Zoals gezegd: als het ophoudt!quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar wanneer houdt het dan op met al die wraakacties en karmareinigen?
Nou, ik vind de emotie wel begrijpelijk. Maar niet verstandig. Het geven van voldoende eerbied en respect aan de overledenen werkt kennelijk veel beter.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Inderdaad.
Volgens mij ben je erg ver heen als je gelooft dat je in een vorig leven in een loopgraaf gecrepeerd bent en daar in dit leven gefrustreerd over gaat zitten doen, maar da mijn bescheiden mening. Maar is idd offtopic.
Goede vraag!quote:Op maandag 20 augustus 2007 01:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoe weten ze eigenlijk dat ze zijn overleden in een loopgraaf aan gangreen en rattenhonger?
Levendige fantasie..??quote:Op maandag 20 augustus 2007 01:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goede vraag!
![]()
![]()
He, echt bedankt voor deze vraag!!!!! Ik zie opeens verbanden! Klak, klak, klak...
Een vriendin komt bij een helderziende, die zich een ongeluk schrikt. Omdat ze zoveel volk meebrengt, de kamer zit meteen helemaal vol.
De helderziende begint te lezen en mijn vriendin heeft een sterk visueel vermogen en ziet dus meteen alles gebeuren. Op dat moment was in haar leven de omgang met de dood belangrijk en de voortzetting van haar beroep: uitvaartbegeleidster. Ze komen meteen in de eerste wereldoorlog terecht. Nou ken ik daar beelden van uit films en ik kan me wel een beeld vormen, maar zij voelde meteen de ratten knagen.
Hoe weten ze dat dan? Ik bedoel, hoe weet je dat je fantasie geen loopje met je neemt, of andere wensen die je door hierin te geloven kan vervullen.quote:Haar huidige vrouw was ook in de loopgraven, en ze waren maten.
Maar waarom doet ze dan gefrustreerd? Als het haar karma was zou toch moeten beseffen dat ze toen kreeg wat ze verdiende, moet ze dan juist niet blij zijn dat ze in dit leven weer met een 'schone lei' begonnen is en de boel weer goed aan kan pakken? Ik vind het zo onlogisch allemaal. En wat je met die moeder bedoelt snap ik niet.quote:Haar huidige moeder was daar ook, maar dat is in een ander verband ter sprake gekomen. Haar huidige moeder weet hier niks van, maar ik vond het verschil in reactie wel sterk en illustratief. En ook in een leven zonder reïncarnatie wel zinvol. Het verschil tussen gefrustreerd zijn en iets goeds doen met je ervaring.
Wat wist ze en wat waren de mededelingen? En hoe wist ze wat ze beweerde te weten?quote:Weten is een rekbaar begrip. De mededelingen pasten bij alles wat ze al wist,
Kun je dit even verduidelijken? Is hier een lesbisch getrouwd stel wat beide gelooft dat ze in een vorig leven in de loopgraven van WO1 is overleden en bevriend met de moeder van 1 vd 2?quote:ook al waren de consequenties niet altijd even makkelijk (met haar vrouw is ze getrouwd, met haar moeder nog steeds gebrouileerd).
Opnieuw wat wist je en wat waren de mededelingen.quote:Ikzelf ben er later ook eens geweest en ze bevestigde deels, wat ik zelf al wist maar gaf ook een andere draai aan gedachten.
quote:Tja, weten? Het past in elkaar als een puzzel. En of de puzzel een echte foto is of het origineel? Geen idee! Maar hij is uitstekend werkbaar en gelukbrengend, dus vooruit met de geit.
Ik heb geprobeerd te antwoorden, maar dat werd niks.quote:Op maandag 20 augustus 2007 01:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Levendige fantasie..??
[..]
Hoe weten ze dat dan? Ik bedoel, hoe weet je dat je fantasie geen loopje met je neemt, of andere wensen die je door hierin te geloven kan vervullen.
[..]
Maar waarom doet ze dan gefrustreerd? Als het haar karma was zou toch moeten beseffen dat ze toen kreeg wat ze verdiende, moet ze dan juist niet blij zijn dat ze in dit leven weer met een 'schone lei' begonnen is en de boel weer goed aan kan pakken? Ik vind het zo onlogisch allemaal. En wat je met die moeder bedoelt snap ik niet.
[..]
Wat wist ze en wat waren de mededelingen? En hoe wist ze wat ze beweerde te weten?
[..]
Kun je dit even verduidelijken? Is hier een lesbisch getrouwd stel wat beide gelooft dat ze in een vorig leven in de loopgraven van WO1 is overleden en bevriend met de moeder van 1 vd 2?
[..]
Opnieuw wat wist je en wat waren de mededelingen.
[..]
![]()
Ja, dat weet je dus niet. Dat is juist inherent aan geloof: je weet het niet. Overigens geldt dat zowel voor verhalen van helderzienden als voor regressies die je zelf doormaakt. De eerste zijn lastig te begrijpen, de tweede soort is wel heel helder, maar de basis in de feiten is even discutabel.quote:Op maandag 20 augustus 2007 01:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Levendige fantasie..??
[..]
Hoe weten ze dat dan? Ik bedoel, hoe weet je dat je fantasie geen loopje met je neemt, of andere wensen die je door hierin te geloven kan vervullen.
Die moeder gelooft niet in reïncarnatie, vermoed ik. En de lei is niet schoon. Ik mag het graag vergelijken met schoolklassen. Als je van groep 4 naar groep 5 gaat, kom je dezelfde kinderen weer tegen en krijg je een vervolg op de vakken.quote:[..]
Maar waarom doet ze dan gefrustreerd? Als het haar karma was zou toch moeten beseffen dat ze toen kreeg wat ze verdiende, moet ze dan juist niet blij zijn dat ze in dit leven weer met een 'schone lei' begonnen is en de boel weer goed aan kan pakken? Ik vind het zo onlogisch allemaal. En wat je met die moeder bedoelt snap ik niet.
Wat ik het bericht hierboven al vertelde: de diepe afkeer van de lucht van een lijk is weg.quote:[..]
Wat wist ze en wat waren de mededelingen? En hoe wist ze wat ze beweerde te weten?
Nou ja, niet bepaald bevriend met de besproken moeder! Maar inderdaad: mijn dames zijn zeer bevriend geweest in de Eerste Wereldoorlog. Is niet vreemd hoor! Een van de dames ken ik zelf al 25 jaar in dit leven en de ander ken ik ook heel goed, maar uit een veel eerder leven. Ik vermoed dat we samen veel plezier gehad hebben en heel erg aan elkaar gewaagd waren.quote:[..]
Kun je dit even verduidelijken? Is hier een lesbisch getrouwd stel wat beide gelooft dat ze in een vorig leven in de loopgraven van WO1 is overleden en bevriend met de moeder van 1 vd 2?
Ja hallo, ik ga hier mijn hele ziel even blootleggen. Bovendien voert het wat ver, lijkt me. Wat ik wist, was dat ik een oude ziel ben, nog uit Atlantis. Verder dat het een heel smalle scheidslijn is tussen misdadiger worden en gewoon netjes blijven. Dat een heel leuke vriendin voor mij als een soort toetje komt: als ik het niet goed gedaan had, was ze me niet komen opzoeken. Wat ik niet wist, maar me heel veel deugd deed, was, dat mijn vriendje lekker bezig is. Die man was echt materialist, geloofde echt in geen leven na de dood. Maar concludeerde als snel: "He, ik denk nog, dus ik besta nog!" Heeft nog zijn uitvaart bijgewoond en is toen naar huis gegaan. Een periode van herstel, want hij was erg uitgeput door zijn ziekte. En nu is hij weer aan het werk/de studie. En hij ziet me wel verschijnen, te mijner tijd.quote:[..]
Opnieuw wat wist je en wat waren de mededelingen.
Tja, of jij er wat mee kunt, weet ik ook niet. Ik heb het idee dat je op een andere manier denkt dan ik, dus zullen we ook andere waarden belangrijk vinden. Zoals je elders zelf zegt: ik ben blij met mijn geloof en probeer anderen daarin te laten delen.quote:[..]
![]()
Jezus kende zijn toekomst, hij wist dat dit moest gebeuren.quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:11 schreef Kees22 het volgende:
Ik heb een vraag aan Loppe, de TS.
1) Was de veroordeling niet noodzakelijk om Jezus inderdaad aan het kruis te krijgen en tot wederopstanding te brengen? En hebben de toenmalige joden (degenen die op dat plein stonden!) dan geen heel belangrijke stimulerende rol gespeeld in het christendom? Zonder hen geen Pasen, bijvoorbeeld! Moeten we hen niet dankbaar zijn, als rechtgeaarde christenen?
't Is niet zozeer de veroordeling die hen een slecht karma opgeleverd hebben maar de ontkenning van Jezus als de Messias.quote:2) In hoeverre kun je het een volk aanrekenen wat de voorouders gedaan hebben? Die vraag heeft drie aspecten:
a) Stoffelijk en zichtbaar: konden de joden van 1940 in redelijkheid gestraft worden voor een moord van hun overoveroverover.....overgrootvaders 1907 jaar eerder? Ook al gingen zij zelf vrijuit? En zelfs al riepen zij jezus' bloed af over hun handen!
b) Onstoffelijk en onzichtbaar: is het aannemelijk, dat joodse zielen steeds in joodse lichamen herboren zijn? En zelfs als dat het geval is: er zijn pakweg 6 miljoen joden vermoord onder Hitlers verantwoordelijkheid. Dat plein in Jeruzalem zal toch geen 6 miljoen joden hebben omvat, indertijd? Er waren nog niet eens 6 miljoen joden, indertijd! Dus wat heeft de holocaust dan met jezus' veroordeling te maken? Behalve dan de kosmische betekenis? Er moeten miljoenen niet-joodse zielen bij geweest zijn.
Het gaat over karma vaneen volk. Holocaust is nog niet zo lang geleden gebeurd dus blijft het een gevoelig thema.quote:c) Onstoffelijk en onzichtbaar: als het wel zo is dat joodse geesten altijd in joodse lichamen herboren worden, blijkt dan uit de strapatsen van de staat Israël niet, dat de joden weinig geleerd hebben? Al moet in rekening gebracht worden, dat de mensen die daar tot nu toe de macht hadden, al leefden tijdens de holocaust. Dus kunnen ze daar nog niet op aangesproken worden.
huh?quote:3) Zou het niet kunnen, dat Hitlers acties gewoon een grote gezamenlijke opruiming waren? Dat bijvoorbeeld alle oorlogsmisdadigers van de afgelopen 2000 jaar door hem aangepakt werden? Een soort monsterproces, dus.
Worden dan de joden steeds als jood herboren? Lijkt me een merkwaardig verschijnsel. Voorzover ik weet worden mensen min of meer om en om als man en vrouw herboren en ook min of meer regelmatig verdeeld over de aarde. Dus de ene keer als negerin, de andere keer als Chinees. Ik kan me vergissen en misschien wordt voor joden een uitzondering gemaakt, maar volgens mij word je af en toe ook eens een keer als jood geboren. Of niet dus, dat was mijn vraag.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:55 schreef Loppe het volgende:
[..]
't Is niet zozeer de veroordeling die hen een slecht karma opgeleverd hebben maar de ontkenning van Jezus als de Messias.
Nou, ik heb daar niet zo veel mee, met de holocaust.quote:[..]
Het gaat over karma vaneen volk. Holocaust is nog niet zo lang geleden gebeurd dus blijft het een gevoelig thema.
Nou, de moord op 6 miljoen mensen zal, zeker door het bewuste karakter, wel karmisch zijn, dat geloof ik graag. Maar zoals gezegd: het lijkt me sterk dat die vermoorde mensen al 2000 jaar steeds consequent als jood terugkomen. Dus hebben ze als niet-jood iets ergs gedaan. Nou moeten we allemaal wel een keer vermoord worden, maar de concentratie is vreemd. Dus ik zocht naar een reden of motief. En dat kan ik in mijn eigen variant niet vinden, dus vroeg ik uitleg.quote:[..]
huh?
Heb je nou niet door dat dit ongelooflijk racistisch is?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:41 schreef Loppe het volgende:
Nogmaals dit zijn Rulofs woorden, niet de mijne. Ik kan mij er wel enigszins in vinden.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:41 schreef Loppe het volgende:
De blanke mens is de hoogste soort. Ierdere mens begint als neger in de brousse en reïncarneert steeds hogerop. Daarom dat men ook respect moet hebben voor die mensen, wat bewijst dat Rulof geen racist was.
Maar als je zijn woorden leest, vindt hij ze wel minderwaardig (of andersom, de blanken superieur)....quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:07 schreef Loppe het volgende:
Ik geloof Rulof, dus ik geloof dat ik zelf neger ben geweest. Waarom zou ik dan iets tegen die mensen hebben. Ik zou mezelf verloochenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |