*eens isquote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:18 schreef Zhenar het volgende:
Leuk topic.![]()
Harry Potter is tof![]()
Dobby zuigt![]()
Ja, maar Dobby vond ik ook zielig.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:41 schreef Foeske het volgende:
[..]
*eens is![]()
Overigens vond ik de dood van Fred verreweg het schokkendst...
jij hebt tenminste thuis iemand om over de boeken te discussierenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:51 schreef Zhenar het volgende:
Ik met mijn stomme broertje het boek bespreken.
Ik: "OMG, wat een hoge bodycount!"
Hij: "Welke dood vond jij het schokkendst?"
Ik: "Duh..."
Hij: "Dobby!" Ik: "Hedwig!"
*stilte*
Ik: "Kneus! Dobby kreeg zijn verdiende loon!"
Hij: "NEE! Dobby was mijn favoriet!En Hedwig was maar een suffe uil!"
De deceptieEn dat is dan je familie
![]()
George mist z'n oor en Fred is dood.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:44 schreef Etcetera het volgende:
[..]
jij hebt tenminste thuis iemand om over de boeken te discussieren![]()
overigens, ik vond Hedwig wel heftig hoor (en de reden van Rowling vond ik overigens zeeeer goed) en Dobby vond ik zieligniet dat ik Dobby zo tof vond, maar hij heeft altijd voor Harry klaargestaan, en nu is hij gestorven om Harry te redden
Fred was ook heftigmaar ik vergeet steeds wie er nou een oor mist
Nou ja, "thuis"... in ieder geval iemand in de familie.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:44 schreef Etcetera het volgende:
[..]
jij hebt tenminste thuis iemand om over de boeken te discussieren![]()
De hoeveelheid doden vond ikzelf wel wat overdreven maar goed. Ik heb de reden om Hedwig dood te laten gaan gemist overigens, heb je daar een link en/of uitleg van?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:44 schreef Etcetera het volgende:
overigens, ik vond Hedwig wel heftig hoor (en de reden van Rowling vond ik overigens zeeeer goed)
Volgens mij heeft Rowling gezegd dat ze daarmee wilde laten zien dat het "onschuldige tijdperk" nu echt was afgelopen... dat het nu menens is en dat niets of niemand ontziend wordt.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:55 schreef Lod het volgende:
[..]
De hoeveelheid doden vond ikzelf wel wat overdreven maar goed. Ik heb de reden om Hedwig dood te laten gaan gemist overigens, heb je daar een link en/of uitleg van?
En dat vond ik hier: http://www.accio-quote.or(...)bloomsbury-chat.htmlquote:Twinkletoes: Why did you feel that hedwigs death was necessary
J.K. Rowling: The loss of Hedwig represented a loss of innocence and security. She has been almost like a cuddly toy to Harry at times. Voldemort killing her marked the end of childhood. I'm sorry... I know that death upset a LOT of people!
Saint-like grap? Welke was dat ook alweer?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:52 schreef Biancavia het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe Wiebe de 'Saint-like' grap gaat vertalen.
Plus dat het voor de suspense beter was als ze in afzondering in het bos niet voortdurend uilenpost zouden kunnen versturen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:56 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Rowling gezegd dat ze daarmee wilde laten zien dat het "onschuldige tijdperk" nu echt was afgelopen... dat het nu menens is en dat niets of niemand ontziend wordt.
En bij mij werkte dat goed: ik had echt zoiets van "WTF?! Animal cruelty!! Dit boek is té bruut!![]()
![]()
"
Oeh ja, slim.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:07 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Plus dat het voor de suspense beter was als ze in afzondering in het bos niet voortdurend uilenpost zouden kunnen versturen.
Jawel, het is niet echt praktisch als ze de hele tijd met een uitlenkooi hadden moeten slepen. En uilenpost kan onderschept worden, en Voldie en zn maten hadden de uil alleen maar hoeven volgen om achter de plek te komen waar Harry enzo uithingen. Vond het juist een praktische oplossing.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:26 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Oeh ja, slim.
Al hadden ze Hedwig daarvoor niet hoeven afmaken, maar konden ze haar ook gewoon ergens anders heensturen.
Sowieso was er eigenlijk geen reden dat ze niet een andere uil meenamenDus bij nader inzien vind ik het toch niet zo'n goede reden om Hedwig af te maken
![]()
Ik ben vooral benieuwd hoe hij Godric's Hollow (Halvemanstraat) gaat verbeteren. En er was nog iets maar ik weet niet meer precies wat....quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:52 schreef Biancavia het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe Wiebe de 'Saint-like' grap gaat vertalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |