Dat is ze wel van plan ja. Maar dat zal nog wel even duren.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:35 schreef Allan24 het volgende:
Nu heb ik ergens gehoord dat Rowling na HP komt met een soort Potterclopaedia; een encyclopedisch werk waarin de hele tovenaarswereld wordt belicht.
Of loop ik nu heel erg achter en is dat al oud nieuws?
Had JKR niet idd gezegd dat ze het bewerkt had zodat het lijkt alsof je vanaf een afstandje door de mist kijkt?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:58 schreef alwaysthebest het volgende:
Volgens mij was de epiloog in eerste instantie stukken vollediger, met veel meer informatie.
Mee eens, ik zie alleen wat mensen op een station staan... misschien wat mist van de stoomtrein maar meer ook niet...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:32 schreef MeneerTim het volgende:
Dat is dan wel volledig mislukt. Nergens een gevoel van mist te bekennen.
Natuurlijk werd Minerva de nieuwe headmasterquote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:05 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
Mee eens, ik zie alleen wat mensen op een station staan... misschien wat mist van de stoomtrein maar meer ook niet...
Ik was wel benieuwd wat er met de Death Eaters gebeurde, vooral met de Malfoys. Wie werd de nieuwe minister? en wie de nieuwe Headmaster? e.d.
Dat was mijn idee ook, maar dat stond nergens (toch?)quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:10 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Natuurlijk werd Minerva de nieuwe headmaster![]()
Shacklebolt was toch tijdelijk....quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:22 schreef alwaysthebest het volgende:
Minerva werd wat te oud, er is een totaal nieuwe headmaster. Te oud, Dumbledore was 150...
Minister is Shacklebolt.
In het boek ja, maar later werd hij gewoon de minister.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:24 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
Shacklebolt was toch tijdelijk....
Hier kan ik me trouwens wel iets bij voorstellenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:22 schreef alwaysthebest het volgende:
In de webchat van laatst wordt een hoop nieuwe informatie gegeven.
quote:J.K. Rowling: I'm so sorry! I met a couple on launch night who had come dressed as Lupin and Tonks, and I felt dreadfully guilty as I signed their books!
Prima interview met Jonathan Ross. "Was Dobby the house elf based on Gary Lineker?"quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:22 schreef alwaysthebest het volgende:
Minerva werd wat te oud, er is een totaal nieuwe headmaster. Te oud, Dumbledore was 150...
Minister is Shacklebolt.
In de webchat van laatst wordt een hoop nieuwe informatie gegeven. Plus nog in wat andere interviews, hier te bekijken.
Zover ik heb onthouden wilde ze niet te veel in de epiloog proppen, omdat je als schrijver ook dingen moest kunnen weglaten (verbeter me als ik het fout heb, ik heb het niet meer nagekeken).
De tovernaars wereld zoals door JKR bedacht leent zich ook wel goed voor meer boeken, films e.d.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:26 schreef dmace het volgende:
Och, zeg nooit nooit. Er kunnen altijd nog Sequel of Prequels komen.
JK gaat uiteindelijk toch de aandacht missen als film 7 eenmaal passé is.
Of ze moet iets totaal anders gaan schrijven, maar dan moet je maar afwachten of het wel aanslaat.
Ikzelf hoop dat ze naast de films ook (mini-)series gaan maken. Dan komt het verhaal veel beter tot z'n recht dan dat nu met de films.
Ik snap precies wat je bedoelt. Voor mij is het ook één groot debacel geweest. Niet lezen dus.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb een groot probleem met het boek...ik kan het op de 1 of andere manier maar niet echt leuk vinden. Ik denk dat ik gewoon geen zin heb om het laatste boek van de serie te lezen, omdat ik het jammer vindt dat het voorbij is. Als julie snappen wat ik bedoel....
Ik denk niet dat dat de komende twee decennia zal gebeuren. De films waren al erg succesvol en hadden een erg hoog budget, waardoor een poging het verhaal opnieuw te visualiseren alleen maar als een rip-off beschouwd zal wordenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:26 schreef dmace het volgende:
Ikzelf hoop dat ze naast de films ook (mini-)series gaan maken. Dan komt het verhaal veel beter tot z'n recht dan dat nu met de films.
Ik had meer het gevoel dat zij wat mistig was toen ze het boek schreef. Dat dan weer wel.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:32 schreef MeneerTim het volgende:
Dat is dan wel volledig mislukt. Nergens een gevoel van mist te bekennen.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:12 schreef Wouser het volgende:
Weet niet of ik dit al had laten zien maar iemand 'Harry Potter in tha Hood' al gezien op youtube
http://www.youtube.com/watch?v=7GpZpoaZaSE
Ik heb het even terug gezocht en er staat inderdaad "levend begraven". Maar misschien bedoelde hij dit meer figuurlijk. Ze zijn tot levenslang veroordeeld in Azkaban, en dat is dus eigenlijk ook hun graf. Ik weet het niet, ik verzin ook maar wat.quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:57 schreef PuzzleBox het volgende:
Wat is me trouwens al heel lang afvraag en waar waarschijnlijk ook al lang een antwoord op is
Tegen het einde van boek 4, waar Voldemort en zijn volgelingen gezellig in een kringetje staan, zijn er een paar mensen afwezig. Twee daarvan waren levend begraven in Azkaban, namelijk de van Detta's (Bellatrix en Rodolphus). Maar in het vijfde boek huppelt Bellatrix vrolijk rond, zonder dat het levend begraven deel nog genoemd word. Is iemand anders dit ook opgevallen of ben ik ontzettend scheel en heb ik hier overheen gelezen?
quote:(...)"The Lestranges should stand here," said Voldemort quietly. "But they are
entombed in Azkaban. They were faithful. They went to Azkaban rather than
renounce me. . . . When Azkaban is broken open, the Lestranges will be honored
beyond their dreams.(...)
J.K. Rowling, Harry Potter and the Goblet of Fire
Nou, dan maak je er wel een hele kutzin van hoor, op die manier. Dan kan je beter "opgesloten in de donkerste krochten van Azkaban" gebruiken, heb je iets sinisters met een oud woord dat de jongere lezers niet zo snel zullen kennen maar uit de context wel kunnen halen of kunnen vragen aan hun ouders.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:54 schreef wonderer het volgende:
Hm, "opgesloten in de tombe die Azkaban is" zou ik gedaan hebben, waarschijnlijk. Levend begraven is wel erg sterk daar.
Het zal misschien een schok voor je zijn, maar er zijn mensen die werken voor hun geld, en daarom geen tijd hebben om in de stad rond te hangen en boekhandels af te struinen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:37 schreef Wouser het volgende:
Omgwaarom ga je gewoon niet naar een boekhandel ofzo!?! en bestel je ze daar... jees kom je nooit buiten ofzo
Ik trek geen conclusie, ik stel een vraag. Vandaar het vraagteken achter de zin. Een vraagteken ziet er zo uit: ?quote:Ook vind ik de conclusie die je trekt dat de boeken niet meer in hardcover wordt uitgegeven ook vaag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |