abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 08:35:31 #91
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52064781
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:44 schreef MeneerTim het volgende:
Dan had hij meer herinneringen moeten verwijderen, Harry kwam dat immers ook te weten met de herinneringen die hij in dit boek van Snape kreeg.
Maar het was niet bepaald de verwachting dat überhaupt iemand dat boek in handen kreeg, anders had Snape wel voorzorgsmaatregelen genomen.
Misschien heeft hij nog wel meer herinneringen weggehaald maar deze kregen wij toevallig te zien.
quote:
Nogmaals, je kan wel vermoedens hebben gehad, maar nu doen alsof je al lang had zien aankomen dat Snape verliefd was op Lily was onmogelijk en slechts speculatie.
Wat is het verschil met wat ik zeg? Ik heb tussen de regels door gelezen dat Snape verliefd was op Lily. Natuurlijk waren het vermoedens (hele sterke) en ik ben in het gelijk gesteld in dit geval. Dan heb ik dat dus toch al lang aan zien komen . Voor hetzelfde geld had ik ongelijk en zat ik me nu af te vragen hoe dat heeft kunnen gebeuren.

edit: het is trouwens het beste te vergelijken met een groot deel van de lezers die 'wisten' dat Snape goed was.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lod op 03-08-2007 09:25:42 ]
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:06:03 #92
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_52067972
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 08:35 schreef Lod het volgende:
Wat is het verschil met wat ik zeg? Ik heb tussen de regels door gelezen dat Snape verliefd was op Lily. Natuurlijk waren het vermoedens (hele sterke) en ik ben in het gelijk gesteld in dit geval. Dan heb ik dat dus toch al lang aan zien komen .
Dat is wel even een verschil met iets als "overduidelijk" presenteren:
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:18 schreef Lod het volgende:
Vanaf boek 1 was het al overduidelijk dat Snape aan de goede kant stond. En na Harry's stiekeme kijkje in Snape's gedachten in boek 5/6 (?) was ook de reden bekend.
There's a #filosofie spirit in everyone.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:33:50 #93
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52068695
Dan moet je continu bij alles wat je typt een disclaimer gaan schrijven dat de dingen die je typt gebaseerd zijn op je eigen conclusies, ervaringen of gedachtengangen en dat dat niet noodzakelijkerwijs overeenkomt met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van anderen? Je blijft dan bezig.
Ik heb in die post inderdaad een stellige bewering gedaan in de overtuiging dat de gemiddelde lezer die naar waarde kon schatten: een bewering die in mijn werkelijkheidsbeleving een absolute waarheid is.

disclaimer: in deze post is alles wat ik typ een absolute waarheid binnen mijn eigen werkelijkheidsbeleving die gebaseerd is op mijn eigen conclusies, ervaringen, gedachtengangen of grote duim. Ze komt niet noodzakelijkerwijs overeen met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van derden.
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:40:38 #94
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52068908
Nee, je moet gewoon niet opscheppen dat je het allemaal al lang wist.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:43:09 #95
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_52068980
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:33 schreef Lod het volgende:
Dan moet je continu bij alles wat je typt een disclaimer gaan schrijven dat de dingen die je typt gebaseerd zijn op je eigen conclusies, ervaringen of gedachtengangen en dat dat niet noodzakelijkerwijs overeenkomt met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van anderen? Je blijft dan bezig.
Ik heb in die post inderdaad een stellige bewering gedaan in de overtuiging dat de gemiddelde lezer die naar waarde kon schatten: een bewering die in mijn werkelijkheidsbeleving een absolute waarheid is.

disclaimer: in deze post is alles wat ik typ een absolute waarheid binnen mijn eigen werkelijkheidsbeleving die gebaseerd is op mijn eigen conclusies, ervaringen, gedachtengangen of grote duim. Ze komt niet noodzakelijkerwijs overeen met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van derden.
Jezus.
And all the things you do with it
pi_52069314
quote:

Wtf
Just because you can doesn't mean you should
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:59:07 #97
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_52069414
quote:
Kan je die disclaimer even inkorten tot maximaal 250 tekens?
Dan kan ik hem standaard in mijn signature zetten.
Bij voorbaat dank.
Burnt to the core but not broken
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:46:46 #98
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52070838
Ik heb er dit van gemaakt:
quote:
Disclaimer: bovenstaande tekst is gebaseerd op eigen conclusies, ervaringen, gedachtengangen of grote duim. Ze komt niet noodzakelijkerwijs overeen met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van derden.
Wat minder dan de oorspronkelijke maar die is inderdaad te lang als signature.
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:39:09 #99
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_52072295
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 12:46 schreef Lod het volgende:
Ik heb er dit van gemaakt:
[..]

Wat minder dan de oorspronkelijke maar die is inderdaad te lang als signature.
Burnt to the core but not broken
pi_52078384
te kansloos nu weer over HP verder aub...

Iets over de volgorde van wizard of the month op de website van J.K. Rowling...
quote:
De volgorde van de stichters is namelijk ook de volgorde van voorkomen in het boek. Eerst komt als Horcrux het medaillon van Zwadderich voor. Dan komt het zwaard van Griffoendor voor om het medaillon kapot te maken. Dan komt als Horcrux de beker van Huffelpuf en uiteindelijk is de diadeem van Ravenklauw het laatste. Ook zijn de horcuxen en kenmerken van de sticters te zien op de plaatjes. Ik denk dat Rowling ons hiermee al wat dingen heeft laten weten over het boek net als bij boek 6 de hoofdstuktitels. Ik vond het al apart dat er dit keer niets naar buiten kwam, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Wat vinden jullie van deze aanwijzingen van Rowling op haar site? Ikzelf vind het wel apart dat we achteraf toch meer van het boek wisten dan dat we op dat moment inzagen. Leuk dat Rowling ons op deze manier toch kleine hints geeft over het boek.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:30:59 #101
88233 Steve
Still the best.
pi_52078776
Huffelpufs cup kenden we al, Griffyndors zwaard kenden we al, Slytherins locket kenden we al. Ravenclaw kwam pas nadat het boek was verschenen.... Ik zie er weinig hints in eerlijk gezegd.

"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_52079170
't gaat om de volgorde waarin ze op de site van JK verschenen zo verschenen ook de horoxus in het boek zelfde volgorde
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:52:21 #103
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52079320
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 17:30 schreef alwaysthebest het volgende:
Huffelpufs cup kenden we al, Griffyndors zwaard kenden we al, Slytherins locket kenden we al. Ravenclaw kwam pas nadat het boek was verschenen.... Ik zie er weinig hints in eerlijk gezegd.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Wat een stereotype plaatjes
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52119312
Maar toch dat Ron Hermione genakt heeft. Geniaal
Het boek was uiteraard perfect, al vond ik de '19 jaar later' niet erg goed. Ik had liever een aansluiting op het eind gehad. Dat stopte voor mij, toch nog vrij onverwacht. Al moet ik wel zeggen dat de wending in het boek van horcruxes .. naar misschien toch deathly hallows naar toch weer Horcruxes echt geweldig vond.

Toen ik het uit had voelde ik me trouwens ook even verdwaasd. Dat heb ik normaal nooit bij boeken. De laatste keer dat dat voorkwam was nadat ik de laatste Lord of The rings had gelezen :p.
Fuck ze moet meer schrijven!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_52124411
Ben DH nu voor de tweede keer aan het lezen en ik las nu pas dat Regulus is dood gegaan in de grot. Had ik de eerste keer helemaal gemist
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:56:23 #106
88233 Steve
Still the best.
pi_52124805
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:38 schreef bladibladibla het volgende:
Ben DH nu voor de tweede keer aan het lezen en ik las nu pas dat Regulus is dood gegaan in de grot. Had ik de eerste keer helemaal gemist
Joh, ik ben nu ook voor de tweede keer aan het lezen en kom tig dingen tegen die ik had gemist.
Niet zo gek ook nu ik veel rustiger erdoorheen ga dan de eerste keer.
  zondag 5 augustus 2007 @ 23:32:02 #107
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_52130778
Deel 7 was tof
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_52132026
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:56 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Joh, ik ben nu ook voor de tweede keer aan het lezen en kom tig dingen tegen die ik had gemist.
Niet zo gek ook nu ik veel rustiger erdoorheen ga dan de eerste keer.
soms als het zo spannend is aan de linkerbladzijde bovenaan en ik de spanning niet kan houden vlieg ik direct door naar rechtsonder, rechtsboven en sla de bladzij weer om :>
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 6 augustus 2007 @ 00:39:28 #109
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_52132457
Dan ben je niet goed bezig
And all the things you do with it
  Redactie Frontpage maandag 6 augustus 2007 @ 11:51:43 #110
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52135922
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:38 schreef bladibladibla het volgende:
wtf
* opzoekt

hebben jullie de dankjewelvoordehulpbrief van Rowling al gelezen op haar website? zit achter de deur
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_52143916
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:51 schreef Etcetera het volgende:
wtf
* opzoekt
Tijdens de eerste lezing vroeg ik me al af waarom Kreacher zo aan het huilen was tijdens zijn verhaal, maar nu snap ik dat pas echt goed.

Ik vind de tweede lezing leuker dan de eerste keer: ik let nu veel meer op kleine details etc.
pi_52144218
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:10 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Tijdens de eerste lezing vroeg ik me al af waarom Kreacher zo aan het huilen was tijdens zijn verhaal, maar nu snap ik dat pas echt goed.

Ik vind de tweede lezing leuker dan de eerste keer: ik let nu veel meer op kleine details etc.
weet je wel wat je zegt? Je zegt eigenlijk dat de werkelijke inhoud er niet toe doet? Of iig minder!
Het feit dat voldemort / tonks / lupin / fred dood gaan, de manier waarop het verhaal eindigt, doet er blijkbaar voor jou minder toe, dan de kleine specifieke details.
  Redactie Frontpage maandag 6 augustus 2007 @ 17:34:07 #113
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52144506
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

weet je wel wat je zegt? Je zegt eigenlijk dat de werkelijke inhoud er niet toe doet? Of iig minder!
Het feit dat voldemort / tonks / lupin / fred dood gaan, de manier waarop het verhaal eindigt, doet er blijkbaar voor jou minder toe, dan de kleine specifieke details.
ik denk niet dat hij het zo bedoelt, tuurlijk gaat het om het uiteindelijke verhaal maar het is toch leuk om bij de 2de of 3de keer lezen ineens iets te lezen waar je eerst overheen las
With four other people
And aliens
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 augustus 2007 @ 18:41:25 #114
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_52146133
Boek uit Ik heb het zaterdag pas kunnen kopen hier in DLD, in NL was het niet meer te krijgen. Ik ga het snel weer lezen Je leest altijd over dingen heen.

Wat ik wel grappig vind is dat ik me al tijdens het herlezen van de HBP realiseerde dat de diadeem dezelfde moest zijn als die waar Harry de verstopplek van zijn toverdrankenboek mee markeerde Ik zat dus ook maar te wachten tot Harry zich dat eindelijk zou herinneren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_52152140
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik weet heel goed wat ik zeg. Namelijk dat ik het verhaal goed genoeg vind om vaker te lezen, ten eerste vanwege het verhaal zelf en ten tweede omdat er allemaal kleine hints en details inzitten die ik tijdens de eerste keer miste.

Als de inhoud er niet toe zou doen zou ik dit boek niet eens hebben gelezen
  Redactie Frontpage maandag 6 augustus 2007 @ 21:58:09 #116
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52152322
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 18:41 schreef Rewimo het volgende:

Wat ik wel grappig vind is dat ik me al tijdens het herlezen van de HBP realiseerde dat de diadeem dezelfde moest zijn als die waar Harry de verstopplek van zijn toverdrankenboek mee markeerde Ik zat dus ook maar te wachten tot Harry zich dat eindelijk zou herinneren.
dat had ik al in HBP zelf dat ding werd zo ontzettend obvious vermeld, dat moest wel íets zijn vond ik
With four other people
And aliens
pi_52153954
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:05 schreef Wouser het volgende:
[afbeelding]

OMG
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_52159154
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 18:41 schreef Rewimo het volgende:
Ik was dit detail helemaal vergeten
Just because you can doesn't mean you should
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:02:49 #119
88233 Steve
Still the best.
pi_52191598

Dit is de Duitse geworden.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:07:55 #120
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52191726
Te gek weer. De Duitse covers zijn echt turboprima.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:17:59 #121
136830 Nenootje
severely detached
pi_52191995
Ik had me die scène bij dat vuur toch wel ietsje spectaculairder voorgesteld, dan hoe hij op die cover staat uitgebeeld. Lijkt net of ze aan het kamperen zijn en Voldemort z'n marshmellow aan 't roosteren is.
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
pi_52192418
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:17 schreef Nenootje het volgende:
Ik had me die scène bij dat vuur toch wel ietsje spectaculairder voorgesteld, dan hoe hij op die cover staat uitgebeeld. Lijkt net of ze aan het kamperen zijn en Voldemort z'n marshmellow aan 't roosteren is.

En dat ze gezellig samen In the jungle, the mighty jungle, the lion sleeps tonight aan het zingen zijn!
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:35:42 #123
88233 Steve
Still the best.
pi_52192523
'Kumbaya my Lord'
pi_52193522
lol Ik kan niet wachten op de Nederlandse cover, ben heel erg benieuwd welke scène we ditkeer uitgebeeld gaan zien....
I had a signature once. It was awful.
pi_52193561
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:06 schreef zoeperzazke het volgende:
lol Ik kan niet wachten op de Nederlandse cover, ben heel erg benieuwd welke scène we ditkeer uitgebeeld gaan zien....
Een tentje in een bos en drie verveelde rondhangende tieners eromheen.

pi_52193619
Klinkt erg Nederlands
  Redactie Frontpage woensdag 8 augustus 2007 @ 12:13:48 #127
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52193722
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:17 schreef Nenootje het volgende:

ik heb hoge verwachtingen van de Nederlandse cover tot nu toe zijn het altijd de mooiste covers geweest (vind ik dan he)
With four other people
And aliens
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:17:14 #128
88233 Steve
Still the best.
pi_52193819
De Zweedse vind ik ook nog wel te doen (vooral Halfbloed prins ziet er goed uit).
pi_52193868
De Nederlandse covers zijn verreweg de mooiste, mysterieus en je ziet geen hoofden.
pi_52193918
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:17 schreef alwaysthebest het volgende:
De Zweedse vind ik ook nog wel te doen (vooral Halfbloed prins ziet er goed uit).
ze zijn mooi, maar van die blikken van de karakters krijg ik een pipi-langkous gevoel, vooral bij de vuurbeker Overigens zijn de franse afgrijselijk!

pi_52193990
En dit is mn lievelingscover allertijden Omdat hij zo meesterlijk lelijk is! Finland:

pi_52194028
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:22 schreef zoeperzazke het volgende:
En dit is mn lievelingscover allertijden Omdat hij zo meesterlijk lelijk is! Finland:

[afbeelding]
Mijn hemel!
Wie moeten dat in vredesnaam voorstellen?
pi_52194121
Dat weet ik niet eens zeker, maar rechtsboven is sowieso Umbridge
pi_52194154
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:26 schreef zoeperzazke het volgende:
Dat weet ik niet eens zeker, maar rechtsboven is sowieso Umbridge
Raap me op!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:30:34 #135
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52194228
Sinds wanneer heeft Ron een bril? En wat is er met z'n haar gebeurd?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')