abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52001395

En hier weer verder!
Spoilert er lustig op los
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:50:15 #3
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_52001525
quote:
Nu heb ik deze boeken niet gelezen dus weet niet in hoeverre deze boeken op Harry Potter lijken maar ik weet (bijna) wel zeker dat er nog meer boeken zijn die zich in de toverwereld/heksenwereld afspelen met daarin ook een heksenschool oid. Om Rowling daarom een dief te noemen vind ik wel erg kort door de bocht.
pi_52001589
quote:
Hocus Pocus Plagiaat?

Vorig jaar beweerde de Amerikaanse Nancy Stouffer dat Rowling een aantal ideeën uit haar boek 'Rah And The Muggles' (1980) had overgenomen. Veel heisa heeft de aanklacht niet met zich meegebracht. Interessanter is het om 'Groosham Grange' (1988) - in het Nederlands vertaald als 'Grieselstate' - van de Britse jeugdschrijver Anthony Horowitz naast de Harry Potter-boeken te leggen. Horowitz ging niet in de aanval, maar misschien had hij dat wel moeten doen.

Net als Harry Potter is David Elliot uit 'Grieselstate' een eenzaam jongetje dat bij een vreselijk gezin woont. Hij krijgt ook een vreemde brief in de bus van een Middelbare School voor Heksen die zich in een uithoek van Schotland bevindt. Net als Harry ontmoet David op de trein een jongen en een meisje die zijn boezemvrienden zullen worden. En hun school Grieselstate is net als Zweinstein een mengelmoes van kantelen, ge-traliede raampjes, torenspitsen en grijnzende monsterkopjes. In Harry Potter is de reus Hagrid conciërge van de school en in Grieselstate wordt die taak vervuld door de gebochelde lelijkaard Gregor. Net als bij Harry Potter zijn de leraars van Grieselstate weerwolven, vampiers, magiërs of heksen, worden er ritjes gemaakt op bezemstelen en moeten de leerlingtovernaartjes moeilijke turven over vervloekingen, magie en toverdrankjes instuderen.

Het grote verschil met Harry is dat David aanvankelijk niet weet dat hij op een heksenacademie zit. Maar in 'Grieselstate II: De Graal van het Kwaad' (1992) is hij er niet meer van weg te slaan. Daar waar Rowling vooral een fantastische wereld wil creëren, ligt bij Horowitz vooral de nadruk op het griezelige en de humor.

Anthony Horowitz heeft uiteindelijk op zijn manier wraak genomen op J.K. Rowling. In zijn jongste boek, de jeugdroman 'Point Blanc', krijgt de hoofdfiguur, de vijftienjarige geheim agent Alex Rider, van de Britse spionagedienst MI6 een exemplaar van 'Harry Potter en de Geheime Kamer' cadeau. Zoals in de beste spionagetraditie is het natuurlijk geen gewoon boek, maar een James Bond-achtig gadget. Het boek kan namelijk krachtige slaappijltjes af vuren. Letterlijk dus, een slaapverwekkend boek. Wraak nemen met stijl, heet dat.
Het vetgedrukte klopt natuurlijk niet, maar de waarheid maakt de gelijkenis enkel groter: Filch is natuurlijk gewoon een smerige, vieze vent. Net als Gregor uit Groosham Grange.
pi_52001630
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:50 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Nu heb ik deze boeken niet gelezen dus weet niet in hoeverre deze boeken op Harry Potter lijken maar ik weet (bijna) wel zeker dat er nog meer boeken zijn die zich in de toverwereld/heksenwereld afspelen met daarin ook een heksenschool oid. Om Rowling daarom een dief te noemen vind ik wel erg kort door de bocht.
Lees de boeken maar eens, en lees mijn bovenstaande post. Rowling heeft aardig leentjebuur gespeeld.
pi_52001676
tvp
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:57:32 #7
88233 Steve
Still the best.
pi_52001758
Er zijn zoveel verhalen met daarin magie. Dat daar dezelfde elementen in voorkomen zo nu en dan lijkt me onvermijdelijk. Dat wil niet zeggen dat alles is gejat.

En Sloggi, heb je alleen maar de laatste delen gelezen?

[ Bericht 32% gewijzigd door Steve op 31-07-2007 22:02:38 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:57:34 #8
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52001760
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:19 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Beyond the veil is een Engelse term voor doodgaan, het aardse verlaten, etc. Het stamt (zoals zoveel) uit de Bijbel.
Eh ja, maar goed, wat is de functie in het verhaal? Wat doet die kamer in het ministerie en wat gebeurt er als je er doorheen valt? Als ze Sirius gewoon dood wilde laten gaan, waarom dan geen avada kedavra, zoals bijna iedereen dood gaat? Alleen omdat ze graag een bijbelse verwijzing erin wilde hebben?
pi_52001839
In de film gaat ie wel door Avada kedavra dood.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:04:36 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52002004
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:48 schreef Sloggi het volgende:

Dago: mijn punt is dat ze het niet zelf heeft bedacht. Wat natuurlijk toch wel jammer is .
Shakespeare heeft ook weinig van zijn toneelstukken zelf bedacht maar oudere stukken en verhalen bewerkt. Okay, hij is een heel stuk genialer dan Rowling maar toch.

Ik ben geen fan van Rowling hoor, ik vind haar een arrogant kutwijf die inderdaad heel veel bij elkaar geschraapt en gejat heeft en dat niet wil toegeven. Of haar briljante opmerking dat ze zich niet realiseerde dat ze fantasy aan het schrijven was. .
quote:
"I would have thought that the wizards, witches, trolls, unicorns, hidden worlds, jumping chocolate frogs, owl mail, magic food, ghosts, broomsticks and spells would have given her a clue?"
Terry Pratchett
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:04:38 #11
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_52002005
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:52 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het vetgedrukte klopt natuurlijk niet, maar de waarheid maakt de gelijkenis enkel groter: Filch is natuurlijk gewoon een smerige, vieze vent. Net als Gregor uit Groosham Grange.
Oké dat klinkt inderdaad wel erg bekend in de oren

Desalniettemin denk ik dat beide boeken een totaal andere richting kiezen en het dan ook totaal verschillende boeken zijn. Wat Harry Potter (voor mij iig) zo leuk maakt zijn de Chocolate Frogs, de bewegende schilderijen en de uilen, die hele magische wereld waar Rowling je in zuigt. Die vind je neem ik aan niet terug in dat boek.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:05:35 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52002031
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:57 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Eh ja, maar goed, wat is de functie in het verhaal? Wat doet die kamer in het ministerie en wat gebeurt er als je er doorheen valt? Als ze Sirius gewoon dood wilde laten gaan, waarom dan geen avada kedavra, zoals bijna iedereen dood gaat? Alleen omdat ze graag een bijbelse verwijzing erin wilde hebben?
Het is een hele kamer in het ministerie en Harry wordt er heel erg door aangetrokken, ze is dus al aan het voorbereiden op deel 7.
Lees het maar opnieuw, ik denk dat het je dan een heel stuk duidelijker wordt.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:06:24 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52002064
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:59 schreef SaskiaR het volgende:
In de film gaat ie wel door Avada kedavra dood.
En wordt de functie van de kamer helemaal niet duidelijk, heel slecht verfilmd dus.
pi_52002145
Hoeveel boeken zijn er wel niet waarin een moord gepleegd wordt die opgelost moet worden..

Allemaal jatwerk?
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:10:03 #15
136830 Nenootje
severely detached
pi_52002192
Terug Vind Potter
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
pi_52002203
quote:

[..]

Lees de boeken maar eens, en lees mijn bovenstaande post. Rowling heeft aardig leentjebuur gespeeld.
Als ik die post zo lees zij er idd veel overeenkomsten, maar het zijn niet die overeenkomsten die de potter-boeken wat mij betreft zo interessant maken. Ik denk als het helemaal niet over magie zou gaan, maar bijvoorbeel over een school voor mensen met x-men abilities, dat ik het dan ook zeer leuk zou vinden. Hoewel je dan minder om over te schrijven hebt denk ik. Het is ook idd de wereld die Rowling creeert met de details die de boeken bijzonder maken.
pi_52002264
quote:

[..]

quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:36 schreef Sloggi het volgende:
Nee, niet gelezen . Ik heb geen zin om de m.i. vreselijk kinderachtige eerste boeken te lezen, die je gelezen moet hebben om de latere delen te kunnen waarderen.
Je hebt ze zelfs niet eens gelezen .

Wat doe jij hier eigenlijk? Dit topic is voor mensen die willen napraten over Harry Potter and the Deathly Hallows. Niet voor trollende posts zoals dit.
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:10 schreef Sloggi het volgende:
Rowling omzeilt dat probleem sowieso heel handig door Hogwarth's neer te zetten als een ouderwets school: geen liften, centrale verwarming (?), zelfs geen vaste telefoons voor zover bekend, geen enkele computer terwijl die dingen in '97 toch al regelmatig te vinden waren in scholen.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:18:26 #18
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52002469
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het is een hele kamer in het ministerie en Harry wordt er heel erg door aangetrokken, ze is dus al aan het voorbereiden op deel 7.
Bedoel jij de voorbereiding bestond uit de aantrekkingskracht die Harry voelde doordat hij een horcrux in zich droeg? Dat is duidelijk, maar het verklaard de aanwezigheid van het gordijn niet, de stemmetjes die er fluisterend achter vandaan komen en de noodzaak Sirius erachter te laten verdwijnen in plaats van een huis-tuin-en-keuken Avada-Kedavra. Ik had wat dat betreft meer uitleg verwacht.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:24:36 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52002687
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:18 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Bedoel jij de voorbereiding bestond uit de aantrekkingskracht die Harry voelde doordat hij een horcrux in zich droeg? Dat is duidelijk, maar het verklaard de aanwezigheid van het gordijn niet, de stemmetjes die er fluisterend achter vandaan komen en de noodzaak Sirius erachter te laten verdwijnen in plaats van een huis-tuin-en-keuken Avada-Kedavra. Ik had wat dat betreft meer uitleg verwacht.
Je had een volkomen uitgekauwde uitleg willen hebben van een letterlijke uitbeelding van een spreekwoord? Dat jij niet bekend bent/was met de uitdrukking beyond the veil is haar niet aan te rekenen natuurlijk. De stemmen zijn de stemmen van de doden.

De kamer bevindt zich in The Department of mysteries en is er een van meerdere kamers, elk voor een mysterie in het menselijk bestaan. De dood is er een van, tijd, ruimte, gedachte, liefde en toekomst (hall of prophecy) zijn andere kamers binnen dat departement. Waarom een standaard avada kedavra gebruiken als je een directe portal hebt naar de andere wereld? Het is ook nog eens een stuk dramatischer.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:25:29 #20
88233 Steve
Still the best.
pi_52002726
De kamer waar de veil in staat wordt ook de 'Death Chamber' genoemd.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:26:13 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52002757
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:12 schreef Roi het volgende:

[..]

[..]

Wat doe jij hier eigenlijk? Dit topic is voor mensen die willen napraten over Harry Potter and the Deathly Hallows. Niet voor trollende posts zoals dit.
[..]
Ehm, die laatste post is geen trollende post maar een voortborduursel op de redenen van Rowling om het in de jaren negentig te laten afspelen in plaats van na het jaar 2000.
pi_52002920
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:18 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Dat vond ik ook ja.. Zoveel dingen zijn gewoon nog niet duidelijk geworden.. En ik begrijp best dat ze niet elk klein detail over alles kan vertellen, er moeten ook dingen overblijven waar wij over kunnen fantaseren, maar dit is wel iets meer dan een klein detail..
pi_52003062
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:06 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En wordt de functie van de kamer helemaal niet duidelijk, heel slecht verfilmd dus.
Inderdaad. Die bol met zijn destiny schijnt zo belangrijk te zijn, maar waarom weet niemand .

In de film dan.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:38:08 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52003178
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:35 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Inderdaad. Die bol met zijn destiny schijnt zo belangrijk te zijn, maar waarom weet niemand .

In de film dan.
Da's een probleem dat me wel vaker opviel aan de films, kleine details die ze over het hoofd zien. Het waren dat soort dingen waardoor ik de boeken ben gaan lezen. Ik had er eerst geen behoefte aan, zag toen de eerste film en kon niet begrijpen dat zo'n slecht verhaal zo'n enorme hype was. Dus toen ben ik deel 1 gaan lezen en dat was al een heel stuk beter. De dag daarna heb ik de resterende drie delen gehaald toen en die had ik anderhalve dag later uit. Toen moest ik lang wachten .
pi_52003183
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:12 schreef Roi het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het niet over de Potter-reeks, maar over Groosham Grange. Ieder zijn ding hoor, Harry Potter zal vast prachtige lectuur zijn, maar bepaald origineel is het allemaal niet. Ik durf er mijn linkerhand om te verwedden dat Rowling de boeken van Horowitz heeft gelezen.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:42:11 #26
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52003319
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:24 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je had een volkomen uitgekauwde uitleg willen hebben van een letterlijke uitbeelding van een spreekwoord? Dat jij niet bekend bent/was met de uitdrukking beyond the veil is haar niet aan te rekenen natuurlijk. De stemmen zijn de stemmen van de doden.
Ik denk niet dat er veel mensen, en al helemaal niet kinderen, bekend zijn met bijbelse veils. Volgens mij begreep Harry het zelf ook niet aangezien Lupin het hem moest uitleggen. Rowling valt niets meer aan te rekenen dan het consequent logisch uitleggen van de keuzes die ze maakt. In ieder boek tot nu toe heeft elke symbolische stap een betekenis en die mis ik bij dat fokking Urkse bloemetjesgordijn van je.

Sirius is de meesterauteur van "Oh hyppogrief, ik heb je veren lief", die smijt je niet zonder reden ergens overheen zonder daar een te gekke redenering voor te hebben vol explosies, helicopterachtervolgingen en sexscenes.
pi_52005967
Juf verpest Harry Potter

Kindertjes pesten is een grote hobby van een lerares op een Britse basisschool. Zo besloot ze onlangs, op de laatste dag van het Britse schooljaar, de laatste pagina van het nieuwste Harry Potter-boek aan haar klas voor te lezen.

De kindertjes verheugden zich al weken op de zomervakantie, en velen waren dan ook van plan het boek te gaan lezen, aldus The Sun. De leerlingen en hun ouders zijn not amused door de actie van de docente. "Ik weet niet waarom ze het deed, maar voor mij heeft ze het verpest", aldus een tienjarige leerling die zijn tranen vergeefs probeert te bedwingen. Andere kindertjes sloegen meteen hun handen tegen hun oren, om met alle macht de spoiler-actie te vermijden.

Het is niet bekend waarom de lerares tot de gruwelijke daad( ) overging. Het schoolbestuur heeft nog niet gereageerd op het incident, waarbij maar liefst vierhonderd kindertjes betrokken waren. Het is dan ook nog niet bekend of er stappen worden ondernomen tegen de vrouw.

http://www.nieuwnieuws.nl(...)st_harry_potter.html

[ Bericht 0% gewijzigd door IHVK op 01-08-2007 12:30:56 ]
pi_52006081
Welke idioot leest zo'n boek nou voor aan 10-jarige kinderen... Volgens mij mis je dan al de hele doelgroep. Het gaat er bij mij niet in dat dit boek goed begrepen kan worden door 10-jarigen.... Maar sowieso, wat een trut van een lerares. Bah.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 08:34:32 #29
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_52009686
Hele vakantie verpest van dier arme kindertjes.
Burnt to the core but not broken
pi_52010153
tvp
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:47:47 #31
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_52010857
quote:
Kijk dat jongetje... hij is maar achterin begonnen.
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:55:46 #32
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52011018
Ik blijf ook weer gezellig meelezen...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_52013751
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:55 schreef Foeske het volgende:
Ik blijf ook weer gezellig meelezen...
Just because you can doesn't mean you should
  woensdag 1 augustus 2007 @ 12:59:29 #34
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_52015390
ATB

ik vond 'm GE-WEL-DIG.

Het eerste deel las al lekker weg, maar zo rond blz. 300 had ik wel zoiets van: wat een prutsers eigenlijk, het schiet voor geen meter op. Maar vlak daarna kwam ik bij Malfoy Mansion en vanaf toen was 't echt knallen!! Enorm genoten van de actie's (naast MM vond ik ook die bankroof, de brandende hidden room en The Battle fantastisch!!), me rotgelachen om sommige one-liners, zitten janken om Dobby, enorm zitten twijfelen over goed en kwaad (om in deel 7 toch nog te gaan twijfelen aan Dumbledore, dat had ik niet verwacht!), met ingehouden adem Harry richting bos volgen (neeee, ze zal 'm toch niet echt....!?).... en 'm uiteindelijk voldaan kunnen dichtslaan! Het was een grote emotional rollercoaster, waar ik - hoe sneu 't ook mag klinken - wel even van bij moet komen haha!!

Alleen dat laatste hoofdstuk had van mij niet zo nodig gehoeven. Vond 't niet storend, maar had liever een hereniging tussen Potter en Ginny (die er toch wel aan zat te komen) gehad tijdens die "afterparty"... aan de andere kant goed om te weten dat Voldemort in ieder geval tot 2016 wegblijft...

't is wel even raar om niet meer eindeloos op 'n nieuw boek te hoeven wachten, maar 't is goed zo:
Het verhaal is uit, de wereld gered, we kunnen weer door met ons leven...
  woensdag 1 augustus 2007 @ 13:51:53 #35
88233 Steve
Still the best.
pi_52016885
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:59 schreef babette21 het volgende:
ATB
Hoi.
quote:
ik vond 'm GE-WEL-DIG.
Tof.
Dobby. Met die begrafenis. Een van de mooiste stukjes uit de hele serie.
pi_52017412
Net uitgelezen. Echt, ik weet niet wat ik moet zeggen gewoon.

ONTIEGELIJK ZIEK BOEK.

Laatste 200 bladzijden ging ik echt helemaal stuk. Vooral bij dat stukje van Snape, dat Harry in zijn gedachten kijkt.

pfffffffffff haha.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 15:19:56 #37
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_52019059
tvp
And all the things you do with it
  woensdag 1 augustus 2007 @ 16:48:30 #38
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_52021343
tvpotter
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:08:31 #39
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52021853
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 00:02 schreef zoeperzazke het volgende:
Welke idioot leest zo'n boek nou voor aan 10-jarige kinderen... Volgens mij mis je dan al de hele doelgroep. Het gaat er bij mij niet in dat dit boek goed begrepen kan worden door 10-jarigen.... Maar sowieso, wat een trut van een lerares. Bah.
Wat een onzin, kinderen van 10 zijn niet dom ofzo en pakken de grote lijnen van het verhaal écht wel op hoor. En zo niet, dan hebben ze in ieder geval een goed verhaal en wanneer ze het later nog een keer lezen pikken ze de rest vanzelf wel op.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:19:59 #40
22457 Patch
pi_52022111

bij de verkooprij 's nachts

http://www.youtube.com/watch?v=THKngDe-5J8

en zo staan er nog meerdere grappen op youtube mbt spoileren...

http://www.youtube.com/watch?v=iL5NltsDWX8

http://www.youtube.com/watch?v=GAPRfm64k1I

[ Bericht 22% gewijzigd door Patch op 01-08-2007 17:30:33 ]
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:57:40 #41
164931 Houtspeer
pi_52022918
wat een losers toch..
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:16:57 #42
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52023328
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 14:10 schreef sanakthe het volgende:
Net uitgelezen. Echt, ik weet niet wat ik moet zeggen gewoon.

ONTIEGELIJK ZIEK BOEK.

Laatste 200 bladzijden ging ik echt helemaal stuk. Vooral bij dat stukje van Snape, dat Harry in zijn gedachten kijkt.

pfffffffffff haha.
Prima recensie.
pi_52023358
Het is me nog steeds niet duidelijk of ie het nou een goed of een slecht boek vindt
  Redactie Frontpage woensdag 1 augustus 2007 @ 18:25:04 #44
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52023482
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:38 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de Potter-reeks, maar over Groosham Grange. Ieder zijn ding hoor, Harry Potter zal vast prachtige lectuur zijn, maar bepaald origineel is het allemaal niet. Ik durf er mijn linkerhand om te verwedden dat Rowling de boeken van Horowitz heeft gelezen.
ja dat heeft ze ook. en ze heeft dat ook eerlijk toegegeven, als ik het me goed herinner, dan vond ze die boeken zelfs geweldig en heeft ze ze daadwerkelijk gebruikt als inspiratiebron voor Harry Potter
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_52024386

pi_52024792
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:47 schreef kruimel_20 het volgende:

[..]

Kijk dat jongetje... hij is maar achterin begonnen.
je hebt gelijk rolf
pi_52024843
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:19 schreef Patch het volgende:

is echt zielig eigenlijk zal zelf nooit plot van een boek verraden en hoop nooit dat 't bij mij gebeurt en eigenlijk ook andere maar ik moest toch stiekem lachu bij die filmpjes
pi_52024847
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:19 schreef Patch het volgende:

Bij dat laatste filmpje stopt hij gelijk als hem dat gevraagd wordt....wtf. Ik vroeg me trouwens af, wat als je zo'n gozer een paar flinke meppen zou geven. Vervolgens klaagt hij je aan en het komt voor de rechter. Wat te doen, want hij is niet echt strafbaar bezig, maar het blijft schandalig. Ikzelf wist door een fijne internetspoiler dat harry dood zou gaan en weer levend zou worden. Niet echt last van gehad denk ik.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:04:05 #49
22457 Patch
pi_52025697
Ik heb me van alle Harry Potter-sites afzijdig gehouden, geen berichten gelezen in de kranten en als er iets op tv kwam, meteen afgezet. Daarnaast het boek via internet besteld, voor 14 Euro, kreeg er een Harry Potter DVD gratis bij.

Nergens last van gehad.

Maar inderdaad, spoileren is zoooo low....
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:35:17 #50
3185 Adelante
To let it go now
pi_52026542
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:05 schreef Wouser het volgende:
[afbeelding]

whehehe
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_52029029
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:04 schreef Patch het volgende:
Ik heb me van alle Harry Potter-sites afzijdig gehouden, geen berichten gelezen in de kranten en als er iets op tv kwam, meteen afgezet. Daarnaast het boek via internet besteld, voor 14 Euro, kreeg er een Harry Potter DVD gratis bij.

Nergens last van gehad.

Maar inderdaad, spoileren is zoooo low....
waar heb je dat gedaan? Nu voel ik me wel bestolen bij bol.com. Kwil ook wel een dvd.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:55:20 #52
164931 Houtspeer
pi_52029129
Je voelt je bestolen bij bol.com omdat een andere site er iets gratis bij geeft?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:57:35 #53
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52029190
En Patch kennende geen Nederlandse site.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:00:48 #54
22457 Patch
pi_52029293
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:57 schreef Dagonet het volgende:
En Patch kennende geen Nederlandse site.
?
Ik bestel vrijwel nooit iets op buitenlandse sites...

het was gewoon bij het Kruidvat.

DVD van Harry Potter, documentaire met Hugh Laurie
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:07:36 #55
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52029499
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:00 schreef Patch het volgende:

[..]

?
Ik bestel vrijwel nooit iets op buitenlandse sites...

het was gewoon bij het Kruidvat.

DVD van Harry Potter, documentaire met Hugh Laurie
Jij had toch altijd van die speciale edities uit Japan enzo?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:13:07 #56
22457 Patch
pi_52029681
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Jij had toch altijd van die speciale edities uit Japan enzo?

neen, dat ben ik niet

Het was overigens wel de mooie volwassenversie, dus niet die kleurrijke...
pi_52029944
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:55 schreef Houtspeer het volgende:
Je voelt je bestolen bij bol.com omdat een andere site er iets gratis bij geeft?
Nee hoor, ik overdrijf een beetje. Ik ben gewoon niet vies van de films.
pi_52035297
quote:

[..]

Ik las vroeger alle boeken van Horowitz. Ik vond het goede boeken, vooral de 4 delen met als eerste deel "kernenergie voor de duivel". Toch vind ik HP beter als Grieselstate. Het moet mogelijk zijn om verhalen te verbeteren, anders zouden ze nooit meer fantasy boeken kunnen schrijven.
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
pi_52039949
TerugVindPotter
Spoilers!
pi_52040016
Rowling is trouwens behoorlijk open over de boeken die ze heeft gelezen.

En het is inderdaad niet de originaliteit van het verhaal die essentieel is bij Rowling, maar de manier hoe ze het brengt. Hoe ze elk detail beschrijft zonder dat het gaat vervelen.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:24:12 #61
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_52043587
Heerlijk boek, maar niet dik genoeg naar mijn mening

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden eigenlijk... Ik denk dat ik de anticipatie naar een nieuw verhaal mis
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
pi_52045589
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:16 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Prima recensie.
Hahaha, ik liet me even gaan, sorry.
pi_52045745
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:05 schreef Wouser het volgende:
[afbeelding]

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_52045875
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 14:36 schreef sanakthe het volgende:

[..]

Hahaha, ik liet me even gaan, sorry.
Maar wat vond je er nou van? Goed of slecht?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:58:18 #65
187660 WinterWolvin
Sex, Absinthe and Rock 'n
pi_52049340
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:24 schreef Roa het volgende:
Heerlijk boek, maar niet dik genoeg naar mijn mening

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden eigenlijk... Ik denk dat ik de anticipatie naar een nieuw verhaal mis
Nou ik vond die stukken die ze in de tent zaten behoorlijk
Maar dikker had zeker gemogen
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:32:08 #66
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_52050153
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:58 schreef WinterWolvin het volgende:

[..]

Nou ik vond die stukken die ze in de tent zaten behoorlijk
Maar dikker had zeker gemogen
Als 'ie dikker was had ze dat misschien interessanter kunnen maken
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:36:58 #67
187660 WinterWolvin
Sex, Absinthe and Rock 'n
pi_52050277
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:32 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Als 'ie dikker was had ze dat misschien interessanter kunnen maken
Ja en dan had ik niet half gapend zitten lezen....
pi_52051028
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 14:52 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Maar wat vond je er nou van? Goed of slecht?
Goed.

Hoe ze bijvoorbeeld terug ging naar de vorige delen, om dingen uit te leggen. Hoe ze nog steeds alles zo goed uitlegt zonder dat het verveelt. En hoe de personages gegroeid zijn, qua persoonlijkheid. En de vette plotwendingen, dingen die je echt totaal niet verwacht (Snape).

Trouwens, een ding wat ik niet echt snapte.. wat was dat ene die op de grond lag in de hoofdstuk "Kings Cross" Voldemort's ziel/lichaam? Ik heb dat stuk een beetje te snel gelezen.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:18:09 #69
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52051320
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:05 schreef sanakthe het volgende:
En de vette plotwendingen, dingen die je echt totaal niet verwacht (Snape).
Vanaf boek 1 was het al overduidelijk dat Snape aan de goede kant stond. En na Harry's stiekeme kijkje in Snape's gedachten in boek 5/6 (?) was ook de reden bekend.
Ondanks dat Snape aan de goede kant stond is hij in wezen slecht, bijna net zo erg als Voldemort. Dat vind ik dan wel weer mooi.
GNU Terry Pratchett
pi_52051477
Ow, dat kan ik me dus niet meer herinneren.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:29:41 #71
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_52051599
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:18 schreef Lod het volgende:
Ondanks dat Snape aan de goede kant stond is hij in wezen slecht, bijna net zo erg als Voldemort. Dat vind ik dan wel weer mooi.
waar baseer je dat op? omdat hij bij Slytherin zat?!

ik zie hem niet als slecht, wel als zwak en beschadigd (excuses voor de hulpverlener in mij ). Het feit dat hij even "voor het echie" bij de Death Eaters heeft gezeten is vergelijkbaar met het verhaal van Dumbledore: vrijwel iedereen heeft moeite met het weerstaan van macht.
En ja, hij had 'n hekel aan Potter, als zijnde de copy van James, maar ook dat maakt iemand niet slecht... toch?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:35:49 #72
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52051744
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:18 schreef Lod het volgende:

[..]

Vanaf boek 1 was het al overduidelijk dat Snape aan de goede kant stond. En na Harry's stiekeme kijkje in Snape's gedachten in boek 5/6 (?) was ook de reden bekend.
Hoe begreep jij uit de gedachten van Sneep in The Halfblood Prince dat Snape verliefd is op Lily en daarom door Dumbledore overgehaald is om haar zoon te beschermen? Je kan hoogstens twijfelen aan zijn motieven, maar Rowling schrijft steeds haar boeken zo dat je wel een vermoeden kan hebben, maar nooit een plotwending van tevoren kan raden. Je hebt de informatie die ze later geeft altijd nodig om uitsluitsel te geven. Na de eerste zes boeken konden we slechts speculeren.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:40:36 #73
88233 Steve
Still the best.
pi_52051852
Hij deed hatelijk tegen iedereen. Het enige waardoor hij goed was was door Lily. Ik zie het meer als een verbitterde man die nooit echt een positief leven heeft gekend, en waardering zocht bij de Death Eaters. En dat heeft hem ook nog Lily gekost.
Maar, van Harry kun je ook niet zeggen dat hij een vrolijk leven heeft gehad, en hij is er toch wel redelijk uitgekomen.
"It is our choices, (..) that show what we truly are, far more than our abilities." (om maar even Dumbledore te quoten ). Snape heeft uiteindelijk de goede keuze gemaakt, en dat maakt hem een held, maar het blijft een onaangename man. Was het niet voor Lily geweest dan was hij nu een van de Death Eaters, en ik kan me voorstellen dat je hem daardoor wel als slecht ziet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Steve op 02-08-2007 18:46:17 ]
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:02:00 #74
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52052289
http://hatrack.com/misc/who-is-snape.shtml

Een heel goede karakterstudie door veelvuldig bekroond schrijver Orson Scott Card.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:06:29 #75
22457 Patch
pi_52052401
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 19:02 schreef Dagonet het volgende:
http://hatrack.com/misc/who-is-snape.shtml

Een heel goede karakterstudie door veelvuldig bekroond schrijver Orson Scott Card.
ik heb het nog niet allemaal doorgelezen, maar is dit niet beperkt tot en met HBP ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')