abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52488001
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:47 schreef Loppe het volgende:
Jozef Rulof is de grootste Nederlander aller tijden. Sterker nog, na Jezus is hij de grootste mens aller tijden. En ik als Vlaming zeggende dat een hollander na Jezus de grootste mens was, wil ook wel iets zeggen.

Lees zijn boeken en wees verdorie trots op jullie eigenheid.
's Heerenberg, waar je idool geboren is, ligt helemaal niet in Holland, maar in de Achterhoek! Niet gaan schelden hoor!
Dat hij later naar 's Gravenhage verhuisd is, maakt hem hoogstens een import-Hollander.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52488088
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:28 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

dan is ie gewoon een fucking racist..
Waarom?
De joden zelf zetten zichzelf neer als het uitverkoren volk en doen hun uiterste best om als volk apart te blijven staan van alle andere volken, waar ze op neerkijken. Onze held borduurt alleen voort op hun eigen uitspraak: "Zijn bloed kome over ons en onze kinderen."
Ik wil niet zeggen dat ik nu meteen een volgeling ben, maar niet alles wat hij zegt is onzin en hem loos beschuldigen helpt ook al niet verder.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52501420
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waarom?
De joden zelf zetten zichzelf neer als het uitverkoren volk en doen hun uiterste best om als volk apart te blijven staan van alle andere volken, waar ze op neerkijken. Onze held borduurt alleen voort op hun eigen uitspraak: "Zijn bloed kome over ons en onze kinderen."
Ik wil niet zeggen dat ik nu meteen een volgeling ben, maar niet alles wat hij zegt is onzin en hem loos beschuldigen helpt ook al niet verder.
nog steeds geen reden om ze te vergassen, dan moeten een heel groot deel van de christelijke stromingen en een hele boel moslims ook vervolgen..
  zondag 19 augustus 2007 @ 15:32:24 #44
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_52501586
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 16:21 schreef Loppe het volgende:
maatschappelijke evolutie? éénmaking Europa?
Hitler was een visionair? Zes miljoen Joden vergassen heeft een hoger doel gediend?

Denk even na.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_52501668
Rigardus Rijnhout is de grootste Nederlander aller tijden.
pi_52501801
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 15:32 schreef Rasing het volgende:

[..]

Hitler was een visionair? Zes miljoen Joden vergassen heeft een hoger doel gediend?

Denk even na.
ze zitten de hele holocaust geoon goed te praten hier..
pi_52502832
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 15:32 schreef Rasing het volgende:

[..]

Denk even na.
uw tweede vraag is terecht
pi_52502885
wat een niveautje hier zeg.

btw: Josef Rulof was een raseikel.
Paranormaal begaafd zijn maakt je nog geen wijs mens.
pi_52502979
Het gaat om karma, de joden hebben zich 2000 jaar een superieur volk gewaand. Dit kan niet zonder gevolgen gaan.
pi_52505091
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:16 schreef Loppe het volgende:
Het gaat om karma, de joden hebben zich 2000 jaar een superieur volk gewaand. Dit kan niet zonder gevolgen gaan.
Met deze opmerking maak je het ook voor mij te bont...

Racistische sukkel...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_52506279
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:16 schreef Loppe het volgende:
Jou uitspraken kunnen ook niet zonder gevolgen gaan weet je.. hoop echt es dat iemand jou een keer een goed pak op je donder geeft vuile antisemitist..
pi_52506792
Lekkere redenering ook, waar moord, doodslag, honger, verkrachting etcetera plaatsvindt hoeft niets gedaan te worden, aangezien die mensen dat toch hebben verdiend doordat hun voorouders van hetzelfde ras (of familie? bevolking? waar ligt de grens?) een slecht karma hebben opgebouwd. Dan vraag ik me af hoe het kwade ooit de wereld uit kan komen door karma aangezien Hitler etc blijkbaar geen slecht karma krijgen omdat zij dienden om het karma van de joden 'recht te zetten'? Of worden zij ook gestraft in een volgend leven? Wanneer houdt het op?
pi_52507163
Ik zou er geen woorden meer aan vuilmaken.
Ts heeft al teveel aandacht gehad.
pi_52508117
Tis gewoon een klein kind..
pi_52509336
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 19:45 schreef stonecoldcrazy het volgende:
Tis gewoon een klein kind..
één dat kan redeneren zonder de ander uit te maken
pi_52509363
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Lekkere redenering ook, waar moord, doodslag, honger, verkrachting etcetera plaatsvindt hoeft niets gedaan te worden, aangezien die mensen dat toch hebben verdiend doordat hun voorouders van hetzelfde ras (of familie? bevolking? waar ligt de grens?) een slecht karma hebben opgebouwd. Dan vraag ik me af hoe het kwade ooit de wereld uit kan komen door karma aangezien Hitler etc blijkbaar geen slecht karma krijgen omdat zij dienden om het karma van de joden 'recht te zetten'? Of worden zij ook gestraft in een volgend leven? Wanneer houdt het op?
hitler is de grootste schurk geweest op aarde, ook hij zal hiervoor moeten boeten
pi_52513569
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:30 schreef Loppe het volgende:

[..]

hitler is de grootste schurk geweest op aarde, ook hij zal hiervoor moeten boeten

jah nu je iedereen tegen je hebt probeer je jezelf weer goed te praten...
pi_52516232
Maar wanneer houdt het dan op met al die wraakacties en karmareinigen?
pi_52516360
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 15:26 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

nog steeds geen reden om ze te vergassen, dan moeten een heel groot deel van de christelijke stromingen en een hele boel moslims ook vervolgen..
Dat begrijp ik niet.
Ik zie ook geen reden om ze te vergassen. Maar die uitspraak van dat bloed komt van de veroordling van jezus door Pilatus (of eigenlijk door het joodse volk als jury), en daar hebben christenen noch moslims deel aan.
De joden hebben zich, mede door het geloof inderdaad, sterk als uitverkoren en apart volk opgesteld en doen nog steeds hun uiterste best om apart te blijven. Dat maakt je kwetsbaar voor vervolging door andersdenkenden.
Dus moordpartijen als de holocaust zijn als verschijnsel niet zo vreemd. Denk bijvoorbeeld aan de Beeldenstorm en de moordpartijen die daarbij hoorden. De Katharen die systematisch en welbewust uitgeroeid werden. Alleen de schaal is wel erg industrieel geweest. Maar ja, dat gold voor de hele tweede wereldoorlog wel.
pi_52516875
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, dat is te kort door de bocht, al begrijp ik het misverstand wel.
Om te beginnen is moraal minder absoluut dan veel mensen zouden willen. En als je onrecht ziet, en je kunt er iets aan doen, zou ik dat zeker doen.
Slechte en pijnlijke ervaringen en gemaakte en ingeziene fouten kunnen louterend werken. Dan werken ze goed uit. Als ze je verbitteren, werken ze verkeerd uit.
Een voorbeeld: ik ken een vrouw en haar moeder, die allebei in de eerste wereldoorlog in de loopgraven gecrepeerd zijn. Gangreen en ratten die aan je vreten, dat soort werk. Ze zijn anoniem verrot en in een massagraf begraven, zonder naam of eerbetoon. De ene is daar heel verbitterd over en heeft in dit leven geprobeerd de gemiste respect en eer af te dwingen. Er zijn weinig mensen die haar een leuk mens vinden! De ander probeert in dit leven het respect en de eer, die zij niet gehad heeft, aan anderen te geven. En ze is geliefd en wordt op handen gedragen en geniet daar nu ook van. Maar ze begon met het voornemen, te geven!
Een ander geval: ooit verkracht als vrouw, en besloten dat dat zo'n slechte ervaring is, dat hij die anderen niet aan wil doen.
Het schijnt dat je na je dood ervaart, wat je anderen aangedaan hebt. Voor Hitler c.s. moet dat bepaald niet aangenaam geweest zijn. Terwijl het tegelijk heel goed kan zijn, dat dit nodig was om een fout te herstellen of te vergoeden. (Zou je niet zeggen, als je de daden van de staat Israël ziet, maar dat is een ander verhaal!)
Overigens kun je vanuit het standpunt van het leven op aarde nooit zeggen, wat nou juist of onjuist is. Het vermoorden van Hitler toen hij pas zes was. Was dat goed? Of slecht?

Overigens past dit beter in het onderwerp reďncarnatie dan in dat van de grootste Nederlander aller tijden. Want daarvan heb ik nooit wat gelezen, dus heb ik er geen mening over.

En Ali: het houdt op als alle mensen goed zijn. Als alle mensen elkaar het licht in de ogen gunnen.
Over hoe dat precies werkt, zijn er verschillende theorieën, die allemaal wel een deel van de waarheid zullen omvatten. Ik ben ermee opgehouden om ze te lezen, want mijn eigen versie werkt voor mij heel goed (zolang ik niet dood ga, tenminste ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')