quote:'Pellè forceert snel vertrek naar AZ'
19/7/2007 9 :09
De door AZ begeerde Italiaanse spits Graziano Pellè weigert in training te gaan bij zijn huidige club Lecce. De spits wil zo snel mogelijk naar Alkmaar.
Met deze werkwijze wil de aanvaller volgens het Algemeen Dagblad afdwingen dat zijn werkgever hem naar de Alkmaarse club laat vertrekken. De leiding van Lecce laat zowel de spelers als AZ voortdurend in het ongewisse. Aan de aanvankelijke toezegging met een bestuursdelegatie naar Nederland af te reizen voor onderhandelingen is nog steeds niet voldaan.
Pellè moet zich maandag weer bij Lecce melden voor de start van de voorbereiding. AZ heeft inmiddels ook andere kandidaten op het oog voor de spitspositie. De club is niet van plan méér uit te trekken dan de geboden 6,2 miljoen euro.
Doodzonde zeg..quote:Luirink half jaar uit de roulatie
Gijs Luirink zal dit kalenderjaar niet meer op het voetbalveld verschijnen. De verdediger van AZ heeft op de training de kruisbanden in zijn linkerknie gescheurd en zal naar verwachting een half jaar uitgeschakeld zijn.
De 23-jarige Luirink is bekend met de blessure. Twee seizoenen geleden kreeg hij als speler van FC Groningen ook al eens te maken met gescheurde kruisbanden. Toen gebeurde dit in zijn rechterknie.
Luirink was zich aan het voorbereiden op zijn zevende seizoen professioneel voetbal. Zijn carrière startte in 2001 bij FC Volendam, de club die hem in 2004 verkocht aan FC Groningen. In zijn eerste seizoen speelde hij dankzij de gescheurde kruisbanden slechts een seizoen; in het tweede jaar speelde de Amsterdammer zich in de kijker van AZ. Bij de Alkmaarders speelde Luirink vorig jaar zestien competitieduels.
quote:
Hij zal hier ook wel meer kans hebben op meer speeltijd.quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:17 schreef pfaf het volgende:
[..]Dit had ik niet verwacht, zeker niet omdat er meer clubs uit de Serie A achter hem aan zitten... Dus Pelle speelt liever in Nederland dan Italië! Al zal Europees voetbal ook meespelen...
Laat nu maar zitten...quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:32 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Volgens mij kan hij sowieso het beste weer terug naar Groningen.
Nee, doe maar niet. na twee van dit soort zware blessures zal hij hoogstwaarschijnlijk altijd blessuregevoelig blijven. Als hij al helemaal de oude zal worden...quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:46 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Gewoon eerst even revalideren, en dan weer terug in de basis.
Knap als je tijdens een schaakwedstrijd je kniebanden scheurt.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:47 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn god, dat gun je echt niemand.... volgens mij is dit als sporter het ergste wat je kunt overkomen op zo'n leeftijd.
Behalve als je in de schaak- of damsport zit.
Haha schaakMAT... auch!quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:35 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Knap als je tijdens een schaakwedstrijd je kniebanden scheurt.
Omdat hij beter is?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:03 schreef Stereotomy het volgende:
Waterman begint, zei Van Gaal.
Omdat Van Gaal het zegtquote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
Omdat hij beter is?
Omdat hij de nederlande taal machtig is?
Of omdat Romero nog extra weekjes vakantie mag nemen aangezien hij nog de finale van het wk moet spelen?
quote:Dankwoord
Vanuit Spanje wendt Arveladze zich voorlopig voor de laatste keer tot de AZ-supporters:
“Het zal jullie niet verrassen dat ik met pijn in mijn hart bij AZ ben vertrokken. Ik heb een geweldige tijd gehad in Alkmaar en ik ben blij dat ik mijn steentje heb kunnen bijdragen aan de groei van AZ. De overstap naar het nieuwe stadion was voor iedereen spannend, maar we hebben bewezen dat we ook met de nieuwe groep supporters voor een geweldige AZ-sfeer kunnen zorgen. Ik wil de supporters dan ook bedanken voor de steun die ik vanaf het begin heb gekregen.”
“Verder ben ik een dankwoord schuldig aan Marcel Brands, Toon Gebrands en Louis van Gaal die zich keurig aan de gemaakte afspraken hebben gehouden om mij transfervrij te laten gaan naar een buitenlandse club. In de voetbalwereld worden afspraken vaak geschonden maar zij hebben zich aan hun woord gehouden en dat zegt veel over de manier van werken van AZ.”
“Ik heb de kans gekregen om nog op mijn leeftijd in een droomcompetitie aan de slag te gaan en ik besef dat dit maar voor weinig spelers is weggelegd na toch al zo’n mooie voetballoopbaan.
Ik heb de directie ook gevraagd om een kaartje te bewaren voor mij, wanneer AZ in de Champions League-finale komt te staan, want ik weet zeker dat dit in de nabije toekomst staat te gebeuren! Veel succes komend seizoen!”
Shota Arveladze
quote:wanneer AZ in de Champions League-finale komt te staan, want ik weet zeker dat dit in de nabije toekomst staat te gebeuren!
quote:Sinouh maakt financiële klapper in Turkije
21/7/2007 11:01
Khalid Sinouh heeft een nieuwe club gevonden. De 32-jarige doelman tekende een tweejarig contract bij Kasimpasa, dat afgelopen seizoen promoveerde naar de hoogste divisie in Turkije.
'Kasimpasa is sportief een mooie uitdaging', zegt broer en zaakwaarnemer Mo Sinouh in De Telegraaf. 'En financieel gezien heeft Khalid nog nooit zo'n goed contract getekend.'
Sinouh was deze zomer zonder club komen te zitten, nadat AZ geen prijs meer stelde op zijn diensten. De Marokkaanse international (vier caps) stond één seizoen onder contract in Alkmaar en verdedigde eerder het doel van Haarlem, SC Heerenveen, RKC Waalwijk en Omonia Nicosia.
Ja ik vond het ook al mooi, toen ik hem voor het eerst zag dacht ik dat het die van Arsenal wasquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:36 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat lijkt dat nieuwe tenue veel op dat van Arsenal. Wel erg mooi!
Damn, dan worden de spelers hier in Nederland echt onderbetaaldquote:
quote:Leverkusen bezorgt AZ dik pak huiswerk
22/7/2007 16:26
De eerste serieuze krachtmeting is voor AZ geëindigd met een forse nederlaag. In het Duitse Ennepetal werd met 4-0 verloren van Bayer Leverkusen.
De nieuwelingen Milano Koenders (RKC Waalwijk), Kemy Agustien (terug van huurperiode bij Roda JC) en Ari (Kalmar FF) begonnen in de basis bij AZ. De Alkmaarders werden in de beginfase gevaarlijk via schoten van Ari en Rogier Molhoek.
AZ kwam echter op achterstand doordat Bernd Schneider een strafschop benutte. Stefan Kiessling was binnen het zestienmetergebied tegen het gras gegaan. Simon Cziommer dwong de Duitse doelman René Adler nog tot een redding, maar meer forceerde AZ niet in de eerste helft.
De kans op een goed oefenresultaat werd na de rust snel teniet gedaan. Theofanis Gekas tilde de stand met twee doelpunten naar 0-3. De Griekse spits werd het afgelopen seizoen in dienst van VfL Bochum nog topscorer van de Bundesliga met twintig goals en bewees ook in het shirt van Bayer te kunnen scoren.
AZ was vervolgens niet tot veel meer in staat. De uitslag viel nog hoger uit door een doelpunt van invaller Michal Papadopulos: 4-0.
Is Geert niet vertrokken naar jouw club?quote:Op zondag 22 juli 2007 18:53 schreef TerroRobbie het volgende:
Deed Den Ouden nog mee?
Nee, die is al weg bij AZ.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:53 schreef TerroRobbie het volgende:
Deed Den Ouden nog mee?
Nog niet.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:56 schreef Siemerink het volgende:
[..]
Is Geert niet vertrokken naar jouw club?
Mja, dat is weer ontkracht:quote:
We zullen zien.quote:Het Algemeen Dagblad meldde gisteren dat de clubloze 30-jarige spits 'op details na' rond zou zijn met FC Den Bosch, dat Den Ouden al twee keer een aanbieding heeft gedaan. Maar ook volgens zijn zaakwaarnemer zijn er de afgelopen dagen geen besprekingen met FC Den Bosch gevoerd. Den Ouden ontkende gisteren met een journalist van het AD gesproken te hebben, maar navraag leerde dat dat wel degelijk het geval is geweest. De spits blijkt echter naast FC Den Bosch ook met andere clubs (onder meer in Zweden) contacten te hebben, dus de deal met Den Bosch is nog allerminst beklonken.
Tsja, Geert den Ouden speelde niet mee.quote:Op maandag 23 juli 2007 09:42 schreef sjimz het volgende:
Het was inderdaad een historische nederlaag met 4-0 tegen Leverkusen![]()
quote:'AZ zet Pellè uit het hoofd'
AZ gaat op zoek naar een nieuwe spits. De Alkmaarders leken zich te gaan versterken met de Italiaan Graziano Pellè, maar volgens het Algemeen Dagblad is de komst van de jonge spits definitief uitgesloten. De starre houding van Pellè's werkgever Lecce heeft AZ doen besloten om verder te gaan kijken.
Lange tijd leek een transfer in de maak. Pellè zou volgens diverse media graag de stap naar de Eredivisie maken, terwijl er ook al even werd gerept over een akkoord tussen Lecce en AZ. Later sprak technisch directeur Marcel Brands zijn eigen woorden echter weer tegen. Brands sprak van 'absolute onzin'.
Er was geen akkoord met Lecce en er zal ook geen overeenkomst komen ook. Lecce weigert zich flexibel op te stellen tijdens de onderhandelingen. Het bod van 6,2 miljoen euro kon de clubleiding niet overtuigen. "Er is nogmaals contact geweest met Lecce, maar er is geen beweging in te krijgen", verzucht Brands vandaag in het dagblad. De Noord-Hollanders gaan daarom op zoek naar alternatieven.
Tering, daar is wel makkelijk een parodie op te maken voor de tegenstanders. Wie kopt em in?quote:Op maandag 23 juli 2007 09:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[afbeelding]
De winnaar van de spandoekenwedstrijd
Eat your heart out Ajax
Dan maar eens een ervaren speler gaan halen....ze hebben nu toch miljoenen zat over.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:56 schreef sjimz het volgende:
quote:Binnen week moet selectie van AZ rond zijn
In Duitsland legt AZ deze week de basis voor het komende seizoen. Bij terugkeer in Alkmaar moeten de laatste transfers zijn afgehandeld.
'Na dit trainingskamp in Duitsland moet de selectie rond zijn', vertelde Marcel Brands tegen VItv. De technisch directeur heeft nog een week de tijd de laatste wensen van trainer Louis van Gaal in te vullen.
Dat betekent ook dat er snel duidelijkheid moet komen over Pellè. De Italiaanse jeugdinternational weigert de training te hervatten bij Lecce uit onvrede over het gebrek aan medewerking. Met deze actie wil de aanvaller de overgang naar AZ forceren.
AZ, dat ook nog een vacature voor de positie links op het middenveld wil invullen, volgt de ontwikkelingen rond Pellè. Tegelijkertijd kijkt de Alkmaarse club naar alternatieven.
Ze kiezen bewust voor jonge spelers, omdat je met ervaren spelers alleen maar het salaris plafond omhoog tilt.quote:Op maandag 23 juli 2007 13:14 schreef andre347 het volgende:
AZ moet ervaren spelers kopen, geen jonkies meer
Klopt; veel ervaren spelers hebben nee gezegd. Koller, Boulahrouz, Hofland en nog een aantal schijnen allemaal benaderd te zijn, maar vervolgens nee te hebben geantwoord (let wel: allemaal geruchten eh...).quote:Op maandag 23 juli 2007 13:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik heb het idee dat ze het tegenzit in het vinden van die alternatieven.
Altijd weer dat anti-Ajax gedoequote:Op maandag 23 juli 2007 09:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[afbeelding]
Eat your heart out Ajax
De eerste speler met succes dit jaar is in ieder geval binnenquote:AZ-doelman Romero wereldkampioen onder-20
Argentinië heeft zondag voor de zesde keer het WK onder 20 gewonnen. De jonge Argentijnen waren in de finale in Toronto met 2-1 te sterk voor Tsjechië. Terwijl de wedstrijd leek af te stevenen op een verlenging, kroonde Mauro Zárate zich in de 86ste minuut tot matchwinnaar. Argentinië won twee jaar geleden het WK in Nederland.
De Tsjechen kwamen in de tweede helft na een kwartier spelen door Martin Fenin op voorsprong, maar een minuut later zorgde Sergio Agüero voor 1-1. De spits van Atlético Madrid werd met zes treffers topscorer en hij werd ook uitgeroepen tot beste speler van het toernooi.
De twee landen hielden elkaar na de 1-1 in evenwicht, totdat Zárate de bal op links in de voeten kreeg. Hij trok naar binnen en schoot de bal laag langs doelman Radek Petr. Bij de Argentijnen stond de nieuwe doelman van AZ Sergio Romero onder de lat.
Chili won de strijd om het brons tegen Oostenrijk. Hans Martinez maakte met een prachtige volley de enige treffer: 1-0. De Chilenen misten een aantal spelers, nadat de halve finale tegen Argentinië in een knokpartij was ontaard.
Ja, maar van Gaal gaf de voorkeur aan Watermanquote:Op maandag 23 juli 2007 14:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
De eerste speler met succes dit jaar is in ieder geval binnen
Meer ervaring; die is vorig jaar al kampioen (lees: twee maanden terug) gewordenquote:Op maandag 23 juli 2007 15:03 schreef andre347 het volgende:
Ja, maar van Gaal gaf de voorkeur aan Waterman![]()
Ow okequote:Op maandag 23 juli 2007 15:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Meer ervaring; die is vorig jaar al kampioen (lees: twee maanden terug) geworden
quote:De 16-jarige Kenneth Ots, die momenteel bij de -17-jarigen van Anderlecht speelt, vertrekt naar het Nederlandse AZ. Daar wordt hij voorlopig ondergebracht bij de beloften.
Ots is ook de doelman van de Belgische nationale beloften.
Nee, hij kiest bewust voor AZ omdat hij het een stap hogerop vind.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:39 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Weet je of hij mocht vertrekken bij Anderlecht?
quote:Lecce werkt mee aan transfer Pellè naar AZ
De transfer van de Italiaanse jeugdinternational Graziano Pellè naar AZ lijkt nu toch van de grond te komen. AZ is bereid om zeven miljoen euro aan Lecce te betalen en biedt de speler een vijfjarig contract, zo meldt Voetbalonline.
Pellè heeft zelf laten weten meer voor een dienstverband in Nederland te voelen en Lecce lijkt hem daarin niet dwars te willen zitten. Toon Gerbrands zal vanmiddag de puntjes op de i zetten namens AZ en dan zou de overgang van Pellè in kannen en kruiken zijn.
Lecce kreeg gisteren nog een aanbod van Palermo, maar Pellè liet de clubleiding beleefd weten daar niets voor te voelen. Het vooruitzicht om de trainen onder Louis van Gaal en te spelen in een competitie waar voor een spits het leven minder hard is, lijkt voor de 21-jarige spits de doorslag te geven.
Ach ja, laat maar komenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:51 schreef sjimz het volgende:
Pelle schijnt nu toch wel weer te komen.
Dat klinkt wel goed, dat wilde ik ook weten, dat spelers van Anderlecht AZ toch als een stap hogerop zien.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:50 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nee, hij kiest bewust voor AZ omdat hij het een stap hogerop vind.
Als een 16-jarige speler van Ajax of PSV naar het buitenland vertrekt, schreeuwt heel Nederland moord en brand.quote:
Omdat Nederlanders vinden dat Nederland een goeie voetbalschool is voor jonge talenten. En dat is het ook.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Als een 16-jarige speler van Ajax of PSV naar het buitenland vertrekt, schreeuwt heel Nederland moord en brand.
Het is ultiem hypocriet. Alsof Chelsea en Liverpool niet weten hoe je spelers moet opleiden.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders vinden dat Nederland een goeie voetbalschool is voor jonge talenten. En dat is het ook.
Dat weet ik niet. Maar in het verleden is wel weer gebleken dat jonge talenten uitstekend in Nederland gedijen. En dan kunnen ze ook van ver komen, zoals Romario en Ronaldo.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:30 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Het is ultiem hypocriet. Alsof Chelsea en Liverpool niet weten hoe je spelers moet opleiden.
Neemt niet weg dat iedereen protesteert tegen het wegkopen van 14-16 jarigen bij clubs, terwijl Nederlandse clubs zich er zelf ook schuldig aan maken.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Maar in het verleden is wel weer gebleken dat jonge talenten uitstekend in Nederland gedijen. En dan kunnen ze ook van ver komen, zoals Romario en Ronaldo.
Heb d'r gewoon een schijthekel aan dat je als club gewoon geen kans krijgt om zelf van je talent te genieten. Dat heeft er niets mee te maken dat Nederland een goede voetbalschool is. Ik heb trouwens ook liever dat die buitenlandse talenten wegblijven. D'r lopen d'r bij Twente nu ook steeds meer, maar ik heb toch meer met bijv. Kleizen dan met Afonso. Moet gewoon is een stop op komen van de Uefa.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders vinden dat Nederland een goeie voetbalschool is voor jonge talenten. En dat is het ook.
Dat weten ze natuurlijk prima. Probleem is dat het niveau bij dat soort ploegen (zowel intern als qua tegenstand) veel groter is, waardoor de laatste stap daar veel zwaarder is dan hier in Nederland.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:30 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Het is ultiem hypocriet. Alsof Chelsea en Liverpool niet weten hoe je spelers moet opleiden.
Ligt dat dan niet eerder aan de club zelf die zijn speler (moet) la(a)t(en) gaan?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:05 schreef Solstice het volgende:
Heb d'r gewoon een schijthekel aan dat je als club gewoon geen kans krijgt om zelf van je talent te genieten. Dat heeft er niets mee te maken dat Nederland een goede voetbalschool is.
Hahahahahahahahahaha.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:55 schreef Devano het volgende:
Natuurlijk is AZ (op dit moment) een betere stap dan Anderlecht of Palermo.
Dat is erg weinig.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ze krijgen toch al bij elke transfer een gedeelte van het transfergeld? Vanwege opleiding van de speler?
Wat is erg weinig? 5% per opleidingsjaar ofzo?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:21 schreef EnGCatjuh het volgende:
Dat is erg weinig.
5% per opleidingsjaar, dan gaat er niks meer naar de club zelfquote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat is erg weinig? 5% per opleidingsjaar ofzo?
Red white army ?!quote:Op maandag 23 juli 2007 09:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[afbeelding]
Eat your heart out Ajax
Echt een typisch spandoek van een AZ fan. Waarom altijd weer een sneer richting Ajax. Wij vinden jullie niet belangrijk.quote:Op maandag 23 juli 2007 09:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[afbeelding]
Eat your heart out Ajax
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |