abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:40:31 #76
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52286104
Moussy en Bluezz sterkte vandaag.

En ook een voor alle andere mama's en papa's van engeltjes.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_52385575
Lieve Moussy en bleuzz,
Ik hoop dat jullie ook "goed" door die toch wel beladen gedenkdag(en) zijn gekomen.

Wij hebben hier de laatste tijd af en toe een discussie met onze Teddie over wie er nou grote broer of zus is.
Zij vindt dat zij grote zus is en Max is haar kleine broertje.
Wij zeggen dan; ja, maar eigenlijk is Max jouw grote broer en jij bent zijn zusje. Max zat eerder in mama`s buik en is dus ook eerder geboren dan jij. Zij vind dat Max nog steeds klein is en zij is al groot en dus is Max haar kleine broertje.
Ik probeer nu een compromis te sluiten dat Max haar 'kleine grote broer' is maar ik heb de discussie voorlopig nog niet gewonnen.
Zij probeert er nu door te drukken dat ze samen met Max in mn buik heeft gezeten en dus is ze ouder dan Max.

Ergens wel grappig natuurlijk maar ook ingewikkeld want ergens heeft ze wel een beetje gelijk met dat klein en groot verhaal.
Max is(nog steeds en voor altijd) klein en zij is wel groot dus zij is zijn grote zus, alleen hij was er eerder en ...... uhm oke ben de kluts al kwijt! whahaha. Pffff hoe peuter je het een 6 jarige aan dr verstand dat zij toch echt Max kleine zusje is!
The waves you made will always be
pi_52398423
Vorige week heb ik een heftige dip weer gehad na een avondje in het bos film gekeken te hebben, liepen we met zijn 4en terug naar het hotel, en ineens viel het bovenop me...

Bleef huilen, bleef thijs missen voelde me zo ver van hem verwijderd, het huilen leek niet te stoppen, en het gemis werd niet minder eigenlijk naar mijn gevoel alleen maar heftiger.

Het punt wat er door mijn hoofd achterbleef was,hoe leg je uit hoe je je voelt hoe kun je onder woorden brengen dat je een bepaald persoon zo missen kunt hoe moeten mensen je kunnen begrijpen als je zelf al niet goed weet hoe je het onder woorden moet brengen...

Na een huilerige nacht, stond ik de andere ochtend op met een gevoel van, opluchting ik had weer even goed verdrietig kunnen zijn, en nu is het weer voorbij.

Pepper
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_52398962
Pepper, prachtige compromis lijkt me dat, je grote kleine broer

Bar, het gemis en verdriet kan je raken als een enorme donderslag, als een vlijmscherpe zware pijn.
En aan niemand is dat uit te leggen hoe dat voelt... gelukkig kom je er wel weer van bij maar het blijft nasudderen, het heeft zo heel veel tijd nodig

Ja die 11e augustus... lief dat jullie ook aan mij dachten trouwens , was en is altijd een rare dag.

De dag ervoor is ook een lastige (want... die datum kom er weer aan).... zaterdagochtend zat ik op een honkbaltoernooi samen met Brighteyes en het voelde heel goed om het nog maar eens te vertellen hoe het nou ook alweer begon en de rol/houding van bijv. de verloskundige op die dag..

Ik ervaar dat, hoelang het ook geleden is (ze had alweer 22 geweest, echt ongelofelijk hoe snel de tijd gaat en hoe kort het nog maar geleden lijkt) hoe meer het innesteld in je 'ziel'. Hoe het steeds meer en meer verweven raakt met jezelf.

Jamie, die er lijfelijk niet is, maar altijd aanwezig is , er altijd zal zijn en zo echt bij me hoort.

pi_52399184
Pepper wat een goede oplossing. Nu maar hopen dat je dochter het ook goed vind.

Bar. Mijn keel werd even dichtgeknepen bij het lezen je verhaal. Zo'n intens verdriet.

Bluezz..... gewoon een

en alle andere ouders van engeltjes natuurlijk ook.
pi_52400187
Pepper, het lijkt me ook erg lastig te bevatten voor een grietje van 6 jaar. Voor volwassenen is het al zo moeilijk... Je kleine grote broer klinkt wel erg lief.

Bar, wat pijnlijk/heftig/hoe moet ik het zeggen. Ik huilde met je mee toen ik zojuist je bericht las. gelukkig voelde je de ochtend erna wel opluchting...

En Bluezz, jeutje, een dochter van 22 jaar...
Ik ken je verhaal verder niet, ik dacht eerst dat Jamie een jongen was, maar ik vind het voor een meisje ook een prachtnaam.

Meiden...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52401425
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:17 schreef Moonah het volgende:

En Bluezz, jeutje, een dochter van 22 jaar...
Ik ken je verhaal verder niet, ik dacht eerst dat Jamie een jongen was, maar ik vind het voor een meisje ook een prachtnaam.
Mijn bevallingsverhaal van Jamie staat hier
(Jamie is idd een meisje en zit tussen mijn 2 zonen in )

Ik lees het weer eens door en zie ineens dat je het topic wel kent Moonah

(Het is al wel 4 jaar geleden dat ik het heb gepost, ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet meer weet hoor )

[ Bericht 13% gewijzigd door Blues op 15-08-2007 20:55:58 ]
pi_52403589
Bluezz...
Lief dat je zegt dat je het je kunt voorstellen dat ik je verhaal ben vergeten, maar ik vind het heel genant.
Het spijt me werkelijk...
Toen ik het net herlas (met tranen dus...) herinnerde ik het me weer. Ik vind het heel vreemd dat ik zoiets heftigs ben vergeten. Sorry.

En natuurlijk is het feit dat ík het ben vergeten relatief, dat realiseer ik me ook. Als jíj je meisje maar niet vergeet, en dat zal nooit gebeuren.
pi_52424071
@Bar:
Och meis, alsof het niet meer stoppen zal he die huilbui.
Ik wou dat ik kon zeggen dat dit de laatste huilbui voor je was maar , wel kan ik zeggen dat het daarna altijd weer (even) oplucht, even die druk/steen op je borst weg.

@Bluezz:
Ik vond het ook een mooi compromis.... alleen zij vindt het kul.
Ach ik laat haar maar denk ik, als zij grote zus wil zijn mag ze dat zijn van mij hoor.

Hoe gaat jouw jongste zoon om met het overlijden van Jamie? Hij heeft z`n zusje ook nooit gekend, is hij met haar bezig geweest of juist helemaal niet??

Het blijft inderdaad vreemd die dagen.
Je weet dat het allemaal echt gebeurt is, dat hij/zij er ècht is geweest en toch voelt het nog steeds onwerkelijk, zelfs na zoveel jaren.

@chacama:
Nee hoor, ze is het er niet mee eens.
Het moet ook voor haar vreemd en niet te bevatten zijn denk ik.
Iedereen kent Max behalve zij.
Ze ziet ons met Max op foto`s en ze heeft ons ook samen op video`s gezien en zij was er niet bij.
Misschien geeft haar dat toch een buitengesloten gevoel en fantaseert ze zichzelf er gewoon in die tijd bij?

@Moonah:
Ik vond het ook een mooie omschrijving ja. Mooi en lief tegelijk.

allemaal.
pi_52424339
Dat fantaseren kan ik me goed voorstellen. Kinderen proberen toch op hun hele eigen wijze met voor hun 'vreemde situaties' om te gaan.

Fleur is er namelijk ook heilig van overtuigd dat ze d'r oma kent en regelmatig spreekt. Ze herkent haar natuurlijk wel van foto's, omdat wij dat uitleggen, maar mijn moeder was allang overleden voordat Fleur op de wereld kwam. Toch vind ze dat je met Oma kunt praten (via haar neptelefoon), je kunt alleen niet meer met d'r kroelen.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 16:37:36 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52426336
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:32 schreef Bluezz het volgende:
Pepper, prachtige compromis lijkt me dat, je grote kleine broer

Bar, het gemis en verdriet kan je raken als een enorme donderslag, als een vlijmscherpe zware pijn.
En aan niemand is dat uit te leggen hoe dat voelt... gelukkig kom je er wel weer van bij maar het blijft nasudderen, het heeft zo heel veel tijd nodig

Ja die 11e augustus... lief dat jullie ook aan mij dachten trouwens , was en is altijd een rare dag.

De dag ervoor is ook een lastige (want... die datum kom er weer aan).... zaterdagochtend zat ik op een honkbaltoernooi samen met Brighteyes en het voelde heel goed om het nog maar eens te vertellen hoe het nou ook alweer begon en de rol/houding van bijv. de verloskundige op die dag..

Ik ervaar dat, hoelang het ook geleden is (ze had alweer 22 geweest, echt ongelofelijk hoe snel de tijd gaat en hoe kort het nog maar geleden lijkt) hoe meer het innesteld in je 'ziel'. Hoe het steeds meer en meer verweven raakt met jezelf.

Jamie, die er lijfelijk niet is, maar altijd aanwezig is , er altijd zal zijn en zo echt bij me hoort.

Ik vond het ook heel fijn en bijzonder dat we er daar samen in het zonnetje zo vrij over praatten.
pi_52509865
Puur en ver weg
Een echo in een droom
Als water en zand weggeglipt in de tijd

Warm en koud
Een zoute rivier naar beneden
Als vuur en ijs in een voortdurende strijd

edit: ik moest weer even aan de engeltjes denken....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 27 augustus 2007 @ 21:32:44 #88
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52738413
Eergisteren een zogenaamde Jacobsladder gezien, gewoon vanuit onze tuin:

Mooi hé?! Inderdaad net een trapje om op naar boven te lopen (of naar beneden). (De stralen die naar beneden schenen waren op deze foto niet zo goed te zien.)
Ik vond het heel indrukwekkend!

Gisteren even seizoensplantjes naar het grafje gebracht. Ik had oranje bolchrysanten gescoord. Danyel droeg vaak kleertjes in deze kleur, dus ik ben er heel blij mee.

En de magnolia doet het heel goed, het wordt al een hele "boom". Nog wel mini, maar hij oogt krachtig.

Bar: Thijs' (en Danyel's) verjaardag gaan er al weer snel aan komen. Veel sterkte voor jullie de komende weken.
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 27 augustus 2007 @ 22:53:04 #89
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52740202
Mooi Fluf, zowel de Jacobsladder (ik had er nooit van gehoord!) als het grafje met de oranje bloemen. Heel erg mooi is het, vind ik.
En ik ben blij dat de magnolia een dappere blijkt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 27 augustus 2007 @ 22:53:46 #90
103793 kozakken
Living the life
pi_52740212
Fluf, wat een prachtige foto's!
Dat 'kijkje naar boven' blijf ik elke keer weer zo'n enorm wonder vinden. Zo'n heerlijk wondertje voor boven en beneden.

Wat staan de bolchrysanten mooi bij 't kunstwerkje! Mooi evenwicht tussen natuur en gedenken. (vind ik)
pi_52740387
Die glazen bloem staat zo mooi omhoog in het licht gericht
Heel bijzonder die jacobsladder!

Ik keek net even een programma op uitzending gemist, het ging over mensen die waren geëmigreerd naar eerst Australië (het land blijft toch bijzonder omdat Q. daar nu woont) daarna naar N.Zeeland, en nu na 35 jaar of zo terugkwamen en een sentimental journey deden.
Nietsvermoedend zit ik te kijken, tot er wordt verteld dat ze in Callantsoog hebben gewoond en daar een baby hebben gekregen wat voor of tijdens de geboorte is overleden.
Zo lang geleden en zoveel verdriet kwam er vrij, het sloeg bij mij ook weer in als een bom.

Zij heeft het kindje dan ook niet mogen zien zag alleen nog net die kleine, kleine voetjes... en ze zeiden tegen haar precies hetzelfde wat ze toen ook tegen mijn moeder zeiden. Vergeet het nou maar en krijg maar een nieuw kind

Wat ben ik toch weer ontzettend 'blij' (raar woord in dit verband) dat er toch zo anders mee wordt omgegaan de laatste jaren!
  maandag 27 augustus 2007 @ 23:18:08 #92
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52740776
Phluphy wat ligt Danyel toch op een mooie plek. Het straalt zó'n rust en harmonie uit. De jacobsladder vind ik heel bijzonder, heb nooit geweten dat dat zo heet.

Bluezz logisch dat het je dan (weer) aangrijpt, vooral als het zo herkenbaar is. 'Blij' vind ik, in deze, het juiste woord.

Bar, ik brand een kaarsje voor Thijs.

Wat een moeilijk topic is dit toch, ik lees vaak mee en denk aan jullie allemaal, maar weet nooit woorden te vinden.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_52743632
Phluphy ik moet gelijk deken aan dat kinderliedje: we are climbing Jacobs ladder, (dat 30x) higher and higher enz... Bruce heeft het nummer vorig jaar omgezet in een country/rock versie vandaar dat k hem ken
He is heel erg mooi het grafje!

Thijs speelt heel veel hier. We gaan volgend jaar op vakantie, waarshijnlijk naa Hongarije en we kwamen het huisje tegen waar we toen zaten. Het was zo'n mooie vakantie, zo gaaf en de jongens met zijn 2-en heelijk aan het spelen en spetteren, samen met de bloem (muziekdoosje) spelen en al ik nu Djulia iedere avond alleen op bed zie liggen met die bloem, dan weet ik dat Thijs er ook is. Damn wa mis ik dat jochie zeg. Ze hadden gewoon met zijn 2-en door de tuin moeten crossen op de fiets nu.
Bar een hele dikke kus!!!!!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:10:29 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52745629
Phluph, wat een prachtig plekje is het toch! Helemaal als je de omgeving eromheen er bij denkt!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:22:50 #95
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52745805
Phluphy, wat staan die 2 bolchrysanten zonnig. Heel mooi. En hat krachtige kleine boompje is ook heel mooi. En die foto van de Jacobsladder is schitterend!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:24:12 #96
24188 Belana
kloon van belana
pi_52745834
wat ziet het er prachtig uit zeg!

en sterkte in de komende periode rond de verjaardagen
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:28:39 #97
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52745921
Thanks allen.
Het ergert me alleen een beetje dat de linker bolchrysant al meer bloemen heeft dan de rechter.
Ik zou het liefst erheen rijden om te kijken hoe het nu is, maar aangezien het in totaal 3 uur reizen is...
... ♥ ik mis je ♥
pi_52746252
Misschien een hele stomme vraag pluph, maar waarom ligt ie zo ver van jullie huis?
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:54:22 #99
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_52746406
Wat lijkt me dat naar om niet zomaar even langs het grafje te kunnen gaan Fluf.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:01:48 #100
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52746549
Die vraag krijg ik wel vaker Bluezz, misschien wel handig het (nog) een keer in het topic uit te leggen:

Toen indertijd (medio 2005) bleek dat Danyel langdurig/semi-definitief op Kempenhaeghe in Heeze NB zou moeten verblijven, hebben we besloten te verhuizen. Ons huis in Apeldoorn hebben we te koop gezet, maar nog voor het verkocht was hebben we al een huis gekocht in Weert.
Een paar dagen nadat we de handtekening bij de notaris hebben gezet, werd Danyel voor de laatste maal ziek. Het huis in Weert was nog niet eens ingericht. We hadden geen reden (meer) om in Weert te gaan wonen, en wilden ook niet terug naar Apeldoorn. We zouden zolang in een recreatiewoning/chaletje gaan wonen totdat we besloten hadden waar we ons wilden gaan vestigen.

Ondertussen moesten we beslissen waar Danyel begraven zou moeten worden. Kempenhaeghe/ Providentia heeft een eigen begraafplaats, en daar hadden we beide een goed gevoel bij. Het is een prachtig plekje, hij is er omringd door lotgenootjes, nonnen en broeders (uit de tijd dat Providentia nog een klooster, later Lazaret was) en het ligt naast een begraafplaats voor WOII-slachtoffers van de Gemenebest landen.

Kempenhaege was ook de plek waar Danyel het langst is geweest, en vanuit dat oogpunt gezien was het meer een "thuis" dan ons eigen huis. In zelf was ook al 1,5 jaar niet thuis geweest, ik verbleef altijd in de buurt van Danyel (kamers, camper, etc.)

Momenteel "wonen" we dus nog in de recreatiewoning, maar waarschijnlijk gaan we volgend jaar verhuizen naar (Zuid) Limburg, dichter bij Danyel.
... ♥ ik mis je ♥
pi_52746598
Dank voor de uitleg, ik begrijp het
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:06:56 #102
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52746633
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:54 schreef m@x het volgende:
Wat lijkt me dat naar om niet zomaar even langs het grafje te kunnen gaan Fluf.
Oh maar dat doe ik wel "gewoon" hoor. Ik rij vaak zat op en neer. Soms combineer ik het met een bezoekje aan mijn familie in het Zuiden, maar meestal ga ik in het weekend op en neer (vroeg vertrekken, koffie en broodjes mee, grafje verzorgen, koffie drinken op ons bankje, en weer naar huis).
Het klinkt bizar, maar voor mij is dat een heerlijk dagje uit...
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:20:36 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52748344
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:06 schreef phluphy het volgende:
Oh maar dat doe ik wel "gewoon" hoor. Ik rij vaak zat op en neer. Soms combineer ik het met een bezoekje aan mijn familie in het Zuiden, maar meestal ga ik in het weekend op en neer (vroeg vertrekken, koffie en broodjes mee, grafje verzorgen, koffie drinken op ons bankje, en weer naar huis).
Het klinkt bizar, maar voor mij is dat een heerlijk dagje uit...
Ik probeer me er iets bij voor te stellen...
Dat lukt niet.
Al snap ik je wel hoor.
Het grafje staat er prachtig bij...

Bluezz, wat klinkt dat afschuwelijk zeg, wat je op TV hebt gezien. Dat zou míj al aangrijpen...
pi_52804417
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:20 schreef Moonah het volgende:
Bluezz, wat klinkt dat afschuwelijk zeg, wat je op TV hebt gezien. Dat zou míj al aangrijpen...
Mij ook. Vroeger was het ook heel "gewoon" om wanneer je een kindje had verloren om dan de volgende dezelfde naam te geven. Lijkt mij heel ongepast!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  Jubileum moderator donderdag 30 augustus 2007 @ 10:58:43 #105
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52805028
Phluphy wat een prachtige foto´s heb je weer gemaakt van dat bijzondere plekje.
Ik kan me zo goed voorstellen dat het soms een dagje uit is voor je, ik ben er 1 keer geweest en bijzonder geraakt door de sfeer van dat plekje. Zo mooi, zo liefdevol en zo vol van rust. Het was een hele bijzondere dag, en ik koester hem nog steeds.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_52808405
Phluphy, telkens als ik (stukjes van) Danyel's en jullie verhaal lees ben ik weer zo ontroerd over hoeveel jullie van hem houden en wat een ontzettend fijne ouders jullie voor hem zijn, zowel tijdens zijn leven als nu. Echt, ik denk dat Danyel zich geen lievere papa en mama had kunnen wensen
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:11:13 #107
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52818378
Dankje, jellyrose. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik erop moet zeggen, maar ik vind het altijd wel heel fijn om te lezen. Want we hebben heus nog wel eens twijfels over sommige dingen. Maar we deden wat we dachten dat goed was, en altijd handelend in het belang van Danyel, en meer kun je gewoon niet doen.

Lois, het plekje is inderdaad bijzonder. Die dag was ook bijzonder. Telkens weer bijzonder, zoveel was bijzonder, zoveel vanaf Danyel's geboorte. Danyel was en is bijzonder.
Als andere mensen dit ook zien, zoals jij nu, wordt dit gevoel, die wetenschap, weer eens bevestigd. Fijn!
... ♥ ik mis je ♥
pi_52820694
Pluphy wat ziet het er bij Danyel prachtig en vrolijk en fleurig uit Fijn he om daar zomaar naartoe te gaan, in gedachten lekker dicht bij je zoon
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:26:27 #109
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52845177
Hoe ging jij daar mee om in je tijd op de eilanden, Bar? Vond je het niet rot dat je niet naar het grafje kon?

Zojuist kwam ik dit gedichtje ergens tegen. Zo lief.

's avonds worden alle wolken
een voor een netjes geklopt
en de lange zonnestralen
in een regenbad gestopt

Alle scherpe bliksemflitsen
worden in de kast gezet
en de sterretjes geroepen
uit hun warme sterrenbed

Weggedreven schapenwolkjes
worden ook nog thuis gebracht
en de maan glanzend gewreven
om te schijnen in de nacht

Al dat werk doen wolkenmeisjes
heel gezellig met elkaar
pas als alle sterren schijnen
zijn de wolkenmeisjes klaar

En dan kijken ze naar beneden
zien de mensen groot en klein
En ze fluisteren heel zachtjes
dat ze toch dicht bij ons zijn.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:40:34 #110
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_52845571
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:26 schreef phluphy het volgende:
Hoe ging jij daar mee om in je tijd op de eilanden, Bar? Vond je het niet rot dat je niet naar het grafje kon?
Ik pak er een stukje bij, wat ik daar opgeschreven had ten tijde dat ik het heel moeilijk had
Het was niet makkelijk om idd niet zomaar even naar het grafje te kunnen gaan, maar Thijs leeft voort in mijn hart, meestal ging ik dan naar buiten en staarde ik naar de sterren.

Stukje uit mijn gevoelsboek

Huilbui
Vandaag voel ik me goed, zeker in vergelijking met de vorige avond, Een gemis een dip om mijn zoontje mijn verdriet,
Een verdriet wat moeilijk te delen is, wat moeilijk onder woorden te brengen is
Niet zomaar nu even naar hem toe kunnen gaan,niet even bij Thijs zitten, maar in gedachten is hij bij me elke dag weer
Starend naar de sterren zoek ik Thijs op, ik zwaai en spreek hem toe.
Zijn beertje heb ik bij me en pak ik stevig vast, een knuffel voor Thijs, zo ver weg en toch zo voelbaar dichtbij.

Deze brief heb ik em toen geschreven
Lieve Thijs
Hoe is het met je?
Hoe is het daar waar je nu bent?
Mama vraagt zich wel af hoe het er daar uit ziet
Vast heel mooi, en genoeg speelgoed en vriendjes om je heen
Gisteren zag mama een heleboel sterren en zwaaide ernaar
Een fijne gedachte die mij ook aan het huilen bracht
Heb beer helemaal platgeknuffeld en even was je weer bij me
Lieve thijs, voor mij heel bijzonder, mijn kleine jochie, jij maakte mij tot moeder
Ik mis je nog steeds elke dag
dikke knuffel en een lieve kus
-mama-
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:00:02 #111
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52846078
Lieve Bar, ik wilde dat ik alles beter kon maken.
Ik ken iemand die heeft een stevig plastic mapje bij het grafje neergezet, waar men briefjes, gedichtjes en zo in kan stoppen. Ze noemen het "het postbakje". Dat vond ik eigenlijk wel een mooie gedachte, ook al maakt het voor het gevoel natuurlijk niet echt uit, want gelezen wordt het toch wel.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:02:56 #112
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_52846162
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:00 schreef phluphy het volgende:
Lieve Bar, ik wilde dat ik alles beter kon maken.
Ik ken iemand die heeft een stevig plastic mapje bij het grafje neergezet, waar men briefjes, gedichtjes en zo in kan stoppen. Ze noemen het "het postbakje". Dat vond ik eigenlijk wel een mooie gedachte, ook al maakt het voor het gevoel natuurlijk niet echt uit, want gelezen wordt het toch wel.
hier heb ik zo een mooi gevoelens dagboek schrift, schrijf er ook niet elke dag in, meer als ik wat kwijt wil of iets niet goed zeggen kan.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:24:43 #113
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52850125
Och meiden toch...
Bij jouw gedicht Phluph schoot ik al vol, en na jouw woorden Bar zit ik mee te huilen...

Dikke voor jullie beiden.
pi_52851633
voor allemaal
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:49:49 #115
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52852513
Heel erg verdrietig word ik van wat je schreef, Bar.

"Hoe gaat het met je?", schrijf je. Aan je zoon. Ik stel me voor dat ik dat aan Maria of Storm zou vragen. Maar ik ben zo dicht bij ze, elke dag, elk uur, dat ik dat nooit hóef te vragen. Gelukkig, godzijdank. Maar wat verdrietig dat jij je betrokkenheid als moeder alleen kunt uiten in zo'n vraag in een dagboek. Er klinkt zoveel noodgedwongen afstand in door, hoewel ik wéét dat Thijs juist dichtbij je is natuurlijk, in je hart en je hele zijn. Kon ik maar even heel erg stevig een arm om je heen slaan.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:19:52 #116
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52870193
Ik zit nu in Heemskerk waar ze de jaarlijkse 'Truckrun' hebben. Die wordt georganiseerd voor de verstandelijk gehandicapten in centrum Harteheem hier. 125 vrachtwagens met chauffeurs die allemaal de claxon weten te vinden. Maar het deed me zo denken aan dat overleden kindje van hier, wiens vader vrachtwagenschauffeur is, dat het huilen me op een gegeven moment nader stond dan het lachen. Terwijl het toch echt als een heel vrolijk evenement bedoelt is.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 1 september 2007 @ 18:13:00 #117
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_52871465
Bar, nog weer een knuffel.

Phluphy, ik vind dat postvakjes idee heel mooi. Voor als er behoefte is iets achter te laten af en toe.
De foto's van Danyel's plekje zien er prachtig uit. Zo zorgvuldig en vol liefde.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 3 september 2007 @ 17:58:54 #118
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52921118
Dat idee van het postbakje ga ik zeker een keer uitvoeren. Creatieve en praktische ideeën zijn welkom. Ik zit zelf te denken aan een hele stevige showtas, al dan niet op een stevige achtergrond vastgemaakt. Maar hoe ik die dan waterdicht krijg, terwijl hij toch open blijft om er iets in te stoppen...?

@GWS, wat toevallig, zo'n toertocht was hier ook afgelopen zaterdag. Ik vind het altijd zo geweldig, hoe ze zoiets organiseren en al die vrachtwagens/chauffeurs die erbij betrokken zijn.
Ik had er niet eens bij stil gestaan dat we hier een engeltje hebben van wie de vader vrachtwagenchauffeur is... ik meen me te herinneren dat het de man van pepper is?

Bar, de 6e komt er al snel aan. Ik denk veel aan jullie. Sterkte.
... ♥ ik mis je ♥
pi_52960997
Het is nog wat te vroeg, maardaarom niet minder mooi;

Fluisterende bloemen
Vannacht hoorde ik de(ze) bloemen over jou fluisteren
En nieuwsgierig legde ik mijn oren te luisteren
Één bloem vertelde over hoe bijzonder jij voor ons/mij was
Een andere bloem fluisterde over de glimlach als je dit las
De bloemen waren blij terecht te komen bij een van de fijnste mensen
Ja, de bloemen konden zich geen ander en liever mens bedenken
De bloemen wilde daarom met zichzelf jou feliciteren met je verjaardag
  woensdag 5 september 2007 @ 16:22:29 #120
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_52961877
Zo af en toe duik ik dit topic in om eens wat bij te lezen maar durf soms ook niet zo goed. Het verdriet is zo voel baar. Dat ik meestal de teksen nauwelijks kan lezen door mijn tranen heen.

Hoe moeten jullie je dan niet voelen.

het enige wat ik kan doen is jullie heel veel sterkte en liefde wensen. En een knuffel geven ook al is dat via het forum.
  woensdag 5 september 2007 @ 19:24:27 #121
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52965164
Jeetje Bar, zojuist zat ik met Thies te spelen en wat te mijmeren over zijn aankomende eerste verjaardag. Wat voor taart, hoe zullen we de slingers ophangen, verlanglijstje... En ineens schiet jij door mijn hoofd. En Thijs. Wat zou het fijn geweest zijn als jij vanavond gewoon ook slingers op zou hebben gehangen voor je manneke...
Alvast gefeliciteerd met je driejarig moederschap.
pi_52971090
Kindje van drie
hoe had je er nu uitgezien?
Kindje van drie
had je al kunnen fietsen misschien?
Kindje van drie
zou je donkere haartjes hebben gekregen?
Kindje van drie
hoeveel had je nu moeten wegen?
Kindje van drie
we houden zoveel van jou
Het doet dan ook verschrikkelijk veel pijn
dat jij nooit een kindje van drie zult zijn

Het gedicht is niet van mij maar ik weet niet wie de auteur is.
  woensdag 5 september 2007 @ 23:30:51 #123
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52971761
Bar, ook van mij alvast gefeliciteerd met je jongetje. Wat een mooi gedicht.

Ik zal aan jullie denken, morgen en een ballonnetje omhoog laten gaan voor Thijs.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 5 september 2007 @ 23:56:08 #124
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_52972386
Lieve Bar en Mar,

Een glimlach kwam voorbij
Spiegeling in 't stille water
Te mooi om waar te zijn
Een glimlach kwam voorbij...

Dansend
daar waar de zon
in de zee verdwijnt
dansen wij engelen
op mijn verjaarsfeest

Zie mijn spiegeling
leef, dan geniet ik het meest.

Het zal een enorm moeilijke dag voor jullie zijn,
veel sterkte
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_52972555
Lieve Bar,

Ik denk aan je

edit: ik zit onder het verkeerde account, nebelung dus.
Scorpius: This is insane, Crichton.
John Crichton: Four years on and your finally gettin' that?
pi_52973627
Je ging lief kind
Als een wolkje op de wind
Mee naar het onbekende
Wij bleven en keken,
Sprakeloos,
We hebben het niet begrepen
Het verdriet, lief kind
Zal ooit wel slijten
Maar we zullen altijd
Naar jouw wolkje blijven kijken.

pi_52974168
Bar.....we denken aan jullie !
  donderdag 6 september 2007 @ 06:42:17 #128
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52974169

Bar

[ Bericht 35% gewijzigd door Sugar op 06-09-2007 08:17:13 ]
  † In Memoriam † donderdag 6 september 2007 @ 06:57:10 #129
37843 lady-wrb
kortaf
  donderdag 6 september 2007 @ 07:14:45 #130
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52974266
Lieve Bar..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 6 september 2007 @ 07:24:49 #131
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52974317
Bar, ik denk aan je.
  donderdag 6 september 2007 @ 07:56:53 #132
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52974462

Veel sterkte.
... ♥ ik mis je ♥
pi_52974642
Vandaag ben je geboren,
3 jaar geleden werd je geboren
Een mooi zomersedag

Vandaag zal het regenen
mdat je niet meer bij je paa en mama bent
en ze je enorm missen

Vandaag laten wij een balon op
want je bent toch jarig
en ook omdat we je geboortedag nooit zullen vergeten

Vandaag willen wij je ouders laten weten
dat we nog elke dag aan jou en hun denken
want vandaag ben jij jarig en jullie hebben n speciaa plekje in ons hart.

Lieve Bar en Mar,
Nooit zullen we vergeten hoe mooi het was. Altijd zullen we aan jullie, aan jullie familie en aan iedereen denken die dit verdriet moet dragen.
Dikke knuffel en kus
Rick en Anitra
pi_52974652
Lieve Bar en Mar,

ik denk ook aan jullie vandaag!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 6 september 2007 @ 08:45:41 #135
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_52974823
Lieve Bar en Mar,

Al drie jaar mama en papa. Ik denk aan jullie vandaag

[ Bericht 5% gewijzigd door m@x op 06-09-2007 10:59:01 ]
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_52974876
Bar en Mar, ook hier wordt aan jullie gedacht
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_52974897
Gefeliciteerd toch met drie jaar mama en papa zijn. En ontzettend veel sterkte op een dag dat je er extra mee geconfronteerd wordt dat Thijs geen drie mocht worden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Jubileum moderator donderdag 6 september 2007 @ 08:54:08 #138
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52974917

Veel sterkte allebei
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_52975136
Voor Thijs

Lieve Barbara, gefeliciteerd met drie-jarig moederschap Op deze dag hoor je blij te zijn, vreugdekreten in huis te horen. Niet zoals jij de verjaardag van je kind moet vieren, dat hoort niet Daarom, veel sterkte vandaag, voor jou en Marco.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 6 september 2007 @ 09:22:32 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52975334
Barbara en Marco...
  donderdag 6 september 2007 @ 09:39:50 #141
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_52975725
Barbara en Marco
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_52975813
Barbare en Marco
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 6 september 2007 @ 11:21:30 #144
95752 crew  Chell
Kluns
pi_52977972

Heel veel sterkte vandaag...
pi_52979225
Bar & Mar Ik wens jullie heel veel kracht toe voor alle dagen die nog volgen, maar vooral toch ook voor vandaag.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 september 2007 @ 12:10:49 #146
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52979330

Ook van Isa
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 6 september 2007 @ 12:18:05 #147
103793 kozakken
Living the life
pi_52979506
In gedachten bij jullie
  donderdag 6 september 2007 @ 12:38:03 #148
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_52979976
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:18 schreef kozakken het volgende:
In gedachten bij jullie
En niet alleen vandaag
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_52980817
Lieve Bar en Mar,

Heel veel sterkte vandaag!!
Vandaag hadden jullie een verjaardag zullen vieren maar in plaats daarvan "vieren' jullie zijn geboortedag.
Vandaag 3 jaar geleden maakte Thijs jullie 'papa' en 'mama' en dat mag best geviert blijven worden!
Ook al is Thijs er maar even geweest, het waren wel een heleboel geweldige maandjes met Thijs, maanden om nooit te vergeten. Ook al was het dan maar kort, het feit dat hij bij jullie is geweest is iets om altijd blij om te zijn.

Ik wens jullie, ondanks die sluier van verdriet om wat had kunnen zijn, toch een hele mooie dag vol prachtige momenten en herinneringen.

liefs en dikke kus van Pep
pi_52981210
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:58 schreef phluphy het volgende:
Dat idee van het postbakje ga ik zeker een keer uitvoeren. Creatieve en praktische ideeën zijn welkom. Ik zit zelf te denken aan een hele stevige showtas, al dan niet op een stevige achtergrond vastgemaakt. Maar hoe ik die dan waterdicht krijg, terwijl hij toch open blijft om er iets in te stoppen...?
Volgens mij hebben die diepvriestassen van de supermarkt zo`n dicht druk sluiting.
Een soort mes en groef die je in elkaar drukt.
Als je dan zo`n zak, maar dan effen of transparant, te pakken zou kunnen krijgen en je versiert hem bijvoorbeeld met groene bloemetjes van stof en je hangt hem ook nog eens met de sluiting opzij dan zou het redelijk waterdicht kunnen zijn, hoop ik.
quote:
@GWS, wat toevallig, zo'n toertocht was hier ook afgelopen zaterdag. Ik vind het altijd zo geweldig, hoe ze zoiets organiseren en al die vrachtwagens/chauffeurs die erbij betrokken zijn.
Ik had er niet eens bij stil gestaan dat we hier een engeltje hebben van wie de vader vrachtwagenchauffeur is... ik meen me te herinneren dat het de man van pepper is?

Bar, de 6e komt er al snel aan. Ik denk veel aan jullie. Sterkte.
Klopt. Mijn man was inderdaad vrachtwagenchauffeur, Max is ook met de vrachtwagen naar de begraafplaats gebracht.
Toen we voor ons huis stonden te wachten tot de rij auto`s compleet was heeft m`n man even aan z`n luchthoorn gehangen. Heel heftig en indrukwekkend was dat moment en helemaal indrukwekkend werd het, toen de boot die in het haventje naast ons huis aan wal lag antwoord gaf met ook een hele lange toet.
Veel mensen hebben het later nog best moeilijk gehad als ze ergens een vrachtwagen hoorde toeteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')