loop niet zo te miepen. Kijk nog eens.quote:Op maandag 6 december 2004 15:34 schreef Aeroxie het volgende:
Het AZ topic (deel 2)
Een slotje lijkt me op z'n plaats voor dit topic, deel 2 is nog niet eens vol.
quote:Op maandag 6 december 2004 15:34 schreef Aeroxie het volgende:
Het AZ topic (deel 2)
Een slotje lijkt me op z'n plaats voor dit topic, deel 2 is nog niet eens vol.
kan je even je laatste reactie hier nog even neerzetten?quote:
Tuurlijk.quote:Op maandag 6 december 2004 15:38 schreef The_Hives het volgende:
[..]
kan je even je laatste reactie hier nog even neerzetten?
Klopt idd, en ook nieuwe jonge voetballiefhebbers die nog geen club 'hebben'.quote:Op maandag 6 december 2004 15:23 schreef The_Hives het volgende:
Daar heb je voor een groot deel gelijk in. Maarja in potentie heeft AZ een vrij omvangrijke markt. Veel Noord-Hollanders zijn Ajacieden, maar voor voetbal liefhebbers die niet een bepaalde voorkeur hebben, ligt er voor AZ nog een vrij omvangrijke markt.
Ik kijk ook graag naar het huidige voetbal van AZ, dus als ik een keer de kans krijg zou ik er ook wel een keer heen gaan.quote:Met het nieuwe stadion dat er gaat komen, zal ik waarschijnlijk ook wel een paar wedstrijden per jaar mee pakken. Niet dat ik AZ-er wordt, maar gewoon om een leuke pot voetbal te zien (als ze dat dan nog doen). Dus er zullen ook meerdere mensen zijn die zo denken.
Scheringa heeft veel geld, maar zal niet zoals Abramovic even 25 miljoen uit z'n portomonee trekken om 2 grote Brazilliaanse talenten ofzo naar AZ te halen...quote:Verder heeft AZ geen rus nodig zolang ze Scheringa hebben. Wat wel een extra stuw zou kunnen zijn, is idd een shirtssponsor dat geen onderdeel uitmaakt van de DSB Groep
.
Idd, er moet na Adriaanse een coach komen die het niveau vast kan houden en niet iemand die de boel weer in elkaar laat storten. Als AZ een goed toekomstplan uitstippelt, moet het in theorie kunnen lukken, maar dan moeten ze wel ongeloofelijk secuur te werk gaan. Het verschil tussen aanhaken of afvallen is niet zo grootquote:Probleem wat natuurlijk ook nog overblijft, is de internationale naam van AZ en de uitstraling van de club om spelers aan te trekken. AZ zal heel bewust een nieuwe coach moeten aannemen en als zijn aanpak direct aanslaat maakt AZ een zeer kleine kans om bij een vaste top 4 te horen.
Daarnaast las ik hier ergens dat er bij AZ een wachtrij is voor seizoenskaarten. In hoeverre dat waar is en hoe lang die is, is de vraag natuurlijkquote:Op maandag 6 december 2004 15:42 schreef FR_08 het volgende:
[..]
Klopt idd, en ook nieuwe jonge voetballiefhebbers die nog geen club 'hebben'.
[..]
Ik kijk ook graag naar het huidige voetbal van AZ, dus als ik een keer de kans krijg zou ik er ook wel een keer heen gaan.![]()
Dat zal hij zeker niet doen. Met het huidige beleid hoeft dat ook niet. Kijk maar eens naar die 'Nederlandse' selectie/basis van AZ. Relatief dure Nederlandse krachten kunnen bij AZ wel gehaald worden.quote:Scheringa heeft veel geld, maar zal niet zoals Abramovic even 25 miljoen uit z'n portomonee trekken om 2 grote Brazilliaanse talenten ofzo naar AZ te halen...
idd, en daarom ben ik bang dat het ook snel weer inklapt. Dit succes is niet alleen van Adriaanse, maar het is juist zo moeilijk vast te houden.quote:Idd, er moet na Adriaanse een coach komen die het niveau vast kan houden en niet iemand die de boel weer in elkaar laat storten. Als AZ een goed toekomstplan uitstippelt, moet het in theorie kunnen lukken, maar dan moeten ze wel ongeloofelijk secuur te werk gaan. Het verschil tussen aanhaken of afvallen is niet zo groot
Met uitzondering van je eerste argument ben ik het er mee eens. Je zag eigenlijk afgelopen weekend al dat er niet zo goed werd gespeeld, er gaat op een gegeven moment een 'air' ontstaan van 'het lukt toch wel'. Ik ben juist benieuwd hoe het zou gaan als het even wat minder gaat.quote:Op maandag 6 december 2004 19:09 schreef methodmich het volgende:
Ik denk niet dat AZ structureel de top 3 gaat bedreigen.
Enkele redenen waarom ik dit denk:
- hoe vervelend het ook is, de meeste spelers zijn volledig afhankelijk van hetgeen Co ze vertelt. Dat heeft het verleden van Co uitgewezen, de meeste spelers vallen zonder hem gigantisch terug.
- AZ speelt een onderscheidend systeem, met als eerste vereiste opofferingsgezindheid. Het is in het voetbal altijd zo dat een groep subtoppers (want dat zijn de spelers veelal) die goed presteert, op gegeven moment zichzelf gaat overschatten en in de eigen hype gaat geloven. Gevolg is dat men minder vuil werk voor elkaar wil opknappen en de opofferingsgezindheid wegvalt.
- de historische achterstand is te groot om in te halen. Spelers zullen op den duur toch graag voor Ajax, PSV of Feyenoord willen spelen en nieuwe spelers zullen ook niet sneller voor AZ kiezen als één van die drie teams ze benadert.
- AZ is te afhankelijk van het geld van Scheringa
Je eerste argument ben ik nog niet helemaal over uit. Weet niet in hoeverre Co hier invloed op heeft. Ik denk wel dat hij een nieuwe frisse wind heeft gebracht bij AZ. Of de spelers op deze manier blijven/kunnen doorspelen zonder Co dat zal de toekomst moeten uitwijzen.quote:Op maandag 6 december 2004 19:09 schreef methodmich het volgende:
Ik denk niet dat AZ structureel de top 3 gaat bedreigen.
Enkele redenen waarom ik dit denk:
- hoe vervelend het ook is, de meeste spelers zijn volledig afhankelijk van hetgeen Co ze vertelt. Dat heeft het verleden van Co uitgewezen, de meeste spelers vallen zonder hem gigantisch terug.
- AZ speelt een onderscheidend systeem, met als eerste vereiste opofferingsgezindheid. Het is in het voetbal altijd zo dat een groep subtoppers (want dat zijn de spelers veelal) die goed presteert, op gegeven moment zichzelf gaat overschatten en in de eigen hype gaat geloven. Gevolg is dat men minder vuil werk voor elkaar wil opknappen en de opofferingsgezindheid wegvalt.
- de historische achterstand is te groot om in te halen. Spelers zullen op den duur toch graag voor Ajax, PSV of Feyenoord willen spelen en nieuwe spelers zullen ook niet sneller voor AZ kiezen als één van die drie teams ze benadert.
- AZ is te afhankelijk van het geld van Scheringa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |