Dat is verschillend. Volgens Rudolf is het ontstaan van rassen een vergissing van de hogere machten geweest. Dat is heel niet hetzelfde als dat we de uitspraken van Rulof over rassen moeten bezien in de tijd waarin ze gedaan zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:09 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Dat las ik ook op Wikipedia. Volgens de hedendaagse Rulofianen moet het tegenwoordig allemaal niet meer zo letterlijk worden genomen, maar bekeken worden vanuit de tijd waar Rulof leefde. Toen waren deze zaken meer de norm dan nu. Het ideale excuus.
Even for your info (buiten de discussie om): Skepp heeft Rulofianen niet aangeklaagd, dat heeft het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding gedaan tegen 2 Nederlandse en 1 Belgische verkoper van de boeken van Rulof.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Skepp zegt niks in dat stukje, Skepp citeert. En, volgens de rechters die alles gelezen hebben, selectief.
quote:DENDERMONDE/MOERBEKE-WAAS - De Nederlandse uitgeverij Wayti en haar stichting De Eeuw van Christus zijn met uitgever Ludo Vrebos en verkoper Guido V. uit Moerbeke-Waas vrijgesproken van racisme en negationisme.
De boeken van Jozef Rulof die ze in België op de markt brengen zijn volgens de rechtbank van Dendermonde niet fascistisch. Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding bracht de zaak aan het rollen. Het Centrum ontdekte dat op paranormale beurzen in België boeken werden aangeboden van Jozef Rulof. Met een deurwaarder trokken ze naar een beurs in Aalst. Daar werden de boeken van Jozef Rulof verkocht door Guido V. (54) uit Moerbeke.
Bepaalde citaten in die boeken zouden volgens het Centrum voor Racismebestrijding een voedingsbodem zijn voor racisme en negationisme, het ontkennen van de genocide en zelfs het goedkeuren ervan. Citaten van Jozef Rulof zouden ook aanzetten tot rassenhaat, en mensen met een verschillende huidskleur en geloofsovertuiging tegen elkaar opjutten. Maar uit het vonnis van de rechtbank van Dendermonde blijkt dat het Centrum met zijn klacht tegen de boeken van Rulof eerder op een mug schoot. ,,Een boek of geschrift dient altijd in zijn geheel te worden beoordeeld. Er moet ook rekening worden gehouden met de context van de geuite woorden en de impact ervan. Daarom heeft de rechtbank zich de moeite getroost de boeken te lezen. Het blijkt duidelijk dat de genocide daarin niet wordt ontkend, niet geminimaliseerd, niet gerechtvaardigd of goedgekeurd'', stelde voorzitter Freddy Troch.
Troch merkte in het vonnis verder op dat een van de boeken van Rulof al in 1939 verscheen, nog voor de holocaust plaatsvond. Nog volgens de rechtbank zetten de boeken ook niet aan tot rassenhaat of discriminatie. ,,Ongeacht de inhoud lijkt ook het openbaar karakter van de boeken van Jozef Rulof daarvoor te beperkt, nog aangenomen dat de gewone sterveling enige belangstelling zou koesteren voor zijn filosofische literatuur'', aldus nog Freddy Troch.
Tenslotte wees de rechtbank erop dat een boek als Mein Kampf van Adolf Hitler in de meeste bibliotheken in het Nederlands is te verkrijgen. (dbs)
Lees zijn publicaties eens uit de tijd dat hij in (zuid)afrika verbleef.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:48 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ben wel benieuwd naar die bewijzen.
Over de betekenis van het woord "kaffir", zegt wiki:quote:Ours is one continued struggle against degradation sought to be inflicted upon us by the European, who desire to degrade us to the level of the raw Kaffir, whose occupation is hunting and whose sole ambition is to collect a certain number of cattle to buy a wife with, and then pass his life in indolence and nakedness.
quote:In South Africa, the term is used to refer to black people and is regarded as highly offensive (in a similar way to the word "nigger").
Hij was een medium, ik weet niet of ze iemand die kan uittreden een bepaalde naam geven.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat is waar. Maar het staat op een site van zijn volgelingen. Ik mag toch aannemen, dat die weten waarover ze praten.
Nee, dat weet ik ook niet. Maar een medium wordt "overgenomen" of als kanaal gebruikt door een entiteit. Zoals ook in het stuk in de wiki staat. Dan ben je eigenlijk een middel, een soort radio. En om helder te zien hoef je ook niet uit te treden. Ik heb een wantrouwen tegen mediums, omdat je er maar op moet vertrouwen dat de entiteit aan de andere kant alles wel goed op een rijtje heeft en geen spelletjes speelt. Maar dat is een vooroordeel, dat geef ik toe.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:25 schreef Loppe het volgende:
[..]
Hij was een medium, ik weet niet of ze iemand die kan uittreden een bepaalde naam geven.
Wat ik eigenlijk wou zeggen is dat je zijn boeken zou moeten lezen om het hele verhaal te kunnen begrijpen.
Die Gandhi toch! Verpletterd tussen Scylla en Charybdis!quote:Ours is one continued struggle against degradation sought to be inflicted upon us by the European, who desire to degrade us to the level of the raw Kaffir, whose occupation is hunting and whose sole ambition is to collect a certain number of cattle to buy a wife with, and then pass his life in indolence and nakedness.
Kom je alleen maar sarcastisch doen of heb je ook nog iets zinnigs toe te voegen?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:34 schreef L.Denninger het volgende:
Toch leuk hoe al die verhalen elkaar tegenspreken van al die mensen die beweren met engelen, gidsen, geesten, en aliens gesproken te hebben over de dood
Wat is er niet zinnig aan ..?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:51 schreef senesta het volgende:
[..]
Kom je alleen maar sarcastisch doen of heb je ook nog iets zinnigs toe te voegen?
Dat ellenlange verhaal over hitler heeft wel dergelijk betrekking op de theorie van josef rulof.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:57 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Wat is er niet zinnig aan ..?
Wil je ontkennen dat die verhalen elkaar allemaal tegenspreken ?
Is dat geen discussie waard, maar een ellenlang verhaal over Hitler en de holocaust in dit topic wel ?
Neenee, vrijwel niemand is zich van zijn vorige levens bewust. Maar het schijnt dat je wel, met hulp van hogere entiteiten, je komende leven een beetje plant en voorbereidt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:16 schreef Loppe het volgende:
Je spreekt hier alsof Hitler bewust was van zijn vorige levens, wat niet zo was.
Martin Luther King was mijn voorbeeld.
Ik zou graag uw vragen willen beantwoorden maar dan kom je weer met nieuwe af en zo blijft het maar doorgaan.
Wat is daar verkeerd aan?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:21 schreef L.Denninger het volgende:
Goed man, mensen die zeggen "als je ziek of gehandicapt bent heb je dat aan jezelf te danken !"
Nou, wat ik tot nu toe van Rulof gehoord heb, vallen de tegenspraken wel mee hoor. Er zijn wat nuances verschillend, maar als je tien Midden-Oostendeskundigen hoort, leggen ze ook alle tien andere accenten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:34 schreef L.Denninger het volgende:
Toch leuk hoe al die verhalen elkaar tegenspreken van al die mensen die beweren met engelen, gidsen, geesten, en aliens gesproken te hebben over de dood
Wat er verkeerd aan is om tegen mensen met een handicap te zeggen dat het hun eigen schuld is ?quote:
Nee, ik ook niet.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:20 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Wat er verkeerd aan is om tegen mensen met een handicap te zeggen dat het hun eigen schuld is ?
Wat er verkeerd aan is om tegen ouders te zeggen dat hun terminaal zieke kind het aan zichzelf te danken heeft ?
Ik zou het echt niet weten.
Ellenlang inderdaad. Maar het blijkt een gevoelig onderwerp dat erg vatbaar is voor verkeerde interpretaties. Dus ik moest de lezer zorgvuldig meenemen en kon niks als bekend veronderstellen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:20 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat ellenlange verhaal over hitler heeft wel dergelijk betrekking op de theorie van josef rulof.
Dat andere reincarnatie verhalen deze tegen spreken is een andere discussie en wellicht iets voor een ander topic![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |