quote:'Pellè forceert snel vertrek naar AZ'
19/7/2007 9 :09
De door AZ begeerde Italiaanse spits Graziano Pellè weigert in training te gaan bij zijn huidige club Lecce. De spits wil zo snel mogelijk naar Alkmaar.
Met deze werkwijze wil de aanvaller volgens het Algemeen Dagblad afdwingen dat zijn werkgever hem naar de Alkmaarse club laat vertrekken. De leiding van Lecce laat zowel de spelers als AZ voortdurend in het ongewisse. Aan de aanvankelijke toezegging met een bestuursdelegatie naar Nederland af te reizen voor onderhandelingen is nog steeds niet voldaan.
Pellè moet zich maandag weer bij Lecce melden voor de start van de voorbereiding. AZ heeft inmiddels ook andere kandidaten op het oog voor de spitspositie. De club is niet van plan méér uit te trekken dan de geboden 6,2 miljoen euro.
Doodzonde zeg..quote:Luirink half jaar uit de roulatie
Gijs Luirink zal dit kalenderjaar niet meer op het voetbalveld verschijnen. De verdediger van AZ heeft op de training de kruisbanden in zijn linkerknie gescheurd en zal naar verwachting een half jaar uitgeschakeld zijn.
De 23-jarige Luirink is bekend met de blessure. Twee seizoenen geleden kreeg hij als speler van FC Groningen ook al eens te maken met gescheurde kruisbanden. Toen gebeurde dit in zijn rechterknie.
Luirink was zich aan het voorbereiden op zijn zevende seizoen professioneel voetbal. Zijn carrière startte in 2001 bij FC Volendam, de club die hem in 2004 verkocht aan FC Groningen. In zijn eerste seizoen speelde hij dankzij de gescheurde kruisbanden slechts een seizoen; in het tweede jaar speelde de Amsterdammer zich in de kijker van AZ. Bij de Alkmaarders speelde Luirink vorig jaar zestien competitieduels.
quote:
Hij zal hier ook wel meer kans hebben op meer speeltijd.quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:17 schreef pfaf het volgende:
[..]Dit had ik niet verwacht, zeker niet omdat er meer clubs uit de Serie A achter hem aan zitten... Dus Pelle speelt liever in Nederland dan Italië! Al zal Europees voetbal ook meespelen...
Laat nu maar zitten...quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:32 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Volgens mij kan hij sowieso het beste weer terug naar Groningen.
Nee, doe maar niet. na twee van dit soort zware blessures zal hij hoogstwaarschijnlijk altijd blessuregevoelig blijven. Als hij al helemaal de oude zal worden...quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:46 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Gewoon eerst even revalideren, en dan weer terug in de basis.
Knap als je tijdens een schaakwedstrijd je kniebanden scheurt.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:47 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn god, dat gun je echt niemand.... volgens mij is dit als sporter het ergste wat je kunt overkomen op zo'n leeftijd.
Behalve als je in de schaak- of damsport zit.
Haha schaakMAT... auch!quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:35 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Knap als je tijdens een schaakwedstrijd je kniebanden scheurt.
Omdat hij beter is?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:03 schreef Stereotomy het volgende:
Waterman begint, zei Van Gaal.
Omdat Van Gaal het zegtquote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
Omdat hij beter is?
Omdat hij de nederlande taal machtig is?
Of omdat Romero nog extra weekjes vakantie mag nemen aangezien hij nog de finale van het wk moet spelen?
quote:Dankwoord
Vanuit Spanje wendt Arveladze zich voorlopig voor de laatste keer tot de AZ-supporters:
“Het zal jullie niet verrassen dat ik met pijn in mijn hart bij AZ ben vertrokken. Ik heb een geweldige tijd gehad in Alkmaar en ik ben blij dat ik mijn steentje heb kunnen bijdragen aan de groei van AZ. De overstap naar het nieuwe stadion was voor iedereen spannend, maar we hebben bewezen dat we ook met de nieuwe groep supporters voor een geweldige AZ-sfeer kunnen zorgen. Ik wil de supporters dan ook bedanken voor de steun die ik vanaf het begin heb gekregen.”
“Verder ben ik een dankwoord schuldig aan Marcel Brands, Toon Gebrands en Louis van Gaal die zich keurig aan de gemaakte afspraken hebben gehouden om mij transfervrij te laten gaan naar een buitenlandse club. In de voetbalwereld worden afspraken vaak geschonden maar zij hebben zich aan hun woord gehouden en dat zegt veel over de manier van werken van AZ.”
“Ik heb de kans gekregen om nog op mijn leeftijd in een droomcompetitie aan de slag te gaan en ik besef dat dit maar voor weinig spelers is weggelegd na toch al zo’n mooie voetballoopbaan.
Ik heb de directie ook gevraagd om een kaartje te bewaren voor mij, wanneer AZ in de Champions League-finale komt te staan, want ik weet zeker dat dit in de nabije toekomst staat te gebeuren! Veel succes komend seizoen!”
Shota Arveladze
quote:wanneer AZ in de Champions League-finale komt te staan, want ik weet zeker dat dit in de nabije toekomst staat te gebeuren!
quote:Sinouh maakt financiële klapper in Turkije
21/7/2007 11:01
Khalid Sinouh heeft een nieuwe club gevonden. De 32-jarige doelman tekende een tweejarig contract bij Kasimpasa, dat afgelopen seizoen promoveerde naar de hoogste divisie in Turkije.
'Kasimpasa is sportief een mooie uitdaging', zegt broer en zaakwaarnemer Mo Sinouh in De Telegraaf. 'En financieel gezien heeft Khalid nog nooit zo'n goed contract getekend.'
Sinouh was deze zomer zonder club komen te zitten, nadat AZ geen prijs meer stelde op zijn diensten. De Marokkaanse international (vier caps) stond één seizoen onder contract in Alkmaar en verdedigde eerder het doel van Haarlem, SC Heerenveen, RKC Waalwijk en Omonia Nicosia.
Ja ik vond het ook al mooi, toen ik hem voor het eerst zag dacht ik dat het die van Arsenal wasquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:36 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat lijkt dat nieuwe tenue veel op dat van Arsenal. Wel erg mooi!
Damn, dan worden de spelers hier in Nederland echt onderbetaaldquote:
quote:Leverkusen bezorgt AZ dik pak huiswerk
22/7/2007 16:26
De eerste serieuze krachtmeting is voor AZ geëindigd met een forse nederlaag. In het Duitse Ennepetal werd met 4-0 verloren van Bayer Leverkusen.
De nieuwelingen Milano Koenders (RKC Waalwijk), Kemy Agustien (terug van huurperiode bij Roda JC) en Ari (Kalmar FF) begonnen in de basis bij AZ. De Alkmaarders werden in de beginfase gevaarlijk via schoten van Ari en Rogier Molhoek.
AZ kwam echter op achterstand doordat Bernd Schneider een strafschop benutte. Stefan Kiessling was binnen het zestienmetergebied tegen het gras gegaan. Simon Cziommer dwong de Duitse doelman René Adler nog tot een redding, maar meer forceerde AZ niet in de eerste helft.
De kans op een goed oefenresultaat werd na de rust snel teniet gedaan. Theofanis Gekas tilde de stand met twee doelpunten naar 0-3. De Griekse spits werd het afgelopen seizoen in dienst van VfL Bochum nog topscorer van de Bundesliga met twintig goals en bewees ook in het shirt van Bayer te kunnen scoren.
AZ was vervolgens niet tot veel meer in staat. De uitslag viel nog hoger uit door een doelpunt van invaller Michal Papadopulos: 4-0.
Is Geert niet vertrokken naar jouw club?quote:Op zondag 22 juli 2007 18:53 schreef TerroRobbie het volgende:
Deed Den Ouden nog mee?
Nee, die is al weg bij AZ.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:53 schreef TerroRobbie het volgende:
Deed Den Ouden nog mee?
Nog niet.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:56 schreef Siemerink het volgende:
[..]
Is Geert niet vertrokken naar jouw club?
Mja, dat is weer ontkracht:quote:
We zullen zien.quote:Het Algemeen Dagblad meldde gisteren dat de clubloze 30-jarige spits 'op details na' rond zou zijn met FC Den Bosch, dat Den Ouden al twee keer een aanbieding heeft gedaan. Maar ook volgens zijn zaakwaarnemer zijn er de afgelopen dagen geen besprekingen met FC Den Bosch gevoerd. Den Ouden ontkende gisteren met een journalist van het AD gesproken te hebben, maar navraag leerde dat dat wel degelijk het geval is geweest. De spits blijkt echter naast FC Den Bosch ook met andere clubs (onder meer in Zweden) contacten te hebben, dus de deal met Den Bosch is nog allerminst beklonken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |