Future_Echo | dinsdag 31 juli 2007 @ 17:53 |
Ik had al een nieuw topic klaarstaan ![]() ![]() deel 1 deel 2 Update lijstje van Zweedse tank-bestuurders: Amazon 131 TheSilencer 142 FlowDesign 144 r8ality 240 ed_reeb 242 gias 340 -Carioca- 345 mirelia 360 Pinball 440 addie Broodjepoep Dandelion Flex82 Pascal86 snoertje StefanCJ swilden 460 SuN-CRuSHeR 480 Garagefluit 740 MaGNeT 850 KonnieKipke TradeMarkie - T5 - OreO - R - RPowa 940 Gambolputty C30 Abonides - D5 - DJ_WB S40 Broertie dscx Game_Error Goochie mithrandirrr V40 ArcticBlizzard bluebit fathank Windsurfbart S60 renetje19 Repeat - D5 - Sbv6 S70 - T5 - Future_Echo XC90 - D5 - ArcticBlizzard quote: [ Bericht 0% gewijzigd door Future_Echo op 31-07-2007 18:34:35 (add) ] | |
Broertie | dinsdag 31 juli 2007 @ 18:07 |
Mag ik ook in het lijstje met mijn alweer 9 jaar oude S40? Hij rijdt nog als de beste, mankeert nooit wat aan! Maar volgend jaar wil ik toch eens kijken of ik hem kan inruilen op een nieuw type S40. Deze is trouwens mijn tweede volvo, mijn eerste was een 440, waarin ik mijn liefde voor dit zweedse merk heb leren kennen. Bijdeweg, ik zie geen Fok!kers die een XC70 Cross Coutry bezitten! Jammer, is mijns inziens de meest brute auto van dit moment.... [ Bericht 8% gewijzigd door Broertie op 31-07-2007 18:16:05 ] | |
Pascal86 | dinsdag 31 juli 2007 @ 18:10 |
quote:Mijn tweede auto wordt ook een S of V 40, daarna waarschijn de C70 ![]() Ik was ook opslag verliefd met mijn 440 ![]() | |
Future_Echo | dinsdag 31 juli 2007 @ 18:12 |
Staat er in ![]() Hopen dat het mooi weer wordt dit weekeinde, kijken of ik wat pics kan schieten van mn bak ![]() | |
mirelia | dinsdag 31 juli 2007 @ 18:33 |
Ik wil er ook wel in......ik heb een 345DL van sept 1980 Hij gaat er pas uit als hij niet meer door de keuring komt en dan wil ik een andere Volvo | |
Repeat | dinsdag 31 juli 2007 @ 21:44 |
Hmm, volgens de varta site moet er gewoon een 60Ah achtige accu in. Denk dat ik die dan mooi bij de euromaster ga scoren ![]() | |
bluebit | dinsdag 31 juli 2007 @ 21:55 |
1400 kilometer naar zuid frankrijk : gemiddeld verbruik : 4.8 liter op de 100 km ![]() ![]() heerlijk om een auto te rijden die zelfs als ie tot de nok toe volgepakt is, nog accelereert. | |
hermandeperman | woensdag 1 augustus 2007 @ 02:05 |
Als bestuurder mag ik wel in de lijst van V70 en C70. Daarbij vind ik (Broertje) de XC70 de lelijkste Volvo ooit geproduceerd ![]() | |
Niec | woensdag 1 augustus 2007 @ 10:16 |
Die nieuwe V70 ![]() ![]() ![]() | |
SuN-CRuSHeR | woensdag 1 augustus 2007 @ 13:07 |
Binnenkort geef ik de 460 ff een beurt ![]() Mn bestuurdersportier-klink is lam, waardoor die deur alleen van binnen open gaat. Verder moet er ff iets aan de stationair gedaan worden en is er een plaatje aan de voorkant onder de auto los geraakt. Van die kleine dingen die ff gedaan moeten worden. Motorisch verder, op de stationair na, als een zonnetje zeker als hij lekker warm is.. Toch kriebelt een Alfa GTV V6 of een 850 T5 wel hoor.. Maar voorlopig blijf ik lekker deze rijden, heb er relatief weinig kosten aan en de auto is lekker praktisch. Onlangs nog een 2 persoonsbed van 1.80x2.11m erin gekregen (in dozen weliswaar, maar toch). Af en toe paar liter olie en nu dus even een beurtje (250000km beurt). Zal binnenkort eens foto's maken! Iedereen verder nog tevreden met zijn of haar volvo? ![]() Edit: jezus wat een onsamenhangend verhaal zeg.. | |
Broertie | woensdag 1 augustus 2007 @ 17:49 |
quote:Dat is uiteraard jouw mening, die ik vanzelfsprekend respecteer! Mijn mening is dat Volvo nooit de 480 had moeten maken. Maar goed, vergissen is menselijk, maar nou doen ze het met de C30 wéér! Ik zal het ze voor deze ene keer maar dan vergeven...... Maar het moet geen gewoonte worden... ![]() | |
-Muse- | woensdag 1 augustus 2007 @ 17:56 |
De 480 is juist weer appart. Leuk dat ze dat model ook doorzetten. (p1800,480,c30) Naar mijn mening zijn de 440/460 en de eerste generatie S40 de lelijkste modellen van Volvo. (mn post maar wat netter gemaakt) [ Bericht 22% gewijzigd door -Muse- op 01-08-2007 18:31:26 ] | |
hermandeperman | woensdag 1 augustus 2007 @ 18:11 |
quote:480 vind ik juist supergaaf ![]() ![]() ![]() Maar het blijft ![]() ![]() | |
DJ_WB | woensdag 1 augustus 2007 @ 18:12 |
quote:jawel ![]() m'n auto trekt alleen een beetje schade aan ![]() zelf nog geen krasje gemaakt zelfs niet op de velg maar anderen ![]() - iemand bij uitparkeren in mijn auto gereden (vergoed) - m'n vader stoeprand gepakt (vergoed) - m'n nichtje heeft d'r fiets d'r op laten vallen (loopt nog) - en als laatste m'n vriendin die een stuk rubber tegen kwam op de snel weg weer krassen ![]() | |
Salvad0R | woensdag 1 augustus 2007 @ 18:17 |
S80 2.4L D5 hiero . | |
Headlong | woensdag 1 augustus 2007 @ 19:12 |
Rijdt als dagelijkse auto een 440 GLT uit 92 met de heerlijke Renault motor. | |
Pascal86 | donderdag 2 augustus 2007 @ 11:16 |
Die v70 is zeker geil. ![]() Ik wil ook een station wagon, zo mooi en relax. quote:volgende week krijgt mijn 440 een kleine beurt. Ben benieuwd hoe dat verder afloopt ![]() | |
Repeat | donderdag 2 augustus 2007 @ 20:14 |
Ik kom er net achter dat de S60 begrensd is op 210. Wist ik echt niet ![]() | |
Sbv6 | donderdag 2 augustus 2007 @ 20:31 |
Een S60 D5 (uit 2002is inderdaad begrensd op 210 -215, tenminste die van mij wel. Op de teller is het bij bijna 225 afgelopen. Ik rij bij regelmaat in een XC70 D5 uit 2004(ouders) en dat rijdt wel weer heel anders. | |
PeuRac | donderdag 2 augustus 2007 @ 21:41 |
Voeg mij maar toe aan de OP ![]() 340 1.4 Variomatic uit '89 480 1.7 Turbo uit '91 Volvo S80 2.4i Automaat (170pk) | |
PeuRac | donderdag 2 augustus 2007 @ 21:43 |
quote:De S80 haalt met 170pk 230 op de teller, maar de afwijking is geen 20km/h hoop ik ![]() | |
DonJames | donderdag 2 augustus 2007 @ 22:10 |
Ik mag ook in het lijstje! Ik rij met veel plezier rond in een 850 T-5 automaat (met airco, beige leer, alles elektrisch) ![]() Heerlijke auto, lekker relaxed cruisen ![]() ![]() | |
Repeat | donderdag 2 augustus 2007 @ 22:52 |
quote:Ik geloof van wel, hij loopt idd dik over de 210 op de teller, maar is toch echt begrensd op 210. Moet dus wel afwijking zijn dunkt me. | |
PeuRac | donderdag 2 augustus 2007 @ 23:00 |
quote:ik had toch een iets mindere afwijking verwacht bij een merk als Volvo ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 2 augustus 2007 @ 23:02 |
quote:Misschien hebben ze een Ford tellerunit gebruikt ![]() | |
Repeat | donderdag 2 augustus 2007 @ 23:41 |
quote:Of die limiet klopt niet, het is natuurlijk niet gezegd dat dat precies 210 is. Denk ik? Gaat ahv het toerental neem ik aan? | |
DeBastaard | vrijdag 3 augustus 2007 @ 01:19 |
Mijn 244 doet het nog altijd goed ![]() | |
Pascal86 | vrijdag 3 augustus 2007 @ 08:02 |
quote:Geen alfa meer? ![]() | |
Ballebek | vrijdag 3 augustus 2007 @ 08:32 |
Eerste auto: 850 T5-R superding maar zo vreselijk afgetrapt in 3 jaar tijd dat ie rijp was voor de sloop (vol met deuken ook en meer dingen) uiteindelijk gekocht door een liefhebber die hem opgeknapt heeft. Tweede auto: V40 1.9D met chippie naar 145PK, eerste jaar 105k mee gereden zonder iets van probs, superbak! Huidige auto is een Peugeot 307 2.0 HDiF, zelfde 2.0d als in een S40 of V50 maar ja de rest eromheen is KUT, altijd gezeik met dat ding maar ja ik ga nu druk op zoek naar een mooie S60 T5 of V70 T5 om een beetje te verbouwen en op te voeren ![]() | |
Garagefluit | vrijdag 3 augustus 2007 @ 09:20 |
quote: ![]() Die auto was ergens ook gewoon een bepaald statement op dat moment, moet wel zeggen dat ik van vrienden die reactie ook maar genoeg krijg. Ik haal er dan altijd maar die c30 reclame quote erbij "Hate it or love it". Vind de c30 dus ook wel gelslaagd ![]() Een 850, ja die moet ook eens komen ![]() | |
PeuRac | vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:48 |
quote:Is zo gegroeid, zit wel rond te kijken, maar kan ff niks vinden wat mij bevalt. Een goede oude Alfa is lastig te vinden, zeker als je specifieke eisen hebt. Als de 340 klaar is, gaat de zoektocht wat sneller denk ik, de volgende wordt een spider waarschijnlijk. | |
Future_Echo | dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:56 |
Mn wagentje staat nu een dagje bij de garage voor een nieuw luchtslangetje, krijg ik een te heet gewassen V70 mee... Een V50 1.8 dus, kolere ik zie geen reet tijdens het rijden. Alsof er helemaal geen ramen in dat ding zitten ![]() ![]() ![]() | |
hoppla | dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:40 |
Voeg mij ook maar toe V50 2.0d Momentum heerlijke wagen | |
-Carioca- | dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:01 |
quote:Zeer tevreden ![]() ![]() ![]() | |
bluebit | woensdag 22 augustus 2007 @ 05:40 |
wie heeft de nieuwe V70 overigens al gezien, toen ik de eerste foto's zag, moest ik er wel aan wennen (vooral de achterkant). Ik heb hem in frankrijk een paar keer gezien en in het echt is ie wel erg mooi ![]() | |
Pascal86 | woensdag 22 augustus 2007 @ 06:10 |
Hij past goed bij de s80 ![]() Het concept model voor de nieuwe s40 mag er ook wel zijn: http://www.motorpasion.com/images/2007/03/volvo-s40-2008-1.jpg | |
bluebit | woensdag 22 augustus 2007 @ 07:14 |
quote:nice!!!! of heeft ie nu een opel look gekregen?? | |
hermandeperman | woensdag 22 augustus 2007 @ 11:09 |
quote:Nogal ja ![]() Maar alle prototypes lijken tegenwoordig op elkaar heb ik het idee... Vind de nieuwe V70 redelijk, maar ik moet steeds wennen aan nieuwe types ![]() | |
leolinedance | woensdag 22 augustus 2007 @ 12:16 |
quote:Wat voor Volvo rijd je dan? Of kijk ik er nu overheen in de lijst? Ik heb ook altijd een zwak voor Volvo's gehad.. Pa heeft 3x 340 en 3x 440 gehad, allemaal nieuw. Daarna Mercedes A klasse ![]() ![]() Een gelijkwaardige V70 was net even te duur (aanschaf, belasting, benzine enz.) ![]() Ik ga over een tijdje kijken voor een Volvo S40 of een Audi A4 (van rond 98), dus wellicht mag ik dan ook in de lijst ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door leolinedance op 22-08-2007 12:27:05 ] | |
lokker | woensdag 22 augustus 2007 @ 12:56 |
Ben nog geen Volvo-rijder, maar ben mss op zoek naar een 480 als 2e wagentje ![]() | |
leolinedance | woensdag 22 augustus 2007 @ 13:02 |
quote:Opletten voor de boordcomputer en roest bij oudere modellen. Goede 480's zijn relatief duur.. | |
bluebit | woensdag 22 augustus 2007 @ 14:11 |
quote:een v40 phase II met 115 pk (diesel), weegt 1295 kg voor de wegenbelasting en is dus een stuk gunstiger dan de andere, recentere modellen van volvo op diesel. | |
lokker | woensdag 22 augustus 2007 @ 14:47 |
quote:Dat zijn inderdaad puntjes waar ik op moet letten, ben ik al vaker tegen gekomen bij mijn zoektocht.. Net als dat de goede 480's idd duur zijn. Maar het 2e autootjes is (nog) geen noodzaak, dus ik heb de tijd om rustig rond te kijken ![]() | |
mirelia | woensdag 22 augustus 2007 @ 22:28 |
quote:LOL ik durf met mijn 345 uit '80 de stad niet eens uit haha | |
-Carioca- | donderdag 23 augustus 2007 @ 11:27 |
quote:Wat is er mis mee dan? ![]() ![]() ![]() Bij mij staat in principe nog een trip met de 340 naar Slovenë op het programma komend voorjaar. Eerst maar eens zien of m'n ietwat door roest aangetaste dorpels de APK overleven over een maand ![]() | |
mirelia | donderdag 23 augustus 2007 @ 12:51 |
ja daar zit ik al bij. Ik ben al 2 jaar lid van die club Maar mijn Volvootje zit onder de roest en ik ben elke keer weer verbaasd dat hij goedgekeurd word. Ik wil gewoon niet het risico lopen dat ik halverwege stil kom te staan en hij is niet geheel waterdicht | |
-Carioca- | donderdag 23 augustus 2007 @ 14:04 |
quote:Dat ik stil kom te staan ben ik niet zo bang voor ![]() ![]() | |
dekilo | vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:57 |
Goed nieuws voor jullie. Ik werk bij Volvo en kan eventueel tekening, in en utbouw instructie e.d regelen. Wij (toko waar ik werk) gaan trouwens de Y483 (eens kijken of jullie weten welke auto dat is) produceren in China. | |
PeuRac | maandag 27 augustus 2007 @ 14:07 |
quote:mooi, ik moet weten hoe ik de koppeling van een variomatic afstel, (van mn 340 1.4, '89) | |
Repeat | maandag 27 augustus 2007 @ 14:53 |
Lekkere kras over de hele zijkant van de auto, onderbroken op sommige stukken. Voorportier, achterportier en stuk achterpaneel. Ik hou het maar op tokkies of paupers die niet kunnen uitkijken in de garage van de supermarkt ![]() | |
bluebit | maandag 27 augustus 2007 @ 15:13 |
quote:??? lijkt me sterk dat je dat 'per ongeluk' voor elkaar krijgt... behoorlijk balen! | |
Repeat | maandag 27 augustus 2007 @ 15:23 |
quote:Ja dat lijkt mij opzich ook, maar het gaat er bij mij niet in dat er iemand zomaar een kras over de zijkant van een auto zet, maar misschien zijn de mensen nog slechter dan ik dacht ![]() | |
dekilo | maandag 27 augustus 2007 @ 15:34 |
quote:zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz meer info gaarne zoals chassisnummer. [ Bericht 11% gewijzigd door dekilo op 28-08-2007 14:40:13 ] | |
bluebit | maandag 27 augustus 2007 @ 15:35 |
quote:da's waar inderdaad. beetje hetzelfde geval als dat laatst mijn antenne van de auto gedraaid was.....echt totaal nutteloze aktie en irritant.... gelukkig is dat met 13 euro nogwat inclusief op te lossen, maar een kras gewoonweg over een auto trekken......eigenlijk zouden ze een kras over zo'n figuur moeten trekken (en ter compensatie van mijn leed, een antenne anaal inbrengen) | |
Repeat | maandag 27 augustus 2007 @ 15:40 |
Tja en voor de verzekering is het het ook niet waard geloof ik, gaat je dan weer meer premie kosten volgens mij. Laat het voorlopig maar zitten denks... | |
GI | dinsdag 28 augustus 2007 @ 08:40 |
Een autobrede kras is eigenlijk niet te claimen bij de verzekering. De enige manier om dat mooi te krijgen (financieel gezien) is als je de dader pakt en bij de WA van hem of de verantwoordelijken voor hem/haar kan claimen. Anders shiet je premie meteen een ontzetten stuk omhoog. Is er zelf niet wat te kleuren met wat verf om het goed te maken ? | |
-Carioca- | dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:58 |
quote:Kijk hier eens http://forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=722. Is dat niks, even doorzoeken in het forum. Is vast wel eens langsgekomen ![]() | |
DeBastaard | dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:47 |
Hoezo sta ik niet in het lijstje ![]() Volvo 244 all the way! | |
GI | dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:38 |
Ik wil in de lijst trouwens. XC70 benzine uit 2007 | |
dekilo | dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:46 |
![]() mooi, ik moet weten hoe ik de koppeling van een variomatic afstel, (van mn 340 1.4, '89)!!!!!! handleidingen van oudere modellen staan niet meer in dat systeem. Kan ik je niet mee helpen. Wel kan ik van die oude meuk de eventuele partnummers opvragen voor als er iets vervangen dient te worden. Wel kun je het chassisnummer eens geven kan ik kijken wat er beken is van die auto. [ Bericht 25% gewijzigd door dekilo op 28-08-2007 14:57:53 ] | |
Repeat | dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:08 |
quote:Denk niet dat dat mooi wordt, ik ga me er iig niet aan wagen ![]() | |
PeuRac | dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:21 |
quote:Zou je dat plaatje iets groter kunnen geven? Dan kan ik zien hoe de boel in elkaar zit, daar red ik het wel mee. | |
invine | dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:10 |
die c30 he, heb je daar nu ook de sport versie van? zie hier in mijn dorp er 1 rijden met voorspolier en side skirts en at lager op de weg.. kon op internet er niks over vinden dus misschien ook custom gedaan maar lijkt echt op een sport modelletje ![]() | |
leolinedance | dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:11 |
quote:De T5 is het sportiefst | |
#ANONIEM | dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:17 |
meldt:V40 1.9D was een 850 estate op benzine maar met 40k+ kilometers per jaar bespaart dit me een hoop. | |
Repeat | dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:21 |
quote:Je kan gewoon skirts kopen, staat hier bij de dealer ook zo'n ding met rondom spoilers, grote velgen etc ![]() | |
dekilo | woensdag 29 augustus 2007 @ 07:50 |
quote:Ook niet groot genoeg als je erop klikt? Ik krijg hem niet groter. | |
DeBastaard | zaterdag 1 september 2007 @ 14:00 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
mirelia | zaterdag 1 september 2007 @ 14:27 |
Zo dat ding ziet er strak uit zeg!! | |
Delnooz | zaterdag 1 september 2007 @ 14:42 |
He mensen, Ik ben op zoek naar een auto: - minimaal 1 jaar betrouwbaar rijden - max 3500 euro (eigenlijk 3000) - groot (dus een estate) - voor zo ver mogelijk representatief - trekhaak Volvo stal al snel mijn hart en ik ben dan ook nu in het bijzonder op zoek naar een 850 (of evt een 740). Komende dinsdag ga ik waarschijnlijk een paar auto's bekijken en ik vroeg me af of er nog speciale dingen zijn waar ik op moet letten? De algemene dingetjes die ik weet zijn: omheen lopen voor deuken en roest bubbeltjes e.d., profiel op banden en andere dingetjes Bij de schokdempers induwen en kijken of de auto in 1x mooi terugveert Interieur checken voor rare dingen Stukje rijden. Kijken of hij rechtdoor blijft gaan als je stuur loslaat In z'n 5 (toch?) vanuit stilstand op moeten kunnen trekken Keer flink stevig remmen om te kijken of dit werkt. Weten jullie nog meer? | |
StefanCJ | zaterdag 1 september 2007 @ 15:39 |
Ik heb zo snel niet echt veel punten; maar neem anders eens een kijkje op het volvo850 forum, daar kun je een uitgebreide lijst vinden met aandachtspunten! Succes in ieder geval! | |
Repeat | zaterdag 1 september 2007 @ 15:42 |
quote:Je motor moet juist afslaan in 5. Als ie dat niet doet is je koppeling gaar. | |
Delnooz | zaterdag 1 september 2007 @ 15:47 |
quote:huh?! Ik dacht juist dat hij het moest doen (bij goed voetenwerk) omdat dit laat zien dat de bak netjes pakt en er een goede benzine aanvoer is. Let wel, ik heb er weinig verstand van, dus ik geloof je vrij snel Kun je me uitleggen wat het idee er achter is? | |
Repeat | zaterdag 1 september 2007 @ 15:58 |
Het is om te testen of je koppeling versleten is. Bij versleten platen zal je auto dan gewoon toeren gaan maken omdat ie niet goed pakt. Bij een koppeling die wel goed is zal ie wel pakken maar hierdoor afslaan. Dit kan je ook doen met de handrem erop, dan moet ie zeker afslaan met goede koppeling. Je kan ook langzaam gaan rijden in een hoge versnelling, 4 of 5. bij 1200 toeren ofzo en dan vol gas geven, schiet dan je toerental omhoog dan is je koppeling ook versleten. Of als je op de snelweg rijdt even de koppeling indrukken zodat ie toeren gaat maken en dan weer losmaken, het toerental moet dan gelijk weer terugvallen. Zat manieren om te kijken of je koppeling nog pakt, maar je merkt het ook wel met rijden als ie gewoon versleten is ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door Repeat op 01-09-2007 16:04:39 ] | |
Pascal86 | zaterdag 1 september 2007 @ 18:30 |
quote:Op autotrader staan V40's vanaf 2800. Mischien issut wat? | |
MisterJ.Lo | zaterdag 1 september 2007 @ 19:22 |
![]() ![]() ![]() Volvo C70 ![]() | |
Diemietuhriej | zaterdag 1 september 2007 @ 19:50 |
Die C70 is inderdaad erg mooi, vrienden van mijn ouders hebben er een, ook érg mooi interieur! Maaar.. dan mijn vraag.. Ik zit nu een beetje te kijken naar een auto voor over een paar maanden, natuurlijk een volvo.. Maar ik zit een beetje te twijfelen tusen een oudere 740 (bijna belastingvrij) of een 850 uit 94' ofzo.. Wat ben je per maand ongeveer kwijt aan wegenbelasting? en is de verzekering hoog voor een 18-jarige? (ivm hoge aanschafprijs toen) Verbruik zal ook wel wat hoger liggen, maar dat hoort erbij. ![]() Vind de 850 écht een hele mooie wagen, maar wil weten op welke kosten ik ongeveer moet tellen per maand. Iemand? | |
DeBastaard | zaterdag 1 september 2007 @ 20:39 |
Oldtimer 740's zie je nog niet zo heel veel hoor... Verzekeringen zijn zowieso hoog voor een 18jarige, of je nu 'n 850 of 'n fiat uno pakt, het verschil is niet veel. | |
Diemietuhriej | zaterdag 1 september 2007 @ 20:43 |
Bij ons thuis hebben we o.a. een 740 uit '88, als die 20 jaar zijn ze toch oldtimers? of is dat 25 jaar? Ik weet wel dat je dan semi oldtimer verzekering kan afsluiten (toch? ![]() En ja, verzekeringen.. Dan maar op naam van mijn vader. ![]() | |
hermandeperman | zaterdag 1 september 2007 @ 20:50 |
quote:Waar heb je je scooter/brommer/whatever (had/heb je toch) in de verzekering? Probeer het daar eens, ik kreeg daardoor 4 extra jaren no-claim ![]() Daarbij is de C70 ![]() | |
DeBastaard | zaterdag 1 september 2007 @ 20:59 |
Wil je hem op je eigen naam zetten? Dan kan je die oldtimer verzekering wel vergeten, want je zult voor een oldtimer verzekering te kunnen nemen, altijd een andere "eerste" auto moeten hebben. Als je hem op je pa zijn naam verzekerd boeit het natuurlijk niet, ik heb mijn 244 ook voor 40euro per jaar via mama verzekerd. Overigens zal de verzekering voor een oldtimer als eerste wagen nog niet skyhigh zijn, maar ook écht zeker niet zo goedkoop als een oldtimerverzekering. Plus het feit dat je 18jarig bent, maakt het er allemaal niet goedkoper op. | |
Delnooz | zaterdag 1 september 2007 @ 23:01 |
quote:ik zie er wat staan ja. Maar de V40's die geen prijs op aanvraag hebben worden allemaal aangeboden door een autobedrijf welke niet bij de BOVAG is aangesloten. dat maakt me toch al snel wat huiverig... | |
Pascal86 | zaterdag 1 september 2007 @ 23:27 |
quote:Dat hoeft niets te zeggen. Toen ik mijn eerste auto ging uitzoeken heb ik ook op bovag gezocht maar ik had geen zin om 300 kilometer te gaan reizen en dan nog niet zeker zijn wat je aantreft. Het beste is om op autoweek ''my dealer review'' oid te checken.. http://www.autoweek.nl/myreviewdealer.php Mischien is dit wat: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details_ext?p_spr_id=75765435&p_type_lijst=VL&o_id=4278819&p_css=/css/style_at1_occ.css [ Bericht 12% gewijzigd door Pascal86 op 02-09-2007 01:04:20 ] | |
Pascal86 | zaterdag 1 september 2007 @ 23:30 |
quote:Inderdaad super strak ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2007 @ 09:25 |
quote:Let even op dat je bij sommige verzekeraars (de mijne o.a.) de auto onverzekerd is als je je kinderen laat rijden. | |
Gambolputty | zondag 2 september 2007 @ 15:18 |
quote:Kijk hier eens: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7007.0 Overigens moet je voor dat bedrag ook een goeie 940 estate kunnen vinden. | |
Greetz | zondag 2 september 2007 @ 19:32 |
* Greetz mag aan de lijst toegevoegd worden als 480 driver | |
Delnooz | zondag 2 september 2007 @ 22:21 |
he mensen, ik heb nu de volgende 2 auto's gevonden die op het eerste gezicht erg geschikt lijken: de ene is op http://www.lenferink.nl/Occasions.html en dan volvo 850. Dit is een bordeaux rode 2.4 GLE estate, 316000 km uit 1993 en benzine. Dit voor 2950 euro De andere staat op marktplaats Een zwarte 2.5 GLE estate met 241000 km (distri vervangen bij 155.000, dus dat moet weer bijna? )ook benzine en deze heeft een extra bankje achterin voor een 6e en 7e persoon evt. deze is 3450 Wat vinden jullie hier van? Ik ga waarschijnlijk dinsdag met nog iemand anders naar deze 2 kijken | |
Gambolputty | maandag 3 september 2007 @ 00:00 |
quote:Ik vind ze voor Volvo's van 14 jaar oud tamelijk aan de prijs, Delnooz... | |
Pascal86 | maandag 3 september 2007 @ 05:25 |
quote:Als je een beetje ''into'' volvo was wist je dat dit gangbare prijzen zijn. Ze rijden nog gerust 1 a 3 ton mee. | |
#ANONIEM | maandag 3 september 2007 @ 05:38 |
Waar blijft de Amazon retro? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 3 september 2007 @ 05:44 |
En deze?![]() | |
#ANONIEM | maandag 3 september 2007 @ 05:49 |
Dit is wel de tofste. ![]() ![]() | |
bluebit | maandag 3 september 2007 @ 06:53 |
quote:zoooo, lekker wijf, alleen die kleur van die auto ![]() maar ja, het zal wel de schuld zijn van de sixties... | |
#ANONIEM | maandag 3 september 2007 @ 07:05 |
quote:De Volvo's in de jaren 80 en later werden saai. Uitzonderingen de 164. ![]() en de 1e 144. ![]() | |
Gambolputty | maandag 3 september 2007 @ 08:08 |
quote:Voor een '93-er kan je makkelijk voor 500 euro minder ook boodschappen doen. Dit zijn handelaren. quote:Gôh. Dus met mijn 460.000 km hoef ik me nog geen zorgen te maken? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 3 september 2007 @ 08:14 |
quote:Er gaat ook aan een Volvo weleens wat kapot en metaal lost sneller op in in dit land. ![]() | |
Pascal86 | maandag 3 september 2007 @ 09:14 |
Je kan altijd afdingen op auto's de mijne heb ik ook 200 euro afgedingt en voor 1000 meegenomen. Hij had een 850 staan met 720.000 kilometer die al was verkocht na 4 dagen voor 2500 euro, was nog probleemloos door de apk gekomen ![]() | |
invine | maandag 3 september 2007 @ 09:38 |
quote:c30 heeft zelfde achter kant alleen wat moderner ![]() | |
Delnooz | woensdag 5 september 2007 @ 11:41 |
Jeej, ik heb er gister een gekocht! Het is een nette versie, een 850 2.5 GLE dus, distributieriem kan nog een x aantal km mee (gechecked onder motorkap), profiel van banden goed. We hebben er een stukkie meegereden en alles is gewoon helemaal in orde. Letterlijk het enige minpuntje dat ik kon vinden was een mini gaatje in de kleding van de bijrijdersstoel, waardoor de stoelverwarming daar wel heel warm is ![]() bedankt voor de tips! ![]() | |
TradeMarkie | woensdag 5 september 2007 @ 19:03 |
quote:Mooie kilometerstand ![]() Handgeschakeld of automaat? en foto's natuurlijk ![]() Ik ben ook nog steeds erg tevreden met m'n GLT uit 92 met 198.000 op de teller ![]() | |
Pascal86 | donderdag 6 september 2007 @ 00:19 |
Voor hoeveel heb je hem opgehaald? | |
Delnooz | donderdag 6 september 2007 @ 10:42 |
Ik ga 'm morgen ophalen dus, gaat nog ff een nieuwe APK over. De auto is handgeschakeld en kostte 3450. Dat lijkt misschien aardig wat (al zie je veel hogere prijzen voor vergelijkbare km standen) maar de auto is echt nog in bijzonder goede staat. Het enige dat ik zo kon vinden was een plekje op de voorbumper. En natuurlijk de doffe achterlichten, maar datt is common bij die modellen blijkbaar. Ik zal morgen een foto maken. Als ik de bumpers en het dasboard wil poetsen, dan zijn die standaard middeltjes die ze daarvoor bij de halfords hebben prima toch? | |
Pascal86 | donderdag 6 september 2007 @ 18:59 |
quote:Op de sloop kun je andere lichten halen, mischien als je nog die lichten met oranje erin heb zitten kun je wel rood/wit in doen ![]() | |
ihugster | vrijdag 7 september 2007 @ 17:30 |
mischien een andere invalshoek: Ik reed laatst in een oude volvo van een vriend rond die naar de garage moest om te worden *gepimped*sta je voor een stoplicht,komt naast mij staan een BMW sport met van die mid-Europese boys en waar de ramen omlaag zijn en waar luide muziek uitkomt. Steekt zo een kortstekelig mocro zijn hoofd buiten het raam en zegt: "WTF is dat voor prehistorisch ding.Yo check dit uit man...hahahahaha...Hey opa..dit is niet chill hoor die bak van je " ![]() | |
Repeat | vrijdag 7 september 2007 @ 17:43 |
quote: ![]() | |
Pascal86 | vrijdag 7 september 2007 @ 18:43 |
Als iemand dat bij mij zou doen zou ik me 10 x beter voelen dan die gasten ![]() | |
DeBastaard | zaterdag 8 september 2007 @ 00:16 |
Wat was je reactie? "Holla Jong". BMW Rijders weten niet wat ze missen, volvo owned bmw anytime! :p | |
Gambolputty | zaterdag 8 september 2007 @ 01:01 |
BMW? Neehoor: http://www.autoblog.nl/ar(...)een-volvo-stationbak | |
Diemietuhriej | zaterdag 8 september 2007 @ 15:54 |
http://www.dumpert.nl/med(...)50_met_m5_motor.html Volvo met een beetje van BMW. ![]() | |
Delnooz | zaterdag 8 september 2007 @ 17:07 |
quote:Zijn die lichten makkelijk zelf te (de)monteren? Ik ga de auto komende week waarschijnlijk ff goed poetsen, de bumpers mooi maken en 'm in de wax zetten. dan zal ik ook foto's maken voor de liefhebber. Het rijdt trouwens echt fantastisch! Ik had het niet verwacht vantevoren maar hij zoeft en glijdt echt over de snelweg. Altijd genoeg vermogen over. En ook nog een "echte" auto. Ik ben helemaal blij ![]() | |
Pascal86 | zaterdag 8 september 2007 @ 18:53 |
Ja is redelijk makkelijk, wel opletten dat je hem goed aansluit zodat niet je remlicht gaat branden wanneer je dim lichten aanzet. | |
-Muse- | donderdag 13 september 2007 @ 13:24 |
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7212 Doe mij die maar | |
Pascal86 | donderdag 13 september 2007 @ 13:28 |
quote:Omg dat ding is sexy ![]() ![]() ![]() | |
Repeat | donderdag 13 september 2007 @ 17:28 |
Jammer van die net iets te grote velgen... | |
Future_Echo | donderdag 13 september 2007 @ 17:34 |
Te grote velgen inderdaad, verder ziet ie er best goed uit. Mn eigen T5je krijgt morgen een openluchtfilter, de oude zit helemaal vol met troep dus laat ik de nieuwe maar gelijk goed doen. ![]() | |
Pascal86 | vrijdag 14 september 2007 @ 02:53 |
Heeft een openlucht filter nog andere effecten behalve geluid? | |
bluebit | vrijdag 14 september 2007 @ 07:16 |
quote:ik ben niet zo thuis in techniek, maar als ik me niet vergis, kan een openluchtfilter meer lucht aanzuigen waardoor je een paar pk zou kunnen winnen. of je dat merkt op een T5 is natuurlijk even de vraag (ik denk van niet), maar het geluid lijkt me wel leuk. ![]() | |
Pascal86 | vrijdag 14 september 2007 @ 13:58 |
quote:Een vriend heeft het op zijn 156 en het klinkt inderdaad veel leuker ![]() | |
Future_Echo | zondag 7 oktober 2007 @ 18:26 |
Het is dus uiteindelijk geen volledig openluchtfilter geworden maar een of ander K&N sportfilter. Een openluchtfilter is 2,5 keer zo duur en dan moet ik ook nog eens zelf mn filterhuis eruit slopen. En ik ben daar te lui voor. Maar dit rijdt ook prima ![]() Nu maar hopen dat ie het blijft doen, hij had een beetje last van spontaan afslaan als ie stationair draaide (een automaat die afslaat ![]() | |
SuN-CRuSHeR | maandag 8 oktober 2007 @ 18:24 |
Misschien een verboden linkje, maar voor de liefhebber staat mijn 460 2.0i te koop op marktplaats. Reden: 850 2.5-20V op het oog, eigenlijk vanaf dat ik deze had zit ik er al naar te kijken, dus nu deze na een zeer tevreden jaar toch maar te koop gezet om weer wat groters te gaan rijden. Linkje naar advertentie 850 die ik op het oog heb heeft 3 ton gelopen, ik hoop dat het verder nog allemaal netjes is, hij heeft precies die opties die ik zoek en is van het nieuwste model (met de schuine achterlampen zeg maar). | |
-Carioca- | woensdag 10 oktober 2007 @ 14:29 |
Zeau. m'n 340 is ook weer door de APK. Het stelmechaniek van de handrem was brak en vereiste even sleutelen, maar nu kunnen we weer minstens 13 maanden de Nederlandse en Europese wegen onveilig maken ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 21 januari 2008 @ 18:21 |
Zo, even een stofdoekje over het topic heengehaald en het een trap gegeven! M'n 740 "dagboek topic" op het Volvo-forum begint al aardig te groeien ![]() Je moet daar inloggen om de foto's te kunnen bekijken. ![]() Volgende maand verloopt m'n APK dus ben benieuwd hoe hij er doorheen komt ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-01-2008 19:04:16 ] | |
Stefan740 | maandag 21 januari 2008 @ 19:25 |
Gister zon sticker besteld die jij als avatar hebt, voor op de Volvo thuis. Die overigens net door de 250.000 is gegaan. http://img.photobucket.com/albums/v136/stefankloeg/068.jpg http://img.photobucket.com/albums/v136/stefankloeg/002-1.jpg | |
TheFreshPrince | maandag 21 januari 2008 @ 19:32 |
quote:Netjes! Vanaf 250.000 zijn ze lekker ingereden. Ook bij Wilpac besteld? De stikker is van goede kwaliteit en geeft na een jaar nog geen krimp ![]() Wel goed het oppervlak reinigen en ontvetten voor je 'm plakt ![]() | |
Stefan740 | maandag 21 januari 2008 @ 21:01 |
Nee bij Volvo-Plaza, hebben ze nog wat aan hun sponsering van het Volvo forum. De Volvo is nu in de Alpen, voor de 2de keer alweer deze winter, en voor Maart staat er een wintersport in Zweden op het programma. Op naar de 500.000km ![]() | |
Diemietuhriej | maandag 21 januari 2008 @ 21:21 |
quote:Bij ons is hij vorige week weer gekeurd.. Geen enkel puntje.. En dat voor een 88'er.. Heeft er nu 323k opstaan, zonder problemen. | |
Diemietuhriej | maandag 21 januari 2008 @ 21:35 |
![]() Officieel Malossi tuned, jeweet. Allez MHR. | |
SuN-CRuSHeR | maandag 21 januari 2008 @ 21:41 |
Ik rijd inmiddels al een tijdje 850 2.5-20v, dus de 460 is al een tijdje weg. Lekker roffelen, wat een heerlijke auto! | |
PeuRac | maandag 21 januari 2008 @ 22:54 |
ik heb mn 340 niet meer, was te langzaam, te klein en leuk genoeg. Ik ben weer terug gegaan naar mijn vertrouwde merk Alfa Romeo. Maar mn broertje rijdt nog steeds in zijn erg mooie 480 Turbo en mn moeder gaat straks in de S80 rijden. Want mn vader heeft een 2006 V70 2.5T Summum II gekocht. | |
TheFreshPrince | maandag 21 januari 2008 @ 23:50 |
quote:Zo'n 340 lijkt me een leuk project om een B230 motor in te hangen ![]() Ze kosten bijna niets gebruikt en zien er suf uit; met minimaal 115Pk moet zoiets toch wat beter van z'n plek komen ![]() Ach ja... Je moet wat dromen houden toch? | |
-Carioca- | dinsdag 22 januari 2008 @ 09:30 |
quote:Of dat bij 340's gaat weet ik niet zeker, die zijn op wat cruciale details anders dan 360's waar standaard al een 2-liter in zit. En ik weet er een stel die er inderdaad zo'n B230 in een 360 hebben gelepeld. Dat wil wel ![]() | |
Foozy | woensdag 23 januari 2008 @ 16:17 |
*Jeeeeeej* Ik mag ook in het rijtje! Heb m'n eerste auto gekocht. Het is een 460 2.0i GLT Automatic uit '95 geworden. Heb em nu een paar weken, hij rijdt als de brandweer, veel opties (volledig leren bekleding, 4 elektrische ramen, stoelverwarming, airco, cruisecontrol, heul veel. Foozy is blij ![]() Foto komt eraan btw ![]() | |
leolinedance | woensdag 23 januari 2008 @ 16:31 |
quote:Hulde! ![]() | |
Foozy | woensdag 23 januari 2008 @ 16:36 |
Hier een foto:![]() ![]() | |
Stefan740 | donderdag 24 januari 2008 @ 17:06 |
Mooie auto en je kan ook nog eens fotograferen ![]() | |
VOLVOMEISTER | donderdag 24 januari 2008 @ 17:13 |
Zit beetje rond te kijken voor een leuke 850 T5R of een very nice V40 T5. Welke? ![]() | |
Snuitebolletje | donderdag 24 januari 2008 @ 17:47 |
V40 T5? bestaat die dan? | |
-Muse- | donderdag 24 januari 2008 @ 17:51 |
De V40 T4 is er of de V50 T5. De V40 is nooit met een 5cilinder geleverd, dus vandaar dat er geen T5 versie van mogenlijk is. | |
leolinedance | donderdag 24 januari 2008 @ 18:00 |
quote:850 T5 R natuurlijk ![]() of ![]() ![]() Wat een vreemde keuze trouwens ![]() | |
VOLVOMEISTER | donderdag 24 januari 2008 @ 18:00 |
Ooops, ik bedoelde idd de V40 T4. ![]() Maar die heeft echt een hele mooie achterkant man ![]() | |
Snuitebolletje | donderdag 24 januari 2008 @ 18:03 |
De gemiddelde 850 T5R kan je volgens mij een ton erbij zetten zonder dat je veel afschrijft, bij een v40 hoef je dat niet te proberen.. | |
SuN-CRuSHeR | donderdag 24 januari 2008 @ 19:39 |
![]() ![]() ![]() Dus.. mn 850 2.5-20v sedan. Binnenkort even winterbanden halen en een servicebeurtje, en voor de zomer andere velgen (16" perfo's denk ik..). Rij er nu 3000km mee zonder problemen. Heerlijk ![]() | |
SuN-CRuSHeR | donderdag 24 januari 2008 @ 19:44 |
Trouwens voor iedereen met matte, grijze bumpers: gekookt lijnzaadolie. Bij gamma te koop voor 3 euro per halve liter. Even insmeren en erin laten trekken en je bumpers zijn echt weer strak! | |
cofi | donderdag 24 januari 2008 @ 19:50 |
blijft die lijnzaadolie ook zitten, of is het na een paar regenbuien er weer vanaf gespoeld? | |
SuN-CRuSHeR | donderdag 24 januari 2008 @ 20:28 |
Nee hoor, dat trekt er in en blijft dus ook na regen goed zitten. Het schijnt alleen wel doffe plekken te veroorzaken op de lak dus daar moet je dan ff voor oppassen. Met een doek aanbrengen ofzo. | |
wjschreuder | zondag 27 januari 2008 @ 22:12 |
nieuwe auto voor het lijstje geloof ik ( ? ) Heb zelf een V50 2.0D (180pk/380nm door Rica) ![]() ![]() Volvo For Life ! | |
RenzoBrad | dinsdag 29 januari 2008 @ 18:56 |
Volvo for life, binnenkort ook voor mij hoop ik... Aangezien ik nu nog studeer en vrijwel gratis (alleen brandstofkosten) in een Franse auto ( ![]() ![]() Anyway, tijdens een nutteloos (?) avondje youtube volvo-filmpjes kijken kwam ik bij een filmpje over de nieuwe V70. Aangezien 1 of andere 15 jarige etter (je wilt serieus niet zijn filmpjes zien... ![]() ![]() ![]() http://www.youtube.com/watch?v=hApvAj8PJzY | |
invine | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:55 |
Niks mis met franse auto's RenzoBrad! ![]() | |
UncleFunk | woensdag 6 februari 2008 @ 22:03 |
Sinds gisteren ben ik ook een Volvorijder. Heb een S40 uit 1996 aangeschaft met iets meer dan een ton op de teller. Gaat om een S40 1.8 automaat ![]() | |
MisterJ.Lo | woensdag 6 februari 2008 @ 22:24 |
quote:Lease for the win ![]() | |
wjschreuder | vrijdag 8 februari 2008 @ 13:31 |
quote:hoewel deze auto bijna té populair is als lease auto, is de mijne gelukkig gewoon van mij ![]() | |
invine | vrijdag 8 februari 2008 @ 13:46 |
Mijn zus die zoekt een nieuwe auto omdat haar oude (renault megane classic) alleen maar kuren vertoont. Ik dacht zelf aan een toyota of volvo aangezien ze op 1 of andere manier der auto's goed kapot weet te rijden ![]() | |
SuperFrank | vrijdag 8 februari 2008 @ 14:06 |
Ligt eraan hoe zwaar die paarden zijn.. geloof dat veel trailers max gewicht hebben van rond de 2200kg. Mijn volvotje mag "slechts" 1600kg trekken. Als je dat met een megane gaat trekken, meot je idd niet raar opkijken dat ie stuk gaat ![]() Maar een 2 paards trailer met 1 paard erin, is een eitje.. lukt ook wel voor die 3500e. Wil je een echt betrouwbaar trekbeest, kijk dan eens naar een Nissan Patrol 3.3TD ofzo | |
invine | vrijdag 8 februari 2008 @ 14:11 |
Ja ok maar me zus is alleen niet zo rijk ![]() ![]() Maar als je kijkt naar een goede volvo welke valt dan goed in de prijs? (als er al 1 is ![]() En het zijn geen normale paarden, zijn ijslanders zijn net wat kleiner want die megane (1.6 RN) mocht hem gewoon trekken officieel! | |
SuperFrank | vrijdag 8 februari 2008 @ 14:34 |
Zou ik zelf komen bij een 850. Maar ik heb dan ook wat vooroordelen.. Zijn prima te vinden voor 3000-3500eur. Hou wat geld over om eventueel een eerste (grote) beurt op te vangen. Schrik niet van hoge kilometerstanden, mits redelijk onderhouden, is dat voor een 850 geen enkel probleem. Let wel op de extra maandlasten in de vorm van belasting. Behoorlijk zware bak.. Mag, en kan 1600kg trekken. Zoek maar eens op marktplaats/bekende occasion sites. Komen in een paar motor varianten. Ik zou de 2.0 lekker laten staan en gaan voor een 2.5 10v of 20v (144 resp. 170pk). Als je maar een beetje gevoel voor auto's hebt, ben je na een proefrit in een goede 850 verkocht. Het geluid, de soeplesse en kwaliteit vind ik heel bijzonder.. Ben je toe aan een stukje zweden? ![]() | |
Xtreem | vrijdag 8 februari 2008 @ 14:48 |
Ik kom even uithuilen hier... Ik was 1 handtekening verwijderd van een ![]() ![]() Maar nee, ik moest zo nodig nog een jaar gaan studeren ![]() | |
Waterweg | vrijdag 8 februari 2008 @ 23:26 |
ik zit hard te twijfelen om een v40 te kopen. iets ouder dan 10 jaar, 136K op de teller. m'n grote probleem is alleen dat ik absoluut geen idee heb wat ik aan onderhoudskosten kan verwachten.. verzekering en wegenbelasting zijn op te zoeken, en dat is geen probleem. iemand die een v40 van 97/98 heeft en een indicatie kan geven van wat 't onderhoud per jaar ongeveer kost? oeoe...wat is het moeilijk. ik wil op mezelf gaan wonen en dus een auto hebben...maar en een nieuw interieur, en een huis...en ook nog eens een volvo kopen kost wel een hoop geld *fluit* | |
invine | zaterdag 9 februari 2008 @ 01:21 |
quote:ik heb niks tegen zweden, maar ben zelf meer renault ook al zou tegen een mooie t5 of t6 geen nee zeggen ![]() ![]() Ik heb het er met haar even over gehad en ze vind dat volvo's teveel benzine zuipen ![]() - Hij moet een trailer met 2 paarden mogen en kunnen trekken. - Hij mag niet duurder zijn dan 3500 euro - Hij moet betrouwbaar zijn - Hij mag niet veel zuipen - Een benzine Ik geef het op ![]() | |
Diemietuhriej | zaterdag 9 februari 2008 @ 03:16 |
quote:Sterkte wagens -> grote motor -> hoog verbruik. Dat is iets waar je toch tegenaan zal lopen.. Volvo 850 zoals hierboven gezegd.. Hartstikke betrouwbaar, binnen het budget, en zuipt nou ook weer niet superveel.. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 februari 2008 @ 04:51 |
2 paards trailer heeft 2500kg laadvermogen en dat mag een Volvo ook niet trekken helaas. | |
SuperFrank | zaterdag 9 februari 2008 @ 11:58 |
quote:Waarom een benzine als verbruik een rol speelt? kijk dan eens naar een volvo op gas. Ook 1 op 10 maar dan voor een paar cent per liter. Net zo betrouwbaar en mits LPI zelfs nog snellur... | |
invine | zaterdag 9 februari 2008 @ 13:58 |
quote:ik weet niet precies hoe het zit maar de megane van mijn zus nu mag het ook trekken, en zijn geen normale paarden. (ze zijn wat kleiner) maar ik ga even opzoek naar een 850 die leek me ook al wat en dan stel ik die even aan der voor ![]() | |
Future_Echo | zaterdag 9 februari 2008 @ 19:34 |
Ik heb ondertussen geen Volvo meer, mn S70 heeft in 3 maanden tijd 6 keer bij de garage gestaan en hij deed het nog steeds niet. Continu op de meest onverwachte en onhandige momenten sloeg de motor af, lekker betrouwbaar wagentje heb je dan... Enige pluspunt was dat de stoelen wel geweldig zaten als je weer eens stilstond te wachten tot de motor weer wilde starten. Onverwacht slechte ervaringen met zowel Volvo als auto en als garage/dealer. Nooit meer een Volvo voor mij ![]() | |
SuperFrank | zaterdag 9 februari 2008 @ 19:44 |
quote:Wat weer helemaal in lijn staat met het topic "betrouwbaarste auto"... imago zegt weinig als het aankomt op persoonlijke ervaringen. Maar wel jammer joh. | |
Future_Echo | zaterdag 9 februari 2008 @ 19:52 |
Ik zal wel net pech hebben gehad met deze bak, wat ik wel jammer vind. Maarja ik heb een auto nodig die betrouwbaar is en dat was mijn S70 T5 zeker niet. Als ie het wel deed was het een topwagen ![]() | |
SuN-CRuSHeR | zondag 10 februari 2008 @ 21:46 |
Iemand enig idee wat een setje nieuwe koppelingsplaten voort een 850 2.5-20v ongeveer kost? (Zit niet bij een officieele volvo-dealer) | |
hansjeb | zaterdag 23 februari 2008 @ 20:39 |
Nieuwe volvo rijder meldt zich! Ben sinds 2 weken de trotse eigenaar van een groene 440 uit '93 met 246.000 op de teller ![]() | |
Ultivor | woensdag 27 februari 2008 @ 11:09 |
Ben net nieuw op het forum en moet ook wel bij de lijst met volvo rijders. Momenteel rijd ik in een S80 T6 uit 2005 | |
Pascal86 | donderdag 28 februari 2008 @ 00:22 |
Vandaag weer wezen kijken naar een 850 ![]() Gelukig beperk ik me alleen tot volvo want ik kan echt nooit een keuze maken ![]() Ik heb momenteel al gekeken naar een 460, 740 en een 850 maar ze zijn allemaal zo ![]() ![]() ![]() | |
hansjeb | donderdag 28 februari 2008 @ 23:10 |
zo'n 740 is echt gaaf, maar het geluid van die 850's... ![]() | |
dnzl | vrijdag 29 februari 2008 @ 01:05 |
Rijd zelf in een S60 2.4 van de zaak maar wil misschien een mooie 480 erbij kopen. Gewoon voor de fun/cult eigenlijk... Zijn de 480's betrouwbaar? En hoe rijden ze ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 29 februari 2008 @ 08:20 |
480 zijn leuke auto's, en het rijdt leuk maar over onderhoud weet ik niet zo veel. Als ik er trouwens een volvo voor de fun bij mocht nemen dan zou ik graag een P1800 willen hebben. deze dus: ![]() | |
hansjeb | zaterdag 1 maart 2008 @ 18:47 |
Mijn baas heeft zo'n P1800. Wel gave auto's. En wat betreft 480's, je moet volgens mij uitkijken voor de eerste modellen. Die lekken geloof ik achter bij de ruiten nog wel eens en de electriek van de 1e modeljaren schijnt niet super te zijn. Mij is verteld dat het laatste modeljaar wel redelijk betrouwbaar is. En als je er een eentje koopt moet je er een nemen met een boordcomputer met zo'n draaiknop. Dat is echt gaaf. | |
TheFreshPrince | zondag 2 maart 2008 @ 18:32 |
Gave bakken die P1800's !!! En Irv Gordon uit Long Island heeft momenteel het record door met zo'n ding 4,2 miljoen kilometer af te leggen ![]() Mijn 740 gaat over een week eindelijk voor de APK en ik ben nu nog wat bezig om hem klaar te stomen: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=318358#318358 Gisteren mijn VDO teller gerepareerd; deze viel zo nu en dan uit. Alles doorgesoldeerd en het werkt ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 3 maart 2008 @ 00:50 |
Hier wat foto's van de printplaat van de kilometerteller, vóór en ná: (Volvo 740, VDO kilometerteller, 1986) De hele handleiding staat op het volvo-forum.nl (zie linkje bij vorig bericht). - deze 3 soldeerpunten verdienen wat extra aandacht: ![]() - deze 3 componenten zitten daar gesoldeerd (weerstand, diode, condensator): ![]() - verse tin op alle soldeerpunten - zo kan het er weer even tegenaan: ![]() Haha, let niet teveel op mijn soldeerkunsten. Een vaste hand heb ik niet en er viel dus wel eens een kloddertje soldeer tussen 2 printbanen. Gelukkig had ik duidelijke foto's zodat ik op m'n computerscherm kon inzoomen op een foto en kon zien of die klodders daar wél of niet hoorden ![]() Als je het zelf wilt doen kan je eerst oefenen op iets goedkoops; vooral jaren '70 radio's van de kringloopwinkel zijn erg geschikt omdat die electronica nog erg ouderwets is, net als deze VDO meter. [ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 03-03-2008 00:56:00 ] | |
Pascal86 | maandag 3 maart 2008 @ 12:17 |
Ik heb het hele verhaal gelezen ja, ben zelf niet zo handig dus zou niets voor mij zijn ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 3 maart 2008 @ 13:15 |
quote:Ach, ik ben ook niet superhandig. Maar je kan eerst oefenen op goedkope dingen ![]() | |
Pascal86 | maandag 3 maart 2008 @ 14:04 |
quote:Ja maar heb voor de rest ook niet echt plaats, heb geen tuin, ik woon namelijk 13 hoog en echt spulletjes heb ik er niet voor/ ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 3 maart 2008 @ 17:18 |
quote:Woon zelf ook bijna direct aan de straat; sleutelen moet dan voor de deur of bij m'n oom in de schuur. Jammer genoeg steekt er dan altijd nog een meter uit aan de achterkant ![]() En gereedschap? Tsja, met 3 schroevendraaiers, wat lijm en een soldeerbout is het te fixen ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 4 maart 2008 @ 20:13 |
Prijzen en specificatie's van de XC60 zijn bekend. Wat vinden jullie ervan? Ik blijf het een smak geld vinden, onder de 70k heb je hem sowieso niet, maar wel een mooie auto ![]() ![]() | |
dnzl | woensdag 5 maart 2008 @ 00:42 |
Dikke bak, mooi ook die oplopende lijn. Dat gaat wel opvallen ![]() Ik vind trouwens die schermpjes in de kilometerteller echt ![]() | |
Pascal86 | woensdag 5 maart 2008 @ 00:57 |
Mijn volvo wordt over 2 weken gekeurd, mocht hij worden afgekeurd en het kost teveel koop ik of een 850 of een V40 ![]() | |
SuN-CRuSHeR | woensdag 5 maart 2008 @ 14:20 |
Lijkt me geen moeilijke keuze, 850 of een V40.. | |
TheFreshPrince | woensdag 5 maart 2008 @ 15:43 |
quote:Dan zou ik de 850 nemen ![]() Maar een 740 is ook niet te versmaden. Mijn 740 is pas 22 jaar dus kan nog wel een tijdje mee. | |
Barcaconia | woensdag 5 maart 2008 @ 17:19 |
Ik zie dit topic nu pas, maar ik wil natuurlijk mijn eigen Volvo's ook toevoegen: 1987 Volvo 360GL 2.0i, 82500km origineel, roestvrij, 5drs hatchback 1987 Volvo 360injection, 180000km, projectauto, crossauto Geweldige dingen, die 360's! | |
TheFreshPrince | woensdag 5 maart 2008 @ 20:27 |
quote:En je kan er een B230 inlepelen ![]() Maar zo'n 2.0i is al lekker vlot ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 5 maart 2008 @ 22:14 |
Daar is wel erg weinig mee gereden Barcaconia, vooral met die GL | |
Barcaconia | woensdag 5 maart 2008 @ 22:35 |
In de 360injection komt een b230 te liggen, en daar gaat sowieso nog veel meer mee gebeuren. De 360GL blijft standaard, origineel en netjes. Die mag blijven als auto om naar te kijken ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 6 maart 2008 @ 09:15 |
quote:Ga je van dat ombouw-project ook een topic maken? ![]() Zit er zelf nog eens over te denken om ooit een 360 aan te schaffen voor "erbij" en deze ook van een B230 te voorzien. Ben wel benieuwd hoeveel werk het is. Kan overigens nog wel 5 jaar duren. | |
-Carioca- | donderdag 6 maart 2008 @ 10:43 |
quote:Bij de Volvo 300 club zijn er een paar die dat gedaan hebben, er zijn vast wel topics over op het forum daar. Ik zou wel zeggen, ga alvast zoeken naar een goede 360. Goede 360's worden al zeldzaam, nu is er tenminste nog een klein beetje keus in de markt ![]() | |
Barcaconia | donderdag 6 maart 2008 @ 18:30 |
quote:Ik denk het eigenlijk niet. Ik zou het graag doen en ik kan nu wel zeggen dat ik het ga doen, maar ik ken mezelf. Als ik ga werken vergeet ik mijn camera, en al zou ik mijn camera erbij hebben vergeet ik foto's te maken. Daarnaast ben ik nu nog een beetje een leek op het gebied van sleutelen, dus ik moet sowieso de tijd nemen om alles rustig te bekijken. Ik ga maandag waarschijnlijk rustig aan beginnen met inventariseren wat ik allemaal ga doen. De auto was zeer goedkoop dus als er eens wat fout gaat is er niets aan de hand, en ik kijk gewoon waar het schip gaat stranden. Op V3C.nl haal ik zelf ook veel informatie, daar staan echt nuttige topics op, check dat eens zou ik zeggen! | |
dnzl | woensdag 19 maart 2008 @ 02:08 |
Mijn broertje wil een Volvo 440 uit '96 met 325 dkm kopen. Compleet met airco en de verdamper en distributieriem zijn net vervangen. Goede deal voor ¤1100? | |
Pascal86 | woensdag 19 maart 2008 @ 02:21 |
quote:foto's? | |
dnzl | woensdag 19 maart 2008 @ 13:43 |
quote:Hier staat ie | |
sj44k | donderdag 3 april 2008 @ 18:23 |
Ik heb vandaag besloten om mn oude vertrouwde bordeauxrode volvo 460 1.8i in te ruilen voor een iets nieuwere auto. Met gepaste trots presenteer ik u mijn Volvo V40 1.9D 115 pk Europa Nordic!!! ![]() Woehoe!!! volgende week woensdag gaan we rijden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() dus als ik nog iemand blij kan maken met een 460, ik hoor t graag ![]() | |
bluebit | vrijdag 2 mei 2008 @ 20:46 |
quote: proficiat!!! die common-rail diesels lopen echt fantastisch (ik heb ook zo'n schatje) !!! | |
sj44k | donderdag 15 mei 2008 @ 21:37 |
yep, ik heb em nu meer als een maand, en t rijdt geweldig! ![]() ![]() | |
Barcaconia | donderdag 15 mei 2008 @ 22:05 |
quote:Inmiddels ben ik begonnen met de ombouw. Ik heb het B200F blok er helemaal uit, ik heb alles gedemonteerd. Wat er nu bij elkaar ligt om op te bouwen is het volgende: -940 '93/'94 cilinderkop (type 1000531, langere en gladdere inlaatkanalen) -940 '93/'94 nokkenas, voor grote overlap en hoge lichthoogte -B230E motorblok uit een 240, met gladde zuigers ipv holle zuigers, voor hoge compressie -Spaghettispruitstuk Alles gaat volgende week opgebouwd worden, ik kijk wel of ik wat fotootjes kan schieten, ik heb namelijk zelf geen camera. Ik twijfel nog over carburateur of injectie, en de loop van het inlaattraject, maar dat komt allemaal wel goed. | |
Diemietuhriej | donderdag 15 mei 2008 @ 22:23 |
carb's ![]() | |
Barcaconia | donderdag 15 mei 2008 @ 23:21 |
Opzich is carbs misschien wel beter, maar injectie is leuker, en dan is het nog een uitdaging om daar mee te gaan spelen. Ik post het wel weer als daar een beslissing voor is gevallen ![]() | |
Barcaconia | donderdag 15 mei 2008 @ 23:28 |
En bij carbs heb je het probleem van standaard te rijk lopen. Ik wil er ook nog mee op de weg kunnen rijden, en aangezien hij toch alleen maar op octaan 98 of hoger zal lopen is het niet prettig als hij ook nog eens veel te veel verbruikt op de weg, en dan ook nog veel te onregelmatig loopt (stationair). Een injectie is af te regelen als je de luchtmassameter variabel maakt, en de BDP sensor verstelbaar maakt. Dat was dus wat ik van plan was. | |
PICHT | vrijdag 16 mei 2008 @ 17:37 |
Ik doe trouwens ook mee met mijn 480 ![]() | |
Arclight-S | vrijdag 16 mei 2008 @ 18:16 |
quote:volvo forum was laatst naar volvo fabriek in gent gegaan, daar schijnen er een paar te hebben gestaan. En de prijzen zijn trouwens ruim onder de 70.000 ![]() | |
Lord_Vetinari | zaterdag 17 mei 2008 @ 00:44 |
Leve Volvo! Zie onder het resultaat van een zijdelingse rolpartij, met caravan, afgelopen maandag in Frankrijk, uitgevoerd door mijn oude heer: ![]() ![]() ![]() Inzittenden zonder 1 schram uit deze auto gekomen. Dat zie ik bij weinig andere merken gebeuren... | |
sj44k | zondag 18 mei 2008 @ 11:54 |
zonde, zon auto heb ik ook ![]() | |
TheFreshPrince | dinsdag 20 mei 2008 @ 21:35 |
quote:Ik zag de foto's eerder al in een ander topic. Echt doodzonde van die Volvo. Maar wederom aangetoond dat Volvo zijn imago niet alleen op NCAP en ADAC tests gebouwd. | |
_Led_ | dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:44 |
Zeg Volvo-vriendjes, heeft er iemand tips of suggesties ? Stel dat ik een Volvo zou willen kopen met een budget van 4500 - 7000 euro, wat zijn dan de favorieten ? Het liefst natuurlijk boordevol snufjes, maar aan de andere kant is meer dan 125pk ook erg welkom. Ik rij eerlijk gezegd beschamend weinig (door de weeks staat ie stil), maar als ik rij wil ik wel *lekker* rijden ![]() Met het oog op kinderuitbreiding / laadruimte is een stationwagon variant favoriet. Ik heb zitten kijken naar V40 T4's, dat ziet er leuk uit - maar zijn die niet al gaar en afgeragd als je die 2ehands koopt ? | |
SuN-CRuSHeR | dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:49 |
Pak voor dat geld een 850 T5 of een V70 classic 2.5i . Dat zijn toch de echte volvo's, itt de V/S40.. | |
Arclight-S | dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:06 |
quote:De V70 classic (Tot 2000) ![]() ![]() ![]() | |
Man_Made_God | dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:22 |
Dat ik dit topic nog nooit heb gezien... Ik rijd in een Volvo 440 1.8 (1995), uitvoering weet ik niet precies: als ik de lijstjes van Autoweek naast elkaar zet is er altijd wel één onderdeel wat niet aanwezig is in mijn model. Opties: - Half leren bekleding - Airco - Middenarmsteun (voor & achter) - Electrische ramen - Electrische buitenspiegels Momenteel iets meer dan 130.000 km. op de teller, en net nog met het beest(je) op vakantie geweest naar Praag & Berlijn, geen centje pijn! Ik wil in mijn volgende auto graag een automaat, maar het nadeel is dat ik ook graag wil dat ik iets minder vaak bij de pomp wil staan. Een Volvo wordt dus een lastig verhaal vrees ik. Maar we geven het niet op! | |
GI | dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:25 |
Ik heb een maandje terug de 50K op mijn XC geklokt. | |
_Led_ | dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:26 |
quote:Als ik snugger was geweest of wist waar ik het over had had ik dit vast niet gevraagd, maar waarom (behalve fan-waarde) zou die beter zijn dan ? Zo'n V70 weegt 1480kg (672 euro wegenbelasting p/j), een V40 weegt 1295 (520 p/j), dat scheelt toch weer... En als ik zoek vind ik ze praktisch allemaal met meer dan 250.000 op de teller. Als ik geld ga uitgeven kan ik dat toch beter doen aan een auto die alles heeft wat ik wil, maar niet zo oud is / zo veel op de teller heeft staan ? | |
Arclight-S | dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:12 |
quote:Dat is juist het geweldige aan Volvo ![]() Ik heb zelf een S70 en heb letterlijk buiten normaal onderhoud nog nooit wat gehad, ook bij de APK kom ik er altijd glansrijk doorheen en dat terwijl er al enorm veel kilometers opstaan. | |
_Led_ | dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:20 |
quote:Daar geloof ik niet helemaal in, het zijn ook maar auto's hoor, geen godenwagens ![]() Ook bij Volvo's is er slijtage, en ook voor een Volvo maakt het uit of de vorige eigenaar(s) 'm flink hebben afgeragd. Een auto met 3 ton op de teller en 4 vorige eigenaars heeft natuurlijk meer kans om door minstens 1 eigenaar te zijn mishandeld dan een auto met maar 1 vorige eigenaar ![]() quote:Mja, en m'n ouders werden door Volvo teruggevlogen uit Italie omdat de V70 er daar mee op hield. Persoonlijke ervaringen zijn nogal subjectief ![]() Ik zie het toch minder zitten om een bak uit 1996 te nemen dan eentje uit 2000... 8 of 12 jaar oud, toch best een verschil. Is er een reden dat Sun-crusher vindt dat de S40 / V40 geen echte Volvo's zijn (afgezien van het feit dat ze in nederland gebouwd werden en het uiterlijk door nederlanders ontworpen is), of is dat meer fanboy-ism naar de oudere modellen ? | |
Arclight-S | dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:23 |
quote:Het zijn eigenlijk meer verkapte Renault's. | |
_Led_ | dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:24 |
quote:Waarom ? Edit: Volgens http://www.reliabilityind(...)apc=3128339010848601 staan de S40 en de V40 op de 15e plaats van betrouwbaarste auto's (best goed), terwijl de eerste franse auto op plaats 25 komt (de Xsara). | |
SuN-CRuSHeR | dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:30 |
Ze hebben geen echt (onverwoestbaar?) volvo 5 cilinder blok. Verder heb ik wel eens gelezen dat de kwaliteit van het gebruikte staal echt minder scheen te zijn, al kan ik mij daar weinig bij voorstellen. Een grotere auto met beduidend meer ruimte (850, V70) is natuurlijk wel wat zwaarder, maar in weggedrag merk je dat wel. Het is dus ook wel beetje fanboy gedrag. Rij zelf een 850 en zie ze liever op de weg dan bij de dealers ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door SuN-CRuSHeR op 26-08-2008 12:36:44 ] | |
Prowl | dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:39 |
[TK] Volvo 440 1.6 i Topconditie 76.000km NAP Ruilen tegen een v40? ![]() | |
_Led_ | dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:48 |
quote:Wie heeft er een V40 in de aanbieding dan ? ![]() | |
TheFreshPrince | dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:50 |
D'r staat nu ook een Volvo 360 in V&A !!! [TK] Volvo 360GL, 1987, 87500km, leuke opties. | |
TheFreshPrince | dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:52 |
quote:M'n tante in België rijdt een Renault Safrane 2.0 met 450.000 op de teller op LPG en die gaat nog als een speer. Alles gaat stuk, behalve.... De 2.0 Volvo motor. | |
TheFreshPrince | dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:59 |
quote:De S40 MK1: Ze hebben het onderstel van een Mitsubishi Carisma. De benzine-uitvoeringen hebben een Volvo motor. De diesels rijden met een Renault motor. In 1998 werd de 1.8i benzinemotor ééntje van Mitsubishi. De S40 MK2: Vanaf 2004 op een Ford Focus onderstel (Volvo is van Ford tegenwoordig) maar nog wel een echte Volvo. De diesels zijn van Ford. De lichte benzinemotoren zijn van Ford. De 2.4 is een echte Volvo. | |
matthendriks | dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:06 |
Thank god dat het interieur ook nog gewoon van Volvo is! | |
JosvG | dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:53 |
quote:Hee, grappig dat ik mijn auto hier ook tegenkom ![]() | |
leolinedance | dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:55 |
Laatst een heel stuk gereden met een V70 2.5 diesel uit 1997 ofzo. 380.000 km op de teller, eerste eigenaar ![]() ![]() | |
invine | dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:24 |
quote:Er zijn weinig interieurs die zo saai zijn als volvo.. maarja mening en smaken verschillen natuurlijk.. laatste volvo die ik heb gereden was een s60 met een 2.4 diesel.. automaat.. reed prima maar verder niks speciaals.. daarvoor een s80 2.9 benzine.. ook leuk maar mis een speciaal gevoel erbij. Ze zijn zo gewoon als je het mij vraagt, maarja ik val dan ook weer voor de franse designs ![]() | |
leolinedance | dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:42 |
quote:Daar heb je wel gelijk in. Zelfs van de S60 T5 werd ik niet echt warm.. Ik bedoel, niet hetzelfde gevoel als, pak hem beet, een Alfa 147 GTA of Golf GTI. De D5 met 185 pk is trouwens wel erg lekker ![]() | |
Arclight-S | dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:15 |
quote:S60 D5 heb ik aan mijn vriendin gegeven, is inderdaad super maar ik maak te weinig kilometers voor diesel en haar mercedes C coupé begon kuren te krijgen. Het interieur vindt ik super, ik werk vaak van 1500 tot 0300 in de nacht en als ik dan vermoeid naar huis rij dan vindt ik het wel belangrijk dat je een rustgevend interieur hebt zonder teveel rommel. | |
TheFreshPrince | zondag 31 augustus 2008 @ 23:25 |
Voor de LPG rijders onder ons! Ik heb gisteren een FlashLube installatie in de 740 aangebracht en er nog een verhaaltje met wat foto's bijgeplakt: FlashLube installatie met foto's en info. | |
godigita | maandag 1 september 2008 @ 14:27 |
![]() Oh, en mijn vriend heeft sinds kort een 142 uit 1972 ![]() | |
Arclight-S | maandag 1 september 2008 @ 23:31 |
quote: ![]() Vrouwen met een Volvo ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 1 september 2008 @ 23:32 |
quote:Weer jammer van die vriend dan he ![]() | |
leolinedance | maandag 1 september 2008 @ 23:42 |
quote:Ach ja, hij rijdt tenminste Volvo ![]() | |
Arclight-S | maandag 1 september 2008 @ 23:57 |
quote:Ik ben al voorzien van een Volvo rijdende vrouw ![]() S60 ![]() | |
leolinedance | woensdag 10 september 2008 @ 14:37 |
De V70 waar ik eerder eens over schreef gaat in de verkoop. Het is een groene V70 2.5 diesel uit 1997 met ongeveer 330.000 op de teller. En dat allemaal door de eerste eigenaar. Ik ken deze man en de huidige rijder (zijn zoon). Er is altijd super zuinig met de auto omgesprongen, netjes beurten gehad ed. En erg rustig gereden met de auto, eerder 110 dan 120 (ja, het is echt zo ![]() Vorige week hebben we er een stuk mee gereden en haalden we volgens de boordcomputer bijna 1 op 30 op de snelweg! De extra's van de auto: airco, cruise control, half leren bekleding, stoelverwarming, Nokia carkit, trekhaak (voor een aanhanger die er 1x per jaar achter heeft gehangen). Misschien heeft iemand hier interesse? Het is echt een super auto, ziet er nog mooi uit en rijdt werkelijk als een zonnetje. Wat hij moet kosten weet ik nog niet, maar bij interesse kan dat nagevraagd worden. Leuk weetje, je kunt ongeveer 220 km op de reserve tank rijden ![]() | |
Posdnous | woensdag 10 september 2008 @ 14:38 |
V 50 Edition II represent ![]() ![]() ![]() Slechte foto's, maar ja. ![]() [ Bericht 39% gewijzigd door Posdnous op 10-09-2008 14:44:28 ] | |
thumper | woensdag 10 september 2008 @ 16:31 |
Hier nog een Volvo Fanboi ![]() * thumper = C30 rijder (zie signature ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 10 september 2008 @ 22:00 |
quote:Ik was niet echt op zoek, maar op vakantie met twee kids in een V40 was toch wel krapjes. Ik ben nieuwsgierig naar de volgende zaken: 1. Gewicht (ivm wegenbelasting) 2. Wanneer is de distributieriem voor het laatst vervangen? 3. Vraagprijs 4. Welke carkit? Voor de 6210/6310 serie? | |
leolinedance | woensdag 10 september 2008 @ 22:58 |
quote:- Gewicht volgens Autoweek.nl = 1538 kg - De carkit is inderdaad voor de 6210/6310 serie De overige vragen worden later beantwoord. De vraagprijs zal marktcomform zijn, vergeet echter niet dat dit wel een érg goede V70 is dus het zal geen superkoopje zijn. Overige extra's waar ik achter ben gekomen: Radio / cd speler origineel Volvo, lichtmetalen velgen, airbag passagier. De auto staat overigens in Drenthe maar het duurt nog een paar weken voordat hij eruit kan. Hij gaat over een tijdje ook op marktplaats overigens, dan zal hij wel zo weg zijn. Maar ik vind het wel leuk als zo'n auto bij een liefhebber terecht komt. Vandaar dat ik het hier even vraag ![]() | |
Arclight-S | woensdag 10 september 2008 @ 23:27 |
1 op 30 kan niet met een V70 dat kan echt niet! ![]() De S60 D5 van mijn vriendin verbruikt iets van 1 op 14 en ik zelf heb er 1 op 16 weten te halen ![]() | |
leolinedance | woensdag 10 september 2008 @ 23:40 |
quote:We reden 's avonds 80-90 over de snelweg (met aanhanger). De boordcomputer gaf serieus 4 liter op 100 km aan ![]() En ik heb ook geen enkele reden om erover te liegen toch? Ik stond er zelf ook écht van te kijken! | |
Sunnythesun | vrijdag 12 september 2008 @ 23:38 |
Oeh! Ben geen autofanaat (al kijk ik trouw topgear voor de humor) maar volvo... ![]() ![]() ![]() ![]() En dit jaar, na toch een tijdje sparen, eindelijk onze Seat Leon uit 2001 (1.6 en redelijk sportief ingericht, niet helemaal mijn auto maar wel een leuke kar!) ingeruild voor een Volvo V50 2.0D uit 2005 met 105.000 op de teller ongeveer. En echt waar.. DAMN!!!! wist niet dat autorijden zo relaxed en fijn kon zijn ![]() ![]() ![]() ![]() Dan nog de wegligging en zo.. alle veiligheidsnufjes.. En door de ruimte kan onze hond ook nog eens mee op vakantie als de boel volgeladen is, zonder dat we meteen in een achterlijk grote station hoeven te rijden met z'n 2en ![]() Kortom.. Volvo ![]() ![]() | |
bluebit | zondag 14 september 2008 @ 00:59 |
quote:dat lijkt me wel heel stug, ik krijg een v70 echt niet onder de 5.5 liter per 100, ook niet op een 80 km weg. Met mijn eigen v40 daarentegen (scheelt dan ook 400 kilo) red ik wel zonder problemen 5 liter op de 100 kilometer gemeten over 30.000+ kilometers) en bij een constante snelheid van 80 kilometer zal ie ongeveer op 4.3 liter per 100 uitkomen. | |
Arclight-S | zondag 14 september 2008 @ 01:36 |
quote:Ik zeg niet dat je liegt, de boordcomputer van mijn pa geeft ook aan dat hij 1 op 17 doet (2984 cc) Ik heb zelf een S70 en de mijne is ook niet altijd even acuraat. | |
TheFreshPrince | zondag 14 september 2008 @ 16:20 |
quote:1 op 30 haal je inderdaad niet met zo'n bak. Als je 1 op 18 haalt, doe je het netjes. Is een kwestie van voltanken, zo'n 600km rijden, weer voltanken. Dan afgelegde kilometers delen door aantal liters dat in de tank gaat. Dan heb je een redelijk nauwkeurige indicatie. Die boordcomputer zit je te foppen. | |
leolinedance | maandag 15 september 2008 @ 10:04 |
quote:Ok, dan zal ik er wel naast zitten. De boordcomputer geeft overigens ook aan dat je ruim 1300 km op een volle tank kunt rijden met een V70 2.5 diesel! Dat lijkt me écht veel maar zal dus ook wel niet helemaal kloppen. De 210 km op de reservetank klopte wel aardig ![]() Hier ook een Volvo familie trouwens. 3x 340 3x440 gehad ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door leolinedance op 15-09-2008 11:48:40 ] | |
Arclight-S | maandag 15 september 2008 @ 11:29 |
quote:Heb nu S70 en mijn vriendin S60, ben nu hard aan het sparen voor een iets nieuwere C70 ![]() | |
SuN-CRuSHeR | maandag 15 september 2008 @ 11:30 |
Ik heb een klein vraagje mbt de koppelingsplaten van mn 850, deze zijn namelijk aan vervanging toe. Via mn garage (geen merkdealer) kosten alleen de platen me ongeveer 300 euro. Dit is mij laten zien in hte systeem, dus geen prijs uit de lucht gegrepen. Als ik zelf de onderdelen regel via een volvo-webshop kan ik een complete set (nieuw) incl druklager kopen voor 135 euro. Volgens de monteur zal hier ws wel een kwaliteitsverschil in zitten, ergo weer eerder aan vervanging toe (na bv een ton ipv na 2 ton). Nou maakt mij dat eigenlijk niet zo uit, rij namelijk 10k per jaar dus zal het er dan ook wel mee uitzingen. Hoe denken jullie hierover? De duurdere platen nemen (volgens mij ook geen officieel volvo) of de goedkopere en het bespaarde geld naar de kroeg brengen? ![]() | |
Arclight-S | maandag 15 september 2008 @ 11:51 |
quote:Ik zou sowieso originele laten doen, ook al is het duurder, goedkoop is niet altijd goed. | |
_Led_ | maandag 15 september 2008 @ 12:06 |
quote:Mja, maar als je zoals gezegd weinig rijdt (alleen in het weekend ff boodschappen doen enzo), zie ik niet in waarom een setje goedkopere koppelingsplaten niet ook gewoon 5 jaar mee kan gaan dan. | |
SuN-CRuSHeR | maandag 15 september 2008 @ 12:08 |
Op het volvo-forum lees ik eigenlijk niets negatiefs over de goedkopere platen. Heb zelf ook liever origineel, maar het scheelt wel aanzienlijk.. | |
bluebit | maandag 15 september 2008 @ 12:48 |
quote: nou, als ik mijn pa moet geloven dan red je een afstand tussen de 1100 en 1200 wel op 1 tank met een V70 diesel. (is toch eigenlijk absurd, met een tank kun je zowat naar de cote d'azur rijden) | |
SuN-CRuSHeR | maandag 15 september 2008 @ 16:21 |
quote:Ja precies. Ik heb de auto alleen maar in het weekend ter beschikking. Heb net via estateservices een complete set besteld voor 160e. Merk is SACHS ofzo, volgens de site zijn het originele platen ![]() ![]() | |
Barcaconia | maandag 15 september 2008 @ 18:36 |
quote:Volvo gebruikt altijd koppelingen van Sachs, met een Volvo logo erbij gedrukt. Sachs is dus net zo goed, omdat het gewoon dezelfde plaat is. | |
Diemietuhriej | maandag 15 september 2008 @ 18:38 |
Die 480's he.. Vanaf wanneer zijn die weer wat betrouwbaarder? | |
PICHT | maandag 15 september 2008 @ 18:56 |
quote:Het schijnt vanaf '92. Toen waren er wat wijzigingen in de electronica doorgevoerd. Maar alsnog lekken die dingen bij de achterruiten en achterlichtunits als je ze niet dichtkit. Ik moet zeggen dat de mijne uit '91 op en top in orde is, zowel electronisch als mechanisch. Dus eigenlijk zegt het ook weer niet zoveel. | |
Diemietuhriej | maandag 15 september 2008 @ 18:58 |
Ik moet een goedkope kleine simpele auto en toch leuke auto hebben.. ![]() Dus een 480 of 460 uit DLD halen is wel interessant.. | |
PICHT | maandag 15 september 2008 @ 19:02 |
quote:Wat is je budget? In Kampen staat namelijk een mega mooie 480 gt turbo waar ik stiekem m'n oogje ook al op heb ![]() | |
leolinedance | maandag 15 september 2008 @ 19:07 |
quote:Die paarse? Ook al gezien, mooie bak ![]() | |
PICHT | maandag 15 september 2008 @ 19:10 |
quote:Eigenlijk een metallic rode ![]() | |
leolinedance | maandag 15 september 2008 @ 19:14 |
quote:Zag hem vandaag op marktplaats. En helemaal niet duur ook! Heb een paar maanden geleden een perfect onderhouden en jonge 480 GT Turbo weg zien gaan voor meer dan het dubbele! Deze had echter ook een hele lage km stand. Misschien heb jij deze ook wel gezien, dit was een groene. | |
PICHT | maandag 15 september 2008 @ 19:16 |
quote:Ja klopt, die heb ik ook gezien. Voor bijna 5k meende ik. Daarom is die uit Kampen ook een koopje. Het mooist zou natuurlijk zijn een 480 gt turbo in cream yellow ![]() | |
Diemietuhriej | maandag 15 september 2008 @ 19:28 |
quote:Mijn budget is 3 keer niks. ![]() http://link.marktplaats.nl/183944785 Dit lijkt me ook wel wat.. Is een 460 een betere keus als een 480? Hij ziet er iig wel wat betrouwbaarder uit. ![]() | |
PICHT | maandag 15 september 2008 @ 20:14 |
quote:Matige advertentie trouwens. Motorinhoud 3.1 liter of meer, model 440 terwijl het een 460 is en die opties die erbij staan zijn standaard. Het ligt er maar net aan wat je wil, een wat sportiever uiterlijk a la 480 of een gezinsauto. 440 en 460 zijn ook goede betrouwbare auto's, je ziet ze ook niet voor niks nog zoveel rondrijden. | |
UncleFunk | maandag 15 september 2008 @ 21:33 |
Weet iemand van jullie een goede garage waar ik mijn S40 uit 1996 naartoe kan brengen in Den Haag? Niham zal wel erg duur zijn. En kent iemand garage Hardeman? Wil in elk geval de automaatolie laten vervangen en volgens mij is m'n uitlaat ook niet meer wat hij hoort te zijn ![]() | |
-Carioca- | dinsdag 16 september 2008 @ 13:25 |
quote:Hardeman ken ik zelf niet, maar hoor er goede verhalen over (Binnen de Volvo 300 club dan). Ook een goede (wel uit eigen ervaring) in de buurt (Berkel en Rodenrijs) is Toncar. Geen officiele dealer, wel gespecialiseerd in Volvo. Moet de auto daar een dag blijven ben je met Randstadrail zo in Den Haag/Rotterdam. | |
Barcaconia | dinsdag 16 september 2008 @ 19:44 |
quote:Even op een oude post van mezelf terugkomen: Ik heb vandaag een setje ITB's gekocht. Eerst kijken of ik het met een 240 injectie kan regelen, anders een MegaSquirt systeem aanschaffen. | |
hetsjhokleek | dinsdag 16 september 2008 @ 19:59 |
quote:Goede tip en inderdaad niet duur, jammer dat Kampen de andere kant van het land is voor mij. Ik rijd zelf in een 480S uit 1992. Maar ik ben wel zoekende naar een GT. | |
PICHT | dinsdag 16 september 2008 @ 20:25 |
quote:S'jes zie je overigens ook niet zoveel. Mis je de boordcomputer niet? | |
hetsjhokleek | dinsdag 16 september 2008 @ 20:40 |
quote:Vreemd genoeg heb ik wel een boordcomputer. Overigs heeft die boordcomputer een half jaar bijna geen licht gegeven zodat ik hem dus niet kon aflezen maar twee maanden geleden deed hij het weer spontaan. Verder staat mijn kilometerstand al een jaar op ongeveer 120.000 vast. Maar motorisch is de 480 perfect. | |
PICHT | dinsdag 16 september 2008 @ 20:42 |
quote:Heel vreemd inderdaad dat er wel een boordcomputer inzit, maar wel tof ![]() | |
hetsjhokleek | dinsdag 16 september 2008 @ 20:44 |
Wit mee gespoten bumpers. Ik zal morgen wel een foto plaatsen. In wat voor 480 rij jij. | |
PICHT | dinsdag 16 september 2008 @ 20:46 |
quote:Heb je dan ook een oliedruk en voltmeter erin zitten? Ik heb een 480 turbo met airco en ABS. Heb daarmee behoorlijk gemazzelt want dat waren best dure opties voor erbij. Bijna 176k op de teller. | |
PICHT | woensdag 17 september 2008 @ 18:52 |
quote:Hier is nog wel een 480 barrel te vinden. Als je budget laag is is het misschien wel wat voor je. | |
TheFreshPrince | donderdag 18 september 2008 @ 19:54 |
Zoek het verschil: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=400088#400088 | |
PICHT | donderdag 18 september 2008 @ 20:10 |
quote:Je grille ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 18 september 2008 @ 20:19 |
quote:We have a winner! ![]() Ga je door voor de koelkast? | |
PICHT | donderdag 18 september 2008 @ 20:26 |
quote:Mits er een eland op staat ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 18 september 2008 @ 20:30 |
quote:Is zo'n eland niet veel te zwaar voor een koelkast? | |
PICHT | donderdag 18 september 2008 @ 20:39 |
quote: ![]() | |
CorsaAJoy | donderdag 18 september 2008 @ 21:42 |
![]() ![]() ![]() ![]() en zo was de auto ![]() ![]() De volvo 740 van onze vakantietrip door europa, 7000 km in 2 week zonder een centje pijn 2.3 liter op gas van 20 jaar oud. Alleen denk dat de meesten onder ons hier het niet echt op prijs stellen dat de auto in allerlei kleuren is gespoten. Auto heeft trouwens al 570.000 km op de teller, nou ja is wel een andere motor ingekomen zat dus een 2 liter in nu 2.3. [ Bericht 20% gewijzigd door CorsaAJoy op 18-09-2008 21:51:26 ] | |
Diemietuhriej | donderdag 18 september 2008 @ 22:16 |
quote:Ik heb hier thuis ook een SV- 740. ![]() | |
CorsaAJoy | donderdag 18 september 2008 @ 22:26 |
quote:ok dan ook net van 1988? | |
TheFreshPrince | donderdag 18 september 2008 @ 23:43 |
Zo, nog wat spammen: Vandaag m'n 760 grille binnen gekregen, beetje opgepoetst en daarna verwisseld. Foto's zijn niet zo mooi omdat het al wat begon te schemeren: *** klikbaar *** ![]() *** klikbaar *** ![]() Dat verwisselen is overigens kinderlijk eenvoudig: - motorkap open - 2 plastic klemmetjes inknijpen en verwijderen - grille verwijderen - grille plaatsen - 2 plastic klemmetjes terugklikken - motorkap dicht | |
Drommelsch85 | vrijdag 19 september 2008 @ 00:52 |
Klasse hoor, ik ben ook behoorlijk 740-fan, alleen al omdat mij pa een witte 740 heeft gehad. En nog steeds Volvo rijdt ![]() ![]() ![]() | |
Diemietuhriej | vrijdag 19 september 2008 @ 01:08 |
quote:Jep.. | |
CorsaAJoy | vrijdag 19 september 2008 @ 13:03 |
heeft iemand trouwens nog een acceleratiepompje voor de carberateur van mn 740 is een 2.3, want deze is kapot en daarom loopt hij niet meer op benzine | |
-Muse- | zaterdag 20 september 2008 @ 13:50 |
Mijn ouders hebben na een lange tijd ook weer een Volvo erbij gekocht:![]() ![]() ![]() ![]() Het is een V50 Edition II met een 2.0D. Hij komt direct van Volvo Nederland, en wij zijn de 1st eigenaar. Hij lijkt zwart metallic, maar het is een best aparte kleur; zwart met een paarse gloed. Ik denk dat dit blok de beste keuze is voor een V50, aangezien de 2.4i en D5 toch een stuk zwaarder zijn! Misschien komt er nog een Chip in waarmee hij op 163pk uit zou komen, maar ik moet nog even uitzoeken of dat invloed heeft op de garantie. Weet iemand trouwens welke velgen dat zijn? Ik kan er nergens iets over terug vinden, en ik zie er ook maar zelden een S40/V50 mee rijden. | |
Arclight-S | zaterdag 20 september 2008 @ 14:43 |
Vet hoor Magnet, ik volg je auto al een jaartje zowel hier als op Volvo forum! ![]() | |
TheFreshPrince | zaterdag 20 september 2008 @ 14:52 |
quote:Ik denk al, wie rijdt er al het hele jaar achter me ![]() | |
Diemietuhriej | zaterdag 20 september 2008 @ 16:22 |
quote:Ik zie dat je klaagt over dat hij laag hangt achter, dit had ik ook met de volvo die we hier hebben.. Heb er nieuwe veren onder gezet á 40 euro, lekker cheap dus, beetje kortere maar wel stugger, en nu staat hij gewoon recht, en hij rijdt ook een stuk beter.. Voorheen had ik het probleem als ik 2 of 3 mensen in de auto had achterin dan raakte hij de grond bij drempels en bij de oprit oprijden thuis.. Nu niet meer, rijdt en staat een stukken beter.. Hij deinst niet meer zo na. ![]() Die veren via Marktplaats gekocht btw, en veren vervangen van een 740 is kinderspel, je hoeft niets los te halken oid, je kunt zelfs de wielen laten zitten.. | |
DucatiOwner | zondag 21 september 2008 @ 22:07 |
Ha, goed topic! Heb inmiddels een 940 (1994) station, tevens gasinstallatie in laten bouwen. Echt een ontzettende topbak, zo ontzettend veel ruimte en comfort. Zit (nou ja, zat) supergoed in de lak, een aantal tochtjes LeClerc (fr.) heeft 'em geen goed gedaan. In 3 maanden 6000k gereden, zal nog wel 10000k worden dit jaar. Ik heb de installatie bij van Ommeren in Haarlem laten inbouwen, zeer goede service en prima mensen (fittingen voor Europa, hier, alsjeblieft, tankdopje kwijt, hier alsjeblieft, afstellen? Rij effe langs). Ik ben alleen nog niet geheel tevreden over het verbruik, hij is laatst al bijgesteld en nu rijdt-ie ongeveer 1:8, maar ik hoop op 1:10. Misschien valt er nog iets aan te klussen en anders is het nog steeds goedkoop. Overigens, m'n schoonvader rijdt in een v70 naar Zuid-Frankrijk (diesel) ruim 1200km op 1 tank... | |
TheFreshPrince | zondag 21 september 2008 @ 22:36 |
quote:Verbruik van 1 op 8,5 is normaal voor zo'n 940. LPG heeft een hoger octaangetal dan benzine en verbrandt dus langzamer. Daarom zal de vonk iets eerder moeten komen dan op benzine, om betere prestaties en verbruik te halen. Je kan dus, door vervroeging van de ontsteking, nog iets meer prestaties halen bij een lager verbruik. In het geval van je 940 zal je echter een TAP processor moeten plaatsen. Iwema levert die dingen: http://www.iwemaenterprise.nl/TAP.htm Ik heb een 740 met carburateur en een stelbare onsteking; ik heb hem 3 graden meer voorontsteking gegeven. Verbruik is gedaald van 1 op 8,5 naar 1 op 9,3 gemiddeld (snelweg) en 1 op 8,2 naar 1 op 9,1 gemiddeld (woon- werkverkeer). De motor voelt tevens wat sterker aan, vooral onderin. Topsnelheid maakt niet zoveel uit; rond de 165 op de TomTom is het gebeurt... | |
DucatiOwner | zondag 21 september 2008 @ 22:51 |
Kijk, hier heb ik zeker wat aan! Zit overigens ook op VolvoForum en lees je uitgebreide beschrijving van je modificaties! Ga nog wel eens kijken of ik iets kan met dat FlashLube. Heb vroeger een oude Jag gehad, waar veel aan te klussen viel, denk dat ik dit soort dingen ook wel zou kunnen overleven. Het blijven toch liefdes: Jag en Volvo. En tja, een DB9, maar daar moet ik een beetje voor sparen... | |
TheFreshPrince | zondag 21 september 2008 @ 22:59 |
quote:18 maand geleden had ik nog hulp nodig om m'n bougies te vervangen ![]() Zelf sleutelen is leuk en leert snel ![]() Voordeel van die Volvo's is toch wel dat er nog héél veel van rondrijden en alle onderdelen voor een prikje te krijgen zijn... Voor welke auto vind je tegenwoordig nog een compleet motorblok, met dynamo, carburateur, benzinepomp, alle vacuumslangen, complete onsteking en lage kilometerstand voor 75 euro ![]() | |
DucatiOwner | zondag 21 september 2008 @ 23:09 |
Ja, precies, zelf klussen (althans Haynes helpt...) is zeer voldoenend, ook al moet je soms wat harder werken dan in het boekje staat (draai ff dit los, waarna je een aantal uur bezig bent met o.a. een persluchtunit een simpel boutje los te rammen). Trouwens, nu je toch nog online bent: heb je een idee waar ik slooponderdelen voor dit soort Volvo's zou kunnen krijgen? Een of ander onverlaat heeft het witte plasticje van het achteruitrijlichtje van m'n auto gesloopt (links). De rechterkant zit er gewoon in, maar kan dus wel los. Heb uiteraard al behoorlijk rondgebeld, maar de enige optie via officiële weg is een nieuw achterlichtunit kopen á ¤123,-. En dat was ik dus niet van plan, hoef alleen het witte plastic 'hoesje' te hebben, de lichtjes zelf en de andere onderdelen doen het prima! | |
TheFreshPrince | zondag 21 september 2008 @ 23:11 |
quote:Ik geloof dat er op Volvo700vereniging bij de advertenties onlangs nog een 940 stond die gesloopt werd. Zoiets als deze: http://www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/21373 Verder weet ik dat er o.a. Noordhorn en Gorredijk 2 slopers zijn die veel Volvo hebben. Maar ben er nog niet geweest. Marktplaats is ook een handige plek om wat te vinden. | |
DucatiOwner | zondag 21 september 2008 @ 23:13 |
Die ga ik checken! | |
TheFreshPrince | zondag 21 september 2008 @ 23:16 |
quote:Je kan daar ook altijd een advertentie plaatsen met "gezocht". Omdat we allemaal liefhebbers zijn hoeven we niet het onderste uit de kan, dus zijn de prijzen vaak heel redelijk. Ik heb op die manier mijn 760 grille gevonden (zie foto's hier ergens boven). Wytze Broerzze kan je ook even mailen. Die heeft ook wel eens een sloper en verkoopt ook nieuw materiaal. Ik heb mijn complete (originele) uitlaat er vandaan, remschijven, remblokjes, etc. En dan voor prijzen waar de dealer niet aan kan tippen. http://www.broerzeparts.nl/ Een nieuw achterlicht kost bij hem zo'n 50 a 60 euro, afhankelijk van het model. Nadeel van een nieuwe is wel het kleurverschil met een oude, tenzij je beide vervangt. Dus is een gebruikte misschien handiger. [ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-09-2008 23:25:19 ] | |
DucatiOwner | zondag 21 september 2008 @ 23:20 |
Goeie tip, ga ik doen, ik moet zeggen dat het werkelijk ideaal is dat er echte liefhebbers die anderen helpen... Voordat het te zweverig wordt, ik bekijk het even! |