abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52421093
Even een woordje uitleg over Jezus:

Elke mens evolueert, het is de bedoeling dat elke mens terug tot God (=het alles) komt. Jezus is de eerste mens die zijn evolutie heeft kunnen afmaken.
pi_52426042
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:36 schreef Loppe het volgende:
Wat ik eruit opgemaakt heb, is dat de joden hun karma zo slecht was doordat ze Jezus nooit als zoon van God aanvaard hebben en zo eigenlijk zichzelf in de nesten gewerkt hebben.
dan is ie gewoon een fucking racist..
pi_52426299
Racisme
In zijn leer zet Rulof uiteen dat er op de aarde zeven levensgraden voor het menselijke lichaam zijn. De oerwoudbewoner beschikt over de 'laagste' graad en het blanke ras over de 'hoogste'. (Met 'het blanke ras' bedoelt Rulof niet alleen de mens met een blanke huidkleur, maar onder andere ook Chinezen, Japanners, Indiërs en mensen met een zwarte huidkleur zoals bijvoorbeeld Martin Luther King.) De leer zou niet te gebruiken zijn als basis voor rassendiscriminatie. De aardse cyclus van iedere mens zal in het oerwoud beginnen en via duizenden levens tot het blanke ras evolueren. Dit is te vergelijken met het behalen van een graad in een studie: een student moet zich ook stapsgewijs opwerken tot die bepaalde graad.

Organisaties als het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie (LBR), het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI), het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI), Anne Frank Stichting, de homo-organisatie COC en Skepter zijn van mening dat door deze opvattingen in de leer de leer als racistisch te beschouwen is. Volgelingen van Rulof menen echter dat dit in het licht van de vorige eeuw bekeken moet worden en inmiddels niet meer zo letterlijk genomen moet worden.

Antisemitisme
In het boek De Volkeren der Aarde zouden 'de meesters' een verklaring geven voor onder andere de Tweede Wereldoorlog en Hitler. Volgens Rulof was Hitler in een vorig leven Kajafas, de Joodse hogepriester naar wie Christus werd gebracht na zijn arrestatie in de Hof van Gethsémané. In De Volkeren der Aarde staat dat Kajafas, als Hitler, wroeging kreeg, en de Joden wilde verjagen omdat het Joodse volk Christus vermoordde. Daarin mag volgens de sympathisanten van Rulof echter niet gelezen worden dat hij antisemiet was. In hun visie kan hieruit slechts worden afgeleid dat indien de 'meesters van gene zijde' al iets tegen de Joden zouden hebben, het zou zijn dat zij Christus niet zien als de messias.

De maanlanding

Volgens het boek "Een Blik in het hiernamaals" en "De Kosmologie deel 1" is het onmogelijk om de maan te bereiken met een raket. Bij het zien van de eerste geslaagde maanlanding hielden vele lezers van Rulofs boeken dan ook de adem in. Er gebeurde echter niets. Wayti verwijst door middel van een voetnoot naar een latere uitspraak in het boek "Vraag en Antwoord deel 3", waarin Jozef zegt dat dit uiteindelijk wel mogelijk is. Over deze discrepanties zijn door lezers van Rulofs boeken verschillende theorieën ontwikkeld, waarover nog steeds wordt gedebatteerd.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:05:57 #24
187474 iruub
It is never too late to learn
pi_52458126
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:47 schreef Loppe het volgende:
Jozef Rulof is de grootste Nederlander aller tijden. Sterker nog, na Jezus is hij de grootste mens aller tijden. En ik als Vlaming zeggende dat een hollander na Jezus de grootste mens was, wil ook wel iets zeggen.

Lees zijn boeken en wees verdorie trots op jullie eigenheid.
trots? hebben wij dan het ras gesticht dat Nederlander is gaan heten? Klets dan niet zo dom goser...
"A true friend is the greatest of all blessings, and that which we take the least care of all to acquire."
pi_52458741
een volk, geen ras

oetlul
pi_52476518
nationalisme is uberhaupt nergens goed voor, tis fucking fascisme, laten ze al die nationalistische partijen ook gewoon verbieden man, ze fucking het hele land op..
pi_52476655
off topic
pi_52476707
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:56 schreef Loppe het volgende:
off topic
snap uberhaupt nie waarom jij met trots komt aanzuilen dan..
pi_52477166
Holocaust had kosmische betekenis net als de komst van Jezus.
pi_52477269
Wow, een Nederlandse sekteleider.

Nog eentje:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lou_de_Palingboer
pi_52477277
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:26 schreef Loppe het volgende:
Holocaust had kosmische betekenis net als de komst van Jezus.
ok loppe mag ik je nomineren voor de grootste fascistische uitspraak op fok van 2007..
wat jij nu zit te doen is nazi-duitsland's rassenleer gewoon volledig goedpraten... oh dude ik moet hier een screenshot van maken en inlijsten man..
pi_52477742
Bestaat er een goed en kwaad? Brengt het kwade geen evolutie?

En aub denk er eens even over na voor je post.
pi_52478497
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:57 schreef Loppe het volgende:

neej jij zit gewoon de jodenvervolging goed te praten..
pi_52478622
ja ik ben een nazi
pi_52478777
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:46 schreef Loppe het volgende:
ja ik ben een nazi
jah dat probeer ik de hele tijd al te zeggen..
pi_52478906
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:57 schreef Loppe het volgende:

WTF heeft evolutie te maken met wat mensen "goed" en "kwaad" vinden.
pi_52479259
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:54 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

jah dat probeer ik de hele tijd al te zeggen..
rot op
pi_52479280
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 16:00 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

WTF heeft evolutie te maken met wat mensen "goed" en "kwaad" vinden.
dat uit het kwade goede dingen voortkomen
pi_52479341
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 16:18 schreef Loppe het volgende:

[..]

dat uit het kwade goede dingen voortkomen
Ja, maar evolutie is gewoon een natuurverschijnsel. Die heeft er schijt aan wat mensen "goed" of "kwaad" vinden.
pi_52479366
maatschappelijke evolutie? éénmaking Europa?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')