*eens isquote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:18 schreef Zhenar het volgende:
Leuk topic.![]()
Harry Potter is tof![]()
Dobby zuigt![]()
Ja, maar Dobby vond ik ook zielig.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:41 schreef Foeske het volgende:
[..]
*eens is![]()
Overigens vond ik de dood van Fred verreweg het schokkendst...
jij hebt tenminste thuis iemand om over de boeken te discussierenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:51 schreef Zhenar het volgende:
Ik met mijn stomme broertje het boek bespreken.
Ik: "OMG, wat een hoge bodycount!"
Hij: "Welke dood vond jij het schokkendst?"
Ik: "Duh..."
Hij: "Dobby!" Ik: "Hedwig!"
*stilte*
Ik: "Kneus! Dobby kreeg zijn verdiende loon!"
Hij: "NEE! Dobby was mijn favoriet!En Hedwig was maar een suffe uil!"
De deceptieEn dat is dan je familie
![]()
George mist z'n oor en Fred is dood.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:44 schreef Etcetera het volgende:
[..]
jij hebt tenminste thuis iemand om over de boeken te discussieren![]()
overigens, ik vond Hedwig wel heftig hoor (en de reden van Rowling vond ik overigens zeeeer goed) en Dobby vond ik zieligniet dat ik Dobby zo tof vond, maar hij heeft altijd voor Harry klaargestaan, en nu is hij gestorven om Harry te redden
Fred was ook heftigmaar ik vergeet steeds wie er nou een oor mist
Nou ja, "thuis"... in ieder geval iemand in de familie.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:44 schreef Etcetera het volgende:
[..]
jij hebt tenminste thuis iemand om over de boeken te discussieren![]()
De hoeveelheid doden vond ikzelf wel wat overdreven maar goed. Ik heb de reden om Hedwig dood te laten gaan gemist overigens, heb je daar een link en/of uitleg van?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:44 schreef Etcetera het volgende:
overigens, ik vond Hedwig wel heftig hoor (en de reden van Rowling vond ik overigens zeeeer goed)
Volgens mij heeft Rowling gezegd dat ze daarmee wilde laten zien dat het "onschuldige tijdperk" nu echt was afgelopen... dat het nu menens is en dat niets of niemand ontziend wordt.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:55 schreef Lod het volgende:
[..]
De hoeveelheid doden vond ikzelf wel wat overdreven maar goed. Ik heb de reden om Hedwig dood te laten gaan gemist overigens, heb je daar een link en/of uitleg van?
En dat vond ik hier: http://www.accio-quote.or(...)bloomsbury-chat.htmlquote:Twinkletoes: Why did you feel that hedwigs death was necessary
J.K. Rowling: The loss of Hedwig represented a loss of innocence and security. She has been almost like a cuddly toy to Harry at times. Voldemort killing her marked the end of childhood. I'm sorry... I know that death upset a LOT of people!
Saint-like grap? Welke was dat ook alweer?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:52 schreef Biancavia het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe Wiebe de 'Saint-like' grap gaat vertalen.
Plus dat het voor de suspense beter was als ze in afzondering in het bos niet voortdurend uilenpost zouden kunnen versturen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:56 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Rowling gezegd dat ze daarmee wilde laten zien dat het "onschuldige tijdperk" nu echt was afgelopen... dat het nu menens is en dat niets of niemand ontziend wordt.
En bij mij werkte dat goed: ik had echt zoiets van "WTF?! Animal cruelty!! Dit boek is té bruut!![]()
![]()
"
Oeh ja, slim.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:07 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Plus dat het voor de suspense beter was als ze in afzondering in het bos niet voortdurend uilenpost zouden kunnen versturen.
Jawel, het is niet echt praktisch als ze de hele tijd met een uitlenkooi hadden moeten slepen. En uilenpost kan onderschept worden, en Voldie en zn maten hadden de uil alleen maar hoeven volgen om achter de plek te komen waar Harry enzo uithingen. Vond het juist een praktische oplossing.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:26 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Oeh ja, slim.
Al hadden ze Hedwig daarvoor niet hoeven afmaken, maar konden ze haar ook gewoon ergens anders heensturen.
Sowieso was er eigenlijk geen reden dat ze niet een andere uil meenamenDus bij nader inzien vind ik het toch niet zo'n goede reden om Hedwig af te maken
![]()
Ik ben vooral benieuwd hoe hij Godric's Hollow (Halvemanstraat) gaat verbeteren. En er was nog iets maar ik weet niet meer precies wat....quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:52 schreef Biancavia het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe Wiebe de 'Saint-like' grap gaat vertalen.
Het moest lijken alsof Ron ziek thuis was, lijkt me logisch dat Pig ook gewoon thuis is gebleven. Of Ginny heeft hem meegenomen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is er eigenlijk met Pig gebeurd?
Wel realistisch natuurlijk. Je leest (bijna) alles vanuit het oogpunt van Harry, en die kan niet bij alle sterfgevallen 30 pagina's stil staan en janken. Het is oorlog, je moet je concentreren op (over)winnen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:00 schreef wonderer het volgende:
Dobby zelf boeide me niet zoveel, maar het deed me meer dan andere sterfgevallen vanwege de tijd die eraan besteed werd. De rest was allemaal een beetje tussen neus en lippen door.
Er zit ook een vloekwoord in de kinderversie.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:44 schreef Cici het volgende:
Wat is het verschil tussen de volwassen versie en de kinerversie, alleen de kaft?
Of zitten er wat vloekwoorden in de volwassen versie?
Je vond het mooi geschreven dat Harry huilend Dobby begroef op een eenzaam heuveltje? Dat vond ik juist turbo overdreven en totaal uit balans met de andere sterfgevallen. Ze besteedt aan Dobby een aantal paragrafen en aan Lupin en Tonks ongeveer 5 woorden.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:45 schreef bladibladibla het volgende:
Dobby's dood vond ik niet zo schokkend, maar het stuk erna was wel erg mooi geschreven.
Nogmaals, dat is omdat Harry niet bij ieder zijn dood kan zijn. Maar ik ben het wel met je eens dat er makkelijk meer aandacht aan besteedt had kunnen worden. Sowieso had ik graag nog een lekkere grote nasleep willen zien NA het eindgevecht op Hogwarts. Begravenissen en de romances die nog één keer opbloeien. Overgens vind ik de romance tussen Ron & Hermione te weinig uitgewerkt. Ik heb het al een keer gezegd geloof ik, maar ze werkt er sinds boek 3 naar toe. In boek 6 gebeurde het NOG niet. En in boek 7 wordt het afgedaan met één regel en een zoen; slappe hap! (Wat ben ik toch ook een heerlijk softie)quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:09 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Je vond het mooi geschreven dat Harry huilend Dobby begroef op een eenzaam heuveltje? Dat vond ik juist turbo overdreven en totaal uit balans met de andere sterfgevallen. Ze besteedt aan Dobby een aantal paragrafen en aan Lupin en Tonks ongeveer 5 woorden.
Ja idd, dit laatste hoofdstukje is veels te kort gemaakt. Vind het gewoon jammer!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:11 schreef poon het volgende:
Sowieso had ik graag nog een lekkere grote nasleep willen zien NA het eindgevecht op Hogwarts. Begravenissen en de romances die nog één keer opbloeien.
Direct nadat het boek uit was gekomen heeft ze alle beroepen gegeven.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:46 schreef supkaa het volgende:
Ik denk niet dat ik ooit over Fred's dood heenkom![]()
En het feit dat ze niet vertelt wat voor beroep iedereen heeft gekozen maakt me ook knettergek!
Direct nadat ik het boek uit had voelde ik me er zo goed bij, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer me stoort
Nee klopt, als ze alles erin moest gaan verwerken zou het veel te volgepropt gaan lijkenquote:Op zaterdag 1 september 2007 00:29 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Direct nadat het boek uit was gekomen heeft ze alle beroepen gegeven.
Ze heeft w.m.b. wel gelijk dat je niet alles in een boek moet proberen te verwerken. Misschien in de encyclopedie die ze hopelijk nog gaat uitbrengen.
Dat dacht ik ook al inderdaad. Ik denk dat ze het einde van het boek niet zo uitgebreid heeft gemaakt om zo nog wat leuke informatie in de encyclopedie te hebben. In ieder geval daar hoop ik op.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:29 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Direct nadat het boek uit was gekomen heeft ze alle beroepen gegeven.
Ze heeft w.m.b. wel gelijk dat je niet alles in een boek moet proberen te verwerken. Misschien in de encyclopedie die ze hopelijk nog gaat uitbrengen.
Die is uit de motorfiets gevallen toen ze werden aangevallen door de deatheaters.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:11 schreef Etcetera het volgende:
mss een rare vraag maar waar was Harry's Firebolt eigenlijk
Jah, daar hoor je mij dan niet over klagenquote:Op zaterdag 1 september 2007 12:50 schreef poon het volgende:
Of ze schrijft een boek van 850 pagina's ipv 600^^
Encyclopedie.quote:Op zaterdag 1 september 2007 16:37 schreef kyraaa het volgende:
[..]
Jah, daar hoor je mij dan niet over klagen![]()
Maar ik hoop idd op die enceclopedie...
Wanneer zou die uitkomen???![]()
Daar zijn er nu al twee van, heeft iemand hier daar al iets van gelezen? En zo ja, wat was het oordeel?quote:Op zaterdag 1 september 2007 16:45 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
En ik hoop op nog wat extra materiaal waarvan opbrengsten naar Comic Relief gaan.![]()
Die zijn best tof.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:14 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Daar zijn er nu al twee van, heeft iemand hier daar al iets van gelezen? En zo ja, wat was het oordeel?
Thestrals staan er wel in geloof ik. Onder gevleugelde paarden. En er wordt in bevestigd dat Hogwarts in Schotland ligt.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:46 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Die zijn best tof.En goedkoop, 5 euro per stuk ofzo.
Quidditch trough the ages geeft echt een weergave van hoe het is ontstaan, wie de eerste spelers waren, dat er Snidgetvogeltjes werden gebruikt voor de Snitch, welke teams er in Engeland zijn, dat soort dingen. Erg leuk.
Fantastic Beasts & where to find them geeft eerst een verklaring van wat beesten zijn, wat 'beings' zijn enz. Daarna wordt er kort een opsomming gegeven van alle magische dieren (hoewel, alle..... Thestrals staan er dan weer niet in) met daarbij kort een omschrijving en wat er speciaal is aan die dieren. Best een ruime opsomming van verschillende dieren. Er staan ook allemaal handgeschreven dingen van Ron en Harry bij, best geinig.
Zeker het kopen waard.![]()
Verrek, je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:01 schreef poon het volgende:
[..]
Thestrals staan er wel in geloof ik. Onder gevleugelde paarden. En er wordt in bevestigd dat Hogwarts in Schotland ligt.
Ik wist wel dat het woord niet klopte...quote:Op zaterdag 1 september 2007 16:45 schreef alwaysthebest het volgende:
Encyclopedie.
Daar wordt de val van de toren uitgebeeld, dus het thema zit er wel degelijk in.quote:Op zondag 2 september 2007 19:04 schreef alwaysthebest het volgende:
Allemaal magische objecten/beesten, alleen bij zes zie je een trap en wat vonkjes (overigens vind ik dat wel de mooiste cover)).
Even opgezocht, het woordenboek vertaald het als hinde. Een ree is volgens mij algemeen een hertensoort.quote:Op zondag 2 september 2007 19:19 schreef zoeperzazke het volgende:
Een doe is een ree, als ik me niet vergis.
quote:Op zondag 2 september 2007 21:24 schreef Schanulleke het volgende:
Grappig trouwens, ik wist helemaal niets van de betekenis van de term deaTHly hallows, dat heeft wel bijgedragen aan de suspense, de Nederlandse titel is wat dat betreft wel een beetje een give-away.
Ja, ze plonzen het water in voordat de draak gaat landen.quote:Op maandag 3 september 2007 14:48 schreef MeneerTim het volgende:
Een betere kwaliteit:
[afbeelding]
Waar zit ik hier naar te kijken? Een draak die iets in het water laat plonsen? Die draak zal inderdaad afkomstig zijn van Goudgrijp maar wordt er ergens in het boek geplonst?
Krijg nogal een LotR gevoel van die cover....quote:Op dinsdag 4 september 2007 22:33 schreef supkaa het volgende:
[..]
De cover op zich is erg mooi maar die hand met t zwaard past er absoluut niet bij
Dat bedoelde ik ookquote:Op woensdag 5 september 2007 11:55 schreef Schanulleke het volgende:
Mwoah, het zwaard is toch bepaald niet onbelangrijk te noemen dus ik kan me er wel in vinden. Alleen vind ik het fotorealistische uberhaupt niet zo goed passen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag alleen over dit stuk antwoorden, ik heb alleen daar nog en heb het boek dus niet uitgelezen❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik ben nu bezig met dit boek, maar ik snap even iets niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag alleen over dit stuk antwoorden, ik heb alleen daar nog en heb het boek dus niet uitgelezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what you make it.
Alle boeken hebben deze stijl hoor..quote:Op zondag 9 september 2007 22:26 schreef Wouser het volgende:
De kaft is echt zo oerlelijk als maar kan zijn... Lijkt net beetje 3D achtig ofzo totaal iets anders als de vorige boeken. En de draak ziets gewoon niet uitben echt teleurgesteld de kaft zoals die van de halfbloedprins is echt top...
maar die draak is immers ook niet om aan te zien, die heeft heel wat jaren onder de grond gezetenquote:Op zondag 9 september 2007 22:26 schreef Wouser het volgende:
De kaft is echt zo oerlelijk als maar kan zijn... Lijkt net beetje 3D achtig ofzo totaal iets anders als de vorige boeken. En de draak ziets gewoon niet uitben echt teleurgesteld de kaft zoals die van de halfbloedprins is echt top...
Nah serieus niet... alle andere kaften lijken meer schilderachtig dit lijkt gewoon echt 3d achtigquote:Op maandag 10 september 2007 00:08 schreef Angelic_Rose het volgende:
[..]
Alle boeken hebben deze stijl hoor..
Ik vind hem juist heel erg passen bij de rest, ben er wel tevreden over..![]()
Hoe lang ben je bezig geweest met deze verklaringquote:Op maandag 10 september 2007 08:59 schreef Etcetera het volgende:
[..]
maar die draak is immers ook niet om aan te zien, die heeft heel wat jaren onder de grond gezeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |