toen ik het las was het toch echt Blair in m´n hoofd/gedachtenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:00 schreef alwaysthebest het volgende:
In HBP zou het John Major moeten zijn.
Omdat in DH de geboorte- en sterfdata van James en Lily staan En aangezien Harry 1 jaar was toen zij stierven, mag duidelijk zijn wanneer Harry geboren is en dus wanneer de boeken zich afspelen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:20 schreef Sloggi het volgende:
Hoe weten jullie dat HBP in dat jaar speelt?
Als het toch niet uitmaakt, kun je net zo goed aanhouden zoals het was toen je begon met schrijven, lijkt me. Uit ervaring weet ik dat tijdlijnen aanpassen je hele plot in de war kunnen gooien.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:26 schreef Sloggi het volgende:
Aha, ok. Wel raar eigenlijk; het eerste boek kwam uit in '97 (?), terwijl het zich afspeelde in 1990 ofzo. Het feit dat het verhaal 7 jaar eerder speelt heeft verder ook totaal geen functie in de boeken geloof ik. Ik vraag me af waarom ze dit zo gedaan heeft.
De Harry Potter Lexicon is wat dat betreft misschien nog beter, daar kan niet iedereen zomaar alles aanpassen en is behoorlijk volledig (afgezien van DH, informatie daaruit zijn ze nog aan het bijwerken ).quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:27 schreef thijsdetweede het volgende:
En nog wat hintjes her en der. Zo staat er in the Chamber dat Nearly Headless Nick overleed in 1492, en het was zijn 500ste deathday party.
Ik verzin het niet zelf, voor dit soort extreem nutteloze feitenkennis hebben we wikipedia.
http://en.wikipedia.org/w(...)Harry_Potter_stories
Daar woont Ali G. toch ?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:22 schreef thijsdetweede het volgende:
Staines
Het voordeel van een serie een paar jaar terug in de tijd plaatsen is dat je niet door de actualiteit kan worden ingehaald. Technische of (geo)politieke ontwikkelingen zijn allemaal bekend en je bent niet hopeloos verouderd op het moment van uitkomen. Een van de boeken van Dan Brown is bijvoorbeeld zo achterhaald dat het bijna onleesbaar is geworden. Had Rowling de boeken nu geplaatst dan had ze op een gegeven moment de aanslagen in Londen erin moeten verwerken om de schijn van een parallelwereld op te houden of moeten besluiten om die geheel te negeren. Ook zit je met dingen als mobiele telefoons, computers, internet enz enz enz die ze nu heel makkelijk kon negeren.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:26 schreef Sloggi het volgende:
Aha, ok. Wel raar eigenlijk; het eerste boek kwam uit in '97 (?), terwijl het zich afspeelde in 1990 ofzo. Het feit dat het verhaal 7 jaar eerder speelt heeft verder ook totaal geen functie in de boeken geloof ik. Ik vraag me af waarom ze dit zo gedaan heeft.
Niet alleen dat hoor, je ziet het namelijk bij een heleboel boeken. Het ergst zijn de boeken (zoals die ene van Dan Brown bijv.) waar er hoog wordt opgegeven van speciale topcapaciteiten van computers die een jaar of twee later zo achterhaald zijn dat je ze niet eens meer aan de derde wereld wil doneren.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:33 schreef Sloggi het volgende:
Zit wel wat in, ja. Tovenaars functioneren toch het beste in een zo ouderwets mogelijke wereld.
Hebben ze sowieso wel stroom? Op die school is het ook niet echt noodzakelijk aangezien alles via magie geregeld kan worden en de leerlingen vaak praktisch bezig zijn.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:10 schreef Sloggi het volgende:
Rowling omzeilt dat probleem sowieso heel handig door Hogwarth's neer te zetten als een ouderwets school: geen liften, centrale verwarming (?), zelfs geen vaste telefoons voor zover bekend, geen enkele computer terwijl die dingen in '97 toch al regelmatig te vinden waren in scholen.
Wie heeft een computer nodig als er ganzenveren zijn die uit zichzelf schrijven?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:10 schreef Sloggi het volgende:
Rowling omzeilt dat probleem sowieso heel handig door Hogwarth's neer te zetten als een ouderwets school: geen liften, centrale verwarming (?), zelfs geen vaste telefoons voor zover bekend, geen enkele computer terwijl die dingen in '97 toch al regelmatig te vinden waren in scholen.
Je hebt ze zelfs mét spellcorrectorquote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wie heeft een computer nodig als er ganzenveren zijn die uit zichzelf schrijven?
denk het niet....quote:
Oblividinges.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:21 schreef Patch het volgende:
[..]
denk het niet....
Dan zou er ook een wizard-electriciteitsbedrijf moeten zijn...
Een muggle-electriciteits-bedrijf zou de cover-up bekendmaken toch?
Die dingen passen ook echt bij Hogwartsquote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:10 schreef Sloggi het volgende:
Of douches? Het enige bad dat er bestaat is die uit GoF met al die kleuren stralen enzo. En dat is alleen voor Headpersons en Prefects.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hebben ze sowieso wel stroom? Op die school is het ook niet echt noodzakelijk aangezien alles via magie geregeld kan worden en de leerlingen vaak praktisch bezig zijn.
Er zullen best gewone douches zijn bij de slaapkamers. Die zullen wel magisch werken.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Of douches? Het enige bad dat er bestaat is die uit GoF met al die kleuren stralen enzo. En dat is alleen voor Headpersons en Prefects.
Google was toch wel handig geweest toen ze aan het zoeken waren naar Flamel.quote:
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:34 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Google was toch wel handig geweest toen ze aan het zoeken waren naar Flamel.
Stel je voor, dat er om de twee pagina's een kort plasmoment in het boek zit, en om de 5 pagina's een gote boodschap-scènequote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:34 schreef thijsdetweede het volgende:
wc's komen ook alleen maar voor als ze niet gebruikt worden waar ze voor zijn uitgevonden.
Nu niet, maar als Rowling het vanaf het begin zo had geschreven, was niemand er over gevallen, lijkt me.quote:
Hermione liet de badjas van haar schouders glijden en stapte in een stoomwolk onder de hete douche. Met een zucht van ontspanning liet ze het water door haar haar en over haar gezicht stromen. Met gesloten ogen grabbelde ze naar de zeep. Per ongeluk stoot ze de zeep uit het bakje en deze glibbert onder de muur de andere douche in waar Ginny net bezig was haar benen te scheren.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:39 schreef alwaysthebest het volgende:
Harry in een groot gevecht met Voldemort: 'Kut, ik moet pissen man! Time Out!!! Harry rent naar de wc's. Shit, niet die met Moaning Myrtle! Harry rent met beide handen om zijn zaakje naar de volgende wc. Eindelijk kan hij opgelucht ademhalen...
Voorbereiding op z'n muggle disguise, zoiets als Superman.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:47 schreef wonderer het volgende:
Wat ik me wel afvraag is waarom hij al die tijd met een bril loopt. Als botten teruggegroeid kunnen worden, dan is bijziendheid toch ook wel te verhelpen?
Laat maar, ik kan me er íets bij voorstellen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:47 schreef wonderer het volgende:
Voor douchescenes verwijs ik trouwens even naar de talloze fanfics
links !quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:47 schreef wonderer het volgende:
Voor douchescenes verwijs ik trouwens even naar de talloze fanfics
Ik moet waarschijnlijk net zoveel googlen als jij, ik lees dat soort spul nietquote:
Beyond the veil is een Engelse term voor doodgaan, het aardse verlaten, etc. Het stamt (zoals zoveel) uit de Bijbel.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:11 schreef MeneerTim het volgende:
Maar goed, ik heb dus niets gemist wat het gordijn verklaard waarachter Sirius is verdwenen?
Wat doe je dan hier als je toch het meeste niet begrijptquote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:36 schreef Sloggi het volgende:
Nee, niet gelezen. Ik heb geen zin om de m.i. vreselijk kinderachtige eerste boeken te lezen, die je gelezen moet hebben om de latere delen te kunnen waarderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |