abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52029029
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:04 schreef Patch het volgende:
Ik heb me van alle Harry Potter-sites afzijdig gehouden, geen berichten gelezen in de kranten en als er iets op tv kwam, meteen afgezet. Daarnaast het boek via internet besteld, voor 14 Euro, kreeg er een Harry Potter DVD gratis bij.

Nergens last van gehad.

Maar inderdaad, spoileren is zoooo low....
waar heb je dat gedaan? Nu voel ik me wel bestolen bij bol.com. Kwil ook wel een dvd.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:55:20 #52
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_52029129
Je voelt je bestolen bij bol.com omdat een andere site er iets gratis bij geeft?
And all the things you do with it
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:57:35 #53
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52029190
En Patch kennende geen Nederlandse site.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:00:48 #54
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_52029293
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:57 schreef Dagonet het volgende:
En Patch kennende geen Nederlandse site.
?
Ik bestel vrijwel nooit iets op buitenlandse sites...

het was gewoon bij het Kruidvat.

DVD van Harry Potter, documentaire met Hugh Laurie
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:07:36 #55
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52029499
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:00 schreef Patch het volgende:

[..]

?
Ik bestel vrijwel nooit iets op buitenlandse sites...

het was gewoon bij het Kruidvat.

DVD van Harry Potter, documentaire met Hugh Laurie
Jij had toch altijd van die speciale edities uit Japan enzo?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:13:07 #56
22457 Patch
pi_52029681
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Jij had toch altijd van die speciale edities uit Japan enzo?

neen, dat ben ik niet

Het was overigens wel de mooie volwassenversie, dus niet die kleurrijke...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_52029944
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:55 schreef Houtspeer het volgende:
Je voelt je bestolen bij bol.com omdat een andere site er iets gratis bij geeft?
Nee hoor, ik overdrijf een beetje. Ik ben gewoon niet vies van de films.
pi_52035297
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:52 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het vetgedrukte klopt natuurlijk niet, maar de waarheid maakt de gelijkenis enkel groter: Filch is natuurlijk gewoon een smerige, vieze vent. Net als Gregor uit Groosham Grange.
Ik las vroeger alle boeken van Horowitz. Ik vond het goede boeken, vooral de 4 delen met als eerste deel "kernenergie voor de duivel". Toch vind ik HP beter als Grieselstate. Het moet mogelijk zijn om verhalen te verbeteren, anders zouden ze nooit meer fantasy boeken kunnen schrijven.
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
pi_52039949
TerugVindPotter
Spoilers!
pi_52040016
Rowling is trouwens behoorlijk open over de boeken die ze heeft gelezen.

En het is inderdaad niet de originaliteit van het verhaal die essentieel is bij Rowling, maar de manier hoe ze het brengt. Hoe ze elk detail beschrijft zonder dat het gaat vervelen.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:24:12 #61
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_52043587
Heerlijk boek, maar niet dik genoeg naar mijn mening

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden eigenlijk... Ik denk dat ik de anticipatie naar een nieuw verhaal mis
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
pi_52045589
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:16 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Prima recensie.
Hahaha, ik liet me even gaan, sorry.
pi_52045745
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:05 schreef Wouser het volgende:
[afbeelding]

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_52045875
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 14:36 schreef sanakthe het volgende:

[..]

Hahaha, ik liet me even gaan, sorry.
Maar wat vond je er nou van? Goed of slecht?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:58:18 #65
187660 WinterWolvin
Sex, Absinthe and Rock 'n
pi_52049340
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:24 schreef Roa het volgende:
Heerlijk boek, maar niet dik genoeg naar mijn mening

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden eigenlijk... Ik denk dat ik de anticipatie naar een nieuw verhaal mis
Nou ik vond die stukken die ze in de tent zaten behoorlijk
Maar dikker had zeker gemogen
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:32:08 #66
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_52050153
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:58 schreef WinterWolvin het volgende:

[..]

Nou ik vond die stukken die ze in de tent zaten behoorlijk
Maar dikker had zeker gemogen
Als 'ie dikker was had ze dat misschien interessanter kunnen maken
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:36:58 #67
187660 WinterWolvin
Sex, Absinthe and Rock 'n
pi_52050277
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:32 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Als 'ie dikker was had ze dat misschien interessanter kunnen maken
Ja en dan had ik niet half gapend zitten lezen....
pi_52051028
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 14:52 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Maar wat vond je er nou van? Goed of slecht?
Goed.

Hoe ze bijvoorbeeld terug ging naar de vorige delen, om dingen uit te leggen. Hoe ze nog steeds alles zo goed uitlegt zonder dat het verveelt. En hoe de personages gegroeid zijn, qua persoonlijkheid. En de vette plotwendingen, dingen die je echt totaal niet verwacht (Snape).

Trouwens, een ding wat ik niet echt snapte.. wat was dat ene die op de grond lag in de hoofdstuk "Kings Cross" Voldemort's ziel/lichaam? Ik heb dat stuk een beetje te snel gelezen.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:18:09 #69
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52051320
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:05 schreef sanakthe het volgende:
En de vette plotwendingen, dingen die je echt totaal niet verwacht (Snape).
Vanaf boek 1 was het al overduidelijk dat Snape aan de goede kant stond. En na Harry's stiekeme kijkje in Snape's gedachten in boek 5/6 (?) was ook de reden bekend.
Ondanks dat Snape aan de goede kant stond is hij in wezen slecht, bijna net zo erg als Voldemort. Dat vind ik dan wel weer mooi.
GNU Terry Pratchett
pi_52051477
Ow, dat kan ik me dus niet meer herinneren.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:29:41 #71
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_52051599
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:18 schreef Lod het volgende:
Ondanks dat Snape aan de goede kant stond is hij in wezen slecht, bijna net zo erg als Voldemort. Dat vind ik dan wel weer mooi.
waar baseer je dat op? omdat hij bij Slytherin zat?!

ik zie hem niet als slecht, wel als zwak en beschadigd (excuses voor de hulpverlener in mij ). Het feit dat hij even "voor het echie" bij de Death Eaters heeft gezeten is vergelijkbaar met het verhaal van Dumbledore: vrijwel iedereen heeft moeite met het weerstaan van macht.
En ja, hij had 'n hekel aan Potter, als zijnde de copy van James, maar ook dat maakt iemand niet slecht... toch?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:35:49 #72
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52051744
quote:

[..]

Vanaf boek 1 was het al overduidelijk dat Snape aan de goede kant stond. En na Harry's stiekeme kijkje in Snape's gedachten in boek 5/6 (?) was ook de reden bekend.
Hoe begreep jij uit de gedachten van Sneep in The Halfblood Prince dat Snape verliefd is op Lily en daarom door Dumbledore overgehaald is om haar zoon te beschermen? Je kan hoogstens twijfelen aan zijn motieven, maar Rowling schrijft steeds haar boeken zo dat je wel een vermoeden kan hebben, maar nooit een plotwending van tevoren kan raden. Je hebt de informatie die ze later geeft altijd nodig om uitsluitsel te geven. Na de eerste zes boeken konden we slechts speculeren.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:40:36 #73
88233 Steve
Still the best.
pi_52051852
Hij deed hatelijk tegen iedereen. Het enige waardoor hij goed was was door Lily. Ik zie het meer als een verbitterde man die nooit echt een positief leven heeft gekend, en waardering zocht bij de Death Eaters. En dat heeft hem ook nog Lily gekost.
Maar, van Harry kun je ook niet zeggen dat hij een vrolijk leven heeft gehad, en hij is er toch wel redelijk uitgekomen.
"It is our choices, (..) that show what we truly are, far more than our abilities." (om maar even Dumbledore te quoten ). Snape heeft uiteindelijk de goede keuze gemaakt, en dat maakt hem een held, maar het blijft een onaangename man. Was het niet voor Lily geweest dan was hij nu een van de Death Eaters, en ik kan me voorstellen dat je hem daardoor wel als slecht ziet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Steve op 02-08-2007 18:46:17 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:02:00 #74
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52052289
http://hatrack.com/misc/who-is-snape.shtml

Een heel goede karakterstudie door veelvuldig bekroond schrijver Orson Scott Card.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:06:29 #75
22457 Patch
pi_52052401
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 19:02 schreef Dagonet het volgende:

Een heel goede karakterstudie door veelvuldig bekroond schrijver Orson Scott Card.
ik heb het nog niet allemaal doorgelezen, maar is dit niet beperkt tot en met HBP ?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:23:09 #76
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_52052774
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:40 schreef alwaysthebest het volgende:
Hij deed hatelijk tegen iedereen. Het enige waardoor hij goed was was door Lily. Ik zie het meer als een verbitterde man die nooit echt een positief leven heeft gekend, en waardering zocht bij de Death Eaters. En dat heeft hem ook nog Lily gekost. [..] Snape heeft uiteindelijk de goede keuze gemaakt, en dat maakt hem een held, maar het blijft een onaangename man. Was het niet voor Lily geweest dan was hij nu een van de Death Eaters, en ik kan me voorstellen dat je hem daardoor wel als slecht ziet.
precies, zo zie ik het ook!! Maar juist doordát hij door Lily als het ware overeind wordt gehouden, is het verschil met Voldemort zo duidelijk (die kan immers van niemand houden)... en dat maakt hem niet slecht....

wel 'n lul natuurlijk, maar da's wat anders
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:27:32 #77
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52052883
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 19:06 schreef Patch het volgende:

[..]

ik heb het nog niet allemaal doorgelezen, maar is dit niet beperkt tot en met HBP ?
Yup, plus voorspellingen voor boek zeven die compleet uitkomen. Hij heeft Snape spot on.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:04:29 #78
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52053949
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:29 schreef babette21 het volgende:
waar baseer je dat op? omdat hij bij Slytherin zat?!

ik zie hem niet als slecht, wel als zwak en beschadigd (excuses voor de hulpverlener in mij ). Het feit dat hij even "voor het echie" bij de Death Eaters heeft gezeten is vergelijkbaar met het verhaal van Dumbledore: vrijwel iedereen heeft moeite met het weerstaan van macht.
En ja, hij had 'n hekel aan Potter, als zijnde de copy van James, maar ook dat maakt iemand niet slecht... toch?
Hij was niet slecht omdat hij bij Slytherin zat, hij zat bij Slytherin omdat hij slecht was. Hij is gemeen tegen iedereen behalve mensen van zijn eigen huis, dus hij is niet zomaar een chagrijn: hij kiest bewust zijn slachtoffers uit. Verder nog zijn voorliefde voor de zwarte kunst én het feit dat hij de Sectumsempra spreuk uitvind wat ook niet een van de meest lieftallige is. En zo zijn er veel meer dingen te verzinnen waarom Snape slecht is, ondanks dat hij aan de goede kant stond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lod op 02-08-2007 20:16:05 ]
GNU Terry Pratchett
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:15:37 #79
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52054263
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:35 schreef MeneerTim het volgende:
Hoe begreep jij uit de gedachten van Sneep in The Halfblood Prince dat Snape verliefd is op Lily en daarom door Dumbledore overgehaald is om haar zoon te beschermen?
Ik vond het vrij voor de hand liggend eigenlijk.
In the Order of the Phoenix in hoofdstuk 28 "Snape's worst memory" (blz 550 Engelse kindervariant) haalt Snape de herinnering uit zijn geheugen over het gebeuren na de examens. Daarin wordt duidelijk dat hij ernstig gepest wordt en niet populair is. Als een impopulaire en onzekere puber die continu gepest wordt gered wordt door een leuke, populaire jongedame dan kan er maar 1 ding gebeuren: hij wordt verliefd op haar. En waarom haalt hij juist die herinnering eruit? Omdat hij niet wil dat iemand ziet dat hij gepest is, of omdat hij niet wil dat iemand ziet wat hij voor Lily voelt?
Hij is een overtuigd Death Eater en ik meende ook gewaardeerd door Voldemort (maar dat weet ik niet zeker, misschien dat ik dat er zelf bij bedacht heb). Hij geeft een deel van de prophecy door maar switch daarna vrij snel naar Dumbledore als hij hoort dat de Potters het beoogde doelwit zijn. Ook daar kan maar een reden voor zijn en dat is niet omdat hij opeens wroeging krijgt van zijn daden.

En het belangrijkste: in de boeken komt heel duidelijk naar voren dat het kwade niet kan overwinnen omdat ze niet begrijpen wat liefde (en de kracht daarvan) is. Dumbledore zelf hamert daar regelmatig op dat niets zo belangrijk is als liefde. Hij is overtuigd van de loyaliteit van Snape dus die moet daar verdomd goede argumenten voor hebben gehad om DD te kunnen overtuigen. Een bloemetje en een het spijt me zijn niet afdoende, ook smoesjes van de Imperius curse o.i.d zijn onvoldoende. De echte liefde voor een bepaald iemand wel.

[ Bericht 15% gewijzigd door Lod op 02-08-2007 20:22:27 ]
GNU Terry Pratchett
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:21:04 #80
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_52054408
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:04 schreef Lod het volgende:
Hij was niet slecht omdat hij bij Slytherin zat, hij zat bij Slytherin omdat hij slecht was.
da's dus precies wat Potter op het laatst tegenspreekt, tegen Albus.
quote:
Hij is gemeen tegen iedereen behalve mensen van zijn eigen huis, dus hij is niet zomaar een chagrijn hij kiest bewust zijn slachtoffers uit. Verder nog zijn voorliefde voor de zwarte kunst én het feit dat hij de Sectumsempra spreuk uitvind wat ook niet een van de meest lieftallige is. En zo zijn er veel meer dingen te verzinnen waarom Snape slecht is, ondanks dat hij aan de goede kant stond.
ja da's wat ik ook zeg: 't is geen lekkertje. Maar jij vergeleek 'm zojuist met Voldemort, en da's niet terecht (vind ik). Volgens mij is 't juist het doel van Rowling om er (ondere andere, want 't mens is een en al moraal) op te wijzen dat iedereen z'n duistere kant heeft, wie je bent wordt uiteindelijk bepaald door de keuze's die je maakt.

anyway, grappig dat iedereen het zo op zijn eigen manier interpreteert
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:34:00 #81
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52054871
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:21 schreef babette21 het volgende:
da's dus precies wat Potter op het laatst tegenspreekt, tegen Albus.
Dat kan ik zo snel niet terugvinden?
quote:
ja da's wat ik ook zeg: 't is geen lekkertje. Maar jij vergeleek 'm zojuist met Voldemort, en da's niet terecht (vind ik).
Ik denk dat als er niet iemand was geweest als Lily in het leven van Snape dat hij echt wel die richting zou zijn opgegaan. Ik denk eerder dat het moraal van Rowling voor Snape is dat ook de meest duistere figuren ergens nog iets goeds hebben zitten, de antagonist van Dumbledore/Harry (wie van de twee weet ik nog niet helemaal).

Verder blijft Snape mijn meest favoriete karakter in de boeken (en de films).
Ik zat me net nog af te vragen: in het laatste hoofdstuk komen ze terecht in de Headmaster's room met alle schilderijen van voorgaande Headmasters. Technisch gezien hoort daar nu ook een schilderij van Snape te hangen toch? Ik kan me alleen niet herinneren dat die genoemd werd.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:35:24 #82
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52054932
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:34 schreef Lod het volgende:

[..]

Dat kan ik zo snel niet terugvinden?
Epiloog.
quote:
Verder blijft Snape mijn meest favoriete karakter in de boeken (en de films).
Ik zat me net nog af te vragen: in het laatste hoofdstuk komen ze terecht in de Headmaster's room met alle schilderijen van voorgaande Headmasters. Technisch gezien hoort daar nu ook een schilderij van Snape te hangen toch? Ik kan me alleen niet herinneren dat die genoemd werd.
Snape hing er inderdaad niet, was wel een reden voor, staat in een interview
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:36:29 #83
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52054961
Ah, het gaat om Albus jr.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 2 augustus 2007 @ 21:32:01 #84
88233 Steve
Still the best.
pi_52056725
Over dat schilderij: in de chat zegt ze dat ze bewust geen schilderij op heeft gehangen omdat Snape ervoor gekozen heeft geen hoofd van Hogwarts te zijn op het eind, hij diende zijn ontslag in. Vlak voor het grote gevecht vluchtte hij weg.
quote:
Laura Trego: Was the absence of Snape's portrait in the headmaster's office in the last scene innocent or deliberate?

J.K. Rowling: It was deliberate. Snape had effectively abandoned his post before dying, so he had not merited inclusion in these august circles. However, I like to think that Harry would be instrumental in ensuring that Snape’s portrait would appear there in due course.
Oh, nog iets: James deed zo hatelijk tegen Snape omdat hij wist van Snape's gevoelens jegens Lily. Hij was dus jaloers.

Leuke link overigens Dago.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:14:08 #85
164931 Houtspeer
pi_52058149
Volgens mij hangen er alleen schilederijen van headmasters als ze dood zijn. Of heb ik het nu mis?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:32:46 #86
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52058789
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:32 schreef alwaysthebest het volgende:

Leuke link overigens Dago.
Ja he? Duidelijk iemand die weet waar hij over praat.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:44:40 #87
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52061088
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:15 schreef Lod het volgende:

[..]

Ik vond het vrij voor de hand liggend eigenlijk.
In the Order of the Phoenix in hoofdstuk 28 "Snape's worst memory" (blz 550 Engelse kindervariant) haalt Snape de herinnering uit zijn geheugen over het gebeuren na de examens. Daarin wordt duidelijk dat hij ernstig gepest wordt en niet populair is. Als een impopulaire en onzekere puber die continu gepest wordt gered wordt door een leuke, populaire jongedame dan kan er maar 1 ding gebeuren: hij wordt verliefd op haar. En waarom haalt hij juist die herinnering eruit? Omdat hij niet wil dat iemand ziet dat hij gepest is, of omdat hij niet wil dat iemand ziet wat hij voor Lily voelt?
Dan had hij meer herinneringen moeten verwijderen, Harry kwam dat immers ook te weten met de herinneringen die hij in dit boek van Snape kreeg. Nogmaals, je kan wel vermoedens hebben gehad, maar nu doen alsof je al lang had zien aankomen dat Snape verliefd was op Lily was onmogelijk en slechts speculatie. Het is nooit uitgesloten geweest als mogelijkheid, maar er waren ook geen garanties. Dat lijkt me ook gelijk de kracht van Rowling, ze laat altijd cruciale delen van de informatie weg die nodig zijn om het plot geheel te kunnen voorspellen. Maar ik ben het met je eens dat een dergelijke ontknoping er wel in zat.

Hier overigens ook een leuke link, de boekenclub van Slate Magazine die de nieuwe Harry Potter bespreekt: http://www.slate.com/id/2170647/entry/2170724/ Ik ben het vooral met Will eens die veel rake opmerkingen maakt.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 00:11:59 #88
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52061742
Ik had het een mooier einde gevonden als Sirius tevoorschijn was gekomen in de Kings Cross dimensie. Hij is immers achter een dubieus scherm gegooid en kan net zo goed ergens ronddansen in het vagevuur. Nu is het ook zo geforceerd dat Dumbledore weer alles komt uitleggen. Rowling laat elk boek eindigen met Dumbledore die ons vertelt hoe het zit, maar nu de beste man dood was moest daar een andere oplossing voor komen.

Sirius had ik leuk gevonden. Die ontbrak toch al.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 00:22:54 #89
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52061947
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 19:02 schreef Dagonet het volgende:

Daar heb ik een boek over gelezen (The great Snape debate) en daardoor kwam de plotwending voor mij niet als verrassing. Vind ik niet erg hoor, ik vond het wel een mooi verhaal, maar ook een beetje ... gewoontjes
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52064307
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:35 schreef Dagonet het volgende:
Snape hing er inderdaad niet, was wel een reden voor, staat in een interview
Hij stapte op voor zijn dood (al was dat niet geheel vrijwillig). Hij was dus geen Headmaster meer toen hij stierf en om die reden hangt er ook geen portret van hem.

[ Bericht 5% gewijzigd door MissLeDuq op 03-08-2007 07:44:52 (alwaysthebest was al me voor) ]
Just because you can doesn't mean you should
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 08:35:31 #91
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52064781
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:44 schreef MeneerTim het volgende:
Dan had hij meer herinneringen moeten verwijderen, Harry kwam dat immers ook te weten met de herinneringen die hij in dit boek van Snape kreeg.
Maar het was niet bepaald de verwachting dat überhaupt iemand dat boek in handen kreeg, anders had Snape wel voorzorgsmaatregelen genomen.
Misschien heeft hij nog wel meer herinneringen weggehaald maar deze kregen wij toevallig te zien.
quote:
Nogmaals, je kan wel vermoedens hebben gehad, maar nu doen alsof je al lang had zien aankomen dat Snape verliefd was op Lily was onmogelijk en slechts speculatie.
Wat is het verschil met wat ik zeg? Ik heb tussen de regels door gelezen dat Snape verliefd was op Lily. Natuurlijk waren het vermoedens (hele sterke) en ik ben in het gelijk gesteld in dit geval. Dan heb ik dat dus toch al lang aan zien komen . Voor hetzelfde geld had ik ongelijk en zat ik me nu af te vragen hoe dat heeft kunnen gebeuren.

edit: het is trouwens het beste te vergelijken met een groot deel van de lezers die 'wisten' dat Snape goed was.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lod op 03-08-2007 09:25:42 ]
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:06:03 #92
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_52067972
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 08:35 schreef Lod het volgende:
Wat is het verschil met wat ik zeg? Ik heb tussen de regels door gelezen dat Snape verliefd was op Lily. Natuurlijk waren het vermoedens (hele sterke) en ik ben in het gelijk gesteld in dit geval. Dan heb ik dat dus toch al lang aan zien komen .
Dat is wel even een verschil met iets als "overduidelijk" presenteren:
quote:
There's a #filosofie spirit in everyone.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:33:50 #93
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52068695
Dan moet je continu bij alles wat je typt een disclaimer gaan schrijven dat de dingen die je typt gebaseerd zijn op je eigen conclusies, ervaringen of gedachtengangen en dat dat niet noodzakelijkerwijs overeenkomt met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van anderen? Je blijft dan bezig.
Ik heb in die post inderdaad een stellige bewering gedaan in de overtuiging dat de gemiddelde lezer die naar waarde kon schatten: een bewering die in mijn werkelijkheidsbeleving een absolute waarheid is.

disclaimer: in deze post is alles wat ik typ een absolute waarheid binnen mijn eigen werkelijkheidsbeleving die gebaseerd is op mijn eigen conclusies, ervaringen, gedachtengangen of grote duim. Ze komt niet noodzakelijkerwijs overeen met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van derden.
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:40:38 #94
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52068908
Nee, je moet gewoon niet opscheppen dat je het allemaal al lang wist.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:43:09 #95
164931 Houtspeer
pi_52068980
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:33 schreef Lod het volgende:
Dan moet je continu bij alles wat je typt een disclaimer gaan schrijven dat de dingen die je typt gebaseerd zijn op je eigen conclusies, ervaringen of gedachtengangen en dat dat niet noodzakelijkerwijs overeenkomt met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van anderen? Je blijft dan bezig.
Ik heb in die post inderdaad een stellige bewering gedaan in de overtuiging dat de gemiddelde lezer die naar waarde kon schatten: een bewering die in mijn werkelijkheidsbeleving een absolute waarheid is.

disclaimer: in deze post is alles wat ik typ een absolute waarheid binnen mijn eigen werkelijkheidsbeleving die gebaseerd is op mijn eigen conclusies, ervaringen, gedachtengangen of grote duim. Ze komt niet noodzakelijkerwijs overeen met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van derden.
Jezus.
pi_52069314
quote:

Wtf
Just because you can doesn't mean you should
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:59:07 #97
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_52069414
quote:
Kan je die disclaimer even inkorten tot maximaal 250 tekens?
Dan kan ik hem standaard in mijn signature zetten.
Bij voorbaat dank.
Burnt to the core but not broken
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:46:46 #98
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52070838
Ik heb er dit van gemaakt:
quote:
Disclaimer: bovenstaande tekst is gebaseerd op eigen conclusies, ervaringen, gedachtengangen of grote duim. Ze komt niet noodzakelijkerwijs overeen met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van derden.
Wat minder dan de oorspronkelijke maar die is inderdaad te lang als signature.
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:39:09 #99
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_52072295
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 12:46 schreef Lod het volgende:
Ik heb er dit van gemaakt:
[..]

Wat minder dan de oorspronkelijke maar die is inderdaad te lang als signature.
Burnt to the core but not broken
pi_52078384
te kansloos nu weer over HP verder aub...

Iets over de volgorde van wizard of the month op de website van J.K. Rowling...
quote:
De volgorde van de stichters is namelijk ook de volgorde van voorkomen in het boek. Eerst komt als Horcrux het medaillon van Zwadderich voor. Dan komt het zwaard van Griffoendor voor om het medaillon kapot te maken. Dan komt als Horcrux de beker van Huffelpuf en uiteindelijk is de diadeem van Ravenklauw het laatste. Ook zijn de horcuxen en kenmerken van de sticters te zien op de plaatjes. Ik denk dat Rowling ons hiermee al wat dingen heeft laten weten over het boek net als bij boek 6 de hoofdstuktitels. Ik vond het al apart dat er dit keer niets naar buiten kwam, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Wat vinden jullie van deze aanwijzingen van Rowling op haar site? Ikzelf vind het wel apart dat we achteraf toch meer van het boek wisten dan dat we op dat moment inzagen. Leuk dat Rowling ons op deze manier toch kleine hints geeft over het boek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')