quote:Op donderdag 26 juli 2007 08:06 schreef Sugar het volgende:
jij blijft
jij blijft wie je bent
baby
engel
ster
zomaar weg maar zo dichtbij
liefde kent geen ver
jij blijft wat je bent
broertje
zoontje van
liefde kent geen plan
jij blijft waar je bent
in ons hart
en hoofd
liefde is beloofd
jij blijft hoe je bent
zonder pijn
of spijt
liefde voor altijd
jij blijft
voor altijd
jij blijft.
Van Dolf Jansen
Rond deze tijd is hij overleden, op de verjaardag van mijn moeder is hij begraven. Hij is precies 4 maanden geworden.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 09:19 schreef Brighteyes het volgende:
SoL, tuurlijk mag je hier posten. Het gaat om engeltjes toch?
Wat verdrietig zeg. Is dit de tijd wanneer hij/zij geboren werd?
Is best wel raar idd, mijn moeder viert haar verjaardag ook niet meer.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
Oef, dat is best een moeilijk situatie idd, als er nog en tweelingbroertje is, lijkt me. En dan je moeders verjaardag voor de begrafenis, dat maakt het nog dubbel beladen.
Hij is precies 4 maanden gewordenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 09:41 schreef Brighteyes het volgende:
Jeumig, dat is ook niet niks, van je dochterje.
Hoe oud was je neefje, als ik mag vragen?
Tnxquote:Op zaterdag 28 juli 2007 09:45 schreef Brighteyes het volgende:
Oh sorry, ik zie nu dat je dat al zei. Tsjonge zeg...
Sterkte dan maar deze dagen. Kan me voorstellen dat je er toch steeds nog even aan denkt hoor.
Ik ben inderdaad ook blij dat die tweede droom niet al te lang op die eerste volgde, enkele dagen of hooguit 2 a 3 weken. Dat maakte toch dat ik me snel over die akelige eerste droom kon zetten.quote:Pepper, wat fijn dat die tweede droom 'goed' was.Het zou natuurlijk naar zijn als je alleen maar van die rottige dromen zou hebben.
Oeh ik moet daarvoor heel erg in mn herinnering graven.quote:pepper, wanneer had jij je eerste droom? En je tweede/laatste? Is dat al lang geleden?
Vind je het zelf niet jammer dat het maar bij 2 dromen gebleven is in al die jaren?
Dat kan soms best hard aankomen ja, want door die eerste droom was ik echt nog wel dagen later aan het nadenken.quote:Pepper, wat dromen met je kunnen doen he, zowel positief als negatief.
Dat gevoel ken ik ook nog wel ja.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:53 schreef phluphy het volgende:
Het klinkt inderdaad spooky, pepper, maar ik weet uit eigen ervaring wat voor "vreemde dingen" er kunnen gebeuren en ik vind het inmiddels helemaal niet spooky meer. Integendeel. Wat ik wel jammer vind is dat er soms zoveel tijd kan zitten tussen de dagen/perioden dat hij zo "dichtbij" is. Soms duurt het me te lang. Dat is meestal in periodes waarin je druk bent vanalles en nog wat.
En die terugslagmomenten, ook heel herkenbaar. Wat moet een mens dan diep gaan he.![]()
Ik verbaas me er ook over, die flexibiliteit. En het voelt 'goed' dat het niet altijd zo naar en zwart is voor julliequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:40 schreef phluphy het volgende:
Oh ja, die huilbuien herken ik helaas maar al te goed. Ze nemen in frequentie wel af, maar kunnen nog steeds erg heftig zijn. Dan lijkt alles om je heen zwart en kun je je maar moeilijk voorstellen dat je ooit weer zult kunnen lachen.
Ik verbaas me altijd over de flexibiliteit van de mens, want het wordt toch altijd weer licht....
Ik wist niet zo goed wat ik wilde schrijven, maar een foto zegt soms meer dan duizend woorden.quote:
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:45 schreef Brighteyes het volgende:
Het is nog wat vroeg, maar dan wil ik toch ook Jamie van Bluezz maar meteen noemen...
Bluezzebeeb, ik zie je zaterdag, maar ga je dan toch nu alvast maar een dikkegeven ook.
Mijn bevallingsverhaal van Jamie staat hierquote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:17 schreef Moonah het volgende:
En Bluezz, jeutje, een dochter van 22 jaar...
Ik ken je verhaal verder niet, ik dacht eerst dat Jamie een jongen was, maar ik vind het voor een meisje ook een prachtnaam.
Ik vond het ook heel fijn en bijzonder dat we er daar samen in het zonnetje zo vrij over praatten.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:32 schreef Bluezz het volgende:
Pepper, prachtige compromis lijkt me dat, je grote kleine broer![]()
Bar, het gemis en verdriet kan je raken als een enorme donderslag, als een vlijmscherpe zware pijn.
En aan niemand is dat uit te leggen hoe dat voelt... gelukkig kom je er wel weer van bij maar het blijft nasudderen, het heeft zo heel veel tijd nodig![]()
Ja die 11e augustus... lief dat jullie ook aan mij dachten trouwens, was en is altijd een rare dag.
De dag ervoor is ook een lastige (want... die datum kom er weer aan).... zaterdagochtend zat ik op een honkbaltoernooi samen met Brighteyes en het voelde heel goed om het nog maar eens te vertellen hoe het nou ook alweer begon en de rol/houding van bijv. de verloskundige op die dag..
Ik ervaar dat, hoelang het ook geleden is (ze had alweer 22 geweest, echt ongelofelijk hoe snel de tijd gaat en hoe kort het nog maar geleden lijkt) hoe meer het innesteld in je 'ziel'. Hoe het steeds meer en meer verweven raakt met jezelf.
Jamie, die er lijfelijk niet is, maar altijd aanwezig is , er altijd zal zijn en zo echt bij me hoort.
Oh maar dat doe ik wel "gewoon" hoor. Ik rij vaak zat op en neer. Soms combineer ik het met een bezoekje aan mijn familie in het Zuiden, maar meestal ga ik in het weekend op en neer (vroeg vertrekken, koffie en broodjes mee, grafje verzorgen, koffie drinken op ons bankje, en weer naar huis).quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:54 schreef m@x het volgende:
Wat lijkt me dat naar om niet zomaar even langs het grafje te kunnen gaan Fluf.
Ik probeer me er iets bij voor te stellen...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:06 schreef phluphy het volgende:
Oh maar dat doe ik wel "gewoon" hoor. Ik rij vaak zat op en neer. Soms combineer ik het met een bezoekje aan mijn familie in het Zuiden, maar meestal ga ik in het weekend op en neer (vroeg vertrekken, koffie en broodjes mee, grafje verzorgen, koffie drinken op ons bankje, en weer naar huis).
Het klinkt bizar, maar voor mij is dat een heerlijk dagje uit...
Mij ook. Vroeger was het ook heel "gewoon" om wanneer je een kindje had verloren om dan de volgende dezelfde naam te geven. Lijkt mij heel ongepast!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:20 schreef Moonah het volgende:
Bluezz, wat klinkt dat afschuwelijk zeg, wat je op TV hebt gezien. Dat zou míj al aangrijpen...
Ik pak er een stukje bij, wat ik daar opgeschreven had ten tijde dat ik het heel moeilijk hadquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:26 schreef phluphy het volgende:
Hoe ging jij daar mee om in je tijd op de eilanden, Bar? Vond je het niet rot dat je niet naar het grafje kon?
hier heb ik zo een mooi gevoelens dagboek schrift, schrijf er ook niet elke dag in, meer als ik wat kwijt wil of iets niet goed zeggen kan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:00 schreef phluphy het volgende:
Lieve Bar, ik wilde dat ik alles beter kon maken.
![]()
Ik ken iemand die heeft een stevig plastic mapje bij het grafje neergezet, waar men briefjes, gedichtjes en zo in kan stoppen. Ze noemen het "het postbakje". Dat vond ik eigenlijk wel een mooie gedachte, ook al maakt het voor het gevoel natuurlijk niet echt uit, want gelezen wordt het toch wel.![]()
![]()
Volgens mij hebben die diepvriestassen van de supermarkt zo`n dicht druk sluiting.quote:Op maandag 3 september 2007 17:58 schreef phluphy het volgende:
Dat idee van het postbakje ga ik zeker een keer uitvoeren. Creatieve en praktische ideeën zijn welkom. Ik zit zelf te denken aan een hele stevige showtas, al dan niet op een stevige achtergrond vastgemaakt. Maar hoe ik die dan waterdicht krijg, terwijl hij toch open blijft om er iets in te stoppen...?
Klopt. Mijn man was inderdaad vrachtwagenchauffeur, Max is ook met de vrachtwagen naar de begraafplaats gebracht.quote:@GWS, wat toevallig, zo'n toertocht was hier ook afgelopen zaterdag. Ik vind het altijd zo geweldig, hoe ze zoiets organiseren en al die vrachtwagens/chauffeurs die erbij betrokken zijn.
Ik had er niet eens bij stil gestaan dat we hier een engeltje hebben van wie de vader vrachtwagenchauffeur is... ik meen me te herinneren dat het de man van pepper is?
Bar, de 6e komt er al snel aan. Ik denk veel aan jullie. Sterkte.
En zoiets?quote:Op maandag 3 september 2007 17:58 schreef phluphy het volgende:
Dat idee van het postbakje ga ik zeker een keer uitvoeren. Creatieve en praktische ideeën zijn welkom. Ik zit zelf te denken aan een hele stevige showtas, al dan niet op een stevige achtergrond vastgemaakt. Maar hoe ik die dan waterdicht krijg, terwijl hij toch open blijft om er iets in te stoppen...?
-knip-
Er bestaan ook plastic insteekhoezen met een soort zip-dingetje aan de openkant. Hiermee zip je het als het ware dicht als een soort ritsje. Ik weet niet of deze moeilijk te vinden/krijgen zijn, maar misschien is dat een idee?quote:Op maandag 3 september 2007 17:58 schreef phluphy het volgende:
@GWS, wat toevallig, zo'n toertocht was hier ook afgelopen zaterdag. Ik vind het altijd zo geweldig, hoe ze zoiets organiseren en al die vrachtwagens/chauffeurs die erbij betrokken zijn.
Ik had er niet eens bij stil gestaan dat we hier een engeltje hebben van wie de vader vrachtwagenchauffeur is... ik meen me te herinneren dat het de man van pepper is?
Bar, de 6e komt er al snel aan. Ik denk veel aan jullie. Sterkte.
Ik vlieg even met je mee....quote:Op zaterdag 8 september 2007 23:40 schreef Cat22 het volgende:
Ik vlieg nog eens binnen in dit mooie, moeilijke, dappere topic. Dikkevoor alle pappa's en mamma's!
Lief..quote:Op zondag 9 september 2007 00:07 schreef buzzer het volgende:
[..]
Ik vlieg even met je mee....
Het verhaal van Thijs staat me nog zo op het netvlies...
Echt hulde voor de manier waarop jullie ermee omgaan.
En als ik mijn grote engel een beetje ken, zal ze vast heel goed op jullie kleine engeltjes passen daarboven
Jawel, ik durf wel te zeggen dat ik nog steeds geloof.quote:Op donderdag 13 september 2007 02:14 schreef Bluezz het volgende:
In teksten in dit topic, zie ik regelmatig 'god' voorbij komen.
Dat vind ik lastig..
Geloven jullie nog steeds, ook al is dit jullie je overkomen?
quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:47 schreef buzzer het volgende:
"groene bloemen verwelken nooit"
[afbeelding]
hahaha het was meer om onderscheid te maken tussen Flufs Jeroen en mijn Jeroen, anders wordt het zo babylonisch..quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:05 schreef Brighteyes het volgende:
Lois, ik moest een beetje grinniken om je 'mijn Jeroen'. Je lijkt Mien Dobbelsteen wel.Maar wel heel lief van hem!
Nu jij het woord "kistje" gebruikt (ik gebruikte "koffertje") moet ik opeens denken aan een "schatkistje".quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:09 schreef YPPY het volgende:
Wat een ontzettend mooi kistje, en met die groene bloemetjes.
Hier hebben de andere aankomende nieuwe baan, even weg uit omgeving, andere bezigheden, mij een heel tevreden gevoel gegeven, een gevoel alsof dit de nieuwe bezigheden zijn, waar ik aan toe was.quote:Op zondag 16 september 2007 21:17 schreef phluphy het volgende:
Het gaat best goed Bar. We zijn heel erg toe aan een volgende stap (verhuizen, ander werk) maar moeten nog een paar maandjes geduld hebben. Komt goed.
Hier precies hetzelfde...quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:22 schreef bixister het volgende:
bar, ik moest erg slikken bij die lieve foto's die je vandaag weer van thijs liet zien. wat een heerlijk menneke toch, en wat blijft het verschrikkelijk dat je hem niet verder kunt zien opgroeien.![]()
![]()
Tuurlijk mag je dat idee lenenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:42 schreef phluphy het volgende:
Wat een goed idee Bar, volgens mij kan dat inderdaad heel prettig zijn. Mag ik het idee eens van je lenen?![]()
![]()
Sterkte met dat gecompliceerde.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:42 schreef phluphy het volgende:
Ik post hier momenteel weinig omdat ik niets "geschikts" te melden heb. De dingen die spelen zijn soms zo gecompliceerd dat ik ze zelf amper snap. En overigens ook te persoonlijk voor een forum.![]()
Oh zou ik wel graag willen horen!!quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:53 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ja, dat is een toepasselijk liedje....
Er was ook een onbekend bandje uit Leiden met een album: The Enigma of Reign. Jammer genoeg nergens teksten van te vinden. Nummers als: When a child dies en The grief of loss. Ging ook over een jong ventje.
Mooi he?! Sommige nummers pakken je gewoon gelijk bij de strot.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:22 schreef bixister het volgende:
ooh pepper wat een prachtige maar ook erg rake tekst. daar word zelfs ik meteen een emotiekipje van...![]()
bar, ik moest erg slikken bij die lieve foto's die je vandaag weer van thijs liet zien. wat een heerlijk menneke toch, en wat blijft het verschrikkelijk dat je hem niet verder kunt zien opgroeien.![]()
![]()
Zo heb ik nog een paar nummers die erg bij me klikken zeg maar.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:42 schreef phluphy het volgende:
Wat een goed idee Bar, volgens mij kan dat inderdaad heel prettig zijn. Mag ik het idee eens van je lenen?![]()
![]()
pepper, ik kende dat liedje al wel, maar ik had eigenlijk nog nooit echt naar de tekst geluisterd. Het is inderdaad prachtig. Raar hoe teksten soms zo treffend kunnen zijn.
Ik post hier momenteel weinig omdat ik niets "geschikts" te melden heb. De dingen die spelen zijn soms zo gecompliceerd dat ik ze zelf amper snap. En overigens ook te persoonlijk voor een forum.![]()
Ik heb em zelf niet verzonnen hoor Moonahquote:Op maandag 15 oktober 2007 17:38 schreef Moonah het volgende:
*brrr, ik krijg er kippenvel van Bar.
Ik zal straks een kaarsje branden voor jullie engeltjes...
Crazymoon, gecondoleerd...
Ik lees hier veel, maar weet nooit wat te zeggen, al dat verdriet.quote:Op maandag 15 oktober 2007 17:35 schreef _Bar_ het volgende:
Vandaag 15 oktober is een dag die in de wereld geroepen is als de "Pregnancy and Infantloss Remembrance Day"
Een dag die in het teken staat van het verlies van kinderen maar ook het verlies van zwangerschappen, doodgeboren kinderen, wiegendood, ...
Reeds in 1988 erkende President Ronald Reagan oktober als de "National Pregnancy and Infantloss Awareness Month": "Als een kind zijn ouders verliest is hij een wees. Als men zijn echtgenoot verliest is men een weduwe of weduwnaar. Als een ouder zijn kind verliest zijn er geen woorden voor."
over de hele wereld een kaarsje laten ouders een kaarsje branden voor hun overleden kindjes. Een klein symbolisch gebaar dat enorm veel troost kan geven...
Maar eigelijk mag iedereen een kaarsje branden.
Hoe meer kaarsjes..... hoe meer licht.
Laat de wereld even stralen!!!!!!
Lurkertje is het hier zo mee eens.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 01:47 schreef Bluezz het volgende:
Lieve, lieve Buzzer, ik heb niks met allerzielen of andere data waarop het gedenken 'extra' zou kunnen gebeuren, maar ik schiet meteen overvol van jouw post op zich.
Hoe moeilijk moet het voor jou zijn, elke dag opnieuw, je ziet jullie kinderen. Je ziet haar in de ogen van jullie kinderen.
En elke keer als ik jou zie posten, heb ik het opnieuw!
Goed verwoord....quote:Op woensdag 24 oktober 2007 01:47 schreef Bluezz het volgende:
Lieve, lieve Buzzer, ik heb niks met allerzielen of andere data waarop het gedenken 'extra' zou kunnen gebeuren, maar ik schiet meteen overvol van jouw post op zich.
Hoe moeilijk moet het voor jou zijn, elke dag opnieuw, je ziet jullie kinderen. Je ziet haar in de ogen van jullie kinderen.
En elke keer als ik jou zie posten, heb ik het opnieuw!
En dat was ik nog vergeten te zeggen idd.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 07:09 schreef phluphy het volgende:
Wat fijn Bar, dat jullie beide zo'n duidelijk beeld hebben van je wensen, en het vervolgens ook uitvoeren. Ik gun het jullie heel erg dat alle dromen in de komende jaren gaan uitkomen.![]()
het gaat redelijk.. de begrafenis van mn broer en de weken erna gingen niet zoals het bij de meeste andere families gaat. En nog steeds is het heel zwaar.. het is te moeilijk om het allemaal uit te leggen, dan ben ik wel 10 pagina's nodig. Op dit moment zijn we druk bezig met de erfenis. Verder ook met de steen, we hopen dat wij straks met een gerust gevoel naar zijn graf kunnen gaan. Zijn (ex-) vriendin heeft het grafrecht en we hebben geen contact met haar. (we hadden 2,5 jaar geen contact met mijn broer en zijn vriendin gehad). dus ja, het gaat niet zoals het zou moeten..quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 05:59 schreef phluphy het volgende:
Crazymoon, gecondoleerd. Trek je het allemaal een beetje, nu de eerste weken van roes voorbij zijn? Sterkte!
Sterktequote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:39 schreef CrazyMoon het volgende:
[..]
het gaat redelijk.. de begrafenis van mn broer en de weken erna gingen niet zoals het bij de meeste andere families gaat. En nog steeds is het heel zwaar.. het is te moeilijk om het allemaal uit te leggen, dan ben ik wel 10 pagina's nodig. Op dit moment zijn we druk bezig met de erfenis. Verder ook met de steen, we hopen dat wij straks met een gerust gevoel naar zijn graf kunnen gaan. Zijn (ex-) vriendin heeft het grafrecht en we hebben geen contact met haar. (we hadden 2,5 jaar geen contact met mijn broer en zijn vriendin gehad). dus ja, het gaat niet zoals het zou moeten..
en bedankt allemaal![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |