abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51903570
Een topic voor ouders door ouders.
Een "gevoelig" onderwerp, een onderwerp wat je geen enkele andere ouder toewenst.
Een topic waarin je misschien wel steun vindt met elkaar, door je verhalen, herinneringen en gedachten neer te zetten.

Mooie linkjes:
http://lichtwerker.web-log.nl/
http://www.angelsymbols.nl/
http://www.regenboogboom.nl/

Engeltjes:
Max: 7 augustus 1995 - 9 juni 1997 (zoon van pepper_961)
Mink: 10 augustus 2002 - 11 augustus 2002 (zoon van moussy en BlackCrow)
Pepijn: 23 februari 2004 - 5 maart 2005 (zoon van mama_van_pepijn)
Stan: 28 oktober 2005 - 20 december 2005 (zoon van irule25)
Esmée: 1 mei 2003 - 20 februari 2006 (dochter van humpeltje)
Danyel: 11 september 2004 - 21 maart 2006 (zoon van Phluphy)
Thijs: 6 september 2004 - 9 juni 2006 (zoon van Bar_en_Mar)
Estee: 4 april 2006 - 6 april 2006 (dochter van dayves)

Ouders van Prachtige Engeltjes...
Ouders van Prachtige Engeltjes (2)
Ouders van Prachtige Engeltjes (3)
Ouders van Prachtige Engeltjes (4)
Ouders van Prachtige Engeltjes (5)
Ouders van Prachtige Engeltjes (6)
Ouders van Prachtige Engeltjes (7)
Ouders van Prachtige Engeltjes (8)
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_51903615
Deze vind ik nog wel het quoten waard:
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 08:06 schreef Sugar het volgende:
jij blijft

jij blijft wie je bent
baby
engel
ster
zomaar weg maar zo dichtbij
liefde kent geen ver

jij blijft wat je bent
broertje
zoontje van
liefde kent geen plan

jij blijft waar je bent
in ons hart
en hoofd
liefde is beloofd

jij blijft hoe je bent
zonder pijn
of spijt
liefde voor altijd

jij blijft
voor altijd

jij blijft.

Van Dolf Jansen
  zaterdag 28 juli 2007 @ 00:15:35 #3
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51903618
wow Beef, dat is de eerste keer dat een TT én OP in één keer helemaal goed (conform) zijn.
... ♥ ik mis je ♥
pi_51903708
Vond het wel een beetje 'raar' om dit topic te openen, maar ik wilde het dan ook wel goed doen.
pi_51904112
Weet niet of ik hier mag posten, maar ik ben de tante van een prachtig engeltje.

Zeker rond deze tijd zie ik wat voor een verdriet mijn ouders hebben...

Ik heb het allemaal wel een plekje gegeven, zeker ook omdat ik mijn ouders tot steun wil zijn.
pi_51907766
Sugar, prachtig gedicht ! Ik heb het gekopieerd en aan een kennis gegeven die kortgeleden een wiegedood heeft meegemaakt in de familie. Hopelijk vind ze er wat troost in
  zaterdag 28 juli 2007 @ 09:19:49 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51907998
SoL, tuurlijk mag je hier posten. Het gaat om engeltjes toch?
Wat verdrietig zeg. Is dit de tijd wanneer hij/zij geboren werd?
  zaterdag 28 juli 2007 @ 09:22:21 #8
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51908017
Fluf, het is inderdaad van de Dolf Jansen. Vind het ook erg mooi.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51908046
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 09:19 schreef Brighteyes het volgende:
SoL, tuurlijk mag je hier posten. Het gaat om engeltjes toch?
Wat verdrietig zeg. Is dit de tijd wanneer hij/zij geboren werd?
Rond deze tijd is hij overleden, op de verjaardag van mijn moeder is hij begraven. Hij is precies 4 maanden geworden.
Ik heb het allemaal wel een plekje gegeven, het is nu 4 jaar geleden.
Maar soms het ik het er toch best moeilijk mee. Zeker als ik zijn tweelingbroertje zie, dan denk je toch van: hier hadden twee knulletjes moeten spelen met mijn dochter.
Mijn zusje is trouwens weer zwanger van een jongetje en over een week of twee uitgerekend.

Dat gedicht in de OP fipo is trouwens prachtig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2007 09:28:19 ]
  zaterdag 28 juli 2007 @ 09:34:22 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51908085
Oef, dat is best een moeilijk situatie idd, als er nog en tweelingbroertje is, lijkt me. En dan je moeders verjaardag voor de begrafenis, dat maakt het nog dubbel beladen.
pi_51908137
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
Oef, dat is best een moeilijk situatie idd, als er nog en tweelingbroertje is, lijkt me. En dan je moeders verjaardag voor de begrafenis, dat maakt het nog dubbel beladen.
Is best wel raar idd, mijn moeder viert haar verjaardag ook niet meer.
Het was toen best ook wel een heftige periode, mijn dochter was net weer thuis vanuit het Brandwondencentrum in Beverwijk (ze had een kopje soep over haar heen gekregen en heeft uiteindelijk op 5 plekken een huidtransplantatie gehad) en we dachten dat we alle ellende wel gehad hadden voor dat jaar, en nog geen twee maanden later overleed mijn neefje
  zaterdag 28 juli 2007 @ 09:41:51 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51908148
Jeumig, dat is ook niet niks, van je dochterje.
Hoe oud was je neefje, als ik mag vragen?
pi_51908168
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 09:41 schreef Brighteyes het volgende:
Jeumig, dat is ook niet niks, van je dochterje.
Hoe oud was je neefje, als ik mag vragen?
Hij is precies 4 maanden geworden
  zaterdag 28 juli 2007 @ 09:45:46 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51908188
Oh sorry, ik zie nu dat je dat al zei. Tsjonge zeg...
Sterkte dan maar deze dagen. Kan me voorstellen dat je er toch steeds nog even aan denkt hoor.
pi_51908273
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 09:45 schreef Brighteyes het volgende:
Oh sorry, ik zie nu dat je dat al zei. Tsjonge zeg...
Sterkte dan maar deze dagen. Kan me voorstellen dat je er toch steeds nog even aan denkt hoor.
Tnx

Had weleens eerder al willen posten in dit topic, maar vind het best wel heftig enzo. Maar nu ik merk dat ik mijn ei in mijn directe omgeving niet kwijt kan toch maar de stap genomen
  zaterdag 28 juli 2007 @ 09:57:31 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51908279
Zeg het maar als je hem ook in de OP zou willen met een vlindertje erbij.
pi_51990602
@ snoopy:
quote:
Pepper, wat fijn dat die tweede droom 'goed' was.Het zou natuurlijk naar zijn als je alleen maar van die rottige dromen zou hebben.
Ik ben inderdaad ook blij dat die tweede droom niet al te lang op die eerste volgde, enkele dagen of hooguit 2 a 3 weken. Dat maakte toch dat ik me snel over die akelige eerste droom kon zetten.

@ Phluphy:
quote:
pepper, wanneer had jij je eerste droom? En je tweede/laatste? Is dat al lang geleden?
Vind je het zelf niet jammer dat het maar bij 2 dromen gebleven is in al die jaren?
Oeh ik moet daarvoor heel erg in mn herinnering graven.
Volgens mij òf 2 maanden na z`n dood of ongeveer een half jaartje.
Ik het had het sowieso over die nare droom bij m`n ouders thuis en ik denk dat òf m`n zusje jarig was (1 augustus) òf m`n zwagertje( 20 Januari) want m`n zwagertjes moeder was er en zij zei dat het een droom was die over mijn schuldgevoel naar Max toe ging en niet dat Max echt boos op me was.
Eigenlijk alleen 97/98 over hem gedroomd dus daarna geen echte dromen meer.

Wel had ik regelmatig, en dat gaat vast spooky klinken, op momenten dat ik even heel diep ging in m`n verdriet momenten, dat ik Max om me heen voelde. Ik kreeg dan zo`n tril oog en dat had ik dan voor dagen of weken tot de bom barstte en ik een mega huilbui kreeg. Zoeen waardoor je amper nog adem kon halen zo heftig en benauwend. En rond die tijd voelde ik dan een soort wind pufje in m`n gezicht dan kreeg ik een rilling en dan voelde ik me van binnen warm worden. Een beetje dat effect van op een koude winter dag een grote warme beker chocomelk drinken. Zo voelde dat ongeveer. Echt heel wazig was dat. Maar wel heel heel fijn!

Ik heb buiten die twee dromen om ook nog wel een paar keertjes vlak voor het wakker worden heel vluchtig z`n gezichtje gezien. Maar dat was echt heel wazig en ook echt seconden werk.

@PM-girl:
quote:
Pepper, wat dromen met je kunnen doen he, zowel positief als negatief.
Dat kan soms best hard aankomen ja, want door die eerste droom was ik echt nog wel dagen later aan het nadenken.
Die tweede droom werd ik juist heel blij van.

allemaal.
The waves you made will always be
pi_51995541
voor iedereen die het kan gebruiken...
*The waves you made will always be*
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:53:05 #19
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51996239
Het klinkt inderdaad spooky, pepper, maar ik weet uit eigen ervaring wat voor "vreemde dingen" er kunnen gebeuren en ik vind het inmiddels helemaal niet spooky meer. Integendeel. Wat ik wel jammer vind is dat er soms zoveel tijd kan zitten tussen de dagen/perioden dat hij zo "dichtbij" is. Soms duurt het me te lang. Dat is meestal in periodes waarin je druk bent vanalles en nog wat.
En die terugslagmomenten, ook heel herkenbaar. Wat moet een mens dan diep gaan he.
... ♥ ik mis je ♥
pi_52007284
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 18:53 schreef phluphy het volgende:
Het klinkt inderdaad spooky, pepper, maar ik weet uit eigen ervaring wat voor "vreemde dingen" er kunnen gebeuren en ik vind het inmiddels helemaal niet spooky meer. Integendeel. Wat ik wel jammer vind is dat er soms zoveel tijd kan zitten tussen de dagen/perioden dat hij zo "dichtbij" is. Soms duurt het me te lang. Dat is meestal in periodes waarin je druk bent vanalles en nog wat.
En die terugslagmomenten, ook heel herkenbaar. Wat moet een mens dan diep gaan he.
Dat gevoel ken ik ook nog wel ja.
Aan de ene kant wist je dan, dat het eventjes niet helemaal lekker met je ging, maar aan de andere kant had je dan wel dat troostende fijne warme gevoel van; "hij is hier bij me,... even."
Dat warme close gevoel wilde ik dan liever niet loslaten, maar ik voelde ook dat het samen ging met; 'het me ontzettend diep zwaar klote voelen' en dat wilde ik dan weer liever niet te lang.

(snap je me een beetje?! Is een beetje warrig omschreven maar ik kan het even niet beter uitleggen )

Die lange pozen ertussen hangen dus gewoon samen met de bergen en dalen waar je doorheen gaat. Op een gegeven moment worden die periodes nòg langer, maar dan is het oke tegen die tijd.
Gelukkig komen dan ook die huilbuien minder vaak en dat is dan wel weer fijn.
Herken je die vreselijke huilbuien?

Dan hoeft er maar dìt te gebeuren en je gaat, je staat al een poos op springen, want dat voel je dan al een tijdje aankomen, ik had dan bv. een irritant tril-oogje als voorbode, en dan voelde die huilbui bijna als overgeven.
Echt vreselijk vond ik dat, je zat dan gewoon letterlijk naar adem te snakken van ellende, met als resultaat dat ik wel eens màànden met dat irritante zenuwachtige tril-oog heb rond gelopen omdat ik tegen weer zo`n jankbui vocht.
Moet er wel bij zeggen dat ik er wel altijd van opknapte van die huilbui.
Die druk op mn borst (hartzeer) en die spanning in mn lijf was daarna wel altijd even weg.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:40:34 #21
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52075815
Oh ja, die huilbuien herken ik helaas maar al te goed. Ze nemen in frequentie wel af, maar kunnen nog steeds erg heftig zijn. Dan lijkt alles om je heen zwart en kun je je maar moeilijk voorstellen dat je ooit weer zult kunnen lachen.
Ik verbaas me altijd over de flexibiliteit van de mens, want het wordt toch altijd weer licht....

En ik vond je verhaal niet te warrig hoor
... ♥ ik mis je ♥
pi_52075979
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 15:40 schreef phluphy het volgende:
Oh ja, die huilbuien herken ik helaas maar al te goed. Ze nemen in frequentie wel af, maar kunnen nog steeds erg heftig zijn. Dan lijkt alles om je heen zwart en kun je je maar moeilijk voorstellen dat je ooit weer zult kunnen lachen.
Ik verbaas me altijd over de flexibiliteit van de mens, want het wordt toch altijd weer licht....
Ik verbaas me er ook over, die flexibiliteit. En het voelt 'goed' dat het niet altijd zo naar en zwart is voor jullie
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:53:23 #23
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52076140
Die huilbuien lijken me behoorlijk heftig. Wat goed dat ze ondanks alles toch weer voor opluchting zorgen.
  Jubileum moderator vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:04:41 #24
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52080980
Ik heb vandaag 3 kleine kleurige vlinders in de tuin zien dansen en ik moest aan jullie denken. Zo klein, zo mooi, zo vrij....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 08:22:00 #25
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52092566
Tijdens een wandeling afgelopen week werden we "achtervolgd" door een (witte) vlinder. Af en toe maakte hij een rustpauze om even later weer achter ons aan te fladderen.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 08:25:19 #26
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52092586
Oh man, ik vind het steeds zo onvoorstelbaar om te lezen hoe alles voor jullie is. Stom gezegd: Fluf, jij moet het doen met die vlinder, die helicopter, hoe mooi en symbolisch het ook is. Ik kan er soms gewoon nauwelijks bij dat dit jullie wereld is als ouder. Zo verdrietig en toch klinken jullie zo blij over die momenten. Ik vind het knap en verschrikkelijk tegelijk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 08:41:31 #27
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52092650
Ach Sjoeg, ik ben al blij dat we dat soort dingen in elk geval nog wel hebben als houvast. Dat klinkt misschien dramatischer dan ik het bedoel. Van de week spraken we over de flexibilteit van de mens. Dit valt daar voor mij ook onder, je roeit met de riemen de je hebt. Ik vind het een zeer wonderbaarlijke eigenschap van de mens.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 08:49:04 #28
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52092680
Dat ben ik helemaal met je eens, fluf.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 09:01:50 #29
24188 Belana
kloon van belana
pi_52092745
gewoon maar eens ff een voor de mensen hier, om te laten weten dat ik meegelezen heb.
stormy waters...
sailin'
pi_52092761
Indrukwekkend te lezen Pepper, dat je soms zo'n 'pufje' voelde. En ook zo'n 'achtervolgende'vlinder Phluphy, dat móeten gewoon jullie kinderen zijn. Prachtig... en hartverscheurend.

En die huilbuien... Ik krijg het al benauwd als ik het lees en me er ook maar een ietsiepietsie bij probeer voor te stellen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 09:20:54 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52092834
Dit is dus weer eens zo'n moment dat ik dit topic al een keer of 4 geopend heb, maar ook toch weer sluit zonder iets te zeggen. Wat moet ik nou zeggen dan? Ik ken het niet, en zelfs met de grootste fantasie van de wereld kan ik het me nog niet voorstellen. Ik voel me dan altijd zo'n doos als ik zeg 'ja, dat lijkt me ook' oid.

Dus dan iig maar een hele dikke
pi_52102141
edit

[ Bericht 99% gewijzigd door mama_van_pepijn op 04-08-2007 19:19:21 ]
grá mo chroí
pi_52102340
Nou mvp..dat ís toch ook gewoon behoorlijk heftig en ontzettend confronterend en verdrietig? Ik denk dat het niet gek is dat je daar van uit je doen raakt.

Verder een voor jou, en voor iedereen hier.
pi_52102387
I know, I know, ik zou niet meer posten enzo maar dit wil ik toch even kwijt. Een vriendin die ik het vertelde snapte niet zo goed waarom het zo'n indruk op me maakte en nu twijfel ik of het aan mij ligt dat ik er zo'n moeite mee heb.

Wat is het geval... Vanwege lange wachtlijsten stond Pepijn al vrij jong bij een paar scholen ingeschreven zodat er iets te kiezen zou zijn tegen die tijd. Krijg ik vlak voor de vakantie een brief dat ie voor volgend schooljaar als ie 4 wordt geplaatst is. Nou was dat op zich al best heftig. Ik zag spontaan mijn ventje met een rugzakje op naar school gaan e.d.
Maar ik dus maar opbellen om het uit te leggen. De persoon aan de andere kant zegt ik ga even het formulier erbij pakken en het noteren. Wat is de geboortedatum? Dus ik dat opnoemen. Komt na 15 seconden de vraag geboren op de 23ste Pepijn ........ of Pepijn ....... ?
Ik zat daar echt En sindsdien denk ik na over het feit dat hier in de stad nog een Pepijn rond loopt die op dezelfde dag geboren is, even oud is, gelukkig wel groot mag worden. Waarschijnlijk zijn er nog wel meer Pepijns op dezelfde dag geboren maar dit kwam opeens zo dichtbij.

edit// er stond van de week maar dit moet uiteraard zo'n 2 weken terug zijn. De scholen zijn gesloten, doh.
grá mo chroí
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 19:46:05 #35
108648 cattie
lieve moeder
pi_52102947
MvP, hoewel ik natuurlijk niet weet hoe het moet zijn voor jou, kan ik me heel goed voorstellen dat je van slag bent. Ten eerste van de brief (en moeten bellen dat je kind is overleden, afschuwelijk) en dan ook nog dat er een naamgenootje die even oud is, is. Het ligt echt niet aan jou. Hoe gaat het verder met je?

Pepper en Phluphy, wat geweldig dat jullie kinderen laten merken dat ze bij jullie zijn. Heel bijzonder!
pi_52103971
Jammer dat je vriendin het niet snapte en dat je daardoor aan jezelf ging twijfelen MvP.
Ik vind het iig niet vreemd dat zoiets enorm confronterend is...
Sterkte.
pi_52129990
Jemig, wat heftig MvP. Dat is wel heel confronterend, te weten dat er een andere Pepijn wel rondloopt. En de jouwe niet. Dat lijkt me niet raar dat je daar mee zit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:38:42 #38
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52149661
Daar zou ik ook danig van overstuur raken. Ik vind de naam zoiets persoonlijks, voor mijn gevoel kan er maar één zijn. Als je de naam in een ander verband hoort, voelt het al heel onwerkelijk. Laat staan in zo'n situatie als jji omschrijft, mvp. Om rillingen van te krijgen.
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 6 augustus 2007 @ 22:52:11 #39
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_52153876
Mama van Peppijn, woorden zijn er al genoeg gezegd erover en eigenlijk kan ik er maar weinig aan toevoegen.
Het lijkt me moeilijk en zwaar en vooral heel verschrikkelijk hard, net als je "geaccepteerd"hebt of in elk geval aan het idee "gewend"dat je zoontje niet meer naar school toe zal gaan, krijg je ineens vanuit het niets weer post.
Waardoor je weer herrinerd word aan dat gene wat je dierbaarste is

Daarom een dikke knuffel vanuit Terschelling van mij
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_52204248
Lief dagboek

Deze titel tja ik hoor jullie denken, maar toch hij hoort bij deze dag toen ik daarnet even een stukje plaatste op de weblog, dacht ik ineens terug aan hoe deze dag geweest was.

In de bus op de terugweg zat schuin naast me een man met een jongetje in zijn armen, ik schat het kindje een maandje of 6 a 7...
Een rustig kindje dat zich stevig vasthield in de stevige omhelzing van zijn vader, wat telkens even voorover boog om de wel herkende kwijlkusjes te geven, de blik van de vader zo trots, de moeder die voor me zat op het andere bankje hoe ze verliefd keek naar haar rijkdom, en dan keek ik naar het kindje en daar zag je hoe veilig die zich voelde in de armen van zijn papa.
Ik zwaaide en toen kwam die big smile de twinkelende oogjes, even kraaien Zo bijzonder zo gewoon zoiets wat nu ineens van zoveel waarde is.

Ik pakte m'n portomonee erbij en keek vol trots naar de 3 pasfoto's van Thijs dat is mijn kindje, ik voelde me trots en ik glom en was "gelukkig"gelukkig om hier mama van te zijn.

De herrineringen van het knuffelen de veilige gelukkig gezichtje van Thijs.
Het was ontroerend maar ook heel fijn om hier van getuige te mogen zijn.
pi_52206619
jeetje bar, ik krijg kippenvel van je verhaal
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  woensdag 8 augustus 2007 @ 20:50:59 #42
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52208663
Wat fijn, Bar, dat je deze ervaring op zo'n manier kunt voelen.
En ook heel fijn dat je je weer even trotse moeder voelde.
... ♥ ik mis je ♥
pi_52219416
Morgen is het de geboorte dag van MInk*, overmorgen zijn sterfdag... ik wl Moussy even laten weten dat we aan haar (en alle andere kindjes) denken..Sterkte !
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:27:20 #44
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52226206
Ik sluit me bij Sout aan.
De komende dagen zal ik extra kaarsjes branden, voor Mink.

Tot mijn spijt en schaamte zie ik dat ik de geboortedag van Max over het hoofd gezien had.
Sorry, pepper.
Hoe is de dag voor je geweest?
... ♥ ik mis je ♥
pi_52226712
Max en Mink, kleine leeuwtjes Ik denk aan jullie.
En natuurlijk aan Pepper en Moussy
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:45:06 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52226769
Het is nog wat vroeg, maar dan wil ik toch ook Jamie van Bluezz maar meteen noemen...
Bluezzebeeb, ik zie je zaterdag, maar ga je dan toch nu alvast maar een dikke geven ook.

En uiteraard ook voor Pepper en Moussy.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:45:48 #47
103793 kozakken
Living the life
pi_52226793
Ik sluit me hierbij aan. Dag lieve vlindertjes.
voor Pepper en Moussy (en Peet natuurlijk ook)

En MamavanPepijn. Wat een moeilijke en dubbele tijd zo. Sterkte en ik hoop dat je je ook mag verheugen. Op dat kleine brusje
pi_52226914
Ook van hieruit een dikke . Jullie zijn regelmatig in mijn gedachten.
pi_52238281
Pepper en fam, moussy en fam
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:45:26 #50
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52238616
* De kaarsjes branden.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:58:06 #51
24188 Belana
kloon van belana
pi_52238983
voor pepper en moussy
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:40:11 #53
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52240055
bl0emetjE, wat een prachtige foto.
... ♥ ik mis je ♥
pi_52240134
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:40 schreef phluphy het volgende:
bl0emetjE, wat een prachtige foto.
Ik wist niet zo goed wat ik wilde schrijven, maar een foto zegt soms meer dan duizend woorden.

Deze vond ik zelf ook zo prachtig,
voor iedereen, klein kadootje van de natuur.

pi_52241323
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:45 schreef Brighteyes het volgende:
Het is nog wat vroeg, maar dan wil ik toch ook Jamie van Bluezz maar meteen noemen...
Bluezzebeeb, ik zie je zaterdag, maar ga je dan toch nu alvast maar een dikke geven ook.

Erg lief

* Bluezz komt hier niet zo vaak meer, maar ik denk nog wel aan jullie !

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 09-08-2007 22:23:38 ]
pi_52241495
Bluezzje... Ik spreek je nooit meer, een voor je.

Bar, wat omschrijf je dat mooi. Ik heb zo eens van de andere kant zitten kijken naar een tafereeltje tussen een vader en zijn dochter. Mijn vader is overleden toen ik nog heel jong was. Heel, heel ontroerend. Fijn dat je je een trotse moeder voelde.

Moussy, jeetje, ik weet nog zo goed dat je een topic over Mink opende in R&P....
pi_52249721
voor iedereen die hem kan gebruiken
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:12:44 #58
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52250346
Moussy, veel sterkte lieverd. Mink en jullie zijn deze dagen extra vaak in mijn gedachten.

vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:41:28 #59
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_52251018
Moussy en familie, veel sterkte vandaag.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:46:57 #60
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_52251150
Moussy, Peet en René, sterkte vandaag

Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:20:02 #61
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_52260551
Ook vanuit hier veel sterkte. Zeker aan Mink denk ik nog vaak. Eerst al die onzekerheden tijdens de zwangerschap en dat zo snel. Maar dan denk ik ook aan die foto met grote zus.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:24:06 #63
7074 moussy
kuttekop
pi_52261214
lief 5 jaar gewoon al, tis vandaag weer even alsof het gister was. Gek eigenlijk dat dat gevoel ook altijd terug blijft komen, tis alleen steeds minder heftig, dat is wel fijn.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:34:22 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52261497
5 jaar... Ook hier is het alsof het de dag van gisteren was. Wat gaat dat toch ongelofelijk hard en wat gebeurd er veel in die tijd zeg. En ondanks dat is het zowel heel ver weg als vreselijk dichtbij.

FOK!fossiel vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:46:20 #65
2628 Karin
pi_52261864
Jeetje alweer 5 jaar. In die periode was ik zwanger van Bram en heb me een beetje afgesloten, kon dat zelf emotioneel niet aan. Een tijdje geleden heb ik nogmaals julie hele verhaal gelezen, wat heeft dat indruk gemaakt. Van echo naar echo en uiteindelijk de bevalling en overlijden. Ik wou je toen niet laten weten dat er aan Mink gedacht werd, bang dat het meer pijn dan goed zou doen.

Heel veel sterkte deze klotedagen.
pi_52265927
Vanuit Terschelling wil ik moussy en haar fam laten weten dat ik aan ze denk, vanavond ga ik een extra kaarsje branden voor Mink
pi_52266046
Ik las nog niet mee toen Mink geboren werd, maar zijn verhaal ken ik en de foto met René kan ik me ook zo voor de geest halen. Zo mooi en triest tegelijk Heel veel sterkte op deze dag moussy en Black Crow
  Jubileum moderator vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:08:20 #68
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52268350
Mous, Peet en kinderen, hier is aan jullie gedacht vandaag. Het is onvoorstelbaar dat er alweer 5 jaar voorbij is, voor mij is het als de dag van gisteren, zo levendig heb ik je verhalen en foto's nog voor me.
Dikke kus voor jullie

Bluezzje, voor jou morgen een moeilijke dag. Jouw verhaal over Jamie heeft indertijd diepe indruk op me gemaakt, en nog meer nog tijdens mijn eigen 2e bevalling die hetzelfde startte.
Je verteld vaak dat tijd niet alle wonden heelt en in dit soort gevallen geloof ik dat zeker, en ik wil je laten weten dat ik aan je denk. Heel veel sterkte morgen
Eva ♥ en Iris ♥
pi_52269732
Dank jullie wel dat jullie aan ons dachten.

Max zijn geboortedag ging eigenlijk best relaxt.
M`n familieleden (beste vriendin valt ook onder familie ) kwamen lekker koffie drinken met een stukje taart erbij.
We hebben mooie bloemen uitgekozen en naar Max gebracht en s`avonds gezellig met zn allen een broodje gegeten.
Het was niet afgesproken en toch bleek het een soort mijlpaal gevoel bij iedereen.
Iedereen was ineens bezig met het idee dat hij nu twaalf jaar geweest zou zijn en onze fantasie sloeg behoorlijk op hol.
Alles kwam aan bod, schoolkeuze, hobby`s, zelfs de bekende puber perikelen kwamen voorbij.
Gewoon het idee dat het nu een knul was geweest die tegen scheren aan zou zitten en regelmatig de baard in de keel zou voelen misschien....echt wazig gewoon.

Voelde niet naar of zo hoor, komt ook misschien omdat ik me vanaf begin af aan eigenlijk nooit heb bezig gehouden met; nu was hij 2 geworden en nu 2.5 en nu 3 enz enz.
Ik heb mezelf er zeg maar nooit echt gek mee gemaakt en nu ineens bedachten we van: "heey! 12 zou hij geworden zijn toch!?" en sloegen we met zn allen aan het fantaseren.

Al met al geen vreselijk akelige dag geweest vond ik zelf.

Moussy en bluezz, heel veel sterkte de komende dagen.
  Jubileum moderator vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:01:53 #70
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52270040
Het klinkt in ieder geval wel heel warm en liefdevol Pepper, zoals jullie over Max hebben kunnen fantaseren. Fijn!
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:56:54 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52279135
Moussy en Bluezz...
Hele dikke voor jullie vandaag!

Uiteraard ook voor Peet, René.
pi_52279453
Vandaag is er een klein Hoolsje geboren (in vbl) alles goed en gezond, en dan denk ik wel meteen 'mooie datum'

voor iedereen die het nodig heeft!
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:28:37 #73
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52279704
Dat geeft inderdaad een bijzonder "tintje" aan deze dag, Bluezz. Wat mooi toch weer.
Sterkte vandaag. Er wordt straks een kaarsje aangestoken voor Jamie.

Pepper, bedankt voor je uitgebreide verslag. Ik vind het zo fijn te lezen hoe het nu voor jullie is en hoe jullie ermee omgaan. Dat is toch wel iets om ons aan vast te houden, in mindere tijden.
... ♥ ik mis je ♥
pi_52281128
Pepper, wat mooi zeg... Fijn dat jullie het zo samen konden beleven.

Bluezz... het lijkt me vreemd als er een kindje op die datum wordt geboren. Maar fijn dat je er een goed gevoel (toch?) bij hebt.
pi_52285657
Bluezz
En een kaarsje voor Jamie en Mink.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:40:31 #76
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52286104
Moussy en Bluezz sterkte vandaag.

En ook een voor alle andere mama's en papa's van engeltjes.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_52385575
Lieve Moussy en bleuzz,
Ik hoop dat jullie ook "goed" door die toch wel beladen gedenkdag(en) zijn gekomen.

Wij hebben hier de laatste tijd af en toe een discussie met onze Teddie over wie er nou grote broer of zus is.
Zij vindt dat zij grote zus is en Max is haar kleine broertje.
Wij zeggen dan; ja, maar eigenlijk is Max jouw grote broer en jij bent zijn zusje. Max zat eerder in mama`s buik en is dus ook eerder geboren dan jij. Zij vind dat Max nog steeds klein is en zij is al groot en dus is Max haar kleine broertje.
Ik probeer nu een compromis te sluiten dat Max haar 'kleine grote broer' is maar ik heb de discussie voorlopig nog niet gewonnen.
Zij probeert er nu door te drukken dat ze samen met Max in mn buik heeft gezeten en dus is ze ouder dan Max.

Ergens wel grappig natuurlijk maar ook ingewikkeld want ergens heeft ze wel een beetje gelijk met dat klein en groot verhaal.
Max is(nog steeds en voor altijd) klein en zij is wel groot dus zij is zijn grote zus, alleen hij was er eerder en ...... uhm oke ben de kluts al kwijt! whahaha. Pffff hoe peuter je het een 6 jarige aan dr verstand dat zij toch echt Max kleine zusje is!
pi_52398423
Vorige week heb ik een heftige dip weer gehad na een avondje in het bos film gekeken te hebben, liepen we met zijn 4en terug naar het hotel, en ineens viel het bovenop me...

Bleef huilen, bleef thijs missen voelde me zo ver van hem verwijderd, het huilen leek niet te stoppen, en het gemis werd niet minder eigenlijk naar mijn gevoel alleen maar heftiger.

Het punt wat er door mijn hoofd achterbleef was,hoe leg je uit hoe je je voelt hoe kun je onder woorden brengen dat je een bepaald persoon zo missen kunt hoe moeten mensen je kunnen begrijpen als je zelf al niet goed weet hoe je het onder woorden moet brengen...

Na een huilerige nacht, stond ik de andere ochtend op met een gevoel van, opluchting ik had weer even goed verdrietig kunnen zijn, en nu is het weer voorbij.

Pepper
pi_52398962
Pepper, prachtige compromis lijkt me dat, je grote kleine broer

Bar, het gemis en verdriet kan je raken als een enorme donderslag, als een vlijmscherpe zware pijn.
En aan niemand is dat uit te leggen hoe dat voelt... gelukkig kom je er wel weer van bij maar het blijft nasudderen, het heeft zo heel veel tijd nodig

Ja die 11e augustus... lief dat jullie ook aan mij dachten trouwens , was en is altijd een rare dag.

De dag ervoor is ook een lastige (want... die datum kom er weer aan).... zaterdagochtend zat ik op een honkbaltoernooi samen met Brighteyes en het voelde heel goed om het nog maar eens te vertellen hoe het nou ook alweer begon en de rol/houding van bijv. de verloskundige op die dag..

Ik ervaar dat, hoelang het ook geleden is (ze had alweer 22 geweest, echt ongelofelijk hoe snel de tijd gaat en hoe kort het nog maar geleden lijkt) hoe meer het innesteld in je 'ziel'. Hoe het steeds meer en meer verweven raakt met jezelf.

Jamie, die er lijfelijk niet is, maar altijd aanwezig is , er altijd zal zijn en zo echt bij me hoort.

pi_52399184
Pepper wat een goede oplossing. Nu maar hopen dat je dochter het ook goed vind.

Bar. Mijn keel werd even dichtgeknepen bij het lezen je verhaal. Zo'n intens verdriet.

Bluezz..... gewoon een

en alle andere ouders van engeltjes natuurlijk ook.
pi_52400187
Pepper, het lijkt me ook erg lastig te bevatten voor een grietje van 6 jaar. Voor volwassenen is het al zo moeilijk... Je kleine grote broer klinkt wel erg lief.

Bar, wat pijnlijk/heftig/hoe moet ik het zeggen. Ik huilde met je mee toen ik zojuist je bericht las. gelukkig voelde je de ochtend erna wel opluchting...

En Bluezz, jeutje, een dochter van 22 jaar...
Ik ken je verhaal verder niet, ik dacht eerst dat Jamie een jongen was, maar ik vind het voor een meisje ook een prachtnaam.

Meiden...
pi_52401425
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:17 schreef Moonah het volgende:

En Bluezz, jeutje, een dochter van 22 jaar...
Ik ken je verhaal verder niet, ik dacht eerst dat Jamie een jongen was, maar ik vind het voor een meisje ook een prachtnaam.
Mijn bevallingsverhaal van Jamie staat hier
(Jamie is idd een meisje en zit tussen mijn 2 zonen in )

Ik lees het weer eens door en zie ineens dat je het topic wel kent Moonah

(Het is al wel 4 jaar geleden dat ik het heb gepost, ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet meer weet hoor )

[ Bericht 13% gewijzigd door Blues op 15-08-2007 20:55:58 ]
pi_52403589
Bluezz...
Lief dat je zegt dat je het je kunt voorstellen dat ik je verhaal ben vergeten, maar ik vind het heel genant.
Het spijt me werkelijk...
Toen ik het net herlas (met tranen dus...) herinnerde ik het me weer. Ik vind het heel vreemd dat ik zoiets heftigs ben vergeten. Sorry.

En natuurlijk is het feit dat ík het ben vergeten relatief, dat realiseer ik me ook. Als jíj je meisje maar niet vergeet, en dat zal nooit gebeuren.
pi_52424071
@Bar:
Och meis, alsof het niet meer stoppen zal he die huilbui.
Ik wou dat ik kon zeggen dat dit de laatste huilbui voor je was maar , wel kan ik zeggen dat het daarna altijd weer (even) oplucht, even die druk/steen op je borst weg.

@Bluezz:
Ik vond het ook een mooi compromis.... alleen zij vindt het kul.
Ach ik laat haar maar denk ik, als zij grote zus wil zijn mag ze dat zijn van mij hoor.

Hoe gaat jouw jongste zoon om met het overlijden van Jamie? Hij heeft z`n zusje ook nooit gekend, is hij met haar bezig geweest of juist helemaal niet??

Het blijft inderdaad vreemd die dagen.
Je weet dat het allemaal echt gebeurt is, dat hij/zij er ècht is geweest en toch voelt het nog steeds onwerkelijk, zelfs na zoveel jaren.

@chacama:
Nee hoor, ze is het er niet mee eens.
Het moet ook voor haar vreemd en niet te bevatten zijn denk ik.
Iedereen kent Max behalve zij.
Ze ziet ons met Max op foto`s en ze heeft ons ook samen op video`s gezien en zij was er niet bij.
Misschien geeft haar dat toch een buitengesloten gevoel en fantaseert ze zichzelf er gewoon in die tijd bij?

@Moonah:
Ik vond het ook een mooie omschrijving ja. Mooi en lief tegelijk.

allemaal.
pi_52424339
Dat fantaseren kan ik me goed voorstellen. Kinderen proberen toch op hun hele eigen wijze met voor hun 'vreemde situaties' om te gaan.

Fleur is er namelijk ook heilig van overtuigd dat ze d'r oma kent en regelmatig spreekt. Ze herkent haar natuurlijk wel van foto's, omdat wij dat uitleggen, maar mijn moeder was allang overleden voordat Fleur op de wereld kwam. Toch vind ze dat je met Oma kunt praten (via haar neptelefoon), je kunt alleen niet meer met d'r kroelen.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 16:37:36 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52426336
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:32 schreef Bluezz het volgende:
Pepper, prachtige compromis lijkt me dat, je grote kleine broer

Bar, het gemis en verdriet kan je raken als een enorme donderslag, als een vlijmscherpe zware pijn.
En aan niemand is dat uit te leggen hoe dat voelt... gelukkig kom je er wel weer van bij maar het blijft nasudderen, het heeft zo heel veel tijd nodig

Ja die 11e augustus... lief dat jullie ook aan mij dachten trouwens , was en is altijd een rare dag.

De dag ervoor is ook een lastige (want... die datum kom er weer aan).... zaterdagochtend zat ik op een honkbaltoernooi samen met Brighteyes en het voelde heel goed om het nog maar eens te vertellen hoe het nou ook alweer begon en de rol/houding van bijv. de verloskundige op die dag..

Ik ervaar dat, hoelang het ook geleden is (ze had alweer 22 geweest, echt ongelofelijk hoe snel de tijd gaat en hoe kort het nog maar geleden lijkt) hoe meer het innesteld in je 'ziel'. Hoe het steeds meer en meer verweven raakt met jezelf.

Jamie, die er lijfelijk niet is, maar altijd aanwezig is , er altijd zal zijn en zo echt bij me hoort.

Ik vond het ook heel fijn en bijzonder dat we er daar samen in het zonnetje zo vrij over praatten.
pi_52509865
Puur en ver weg
Een echo in een droom
Als water en zand weggeglipt in de tijd

Warm en koud
Een zoute rivier naar beneden
Als vuur en ijs in een voortdurende strijd

edit: ik moest weer even aan de engeltjes denken....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 27 augustus 2007 @ 21:32:44 #88
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52738413
Eergisteren een zogenaamde Jacobsladder gezien, gewoon vanuit onze tuin:

Mooi hé?! Inderdaad net een trapje om op naar boven te lopen (of naar beneden). (De stralen die naar beneden schenen waren op deze foto niet zo goed te zien.)
Ik vond het heel indrukwekkend!

Gisteren even seizoensplantjes naar het grafje gebracht. Ik had oranje bolchrysanten gescoord. Danyel droeg vaak kleertjes in deze kleur, dus ik ben er heel blij mee.

En de magnolia doet het heel goed, het wordt al een hele "boom". Nog wel mini, maar hij oogt krachtig.

Bar: Thijs' (en Danyel's) verjaardag gaan er al weer snel aan komen. Veel sterkte voor jullie de komende weken.
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 27 augustus 2007 @ 22:53:04 #89
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52740202
Mooi Fluf, zowel de Jacobsladder (ik had er nooit van gehoord!) als het grafje met de oranje bloemen. Heel erg mooi is het, vind ik.
En ik ben blij dat de magnolia een dappere blijkt.
  maandag 27 augustus 2007 @ 22:53:46 #90
103793 kozakken
Living the life
pi_52740212
Fluf, wat een prachtige foto's!
Dat 'kijkje naar boven' blijf ik elke keer weer zo'n enorm wonder vinden. Zo'n heerlijk wondertje voor boven en beneden.

Wat staan de bolchrysanten mooi bij 't kunstwerkje! Mooi evenwicht tussen natuur en gedenken. (vind ik)
pi_52740387
Die glazen bloem staat zo mooi omhoog in het licht gericht
Heel bijzonder die jacobsladder!

Ik keek net even een programma op uitzending gemist, het ging over mensen die waren geëmigreerd naar eerst Australië (het land blijft toch bijzonder omdat Q. daar nu woont) daarna naar N.Zeeland, en nu na 35 jaar of zo terugkwamen en een sentimental journey deden.
Nietsvermoedend zit ik te kijken, tot er wordt verteld dat ze in Callantsoog hebben gewoond en daar een baby hebben gekregen wat voor of tijdens de geboorte is overleden.
Zo lang geleden en zoveel verdriet kwam er vrij, het sloeg bij mij ook weer in als een bom.

Zij heeft het kindje dan ook niet mogen zien zag alleen nog net die kleine, kleine voetjes... en ze zeiden tegen haar precies hetzelfde wat ze toen ook tegen mijn moeder zeiden. Vergeet het nou maar en krijg maar een nieuw kind

Wat ben ik toch weer ontzettend 'blij' (raar woord in dit verband) dat er toch zo anders mee wordt omgegaan de laatste jaren!
  maandag 27 augustus 2007 @ 23:18:08 #92
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52740776
Phluphy wat ligt Danyel toch op een mooie plek. Het straalt zó'n rust en harmonie uit. De jacobsladder vind ik heel bijzonder, heb nooit geweten dat dat zo heet.

Bluezz logisch dat het je dan (weer) aangrijpt, vooral als het zo herkenbaar is. 'Blij' vind ik, in deze, het juiste woord.

Bar, ik brand een kaarsje voor Thijs.

Wat een moeilijk topic is dit toch, ik lees vaak mee en denk aan jullie allemaal, maar weet nooit woorden te vinden.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_52743632
Phluphy ik moet gelijk deken aan dat kinderliedje: we are climbing Jacobs ladder, (dat 30x) higher and higher enz... Bruce heeft het nummer vorig jaar omgezet in een country/rock versie vandaar dat k hem ken
He is heel erg mooi het grafje!

Thijs speelt heel veel hier. We gaan volgend jaar op vakantie, waarshijnlijk naa Hongarije en we kwamen het huisje tegen waar we toen zaten. Het was zo'n mooie vakantie, zo gaaf en de jongens met zijn 2-en heelijk aan het spelen en spetteren, samen met de bloem (muziekdoosje) spelen en al ik nu Djulia iedere avond alleen op bed zie liggen met die bloem, dan weet ik dat Thijs er ook is. Damn wa mis ik dat jochie zeg. Ze hadden gewoon met zijn 2-en door de tuin moeten crossen op de fiets nu.
Bar een hele dikke kus!!!!!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:10:29 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52745629
Phluph, wat een prachtig plekje is het toch! Helemaal als je de omgeving eromheen er bij denkt!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:22:50 #95
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52745805
Phluphy, wat staan die 2 bolchrysanten zonnig. Heel mooi. En hat krachtige kleine boompje is ook heel mooi. En die foto van de Jacobsladder is schitterend!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:24:12 #96
24188 Belana
kloon van belana
pi_52745834
wat ziet het er prachtig uit zeg!

en sterkte in de komende periode rond de verjaardagen
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:28:39 #97
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52745921
Thanks allen.
Het ergert me alleen een beetje dat de linker bolchrysant al meer bloemen heeft dan de rechter.
Ik zou het liefst erheen rijden om te kijken hoe het nu is, maar aangezien het in totaal 3 uur reizen is...
... ♥ ik mis je ♥
pi_52746252
Misschien een hele stomme vraag pluph, maar waarom ligt ie zo ver van jullie huis?
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:54:22 #99
3142 m@x
pi_52746406
Wat lijkt me dat naar om niet zomaar even langs het grafje te kunnen gaan Fluf.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:01:48 #100
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52746549
Die vraag krijg ik wel vaker Bluezz, misschien wel handig het (nog) een keer in het topic uit te leggen:

Toen indertijd (medio 2005) bleek dat Danyel langdurig/semi-definitief op Kempenhaeghe in Heeze NB zou moeten verblijven, hebben we besloten te verhuizen. Ons huis in Apeldoorn hebben we te koop gezet, maar nog voor het verkocht was hebben we al een huis gekocht in Weert.
Een paar dagen nadat we de handtekening bij de notaris hebben gezet, werd Danyel voor de laatste maal ziek. Het huis in Weert was nog niet eens ingericht. We hadden geen reden (meer) om in Weert te gaan wonen, en wilden ook niet terug naar Apeldoorn. We zouden zolang in een recreatiewoning/chaletje gaan wonen totdat we besloten hadden waar we ons wilden gaan vestigen.

Ondertussen moesten we beslissen waar Danyel begraven zou moeten worden. Kempenhaeghe/ Providentia heeft een eigen begraafplaats, en daar hadden we beide een goed gevoel bij. Het is een prachtig plekje, hij is er omringd door lotgenootjes, nonnen en broeders (uit de tijd dat Providentia nog een klooster, later Lazaret was) en het ligt naast een begraafplaats voor WOII-slachtoffers van de Gemenebest landen.

Kempenhaege was ook de plek waar Danyel het langst is geweest, en vanuit dat oogpunt gezien was het meer een "thuis" dan ons eigen huis. In zelf was ook al 1,5 jaar niet thuis geweest, ik verbleef altijd in de buurt van Danyel (kamers, camper, etc.)

Momenteel "wonen" we dus nog in de recreatiewoning, maar waarschijnlijk gaan we volgend jaar verhuizen naar (Zuid) Limburg, dichter bij Danyel.
... ♥ ik mis je ♥
pi_52746598
Dank voor de uitleg, ik begrijp het
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:06:56 #102
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52746633
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:54 schreef m@x het volgende:
Wat lijkt me dat naar om niet zomaar even langs het grafje te kunnen gaan Fluf.
Oh maar dat doe ik wel "gewoon" hoor. Ik rij vaak zat op en neer. Soms combineer ik het met een bezoekje aan mijn familie in het Zuiden, maar meestal ga ik in het weekend op en neer (vroeg vertrekken, koffie en broodjes mee, grafje verzorgen, koffie drinken op ons bankje, en weer naar huis).
Het klinkt bizar, maar voor mij is dat een heerlijk dagje uit...
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:20:36 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52748344
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:06 schreef phluphy het volgende:
Oh maar dat doe ik wel "gewoon" hoor. Ik rij vaak zat op en neer. Soms combineer ik het met een bezoekje aan mijn familie in het Zuiden, maar meestal ga ik in het weekend op en neer (vroeg vertrekken, koffie en broodjes mee, grafje verzorgen, koffie drinken op ons bankje, en weer naar huis).
Het klinkt bizar, maar voor mij is dat een heerlijk dagje uit...
Ik probeer me er iets bij voor te stellen...
Dat lukt niet.
Al snap ik je wel hoor.
Het grafje staat er prachtig bij...

Bluezz, wat klinkt dat afschuwelijk zeg, wat je op TV hebt gezien. Dat zou míj al aangrijpen...
pi_52804417
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:20 schreef Moonah het volgende:
Bluezz, wat klinkt dat afschuwelijk zeg, wat je op TV hebt gezien. Dat zou míj al aangrijpen...
Mij ook. Vroeger was het ook heel "gewoon" om wanneer je een kindje had verloren om dan de volgende dezelfde naam te geven. Lijkt mij heel ongepast!
  Jubileum moderator donderdag 30 augustus 2007 @ 10:58:43 #105
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52805028
Phluphy wat een prachtige foto´s heb je weer gemaakt van dat bijzondere plekje.
Ik kan me zo goed voorstellen dat het soms een dagje uit is voor je, ik ben er 1 keer geweest en bijzonder geraakt door de sfeer van dat plekje. Zo mooi, zo liefdevol en zo vol van rust. Het was een hele bijzondere dag, en ik koester hem nog steeds.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_52808405
Phluphy, telkens als ik (stukjes van) Danyel's en jullie verhaal lees ben ik weer zo ontroerd over hoeveel jullie van hem houden en wat een ontzettend fijne ouders jullie voor hem zijn, zowel tijdens zijn leven als nu. Echt, ik denk dat Danyel zich geen lievere papa en mama had kunnen wensen
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:11:13 #107
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52818378
Dankje, jellyrose. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik erop moet zeggen, maar ik vind het altijd wel heel fijn om te lezen. Want we hebben heus nog wel eens twijfels over sommige dingen. Maar we deden wat we dachten dat goed was, en altijd handelend in het belang van Danyel, en meer kun je gewoon niet doen.

Lois, het plekje is inderdaad bijzonder. Die dag was ook bijzonder. Telkens weer bijzonder, zoveel was bijzonder, zoveel vanaf Danyel's geboorte. Danyel was en is bijzonder.
Als andere mensen dit ook zien, zoals jij nu, wordt dit gevoel, die wetenschap, weer eens bevestigd. Fijn!
... ♥ ik mis je ♥
pi_52820694
Pluphy wat ziet het er bij Danyel prachtig en vrolijk en fleurig uit Fijn he om daar zomaar naartoe te gaan, in gedachten lekker dicht bij je zoon
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:26:27 #109
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52845177
Hoe ging jij daar mee om in je tijd op de eilanden, Bar? Vond je het niet rot dat je niet naar het grafje kon?

Zojuist kwam ik dit gedichtje ergens tegen. Zo lief.

's avonds worden alle wolken
een voor een netjes geklopt
en de lange zonnestralen
in een regenbad gestopt

Alle scherpe bliksemflitsen
worden in de kast gezet
en de sterretjes geroepen
uit hun warme sterrenbed

Weggedreven schapenwolkjes
worden ook nog thuis gebracht
en de maan glanzend gewreven
om te schijnen in de nacht

Al dat werk doen wolkenmeisjes
heel gezellig met elkaar
pas als alle sterren schijnen
zijn de wolkenmeisjes klaar

En dan kijken ze naar beneden
zien de mensen groot en klein
En ze fluisteren heel zachtjes
dat ze toch dicht bij ons zijn.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:40:34 #110
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_52845571
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:26 schreef phluphy het volgende:
Hoe ging jij daar mee om in je tijd op de eilanden, Bar? Vond je het niet rot dat je niet naar het grafje kon?
Ik pak er een stukje bij, wat ik daar opgeschreven had ten tijde dat ik het heel moeilijk had
Het was niet makkelijk om idd niet zomaar even naar het grafje te kunnen gaan, maar Thijs leeft voort in mijn hart, meestal ging ik dan naar buiten en staarde ik naar de sterren.

Stukje uit mijn gevoelsboek

Huilbui
Vandaag voel ik me goed, zeker in vergelijking met de vorige avond, Een gemis een dip om mijn zoontje mijn verdriet,
Een verdriet wat moeilijk te delen is, wat moeilijk onder woorden te brengen is
Niet zomaar nu even naar hem toe kunnen gaan,niet even bij Thijs zitten, maar in gedachten is hij bij me elke dag weer
Starend naar de sterren zoek ik Thijs op, ik zwaai en spreek hem toe.
Zijn beertje heb ik bij me en pak ik stevig vast, een knuffel voor Thijs, zo ver weg en toch zo voelbaar dichtbij.

Deze brief heb ik em toen geschreven
Lieve Thijs
Hoe is het met je?
Hoe is het daar waar je nu bent?
Mama vraagt zich wel af hoe het er daar uit ziet
Vast heel mooi, en genoeg speelgoed en vriendjes om je heen
Gisteren zag mama een heleboel sterren en zwaaide ernaar
Een fijne gedachte die mij ook aan het huilen bracht
Heb beer helemaal platgeknuffeld en even was je weer bij me
Lieve thijs, voor mij heel bijzonder, mijn kleine jochie, jij maakte mij tot moeder
Ik mis je nog steeds elke dag
dikke knuffel en een lieve kus
-mama-
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:00:02 #111
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52846078
Lieve Bar, ik wilde dat ik alles beter kon maken.
Ik ken iemand die heeft een stevig plastic mapje bij het grafje neergezet, waar men briefjes, gedichtjes en zo in kan stoppen. Ze noemen het "het postbakje". Dat vond ik eigenlijk wel een mooie gedachte, ook al maakt het voor het gevoel natuurlijk niet echt uit, want gelezen wordt het toch wel.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:02:56 #112
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_52846162
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:00 schreef phluphy het volgende:
Lieve Bar, ik wilde dat ik alles beter kon maken.
Ik ken iemand die heeft een stevig plastic mapje bij het grafje neergezet, waar men briefjes, gedichtjes en zo in kan stoppen. Ze noemen het "het postbakje". Dat vond ik eigenlijk wel een mooie gedachte, ook al maakt het voor het gevoel natuurlijk niet echt uit, want gelezen wordt het toch wel.
hier heb ik zo een mooi gevoelens dagboek schrift, schrijf er ook niet elke dag in, meer als ik wat kwijt wil of iets niet goed zeggen kan.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:24:43 #113
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52850125
Och meiden toch...
Bij jouw gedicht Phluph schoot ik al vol, en na jouw woorden Bar zit ik mee te huilen...

Dikke voor jullie beiden.
pi_52851633
voor allemaal
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:49:49 #115
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52852513
Heel erg verdrietig word ik van wat je schreef, Bar.

"Hoe gaat het met je?", schrijf je. Aan je zoon. Ik stel me voor dat ik dat aan Maria of Storm zou vragen. Maar ik ben zo dicht bij ze, elke dag, elk uur, dat ik dat nooit hóef te vragen. Gelukkig, godzijdank. Maar wat verdrietig dat jij je betrokkenheid als moeder alleen kunt uiten in zo'n vraag in een dagboek. Er klinkt zoveel noodgedwongen afstand in door, hoewel ik wéét dat Thijs juist dichtbij je is natuurlijk, in je hart en je hele zijn. Kon ik maar even heel erg stevig een arm om je heen slaan.
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:19:52 #116
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52870193
Ik zit nu in Heemskerk waar ze de jaarlijkse 'Truckrun' hebben. Die wordt georganiseerd voor de verstandelijk gehandicapten in centrum Harteheem hier. 125 vrachtwagens met chauffeurs die allemaal de claxon weten te vinden. Maar het deed me zo denken aan dat overleden kindje van hier, wiens vader vrachtwagenschauffeur is, dat het huilen me op een gegeven moment nader stond dan het lachen. Terwijl het toch echt als een heel vrolijk evenement bedoelt is.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 1 september 2007 @ 18:13:00 #117
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_52871465
Bar, nog weer een knuffel.

Phluphy, ik vind dat postvakjes idee heel mooi. Voor als er behoefte is iets achter te laten af en toe.
De foto's van Danyel's plekje zien er prachtig uit. Zo zorgvuldig en vol liefde.
  maandag 3 september 2007 @ 17:58:54 #118
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52921118
Dat idee van het postbakje ga ik zeker een keer uitvoeren. Creatieve en praktische ideeën zijn welkom. Ik zit zelf te denken aan een hele stevige showtas, al dan niet op een stevige achtergrond vastgemaakt. Maar hoe ik die dan waterdicht krijg, terwijl hij toch open blijft om er iets in te stoppen...?

@GWS, wat toevallig, zo'n toertocht was hier ook afgelopen zaterdag. Ik vind het altijd zo geweldig, hoe ze zoiets organiseren en al die vrachtwagens/chauffeurs die erbij betrokken zijn.
Ik had er niet eens bij stil gestaan dat we hier een engeltje hebben van wie de vader vrachtwagenchauffeur is... ik meen me te herinneren dat het de man van pepper is?

Bar, de 6e komt er al snel aan. Ik denk veel aan jullie. Sterkte.
... ♥ ik mis je ♥
pi_52960997
Het is nog wat te vroeg, maardaarom niet minder mooi;

Fluisterende bloemen
Vannacht hoorde ik de(ze) bloemen over jou fluisteren
En nieuwsgierig legde ik mijn oren te luisteren
Één bloem vertelde over hoe bijzonder jij voor ons/mij was
Een andere bloem fluisterde over de glimlach als je dit las
De bloemen waren blij terecht te komen bij een van de fijnste mensen
Ja, de bloemen konden zich geen ander en liever mens bedenken
De bloemen wilde daarom met zichzelf jou feliciteren met je verjaardag
  woensdag 5 september 2007 @ 16:22:29 #120
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_52961877
Zo af en toe duik ik dit topic in om eens wat bij te lezen maar durf soms ook niet zo goed. Het verdriet is zo voel baar. Dat ik meestal de teksen nauwelijks kan lezen door mijn tranen heen.

Hoe moeten jullie je dan niet voelen.

het enige wat ik kan doen is jullie heel veel sterkte en liefde wensen. En een knuffel geven ook al is dat via het forum.
  woensdag 5 september 2007 @ 19:24:27 #121
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52965164
Jeetje Bar, zojuist zat ik met Thies te spelen en wat te mijmeren over zijn aankomende eerste verjaardag. Wat voor taart, hoe zullen we de slingers ophangen, verlanglijstje... En ineens schiet jij door mijn hoofd. En Thijs. Wat zou het fijn geweest zijn als jij vanavond gewoon ook slingers op zou hebben gehangen voor je manneke...
Alvast gefeliciteerd met je driejarig moederschap.
pi_52971090
Kindje van drie
hoe had je er nu uitgezien?
Kindje van drie
had je al kunnen fietsen misschien?
Kindje van drie
zou je donkere haartjes hebben gekregen?
Kindje van drie
hoeveel had je nu moeten wegen?
Kindje van drie
we houden zoveel van jou
Het doet dan ook verschrikkelijk veel pijn
dat jij nooit een kindje van drie zult zijn

Het gedicht is niet van mij maar ik weet niet wie de auteur is.
  woensdag 5 september 2007 @ 23:30:51 #123
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52971761
Bar, ook van mij alvast gefeliciteerd met je jongetje. Wat een mooi gedicht.

Ik zal aan jullie denken, morgen en een ballonnetje omhoog laten gaan voor Thijs.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 5 september 2007 @ 23:56:08 #124
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_52972386
Lieve Bar en Mar,

Een glimlach kwam voorbij
Spiegeling in 't stille water
Te mooi om waar te zijn
Een glimlach kwam voorbij...

Dansend
daar waar de zon
in de zee verdwijnt
dansen wij engelen
op mijn verjaarsfeest

Zie mijn spiegeling
leef, dan geniet ik het meest.

Het zal een enorm moeilijke dag voor jullie zijn,
veel sterkte
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_52972555
Lieve Bar,

Ik denk aan je

edit: ik zit onder het verkeerde account, nebelung dus.
Scorpius: This is insane, Crichton.
John Crichton: Four years on and your finally gettin' that?
pi_52973627
Je ging lief kind
Als een wolkje op de wind
Mee naar het onbekende
Wij bleven en keken,
Sprakeloos,
We hebben het niet begrepen
Het verdriet, lief kind
Zal ooit wel slijten
Maar we zullen altijd
Naar jouw wolkje blijven kijken.

pi_52974168
Bar.....we denken aan jullie !
  donderdag 6 september 2007 @ 06:42:17 #128
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52974169

Bar

[ Bericht 35% gewijzigd door Sugar op 06-09-2007 08:17:13 ]
  † In Memoriam † donderdag 6 september 2007 @ 06:57:10 #129
37843 lady-wrb
kortaf
  donderdag 6 september 2007 @ 07:14:45 #130
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52974266
Lieve Bar..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 6 september 2007 @ 07:24:49 #131
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52974317
Bar, ik denk aan je.
  donderdag 6 september 2007 @ 07:56:53 #132
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52974462

Veel sterkte.
... ♥ ik mis je ♥
pi_52974642
Vandaag ben je geboren,
3 jaar geleden werd je geboren
Een mooi zomersedag

Vandaag zal het regenen
mdat je niet meer bij je paa en mama bent
en ze je enorm missen

Vandaag laten wij een balon op
want je bent toch jarig
en ook omdat we je geboortedag nooit zullen vergeten

Vandaag willen wij je ouders laten weten
dat we nog elke dag aan jou en hun denken
want vandaag ben jij jarig en jullie hebben n speciaa plekje in ons hart.

Lieve Bar en Mar,
Nooit zullen we vergeten hoe mooi het was. Altijd zullen we aan jullie, aan jullie familie en aan iedereen denken die dit verdriet moet dragen.
Dikke knuffel en kus
Rick en Anitra
pi_52974652
Lieve Bar en Mar,

ik denk ook aan jullie vandaag!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 6 september 2007 @ 08:45:41 #135
3142 m@x
pi_52974823
Lieve Bar en Mar,

Al drie jaar mama en papa. Ik denk aan jullie vandaag

[ Bericht 5% gewijzigd door m@x op 06-09-2007 10:59:01 ]
pi_52974876
Bar en Mar, ook hier wordt aan jullie gedacht
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_52974897
Gefeliciteerd toch met drie jaar mama en papa zijn. En ontzettend veel sterkte op een dag dat je er extra mee geconfronteerd wordt dat Thijs geen drie mocht worden.
*OUD heilige*
  Jubileum moderator donderdag 6 september 2007 @ 08:54:08 #138
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52974917

Veel sterkte allebei
Eva ♥ en Iris ♥
pi_52975136
Voor Thijs

Lieve Barbara, gefeliciteerd met drie-jarig moederschap Op deze dag hoor je blij te zijn, vreugdekreten in huis te horen. Niet zoals jij de verjaardag van je kind moet vieren, dat hoort niet Daarom, veel sterkte vandaag, voor jou en Marco.
  donderdag 6 september 2007 @ 09:22:32 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52975334
Barbara en Marco...
  donderdag 6 september 2007 @ 09:39:50 #141
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_52975725
Barbara en Marco
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_52975813
Barbare en Marco
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 6 september 2007 @ 11:21:30 #144
95752 crew  Chell
Kluns
pi_52977972

Heel veel sterkte vandaag...
pi_52979225
Bar & Mar Ik wens jullie heel veel kracht toe voor alle dagen die nog volgen, maar vooral toch ook voor vandaag.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 september 2007 @ 12:10:49 #146
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52979330

Ook van Isa
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 6 september 2007 @ 12:18:05 #147
103793 kozakken
Living the life
pi_52979506
In gedachten bij jullie
  donderdag 6 september 2007 @ 12:38:03 #148
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_52979976
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:18 schreef kozakken het volgende:
In gedachten bij jullie
En niet alleen vandaag
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_52980817
Lieve Bar en Mar,

Heel veel sterkte vandaag!!
Vandaag hadden jullie een verjaardag zullen vieren maar in plaats daarvan "vieren' jullie zijn geboortedag.
Vandaag 3 jaar geleden maakte Thijs jullie 'papa' en 'mama' en dat mag best geviert blijven worden!
Ook al is Thijs er maar even geweest, het waren wel een heleboel geweldige maandjes met Thijs, maanden om nooit te vergeten. Ook al was het dan maar kort, het feit dat hij bij jullie is geweest is iets om altijd blij om te zijn.

Ik wens jullie, ondanks die sluier van verdriet om wat had kunnen zijn, toch een hele mooie dag vol prachtige momenten en herinneringen.

liefs en dikke kus van Pep
pi_52981210
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:58 schreef phluphy het volgende:
Dat idee van het postbakje ga ik zeker een keer uitvoeren. Creatieve en praktische ideeën zijn welkom. Ik zit zelf te denken aan een hele stevige showtas, al dan niet op een stevige achtergrond vastgemaakt. Maar hoe ik die dan waterdicht krijg, terwijl hij toch open blijft om er iets in te stoppen...?
Volgens mij hebben die diepvriestassen van de supermarkt zo`n dicht druk sluiting.
Een soort mes en groef die je in elkaar drukt.
Als je dan zo`n zak, maar dan effen of transparant, te pakken zou kunnen krijgen en je versiert hem bijvoorbeeld met groene bloemetjes van stof en je hangt hem ook nog eens met de sluiting opzij dan zou het redelijk waterdicht kunnen zijn, hoop ik.
quote:
@GWS, wat toevallig, zo'n toertocht was hier ook afgelopen zaterdag. Ik vind het altijd zo geweldig, hoe ze zoiets organiseren en al die vrachtwagens/chauffeurs die erbij betrokken zijn.
Ik had er niet eens bij stil gestaan dat we hier een engeltje hebben van wie de vader vrachtwagenchauffeur is... ik meen me te herinneren dat het de man van pepper is?

Klopt. Mijn man was inderdaad vrachtwagenchauffeur, Max is ook met de vrachtwagen naar de begraafplaats gebracht.
Toen we voor ons huis stonden te wachten tot de rij auto`s compleet was heeft m`n man even aan z`n luchthoorn gehangen. Heel heftig en indrukwekkend was dat moment en helemaal indrukwekkend werd het, toen de boot die in het haventje naast ons huis aan wal lag antwoord gaf met ook een hele lange toet.
Veel mensen hebben het later nog best moeilijk gehad als ze ergens een vrachtwagen hoorde toeteren.
pi_52981874
Lieve Bar, ik denk aan je
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 september 2007 @ 15:05:04 #152
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52983118
quote:

-knip-
En zoiets?

Een latje aan een zijkant maken, dat dan uitsteekt. Zodat je de map met de rug naar boven neer kunt zetten. De briefjes/tekeningen kunnen in de plastic mappen geschoven worden. Op de kant die naar voren staat iets met bloemetjes maken (zoals pepper als voorstelde). En als je de post wilt kijken, dan sla je de map gewoon open...
pi_52983233
Dank jullie wel allemaal, jullie zijn lief

Vandaag 3 jr papa en mama zijn

Vanmorgen eerst uitgeslapen, gewekt worden door mijn vader die opbelde en me sterkte toewenste en vanavond nog even terug belt

Daarna naar het grafje gegaan, daar de oude kapotte beren,speeltjes,windmolentjes eraf gehaald, en een mandje met 3 witte rozen en 2 vogeltjes neergezet
En vervolgens bij een vriendin en de oppas koffie gaan drinken.
En nu aan de soesjes

Daarna bellen naar een toekomstige werkgever en te horen krijgen dat ik door ben voor de volgende ronde
Morgenochtend mag ik weer babbelen

Het voelt niet echt heel zwaar, eigenlijk voelt het wel ergens fijn.

Hiep hiep Hoeraa....
Ik wou dat ik het hoorde, dat er kadootjes zouden zijn,
Maar niets van dit alles...
Alles bleef stil,

Vandaag "vieren"we dat we 3 jaar ouders zijn geworden
Een Zoontje het was zo mooi, zo bijzonder, zo iets nieuws, maar ergens toch vertrouwd (l)

En nu op deze zonnige dag, staan we stil bij hoe alles begon, en denken we aan *Thijs, ons kindje wat nu ergens tussen de wolkjes speelt...

Thijs je bent in onze gedachten
3 ben je geworden daar zo bij de engeltjes
Maak er een leuke plezierige dag van
Papa en Mama kijken vanaf beneden mee
En stralen onze liefde naar je uit

-x- papa en mama
  donderdag 6 september 2007 @ 15:55:59 #154
190853 RockabeIIa
pi_52984114
Thijs speelt tussen de wolkjes...

Hoe gaat het eigenlijk met de opa's en oma's?
pi_52984237
Met mijn vader had ik een hele tijd een wat moeizaam kontackt, maar dat begint nu wel zo langzaamaan te beteren.

Wat marco zijn ouders betrefd, naar omstandigheden wel goed geloof ik, al zijn die er echt kapot van geweest
Maar hun hebben daarna nog best wel het een en ander op hun bordje gekregen, waardoor het allemaal nog moeilijker werd enzo...
pi_52984547
bar & mar
  donderdag 6 september 2007 @ 16:56:12 #157
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_52985282
Bar en Mar... 3 jaar ouders. Ik vind dat je het mooi beschrijft, fijn te lezen dat het ergens ook een fijne dag is. Ik denk aan jullie. Heel veel sterkte.

Fijn dat je vader belde en straks nog 's belt.
pi_52986347
Als eerste Bar, Gefeliciteerd met de geboortedag van *Thijs en de geboortedag van jullie als papa en mama!

quote:

Er bestaan ook plastic insteekhoezen met een soort zip-dingetje aan de openkant. Hiermee zip je het als het ware dicht als een soort ritsje. Ik weet niet of deze moeilijk te vinden/krijgen zijn, maar misschien is dat een idee?
Of anders misschien een doos(je) maken. Een soort schatkist die je zelf kunt verven/ beplakken en dan aflakken met doorzichtige watervaste lak. Als voorbeeld zie je wel eens kisten waar je buiten bijvoorbeeld tuinspullen/kussens in kunt bewaren. Deze zijn dan erg groot, maar zoiets in het klein. Eventueel zelf maken van hout. (?)

-edit-
Er bestaan ook zakjes/zakken/doosjes die je mee kunt nemen op de boot, deze zijn waterdicht. Eventueel een map die je in zo'n waterdichte zak bewaard?
pi_52987286
Je zou ook een kisje kunnen nemen, wat goed tegen weersinvloeden kan, met een slot eraan...

Hier zijn we trouwens al een tijdje opzoek naar een leuke lamp ofzo voor bij Thijs, eentje op zonneengergie
Uit limburg hadden we al een vllinder meegenomen, maar willen er nog een extra lamp, bij de gamma heb ik al een lief hondje gezien, maar volgens mij zijn er elders nog wel vele leuke lampen te vinden
iemand enig idee?
  donderdag 6 september 2007 @ 18:34:13 #160
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_52987514
Bar, vanmorgen drukte ik met de poststempel "6 september" op een poststuk!
Ik moest gelijk aan jullie en aan Thijs denken!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 6 september 2007 @ 19:23:13 #161
24188 Belana
kloon van belana
pi_52988527
lieve Bar, ik moest aan je denken vandaag.
dikke knuffel van ons
stormy waters...
sailin'
pi_52989206
Bar Mooi stukje heb je geschreven
  donderdag 6 september 2007 @ 21:42:04 #163
593 sjak
Juffie Bloem
pi_52991134
Bar wat een bijzondere dag moet dit voor jullie zijn. 3 jaar mama en papa, wat goed dat jullie dat hebben kunnen vieren. Maar wat is het toch wreed dat dat niet met veel lachen en zingen gebeurt. Heel veel knuffels van mij!
Lekker douchen!
  donderdag 6 september 2007 @ 21:56:59 #164
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52991567
Bar&Mar
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_52994972
*The waves you made will always be*
  vrijdag 7 september 2007 @ 00:06:22 #166
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52995196
Lieve Thijs,
Voor papa en mama was het een vreemde lege dag zonder jou. Een dag die eigenlijk feestelijk had moeten zijn. Maar ze zijn blij dat je daar nog ergens bent. Vandaag heb jij in de wolken gefeest, slaap nu zacht.
pi_53041108
Ik vlieg nog eens binnen in dit mooie, moeilijke, dappere topic. Dikke voor alle pappa's en mamma's!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 9 september 2007 @ 00:07:39 #168
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_53041711
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 23:40 schreef Cat22 het volgende:
Ik vlieg nog eens binnen in dit mooie, moeilijke, dappere topic. Dikke voor alle pappa's en mamma's!
Ik vlieg even met je mee....
Het verhaal van Thijs staat me nog zo op het netvlies...
Echt hulde voor de manier waarop jullie ermee omgaan.

En als ik mijn grote engel een beetje ken, zal ze vast heel goed op jullie kleine engeltjes passen daarboven
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  zondag 9 september 2007 @ 00:17:07 #169
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53041867
quote:
Op zondag 9 september 2007 00:07 schreef buzzer het volgende:

[..]

Ik vlieg even met je mee....
Het verhaal van Thijs staat me nog zo op het netvlies...
Echt hulde voor de manier waarop jullie ermee omgaan.

En als ik mijn grote engel een beetje ken, zal ze vast heel goed op jullie kleine engeltjes passen daarboven
Lief..
pi_53042057
Buzzer
  zondag 9 september 2007 @ 00:49:53 #171
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_53042384
Verdorie, eigenlijk moet ik dit topic gewoon overslaan, maar ja
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  zondag 9 september 2007 @ 15:29:25 #172
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53050408
Buzzer en ontzettend lief
  dinsdag 11 september 2007 @ 06:30:54 #173
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53088372
Esther en Jeroen, vandaag die bijzondere dag. Veel sterkte en hopelijk ook net als vorige keer een klein beetje feest. Ik denk aan jullie.

† In Memoriam † dinsdag 11 september 2007 @ 06:40:31 #174
37843 lady-wrb
kortaf
  dinsdag 11 september 2007 @ 07:51:29 #175
24188 Belana
kloon van belana
pi_53088619
Lieve phluphy en jeroen, vandaag denk ik aan jullie en jullie prachtige kereltje
stormy waters...
sailin'
pi_53088670
Pluphy en Jeroen,

Heel veel sterkte vandaag...
  dinsdag 11 september 2007 @ 08:30:35 #178
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_53088930
Pluphy en Jeroen, heel veel sterkte vandaag.
  Jubileum moderator dinsdag 11 september 2007 @ 08:46:36 #179
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53089106
Een groen bloemetje voor een heel bijzonder kindje

Phluf en Jeroen, vandaag zijn jullie in onze gedachten
Eva ♥ en Iris ♥
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 11 september 2007 @ 08:59:08 #180
95752 crew  Chell
Kluns
pi_53089280

Drie jaar alweer....

Héél veel sterkte vandaag!
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:15:39 #181
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53089511

Phluph en Jeroen heel veel sterkte vandaag..

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_53089818
voor phluphy en Jeroen
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:37:34 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53089916

Ik zal die ochtend nooit meer vergeten...
'Die bevalling die zo lang duurde... dat is niet helemaal goed gegaan, je moet maar even lezen' kreeg ik te horen...

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 11-09-2007 10:17:24 ]
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 september 2007 @ 09:41:48 #184
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53090007
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:42:02 #185
103793 kozakken
Living the life
pi_53090008

We denken vandaag aan jullie.
Papa en Mama voor altijd. En zo is het!
pi_53090198
Phluphy en Jeroen
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:51:45 #187
190853 RockabeIIa
pi_53090217

Af en toe piept er een zonnestraaltje door het wolkendek vandaag...
pi_53090368
Sterkte, het is zo dubbel.
*OUD heilige*
pi_53090521

Sterkte
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_53090756
Sterkte.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:28:08 #191
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53091011
Phluphy...
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:31:28 #192
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_53091157
Pluphy een hele dikke knuffel voor jullie allebei...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_53091314
Lisa Gerrard & Denez Prigent - Gortoz a ran (I m waiting)

Gortozet m eus, gortozet pell I was waiting, waiting for a long time
E skeud tenval an touriou gell In the dark shadow of grey towers
E skeud tenval an touriou gell In the dark shadow of grey towers

E skeud tenval an touriou glav In the dark shadow of rain towers
C hwi am gwelo c hortoz atav You will see me waiting forever
C hwi am gwelo c hortoz atav You will see me waiting forever

D am laerezh war an treujou To steal me on the trunks
Teuio en-dro karget a fru It will come back full of spray
E skeud tenval an touriou du In the dark shadow of the black towers

Un deiz a vo teuio en-dro One day it will come back
Dreist ar maeziou, dreist ar moriou Over the lands, over the seas
Teuio en-dro an avel c hlas Will come back the blue wind
Da analan va c halon c hloaz t To breathe my wounded heart

Teuio en-dro an avel c hlas Will come back the blue wind
Da analan va c halon c hloaz t To breathe my wounded heart
Kaset e vin diouzh e anal I will be pulled away by its blow

Un deiz a vo teuio en-dro One day it will come back
Dreist ar moriou, dreist ar maeziou Over the seas, over the lands
Pell gant ar red en ur vro all Far away by its stream to another land

Kaset e vin diouzh e alan I will be pulled away by its breath
Pell gant ar red, hervez deus c hoant Far away by its stream, wherever it wants
Hervez deus c hoant pell deus ar bed Wherever it wants, far away from this world
Etre ar mor hag ar stered. Between the sea and the stars

Phluphy en man.
Toen Danyel net geboren was en ik alle berichten las bij Fok!, hoorde ik dit liedje.
'Toevallig' begon het liedje telkens weer te spelen als ik een volgende up-date las.
Voor mij is dit dus een beetje een 'Danyel-liedje' geworden.
Ik ben slechts een lurker en ondanks dat ik het bijna 'ongepast' vind om hier zo'n hele lap tekst neer te zetten, wil ik jullie wel laten weten wat voor indruk Danyel op mij heeft gemaakt. En nog doet.

Heel veel sterkte deze dag en verder volgende.

Boterbloemetje
pi_53091466
Phluphy en Jeroen heel veel sterkte gewenst vandaag.
pi_53091528
voor phluphy en jeroen.
Variety is the spice of life
pi_53092135
Pluphy en Jeroen dat het een fijne dag mag worden
Ook jullie zijn vandaag 3 jaar papa en mama geworden, en dat mag best een beetje gevierd worden

Denk aan jullie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 11 september 2007 @ 11:17:23 #198
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53092233
Pluphy en man,
ook voor jullie een manneke dat de kaarsjes van zijn 3e verjaardag vandaag mag uitblazen.
ondanks dat Danyel niet meer hier is, is hij er wel.
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:51:37 #199
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53092953
Phluphy en Jeroen, heel veel sterkte vandaag.
pi_53097039
Ik heb net de website van Danyel bekeken. Tranen in mijn ogen....

Voor Danyel en iedereen die hem heeft gekend en van hem houdt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_53097070
Het ligt niet
in de lengte
of zwaarte van tijd
of iets
je lief en dierbaar is

Het ligt
in de diepte
van het verlangen
in de liefde
waarmee
je lief hebt

In de liefde
ligt
het verdriet
als je verliest

En je huilt
omdat
in je tranen
je liefde ligt

[ Bericht 11% gewijzigd door Blues op 11-09-2007 15:16:06 ]
pi_53097329

dinsdag 11 september 2007 @ 16:51:57 #203
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53099399
Phluphy en Jeroen...
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:59:12 #204
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53099611
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_53100092

dinsdag 11 september 2007 @ 17:38:42 #206
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53100450
Fluf ik denk aan jullie.
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:44:56 #207
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53100601
Phluphy en Jeroen, een hele stevige knuffel

pi_53103305
Bluez
  dinsdag 11 september 2007 @ 21:19:44 #209
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53105519
Phluphy en Jeroen, dit had zo'n mooie dag moeten zijn en ik hoop dat het toch ook nog een beetje een mooie dag is geworden voor jullie

Ik vind al die groene bloemetjes hier zo mooi, dus hier nog eentje.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_53105970
Phluphy en jeroen, heel veel sterkte vandaag :^
  dinsdag 11 september 2007 @ 21:50:01 #211
3142 m@x
pi_53106450
Fluf en Jeroen

dinsdag 11 september 2007 @ 22:01:16 #212
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53106793

Lieve mensen, we kwamen vanavond thuis na een lang weekend weg, waarin veel emoties de revue passeerden; mijn emigrerende pa uitgezwaaid, op ziekenhuisbezoek bij een vriendje van Danyel en vandaag Danyel's verjaardag. We waren doodop, bekaf, leeg, uitgeput.

Ik had me geen warmere thuiskomst kunnen voorstellen of wensen dan jullie lieve berichtjes.
En al die groene bloemen, zo prachtig, ik kreeg er kippenvel van.
Heel erg dank jullie wel.

Een verslagje van vandaag houden jullie nog even tegoed. Net als de foto van het uiteindelijke "postbakje" dat sinds vandaag bij het grafje staat.

Nogmaals bedankt, jullie hebben deze bijzondere dag een heel mooi gouden randje gegeven.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 11 september 2007 @ 22:04:18 #213
108648 cattie
lieve moeder
pi_53106893
Beetje laat, maar nog bij deze:
pi_53108561
phluphy & jeroen, ik ben ook wat laat, maar heb ook nog een paar groene bloemetjes geplukt voor jullie en voor danyel:

en bar, veel te laat maar voor jullie ook een paar mooie blommen:
pi_53110082
ik weet niet meer of ik dit hier al keertje gemeld had, maar vond een tijdje terug een nummer en denk dat dat hier prima op zijn plaats is

bijzonder nummer

De tekst:
PRECIOUS CHILD"

Words and Music by Karen Taylor-Good

In my dreams, you are alive and well
Precious child, precious child
In my mind, I see you clear as a bell

In my soul, there is a hole
That can never be filled
But in my heart, there is hope
'Cause you are with me still

In my heart, you live on
Always there never gone
Precious child, you left too soon
Tho' it may be true that we're apart
You will live forever... in my heart

In my plans, I was the first to leave
But in this world, I was left here to grieve
Precious child, my precious child

In my soul, there is a hole
That can never be filled
But in my heart there is hope
And you are with me still

In my heart you live on
Always there, never gone
Precious child, you left too soon,

God knows I want to hold you,
See you, touch you
And maybe there's a heaven
And someday I will again
Please know you are not forgotten until then

In my heart you live on
Always there never gone
Precious child, you left too soon
pi_53117068
Bar, wat een ontzettend ontroerende en passende tekst. Kreeg er een brok van in mijn keel. Heel mooi. Wat fijn dat je die tegen bent gekomen.
pi_53136218
Sorry lieve Phluphy en jeroen,

Ik ben echt behoorlijk te laat, sorry!!
Ook van mij een lief groen bloemetje voor Danyel, want ook al ben ik met m`n reactie wat laat, helemaal vergeten doe ik hem nooit!!
pi_53137365
In teksten in dit topic, zie ik regelmatig 'god' voorbij komen.
Dat vind ik lastig..

Geloven jullie nog steeds, ook al is dit jullie je overkomen?

[ Bericht 42% gewijzigd door Blues op 13-09-2007 02:22:07 ]
pi_53145277
quote:
Op donderdag 13 september 2007 02:14 schreef Bluezz het volgende:
In teksten in dit topic, zie ik regelmatig 'god' voorbij komen.
Dat vind ik lastig..

Geloven jullie nog steeds, ook al is dit jullie je overkomen?
Jawel, ik durf wel te zeggen dat ik nog steeds geloof.
  donderdag 13 september 2007 @ 17:40:28 #220
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53150655
Wij ook. Natuurlijk hebben we nog steeds heel veel vragen, maar hebben geaccepteerd dat ze vooralsnog onbeantwoord zullen blijven. Daar staat tegenover dat we nu berusting hebben en iets om naar uit te kijken!
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 13 september 2007 @ 23:01:18 #221
103793 kozakken
Living the life
pi_53159384
Phluphy, wat heb je dat mooi gezegd...
  vrijdag 14 september 2007 @ 07:38:42 #222
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53163439
Ineens schoot het me weer te binnen, ik was het echt vergeten...
De tijd gaat ook zo enorm hard.
Lieve Phluphy en Jeroen, ik vind het mooi dat jullie die berusting kunnen vinden. Hoe hard jullie dat ook 'opgedwongen' is eigenlijk door de situatie. Mooi ook dat jullie steun kunnen vinden in jullie geloof, net als Bar. Ik heb dat nooit gekund, maar ik bewonder mensen die dat wel kunnen. Volgens mij geeft dat een troostend gevoel.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:47:56 #223
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_53170919
"groene bloemen verwelken nooit"

zaterdag 15 september 2007 @ 19:16:22 #224
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53202077
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:47 schreef buzzer het volgende:
"groene bloemen verwelken nooit"
[afbeelding]
Inderdaad.

We zijn nog steeds heel blij met het ontstaan van de "groene bloem" als Danyel's symbool. Ik heb inmiddels ook het domein groenebloem (punt nl) geclaimd, om er in de toekomst nog wat mee te gaan doen.

Zoals beloofd nog even de foto's van het voorlopige "postbakje" op Danyel's grafje. Het is een tussen-oplossing, want datgene wat ik wil (een echt brievenbus-idee) heb ik nog nergens kunnen vinden.

Ik ben voor deze gezwicht toen ik de groene bloemetjes erop zag. Hij zal wel snel gaan roesten en zo, maar voorlopig volstaat het prima. Het was echt fijn om een kaartje voor Danyel's verjaardag te kunnen kopen, schrijven en in zijn bakje te doen. Een aanrader!
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 15 september 2007 @ 19:18:35 #225
24188 Belana
kloon van belana
pi_53202129
ow wat mooi phluphy!
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zaterdag 15 september 2007 @ 19:21:39 #226
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53202181
Prachtig Phlupy, echt schitterend

Als jij iets zoekt wat nog niet bestaat, maar waar je wel een idee voor hebt dan wil mijn Jeroen eventueel best helpen om het te maken hoor. Hij is heel handig, en zou het heel fijn vinden om te kunnen helpen.
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 15 september 2007 @ 19:22:34 #227
108648 cattie
lieve moeder
pi_53202207
Wat een super idee Phluphy!
  zaterdag 15 september 2007 @ 19:42:29 #228
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53202696
Mooi postbakje phluphy! Ik hoop dat je er veel in kwijt kunt ben je niet bang dat mensen het stiekem gaan lezen of vind je dat niet erg?.
Lekker douchen!
  zaterdag 15 september 2007 @ 19:54:06 #229
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53203026
Dankje wel voor het aanbod Lois, ik zal het in mijn achterhoofd houden.

Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan Sjak. Zouden mensen zoiets doen? Nou ja, als ze die behoefte hebben, dan doen ze dat maar. Het kan me eigenlijk niet veel schelen.
... ♥ ik mis je ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 15 september 2007 @ 19:55:07 #230
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53203051
phulphy, om t roesten tegen te gaan, kun je het ijzer op t postbakje inspuiten met haarlak.

Ik vind het echt een heel mooi idee
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 15 september 2007 @ 20:02:35 #231
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53203219
Ach nee, het lijkt me inderdaad vreemd dat iemand dat zou gaan doen. Denk je dat mensen in jouw omgeving er ook briefjes in zouden willen doen? Ik kan me voorstellen dat ik dat af en toe wel zou willen als zoiets dichtbij gebeurt. Als er iets bijzonders is gebeurd ofzo.

Er zijn volgens mij ook andere antiroest spullen, ik vind haarlak wel een erg slim idee. Ik wist niet eens dat dat helpt tegen het roesten, dat moet ik dus gebruiken als ik mijn hersens een tijdje niet gebruik
Lekker douchen!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 september 2007 @ 20:36:11 #232
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53204020
Nou, ik weet de weg... En als ik in de buurt ben, zal ik zeker iets posten
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:05:17 #233
190853 RockabeIIa
pi_53204706
Het doet me denken aan de joodse gewoonte om briefjes met tekst voor de overledenen op het graf te leggen met een klein steentje erop zodat het niet zou weg waaien...
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:05:31 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53204713
Oh, dit is wel een heel mooi ding Phluph! En het lijkt me idd fijn om iets te kunnen schrijven en dat ook daadwerkelijk ergens af te leveren.

Lois, ik moest een beetje grinniken om je 'mijn Jeroen'. Je lijkt Mien Dobbelsteen wel. Maar wel heel lief van hem!
  Jubileum moderator zaterdag 15 september 2007 @ 21:06:27 #235
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53204732
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:05 schreef Brighteyes het volgende:

Lois, ik moest een beetje grinniken om je 'mijn Jeroen'. Je lijkt Mien Dobbelsteen wel. Maar wel heel lief van hem!
hahaha het was meer om onderscheid te maken tussen Flufs Jeroen en mijn Jeroen, anders wordt het zo babylonisch..
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:07:00 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53204743
Snapte ik!
pi_53204809
Wat een ontzettend mooi kistje, en met die groene bloemetjes.
*OUD heilige*
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:13:10 #238
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53204907
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:09 schreef YPPY het volgende:
Wat een ontzettend mooi kistje, en met die groene bloemetjes.
Nu jij het woord "kistje" gebruikt (ik gebruikte "koffertje") moet ik opeens denken aan een "schatkistje".
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:13:51 #239
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53204937
Maakt inspuiten met haarlak het niet dof?
... ♥ ik mis je ♥
pi_53204985
Daar moest ik idd aan denken. Met allemaal schatten er in. Die zijn dan veilig bij Danyel. Het is zo raar, het is zo'n verschrikkelijk iets wat er gebeurd is, maar ik vind het ook zo mooi en zo lief.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zaterdag 15 september 2007 @ 22:46:00 #241
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53207293
volgens mij is haarlak niet watervast
(anders krijg je het toch ook niet uit je haar?)
gewoon blanke lak, zou dat niet beter gaan?
  zondag 16 september 2007 @ 09:06:36 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53213143
Het is wel vrij hardnekkig lady-wrb, je hebt er meestal op z'n minst shampoo voor nodig. Maar blanke (nagel)lak kan idd ook lijkt me.
  zondag 16 september 2007 @ 09:21:03 #243
190853 RockabeIIa
pi_53213214
Da's veel teveel gesmeer met dat kleine kwastje, BE. Parketlak is denk ik wel te doen.
  zondag 16 september 2007 @ 13:05:49 #244
103793 kozakken
Living the life
pi_53216352
Oh wat mooi Fluf en Jeroen
Prachtig klein schatkistje! Bijzonder hoe je opeens over en nergens groene bloemetjes kunt vinden.
  zondag 16 september 2007 @ 20:07:20 #245
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53226690
Wat ziet het er mooi uit pluphy en wat bijzonder
Brieven en kaarten aan je zoontje, moet toch een wel heel fijn gevoel geven, kan het anders niet onder woorden brengen.

hoe is het nu met jullie?
pi_53227603
Hoi Phluphy!

Wat een mooi bakje!! Ik vind het er super mooi uitzien!

Maar nu ik daar je verhaaltje zo bij lees komt er ineens iets bij me op!
Kun je niet een echte brievenbus nemen en die zelf mooi verven/ versieren?

Op deze manier kun je ' echte' post sturen en alles blijft mooi droog!

bijvoorbeeld zoiets:

http://www.allesamerika.com/amerikaanse-brievenbus.html

http://www.brievenbuswinkel.nl/
http://www.debrievenbus.be/

[ Bericht 10% gewijzigd door bl0emetjE op 16-09-2007 20:48:19 ]
  zondag 16 september 2007 @ 20:46:11 #247
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53227675
Phluphy, ondanks dat het een tijdelijke oplossing is, vind ik het wel heel mooi! Ik nam aan dat je het zelf had versierd met de bloemetjes, maar dat is dus niet eens zo. Het lijkt wel voor jullie gemaakt zo!
©Dumbo
  zondag 16 september 2007 @ 21:17:32 #248
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53228588
Dat vond ik ook Tex, hij stond gewoon op ons te wachten.

Dankje blOemetjE, er zitten hele mooie brievenbussen bij, maar ik vind ze geen van allen kinderlijk genoeg. Zelf versieren is wel een optie inderdaad. Zo'n Amerikaanse is daar wel geschikt voor, maar ik vind 'm wat aan de grote kant. Het zou mooi zijn als ze er ook wat kleiner zijn. We blijven zoeken!

Het gaat best goed Bar. We zijn heel erg toe aan een volgende stap (verhuizen, ander werk) maar moeten nog een paar maandjes geduld hebben. Komt goed.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 16 september 2007 @ 21:21:39 #249
3142 m@x
pi_53228718
Je zou ook een houten vogelhuisje kunnen nemen Fluf (volgens mij zijn er op internet vast wel bouwpakketten o.i.d. van te vinden). Als je de onderkant met een scharniertje zo maakt dat je hem open en dicht kan klappen dan kan je de briefjes ook nog eens nalezen. Al vind ik dit kistje ook heel mooi.
  zondag 16 september 2007 @ 21:28:26 #250
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53228890
quote:
Op zondag 16 september 2007 21:17 schreef phluphy het volgende:

Het gaat best goed Bar. We zijn heel erg toe aan een volgende stap (verhuizen, ander werk) maar moeten nog een paar maandjes geduld hebben. Komt goed.
Hier hebben de andere aankomende nieuwe baan, even weg uit omgeving, andere bezigheden, mij een heel tevreden gevoel gegeven, een gevoel alsof dit de nieuwe bezigheden zijn, waar ik aan toe was.

Het heeft er in elk geval echt voorgezorgd dat ik me gewoon zo lekker voel, en niet meer teveel bezig zijn met het aldoor gemis hebben van, me afvragend wat is er toch gebeurd...
Ik heb het nog wel hoor, maar niet meer zo heftig op de voorgrond aanwezig.

Vrijdagavond ben ik langs mijn toekomstige werkplek gegaan, gezellig wat gedronken met de toekomstige baas, en zijn vrouw, nog even naar de vorderingen gekeken en het word zo
Nog even wachten op de nieuwe meubels, de vernieuwde bar, en dan workingtime for me
Kijk er zo erg naar uit...
  zondag 16 september 2007 @ 21:31:32 #251
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53228991
Dat is helemaal geen gek idee m@x. Hout zo wel passen op het grafje, er ligt boomschors op de bodem.
Maar het huidige kistje vind ik ook heel mooi, dus ik zou ook in plaats van hout, glas of plexiglas kunnen gebruiken. Dat past dan weer mooi bij de bloem.
We nemen het mee! Thanks!
... ♥ ik mis je ♥
pi_53231192
Ik heb al een tijdje hier niet meer gepost. Maar ik wilde toch nog even zeggen dat ik het kistje wel erg leuk vind staan op Danyels grafje. Heel apart en ach wat maakt het uit als anderen het lezen. Als ze het maar weer terug leggen en het erbij laten liggen zoals het nu is.

Ik zou het zelf nooit doen trouwens, is toch erg persoonlijk en daar hoor je vanaf te blijven. Die plaatjes met groene bloemen vond ik wel geweldig mooi en warm om langs te zien komen. Tjee Danyel, het staat mij ook nog zo vers in het geheugen.

En dan ook Thijs, die ongeloveljik maar waar er ook niet meer is en ook een tijdje geleden alweer 3 jaar had geweest. Je wordt dan wel weer heel hard als ouder zijnde op de feiten gedrukt. Dikke knuffel voor jullie allemaal
pi_53267425
Verlies

Jouw afwezigheid is zo tastbaar

Het voelt als zoutzuur in mijn hart

Elke keer is jouw ontbreken

die pijn die ik niet verdragen kan

Die wond blijft voelbaar bij elke beweging

Ook al sta ik dagen stil
Het verhindert mij te leven

omdat ik eigenlijk (zonder jou) niet leven wil!

Maar ik ga door,

want de zon blijft schijnen

Er komt steeds weer een nieuwe dag

Ik ontdek dat ik ondanks pijn

soms ook weer even lachen mag

Pijn is pijn, het wordt een gewoonte

Een litteken dwars door mijn lijf

Jouw gemis zal ik moedig dragen

En mijn liefde voor jou, die blijft!

Bron: http://www.troostgeschenk.nl

Kwam ik tegen en dacht laat ik em hier ook maar plaatsen.
  maandag 1 oktober 2007 @ 13:15:09 #254
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53615176
Wat een stilte in dit topic...
Zijn we allemaal zo druk met onze eigen dingen, waardoor we hier zo stil zijn?
Of hebben we gewoon even geen behoefte om hier te posten?

Hoe is het met jullie?
pi_53615447
Wou alleen even zeggen dat ik het een mooi kistje vindt voor briefjes aan je zoon. Heel bijzonder.
pi_53615904
[quote]Op maandag 1 oktober 2007 13:15 schreef _Bar_ het volgende:
Wat een stilte in dit topic...
Zijn we allemaal zo druk met onze eigen dingen, waardoor we hier zo stil zijn?
Of hebben we gewoon even geen behoefte om hier te posten?

Hoe is het met jullie?
[/quot]

Ik heb hier gisteravond wel even gekeken maar het was laat en ik wist niks te zeggen. :S
Toevallig vandaag weer even wat traantjes gelaten, best vreemd hoe het je, na zoveel jaar, af en toe nog zo overvallen kan.
Of nouja.......overvallen....kwam door een nummer van evanescence "my immortal" raak ik altijd een beetje emotie kipje van.

My Immortal lyrics

I'm so tired of being here
Suppressed by all my childish fears
And if you have to leave
I wish that you would just leave
'Cause your presence still lingers here
And it won't leave me alone

These wounds won't seem to heal
This pain is just too real
There's just too much that time cannot erase

[Chorus:]
When you cried I'd wipe away all of your tears
When you'd scream I'd fight away all of your fears
And I held your hand through all of these years
But you still have
All of me

You used to captivate me
By your resonating light
Now I'm bound by the life you left behind
Your face it haunts
My once pleasant dreams
Your voice it chased away
All the sanity in me

These wounds won't seem to heal
This pain is just too real
There's just too much that time cannot erase

[Chorus]

I've tried so hard to tell myself that you're gone
But though you're still with me
I've been alone all along
  maandag 1 oktober 2007 @ 15:53:18 #257
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53619514
Ja, dat is een toepasselijk liedje....
Er was ook een onbekend bandje uit Leiden met een album: The Enigma of Reign. Jammer genoeg nergens teksten van te vinden. Nummers als: When a child dies en The grief of loss. Ging ook over een jong ventje.
pi_53627081
ooh pepper wat een prachtige maar ook erg rake tekst. daar word zelfs ik meteen een emotiekipje van...

bar, ik moest erg slikken bij die lieve foto's die je vandaag weer van thijs liet zien. wat een heerlijk menneke toch, en wat blijft het verschrikkelijk dat je hem niet verder kunt zien opgroeien.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 08:45:13 #259
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53633617
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 21:22 schreef bixister het volgende:
bar, ik moest erg slikken bij die lieve foto's die je vandaag weer van thijs liet zien. wat een heerlijk menneke toch, en wat blijft het verschrikkelijk dat je hem niet verder kunt zien opgroeien.
Hier precies hetzelfde...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:32:51 #260
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53666767
Pepper

Gisteren stuitte ik ineens weer op een boekje van Thijs, een boekje waaruit ik wilde beginnen met voorlezen, maar nooit heeft mogen gebeuren...
Gedachten vlogen dus weer door me heen, gewoon normale gedachten als hoe zou thijs dat boekje gevonden hebben...
In gedachten zag ik Thijs helemaal bij me op schoot zitten, zijn duimpje in zijn mond tegen me aan geleund en genietend van de tekst...
Het voelde goed die gedachtes, en heb me voorgenomen dat zodra het weer het toelaat ik het verhaaltje voor ga lezen aan het grafje
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:42:03 #261
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53666973
Wat een goed idee Bar, volgens mij kan dat inderdaad heel prettig zijn. Mag ik het idee eens van je lenen?

pepper, ik kende dat liedje al wel, maar ik had eigenlijk nog nooit echt naar de tekst geluisterd. Het is inderdaad prachtig. Raar hoe teksten soms zo treffend kunnen zijn.

Ik post hier momenteel weinig omdat ik niets "geschikts" te melden heb. De dingen die spelen zijn soms zo gecompliceerd dat ik ze zelf amper snap. En overigens ook te persoonlijk voor een forum.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:13:16 #262
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53667674
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:42 schreef phluphy het volgende:
Wat een goed idee Bar, volgens mij kan dat inderdaad heel prettig zijn. Mag ik het idee eens van je lenen?
Tuurlijk mag je dat idee lenen
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:10:21 #263
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53668865
quote:
Ik post hier momenteel weinig omdat ik niets "geschikts" te melden heb. De dingen die spelen zijn soms zo gecompliceerd dat ik ze zelf amper snap. En overigens ook te persoonlijk voor een forum.
Sterkte met dat gecompliceerde.

Staat mss een beetje raar, maar bedoel het goed!
pi_53688905
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:53 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ja, dat is een toepasselijk liedje....
Er was ook een onbekend bandje uit Leiden met een album: The Enigma of Reign. Jammer genoeg nergens teksten van te vinden. Nummers als: When a child dies en The grief of loss. Ging ook over een jong ventje.
Oh zou ik wel graag willen horen!!
pi_53689012
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 21:22 schreef bixister het volgende:
ooh pepper wat een prachtige maar ook erg rake tekst. daar word zelfs ik meteen een emotiekipje van...

Mooi he?! Sommige nummers pakken je gewoon gelijk bij de strot.

Ik heb ook even gekeken natuurlijk.
Thijsje had gewoon zo`n heerlijk guitig bekkie, lekker apie om te zien was het.
pi_53689232
quote:

pepper, ik kende dat liedje al wel, maar ik had eigenlijk nog nooit echt naar de tekst geluisterd. Het is inderdaad prachtig. Raar hoe teksten soms zo treffend kunnen zijn.

Zo heb ik nog een paar nummers die erg bij me klikken zeg maar.

(Hebben niet allemaal met overlijden en missen te maken hoor kunnen ook ruige rock nummers zijn, bv; "Forest" van System of a down )

Maar van de emo nummers had ik bv. gelijk een klik met: "tears in heaven" (reageerde er gelijk emotiekipje op en bleek achteraf gezien toen al zwanger van Max), "My Immortal" en bv ook "Elisabeth slaap zacht"

allemaal!!
pi_53692710
ik wil jullie allemaal een hele dikke knuffel geven!
ik weet niet hoe het is om een kindje te verliezen, maar toch heb ik een beetje steun aan dit topic...
Mijn broer is vorige maand onverwachts overleden en heb het daar heel zwaar mee.. dan denk ik aan mn moeder die haar oudste zoon is verloren en zoveel verdriet heeft. Hij was dan natuurlijk wel een stuk ouder dan jullie kids, maar toch.. een kind verliezen is echt het ergste wat iemand kan overkomen..
Daarom bij deze, een hele dikke kus en knuffel voor jullie!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_53692779
och crazy, wat verschrikkelijk meid. gecondoleerd en heel veel sterkte ermee!

phluphy, jij ook weer sterkte, ik vond 't brievenbus idee erg ontroerend. en bar, dat voorlezen vind ik ook een mooi idee.
  maandag 15 oktober 2007 @ 17:35:29 #269
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53951119
Vandaag 15 oktober is een dag die in de wereld geroepen is als de "Pregnancy and Infantloss Remembrance Day"
Een dag die in het teken staat van het verlies van kinderen maar ook het verlies van zwangerschappen, doodgeboren kinderen, wiegendood, ...
Reeds in 1988 erkende President Ronald Reagan oktober als de "National Pregnancy and Infantloss Awareness Month": "Als een kind zijn ouders verliest is hij een wees. Als men zijn echtgenoot verliest is men een weduwe of weduwnaar. Als een ouder zijn kind verliest zijn er geen woorden voor."

over de hele wereld een kaarsje laten ouders een kaarsje branden voor hun overleden kindjes. Een klein symbolisch gebaar dat enorm veel troost kan geven...

Maar eigelijk mag iedereen een kaarsje branden.
Hoe meer kaarsjes..... hoe meer licht.
Laat de wereld even stralen!!!!!!
  maandag 15 oktober 2007 @ 17:38:28 #270
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53951158
*brrr, ik krijg er kippenvel van Bar.
Ik zal straks een kaarsje branden voor jullie engeltjes...

Crazymoon, gecondoleerd...
  maandag 15 oktober 2007 @ 17:45:40 #271
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53951246
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 17:38 schreef Moonah het volgende:
*brrr, ik krijg er kippenvel van Bar.
Ik zal straks een kaarsje branden voor jullie engeltjes...

Crazymoon, gecondoleerd...
Ik heb em zelf niet verzonnen hoor Moonah
Ik werd erop getipt en d8 laat ik het maar even melden

We branden zoiezo altijd wel een kaarsje als we stil willen staan rondom Thijs, maar opzich vind ik het wel een mooi initiatief al zou het voor mij niet eens zo "commercieël"hoeven hoor

CRazymoon ook gecondoleerd lees het echt nu pas, kom hier eigenlijk ook niet echt veel meer
  maandag 15 oktober 2007 @ 20:31:27 #272
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53953834
Ook ik lees nu je berichtje pas, CM. Maar ik wist wel van het gebeurde, dat had je ergens gepost toch? Het lijkt me dat het voor jullie allemaal een heel heftige tijd is. Sterkte!

Bar, ik ga meteen een kaarsje aansteken.
Ik moet vaak aan jullie denken als ik mijn kinderen vastheb. Als ik hun lijfjes voel, hun ademhaling hoor en hun gezichtjes aai. Wat een vreselijk gemis moeten jullie voelen, nu jullie die ongemerkte momenten samen niet meer zo kunnen beleven.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 05:59:55 #273
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53961556
Crazymoon, gecondoleerd. Trek je het allemaal een beetje, nu de eerste weken van roes voorbij zijn? Sterkte!

Dat van die "National Pregnancy and Infantloss Awareness Month" heb ik nooit geweten. Wat mooi en bijzonder.
Hier brandt 24/7 minimaal één kaars eigenlijk, maar ik zal er één extra branden voor alle kinderzieltjes.

[ Bericht 10% gewijzigd door phluphy op 16-10-2007 18:24:55 (Periode verkeerd begrepen.) ]
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 07:44:37 #274
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53961787
Oh Crazymoon! Wat erg! Gecondoleerd en heel veel sterkte!
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 07:46:35 #275
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53961797
En de woorden van Sugar zijn ook helemaal op mij van toepassing. Dat ik vaak aan jullie moet denken als ik dat lieve, warme, levende lijfje tegen me aan voel. Wat ís het toch een vreselijk, afschuwelijk gemis!!! Een dikke voor jullie allen!
pi_53962794
Hoe gaat het eigenlijk met mamavanpepijn? Ik weet dat ze op een gegeven moment aangegeven heeft minder te gaan posten, maar ik ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe het met haar gaat (zelfde dag uitgerekend enzo).

Ik vind trouwens die speciale dag heel erg mooi. Het is jammer dat ik dat maandag niet gezien heb.
pi_53963270
CrazyMoon, heel veel sterkte met alles

Lieve mama's hier, ik denk aan jullie en aan jullie kindjes
  Moderator dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:32:14 #278
5428 crew  miss_sly
pi_53963941
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 17:35 schreef _Bar_ het volgende:
Vandaag 15 oktober is een dag die in de wereld geroepen is als de "Pregnancy and Infantloss Remembrance Day"
Een dag die in het teken staat van het verlies van kinderen maar ook het verlies van zwangerschappen, doodgeboren kinderen, wiegendood, ...
Reeds in 1988 erkende President Ronald Reagan oktober als de "National Pregnancy and Infantloss Awareness Month": "Als een kind zijn ouders verliest is hij een wees. Als men zijn echtgenoot verliest is men een weduwe of weduwnaar. Als een ouder zijn kind verliest zijn er geen woorden voor."

over de hele wereld een kaarsje laten ouders een kaarsje branden voor hun overleden kindjes. Een klein symbolisch gebaar dat enorm veel troost kan geven...

Maar eigelijk mag iedereen een kaarsje branden.
Hoe meer kaarsjes..... hoe meer licht.
Laat de wereld even stralen!!!!!!
Ik lees hier veel, maar weet nooit wat te zeggen, al dat verdriet.
Dit vind ik echter wel een heel mooi iets, jammer dat ik het gisteren niet gelezen heb.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:29:58 #279
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53972055
ik kwam vandaag deze site tegen:

http://www.october15th.com/
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:07:24 #280
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54112295
Dit is een nummer van Boudewijn de Groot, en klopt wel beetje hoe het er hier naar toe gaat;

Beter één schelp...
Boudewijn de Groot

zoek ik de rust,
voel ik het land
zie ik de zee,
voel ik het zand
ben ik alleen,
voel ik jouw hand
beter één schelp…

zoek ik de dag,
vind ik de nacht
voel ik de zon,
niemand die lacht
wil ik naar jou,
mis ik de kracht
beter één schelp…

wil ik terug
weet ik niet hoe
wil ik vooruit
ben ik te moe
maar kijk ik naar jou
dan lach jij me toe

beter één schelp…

zoek ik de rust,
voel ik het land
zie ik de zee,
voel ik het zand
ben ik alleen,
voel ik jouw hand
beter één schelp
in de hand
dan niets…

Er hangt hier in de woonkamer een grote foto van Thijs waarop hij idd lacht, waardoor ik ergens kracht en moed vind om door te gaan
pi_54112626
Lieve meiden,

zo af en toe laat ik hier mijn neus even zien, puur om te laten weten dat jullie in mijn gedachten zijn en blijven...

liefs, Suus
pi_54114079
Mooi Bar, in combinatie met die foto

De ouders van klein Siem, die dec. vorig jaar overleed, zijn zwanger van hun derde kindje.
Heel dubbel allemaal natuurlijk.
Zegt Joep vorige week, zullen we hem ook Siem noemen?
Wat is het toch nog heerlijk eenvoudig als je zo klein bent.
pi_54115346
de ouders van Annie MG Schmidt dachten er ook zo simpel over. de Annie die wij kennen was al hun derde Anna! vond ik echt zo vreemd om te lezen.

bluezz, toch wel voornamelijk heel mooi nieuws vind ik. gefeliciteerd!
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:46:55 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54115462
Wat een fijn nieuws Bluezz! En wat een heerlijk kinderlijk simpele maar lieve reactie van Joep!

Bar, wat een mooie tekst is dat.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:53:19 #285
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54118403
Fijn Bluezz

Ik heb ook altijd geroepen ik wil snel terug zwanger zijn, terug een kindje in mijn leven, maar naarmate de tijd verstreek, werd ik dus angstig en bang.
Na vele gesprekken met de psycholoog gehad te hebben, hoefde het voor mij steeds minder snel allemaal te gaan.
Toen ben ik van het voorjaar in de mei vakantie een weekje wezen werken op Terschelling, en genoot ik steeds meer terug van mijn eigen leventje, met ups en downs doorging ik het hele vorige jaar...

Van de zomer ben ik langere tijd op het eiland geweest, en toen ontdekte ik wat ik echt wilde, en dat is nog een aantal jaar heerlijk werken, genieten, proberen alles terug op te bouwen, en om te gaan met het grote verlies.
En merk ontzettend hoezeer ik terug mezelf geworden ben sinds mijn uitstapje naar het eiland in de verte, weg van mijn omgeving, weg de plek waar alle ellende ontstond, rust aan mijn hoofd, gewoon Barbara zijn,
En dat lukte daar, ik was daar niet de moeder die een kindje verloren had, nee ik was daar Barbara, ben daar op stap geweest, plezier gemaakt, en keihard gewerkt.

Eenmaal terug ben ik gaan solliciteren een open sollicitatie en daaruit kwam de baan gerold waar ik nu werkzaam ben, een baan waar ik ergens alleen maar van kon dromen en nu heb ik die gewoon, en echt hoor de eigenaren ik zou me geen betere kunnen wensen.
En als ik dan zie hoe ik nu met alles omga, mag ik alleen maar in mijn handjes klappen en weet zeker heel zeker dat Thijs alleen maar trots op zijn mama kan zijn.

Overgens op zijn vader ook, want die vertrekt binnenkort naar het buitenland om zijn werkgebied uit te breiden...
iets wat hij al langer wilde en nu er gewoon voor gaat.

Genieten is ons motto want voor je weet is al het geluk weg gevaagd in 1 enkele donderslag

[ Bericht 91% gewijzigd door _Bar_ op 23-10-2007 21:04:53 ]
pi_54119087
bar, ik vind 't reuze dapper van jullie allebei. lijkt me wel extra moeilijk als je elkaar daardoor ook veel minder zult zien (of lees ik dat verkeerd?) maar dat kan misschien juist ook goed/nodig zijn. fijn dat je zo blij bent met je nieuwe werk! ik hoop dat het je zal helpen om je goede gevoel vast te blijven houden.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:21:16 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54119234
Nou idd, echt heel dapper. En het is heel fijn om te lezen dat het met jullie allebei zo goed gaat op dit moment.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 00:57:19 #288
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_54125628
Lieve allemaal,

2 november is het allerzielen. Dan ga ik niet alleen kaars branden voor mijn Engel, maar ook voor al jullie engeltjes..
pi_54126333
Lieve, lieve Buzzer, ik heb niks met allerzielen of andere data waarop het gedenken 'extra' zou kunnen gebeuren, maar ik schiet meteen overvol van jouw post op zich.
Hoe moeilijk moet het voor jou zijn, elke dag opnieuw, je ziet jullie kinderen. Je ziet haar in de ogen van jullie kinderen.

En elke keer als ik jou zie posten, heb ik het opnieuw !
  woensdag 24 oktober 2007 @ 01:51:41 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_54126375
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 01:47 schreef Bluezz het volgende:
Lieve, lieve Buzzer, ik heb niks met allerzielen of andere data waarop het gedenken 'extra' zou kunnen gebeuren, maar ik schiet meteen overvol van jouw post op zich.
Hoe moeilijk moet het voor jou zijn, elke dag opnieuw, je ziet jullie kinderen. Je ziet haar in de ogen van jullie kinderen.

Lurkertje is het hier zo mee eens.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 24 oktober 2007 @ 07:09:34 #291
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_54127262
Wat fijn Bar, dat jullie beide zo'n duidelijk beeld hebben van je wensen, en het vervolgens ook uitvoeren. Ik gun het jullie heel erg dat alle dromen in de komende jaren gaan uitkomen.

Buzzer Ik doe zeker met je mee op Allerzielen. Ik vind het fijn om er even extra bij stil te staan. Ik ben het ook wel met Bluezz eens dat het eigenlijk niet nodig is dat hier speciale data voor zijn, maar aan de andere kant weet je dat er op die dag vele mensen denken aan degene die ze verloren zijn, en dit geeft een bijzonder gevoel van saamhorigheid.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 24 oktober 2007 @ 10:26:35 #292
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54129465
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 01:47 schreef Bluezz het volgende:

Goed verwoord....
  woensdag 24 oktober 2007 @ 10:55:10 #293
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_54130034
Ik ben er stil van......

bedankt
pi_54131188
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 07:09 schreef phluphy het volgende:
Wat fijn Bar, dat jullie beide zo'n duidelijk beeld hebben van je wensen, en het vervolgens ook uitvoeren. Ik gun het jullie heel erg dat alle dromen in de komende jaren gaan uitkomen.
En dat was ik nog vergeten te zeggen idd.
Bar
Phluph ook
  woensdag 24 oktober 2007 @ 13:36:42 #295
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54133629
Bar, wat een heerlijke post van jou....!

Buzzer, ik doe ook aan Allerzielen. Dit jaar zal ik ook voor jouw Engel een kaarsje branden.
Het overlijden van je vrouw heeft me erg geraakt. Ik ben zelf als meisje van 3 mijn vader verloren. Ik hoop zo dat het goed gaat met je meiden.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 16:37:34 #296
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54137672
Gewoon even weer met twee benen in het leven gezet door al jullie mooie en ontroerende posts. Op allerzielen zal hier zeker ook een kaarsje branden voor alle engeltjes. Dikke
pi_54140340
Allerzielen is de sterfdag van mijn vader (misschien stom, maar ik vind het dus heel 'mooi' dat hij op die dag is gestorven). Voor mij is het dus elk jaar al een bijzondere dag maar dit jaar denk ik ook aan alle Engels en Engeltjes uit dit topic.
pi_54181270
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 05:59 schreef phluphy het volgende:
Crazymoon, gecondoleerd. Trek je het allemaal een beetje, nu de eerste weken van roes voorbij zijn? Sterkte!
het gaat redelijk.. de begrafenis van mn broer en de weken erna gingen niet zoals het bij de meeste andere families gaat. En nog steeds is het heel zwaar.. het is te moeilijk om het allemaal uit te leggen, dan ben ik wel 10 pagina's nodig. Op dit moment zijn we druk bezig met de erfenis. Verder ook met de steen, we hopen dat wij straks met een gerust gevoel naar zijn graf kunnen gaan. Zijn (ex-) vriendin heeft het grafrecht en we hebben geen contact met haar. (we hadden 2,5 jaar geen contact met mijn broer en zijn vriendin gehad). dus ja, het gaat niet zoals het zou moeten..

en bedankt allemaal
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:10:27 #299
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54181816
Crazymoon wat vervelend dat het allemaal zo moet gaan...
Bij deze omdat het al erg genoeg is dat je broer er niet meer is...
ontzettend veel sterkte, en als je erover wilt praten pm me maar
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:41:14 #300
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_54191659
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 13:39 schreef CrazyMoon het volgende:

[..]

het gaat redelijk.. de begrafenis van mn broer en de weken erna gingen niet zoals het bij de meeste andere families gaat. En nog steeds is het heel zwaar.. het is te moeilijk om het allemaal uit te leggen, dan ben ik wel 10 pagina's nodig. Op dit moment zijn we druk bezig met de erfenis. Verder ook met de steen, we hopen dat wij straks met een gerust gevoel naar zijn graf kunnen gaan. Zijn (ex-) vriendin heeft het grafrecht en we hebben geen contact met haar. (we hadden 2,5 jaar geen contact met mijn broer en zijn vriendin gehad). dus ja, het gaat niet zoals het zou moeten..

en bedankt allemaal
Sterkte

Het is zo verdrietig dat je je broer moet begraven (ik leef met je mee, mijn broer heb ik in 1995 begraven) en dan zijn de omstandigheden er omheen ook nog zo stekelig.. Ik kan me goed voorstelen dat dat allemaal erg rauw op je dak komt. Echt heelveel sterkte de komende tijd
  zondag 28 oktober 2007 @ 10:43:04 #301
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54218390
ik verhuis even naar hier, vind het speeltuin bankje niet echt de ideale plek om daar nog meer omtrend het grafje van Thijs te melden aangezien er hier een speciaal topic voor is

Over een Tijdje komt het monumentje, het zal ook glas worden, we hadden er in preciepe al 1 echt op hoog en al bijna in bestelling, tot we eens gingen praten over het plekje en wat we nu eigenlijk echt willen voor Thijs, dus we stellen de bestelling nog even uit, omdat het waarschijnlijk nog veranderd gaat worden, 1 ding is wel zeker het word glas, maar met de teksten en de omlijsting daar zijn we nog over in overleg, het is namelijk voor altijd en dan moet het naar onze ogen gewoon "perfect"zijn en helemaal naar onze zin, en naar hoe Thijs is...
We hebben ook al geinformeerd naar wat onze mogelijkeheden zijn tot het aanleggen van een pas en het stukje ernaast en die mogen we dus gewoon gebruiken, dus opzich mogelijkheden genoeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')