abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52699217
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

. Vandaar dus mijn vraag, of vlak voor de holocaust alle misdadigers van eeuwen lang zich verzameld hadden om als jood geboren te worden.
Het zou kunnen dat een deel van de joden zo karma afgelost heeft.
Een deel kan ook eerst slachtoffer zijn geweest en nu de karma daarvan in balans brengen.

Overigens hoeft dat niet op dezelfde manier te gebeuren.
Althans dat is mijn ervaring.
  Moderator zondag 26 augustus 2007 @ 15:32:32 #142
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52699495
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:22 schreef vaika83 het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat een deel van de joden zo karma afgelost heeft.
Een deel kan ook eerst slachtoffer zijn geweest en nu de karma daarvan in balans brengen.

Overigens hoeft dat niet op dezelfde manier te gebeuren.
Althans dat is mijn ervaring.
Ik vind het maar krom hoor
Hoe zit het dan met andere slachtoffers, bijvoorbeeld de zigeuners die ook flink onder de tweede wereldoorlog te lijden hebben gehad?
En alle slachtoffers van andere oorlogen of rampen?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_52699584
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:18 schreef vaika83 het volgende:

[..]

Dat is pure onzin in mijn opzicht.
BV: Ghandi was enorm spiritueel en naar mijn idee al heel erg ver. Het zou me niks verbazen als hij niet meer reincarneert op aarde maar elders zijn werk voortzet.
Innerlijke wijsheden is niet afhankelijk van de huisdkleur.

Ik geloof ook niet in maar 14 levens. Het aantal levens is ziels gebonden.

Op op JR te komen. Ik vind het 3x niks.
Grappig dat Ghandi bewijsbaar een hekel had aan "zwarten"... Vond ze lui en minderwaardig. Past weer mooi in de opmerkingen over de hogere en lagere stadia van de mens...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_52699824
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:32 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik vind het maar krom hoor
Hoe zit het dan met andere slachtoffers, bijvoorbeeld de zigeuners die ook flink onder de tweede wereldoorlog te lijden hebben gehad?
En alle slachtoffers van andere oorlogen of rampen?
Net zo. Die kunnen ook karma in balans gesteld hebben.

Verder ben ik van mening dat je ook levenslessen leert.
  Moderator zondag 26 augustus 2007 @ 15:47:55 #145
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52700072
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:41 schreef vaika83 het volgende:

[..]

Net zo. Die kunnen ook karma in balans gesteld hebben.

Verder ben ik van mening dat je ook levenslessen leert.
Ja, ik ook maar wel in die zin dat mensen de kans krijgen om goed te doen.
En niet een volgend leven met een vreselijke dood als straf voor wat je in een vorig leven hebt misdaan
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_52700109
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:34 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Grappig dat Ghandi bewijsbaar een hekel had aan "zwarten"... Vond ze lui en minderwaardig. Past weer mooi in de opmerkingen over de hogere en lagere stadia van de mens...
Is dat zo?
Ben wel benieuwd naar die bewijzen.
pi_52704507
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:18 schreef vaika83 het volgende:

[..]

Dat is pure onzin in mijn opzicht.
BV: Ghandi was enorm spiritueel en naar mijn idee al heel erg ver. Het zou me niks verbazen als hij niet meer reincarneert op aarde maar elders zijn werk voortzet.
Innerlijke wijsheden is niet afhankelijk van de huisdkleur.

Ik geloof ook niet in maar 14 levens. Het aantal levens is ziels gebonden.

Op op JR te komen. Ik vind het 3x niks.
Je hebt idd uitzonderingen zoals ook Martin Luther King, dit zegt hij ook in zijn boeken.

Ik heb nooit gezegd dat een mens maar 14 levens heeft.
  zondag 26 augustus 2007 @ 23:35:59 #148
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_52713621
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 02:45 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

het is gewoon nogal beledigend om te beweren dat een neger in een lager stadium zit als een blanke, zoals hier beweerd wordt, dat is alsnog heel erg discriminerend, een dier is ook in een lager stadium, dus eigenlijk plaats je daarmee de zwarte tussen de blanken en de dieren in.. als je er ff over zou nadenken zou je ook wel beseffen dat je zulke dingen niet zomaar kan zeggen tenzij je naam natuurlijk geert wilders luidt..
Het wordt erger. Als blanke kun je teruggedegradeerd worden naar zwarte als je niet volgens de wetten van Rulof hebt geleefd. Zomaar een stukje samenvatting van Rulofiaanse leer (SKEPP.be):
quote:
De zevende en hoogste graad kan uitsluitend door blanken en enkele Aziatische volkeren (voornamelijk Indiërs) beleefd worden. Beiden zijn echter niet van hetzelfde niveau, want het oosten moet zich oriënteren naar het westen en niet omgekeerd. Blanken die de vijfde of een hogere graad hebben bereikt, maar niet goed leven volgens de door de boeken gepropageerde kosmische wetten, kunnen in een volgende reïncarnatie gedegradeerd worden naar de vierde graad, waarbij zij weer met een donkere huidskleur ter wereld komen. Door de vermenging van verschillende levensgraden ontstaat onzuiver bloed - de oorzaak van alle ziekte en afbraak op onze planeet. Die ontwikkeling kan tot leedwezen van de ‘meesters’ niet meer worden hersteld, maar we kunnen de gevolgen wel beperken door zieken niet meer te laten huwen. Omdat het huwelijk heilig is en echtscheiding een overtreding tegen de kosmische wetten, zullen parapsychologen - in dienst van de staat – voortaan geschikte huwelijkspartners aanwijzen.
Mij mag iemand uitleggen wat hier niet racistisch aan is. Of misschien mis ik iets?
  zondag 26 augustus 2007 @ 23:43:43 #149
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_52713872
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:48 schreef vaika83 het volgende:

[..]

Is dat zo?
Ben wel benieuwd naar die bewijzen.
http://nl.youtube.com/watch?v=j-QK35hYIWo
pi_52715380
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 14:38 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ja, dan heb je zijn boeken nog niet gelezen.
Nee, dat is waar. Maar het staat op een site van zijn volgelingen. Ik mag toch aannemen, dat die weten waarover ze praten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52715576
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:35 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Het wordt erger. Als blanke kun je teruggedegradeerd worden naar zwarte als je niet volgens de wetten van Rulof hebt geleefd. Zomaar een stukje samenvatting van Rulofiaanse leer (SKEPP.be):
[..]

Mij mag iemand uitleggen wat hier niet racistisch aan is. Of misschien mis ik iets?
Skepp.be? Hebben die niet de stichting aangeklaagd wegens racisme en ontkenning van de Holocaust?
Waarop de rechters in België onlangs oordeelden. Volgens de stichting: "Ze hebben vastgesteld dat de aanklacht gebaseerd was op valse citaten en onzorgvuldigheid bij de aanklagers."

Edit:
"Zomaar een stukje samenvatting" klinkt ook niet als een goede uitleg.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52715885
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:35 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

[..]

Nou, dat is niet zo moeilijk! Ik vind het zelf een onbegrijpelijk en erg chaotisch verhaal, maar racistisch is het niet. Het gaat hier om ontwikelingsstadia in een ziel door de lange serie levens heen. Daar is niks racistisch aan.
Als je verliest van voetbalclubs in de eerste divisie, word je gedegradeerd naar de tweede divisie. Maar als je slechter voetbalt, ben je dan ook meteen een slechter mens? Er wordt helemaal niet neergekeken op mensen van een lagere graad, laat staan dat ze minachtend behandeld worden.
  maandag 27 augustus 2007 @ 01:01:16 #153
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_52715893
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 00:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Skepp.be? Hebben die niet de stichting aangeklaagd wegens racisme en ontkenning van de Holocaust?
Waarop de rechters in België onlangs oordeelden. Volgens de stichting: "Ze hebben vastgesteld dat de aanklacht gebaseerd was op valse citaten en onzorgvuldigheid bij de aanklagers."

Edit:
"Zomaar een stukje samenvatting" klinkt ook niet als een goede uitleg.
Stromanredenatie. Als het klopt wat Skepp in dat stukje zegt, staat het argument nog steeds, wat je ook zegt over oordelen van een rechtbank (al begrijp ik weinig van je onduidelijke reply, zal wel aan het tijdstip liggen, aangezien ik normaal gesproken alles prima bij je kan volgen).

"Zomaar een stukje samenvatting" geeft aan dat het slechts een stukje is uit de tekst. Dat stukje was slechts een stukje wat voor mij de kern raakte.
pi_52715928
Als ik het goed begrepen heb, is volgens Rudolf Steiner de verdeling in rassen en vergissing geweest.
  maandag 27 augustus 2007 @ 01:06:32 #155
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_52715996
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 01:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, dat is niet zo moeilijk! Ik vind het zelf een onbegrijpelijk en erg chaotisch verhaal, maar racistisch is het niet. Het gaat hier om ontwikelingsstadia in een ziel door de lange serie levens heen. Daar is niks racistisch aan.
Als je verliest van voetbalclubs in de eerste divisie, word je gedegradeerd naar de tweede divisie. Maar als je slechter voetbalt, ben je dan ook meteen een slechter mens? Er wordt helemaal niet neergekeken op mensen van een lagere graad, laat staan dat ze minachtend behandeld worden.
Daar gaat het niet om. Als een blanke voetbalclub degradeert, krijgen de spelers niet opeens allemaal een zwarte huidskleur. De link is dan snel gelegd: zwarte voetballers kunnen minder goed voetballen.

Sowieso, het hele feit dat kleuren horen bij bepaalde graden duidt op een verdeling op basis van "ras" (huidskleur). Laat dat nu de definitie van discriminatie zijn.
  maandag 27 augustus 2007 @ 01:09:12 #156
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_52716053
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 01:03 schreef Kees22 het volgende:
Als ik het goed begrepen heb, is volgens Rudolf Steiner de verdeling in rassen en vergissing geweest.
Dat las ik ook op Wikipedia. Volgens de hedendaagse Rulofianen moet het tegenwoordig allemaal niet meer zo letterlijk worden genomen, maar bekeken worden vanuit de tijd waar Rulof leefde. Toen waren deze zaken meer de norm dan nu. Het ideale excuus.
pi_52716475
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 01:01 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Stromanredenatie. Als het klopt wat Skepp in dat stukje zegt, staat het argument nog steeds, wat je ook zegt over oordelen van een rechtbank (al begrijp ik weinig van je onduidelijke reply, zal wel aan het tijdstip liggen, aangezien ik normaal gesproken alles prima bij je kan volgen).

"Zomaar een stukje samenvatting" geeft aan dat het slechts een stukje is uit de tekst. Dat stukje was slechts een stukje wat voor mij de kern raakte.
Dank voor het compliment!
Punt is, dat de rechtbank de moeite heeft genomen om de boeken van Rulof te lezen. En tot de conclusie kwam, dat de aanklagers selectief citeerden.
Skepp zegt niks in dat stukje, Skepp citeert. En, volgens de rechters die alles gelezen hebben, selectief.
Het stuk zelf vind ik ook erg verwarrend en erg onduidelijk. Volgens jou raakt het de kern, volgens mij raakt het kant noch wal.
pi_52716506
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 01:09 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Dat las ik ook op Wikipedia. Volgens de hedendaagse Rulofianen moet het tegenwoordig allemaal niet meer zo letterlijk worden genomen, maar bekeken worden vanuit de tijd waar Rulof leefde. Toen waren deze zaken meer de norm dan nu. Het ideale excuus.
Verwar je Rudolf nu niet met Rulof Die neiging heb ik ook steeds.
pi_52716648
quote:
De zevende en hoogste graad kan uitsluitend door blanken en enkele Aziatische volkeren (voornamelijk Indiërs) beleefd worden. Beiden zijn echter niet van hetzelfde niveau, want het oosten moet zich oriënteren naar het westen en niet omgekeerd. Blanken die de vijfde of een hogere graad hebben bereikt, maar niet goed leven volgens de door de boeken gepropageerde kosmische wetten, kunnen in een volgende reïncarnatie gedegradeerd worden naar de vierde graad, waarbij zij weer met een donkere huidskleur ter wereld komen. Door de vermenging van verschillende levensgraden ontstaat onzuiver bloed - de oorzaak van alle ziekte en afbraak op onze planeet. Die ontwikkeling kan tot leedwezen van de ‘meesters’ niet meer worden hersteld, maar we kunnen de gevolgen wel beperken door zieken niet meer te laten huwen. Omdat het huwelijk heilig is en echtscheiding een overtreding tegen de kosmische wetten, zullen parapsychologen - in dienst van de staat – voortaan geschikte huwelijkspartners aanwijzen.
In dit stukje staan zoveel verschillende en uiteenlopende regels, dat er niet zinvol op te reageren is. Elke zin eist een eigen antwoord.
pi_52716734
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 01:06 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Als een blanke voetbalclub degradeert, krijgen de spelers niet opeens allemaal een zwarte huidskleur. De link is dan snel gelegd: zwarte voetballers kunnen minder goed voetballen.

Sowieso, het hele feit dat kleuren horen bij bepaalde graden duidt op een verdeling op basis van "ras" (huidskleur). Laat dat nu de definitie van discriminatie zijn.
Maar ze krijgen bijvoorbeeld wel een ander shirt.

En nee, onderscheid naar ras is niet discriminatie. Dat wordt het pas als een ander(e) ras/sexe/geaardheid als minderwaardig wordt beschouwd. En dat is niet het geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')