Maar het was niet bepaald de verwachting dat überhaupt iemand dat boek in handen kreeg, anders had Snape wel voorzorgsmaatregelen genomen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:44 schreef MeneerTim het volgende:
Dan had hij meer herinneringen moeten verwijderen, Harry kwam dat immers ook te weten met de herinneringen die hij in dit boek van Snape kreeg.
Wat is het verschil met wat ik zeg? Ik heb tussen de regels door gelezen dat Snape verliefd was op Lily. Natuurlijk waren het vermoedens (hele sterke) en ik ben in het gelijk gesteld in dit geval. Dan heb ik dat dus toch al lang aan zien komenquote:Nogmaals, je kan wel vermoedens hebben gehad, maar nu doen alsof je al lang had zien aankomen dat Snape verliefd was op Lily was onmogelijk en slechts speculatie.
Dat is wel even een verschil met iets als "overduidelijk" presenteren:quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:35 schreef Lod het volgende:
Wat is het verschil met wat ik zeg? Ik heb tussen de regels door gelezen dat Snape verliefd was op Lily. Natuurlijk waren het vermoedens (hele sterke) en ik ben in het gelijk gesteld in dit geval. Dan heb ik dat dus toch al lang aan zien komen.
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:18 schreef Lod het volgende:
Vanaf boek 1 was het al overduidelijk dat Snape aan de goede kant stond. En na Harry's stiekeme kijkje in Snape's gedachten in boek 5/6 (?) was ook de reden bekend.
Jezus.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:33 schreef Lod het volgende:
Dan moet je continu bij alles wat je typt een disclaimer gaan schrijven dat de dingen die je typt gebaseerd zijn op je eigen conclusies, ervaringen of gedachtengangen en dat dat niet noodzakelijkerwijs overeenkomt met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van anderen? Je blijft dan bezig.
Ik heb in die post inderdaad een stellige bewering gedaan in de overtuiging dat de gemiddelde lezer die naar waarde kon schatten: een bewering die in mijn werkelijkheidsbeleving een absolute waarheid is.
disclaimer: in deze post is alles wat ik typ een absolute waarheid binnen mijn eigen werkelijkheidsbeleving die gebaseerd is op mijn eigen conclusies, ervaringen, gedachtengangen of grote duim. Ze komt niet noodzakelijkerwijs overeen met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van derden.
Wtfquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:33 schreef Lod het volgende:
Dan moet je continu bij alles wat je typt een disclaimer gaan schrijven dat de dingen die je typt gebaseerd zijn op je eigen conclusies, ervaringen of gedachtengangen en dat dat niet noodzakelijkerwijs overeenkomt met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van anderen? Je blijft dan bezig.
Ik heb in die post inderdaad een stellige bewering gedaan in de overtuiging dat de gemiddelde lezer die naar waarde kon schatten: een bewering die in mijn werkelijkheidsbeleving een absolute waarheid is.
disclaimer: in deze post is alles wat ik typ een absolute waarheid binnen mijn eigen werkelijkheidsbeleving die gebaseerd is op mijn eigen conclusies, ervaringen, gedachtengangen of grote duim. Ze komt niet noodzakelijkerwijs overeen met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van derden.
Kan je die disclaimer even inkorten tot maximaal 250 tekens?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:33 schreef Lod het volgende:
Wat minder dan de oorspronkelijke maar die is inderdaad te lang als signature.quote:Disclaimer: bovenstaande tekst is gebaseerd op eigen conclusies, ervaringen, gedachtengangen of grote duim. Ze komt niet noodzakelijkerwijs overeen met de waarheid, werkelijkheid, (geloofs)overtuigingen of meningen van derden.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:46 schreef Lod het volgende:
Ik heb er dit van gemaakt:
[..]
Wat minder dan de oorspronkelijke maar die is inderdaad te lang als signature.
quote:De volgorde van de stichters is namelijk ook de volgorde van voorkomen in het boek. Eerst komt als Horcrux het medaillon van Zwadderich voor. Dan komt het zwaard van Griffoendor voor om het medaillon kapot te maken. Dan komt als Horcrux de beker van Huffelpuf en uiteindelijk is de diadeem van Ravenklauw het laatste. Ook zijn de horcuxen en kenmerken van de sticters te zien op de plaatjes. Ik denk dat Rowling ons hiermee al wat dingen heeft laten weten over het boek net als bij boek 6 de hoofdstuktitels. Ik vond het al apart dat er dit keer niets naar buiten kwam, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Wat vinden jullie van deze aanwijzingen van Rowling op haar site? Ikzelf vind het wel apart dat we achteraf toch meer van het boek wisten dan dat we op dat moment inzagen. Leuk dat Rowling ons op deze manier toch kleine hints geeft over het boek.
Wat een stereotype plaatjesquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:30 schreef alwaysthebest het volgende:
Huffelpufs cup kenden we al, Griffyndors zwaard kenden we al, Slytherins locket kenden we al. Ravenclaw kwam pas nadat het boek was verschenen.... Ik zie er weinig hints in eerlijk gezegd.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Joh, ik ben nu ook voor de tweede keer aan het lezen en kom tig dingen tegen die ik had gemist.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:38 schreef bladibladibla het volgende:
Ben DH nu voor de tweede keer aan het lezen en ik las nu pas dat Regulus is dood gegaan in de grot. Had ik de eerste keer helemaal gemist
soms als het zo spannend is aan de linkerbladzijde bovenaan en ik de spanning niet kan houden vlieg ik direct door naar rechtsonder, rechtsboven en sla de bladzij weer om :>quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:56 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Joh, ik ben nu ook voor de tweede keer aan het lezen en kom tig dingen tegen die ik had gemist.
Niet zo gek ook nu ik veel rustiger erdoorheen ga dan de eerste keer.
wtfquote:Op zondag 5 augustus 2007 19:38 schreef bladibladibla het volgende:
Ben DH nu voor de tweede keer aan het lezen en ik las nu pas dat Regulus is dood gegaan in de grot. Had ik de eerste keer helemaal gemist
Tijdens de eerste lezing vroeg ik me al af waarom Kreacher zo aan het huilen was tijdens zijn verhaal, maar nu snap ik dat pas echt goed.quote:
weet je wel wat je zegt? Je zegt eigenlijk dat de werkelijke inhoud er niet toe doet? Of iig minder!quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:10 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Tijdens de eerste lezing vroeg ik me al af waarom Kreacher zo aan het huilen was tijdens zijn verhaal, maar nu snap ik dat pas echt goed.
Ik vind de tweede lezing leuker dan de eerste keer: ik let nu veel meer op kleine details etc.
ik denk niet dat hij het zo bedoelt, tuurlijk gaat het om het uiteindelijke verhaal maar het is toch leuk om bij de 2de of 3de keer lezen ineens iets te lezen waar je eerst overheen lasquote:Op maandag 6 augustus 2007 17:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
weet je wel wat je zegt? Je zegt eigenlijk dat de werkelijke inhoud er niet toe doet? Of iig minder!
Het feit dat voldemort / tonks / lupin / fred dood gaan, de manier waarop het verhaal eindigt, doet er blijkbaar voor jou minder toe, dan de kleine specifieke details.
Ik weet heel goed wat ik zeg. Namelijk dat ik het verhaal goed genoeg vind om vaker te lezen, ten eerste vanwege het verhaal zelf en ten tweede omdat er allemaal kleine hints en details inzitten die ik tijdens de eerste keer miste.quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:21 schreef sitting_elfling het volgende:
weet je wel wat je zegt? Je zegt eigenlijk dat de werkelijke inhoud er niet toe doet? Of iig minder!
Het feit dat voldemort / tonks / lupin / fred dood gaan, de manier waarop het verhaal eindigt, doet er blijkbaar voor jou minder toe, dan de kleine specifieke details.
dat had ik al in HBP zelfquote:Op maandag 6 augustus 2007 18:41 schreef Rewimo het volgende:
Wat ik wel grappig vind is dat ik me al tijdens het herlezen van de HBP realiseerde dat de diadeem dezelfde moest zijn als die waar Harry de verstopplek van zijn toverdrankenboek mee markeerdeIk zat dus ook maar te wachten tot Harry zich dat eindelijk zou herinneren.
Ik was dit detail helemaal vergetenquote:Op maandag 6 augustus 2007 18:41 schreef Rewimo het volgende:
Wat ik wel grappig vind is dat ik me al tijdens het herlezen van de HBP realiseerde dat de diadeem dezelfde moest zijn als die waar Harry de verstopplek van zijn toverdrankenboek mee markeerdeIk zat dus ook maar te wachten tot Harry zich dat eindelijk zou herinneren.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:17 schreef Nenootje het volgende:
Ik had me die scène bij dat vuur toch wel ietsje spectaculairder voorgesteld, dan hoe hij op die cover staat uitgebeeld. Lijkt net of ze aan het kamperen zijn en Voldemort z'n marshmellow aan 't roosteren is.
Een tentje in een bos en drie verveelde rondhangende tieners eromheen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:06 schreef zoeperzazke het volgende:
lolIk kan niet wachten op de Nederlandse cover, ben heel erg benieuwd welke scène we ditkeer uitgebeeld gaan zien....
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:17 schreef Nenootje het volgende:
Ik had me die scène bij dat vuur toch wel ietsje spectaculairder voorgesteld, dan hoe hij op die cover staat uitgebeeld. Lijkt net of ze aan het kamperen zijn en Voldemort z'n marshmellow aan 't roosteren is.
ze zijn mooi, maar van die blikken van de karakters krijg ik een pipi-langkous gevoel, vooral bij de vuurbekerquote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:17 schreef alwaysthebest het volgende:
De Zweedse vind ik ook nog wel te doen (vooral Halfbloed prins ziet er goed uit).
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:22 schreef zoeperzazke het volgende:
En dit is mn lievelingscover allertijdenOmdat hij zo meesterlijk lelijk is! Finland:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:26 schreef zoeperzazke het volgende:
Dat weet ik niet eens zeker, maar rechtsboven is sowieso Umbridge
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |