abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52001395

En hier weer verder!
Spoilert er lustig op los
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:50:15 #3
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_52001525
quote:
Nu heb ik deze boeken niet gelezen dus weet niet in hoeverre deze boeken op Harry Potter lijken maar ik weet (bijna) wel zeker dat er nog meer boeken zijn die zich in de toverwereld/heksenwereld afspelen met daarin ook een heksenschool oid. Om Rowling daarom een dief te noemen vind ik wel erg kort door de bocht.
pi_52001589
quote:
Hocus Pocus Plagiaat?

Vorig jaar beweerde de Amerikaanse Nancy Stouffer dat Rowling een aantal ideeën uit haar boek 'Rah And The Muggles' (1980) had overgenomen. Veel heisa heeft de aanklacht niet met zich meegebracht. Interessanter is het om 'Groosham Grange' (1988) - in het Nederlands vertaald als 'Grieselstate' - van de Britse jeugdschrijver Anthony Horowitz naast de Harry Potter-boeken te leggen. Horowitz ging niet in de aanval, maar misschien had hij dat wel moeten doen.

Net als Harry Potter is David Elliot uit 'Grieselstate' een eenzaam jongetje dat bij een vreselijk gezin woont. Hij krijgt ook een vreemde brief in de bus van een Middelbare School voor Heksen die zich in een uithoek van Schotland bevindt. Net als Harry ontmoet David op de trein een jongen en een meisje die zijn boezemvrienden zullen worden. En hun school Grieselstate is net als Zweinstein een mengelmoes van kantelen, ge-traliede raampjes, torenspitsen en grijnzende monsterkopjes. In Harry Potter is de reus Hagrid conciërge van de school en in Grieselstate wordt die taak vervuld door de gebochelde lelijkaard Gregor. Net als bij Harry Potter zijn de leraars van Grieselstate weerwolven, vampiers, magiërs of heksen, worden er ritjes gemaakt op bezemstelen en moeten de leerlingtovernaartjes moeilijke turven over vervloekingen, magie en toverdrankjes instuderen.

Het grote verschil met Harry is dat David aanvankelijk niet weet dat hij op een heksenacademie zit. Maar in 'Grieselstate II: De Graal van het Kwaad' (1992) is hij er niet meer van weg te slaan. Daar waar Rowling vooral een fantastische wereld wil creëren, ligt bij Horowitz vooral de nadruk op het griezelige en de humor.

Anthony Horowitz heeft uiteindelijk op zijn manier wraak genomen op J.K. Rowling. In zijn jongste boek, de jeugdroman 'Point Blanc', krijgt de hoofdfiguur, de vijftienjarige geheim agent Alex Rider, van de Britse spionagedienst MI6 een exemplaar van 'Harry Potter en de Geheime Kamer' cadeau. Zoals in de beste spionagetraditie is het natuurlijk geen gewoon boek, maar een James Bond-achtig gadget. Het boek kan namelijk krachtige slaappijltjes af vuren. Letterlijk dus, een slaapverwekkend boek. Wraak nemen met stijl, heet dat.
Het vetgedrukte klopt natuurlijk niet, maar de waarheid maakt de gelijkenis enkel groter: Filch is natuurlijk gewoon een smerige, vieze vent. Net als Gregor uit Groosham Grange.
pi_52001630
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:50 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Nu heb ik deze boeken niet gelezen dus weet niet in hoeverre deze boeken op Harry Potter lijken maar ik weet (bijna) wel zeker dat er nog meer boeken zijn die zich in de toverwereld/heksenwereld afspelen met daarin ook een heksenschool oid. Om Rowling daarom een dief te noemen vind ik wel erg kort door de bocht.
Lees de boeken maar eens, en lees mijn bovenstaande post. Rowling heeft aardig leentjebuur gespeeld.
pi_52001676
tvp
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:57:32 #7
88233 Steve
Still the best.
pi_52001758
Er zijn zoveel verhalen met daarin magie. Dat daar dezelfde elementen in voorkomen zo nu en dan lijkt me onvermijdelijk. Dat wil niet zeggen dat alles is gejat.

En Sloggi, heb je alleen maar de laatste delen gelezen?

[ Bericht 32% gewijzigd door Steve op 31-07-2007 22:02:38 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:57:34 #8
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52001760
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:19 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Beyond the veil is een Engelse term voor doodgaan, het aardse verlaten, etc. Het stamt (zoals zoveel) uit de Bijbel.
Eh ja, maar goed, wat is de functie in het verhaal? Wat doet die kamer in het ministerie en wat gebeurt er als je er doorheen valt? Als ze Sirius gewoon dood wilde laten gaan, waarom dan geen avada kedavra, zoals bijna iedereen dood gaat? Alleen omdat ze graag een bijbelse verwijzing erin wilde hebben?
pi_52001839
In de film gaat ie wel door Avada kedavra dood.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:04:36 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52002004
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:48 schreef Sloggi het volgende:

Dago: mijn punt is dat ze het niet zelf heeft bedacht. Wat natuurlijk toch wel jammer is .
Shakespeare heeft ook weinig van zijn toneelstukken zelf bedacht maar oudere stukken en verhalen bewerkt. Okay, hij is een heel stuk genialer dan Rowling maar toch.

Ik ben geen fan van Rowling hoor, ik vind haar een arrogant kutwijf die inderdaad heel veel bij elkaar geschraapt en gejat heeft en dat niet wil toegeven. Of haar briljante opmerking dat ze zich niet realiseerde dat ze fantasy aan het schrijven was. .
quote:
"I would have thought that the wizards, witches, trolls, unicorns, hidden worlds, jumping chocolate frogs, owl mail, magic food, ghosts, broomsticks and spells would have given her a clue?"
Terry Pratchett
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:04:38 #11
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_52002005
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:52 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het vetgedrukte klopt natuurlijk niet, maar de waarheid maakt de gelijkenis enkel groter: Filch is natuurlijk gewoon een smerige, vieze vent. Net als Gregor uit Groosham Grange.
Oké dat klinkt inderdaad wel erg bekend in de oren

Desalniettemin denk ik dat beide boeken een totaal andere richting kiezen en het dan ook totaal verschillende boeken zijn. Wat Harry Potter (voor mij iig) zo leuk maakt zijn de Chocolate Frogs, de bewegende schilderijen en de uilen, die hele magische wereld waar Rowling je in zuigt. Die vind je neem ik aan niet terug in dat boek.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:05:35 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52002031
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:57 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Eh ja, maar goed, wat is de functie in het verhaal? Wat doet die kamer in het ministerie en wat gebeurt er als je er doorheen valt? Als ze Sirius gewoon dood wilde laten gaan, waarom dan geen avada kedavra, zoals bijna iedereen dood gaat? Alleen omdat ze graag een bijbelse verwijzing erin wilde hebben?
Het is een hele kamer in het ministerie en Harry wordt er heel erg door aangetrokken, ze is dus al aan het voorbereiden op deel 7.
Lees het maar opnieuw, ik denk dat het je dan een heel stuk duidelijker wordt.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:06:24 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52002064
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:59 schreef SaskiaR het volgende:
In de film gaat ie wel door Avada kedavra dood.
En wordt de functie van de kamer helemaal niet duidelijk, heel slecht verfilmd dus.
pi_52002145
Hoeveel boeken zijn er wel niet waarin een moord gepleegd wordt die opgelost moet worden..

Allemaal jatwerk?
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:10:03 #15
136830 Nenootje
severely detached
pi_52002192
Terug Vind Potter
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
pi_52002203
quote:

[..]

Lees de boeken maar eens, en lees mijn bovenstaande post. Rowling heeft aardig leentjebuur gespeeld.
Als ik die post zo lees zij er idd veel overeenkomsten, maar het zijn niet die overeenkomsten die de potter-boeken wat mij betreft zo interessant maken. Ik denk als het helemaal niet over magie zou gaan, maar bijvoorbeel over een school voor mensen met x-men abilities, dat ik het dan ook zeer leuk zou vinden. Hoewel je dan minder om over te schrijven hebt denk ik. Het is ook idd de wereld die Rowling creeert met de details die de boeken bijzonder maken.
pi_52002264
quote:

[..]

quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:36 schreef Sloggi het volgende:
Nee, niet gelezen . Ik heb geen zin om de m.i. vreselijk kinderachtige eerste boeken te lezen, die je gelezen moet hebben om de latere delen te kunnen waarderen.
Je hebt ze zelfs niet eens gelezen .

Wat doe jij hier eigenlijk? Dit topic is voor mensen die willen napraten over Harry Potter and the Deathly Hallows. Niet voor trollende posts zoals dit.
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:10 schreef Sloggi het volgende:
Rowling omzeilt dat probleem sowieso heel handig door Hogwarth's neer te zetten als een ouderwets school: geen liften, centrale verwarming (?), zelfs geen vaste telefoons voor zover bekend, geen enkele computer terwijl die dingen in '97 toch al regelmatig te vinden waren in scholen.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:18:26 #18
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52002469
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het is een hele kamer in het ministerie en Harry wordt er heel erg door aangetrokken, ze is dus al aan het voorbereiden op deel 7.
Bedoel jij de voorbereiding bestond uit de aantrekkingskracht die Harry voelde doordat hij een horcrux in zich droeg? Dat is duidelijk, maar het verklaard de aanwezigheid van het gordijn niet, de stemmetjes die er fluisterend achter vandaan komen en de noodzaak Sirius erachter te laten verdwijnen in plaats van een huis-tuin-en-keuken Avada-Kedavra. Ik had wat dat betreft meer uitleg verwacht.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:24:36 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52002687
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:18 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Bedoel jij de voorbereiding bestond uit de aantrekkingskracht die Harry voelde doordat hij een horcrux in zich droeg? Dat is duidelijk, maar het verklaard de aanwezigheid van het gordijn niet, de stemmetjes die er fluisterend achter vandaan komen en de noodzaak Sirius erachter te laten verdwijnen in plaats van een huis-tuin-en-keuken Avada-Kedavra. Ik had wat dat betreft meer uitleg verwacht.
Je had een volkomen uitgekauwde uitleg willen hebben van een letterlijke uitbeelding van een spreekwoord? Dat jij niet bekend bent/was met de uitdrukking beyond the veil is haar niet aan te rekenen natuurlijk. De stemmen zijn de stemmen van de doden.

De kamer bevindt zich in The Department of mysteries en is er een van meerdere kamers, elk voor een mysterie in het menselijk bestaan. De dood is er een van, tijd, ruimte, gedachte, liefde en toekomst (hall of prophecy) zijn andere kamers binnen dat departement. Waarom een standaard avada kedavra gebruiken als je een directe portal hebt naar de andere wereld? Het is ook nog eens een stuk dramatischer.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:25:29 #20
88233 Steve
Still the best.
pi_52002726
De kamer waar de veil in staat wordt ook de 'Death Chamber' genoemd.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:26:13 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52002757
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:12 schreef Roi het volgende:

[..]

[..]

Wat doe jij hier eigenlijk? Dit topic is voor mensen die willen napraten over Harry Potter and the Deathly Hallows. Niet voor trollende posts zoals dit.
[..]
Ehm, die laatste post is geen trollende post maar een voortborduursel op de redenen van Rowling om het in de jaren negentig te laten afspelen in plaats van na het jaar 2000.
pi_52002920
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:18 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Dat vond ik ook ja.. Zoveel dingen zijn gewoon nog niet duidelijk geworden.. En ik begrijp best dat ze niet elk klein detail over alles kan vertellen, er moeten ook dingen overblijven waar wij over kunnen fantaseren, maar dit is wel iets meer dan een klein detail..
pi_52003062
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:06 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En wordt de functie van de kamer helemaal niet duidelijk, heel slecht verfilmd dus.
Inderdaad. Die bol met zijn destiny schijnt zo belangrijk te zijn, maar waarom weet niemand .

In de film dan.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:38:08 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52003178
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:35 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Inderdaad. Die bol met zijn destiny schijnt zo belangrijk te zijn, maar waarom weet niemand .

In de film dan.
Da's een probleem dat me wel vaker opviel aan de films, kleine details die ze over het hoofd zien. Het waren dat soort dingen waardoor ik de boeken ben gaan lezen. Ik had er eerst geen behoefte aan, zag toen de eerste film en kon niet begrijpen dat zo'n slecht verhaal zo'n enorme hype was. Dus toen ben ik deel 1 gaan lezen en dat was al een heel stuk beter. De dag daarna heb ik de resterende drie delen gehaald toen en die had ik anderhalve dag later uit. Toen moest ik lang wachten .
pi_52003183
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:12 schreef Roi het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het niet over de Potter-reeks, maar over Groosham Grange. Ieder zijn ding hoor, Harry Potter zal vast prachtige lectuur zijn, maar bepaald origineel is het allemaal niet. Ik durf er mijn linkerhand om te verwedden dat Rowling de boeken van Horowitz heeft gelezen.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:42:11 #26
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52003319
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:24 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je had een volkomen uitgekauwde uitleg willen hebben van een letterlijke uitbeelding van een spreekwoord? Dat jij niet bekend bent/was met de uitdrukking beyond the veil is haar niet aan te rekenen natuurlijk. De stemmen zijn de stemmen van de doden.
Ik denk niet dat er veel mensen, en al helemaal niet kinderen, bekend zijn met bijbelse veils. Volgens mij begreep Harry het zelf ook niet aangezien Lupin het hem moest uitleggen. Rowling valt niets meer aan te rekenen dan het consequent logisch uitleggen van de keuzes die ze maakt. In ieder boek tot nu toe heeft elke symbolische stap een betekenis en die mis ik bij dat fokking Urkse bloemetjesgordijn van je.

Sirius is de meesterauteur van "Oh hyppogrief, ik heb je veren lief", die smijt je niet zonder reden ergens overheen zonder daar een te gekke redenering voor te hebben vol explosies, helicopterachtervolgingen en sexscenes.
pi_52005967
Juf verpest Harry Potter

Kindertjes pesten is een grote hobby van een lerares op een Britse basisschool. Zo besloot ze onlangs, op de laatste dag van het Britse schooljaar, de laatste pagina van het nieuwste Harry Potter-boek aan haar klas voor te lezen.

De kindertjes verheugden zich al weken op de zomervakantie, en velen waren dan ook van plan het boek te gaan lezen, aldus The Sun. De leerlingen en hun ouders zijn not amused door de actie van de docente. "Ik weet niet waarom ze het deed, maar voor mij heeft ze het verpest", aldus een tienjarige leerling die zijn tranen vergeefs probeert te bedwingen. Andere kindertjes sloegen meteen hun handen tegen hun oren, om met alle macht de spoiler-actie te vermijden.

Het is niet bekend waarom de lerares tot de gruwelijke daad( ) overging. Het schoolbestuur heeft nog niet gereageerd op het incident, waarbij maar liefst vierhonderd kindertjes betrokken waren. Het is dan ook nog niet bekend of er stappen worden ondernomen tegen de vrouw.

http://www.nieuwnieuws.nl(...)st_harry_potter.html

[ Bericht 0% gewijzigd door IHVK op 01-08-2007 12:30:56 ]
pi_52006081
Welke idioot leest zo'n boek nou voor aan 10-jarige kinderen... Volgens mij mis je dan al de hele doelgroep. Het gaat er bij mij niet in dat dit boek goed begrepen kan worden door 10-jarigen.... Maar sowieso, wat een trut van een lerares. Bah.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 08:34:32 #29
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_52009686
Hele vakantie verpest van dier arme kindertjes.
Burnt to the core but not broken
pi_52010153
tvp
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:47:47 #31
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_52010857
quote:
Kijk dat jongetje... hij is maar achterin begonnen.
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:55:46 #32
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52011018
Ik blijf ook weer gezellig meelezen...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_52013751
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:55 schreef Foeske het volgende:
Ik blijf ook weer gezellig meelezen...
Just because you can doesn't mean you should
  woensdag 1 augustus 2007 @ 12:59:29 #34
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_52015390
ATB

ik vond 'm GE-WEL-DIG.

Het eerste deel las al lekker weg, maar zo rond blz. 300 had ik wel zoiets van: wat een prutsers eigenlijk, het schiet voor geen meter op. Maar vlak daarna kwam ik bij Malfoy Mansion en vanaf toen was 't echt knallen!! Enorm genoten van de actie's (naast MM vond ik ook die bankroof, de brandende hidden room en The Battle fantastisch!!), me rotgelachen om sommige one-liners, zitten janken om Dobby, enorm zitten twijfelen over goed en kwaad (om in deel 7 toch nog te gaan twijfelen aan Dumbledore, dat had ik niet verwacht!), met ingehouden adem Harry richting bos volgen (neeee, ze zal 'm toch niet echt....!?).... en 'm uiteindelijk voldaan kunnen dichtslaan! Het was een grote emotional rollercoaster, waar ik - hoe sneu 't ook mag klinken - wel even van bij moet komen haha!!

Alleen dat laatste hoofdstuk had van mij niet zo nodig gehoeven. Vond 't niet storend, maar had liever een hereniging tussen Potter en Ginny (die er toch wel aan zat te komen) gehad tijdens die "afterparty"... aan de andere kant goed om te weten dat Voldemort in ieder geval tot 2016 wegblijft...

't is wel even raar om niet meer eindeloos op 'n nieuw boek te hoeven wachten, maar 't is goed zo:
Het verhaal is uit, de wereld gered, we kunnen weer door met ons leven...
  woensdag 1 augustus 2007 @ 13:51:53 #35
88233 Steve
Still the best.
pi_52016885
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:59 schreef babette21 het volgende:
ATB
Hoi.
quote:
ik vond 'm GE-WEL-DIG.
Tof.
Dobby. Met die begrafenis. Een van de mooiste stukjes uit de hele serie.
pi_52017412
Net uitgelezen. Echt, ik weet niet wat ik moet zeggen gewoon.

ONTIEGELIJK ZIEK BOEK.

Laatste 200 bladzijden ging ik echt helemaal stuk. Vooral bij dat stukje van Snape, dat Harry in zijn gedachten kijkt.

pfffffffffff haha.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 15:19:56 #37
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_52019059
tvp
And all the things you do with it
  woensdag 1 augustus 2007 @ 16:48:30 #38
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_52021343
tvpotter
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:08:31 #39
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52021853
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 00:02 schreef zoeperzazke het volgende:
Welke idioot leest zo'n boek nou voor aan 10-jarige kinderen... Volgens mij mis je dan al de hele doelgroep. Het gaat er bij mij niet in dat dit boek goed begrepen kan worden door 10-jarigen.... Maar sowieso, wat een trut van een lerares. Bah.
Wat een onzin, kinderen van 10 zijn niet dom ofzo en pakken de grote lijnen van het verhaal écht wel op hoor. En zo niet, dan hebben ze in ieder geval een goed verhaal en wanneer ze het later nog een keer lezen pikken ze de rest vanzelf wel op.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:19:59 #40
22457 Patch
pi_52022111

bij de verkooprij 's nachts

http://www.youtube.com/watch?v=THKngDe-5J8

en zo staan er nog meerdere grappen op youtube mbt spoileren...

http://www.youtube.com/watch?v=iL5NltsDWX8

http://www.youtube.com/watch?v=GAPRfm64k1I

[ Bericht 22% gewijzigd door Patch op 01-08-2007 17:30:33 ]
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:57:40 #41
164931 Houtspeer
pi_52022918
wat een losers toch..
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:16:57 #42
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52023328
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 14:10 schreef sanakthe het volgende:
Net uitgelezen. Echt, ik weet niet wat ik moet zeggen gewoon.

ONTIEGELIJK ZIEK BOEK.

Laatste 200 bladzijden ging ik echt helemaal stuk. Vooral bij dat stukje van Snape, dat Harry in zijn gedachten kijkt.

pfffffffffff haha.
Prima recensie.
pi_52023358
Het is me nog steeds niet duidelijk of ie het nou een goed of een slecht boek vindt
  Redactie Frontpage woensdag 1 augustus 2007 @ 18:25:04 #44
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52023482
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:38 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de Potter-reeks, maar over Groosham Grange. Ieder zijn ding hoor, Harry Potter zal vast prachtige lectuur zijn, maar bepaald origineel is het allemaal niet. Ik durf er mijn linkerhand om te verwedden dat Rowling de boeken van Horowitz heeft gelezen.
ja dat heeft ze ook. en ze heeft dat ook eerlijk toegegeven, als ik het me goed herinner, dan vond ze die boeken zelfs geweldig en heeft ze ze daadwerkelijk gebruikt als inspiratiebron voor Harry Potter
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_52024386

pi_52024792
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:47 schreef kruimel_20 het volgende:

[..]

Kijk dat jongetje... hij is maar achterin begonnen.
je hebt gelijk rolf
pi_52024843
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:19 schreef Patch het volgende:

is echt zielig eigenlijk zal zelf nooit plot van een boek verraden en hoop nooit dat 't bij mij gebeurt en eigenlijk ook andere maar ik moest toch stiekem lachu bij die filmpjes
pi_52024847
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:19 schreef Patch het volgende:

Bij dat laatste filmpje stopt hij gelijk als hem dat gevraagd wordt....wtf. Ik vroeg me trouwens af, wat als je zo'n gozer een paar flinke meppen zou geven. Vervolgens klaagt hij je aan en het komt voor de rechter. Wat te doen, want hij is niet echt strafbaar bezig, maar het blijft schandalig. Ikzelf wist door een fijne internetspoiler dat harry dood zou gaan en weer levend zou worden. Niet echt last van gehad denk ik.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:04:05 #49
22457 Patch
pi_52025697
Ik heb me van alle Harry Potter-sites afzijdig gehouden, geen berichten gelezen in de kranten en als er iets op tv kwam, meteen afgezet. Daarnaast het boek via internet besteld, voor 14 Euro, kreeg er een Harry Potter DVD gratis bij.

Nergens last van gehad.

Maar inderdaad, spoileren is zoooo low....
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:35:17 #50
3185 Adelante
To let it go now
pi_52026542
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:05 schreef Wouser het volgende:
[afbeelding]

whehehe
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_52029029
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:04 schreef Patch het volgende:
Ik heb me van alle Harry Potter-sites afzijdig gehouden, geen berichten gelezen in de kranten en als er iets op tv kwam, meteen afgezet. Daarnaast het boek via internet besteld, voor 14 Euro, kreeg er een Harry Potter DVD gratis bij.

Nergens last van gehad.

Maar inderdaad, spoileren is zoooo low....
waar heb je dat gedaan? Nu voel ik me wel bestolen bij bol.com. Kwil ook wel een dvd.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:55:20 #52
164931 Houtspeer
pi_52029129
Je voelt je bestolen bij bol.com omdat een andere site er iets gratis bij geeft?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:57:35 #53
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52029190
En Patch kennende geen Nederlandse site.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:00:48 #54
22457 Patch
pi_52029293
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:57 schreef Dagonet het volgende:
En Patch kennende geen Nederlandse site.
?
Ik bestel vrijwel nooit iets op buitenlandse sites...

het was gewoon bij het Kruidvat.

DVD van Harry Potter, documentaire met Hugh Laurie
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:07:36 #55
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52029499
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:00 schreef Patch het volgende:

[..]

?
Ik bestel vrijwel nooit iets op buitenlandse sites...

het was gewoon bij het Kruidvat.

DVD van Harry Potter, documentaire met Hugh Laurie
Jij had toch altijd van die speciale edities uit Japan enzo?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:13:07 #56
22457 Patch
pi_52029681
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Jij had toch altijd van die speciale edities uit Japan enzo?

neen, dat ben ik niet

Het was overigens wel de mooie volwassenversie, dus niet die kleurrijke...
pi_52029944
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:55 schreef Houtspeer het volgende:
Je voelt je bestolen bij bol.com omdat een andere site er iets gratis bij geeft?
Nee hoor, ik overdrijf een beetje. Ik ben gewoon niet vies van de films.
pi_52035297
quote:

[..]

Ik las vroeger alle boeken van Horowitz. Ik vond het goede boeken, vooral de 4 delen met als eerste deel "kernenergie voor de duivel". Toch vind ik HP beter als Grieselstate. Het moet mogelijk zijn om verhalen te verbeteren, anders zouden ze nooit meer fantasy boeken kunnen schrijven.
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
pi_52039949
TerugVindPotter
Spoilers!
pi_52040016
Rowling is trouwens behoorlijk open over de boeken die ze heeft gelezen.

En het is inderdaad niet de originaliteit van het verhaal die essentieel is bij Rowling, maar de manier hoe ze het brengt. Hoe ze elk detail beschrijft zonder dat het gaat vervelen.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:24:12 #61
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_52043587
Heerlijk boek, maar niet dik genoeg naar mijn mening

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden eigenlijk... Ik denk dat ik de anticipatie naar een nieuw verhaal mis
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
pi_52045589
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:16 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Prima recensie.
Hahaha, ik liet me even gaan, sorry.
pi_52045745
quote:
[afbeelding]

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_52045875
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 14:36 schreef sanakthe het volgende:

[..]

Hahaha, ik liet me even gaan, sorry.
Maar wat vond je er nou van? Goed of slecht?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:58:18 #65
187660 WinterWolvin
Sex, Absinthe and Rock 'n
pi_52049340
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:24 schreef Roa het volgende:
Heerlijk boek, maar niet dik genoeg naar mijn mening

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden eigenlijk... Ik denk dat ik de anticipatie naar een nieuw verhaal mis
Nou ik vond die stukken die ze in de tent zaten behoorlijk
Maar dikker had zeker gemogen
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:32:08 #66
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_52050153
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:58 schreef WinterWolvin het volgende:

[..]

Nou ik vond die stukken die ze in de tent zaten behoorlijk
Maar dikker had zeker gemogen
Als 'ie dikker was had ze dat misschien interessanter kunnen maken
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:36:58 #67
187660 WinterWolvin
Sex, Absinthe and Rock 'n
pi_52050277
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:32 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Als 'ie dikker was had ze dat misschien interessanter kunnen maken
Ja en dan had ik niet half gapend zitten lezen....
pi_52051028
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 14:52 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Maar wat vond je er nou van? Goed of slecht?
Goed.

Hoe ze bijvoorbeeld terug ging naar de vorige delen, om dingen uit te leggen. Hoe ze nog steeds alles zo goed uitlegt zonder dat het verveelt. En hoe de personages gegroeid zijn, qua persoonlijkheid. En de vette plotwendingen, dingen die je echt totaal niet verwacht (Snape).

Trouwens, een ding wat ik niet echt snapte.. wat was dat ene die op de grond lag in de hoofdstuk "Kings Cross" Voldemort's ziel/lichaam? Ik heb dat stuk een beetje te snel gelezen.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:18:09 #69
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52051320
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:05 schreef sanakthe het volgende:
En de vette plotwendingen, dingen die je echt totaal niet verwacht (Snape).
Vanaf boek 1 was het al overduidelijk dat Snape aan de goede kant stond. En na Harry's stiekeme kijkje in Snape's gedachten in boek 5/6 (?) was ook de reden bekend.
Ondanks dat Snape aan de goede kant stond is hij in wezen slecht, bijna net zo erg als Voldemort. Dat vind ik dan wel weer mooi.
GNU Terry Pratchett
pi_52051477
Ow, dat kan ik me dus niet meer herinneren.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:29:41 #71
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_52051599
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:18 schreef Lod het volgende:
Ondanks dat Snape aan de goede kant stond is hij in wezen slecht, bijna net zo erg als Voldemort. Dat vind ik dan wel weer mooi.
waar baseer je dat op? omdat hij bij Slytherin zat?!

ik zie hem niet als slecht, wel als zwak en beschadigd (excuses voor de hulpverlener in mij ). Het feit dat hij even "voor het echie" bij de Death Eaters heeft gezeten is vergelijkbaar met het verhaal van Dumbledore: vrijwel iedereen heeft moeite met het weerstaan van macht.
En ja, hij had 'n hekel aan Potter, als zijnde de copy van James, maar ook dat maakt iemand niet slecht... toch?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:35:49 #72
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52051744
quote:

[..]

Vanaf boek 1 was het al overduidelijk dat Snape aan de goede kant stond. En na Harry's stiekeme kijkje in Snape's gedachten in boek 5/6 (?) was ook de reden bekend.
Hoe begreep jij uit de gedachten van Sneep in The Halfblood Prince dat Snape verliefd is op Lily en daarom door Dumbledore overgehaald is om haar zoon te beschermen? Je kan hoogstens twijfelen aan zijn motieven, maar Rowling schrijft steeds haar boeken zo dat je wel een vermoeden kan hebben, maar nooit een plotwending van tevoren kan raden. Je hebt de informatie die ze later geeft altijd nodig om uitsluitsel te geven. Na de eerste zes boeken konden we slechts speculeren.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:40:36 #73
88233 Steve
Still the best.
pi_52051852
Hij deed hatelijk tegen iedereen. Het enige waardoor hij goed was was door Lily. Ik zie het meer als een verbitterde man die nooit echt een positief leven heeft gekend, en waardering zocht bij de Death Eaters. En dat heeft hem ook nog Lily gekost.
Maar, van Harry kun je ook niet zeggen dat hij een vrolijk leven heeft gehad, en hij is er toch wel redelijk uitgekomen.
"It is our choices, (..) that show what we truly are, far more than our abilities." (om maar even Dumbledore te quoten ). Snape heeft uiteindelijk de goede keuze gemaakt, en dat maakt hem een held, maar het blijft een onaangename man. Was het niet voor Lily geweest dan was hij nu een van de Death Eaters, en ik kan me voorstellen dat je hem daardoor wel als slecht ziet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Steve op 02-08-2007 18:46:17 ]
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:02:00 #74
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52052289
http://hatrack.com/misc/who-is-snape.shtml

Een heel goede karakterstudie door veelvuldig bekroond schrijver Orson Scott Card.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:06:29 #75
22457 Patch
pi_52052401
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 19:02 schreef Dagonet het volgende:

Een heel goede karakterstudie door veelvuldig bekroond schrijver Orson Scott Card.
ik heb het nog niet allemaal doorgelezen, maar is dit niet beperkt tot en met HBP ?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:23:09 #76
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_52052774
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:40 schreef alwaysthebest het volgende:
Hij deed hatelijk tegen iedereen. Het enige waardoor hij goed was was door Lily. Ik zie het meer als een verbitterde man die nooit echt een positief leven heeft gekend, en waardering zocht bij de Death Eaters. En dat heeft hem ook nog Lily gekost. [..] Snape heeft uiteindelijk de goede keuze gemaakt, en dat maakt hem een held, maar het blijft een onaangename man. Was het niet voor Lily geweest dan was hij nu een van de Death Eaters, en ik kan me voorstellen dat je hem daardoor wel als slecht ziet.
precies, zo zie ik het ook!! Maar juist doordát hij door Lily als het ware overeind wordt gehouden, is het verschil met Voldemort zo duidelijk (die kan immers van niemand houden)... en dat maakt hem niet slecht....

wel 'n lul natuurlijk, maar da's wat anders
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:27:32 #77
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52052883
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 19:06 schreef Patch het volgende:

[..]

ik heb het nog niet allemaal doorgelezen, maar is dit niet beperkt tot en met HBP ?
Yup, plus voorspellingen voor boek zeven die compleet uitkomen. Hij heeft Snape spot on.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:04:29 #78
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52053949
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:29 schreef babette21 het volgende:
waar baseer je dat op? omdat hij bij Slytherin zat?!

ik zie hem niet als slecht, wel als zwak en beschadigd (excuses voor de hulpverlener in mij ). Het feit dat hij even "voor het echie" bij de Death Eaters heeft gezeten is vergelijkbaar met het verhaal van Dumbledore: vrijwel iedereen heeft moeite met het weerstaan van macht.
En ja, hij had 'n hekel aan Potter, als zijnde de copy van James, maar ook dat maakt iemand niet slecht... toch?
Hij was niet slecht omdat hij bij Slytherin zat, hij zat bij Slytherin omdat hij slecht was. Hij is gemeen tegen iedereen behalve mensen van zijn eigen huis, dus hij is niet zomaar een chagrijn: hij kiest bewust zijn slachtoffers uit. Verder nog zijn voorliefde voor de zwarte kunst én het feit dat hij de Sectumsempra spreuk uitvind wat ook niet een van de meest lieftallige is. En zo zijn er veel meer dingen te verzinnen waarom Snape slecht is, ondanks dat hij aan de goede kant stond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lod op 02-08-2007 20:16:05 ]
GNU Terry Pratchett
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:15:37 #79
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52054263
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:35 schreef MeneerTim het volgende:
Hoe begreep jij uit de gedachten van Sneep in The Halfblood Prince dat Snape verliefd is op Lily en daarom door Dumbledore overgehaald is om haar zoon te beschermen?
Ik vond het vrij voor de hand liggend eigenlijk.
In the Order of the Phoenix in hoofdstuk 28 "Snape's worst memory" (blz 550 Engelse kindervariant) haalt Snape de herinnering uit zijn geheugen over het gebeuren na de examens. Daarin wordt duidelijk dat hij ernstig gepest wordt en niet populair is. Als een impopulaire en onzekere puber die continu gepest wordt gered wordt door een leuke, populaire jongedame dan kan er maar 1 ding gebeuren: hij wordt verliefd op haar. En waarom haalt hij juist die herinnering eruit? Omdat hij niet wil dat iemand ziet dat hij gepest is, of omdat hij niet wil dat iemand ziet wat hij voor Lily voelt?
Hij is een overtuigd Death Eater en ik meende ook gewaardeerd door Voldemort (maar dat weet ik niet zeker, misschien dat ik dat er zelf bij bedacht heb). Hij geeft een deel van de prophecy door maar switch daarna vrij snel naar Dumbledore als hij hoort dat de Potters het beoogde doelwit zijn. Ook daar kan maar een reden voor zijn en dat is niet omdat hij opeens wroeging krijgt van zijn daden.

En het belangrijkste: in de boeken komt heel duidelijk naar voren dat het kwade niet kan overwinnen omdat ze niet begrijpen wat liefde (en de kracht daarvan) is. Dumbledore zelf hamert daar regelmatig op dat niets zo belangrijk is als liefde. Hij is overtuigd van de loyaliteit van Snape dus die moet daar verdomd goede argumenten voor hebben gehad om DD te kunnen overtuigen. Een bloemetje en een het spijt me zijn niet afdoende, ook smoesjes van de Imperius curse o.i.d zijn onvoldoende. De echte liefde voor een bepaald iemand wel.

[ Bericht 15% gewijzigd door Lod op 02-08-2007 20:22:27 ]
GNU Terry Pratchett
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:21:04 #80
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_52054408
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:04 schreef Lod het volgende:
Hij was niet slecht omdat hij bij Slytherin zat, hij zat bij Slytherin omdat hij slecht was.
da's dus precies wat Potter op het laatst tegenspreekt, tegen Albus.
quote:
Hij is gemeen tegen iedereen behalve mensen van zijn eigen huis, dus hij is niet zomaar een chagrijn hij kiest bewust zijn slachtoffers uit. Verder nog zijn voorliefde voor de zwarte kunst én het feit dat hij de Sectumsempra spreuk uitvind wat ook niet een van de meest lieftallige is. En zo zijn er veel meer dingen te verzinnen waarom Snape slecht is, ondanks dat hij aan de goede kant stond.
ja da's wat ik ook zeg: 't is geen lekkertje. Maar jij vergeleek 'm zojuist met Voldemort, en da's niet terecht (vind ik). Volgens mij is 't juist het doel van Rowling om er (ondere andere, want 't mens is een en al moraal) op te wijzen dat iedereen z'n duistere kant heeft, wie je bent wordt uiteindelijk bepaald door de keuze's die je maakt.

anyway, grappig dat iedereen het zo op zijn eigen manier interpreteert
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:34:00 #81
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52054871
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:21 schreef babette21 het volgende:
da's dus precies wat Potter op het laatst tegenspreekt, tegen Albus.
Dat kan ik zo snel niet terugvinden?
quote:
ja da's wat ik ook zeg: 't is geen lekkertje. Maar jij vergeleek 'm zojuist met Voldemort, en da's niet terecht (vind ik).
Ik denk dat als er niet iemand was geweest als Lily in het leven van Snape dat hij echt wel die richting zou zijn opgegaan. Ik denk eerder dat het moraal van Rowling voor Snape is dat ook de meest duistere figuren ergens nog iets goeds hebben zitten, de antagonist van Dumbledore/Harry (wie van de twee weet ik nog niet helemaal).

Verder blijft Snape mijn meest favoriete karakter in de boeken (en de films).
Ik zat me net nog af te vragen: in het laatste hoofdstuk komen ze terecht in de Headmaster's room met alle schilderijen van voorgaande Headmasters. Technisch gezien hoort daar nu ook een schilderij van Snape te hangen toch? Ik kan me alleen niet herinneren dat die genoemd werd.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:35:24 #82
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52054932
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:34 schreef Lod het volgende:

[..]

Dat kan ik zo snel niet terugvinden?
Epiloog.
quote:
Verder blijft Snape mijn meest favoriete karakter in de boeken (en de films).
Ik zat me net nog af te vragen: in het laatste hoofdstuk komen ze terecht in de Headmaster's room met alle schilderijen van voorgaande Headmasters. Technisch gezien hoort daar nu ook een schilderij van Snape te hangen toch? Ik kan me alleen niet herinneren dat die genoemd werd.
Snape hing er inderdaad niet, was wel een reden voor, staat in een interview
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:36:29 #83
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52054961
Ah, het gaat om Albus jr.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 2 augustus 2007 @ 21:32:01 #84
88233 Steve
Still the best.
pi_52056725
Over dat schilderij: in de chat zegt ze dat ze bewust geen schilderij op heeft gehangen omdat Snape ervoor gekozen heeft geen hoofd van Hogwarts te zijn op het eind, hij diende zijn ontslag in. Vlak voor het grote gevecht vluchtte hij weg.
quote:
Laura Trego: Was the absence of Snape's portrait in the headmaster's office in the last scene innocent or deliberate?

J.K. Rowling: It was deliberate. Snape had effectively abandoned his post before dying, so he had not merited inclusion in these august circles. However, I like to think that Harry would be instrumental in ensuring that Snape’s portrait would appear there in due course.
Oh, nog iets: James deed zo hatelijk tegen Snape omdat hij wist van Snape's gevoelens jegens Lily. Hij was dus jaloers.

Leuke link overigens Dago.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:14:08 #85
164931 Houtspeer
pi_52058149
Volgens mij hangen er alleen schilederijen van headmasters als ze dood zijn. Of heb ik het nu mis?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:32:46 #86
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52058789
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:32 schreef alwaysthebest het volgende:

Leuke link overigens Dago.
Ja he? Duidelijk iemand die weet waar hij over praat.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:44:40 #87
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52061088
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:15 schreef Lod het volgende:

[..]

Ik vond het vrij voor de hand liggend eigenlijk.
In the Order of the Phoenix in hoofdstuk 28 "Snape's worst memory" (blz 550 Engelse kindervariant) haalt Snape de herinnering uit zijn geheugen over het gebeuren na de examens. Daarin wordt duidelijk dat hij ernstig gepest wordt en niet populair is. Als een impopulaire en onzekere puber die continu gepest wordt gered wordt door een leuke, populaire jongedame dan kan er maar 1 ding gebeuren: hij wordt verliefd op haar. En waarom haalt hij juist die herinnering eruit? Omdat hij niet wil dat iemand ziet dat hij gepest is, of omdat hij niet wil dat iemand ziet wat hij voor Lily voelt?
Dan had hij meer herinneringen moeten verwijderen, Harry kwam dat immers ook te weten met de herinneringen die hij in dit boek van Snape kreeg. Nogmaals, je kan wel vermoedens hebben gehad, maar nu doen alsof je al lang had zien aankomen dat Snape verliefd was op Lily was onmogelijk en slechts speculatie. Het is nooit uitgesloten geweest als mogelijkheid, maar er waren ook geen garanties. Dat lijkt me ook gelijk de kracht van Rowling, ze laat altijd cruciale delen van de informatie weg die nodig zijn om het plot geheel te kunnen voorspellen. Maar ik ben het met je eens dat een dergelijke ontknoping er wel in zat.

Hier overigens ook een leuke link, de boekenclub van Slate Magazine die de nieuwe Harry Potter bespreekt: http://www.slate.com/id/2170647/entry/2170724/ Ik ben het vooral met Will eens die veel rake opmerkingen maakt.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 00:11:59 #88
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52061742
Ik had het een mooier einde gevonden als Sirius tevoorschijn was gekomen in de Kings Cross dimensie. Hij is immers achter een dubieus scherm gegooid en kan net zo goed ergens ronddansen in het vagevuur. Nu is het ook zo geforceerd dat Dumbledore weer alles komt uitleggen. Rowling laat elk boek eindigen met Dumbledore die ons vertelt hoe het zit, maar nu de beste man dood was moest daar een andere oplossing voor komen.

Sirius had ik leuk gevonden. Die ontbrak toch al.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 00:22:54 #89
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52061947
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 19:02 schreef Dagonet het volgende:

Daar heb ik een boek over gelezen (The great Snape debate) en daardoor kwam de plotwending voor mij niet als verrassing. Vind ik niet erg hoor, ik vond het wel een mooi verhaal, maar ook een beetje ... gewoontjes
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52064307
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:35 schreef Dagonet het volgende:
Snape hing er inderdaad niet, was wel een reden voor, staat in een interview
Hij stapte op voor zijn dood (al was dat niet geheel vrijwillig). Hij was dus geen Headmaster meer toen hij stierf en om die reden hangt er ook geen portret van hem.

[ Bericht 5% gewijzigd door MissLeDuq op 03-08-2007 07:44:52 (alwaysthebest was al me voor) ]
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 08:35:31 #91
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52064781
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:44 schreef MeneerTim het volgende:
Dan had hij meer herinneringen moeten verwijderen, Harry kwam dat immers ook te weten met de herinneringen die hij in dit boek van Snape kreeg.
Maar het was niet bepaald de verwachting dat überhaupt iemand dat boek in handen kreeg, anders had Snape wel voorzorgsmaatregelen genomen.
Misschien heeft hij nog wel meer herinneringen weggehaald maar deze kregen wij toevallig te zien.
quote:
Nogmaals, je kan wel vermoedens hebben gehad, maar nu doen alsof je al lang had zien aankomen dat Snape verliefd was op Lily was onmogelijk en slechts speculatie.
Wat is het verschil met wat ik zeg? Ik heb tussen de regels door gelezen dat Snape verliefd was op Lily. Natuurlijk waren het vermoedens (hele sterke) en ik ben in het gelijk gesteld in dit geval. Dan heb ik dat dus toch al lang aan zien komen . Voor hetzelfde geld had ik ongelijk en zat ik me nu af te vragen hoe dat heeft kunnen gebeuren.

edit: het is trouwens het beste te vergelijken met een groot deel van de lezers die 'wisten' dat Snape goed was.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lod op 03-08-2007 09:25:42 ]
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:06:03 #92
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_52067972
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 08:35 schreef Lod het volgende:
Wat is het verschil met wat ik zeg? Ik heb tussen de regels door gelezen dat Snape verliefd was op Lily. Natuurlijk waren het vermoedens (hele sterke) en ik ben in het gelijk gesteld in dit geval. Dan heb ik dat dus toch al lang aan zien komen .
Dat is wel even een verschil met iets als "overduidelijk" presenteren:
quote:
There's a #filosofie spirit in everyone.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:33:50 #93
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52068695
Dan moet je continu bij alles wat je typt een disclaimer gaan schrijven dat de dingen die je typt gebaseerd zijn op je eigen conclusies, ervaringen of gedachtengangen en dat dat niet noodzakelijkerwijs overeenkomt met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van anderen? Je blijft dan bezig.
Ik heb in die post inderdaad een stellige bewering gedaan in de overtuiging dat de gemiddelde lezer die naar waarde kon schatten: een bewering die in mijn werkelijkheidsbeleving een absolute waarheid is.

disclaimer: in deze post is alles wat ik typ een absolute waarheid binnen mijn eigen werkelijkheidsbeleving die gebaseerd is op mijn eigen conclusies, ervaringen, gedachtengangen of grote duim. Ze komt niet noodzakelijkerwijs overeen met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van derden.
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:40:38 #94
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52068908
Nee, je moet gewoon niet opscheppen dat je het allemaal al lang wist.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:43:09 #95
164931 Houtspeer
pi_52068980
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:33 schreef Lod het volgende:
Dan moet je continu bij alles wat je typt een disclaimer gaan schrijven dat de dingen die je typt gebaseerd zijn op je eigen conclusies, ervaringen of gedachtengangen en dat dat niet noodzakelijkerwijs overeenkomt met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van anderen? Je blijft dan bezig.
Ik heb in die post inderdaad een stellige bewering gedaan in de overtuiging dat de gemiddelde lezer die naar waarde kon schatten: een bewering die in mijn werkelijkheidsbeleving een absolute waarheid is.

disclaimer: in deze post is alles wat ik typ een absolute waarheid binnen mijn eigen werkelijkheidsbeleving die gebaseerd is op mijn eigen conclusies, ervaringen, gedachtengangen of grote duim. Ze komt niet noodzakelijkerwijs overeen met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van derden.
Jezus.
pi_52069314
quote:

Wtf
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:59:07 #97
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_52069414
quote:
Kan je die disclaimer even inkorten tot maximaal 250 tekens?
Dan kan ik hem standaard in mijn signature zetten.
Bij voorbaat dank.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:46:46 #98
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52070838
Ik heb er dit van gemaakt:
quote:
Disclaimer: bovenstaande tekst is gebaseerd op eigen conclusies, ervaringen, gedachtengangen of grote duim. Ze komt niet noodzakelijkerwijs overeen met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van derden.
Wat minder dan de oorspronkelijke maar die is inderdaad te lang als signature.
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:39:09 #99
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_52072295
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 12:46 schreef Lod het volgende:
Ik heb er dit van gemaakt:
[..]

Wat minder dan de oorspronkelijke maar die is inderdaad te lang als signature.
pi_52078384
te kansloos nu weer over HP verder aub...

Iets over de volgorde van wizard of the month op de website van J.K. Rowling...
quote:
De volgorde van de stichters is namelijk ook de volgorde van voorkomen in het boek. Eerst komt als Horcrux het medaillon van Zwadderich voor. Dan komt het zwaard van Griffoendor voor om het medaillon kapot te maken. Dan komt als Horcrux de beker van Huffelpuf en uiteindelijk is de diadeem van Ravenklauw het laatste. Ook zijn de horcuxen en kenmerken van de sticters te zien op de plaatjes. Ik denk dat Rowling ons hiermee al wat dingen heeft laten weten over het boek net als bij boek 6 de hoofdstuktitels. Ik vond het al apart dat er dit keer niets naar buiten kwam, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Wat vinden jullie van deze aanwijzingen van Rowling op haar site? Ikzelf vind het wel apart dat we achteraf toch meer van het boek wisten dan dat we op dat moment inzagen. Leuk dat Rowling ons op deze manier toch kleine hints geeft over het boek.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:30:59 #101
88233 Steve
Still the best.
pi_52078776
Huffelpufs cup kenden we al, Griffyndors zwaard kenden we al, Slytherins locket kenden we al. Ravenclaw kwam pas nadat het boek was verschenen.... Ik zie er weinig hints in eerlijk gezegd.

pi_52079170
't gaat om de volgorde waarin ze op de site van JK verschenen zo verschenen ook de horoxus in het boek zelfde volgorde
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:52:21 #103
71919 wonderer
pi_52079320
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 17:30 schreef alwaysthebest het volgende:
Huffelpufs cup kenden we al, Griffyndors zwaard kenden we al, Slytherins locket kenden we al. Ravenclaw kwam pas nadat het boek was verschenen.... Ik zie er weinig hints in eerlijk gezegd.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Wat een stereotype plaatjes
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_52119312
Maar toch dat Ron Hermione genakt heeft. Geniaal
Het boek was uiteraard perfect, al vond ik de '19 jaar later' niet erg goed. Ik had liever een aansluiting op het eind gehad. Dat stopte voor mij, toch nog vrij onverwacht. Al moet ik wel zeggen dat de wending in het boek van horcruxes .. naar misschien toch deathly hallows naar toch weer Horcruxes echt geweldig vond.

Toen ik het uit had voelde ik me trouwens ook even verdwaasd. Dat heb ik normaal nooit bij boeken. De laatste keer dat dat voorkwam was nadat ik de laatste Lord of The rings had gelezen :p.
Fuck ze moet meer schrijven!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_52124411
Ben DH nu voor de tweede keer aan het lezen en ik las nu pas dat Regulus is dood gegaan in de grot. Had ik de eerste keer helemaal gemist
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:56:23 #106
88233 Steve
Still the best.
pi_52124805
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:38 schreef bladibladibla het volgende:
Ben DH nu voor de tweede keer aan het lezen en ik las nu pas dat Regulus is dood gegaan in de grot. Had ik de eerste keer helemaal gemist
Joh, ik ben nu ook voor de tweede keer aan het lezen en kom tig dingen tegen die ik had gemist.
Niet zo gek ook nu ik veel rustiger erdoorheen ga dan de eerste keer.
  zondag 5 augustus 2007 @ 23:32:02 #107
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_52130778
Deel 7 was tof
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_52132026
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:56 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Joh, ik ben nu ook voor de tweede keer aan het lezen en kom tig dingen tegen die ik had gemist.
Niet zo gek ook nu ik veel rustiger erdoorheen ga dan de eerste keer.
soms als het zo spannend is aan de linkerbladzijde bovenaan en ik de spanning niet kan houden vlieg ik direct door naar rechtsonder, rechtsboven en sla de bladzij weer om :>
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 6 augustus 2007 @ 00:39:28 #109
164931 Houtspeer
pi_52132457
Dan ben je niet goed bezig
  Redactie Frontpage maandag 6 augustus 2007 @ 11:51:43 #110
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52135922
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:38 schreef bladibladibla het volgende:
wtf
* opzoekt

hebben jullie de dankjewelvoordehulpbrief van Rowling al gelezen op haar website? zit achter de deur
With four other people
And aliens
pi_52143916
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:51 schreef Etcetera het volgende:
wtf
* opzoekt
Tijdens de eerste lezing vroeg ik me al af waarom Kreacher zo aan het huilen was tijdens zijn verhaal, maar nu snap ik dat pas echt goed.

Ik vind de tweede lezing leuker dan de eerste keer: ik let nu veel meer op kleine details etc.
pi_52144218
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:10 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Tijdens de eerste lezing vroeg ik me al af waarom Kreacher zo aan het huilen was tijdens zijn verhaal, maar nu snap ik dat pas echt goed.

Ik vind de tweede lezing leuker dan de eerste keer: ik let nu veel meer op kleine details etc.
weet je wel wat je zegt? Je zegt eigenlijk dat de werkelijke inhoud er niet toe doet? Of iig minder!
Het feit dat voldemort / tonks / lupin / fred dood gaan, de manier waarop het verhaal eindigt, doet er blijkbaar voor jou minder toe, dan de kleine specifieke details.
  Redactie Frontpage maandag 6 augustus 2007 @ 17:34:07 #113
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52144506
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

weet je wel wat je zegt? Je zegt eigenlijk dat de werkelijke inhoud er niet toe doet? Of iig minder!
Het feit dat voldemort / tonks / lupin / fred dood gaan, de manier waarop het verhaal eindigt, doet er blijkbaar voor jou minder toe, dan de kleine specifieke details.
ik denk niet dat hij het zo bedoelt, tuurlijk gaat het om het uiteindelijke verhaal maar het is toch leuk om bij de 2de of 3de keer lezen ineens iets te lezen waar je eerst overheen las
With four other people
And aliens
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 augustus 2007 @ 18:41:25 #114
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_52146133
Boek uit Ik heb het zaterdag pas kunnen kopen hier in DLD, in NL was het niet meer te krijgen. Ik ga het snel weer lezen Je leest altijd over dingen heen.

Wat ik wel grappig vind is dat ik me al tijdens het herlezen van de HBP realiseerde dat de diadeem dezelfde moest zijn als die waar Harry de verstopplek van zijn toverdrankenboek mee markeerde Ik zat dus ook maar te wachten tot Harry zich dat eindelijk zou herinneren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_52152140
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik weet heel goed wat ik zeg. Namelijk dat ik het verhaal goed genoeg vind om vaker te lezen, ten eerste vanwege het verhaal zelf en ten tweede omdat er allemaal kleine hints en details inzitten die ik tijdens de eerste keer miste.

Als de inhoud er niet toe zou doen zou ik dit boek niet eens hebben gelezen
  Redactie Frontpage maandag 6 augustus 2007 @ 21:58:09 #116
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52152322
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 18:41 schreef Rewimo het volgende:

Wat ik wel grappig vind is dat ik me al tijdens het herlezen van de HBP realiseerde dat de diadeem dezelfde moest zijn als die waar Harry de verstopplek van zijn toverdrankenboek mee markeerde Ik zat dus ook maar te wachten tot Harry zich dat eindelijk zou herinneren.
dat had ik al in HBP zelf dat ding werd zo ontzettend obvious vermeld, dat moest wel íets zijn vond ik
With four other people
And aliens
pi_52153954
quote:
[afbeelding]

OMG
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_52159154
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 18:41 schreef Rewimo het volgende:
Ik was dit detail helemaal vergeten
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:02:49 #119
88233 Steve
Still the best.
pi_52191598

Dit is de Duitse geworden.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:07:55 #120
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52191726
Te gek weer. De Duitse covers zijn echt turboprima.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:17:59 #121
136830 Nenootje
severely detached
pi_52191995
Ik had me die scène bij dat vuur toch wel ietsje spectaculairder voorgesteld, dan hoe hij op die cover staat uitgebeeld. Lijkt net of ze aan het kamperen zijn en Voldemort z'n marshmellow aan 't roosteren is.
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
pi_52192418
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:17 schreef Nenootje het volgende:
Ik had me die scène bij dat vuur toch wel ietsje spectaculairder voorgesteld, dan hoe hij op die cover staat uitgebeeld. Lijkt net of ze aan het kamperen zijn en Voldemort z'n marshmellow aan 't roosteren is.

En dat ze gezellig samen In the jungle, the mighty jungle, the lion sleeps tonight aan het zingen zijn!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:35:42 #123
88233 Steve
Still the best.
pi_52192523
'Kumbaya my Lord'
pi_52193522
lol Ik kan niet wachten op de Nederlandse cover, ben heel erg benieuwd welke scène we ditkeer uitgebeeld gaan zien....
pi_52193561
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:06 schreef zoeperzazke het volgende:
lol Ik kan niet wachten op de Nederlandse cover, ben heel erg benieuwd welke scène we ditkeer uitgebeeld gaan zien....
Een tentje in een bos en drie verveelde rondhangende tieners eromheen.

pi_52193619
Klinkt erg Nederlands
  Redactie Frontpage woensdag 8 augustus 2007 @ 12:13:48 #127
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52193722
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:17 schreef Nenootje het volgende:

ik heb hoge verwachtingen van de Nederlandse cover tot nu toe zijn het altijd de mooiste covers geweest (vind ik dan he)
With four other people
And aliens
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:17:14 #128
88233 Steve
Still the best.
pi_52193819
De Zweedse vind ik ook nog wel te doen (vooral Halfbloed prins ziet er goed uit).
pi_52193868
De Nederlandse covers zijn verreweg de mooiste, mysterieus en je ziet geen hoofden.
pi_52193918
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:17 schreef alwaysthebest het volgende:
De Zweedse vind ik ook nog wel te doen (vooral Halfbloed prins ziet er goed uit).
ze zijn mooi, maar van die blikken van de karakters krijg ik een pipi-langkous gevoel, vooral bij de vuurbeker Overigens zijn de franse afgrijselijk!

pi_52193990
En dit is mn lievelingscover allertijden Omdat hij zo meesterlijk lelijk is! Finland:

pi_52194028
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:22 schreef zoeperzazke het volgende:
En dit is mn lievelingscover allertijden Omdat hij zo meesterlijk lelijk is! Finland:

[afbeelding]
Mijn hemel!
Wie moeten dat in vredesnaam voorstellen?
pi_52194121
Dat weet ik niet eens zeker, maar rechtsboven is sowieso Umbridge
pi_52194154
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:26 schreef zoeperzazke het volgende:
Dat weet ik niet eens zeker, maar rechtsboven is sowieso Umbridge
Raap me op!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:30:34 #135
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52194228
Sinds wanneer heeft Ron een bril? En wat is er met z'n haar gebeurd?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:42:24 #136
88233 Steve
Still the best.
pi_52194542
quote:

[afbeelding]
Die chagrijnige kop! En Umbridge als toad is wel héél letterlijk.
Verschrikkelijk echt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Steve op 08-08-2007 12:52:55 ]
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:43:30 #137
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52194572
Haha tering nou ja Rowling zegt zelf dat Umbridge op een pad lijkt. De Finse tekenaar houdt zich daar netjes aan.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:56:38 #138
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_52194917
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:30 schreef Dagonet het volgende:
Sinds wanneer heeft Ron een bril? En wat is er met z'n haar gebeurd?
... en met z'n neus ?
pi_52195063
Hij heeft gelogen .
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:39:13 #140
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_52196120
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:02 schreef Sloggi het volgende:
Hij heeft gelogen .
Ik lachte...
pi_52201437
quote:

[afbeelding]
Verschrikkelijk

Ik vind de Nederlanse covers zeker de mooiste
pi_52204673
De volwassen covers zijn het mooiste
pi_52208086
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:17 schreef alwaysthebest het volgende:
DAMN man die Zweedse cover van HBP vet ruig
  woensdag 8 augustus 2007 @ 20:49:14 #144
88233 Steve
Still the best.
pi_52208609
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 20:32 schreef Wouser het volgende:

[..]

DAMN man die Zweedse cover van HBP vet ruig
Die is echt super ja!

Nog een paar leuke:
Denemarken

Ukraïne vind ik ook wel iets hebben (Rons kop op sommige ).
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:26:15 #145
22457 Patch
pi_52209743
quote:

[afbeelding]
Het zouden ook best James, Sirius, Lupin en Snape (op de achtergrond hangend) kunnen zijn...
ofniet?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:56:23 #146
164931 Houtspeer
pi_52212914
Die van Denemarken is zo
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:23:24 #147
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52220114
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 20:49 schreef alwaysthebest het volgende:

Nog een paar leuke:
Denemarken
[afbeelding]
Welke scene wordt daar nou uitgebeeld?
*´¨)
pi_52220238
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:23 schreef Foeske het volgende:

[..]

Welke scene wordt daar nou uitgebeeld?
Harry die water uit het meer schept in de grot met de nepmedaillonhorcrux, waardoor er allemaal inferi op hem afkomen.
pi_52220355
Die Ukraïnse zijn inderdaad best mooi getekend eigenlijk
pi_52220383
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:31 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Harry die water uit het meer schept in de grot met de nepmedaillonhorcrux, waardoor er allemaal inferi op hem afkomen.
Neejoh, hij schepte dat water toch gewoon met de beker die perkamentus had getoverd? of was het echt metd e horcrux?? dat kan ik me niet meer herinneren, volgens mij bergde hij dat ding onmiddelijk op om er pas weer naar te kijken nadat Perkamentus dood was?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 augustus 2007 @ 10:04:35 #151
13151 crew  Rewimo
pi_52220768
Nee klopt, dat was de beker van Perkamentus. Geen medaillon.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_52221749

pi_52221900
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:51 schreef bladibladibla het volgende:
[afbeelding]

Haha
pi_52221938
Hehehehe Fokke en Sukke
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:05:44 #155
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_52222113
Fokke & Sukke blijven gewoon geweldig.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:20:43 #156
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_52222517
quote:
[afbeelding]

pi_52226107
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:42 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Neejoh, hij schepte dat water toch gewoon met de beker die perkamentus had getoverd? of was het echt metd e horcrux?? dat kan ik me niet meer herinneren, volgens mij bergde hij dat ding onmiddelijk op om er pas weer naar te kijken nadat Perkamentus dood was?
Hij schept geen water met de horcrux! Ik bedoel dat hij water schept in de grot-met-de-horcrux!
pi_52232501
quote:
[afbeelding]

Ik moest KEIHARD lachu
pi_52251051
Ik ben aan het herlezen, maar waarom heeft Snape eigenlijk het tijdstip van het vertrek bij de Dursleys verraden?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:43:41 #160
13151 crew  Rewimo
pi_52251077
Dat moest ie van Dumbledore om zich niet verdacht te maken.
pi_52251098
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:42 schreef Biancavia het volgende:
Ik ben aan het herlezen, maar waarom heeft Snape eigenlijk het tijdstip van het vertrek bij de Dursleys verraden?
Waarom heeft Snape een lerares vermoord? (of heb ik dat verkeerd gelezen)

Waarschijnlijk omdat hij in zijn rol moest blijven.
pi_52251139
Kijk dit nou: http://en.wikipedia.org/w(...)tree_of_Harry_Potter

Ik wist niet dat Arthur Weasly's moeder ook een Black was!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:50:35 #163
13151 crew  Rewimo
pi_52251247
Heeft George Weasly een kleine Fred geproduceerd? Dat had ik dan even gemist
pi_52251318
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:50 schreef Rewimo het volgende:
Heeft George Weasly een kleine Fred geproduceerd? Dat had ik dan even gemist
Ja, inderdaad. Ik weet niet waar dat op gebaseerd is, het staat niet in het boek. Heeft Rowling dat misschien in dat interview ergens gezegd?
pi_52251564
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:44 schreef IHVK het volgende:

[..]

Waarom heeft Snape een lerares vermoord? (of heb ik dat verkeerd gelezen)

Waarschijnlijk omdat hij in zijn rol moest blijven.
Dit gebeurt ergens aan het begin van het boek.

Het is alleen niet Snape die haar vermoord maar volgens mij doet Voldemort dit persoonlijk. Snape kijkt alleen toe terwijl ze wel Snape smeekt om haar te helpen (hij kan dit niet omdat hij gedwongen is in zijn rol te blijven).
pi_52252253
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:53 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Ik weet niet waar dat op gebaseerd is, het staat niet in het boek. Heeft Rowling dat misschien in dat interview ergens gezegd?
Ja Klopt. Zijn eerste zoon heeft hij Fred genoemd. Stond in de livechat of in een bbc-interview dacht ik
pi_52252564
Behoorlijk lang gezocht, maar het stond in de livechat:

Camille: How is george getting along without his twin
J.K. Rowling: Well, I don't think that George would ever get over losing Fred, which makes me feel so sad. However, he names his first child and son Fred, and he goes on to have a very successful career, helped by good old Ron.
pi_52252565
Ze zijn wel van het vernoemen van elkaar in die familie he .
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:46:52 #169
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52252788
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:46 schreef Biancavia het volgende:

Ik wist dat eigenlijk ook niet, maar nu je het zegt herinner ik het me wel vaag. En daarom worden de Weasleys dus heel de tijd bloodtraitors genoemd door de Malfoys.
*´¨)
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:51:55 #170
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52254775
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:38 schreef Roi het volgende:
Ze zijn wel van het vernoemen van elkaar in die familie he .
Ja getverdemme, jeuk vanaf mijn kruin tot aan mijn grote teen.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:58:22 #171
88233 Steve
Still the best.
pi_52254945
Dat vernoemen is niet echt nieuws. De Blacks hadden ook meerdere Siriussen bijvoorbeeld.
pi_52255781
Haha, Dudley kan lekker geen vriendinnetje vinden, de fatso

Even nog een andere kwestie over GoF. Fleur dr zusje moet uit het meer geredt worden. En er kwamen allemaal potentiele Triwizard Tournament kandidaten naar Hogwarts vanaf Beauxbatons (en Durmstrang). Dat zusje was toen 11, wat deed die eigenlijk op Hogwarts? Ze had toch niet mee mogen doen. Dat wisten Maxime en karkaroff van te voren.
Spoilers!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:36:51 #173
88233 Steve
Still the best.
pi_52256086
Is ze niet speciaal voor die ene opdracht naar Hogwarts gekomen? In de film is er er de hele tijd bij, maar is dat in het boek ook?

[ Bericht 0% gewijzigd door Steve op 10-08-2007 13:55:38 ]
pi_52256172
Volgens mij wel ATB. Weet niet waar ik die info vandaan haal trouwens.
Spoilers!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:39:19 #175
13151 crew  Rewimo
pi_52256191
In het boek is ze er niet bij. Daar werd ze speciaal gehaald voor die opdracht.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:17:30 #176
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52257376
Misschien is ze gewoon als familie overgekomen. De vader van Cedric was bij de laatste opdracht toch ook aanwezig?

Maar ik heb het boek hier liggen. Als het me niet te veel tijd kost zal ik het eens op gaan zoeken...
*´¨)
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:21:11 #177
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52257534
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:39 schreef Rewimo het volgende:
In het boek is ze er niet bij. Daar werd ze speciaal gehaald voor die opdracht.
Ow, jij zei het al Heb inderdaad gevonden dat Harry op het moment dat hij Gabrielle onder water ziet haar voor het eerst ziet. Op basis van haar uiterlijk gaat hij er vanuit dat het Fleurs zusje moet zijn...
*´¨)
pi_52260963
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:46 schreef Biancavia het volgende:

zeker weten wel tof die stamboom
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:54:03 #179
71919 wonderer
pi_52262106
Ik mis de ouders van Hermione in die stamboom, eigenlijk. Zelfs de ouders van Fleur staan erop.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:32:51 #180
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_52263044
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:54 schreef wonderer het volgende:
Ik mis de ouders van Hermione in die stamboom, eigenlijk. Zelfs de ouders van Fleur staan erop.
De ouders van Fleur komen naar de bruiloft en worden dus expliciet genoemd in de boeken, de ouders van Hermione (naar mijn weten) niet
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:57:55 #181
71919 wonderer
pi_52263776
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:32 schreef Jovatov het volgende:

[..]

De ouders van Fleur komen naar de bruiloft en worden dus expliciet genoemd in de boeken, de ouders van Hermione (naar mijn weten) niet
De ouders van Hermione worden in Australie gedumpt voor hun eigen veiligheid met een geheugenmodificatie...

Misschien omdat ze Muggles zijn of zo...
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:42:23 #182
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_52264740
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:57 schreef wonderer het volgende:

[..]

De ouders van Hermione worden in Australie gedumpt voor hun eigen veiligheid met een geheugenmodificatie...

Misschien omdat ze Muggles zijn of zo...
Ohja natuurlijk

Dat ze Muggles zijn is geen reden aangezien de Dursleys wel genoemd worden...
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:58:16 #183
71919 wonderer
pi_52265106
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:42 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ohja natuurlijk

Dat ze Muggles zijn is geen reden aangezien de Dursleys wel genoemd worden...
Maar die hebben weer een relatie met Harry Potter. Nou ja, zo erg boeit het ook weer niet, het viel me gewoon op (ook omdat er zo'n mooi leeg vakje boven Hermione staat, waar haar ouders precies in passen )
pi_52268488
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:05 schreef PPL het volgende:
Fokke & Sukke blijven gewoon geweldig.
Die hebben door de jaren heen idd al veel goeie potter jokes gemaakt.
pi_52278976
Wat ik nog niet helemaal snap (ik weet niet of dat expliciet is uitgelegd, kan het me niet herinneren) is waarom Sirius eigenlijk lachte op bv de foto in de krant, en naar zeggen ook in de winkelstraat. In de winkelstraat zal het verzonnen zijn (omdat omstanders ook dachten dat hij mensen doodde ipv dat Wormtail zich opblies) maar op de foto's wanneer hij is ontsnapt lacht hij toch ook? Komt dat door de dementors? Want hij is geen psycho en ook niet schuldig....
pi_52279016
Waarom hij lachte in de winkelstraat, is (denk ik) omdat het zó absurd was, wat er gebeurde, dat hij het niet kon geloven en al helemaal niet had kunnen denken dat hij er serieus verantwoordelijk voor gehouden zou worden. En volgens mij lacht hij niet op de wanted-foto's hoor, in tegendeel, hij schreeuwt uit verzet.
pi_52279888
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:48 schreef zoeperzazke het volgende:
Waarom hij lachte in de winkelstraat, is (denk ik) omdat het zó absurd was, wat er gebeurde, dat hij het niet kon geloven en al helemaal niet had kunnen denken dat hij er serieus verantwoordelijk voor gehouden zou worden. En volgens mij lacht hij niet op de wanted-foto's hoor, in tegendeel, hij schreeuwt uit verzet.
Ja in die winkelstraat dacht ik ook... óf het is dus zelfs zo dat hij helemaal niet heeft gelachen, maar dat dat het verhaal van de muggle omstanders was. Ik meen me te herinneren dat hij op de wanted foto's lacht, dat dat ook in de boeken staat, maar dat kan ook een hersenspinsel van me zijn
  FOK!fotograaf zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:18:57 #188
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_52280921
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:07 schreef MeneerTim het volgende:
Te gek weer. De Duitse covers zijn echt turboprima.
ik vind ze echt verschikkelijk

De Nederlandse ook trouwens... en de cover van nieuwe Engelse vind ik ook niet echt wat...
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_52281290
In de Gevangene van Azkaban staat dit:

blz 31: Op de voorpagina stond een grote foto van een man met ingevallen wangen en lang, vuil, verward haar, die met langzaam knipperende ogen naar Harry staarde.

blz. 33: "En weet je wat Zwarts toen deed?" vervolgde Sjaak op dramatische fluistertoon.
"Wat?" zei Harry.
" Hij lachte," zei Sjaak. "Hij bleef gewoon staan lachen. En toen d'r versterking arriveerde van 't Ministerie van Toverkunst, gingie zo mak als een lammetje mee, nog steeds schaterend."

Ik kan niets over affiches vinden, alleen die foto die in de krant staat wordt beschreven.
En ook kan ik niets van een uitleg of verklaring vinden voor het verhaal dat hij zo zou hebben gelachen. Heel vaag.
  FOK!fotograaf zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:44:18 #190
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_52281519
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:34 schreef Biancavia het volgende:
In de Gevangene van Azkaban staat dit:

blz 31: Op de voorpagina stond een grote foto van een man met ingevallen wangen en lang, vuil, verward haar, die met langzaam knipperende ogen naar Harry staarde.

blz. 33: "En weet je wat Zwarts toen deed?" vervolgde Sjaak op dramatische fluistertoon.
"Wat?" zei Harry.
" Hij lachte," zei Sjaak. "Hij bleef gewoon staan lachen. En toen d'r versterking arriveerde van 't Ministerie van Toverkunst, gingie zo mak als een lammetje mee, nog steeds schaterend."

Ik kan niets over affiches vinden, alleen die foto die in de krant staat wordt beschreven.
En ook kan ik niets van een uitleg of verklaring vinden voor het verhaal dat hij zo zou hebben gelachen. Heel vaag.
Best wel ja

Weer een foutje in de film. Ik vind hem daar wel redelijk maniakaal lachend op de foto staan.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_52282320
quote:
Het zal je leerling maar wezen. Menig talendocent in het voortgezet onderwijs zou beretrots zijn op een leerling die vrijwillig een paar hoofdstukken van een boek vertaalt. Een 16e jarige scholier uit het Franse Aix-en-Provence die een eigen vertaling van het laatste Harry Potter-boek op internet plaatste, kreeg echter weinig waardering. De politie hield hem aan en maakte proces-verbaal op. Zeer waarschijnlijk wacht de jongen een fikse bekeuring of zelfs een gevangenisstraf.

De zaak ligt erg gevoelig omdat de officiële Franse vertaling van het boek The Deathly Hallows nog niet is verschenen. De scholier toonde zich een begaafd vertaler. Niet alleen had hij de eerste hoofdstukken van het boek binnen een paar dagen na verschijning van de Engelse versie klaar, maar specialisten noemden ook de kwaliteit van het vertaalwerk uitstekend.

Volgens de politie kwam de scholier tot zijn daad omdat hij een groot fan is van Potter. Er zou aan het vertaalwerk geen winstbejag ten grondslag liggen. De Franse uitgever van The Deathly Hallows is daar nog niet zo zeker van. Zij menen dat er georganiseerde criminele bendes actief zijn die voor illegaal vertaalwerk veelal gebruikmaken van jongeren.
http://www.orange.nl/orange_world/nieuws/achtergrond/

Ik zat er ook al aan te denken om voor de lol een paar hoofdstukjes te gaan vertalen.
Laat maar zitten dus.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:04:52 #192
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52283146
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:44 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:

[..]

Best wel ja

Weer een foutje in de film. Ik vind hem daar wel redelijk maniakaal lachend op de foto staan.
In de film ('t gaat toch over de Prisoner of Azkaban?) vind ik hem juist schreeuwend overkomen. Het lijkt alsof hij kwaad is, het niet eens is met zijn aanhouding en zich enorm verzet. (heb hem afgelopen week gekeken en daar nog speciaal op zitten letten).
*´¨)
pi_52284361
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:24 schreef Biancavia het volgende:

[..]

http://www.orange.nl/orange_world/nieuws/achtergrond/

Ik zat er ook al aan te denken om voor de lol een paar hoofdstukjes te gaan vertalen.
Laat maar zitten dus.
Op een HP forum waar ik zit hebben we voorgaande delen altijd met zijn allen het boek vertaald... Zodat de jongere leden hem konden lezen. Niet officieel op het forum, maar achter de schermen. Niet zo bijzonder dus....
pi_52356144
vtp
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
pi_52362141
He, bah. Het is nu echt klaar. Je merkt het hier ook aan dit topic.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:00:13 #196
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52363245
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 16:28 schreef poon het volgende:
He, bah. Het is nu echt klaar. Je merkt het hier ook aan dit topic.
Ja, jammer he?

We hebben de films nog wel, maar die zijn toch lang niet zo leuk als de boeken. Heb afgelopen anderhalve week de eerste vier films gekeken (3 en 4 had ik nog nooit gezien) en morgen ga ik 5 nog op de valreep in de bios zijn.
Ik vond de films wel leuk hoor, vooral Daniel, Rupert en Emma vind ik geweldig, maar je mist zoveel.

Ze hadden wat mij betreft beter een serie ervan kunnen maken, met een seizoen voor elk deel. Dan hadden ze pas echt alles goed kunnen verfilmen en hadden we er nog veel langer van kunnen genieten!
*´¨)
pi_52369255
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:02 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Op een HP forum waar ik zit hebben we voorgaande delen altijd met zijn allen het boek vertaald... Zodat de jongere leden hem konden lezen. Niet officieel op het forum, maar achter de schermen. Niet zo bijzonder dus....
Das wel tof.

En zoals 2 post hierboven. Je merkt het goed dat het afgelopen is ja *snif* *snif*
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:59:39 #198
88233 Steve
Still the best.
pi_52372452
Dat is het jammere ja, ook voor toekomstige lezers. Het wachten op de boeken en alle discussies over wat er allemaal gaat gebeuren maakt het leuk. Het is jammer dat dat er nu minder is en mensen die nu pas met de boeken beginnen lezen gewoon door zonder alle voor- en tegens waarom een Harry een horcrux zou zijn en of-ie dood zou gaan zo uitvoerig te lezen en af te wegen. Er zijn nog wat kleine open eindjes, maar dat is de moeite niet.
pi_52373984
Nu heb ik ergens gehoord dat Rowling na HP komt met een soort Potterclopaedia; een encyclopedisch werk waarin de hele tovenaarswereld wordt belicht.

Of loop ik nu heel erg achter en is dat al oud nieuws?
pi_52374277
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:35 schreef Allan24 het volgende:
Nu heb ik ergens gehoord dat Rowling na HP komt met een soort Potterclopaedia; een encyclopedisch werk waarin de hele tovenaarswereld wordt belicht.

Dat is oud nieuws..
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:08:26 #201
88233 Steve
Still the best.
pi_52375410
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:35 schreef Allan24 het volgende:

Dat is ze wel van plan ja. Maar dat zal nog wel even duren.
pi_52389078
Het viel me op dat het laatste, en volledig overbodige hoofdstuk wel heel veel weg had van "there's gonna be a sequel", terwijl het verhaal zelf juist veel voer bevatte voor een prequel.

Was dat laatste hoofdstuk nou echt het gedeelte dat JK al tig jaar in haar map met aantekeningen bewaarde?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:58:41 #203
88233 Steve
Still the best.
pi_52392736
Volgens mij was de epiloog in eerste instantie stukken vollediger, met veel meer informatie.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:46:57 #204
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52394538
In de epiloog was toch op aandringen van de uitgever behoorlijk geknipt?
Zou wel leuk zijn als de volledige ergens te krijgen zou zijn.
GNU Terry Pratchett
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:49:03 #205
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_52394609
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:58 schreef alwaysthebest het volgende:
Volgens mij was de epiloog in eerste instantie stukken vollediger, met veel meer informatie.
Had JKR niet idd gezegd dat ze het bewerkt had zodat het lijkt alsof je vanaf een afstandje door de mist kijkt?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 18:32:12 #206
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52397354
Dat is dan wel volledig mislukt. Nergens een gevoel van mist te bekennen.
  FOK!fotograaf woensdag 15 augustus 2007 @ 20:05:59 #207
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_52399823
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:32 schreef MeneerTim het volgende:
Mee eens, ik zie alleen wat mensen op een station staan... misschien wat mist van de stoomtrein maar meer ook niet...

Ik was wel benieuwd wat er met de Death Eaters gebeurde, vooral met de Malfoys. Wie werd de nieuwe minister? en wie de nieuwe Headmaster? e.d.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  woensdag 15 augustus 2007 @ 20:10:45 #208
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_52399964
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:05 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:

[..]

Mee eens, ik zie alleen wat mensen op een station staan... misschien wat mist van de stoomtrein maar meer ook niet...

Ik was wel benieuwd wat er met de Death Eaters gebeurde, vooral met de Malfoys. Wie werd de nieuwe minister? en wie de nieuwe Headmaster? e.d.
Natuurlijk werd Minerva de nieuwe headmaster
  FOK!fotograaf woensdag 15 augustus 2007 @ 20:11:59 #209
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_52400005
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:10 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Natuurlijk werd Minerva de nieuwe headmaster
Dat was mijn idee ook, maar dat stond nergens (toch?)
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  woensdag 15 augustus 2007 @ 20:22:02 #210
88233 Steve
Still the best.
pi_52400354
Minerva werd wat te oud, er is een totaal nieuwe headmaster. Te oud, Dumbledore was 150...
Minister is Shacklebolt.

In de webchat van laatst wordt een hoop nieuwe informatie gegeven. Plus nog in wat andere interviews, hier te bekijken.
Zover ik heb onthouden wilde ze niet te veel in de epiloog proppen, omdat je als schrijver ook dingen moest kunnen weglaten (verbeter me als ik het fout heb, ik heb het niet meer nagekeken).

[ Bericht 29% gewijzigd door Steve op 15-08-2007 20:28:15 ]
  FOK!fotograaf woensdag 15 augustus 2007 @ 20:24:51 #211
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_52400469
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:22 schreef alwaysthebest het volgende:
Minerva werd wat te oud, er is een totaal nieuwe headmaster. Te oud, Dumbledore was 150...
Minister is Shacklebolt.
Shacklebolt was toch tijdelijk....
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  woensdag 15 augustus 2007 @ 20:26:01 #212
88233 Steve
Still the best.
pi_52400514
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:24 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:

[..]

Shacklebolt was toch tijdelijk....
In het boek ja, maar later werd hij gewoon de minister.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 08:28:09 #213
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52413801
quote:
In de webchat van laatst wordt een hoop nieuwe informatie gegeven.
Hier kan ik me trouwens wel iets bij voorstellen :
quote:
J.K. Rowling: I'm so sorry! I met a couple on launch night who had come dressed as Lupin and Tonks, and I felt dreadfully guilty as I signed their books!
GNU Terry Pratchett
  donderdag 16 augustus 2007 @ 09:30:35 #214
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52414656
Gisteren dan eindelijk deel 5 in de bios gezien en wat heb ik genoten. Vond hem veel gaver dan de eerste vier films. Had naderhand wel echt een depri-gevoel. Ja, ik ben een beetje gevoelig aangelegd en had gewoon zo'n medelijden met die arme Harry In de films kwam op de een of andere manier voor mij nog beter over hoeveel Sirius voor Harry betekende.

En wat zijn ze idd allemaal groot geworden. Vooral Malfoy. Toch wel jammer dat hij niet zoveel in deze film te zien was.
Anyway, kijk nu al helemaal uit naar de volgende films!

Grappig trouwens, toen ik naar buiten liep. Liep achter een gezinnetje en die hadden het over Snape. "Ik vertrouw hem niet" ,zei de moeder. 't zoontje: "nee, die werkt voor Voldemort hoor". Tsja, ik kan hem dan toch niet uit z'n droom helpen.

En toen het dochtertje: "Mij is iets opgevallen. Ze gebruikten de spreuk levicorpus en die wordt pas in boek 6 ontdekt!" Moet ze toch nog maar een keer boek 6 lezen dus
*´¨)
  donderdag 16 augustus 2007 @ 11:47:07 #215
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52417852
quote:
Minister is Shacklebolt.

In de webchat van laatst wordt een hoop nieuwe informatie gegeven. Plus nog in wat andere interviews, hier te bekijken.
Zover ik heb onthouden wilde ze niet te veel in de epiloog proppen, omdat je als schrijver ook dingen moest kunnen weglaten (verbeter me als ik het fout heb, ik heb het niet meer nagekeken).
Prima interview met Jonathan Ross. "Was Dobby the house elf based on Gary Lineker?"
  Redactie Frontpage donderdag 16 augustus 2007 @ 11:51:10 #216
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52417968
oh wat betreft het boek he ik had echt kippenvel van The Battle op het laatst, toen al die harnassen tot leven kwamen om te vechten
With four other people
And aliens
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:28:23 #217
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_52419133
Ik heb een groot probleem met het boek...ik kan het op de 1 of andere manier maar niet echt leuk vinden. Ik denk dat ik gewoon geen zin heb om het laatste boek van de serie te lezen, omdat ik het jammer vindt dat het voorbij is. Als julie snappen wat ik bedoel....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_52420747
Och, zeg nooit nooit. Er kunnen altijd nog Sequel of Prequels komen.
JK gaat uiteindelijk toch de aandacht missen als film 7 eenmaal passé is.
Of ze moet iets totaal anders gaan schrijven, maar dan moet je maar afwachten of het wel aanslaat.

Ikzelf hoop dat ze naast de films ook (mini-)series gaan maken. Dan komt het verhaal veel beter tot z'n recht dan dat nu met de films.
  FOK!fotograaf donderdag 16 augustus 2007 @ 14:26:32 #219
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_52422442
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:26 schreef dmace het volgende:
Och, zeg nooit nooit. Er kunnen altijd nog Sequel of Prequels komen.
JK gaat uiteindelijk toch de aandacht missen als film 7 eenmaal passé is.
Of ze moet iets totaal anders gaan schrijven, maar dan moet je maar afwachten of het wel aanslaat.

Ikzelf hoop dat ze naast de films ook (mini-)series gaan maken. Dan komt het verhaal veel beter tot z'n recht dan dat nu met de films.
De tovernaars wereld zoals door JKR bedacht leent zich ook wel goed voor meer boeken, films e.d.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_52424594
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb een groot probleem met het boek...ik kan het op de 1 of andere manier maar niet echt leuk vinden. Ik denk dat ik gewoon geen zin heb om het laatste boek van de serie te lezen, omdat ik het jammer vindt dat het voorbij is. Als julie snappen wat ik bedoel....
Ik snap precies wat je bedoelt. Voor mij is het ook één groot debacel geweest. Niet lezen dus.

PS Wel lezen hoor, dat laatste boek. Tis het laatste boek man!
  donderdag 16 augustus 2007 @ 17:36:33 #221
153506 Captain_Fabulous
pi_52428198
ik heb het gisteren uitgelezen na de laatste 20 pagina's dus een week of twee/driie vermeden te hebben....
  donderdag 16 augustus 2007 @ 18:35:11 #222
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_52429743
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:26 schreef dmace het volgende:

Ik denk niet dat dat de komende twee decennia zal gebeuren. De films waren al erg succesvol en hadden een erg hoog budget, waardoor een poging het verhaal opnieuw te visualiseren alleen maar als een rip-off beschouwd zal worden

In spinoff films oid zie ik meer heil; mensen willen best (zelfs graag) iets nieuws zien.

Maar het is niet zoalsbijvoorbeeld bij de Dune-reeks, waarvan eerst een vrij matige (zij het unieke en op zich wel interessante) film is gemaakt en later een veel toffere miniserie. (Vind ik dan )
  donderdag 16 augustus 2007 @ 19:47:37 #223
71919 wonderer
pi_52431716
Als RIckman niet meedoet met die mini-serie, kan het noooooit zo leuk worden
pi_52442851
Weet niet of ik dit al had laten zien maar iemand 'Harry Potter in tha Hood' al gezien op youtube

http://www.youtube.com/watch?v=7GpZpoaZaSE
pi_52442938
Briljant Wouser
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:23:02 #226
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52442979
Hij is goed. "Cause my name is H. Piddy"

edit: en "Voldemort is my bitch"

[ Bericht 38% gewijzigd door Lod op 17-08-2007 09:28:12 ]
GNU Terry Pratchett
pi_52443128
Superfillumpie!
  † In Memoriam † zondag 19 augustus 2007 @ 13:17:11 #228
43556 miss_dynastie
pi_52497821
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:32 schreef MeneerTim het volgende:
Ik had meer het gevoel dat zij wat mistig was toen ze het boek schreef. Dat dan weer wel.
Ik ga es ff die youtube filmpjes bekijken
pi_52498637
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:12 schreef Wouser het volgende:
Weet niet of ik dit al had laten zien maar iemand 'Harry Potter in tha Hood' al gezien op youtube

http://www.youtube.com/watch?v=7GpZpoaZaSE

Harry is daarin trouwens wel
pi_52537749
Wat is me trouwens al heel lang afvraag en waar waarschijnlijk ook al lang een antwoord op is

Tegen het einde van boek 4, waar Voldemort en zijn volgelingen gezellig in een kringetje staan, zijn er een paar mensen afwezig. Twee daarvan waren levend begraven in Azkaban, namelijk de van Detta's (Bellatrix en Rodolphus). Maar in het vijfde boek huppelt Bellatrix vrolijk rond, zonder dat het levend begraven deel nog genoemd word. Is iemand anders dit ook opgevallen of ben ik ontzettend scheel en heb ik hier overheen gelezen?
Inside me lives a skinny woman, crying to get out.. but I can usually shut the bitch up with cookies
  Redactie Frontpage maandag 20 augustus 2007 @ 20:04:15 #231
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52537967
er is een massa uitbraak geweest uit Azkaban, toen is zij vrijgekomen (geloof ik)
With four other people
And aliens
pi_52538059
Ja oke dat heb ik meegekregen, maar als je levend begraven bent, dan neem ik aan dat je dood bent. Het gaat er mij meer om dat het lijkt alsof ze ineens tot leven zijn gebracht. Of zie ik het helemaal verkeerd..?
Inside me lives a skinny woman, crying to get out.. but I can usually shut the bitch up with cookies
  Redactie Frontpage maandag 20 augustus 2007 @ 20:07:53 #233
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52538085
ik vat levend begraven op als in: daar komt ze noooooit meer uit, en niet letterlijk alsof ze dood is
With four other people
And aliens
pi_52538351
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:57 schreef PuzzleBox het volgende:
Wat is me trouwens al heel lang afvraag en waar waarschijnlijk ook al lang een antwoord op is

Tegen het einde van boek 4, waar Voldemort en zijn volgelingen gezellig in een kringetje staan, zijn er een paar mensen afwezig. Twee daarvan waren levend begraven in Azkaban, namelijk de van Detta's (Bellatrix en Rodolphus). Maar in het vijfde boek huppelt Bellatrix vrolijk rond, zonder dat het levend begraven deel nog genoemd word. Is iemand anders dit ook opgevallen of ben ik ontzettend scheel en heb ik hier overheen gelezen?
Ik heb het even terug gezocht en er staat inderdaad "levend begraven". Maar misschien bedoelde hij dit meer figuurlijk. Ze zijn tot levenslang veroordeeld in Azkaban, en dat is dus eigenlijk ook hun graf. Ik weet het niet, ik verzin ook maar wat. Voldemort zegt daarna wel gelijk dat als Azkaban wordt opengebroken, de Van Detta's (Lestrange) rijkelijk beloond zullen worden. Dus blijkbaar bedoelt hij niet letterlijk levend begraven.
pi_52538476
Hmm waarschijnlijk vat ik het inderdaad te letterlijk op..

Dank jullie beiden, alweer een raadsel opgelost
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:52:53 #236
88233 Steve
Still the best.
pi_52541702
Ik denk ook dat het meer figuurlijk is bedoeld ja.
quote:
(...)"The Lestranges should stand here," said Voldemort quietly. "But they are
entombed in Azkaban. They were faithful. They went to Azkaban rather than
renounce me. . . . When Azkaban is broken open, the Lestranges will be honored
beyond their dreams.(...)

J.K. Rowling, Harry Potter and the Goblet of Fire
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:54:54 #237
71919 wonderer
pi_52541772
Hm, "opgesloten in de tombe die Azkaban is" zou ik gedaan hebben, waarschijnlijk. Levend begraven is wel erg sterk daar.
pi_52550231
Ik vraag me af hoe men bij het vertalen van het boek op "levend begraven" is gekomen. Uit de engelse tekst maak ik toch heel duidelijk op dat het niet op die manier wordt bedoeld.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:05:30 #239
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52553602
maar levend begraven zijn is wel een soort uitdrukking bij ons (ja, ook letterlijk ja, maar ook figuurlijk geloof ik) dus ik denk dat het herkenbaarder is
With four other people
And aliens
pi_52557301
Opsluiten in een Tombe klinkt meer als een soort van Eenzame Opsluiting.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:46:58 #241
153506 Captain_Fabulous
pi_52560280
Entombed moet je hier lezen, als ' opsluiten en de sleutel weggooien'. Het drukt uit dat iemand opgesloten is zonder vooruitzicht om ooit weer vrij te komen.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:22:55 #242
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52565145
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:54 schreef wonderer het volgende:
Hm, "opgesloten in de tombe die Azkaban is" zou ik gedaan hebben, waarschijnlijk. Levend begraven is wel erg sterk daar.
Nou, dan maak je er wel een hele kutzin van hoor, op die manier. Dan kan je beter "opgesloten in de donkerste krochten van Azkaban" gebruiken, heb je iets sinisters met een oud woord dat de jongere lezers niet zo snel zullen kennen maar uit de context wel kunnen halen of kunnen vragen aan hun ouders.

Maar levend begraven kan net zo goed natuurlijk .
pi_52605971
Voor de mensen die het interesseert ik heb hier nog een hele leuke wallpaper...
http://bigweasleyfan.devi(...)ows-Desktop-62809839

Ik zelf heb hem nog aangepast met boekjes erbij gezet enzo :p
http://wouser.wo.funpic.org/Harry%20Potter%20Wall.jpg
  Redactie Frontpage woensdag 22 augustus 2007 @ 22:42:15 #244
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52606310
ik heb het boek voor de 2de keer gelezen, en het viel me ineens op dat Peeves meedeed in het gevecht en dat Trelawny (Zwamdrift) óók meevocht, daar had ik compleet overheen gelezen de 1e keer

verder vroeg ik me nog wat waf: waarom is Draco de echte meester van de elder wand, en niet Voldemort? dat heb ik gemist enzo
With four other people
And aliens
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:52:27 #245
88233 Steve
Still the best.
pi_52606698
Half-Blood Prince:
Op de toren disarmed Draco Dumbledore. Snape vermoord Dumbledore, maar Draco was al de meester over de elder wand.
DH:
Gevecht in Malfoy Manor:
Harry verslaat Draco. Harry is de meester.

Voldemort vermoord Snape, maar die is nooit de meester geweest, al denkt Voldemort dat.
  Redactie Frontpage woensdag 22 augustus 2007 @ 22:54:57 #246
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52606784
ah uiteraard ik dacht al: "Maar Draco heeft 'm niet omgelegd" maar ik was vergeten van het ontwapenen

thanks
With four other people
And aliens
pi_52609653
Ik ben bezig met het aanschaffen van de Britse hardcover adult edities van de Harry Potter boeken. Op twee delen na is de reeks nu compleet, echter op bol.com zie ik dat deel 3 en 4 niet meer leverbaar zijn. Op Amazon zie ik ze alleen tweedehands staan voor een prijs van 38 pond of meer.

Is het nu zo dat deze boeken niet meer in hardcover worden uitgegeven, of zijn ze slechts tijdelijk niet verkrijgbaar? Ik weet dat er een box komt met de complete serie, maar ik voel er niet veel voor om zeven boeken te kopen terwijl ik er maar twee nodig heb.
pi_52609767
Omg waarom ga je gewoon niet naar een boekhandel ofzo!?! en bestel je ze daar... jees kom je nooit buiten ofzo

Sorry dat ik zo doe maar ik sta hier werkelijk versteld van dat je hierop gewoon niet zelf kan komen en het dan maar hier gaat vragen... Ook vind ik de conclusie die je trekt dat de boeken niet meer in hardcover wordt uitgegeven ook vaag dit is zo'n populair boek dat ik heus wel met een gerust hart kan zeggen dat 't boek voor de komende 50 jaar nog fijn netjes wordt uitgegeven.
pi_52609949
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:37 schreef Wouser het volgende:
Omg waarom ga je gewoon niet naar een boekhandel ofzo!?! en bestel je ze daar... jees kom je nooit buiten ofzo
Het zal misschien een schok voor je zijn, maar er zijn mensen die werken voor hun geld, en daarom geen tijd hebben om in de stad rond te hangen en boekhandels af te struinen.
quote:
Ook vind ik de conclusie die je trekt dat de boeken niet meer in hardcover wordt uitgegeven ook vaag
Ik trek geen conclusie, ik stel een vraag. Vandaar het vraagteken achter de zin. Een vraagteken ziet er zo uit: ?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 02:16:18 #250
88233 Steve
Still the best.
pi_52611013
Misschien dat amazon.com ze nog wel heeft? Een andere online shop?
Ik neem aan dat ze nog wel worden gedrukt en dat ze tijdelijk niet leverbaar zijn.
pi_52612118

Deze zou ik best wel willen hebben
  donderdag 23 augustus 2007 @ 06:48:21 #252
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52612138
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:34 schreef Wouser het volgende:
Voor de mensen die het interesseert ik heb hier nog een hele leuke wallpaper...
http://bigweasleyfan.devi(...)ows-Desktop-62809839
Was er trouwens niet in een vorig topic een hele discussie over wat deze scene nou precies zou moeten voorstellen? Want dit was toch de amerikaanse cover als ik het me goed herinner.
GNU Terry Pratchett
pi_52612404
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:49 schreef chibibo het volgende:

[..]

Het zal misschien een schok voor je zijn, maar er zijn mensen die werken voor hun geld, en daarom geen tijd hebben om in de stad rond te hangen en boekhandels af te struinen.
[..]

Ik trek geen conclusie, ik stel een vraag. Vandaar het vraagteken achter de zin. Een vraagteken ziet er zo uit: ?
Ik heb medelijden met je dat je niet even 5min een boekhandel kan binnen lopen
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 06:48 schreef Lod het volgende:

[..]

Was er trouwens niet in een vorig topic een hele discussie over wat deze scene nou precies zou moeten voorstellen? Want dit was toch de amerikaanse cover als ik het me goed herinner.
Dat is de scene in waar alle ze op Hogwarts altijd eten ben ff naam kwijt, grote hal? Naja in iedergeval klopt de wel niet helemaal want dit is het moment waarop Voldemort z'n toverstaf verliest aan Harry (die is nu in de lucht) maar Harry heeft zelf nog gewoon z'n eigen toverstaf maar die zie je dus niet.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 08:18:05 #254
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_52612506
Weet iemand toevallig nog leuke fanfiction die zich afspelen tussen de laatste twee hoofdstukken?
Dus na de overwinning, maar voor de epilogue (19 years later).
pi_52614009
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 06:38 schreef zoeperzazke het volgende:
[afbeelding]

Dat is inderdaad een leuk kistje.
  Redactie Frontpage donderdag 23 augustus 2007 @ 10:41:13 #256
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52615004
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:49 schreef chibibo het volgende:

[..]

[..]

probeer het eens bij selexyz, die bezorgt ook geloof ik
With four other people
And aliens
pi_52617473
quote:
[afbeelding]

Ik oooook

Waar heb je die vandaan gehaald???
Geef eens een link???
pi_52617490
quote:
[afbeelding]

Nou anders ik wel!
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:13:46 #259
88233 Steve
Still the best.
pi_52617569
quote:
[afbeelding]

Die is supergaaf ja.
Alleen ik hoef de Amerikaanse editie niet.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:55:03 #261
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52618681
Toch jammer dat bij de adult versie de laatste twee boeken een andere lay-out hebben. Ik heb altijd liever dat zo'n serie er consistent uitziet.
En de kist lijkt me alleen maar onhandig in de boekenkast.
GNU Terry Pratchett
pi_52618870
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:41 schreef Etcetera het volgende:
probeer het eens bij selexyz, die bezorgt ook geloof ik
Bedankt voor de tip! Een van de grootste boekenketens van Nederland, en die zie ik over het hoofd.

Helaas zijn ze daar ook "(tijdelijk) niet leverbaar". Echter zie ik net op bol.com dat Prisoner of Azkaban nu wel verkrijgbaar is, dus die heb ik meteen maar besteld. Ik ga er van uit dat deel 4 vroeg of laat ook wel weer in de winkel komt te liggen. Paniek om niks dus.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:12:20 #263
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_52619141
Ik ben net klaar net klaar met lezen van 7. Ik hoop echt dat ze de rechten aan een andere schrijver ofzo gaat doneren. IMO mag het verhaal van HP niet zo gemakkelijk sterven. Wij lezers moeten wanneer het genoeg is, niet de schrijvers. Immers: Een verhaal kiest de schrijf(st)er om geschreven te worden, niet anders om. Heeft Rowling volgens mij zelf gezegd
pi_52623904
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:12 schreef G.Fawkes het volgende:
Immers: Een verhaal kiest de schrijf(st)er om geschreven te worden, niet anders om. Heeft Rowling volgens mij zelf gezegd
Maar een verhaal is op een gegeven moment af. Anders wordt het een soort soap, waarin Harry na zijn midlife crisis weer hertrouwt met Ginny, die eigenlijk niet Ginny is maar Romilda Vane die Polyjuice Potion gebruikt. Of zoiets
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:48:14 #265
159979 G.Fawkes
pi_52624165
Ik zou willen dat weis & hickmann gaan schrijven over de kinderen van Harry enz
pi_52628808
Vraagje weet iemand waar je high detailed images kan krijgen van de covers van de HP boeken
  donderdag 23 augustus 2007 @ 23:18:06 #267
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_52636365
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:48 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik zou willen dat weis & hickmann gaan schrijven over de kinderen van Harry enz
Maar we hebben toch al Herbert Jr. & Anderson om geliefde boekenreeksen te verneuken?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:52:12 #268
159979 G.Fawkes
pi_52641647
Weis & Hickmann verneuken geen boeken. Mijn favoriete schrijvsters!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:01:00 #269
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52641780
Ben ik de enige die niet weet waar jullie het over hebben?
GNU Terry Pratchett
pi_52641853
Neuh...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:15:41 #271
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_52642013
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 08:52 schreef G.Fawkes het volgende:
Weis & Hickmann verneuken geen boeken. Mijn favoriete schrijvsters!
Nee klopt, hun boeken zijn superleuk
Maar ik heb gewoon niet zo'n vertrouwen in pogingen om een succesvolle boekenreeks nieuw leven in te blazen met (een) andere schrijver(s)
pi_52642167
*zucht*
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:41:53 #273
159979 G.Fawkes
pi_52642445
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 09:15 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Nee klopt, hun boeken zijn superleuk
Maar ik heb gewoon niet zo'n vertrouwen in pogingen om een succesvolle boekenreeks nieuw leven in te blazen met (een) andere schrijver(s)
Ik zou het met je eens zijn als het boek over Harry Potter zou moeten gaan. Maar ik denk dat het beter over Albus, James en Lily kan gaan...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:51:59 #274
88233 Steve
Still the best.
pi_52660344
http://hedwigisnotdead.com/

Zelfde idee als dumbledoreisnotdead.com.
pi_52660450
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 20:51 schreef alwaysthebest het volgende:

OMG

Wie bedenkt zoiets
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:15:00 #276
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52664630
Wat voor boeken schrijven Weis & Hickmann?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:22:24 #277
71919 wonderer
pi_52664862
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:15 schreef MeneerTim het volgende:
Wat voor boeken schrijven Weis & Hickmann?
Fantasy.
pi_52664890
Door dit topic ben ik het laatste boek

"Harry Potter and the Deathly Spoilers" gaan noemen.

Mensen blijven me vreemd aankijken.
pi_52667586
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 08:18 schreef PPL het volgende:
Weet iemand toevallig nog leuke fanfiction die zich afspelen tussen de laatste twee hoofdstukken?
Dus na de overwinning, maar voor de epilogue (19 years later).
Er is er op het moment een serie bezig hier: http://sam-storyteller.livejournal.com/tag/legion+of+ghosts (onderaan zijn de eerste hoofdstukken.)

Het is nog niet af maar tot nu toe wel interessant.
pi_52715899
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 20:51 schreef alwaysthebest het volgende:

Maffe site

Hedwig had horcruxen enzow
Hedwig kon ga nie toveren
Hoe verzinnen ze het
pi_52719643
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:23 schreef IHVK het volgende:
Door dit topic ben ik het laatste boek

"Harry Potter and the Deathly Spoilers" gaan noemen.

Mensen blijven me vreemd aankijken.
!
pi_52739836
alwaysthebest - donderdag 23 augustus 2007 @ 02:16

eens kijken wat 't volgende record wordt
  maandag 27 augustus 2007 @ 23:13:12 #283
88233 Steve
Still the best.
pi_52740711
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 22:34 schreef Wouser het volgende:
alwaysthebest - donderdag 23 augustus 2007 @ 02:16

eens kijken wat 't volgende record wordt
Huh?
pi_52744919
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 23:13 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Huh?
Hoeveel dagen er niet in 't topic meer gepost wordt omdat HP afgelopen is
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 08:59:48 #285
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52745507
We krijgen nog een encyclopedie. Daar moet toch ook over gepraat worden.
GNU Terry Pratchett
  FOK!fotograaf dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:42:46 #286
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_52746173
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 08:59 schreef Lod het volgende:
We krijgen nog een encyclopedie. Daar moet toch ook over gepraat worden.
En nog 2 films en de Nederlandse release van the Deathly Hallows... Dus nig genoeg om over te kleppen....
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:54:00 #287
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52746396
Theoretisch gezien gaan deze topics alleen over de boeken natuurlijk, de films moet in TV. Hoewel de foto's nooit weg zijn als bladvulling.
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:23:00 #288
88233 Steve
Still the best.
pi_52750144
Over een paar dagen wordt de Nederlandse cover bekend gemaakt. Ik ben benieuwd welk moment ze nu pakken. Misschien een treinstation? Of de vlucht met de draak?
  Redactie Frontpage dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:24:37 #289
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52750201
dat zat ik me ook al af te vragen mss wel iets met de inbraak in Gringotts, in de kluis ofzo ben wel erg nieuwsgierig iig
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:37:04 #290
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52750506
Ik denk dat ze een spannende scene uit de tent pakken.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:20:49 #291
22457 Patch
pi_52751328
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:37 schreef MeneerTim het volgende:
Ik denk dat ze een spannende scene uit de tent pakken.
dat denk ik ook
pi_52751977
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:23 schreef alwaysthebest het volgende:
Over een paar dagen wordt de Nederlandse cover bekend gemaakt. Ik ben benieuwd welk moment ze nu pakken. Misschien een treinstation? Of de vlucht met de draak?
Ben ook benieuwd...
verwacht dat ze vast zullen houden aan de gewoonte geen gezichten te laten zien
pi_52755693
Ik ben ook heel benieuwd naar de Nederlandse kaft. Die blijven toch de mooiste van allemaal. De laatste 2 boeken heb ik voor mijn broertje gekocht vanwege de kaft, en niet omdat hij ze zo graag wilde lezen
pi_52765664
ik denk met de doe van snape (patronus)
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:22:28 #295
88233 Steve
Still the best.
pi_52765940
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:13 schreef poon het volgende:
ik denk met de doe van snape (patronus)
Oh dat vind ik wel een goeie! Bos met een meertje in de achtergrond en een witte spookachtige hinde die ernaar toe loopt.
pi_52766195
Ik hoop een beetje op iets met het kerkhof van Godric's Hollow.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:46:58 #297
88233 Steve
Still the best.
pi_52766724
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:30 schreef Biancavia het volgende:
Ik hoop een beetje op iets met het kerkhof van Godric's Hollow.
Of het moment dat Nagini uit Matilda Bagshot komt. Dat lijkt me echt heel goor om te zien.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:49:30 #298
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_52766813
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:46 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Of het moment dat Nagini uit Matilda Bagshot komt. Dat lijkt me echt heel goor om te zien.
Dobby dood in het gras. Met een dolk in zijn borst. Bloedend. Een paars tongetje uit zijn gore elfenbek.

Ja, dat zou perfect zijn
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:51:45 #299
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_52766870
Ik met mijn stomme broertje het boek bespreken.
Ik: "OMG, wat een hoge bodycount!"
Hij: "Welke dood vond jij het schokkendst?"
Ik: "Duh..."
Hij: "Dobby!" Ik: "Hedwig!"
*stilte*
Ik: "Kneus! Dobby kreeg zijn verdiende loon!"
Hij: "NEE! Dobby was mijn favoriet! En Hedwig was maar een suffe uil!"

De deceptie En dat is dan je familie
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:53:30 #300
88233 Steve
Still the best.
pi_52766933
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:51 schreef Zhenar het volgende:
Ik met mijn stomme broertje het boek bespreken.
Ik: "OMG, wat een hoge bodycount!"
Hij: "Welke dood vond jij het schokkendst?"
Ik: "Duh..."
Hij: "Dobby!" Ik: "Hedwig!"
*stilte*
Ik: "Kneus! Dobby kreeg zijn verdiende loon!"
Hij: "NEE! Dobby was mijn favoriet! En Hedwig was maar een suffe uil!"

De deceptie En dat is dan je familie
. Jij. Je broertje.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 07:14:13 #301
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52771829
Ik kon ook niet echt rouwig zijn om het verscheiden van die huiself. Had in de boeken al een hekel aan dat karakter en na de films is dat alleen maar erger geworden.

Heb deze maar aangemaakt voor het vervolg: Harry Potter and the Deathly Hallows SPOILERS deel 6

[ Bericht 34% gewijzigd door Lod op 29-08-2007 07:22:00 ]
GNU Terry Pratchett
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')