. Ik vraag me trouwens af of er ooit al een stam gevonden is in één of ander oerwoud met enkel blanken (of is dit een racistische gedachte?). Wel dan ben ik racist.
Misschien moet je beter lezen. Ik had het over waar ze wonen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:26 schreef Loppe het volgende:
Ach zo, en van welk ander continent zouden ze afkomstig zijn?
Zit er nou niet in om te lullen, jij zegt dat negers in een lager stadium van evolutie zitten, dus je probeert het idee te bekrachtigen dat er een mentaal verschil tussen negers en blanken is, en dat is zowel discriminerend als uitermate racistisch, dus jah je bent een racist..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:41 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom ik me zou uitlaten over allerhande economische, maatschappelijke, politieke, rechterlijke,... evoluties in Europa tegenover Afrika aangezien ik dan toch maar alleen een racist zou zijn. Ik vraag me trouwens af of er ooit al een stam gevonden is in één of ander oerwoud met enkel blanken (of is dit een racistische gedachte?). Wel dan ben ik racist.
Misschien vindt het Meldpunt Discriminatie Internet dit topic wel interessant...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:48 schreef Loppe het volgende:
sue me
nee want elk argument wat jij naar voren brengt is al uberhaupt net zo stomzinnig als het idee dat blanken hoger staan als zwarten..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:19 schreef Loppe het volgende:
heeft het nog zin?
Loppetje toch.. ik d8 dat de wetenschap inmiddels de evolutie-theorie wel bevestigd heeft..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:30 schreef Loppe het volgende:
Rulof zegt ook dat mensen niet uit dieren voortkomen, maar dat het omgekeerde waar is.
En dat doet geen belletje rinkelen aangaande de geestelijke vermogens van jouw Rulof?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:30 schreef Loppe het volgende:
Rulof zegt ook dat mensen niet uit dieren voortkomen, maar dat het omgekeerde waar is.
Zo kun je alles wel goedlullen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:05 schreef Loppe het volgende:
niet als je het op kosmisch vlak bekijkt
Vandaar ook, dat ik me kon voorstellen dat je niet eeuwig jood bent, net zo min als je steeds terugkomt als Nederlander of zelfs maar Europeaan. Ik ben in dit leven Nederlander, de vorige keer was ik misschien wel een Frans of een Tibetaan. Vandaar dus mijn vraag, of vlak voor de holocaust alle misdadigers van eeuwen lang zich verzameld hadden om als jood geboren te worden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:11 schreef Loppe het volgende:
[..]
Van die joden die in terug in joden reďncarneren ben ik niet zeker. Mss pech gehad dat je nu net als jood de holocaust moet meemaken.
In Rulofs boeken wordt de theorie over de geesteswetenschappen gegeven, hoe verschillend het er in de praktijk aan toeloopt weet ik ook niet.
Lijkt me onwaarschijnlijk, Rulof zegt hier niks over.quote:Vandaar dus mijn vraag, of vlak voor de holocaust alle misdadigers van eeuwen lang zich verzameld hadden om als jood geboren te worden.
Leuk voorbeeld, het kan miss wraak zijn maar is alsnog in dit leven discriminatie, ik denk dat je met zulke beredenering elk vergrijp goed kan praten en we mogen blij zijn dat we in nederland een rechtssysteem hebben wat niet zo beredeneert, laat ik het zo stellen, stel je eens voor dat ik je moeder zou verkrachten, en ik voor de rechtbank sta en verklaar, in mijn vorig leven was zij een kerel en heeft ze mij verkracht en nu doe ik het terug.. zo werkt het toch niet.. en dan komen we weer op dat hele joden verhaal van rulof.. ethiek is bij rulof zeer ver te zoeken, zijn denkwijzes zijn net zo irrationeel als die van zijn fascistische tijdsgenoten..quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:12 schreef Kees22 het volgende:
Je was 300 jaar geleden slavendrijver in Suriname en hebt daar een van je slaven fors laten geselen. Nu ben je een dikke Creoolse vrouw in Amsterdam en je komt die slaaf weer tegen, in de vorm van een kut-Marokkaan. Hij scheldt je uit voor dikke roetmop, je geeft weerwoord en hij slaat je in elkaar. Dat *lijkt een geval van discriminatie, maar het *is een geval van wraak.
Ja, dat valt niet na te gaan. Daarom ben ik het ook met je eens, dat we gewoon misdaad moeten straffen. De maatschappij moet een beetje redelijk blijven draaien en hoe dan ook is geweld ongeschikt om daarvoor te zorgen. Wat je voor je persoonlijke groei doet, moet je zelf weten, maar we houden het als maatschappij wel graag netjes.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:55 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
Leuk voorbeeld, het kan miss wraak zijn maar is alsnog in dit leven discriminatie, ik denk dat je met zulke beredenering elk vergrijp goed kan praten en we mogen blij zijn dat we in nederland een rechtssysteem hebben wat niet zo beredeneert, laat ik het zo stellen, stel je eens voor dat ik je moeder zou verkrachten, en ik voor de rechtbank sta en verklaar, in mijn vorig leven was zij een kerel en heeft ze mij verkracht en nu doe ik het terug.. zo werkt het toch niet.. en dan komen we weer op dat hele joden verhaal van rulof.. ethiek is bij rulof zeer ver te zoeken, zijn denkwijzes zijn net zo irrationeel als die van zijn fascistische tijdsgenoten..
Ja, anders had hij er vast wel wat over gezegd.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:28 schreef Loppe het volgende:
[..]
Lijkt me onwaarschijnlijk, Rulof zegt hier niks over.
Rulof vermeldt Steiner ook in zijn boeken samen met HP Blavatsky en vele anderen. Zij zijn zo ver niet als Rulof omdat die niet konden uittreden en zo de kosmos niet in het geheel konden verklaren.
Lastige site trouwens: ik moest het stukje overtypen!quote:Op 13 mei 2003 begon in België een rechtzaak tegen de stichting wegens vermeend racisme en negationisme (ontkennen van de Holocaust) in de boeken van Jozef Rulof.
Op 3 april 2007 pleiten drie rechters van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Dendermonde de stichting en het werk van Jozef Rulof vrij van alle aanklachten.
De rechters zijn daadwerkelijk boeken van Jozef Rulof gaan lezen en hebben vastgesteld, dat deze niet aanzetten tot racisme of discriminatie.
Ze hebben vastgesteld dat de aanklacht gebaseerd was op valse citaten en onzorgvuldigheid bij de aanklagers.
Ja, dan heb je zijn boeken nog niet gelezen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:49 schreef Kees22 het volgende:
Daar staat dat hij een helderziend medium was, wat niet bepaald iemand is die kan uittreden.
Rechtvaardige God.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hij gaat van heel veel premissen uit, zoals het bestaan van god, reďncarnatie, jezus als messias, een wraakzuchtige god en zo, maar elk van de premissen is gemeengoed onder grote groepen mensen. En waar of niet, er kan prima mee geredeneerd worden.
Het kan niet leuk zijn, maar is wel redelijk.
Dat is pure onzin in mijn opzicht.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:41 schreef Loppe het volgende:
Het zou kunnen dat een deel van de joden zo karma afgelost heeft.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
. Vandaar dus mijn vraag, of vlak voor de holocaust alle misdadigers van eeuwen lang zich verzameld hadden om als jood geboren te worden.
Ik vind het maar krom hoorquote:Op zondag 26 augustus 2007 15:22 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat een deel van de joden zo karma afgelost heeft.
Een deel kan ook eerst slachtoffer zijn geweest en nu de karma daarvan in balans brengen.
Overigens hoeft dat niet op dezelfde manier te gebeuren.
Althans dat is mijn ervaring.
Grappig dat Ghandi bewijsbaar een hekel had aan "zwarten"... Vond ze lui en minderwaardig. Past weer mooi in de opmerkingen over de hogere en lagere stadia van de mens...quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:18 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Dat is pure onzin in mijn opzicht.
BV: Ghandi was enorm spiritueel en naar mijn idee al heel erg ver. Het zou me niks verbazen als hij niet meer reincarneert op aarde maar elders zijn werk voortzet.
Innerlijke wijsheden is niet afhankelijk van de huisdkleur.
Ik geloof ook niet in maar 14 levens. Het aantal levens is ziels gebonden.
Op op JR te komen. Ik vind het 3x niks.
Net zo. Die kunnen ook karma in balans gesteld hebben.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:32 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik vind het maar krom hoor![]()
Hoe zit het dan met andere slachtoffers, bijvoorbeeld de zigeuners die ook flink onder de tweede wereldoorlog te lijden hebben gehad?
En alle slachtoffers van andere oorlogen of rampen?
Ja, ik ook maar wel in die zin dat mensen de kans krijgen om goed te doen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:41 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Net zo. Die kunnen ook karma in balans gesteld hebben.
Verder ben ik van mening dat je ook levenslessen leert.
Is dat zo?quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:34 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Grappig dat Ghandi bewijsbaar een hekel had aan "zwarten"... Vond ze lui en minderwaardig. Past weer mooi in de opmerkingen over de hogere en lagere stadia van de mens...
Je hebt idd uitzonderingen zoals ook Martin Luther King, dit zegt hij ook in zijn boeken.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:18 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Dat is pure onzin in mijn opzicht.
BV: Ghandi was enorm spiritueel en naar mijn idee al heel erg ver. Het zou me niks verbazen als hij niet meer reincarneert op aarde maar elders zijn werk voortzet.
Innerlijke wijsheden is niet afhankelijk van de huisdkleur.
Ik geloof ook niet in maar 14 levens. Het aantal levens is ziels gebonden.
Op op JR te komen. Ik vind het 3x niks.
Het wordt erger. Als blanke kun je teruggedegradeerd worden naar zwarte als je niet volgens de wetten van Rulof hebt geleefd. Zomaar een stukje samenvatting van Rulofiaanse leer (SKEPP.be):quote:Op donderdag 23 augustus 2007 02:45 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
het is gewoon nogal beledigend om te beweren dat een neger in een lager stadium zit als een blanke, zoals hier beweerd wordt, dat is alsnog heel erg discriminerend, een dier is ook in een lager stadium, dus eigenlijk plaats je daarmee de zwarte tussen de blanken en de dieren in.. als je er ff over zou nadenken zou je ook wel beseffen dat je zulke dingen niet zomaar kan zeggen tenzij je naam natuurlijk geert wilders luidt..
Mij mag iemand uitleggen wat hier niet racistisch aan is. Of misschien mis ik iets?quote:De zevende en hoogste graad kan uitsluitend door blanken en enkele Aziatische volkeren (voornamelijk Indiërs) beleefd worden. Beiden zijn echter niet van hetzelfde niveau, want het oosten moet zich oriënteren naar het westen en niet omgekeerd. Blanken die de vijfde of een hogere graad hebben bereikt, maar niet goed leven volgens de door de boeken gepropageerde kosmische wetten, kunnen in een volgende reďncarnatie gedegradeerd worden naar de vierde graad, waarbij zij weer met een donkere huidskleur ter wereld komen. Door de vermenging van verschillende levensgraden ontstaat onzuiver bloed - de oorzaak van alle ziekte en afbraak op onze planeet. Die ontwikkeling kan tot leedwezen van de ‘meesters’ niet meer worden hersteld, maar we kunnen de gevolgen wel beperken door zieken niet meer te laten huwen. Omdat het huwelijk heilig is en echtscheiding een overtreding tegen de kosmische wetten, zullen parapsychologen - in dienst van de staat – voortaan geschikte huwelijkspartners aanwijzen.
http://nl.youtube.com/watch?v=j-QK35hYIWoquote:Op zondag 26 augustus 2007 15:48 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ben wel benieuwd naar die bewijzen.
Nee, dat is waar. Maar het staat op een site van zijn volgelingen. Ik mag toch aannemen, dat die weten waarover ze praten.quote:Op zondag 26 augustus 2007 14:38 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ja, dan heb je zijn boeken nog niet gelezen.
Skepp.be? Hebben die niet de stichting aangeklaagd wegens racisme en ontkenning van de Holocaust?quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:35 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Het wordt erger. Als blanke kun je teruggedegradeerd worden naar zwarte als je niet volgens de wetten van Rulof hebt geleefd. Zomaar een stukje samenvatting van Rulofiaanse leer (SKEPP.be):
[..]
Mij mag iemand uitleggen wat hier niet racistisch aan is. Of misschien mis ik iets?![]()
Nou, dat is niet zo moeilijk! Ik vind het zelf een onbegrijpelijk en erg chaotisch verhaal, maar racistisch is het niet. Het gaat hier om ontwikelingsstadia in een ziel door de lange serie levens heen. Daar is niks racistisch aan.quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:35 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Het wordt erger. Als blanke kun je teruggedegradeerd worden naar zwarte als je niet volgens de wetten van Rulof hebt geleefd. Zomaar een stukje samenvatting van Rulofiaanse leer (SKEPP.be):
[..]
Mij mag iemand uitleggen wat hier niet racistisch aan is. Of misschien mis ik iets?![]()
Stromanredenatie. Als het klopt wat Skepp in dat stukje zegt, staat het argument nog steeds, wat je ook zegt over oordelen van een rechtbank (al begrijp ik weinig van je onduidelijke reply, zal wel aan het tijdstip liggen, aangezien ik normaal gesproken alles prima bij je kan volgen).quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Skepp.be? Hebben die niet de stichting aangeklaagd wegens racisme en ontkenning van de Holocaust?
Waarop de rechters in België onlangs oordeelden. Volgens de stichting: "Ze hebben vastgesteld dat de aanklacht gebaseerd was op valse citaten en onzorgvuldigheid bij de aanklagers."
Edit:
"Zomaar een stukje samenvatting" klinkt ook niet als een goede uitleg.
Daar gaat het niet om. Als een blanke voetbalclub degradeert, krijgen de spelers niet opeens allemaal een zwarte huidskleur. De link is dan snel gelegd: zwarte voetballers kunnen minder goed voetballen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, dat is niet zo moeilijk! Ik vind het zelf een onbegrijpelijk en erg chaotisch verhaal, maar racistisch is het niet. Het gaat hier om ontwikelingsstadia in een ziel door de lange serie levens heen. Daar is niks racistisch aan.
Als je verliest van voetbalclubs in de eerste divisie, word je gedegradeerd naar de tweede divisie. Maar als je slechter voetbalt, ben je dan ook meteen een slechter mens? Er wordt helemaal niet neergekeken op mensen van een lagere graad, laat staan dat ze minachtend behandeld worden.
Dat las ik ook op Wikipedia. Volgens de hedendaagse Rulofianen moet het tegenwoordig allemaal niet meer zo letterlijk worden genomen, maar bekeken worden vanuit de tijd waar Rulof leefde. Toen waren deze zaken meer de norm dan nu. Het ideale excuus.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:03 schreef Kees22 het volgende:
Als ik het goed begrepen heb, is volgens Rudolf Steiner de verdeling in rassen en vergissing geweest.
Dank voor het compliment!quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:01 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Stromanredenatie. Als het klopt wat Skepp in dat stukje zegt, staat het argument nog steeds, wat je ook zegt over oordelen van een rechtbank (al begrijp ik weinig van je onduidelijke reply, zal wel aan het tijdstip liggen, aangezien ik normaal gesproken alles prima bij je kan volgen).
"Zomaar een stukje samenvatting" geeft aan dat het slechts een stukje is uit de tekst. Dat stukje was slechts een stukje wat voor mij de kern raakte.
Verwar je Rudolf nu niet met Rulofquote:Op maandag 27 augustus 2007 01:09 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Dat las ik ook op Wikipedia. Volgens de hedendaagse Rulofianen moet het tegenwoordig allemaal niet meer zo letterlijk worden genomen, maar bekeken worden vanuit de tijd waar Rulof leefde. Toen waren deze zaken meer de norm dan nu. Het ideale excuus.
In dit stukje staan zoveel verschillende en uiteenlopende regels, dat er niet zinvol op te reageren is. Elke zin eist een eigen antwoord.quote:De zevende en hoogste graad kan uitsluitend door blanken en enkele Aziatische volkeren (voornamelijk Indiërs) beleefd worden. Beiden zijn echter niet van hetzelfde niveau, want het oosten moet zich oriënteren naar het westen en niet omgekeerd. Blanken die de vijfde of een hogere graad hebben bereikt, maar niet goed leven volgens de door de boeken gepropageerde kosmische wetten, kunnen in een volgende reďncarnatie gedegradeerd worden naar de vierde graad, waarbij zij weer met een donkere huidskleur ter wereld komen. Door de vermenging van verschillende levensgraden ontstaat onzuiver bloed - de oorzaak van alle ziekte en afbraak op onze planeet. Die ontwikkeling kan tot leedwezen van de ‘meesters’ niet meer worden hersteld, maar we kunnen de gevolgen wel beperken door zieken niet meer te laten huwen. Omdat het huwelijk heilig is en echtscheiding een overtreding tegen de kosmische wetten, zullen parapsychologen - in dienst van de staat – voortaan geschikte huwelijkspartners aanwijzen.
Maar ze krijgen bijvoorbeeld wel een ander shirt.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:06 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Als een blanke voetbalclub degradeert, krijgen de spelers niet opeens allemaal een zwarte huidskleur. De link is dan snel gelegd: zwarte voetballers kunnen minder goed voetballen.
Sowieso, het hele feit dat kleuren horen bij bepaalde graden duidt op een verdeling op basis van "ras" (huidskleur). Laat dat nu de definitie van discriminatie zijn.
Dat is verschillend. Volgens Rudolf is het ontstaan van rassen een vergissing van de hogere machten geweest. Dat is heel niet hetzelfde als dat we de uitspraken van Rulof over rassen moeten bezien in de tijd waarin ze gedaan zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:09 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Dat las ik ook op Wikipedia. Volgens de hedendaagse Rulofianen moet het tegenwoordig allemaal niet meer zo letterlijk worden genomen, maar bekeken worden vanuit de tijd waar Rulof leefde. Toen waren deze zaken meer de norm dan nu. Het ideale excuus.
Even for your info (buiten de discussie om): Skepp heeft Rulofianen niet aangeklaagd, dat heeft het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding gedaan tegen 2 Nederlandse en 1 Belgische verkoper van de boeken van Rulof.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Skepp zegt niks in dat stukje, Skepp citeert. En, volgens de rechters die alles gelezen hebben, selectief.
quote:DENDERMONDE/MOERBEKE-WAAS - De Nederlandse uitgeverij Wayti en haar stichting De Eeuw van Christus zijn met uitgever Ludo Vrebos en verkoper Guido V. uit Moerbeke-Waas vrijgesproken van racisme en negationisme.
De boeken van Jozef Rulof die ze in België op de markt brengen zijn volgens de rechtbank van Dendermonde niet fascistisch. Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding bracht de zaak aan het rollen. Het Centrum ontdekte dat op paranormale beurzen in België boeken werden aangeboden van Jozef Rulof. Met een deurwaarder trokken ze naar een beurs in Aalst. Daar werden de boeken van Jozef Rulof verkocht door Guido V. (54) uit Moerbeke.
Bepaalde citaten in die boeken zouden volgens het Centrum voor Racismebestrijding een voedingsbodem zijn voor racisme en negationisme, het ontkennen van de genocide en zelfs het goedkeuren ervan. Citaten van Jozef Rulof zouden ook aanzetten tot rassenhaat, en mensen met een verschillende huidskleur en geloofsovertuiging tegen elkaar opjutten. Maar uit het vonnis van de rechtbank van Dendermonde blijkt dat het Centrum met zijn klacht tegen de boeken van Rulof eerder op een mug schoot. ,,Een boek of geschrift dient altijd in zijn geheel te worden beoordeeld. Er moet ook rekening worden gehouden met de context van de geuite woorden en de impact ervan. Daarom heeft de rechtbank zich de moeite getroost de boeken te lezen. Het blijkt duidelijk dat de genocide daarin niet wordt ontkend, niet geminimaliseerd, niet gerechtvaardigd of goedgekeurd'', stelde voorzitter Freddy Troch.
Troch merkte in het vonnis verder op dat een van de boeken van Rulof al in 1939 verscheen, nog voor de holocaust plaatsvond. Nog volgens de rechtbank zetten de boeken ook niet aan tot rassenhaat of discriminatie. ,,Ongeacht de inhoud lijkt ook het openbaar karakter van de boeken van Jozef Rulof daarvoor te beperkt, nog aangenomen dat de gewone sterveling enige belangstelling zou koesteren voor zijn filosofische literatuur'', aldus nog Freddy Troch.
Tenslotte wees de rechtbank erop dat een boek als Mein Kampf van Adolf Hitler in de meeste bibliotheken in het Nederlands is te verkrijgen. (dbs)
Lees zijn publicaties eens uit de tijd dat hij in (zuid)afrika verbleef.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:48 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ben wel benieuwd naar die bewijzen.
Over de betekenis van het woord "kaffir", zegt wiki:quote:Ours is one continued struggle against degradation sought to be inflicted upon us by the European, who desire to degrade us to the level of the raw Kaffir, whose occupation is hunting and whose sole ambition is to collect a certain number of cattle to buy a wife with, and then pass his life in indolence and nakedness.
quote:In South Africa, the term is used to refer to black people and is regarded as highly offensive (in a similar way to the word "nigger").
Hij was een medium, ik weet niet of ze iemand die kan uittreden een bepaalde naam geven.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat is waar. Maar het staat op een site van zijn volgelingen. Ik mag toch aannemen, dat die weten waarover ze praten.
Nee, dat weet ik ook niet. Maar een medium wordt "overgenomen" of als kanaal gebruikt door een entiteit. Zoals ook in het stuk in de wiki staat. Dan ben je eigenlijk een middel, een soort radio. En om helder te zien hoef je ook niet uit te treden. Ik heb een wantrouwen tegen mediums, omdat je er maar op moet vertrouwen dat de entiteit aan de andere kant alles wel goed op een rijtje heeft en geen spelletjes speelt. Maar dat is een vooroordeel, dat geef ik toe.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:25 schreef Loppe het volgende:
[..]
Hij was een medium, ik weet niet of ze iemand die kan uittreden een bepaalde naam geven.
Wat ik eigenlijk wou zeggen is dat je zijn boeken zou moeten lezen om het hele verhaal te kunnen begrijpen.
Die Gandhi toch! Verpletterd tussen Scylla en Charybdis!quote:Ours is one continued struggle against degradation sought to be inflicted upon us by the European, who desire to degrade us to the level of the raw Kaffir, whose occupation is hunting and whose sole ambition is to collect a certain number of cattle to buy a wife with, and then pass his life in indolence and nakedness.
Kom je alleen maar sarcastisch doen of heb je ook nog iets zinnigs toe te voegen?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:34 schreef L.Denninger het volgende:
Toch leuk hoe al die verhalen elkaar tegenspreken van al die mensen die beweren met engelen, gidsen, geesten, en aliens gesproken te hebben over de dood
Wat is er niet zinnig aan ..?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:51 schreef senesta het volgende:
[..]
Kom je alleen maar sarcastisch doen of heb je ook nog iets zinnigs toe te voegen?
Dat ellenlange verhaal over hitler heeft wel dergelijk betrekking op de theorie van josef rulof.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:57 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Wat is er niet zinnig aan ..?
Wil je ontkennen dat die verhalen elkaar allemaal tegenspreken ?
Is dat geen discussie waard, maar een ellenlang verhaal over Hitler en de holocaust in dit topic wel ?
Neenee, vrijwel niemand is zich van zijn vorige levens bewust. Maar het schijnt dat je wel, met hulp van hogere entiteiten, je komende leven een beetje plant en voorbereidt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:16 schreef Loppe het volgende:
Je spreekt hier alsof Hitler bewust was van zijn vorige levens, wat niet zo was.
Martin Luther King was mijn voorbeeld.
Ik zou graag uw vragen willen beantwoorden maar dan kom je weer met nieuwe af en zo blijft het maar doorgaan.
Wat is daar verkeerd aan?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:21 schreef L.Denninger het volgende:
Goed man, mensen die zeggen "als je ziek of gehandicapt bent heb je dat aan jezelf te danken !"
Nou, wat ik tot nu toe van Rulof gehoord heb, vallen de tegenspraken wel mee hoor. Er zijn wat nuances verschillend, maar als je tien Midden-Oostendeskundigen hoort, leggen ze ook alle tien andere accenten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:34 schreef L.Denninger het volgende:
Toch leuk hoe al die verhalen elkaar tegenspreken van al die mensen die beweren met engelen, gidsen, geesten, en aliens gesproken te hebben over de dood
Wat er verkeerd aan is om tegen mensen met een handicap te zeggen dat het hun eigen schuld is ?quote:
Nee, ik ook niet.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:20 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Wat er verkeerd aan is om tegen mensen met een handicap te zeggen dat het hun eigen schuld is ?
Wat er verkeerd aan is om tegen ouders te zeggen dat hun terminaal zieke kind het aan zichzelf te danken heeft ?
Ik zou het echt niet weten.
Ellenlang inderdaad. Maar het blijkt een gevoelig onderwerp dat erg vatbaar is voor verkeerde interpretaties. Dus ik moest de lezer zorgvuldig meenemen en kon niks als bekend veronderstellen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:20 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat ellenlange verhaal over hitler heeft wel dergelijk betrekking op de theorie van josef rulof.
Dat andere reincarnatie verhalen deze tegen spreken is een andere discussie en wellicht iets voor een ander topic![]()
Bedankt voor de verduidelijking en de tekst van de uitspraak!quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:50 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Even for your info (buiten de discussie om): Skepp heeft Rulofianen niet aangeklaagd, dat heeft het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding gedaan tegen 2 Nederlandse en 1 Belgische verkoper van de boeken van Rulof.
[..]
Die indruk had ik ook, maar dat stukje vond ik zo onduidelijk, dat ik er echt niks van snapte. Dus daar kon ik ook niet op reageren.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:51 schreef NiekL het volgende:
Was dat niet die man die zei dat de aap van de mens af stamt enzo?
Iets zinnigs??? Kom nou toch; dit echt het meest trieste topic op heel Fok. Afgezien van het feit dat L. Denninger gelijk heeft met zijn constatering, is dit topic niets meer dan een verzameling rasistische opmerkingen. Een zielige manier om de holocaust goed te keuren. Een manier voor Loppe om zich verheven te voelen ten op zichte van mensen met een andere huidskleur.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:51 schreef senesta het volgende:
[..]
Kom je alleen maar sarcastisch doen of heb je ook nog iets zinnigs toe te voegen?
Ik ben het helemaal met je eens dat de uitspraken van Loppe zo krom zijn als een hoepel maar ik wilde de achterliggende gedachte wel eens weten.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:56 schreef The_End het volgende:
[..]
Iets zinnigs??? Kom nou toch; dit echt het meest trieste topic op heel Fok. Afgezien van het feit dat L. Denninger gelijk heeft met zijn constatering, is dit topic niets meer dan een verzameling rasistische opmerkingen. Een zielige manier om de holocaust goed te keuren. Een manier voor Loppe om zich verheven te voelen ten op zichte van mensen met een andere huidskleur.![]()
Zelfs de topictitel is verkeerd. Dit zou een betere zijn: "Rulof; Rasist of Retard?"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |