Heb het altijd met Farmacologie van Sitsen et all gedaan. Gewoon nederlands en leest prettigquote:Op woensdag 13 juni 2007 19:46 schreef Nuna het volgende:
Bleghh... Hebben jullie ook het boek Pharmacology van Rang? Wat een kutboek is dat zeg.
Jij niet jaloers hoeven zijn. Als jij geld hebben dan kan je deze erbij kopen. Jij dan ook goed kunnen genieten van deze geweldige informatieve bestsellerquote:
Ja ander systeem. Sowieso qua co-schappen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:00 schreef Ace1 het volgende:
Vraagje
In Scrubs hoorde ik trouwens laatst dat de interns daar 4 jaar geneeskunde hadden gestudeerd.. is het systeem daar veel anders (korter?)
Weeee makkie, de vraag is echter niet of het een makkie was maar of ik bij de 70 besten zit natuurlijk.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:38 schreef DDM het volgende:
[..]
Komt goed met jeMaar vertel hoe is het afgelopen met het schildkliertentamen?
Ja heel anders, daar is med school een graduate-opleiding, dus je kan er pas aan beginnen als je al een bachelor's degree hebt.quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:00 schreef Ace1 het volgende:
Vraagje
In Scrubs hoorde ik trouwens laatst dat de interns daar 4 jaar geneeskunde hadden gestudeerd.. is het systeem daar veel anders (korter?)
Naja je moet ook wel een vrij grote randdebiel zijn wil je de schilklierwerking en hoe de interactie werkt niet snappen...quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:11 schreef pmdomela het volgende:
[..]
Weeee makkie, de vraag is echter niet of het een makkie was maar of ik bij de 70 besten zit natuurlijk.
Hoe is het afgelopen met die doxycycline overdosis een paar dagen terug?quote:
Pffff, een witte jas en een pipetman is het enige wat teltquote:Op woensdag 13 juni 2007 19:35 schreef DDM het volgende:
Haha die TT
Oh ja: en voordat er zich meer mensen melden die witte jassen dragen:
Een witte jas en een stethoscoop onderscheiden ons van de massa.
Hmm, betekend dat ik er volgend jaar weer een hoop terug ga zienquote:Op woensdag 13 juni 2007 16:13 schreef Nuna het volgende:
Dit jaar al bijna 7000 aanmeldingen voor Geneeskunde
Ik denk dat je zo echt populair wordt bij de chicksquote:Op woensdag 13 juni 2007 22:06 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Pffff, een witte jas en een pipetman is het enige wat telt
[..]
Ja dat realiseer ik me ook. Zie ook daarom mijn eerste post in dit topicquote:Op woensdag 13 juni 2007 23:21 schreef Ace1 het volgende:
Die gast van de smaakpolitie had ook een witte jas!
Haha, als je maar weet hoe je hem moet gebruiken, thats all that mattersquote:Op woensdag 13 juni 2007 23:11 schreef DDM het volgende:
[..]
Ik denk dat je zo echt populair wordt bij de chicksMet een pipet in je hand
![]()
![]()
Vergeet je pipet niet mee te nemenquote:Op donderdag 14 juni 2007 18:10 schreef Spyronius het volgende:
Waarschijnlijk studenten assistent bij anatomie voor komend jaar![]()
Nou na vanacht, weet iedereen van mijn pipetkunstenquote:Op donderdag 14 juni 2007 20:14 schreef Nuna het volgende:
[..]
En vergeet niet hoe je hem moet gebruiken, Spyronius
Ja best welquote:Op donderdag 14 juni 2007 18:26 schreef intoxicated het volgende:
Had ik al gemeld dat cardiologie leuk is?![]()
quote:Op maandag 4 juni 2007 11:38 schreef intoxicated het volgende:
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:35 schreef intoxicated het volgende:
quote:Op woensdag 11 april 2007 12:16 schreef intoxicated het volgende:
Dat weet ik, de nieuwe nier zetten ze ergens onderin je buik.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:44 schreef intoxicated het volgende:
Gewoon omdat dat makkelijker is, zeker omdat 'ie er na een jaartje of 5 à 10 toch weer uit moet![]()
De oude blijft meestal trouwens ook zitten![]()
toevallig net NTVG gelezen ?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:38 schreef Repeat het volgende:
Ik zat me laatst af te vragen waarom ze bij niertransplantaties de opening in de buik maken? Volgens mij hadden ze mij altijd verteld dat ze dit via de rug deden
en?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:52 schreef ralfie het volgende:
[..]
toevallig net NTVG gelezen ?
Anyway, afgelopen donderdag mn eerste echte reanimatie gehad. Was wel spannend![]()
Ja, overleden. Was op cardiologie afdeling, had avonddienst dus jah, dan zijn der niet veel mensen. Hoewel, toen ik eenmaal op de kamer was er al minstens 15 man aanwezig. Ik liep met de cardioloog binnen, die het wel leuk leek dat ik me ook even in het zweet werktequote:
Heb je de lever weer links gepalpeerd?quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:57 schreef Kang-He het volgende:
Vandaag stationstoetsen pathologie, lichamelijk onderzoek en medische communicatie gehad.
Pathologie en communicatie ingekopt, lichamelijk onderzoek een voldoende bijelkaar gekloot.
Heb je het nog nodig? Of heb je het al? Aangezien we al weer een paar dagen verder zijn?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:15 schreef darkie_blue het volgende:
Alle als het kan....Kost je maar een paar bytes
Mail kan naar sw237 at hotmail punt com
Heel erg bedankt alvast!
Tsss.... valt me nou weer van je tegen DDM.quote:
Dat zeg ik toch. Maar dan wel rechts in de hals en niet linksquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:56 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Tsss.... valt me nou weer van je tegen DDM.![]()
Iedereen weet dat je die palpeert door achter de zittende patiënt te staan en de hals te palperen terwijl de patiënt slikt![]()
Ja had je maar in Rotterdam moeten studeren.quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:00 schreef intoxicated het volgende:
Ik wil ook een cardio-keuzeblok net zoals Singa![]()
![]()
Heb al die artikels bij iemand gefixed.quote:Op donderdag 21 juni 2007 01:51 schreef DDM het volgende:
[..]
Heb je het nog nodig? Of heb je het al? Aangezien we al weer een paar dagen verder zijn?
Oke mooi zoquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:26 schreef darkie_blue het volgende:
[..]
Heb al die artikels bij iemand gefixed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zoiets hoorde ik laatst van iemand die het over GAS had. Overigens niet in beroepssetting.I used to be schizofrenic, but we're okay now.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:03 schreef gohan16 het volgende:Maar is het dan wel ethisch om het te quoten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zoiets hoorde ik laatst van iemand die het over GAS had. Overigens niet in beroepssetting.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
Nu ben jij er ook bijquote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:16 schreef soylent het volgende:
[..]
Maar is het dan wel ethisch om het te quoten?
Geen cortisol meer. Cortisol is je stresshormoon. Je krijgt dat een soort ziekte van Addison. Ook wordt nu je aldosteron geowned. Dus je krijgt een hyperkaliemie --->ritmestoornissen--->VF. En de laatste stap hoef ik nu uit te leggen hequote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:14 schreef Nuna het volgende:
Hmm, even een vraagje he. In een boek van mij staat dat bij dieren waarbij de bijnierschors is verwijderd, ze doodgaan als ze worden blootgesteld aan stress.
Iemand een idee hoe dit komt?
Ja maar jij vat weer de leken stress opquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:25 schreef Nuna het volgende:
Ja, maar het stresshormoon heb je dan dus niet meer. Ze gaan dus dood vanwege het gebrek aan aldosteron? Dus niet aan het gebrek van cortisol? Dat was meer mijn vraag.
Nee wacht. Gebruik sowieso die CRH nietquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:25 schreef Nuna het volgende:
Ja, maar het stresshormoon heb je dan dus niet meer. Ze gaan dus dood vanwege het gebrek aan aldosteron? Dus niet aan het gebrek van cortisol?
Ik bedoel, ze schieten in de stress. De CRH en ACTH concentratie gaan omhoog, maar doordat de bijnierschors weg is hebben ze geen cortisol. Hoe gaan ze dan dood hierdoor
Het is een klinisch voorbeeld hequote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:41 schreef Nuna het volgende:
En hoe kan je lichaam de stress niet aan dan? Ik bedoel cortisol stimuleert gluconeogenese, lipolyse, afbraak eiwitten in skeletspieren, onderdrukt immuunsysteem, heeft effect op je hersenen, etc.
Bij die dieren gebeurd dat dus niet. Krijgen ze dan een hypoglycaemie oid tijdens die stressreactie
Joh komt goedquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:56 schreef Nuna het volgende:
Over deze pietluttige dingen kan ik dus echt uren over piekeren he.
volgens mij hebben we gewoon al het mogelijke wel besproken in 26 delenquote:Op donderdag 28 juni 2007 17:25 schreef Nuna het volgende:
Wat is het hier trouwens stil. Iedereen druk aan het studeren ofzo?
We zeiden toch dat het niveau omhoog moestquote:Op donderdag 28 juni 2007 18:02 schreef Nuna het volgende:
Hm, right
Oke, hier komt 'ie dan:
Een vrouw van 28 jaar komt bij de huisarts, omdat ze de laatste tijd zo moe is. Ook heeft ze last van onrust en heeft ze hartkloppingen.
Bij onderzoek: pols 108/min, ademhaling: 22, bloeddruk: 148/70 mm Hg. De huisarts valt ook op dat ze een warme vochtige huid heeft en een tremor.
Wat ga je doen?
Primaire hyperthyreoidiequote:Op donderdag 28 juni 2007 18:10 schreef Nuna het volgende:
Niet zo zeuren, DDM. Hier heb je je labwaarden:
T4: 211 nmol/L
FT4: 28pmol/L
TSH < 0,1mE/L
Diagnose?
Hehe half maar?quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:20 schreef Nuna het volgende:
Hmm, half goedTrouwens, van die tremor snap ik niet
.
Morbus Gravesquote:Op donderdag 28 juni 2007 18:26 schreef Nuna het volgende:
Haha hint: ze heeft ook nog een exoftalmie..
Ehm, weet ik veel. Trillende handen bij het handenschudden oid.
Dat is waar, maar toch. Ik citeer uit Kumar: ''Graves' disease is the most common cause of hyperthyroidism (..) ''quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:44 schreef DDM het volgende:
[..]
Morbus GravesMaar dat kon ik niet opmaken uit je gegevens
Vanzelfsprekendquote:Met sjaakies bedoel ik uiteraard oudere jaars geneeskundestudenten. Jij bent vrijgesproken
Ja dat is zoquote:Op donderdag 28 juni 2007 18:49 schreef Nuna het volgende:
[..]
Dat is waar, maar toch. Ik citeer uit Kumar: ''Graves' disease is the most common cause of hyperthyroidism (..) ''
[..]
Hahaquote:Op donderdag 28 juni 2007 18:51 schreef Nuna het volgende:
Goh, nu is mijn SOG-gedrag toch nog redelijk relevant voor mijn tentamen van morgen.
Ben je al door de decentrale loting voor dit topic heen dan?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:19 schreef MediciBR het volgende:
Vandaag gehoord dat ik decentraal ben toegelaten!
Volgend jaar kom ik dit topic onveilig maken
Waar ben je toegelaten eigenlijk?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:19 schreef MediciBR het volgende:
Ik helaas niet, nummer 91 van de 140 (UVA)quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:19 schreef MediciBR het volgende:
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:52 schreef Kang-He het volgende:
Ik dacht dat je niet gelijkgesteld wilde worden met alle anderen.
Ongeveer 4 maanden. De arts heeft de Thyrax gegeven volgens de standaard doseerdosis. Dat is het nietquote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:47 schreef gohan16 het volgende:
Hoelang loopt hij al met de klachten rond? Dat de arts de thyrax niet heeft op laten bouwen ligt erg vor de hand en is het niet.. (zou een saaie house aflevering zijn)
PS: is er nog wat gevonden bij het onderzoek van zijn huis?
Heel goed. Maar een deel van de vraag is hoe hij dan opeens aan de crise komt.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:35 schreef intoxicated het volgende:
Addisoncrise. Internist had eerst de status van de HPA-as moeten bepalen en zonodig moeten starten met steroïden voordat hij thyrax gaf.
Ja bijna. Er is geen herstel van de bijnierschorsfunctie. Deze persoon heeft een (pan)hypopituitarisme. In de loop van de maanden is zijn bijnierschorsfunctie achteruit gegaan. Maar hij had nog wel een reserve. Door de hypothyreoidie neemt het metabolisme van je bijnierschorshormonen namelijk ook af. Hij had anamnestisch ook geen klachten van een insufficientie. Als je op Thyrax wordt gezet dan neemt het metabolisme van de bijnierschorshormonen ook toe. Dus je schiet acuut in een crise. Daarom is het belangrijk dat alvorens je begint met Thyrax de status van je bijnierschors-as te checken.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:28 schreef gohan16 het volgende:
Onder invloed van T4/T3 neemt het metabolisme sneller toe dan het herstel van de bijnierschorsfunctie, waardoor er een Addison crisis kan optreden.
Hahaquote:Op zondag 1 juli 2007 13:07 schreef Nuna het volgende:
Ik zie het al voor me, DDM tegen een patient: ''Nee, uw kleine hersenen zijn alleen maar geowned. Vandaar dat uw coordinatie ook geowned is en u een beetje raar loopt.''
Lotingsuitslagdag vandaag?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:25 schreef Spyronius het volgende:
En het is vrijdag en niet heel fokkers zijn ingeloot blijkbaar, ach ja, ik ook niet, maar heb dan ook niet meer mee gedaan.
Welkomquote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:47 schreef Heinekenner het volgende:
Heeuu!
ingelote studentGeneeskunde EUR meldt zich!
Ja inderdaad,quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:30 schreef elby1988 het volgende:
nog iets.. .De site van de ib-groep is echt schandalig! 10 voor 5 ik inloggen.. kreeg ik NIETS te zien.. Geen uitslag. oid.. Met mij nog vele andere!.. Dus even bellen,, en toen kreeg ik het goede nieuws dat ik geselecteerd was voor Leiden (ja,, zo zei hij het;) )
Gelukkig is die van mij wel goedgekeurdquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:38 schreef Nuna het volgende:
[..]
Voordat je in dit topic mag posten moet je eerst je avatar maar eens veranderen
Als je hem niet stiekem gejat hebt van Sport_Life keur ik hem wel goedquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:38 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Gelukkig is die van mij wel goedgekeurd![]()
Puik! Nog meer leydsche studentenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:30 schreef elby1988 het volgende:
Jaaaa:D Mensen! ik hoor er nu ook bij.. na een jaar BMW te hebben MOETEN doen mag ik nu eindelij kgeneeskunde studeren in leiden!
.. Rondje van mij!
Oja,,, Vrijdag de 13e is echt geweldig!
nog iets.. .De site van de ib-groep is echt schandalig! 10 voor 5 ik inloggen.. kreeg ik NIETS te zien.. Geen uitslag. oid.. Met mij nog vele andere!.. Dus even bellen,, en toen kreeg ik het goede nieuws dat ik geselecteerd was voor Leiden (ja,, zo zei hij het;) )
Hij is goed gekeurd hoorquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:38 schreef Nuna het volgende:
[..]
quote:
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:38 schreef Nuna het volgende:
[..]
quote:
Nuna heeft hier recht van spreken. Zij is immers geneeskundestudent. Spyronius niet.quote:
Niet zo over je heen laten lopen hequote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:00 schreef Crazykill het volgende:
Waarom niet
ff een andere zoeken dan maar
Gooi jij mij eens in de openingspost.. ik wil er nu ook ècht bijhoren ookquote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:34 schreef intoxicated het volgende:
Indeed. Matig tegengas geven werkt veelal in je voordeel als co![]()
Waar heb je BMW gedaan?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:07 schreef elby1988 het volgende:
Ah ok,, ben er geen held mee, maar hoop dat het goed is gelukt
Nog tips voor mensen die in een groot zwart gat springen?.. Vorig jaar bij BMW was het nogal laksheid,, moet soweiso wel veranderen nu denk ik
.. Najah, na 1 keer uitgeloot te zijn is de motivatie er echt wel
Heb ik voordat ik in utrecht zat nog 1 week gezeten, was het nu echt veel met planten enzo?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:24 schreef elby1988 het volgende:
Op de UVA,, eerste jaartje.. jij ook?
edit: O wacht,, utrecht zie ik.. ja,, ik was uitgeloot voor geneeskunde.. dus moest haast wel voor adam.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:25 schreef Crazykill het volgende:
Wtf
xs.to heeft zomaar mijn avatar van hun server weggehaald![]()
Joah.. eerste half jaar wat planten (viel mee) wel erg veel diere. Heel het dierenrijk voorbij zien komen!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:35 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Heb ik voordat ik in utrecht zat nog 1 week gezeten, was het nu echt veel met planten enzo?
Damn, ik dacht dat je speciaal voor mij je avatar had weggehaaldquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:25 schreef Crazykill het volgende:
Wtf
xs.to heeft zomaar mijn avatar van hun server weggehaald![]()
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:45 schreef Nuna het volgende:
[..]
Damn, ik dacht dat je speciaal voor mij je avatar had weggehaald![]()
quote:xs.to is a web hosting service. Use as your main host or combined with your cheap hosting provider.
For maximum speed we are using dedicated servers with fast and redundant internet connectivity.
Upload is disabled for account 1158772481197239987489xxx. Check our FAQs for more information.
Nou dacht ik overwegend positief over de EUR, maar als jullie zulke kapsones krijgen dan verandert dat natuurlijk snelquote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:47 schreef Singa het volgende:
GOED ZO, meer mensen van de EUR, blijf ook vooral in dit topic, kunnen we die Leidenaren ten minste een beetje het hoofd bieden.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
We kunnen jou zotezien feliciteren met een extra jaartje dat je aan je algemene ontwikkeling kan besteden?quote:Op maandag 16 juli 2007 12:52 schreef soylent het volgende:
Gefeli (#*^!#!*(@^3
Oh nee, die tijd is allang voorbij... Twee keer uitgeloot met m'n 8 gemiddeldquote:Op maandag 16 juli 2007 13:26 schreef intoxicated het volgende:
[..]
We kunnen jou zotezien feliciteren met een extra jaartje dat je aan je algemene ontwikkeling kan besteden?![]()
Dat is interresantquote:Op maandag 16 juli 2007 14:13 schreef soylent het volgende:
[..]
Oh nee, die tijd is allang voorbij... Twee keer uitgeloot met m'n 8 gemiddeldToen heb ik maar van m'n hobby m'n werk gemaakt.
Dat is nu zo jaquote:Op maandag 16 juli 2007 16:11 schreef Heinekenner het volgende:
[..]
Dat is interresant, zeker omdat je bij een 8 (of hoger) gemiddeld niet mee hoeft te doen aan lotingen en je gelijk ingeloot behoort te zijn.
Hmm mocht je chirurg willen worden, dan was je al bijna met pensioen als je klaar wasquote:Op maandag 16 juli 2007 16:29 schreef soylent het volgende:
[..]
Dat is nu zo jaMaar in mijn tijd nog niet. Ik ben alweer eind 20
![]()
Sletten. Beetje uitgelote mensjes voortrekkenquote:Server niet gevonden
Firefox kan de server op www.helpikbeningeloot.nl niet vinden.
* Controleer het adres op typefouten zoals
ww.voorbeeld.com in plaats van
www.voorbeeld.com
* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt
laden.
* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk beveiligd is door een firewall of proxyserver.
Dat ook weer niet, maar er is een goed oncoloog aan me verloren gegaan, denk ikquote:Op maandag 16 juli 2007 16:59 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Hmm mocht je chirurg willen worden, dan was je al bijna met pensioen als je klaar was
totale onzin idd, maarja sommige mensen gaan ook onder narcose bij de tandarts omdat ze daar band voor zijnquote:Op maandag 16 juli 2007 22:41 schreef intoxicated het volgende:
bloedprikken dmv van roesje, waar kan dat?
Iemand hier ooit iets over gehoord? 'k Mag toch hopen dat er geen klinieken in NL zijn die dit echt doen...
Die gast is al jarenlang zo ongefundeerd, zwart-wit en vooral schreeuwerig bezig. Moet je eens in NWS of POL kijken, enige wat ie kan is zeiken op Nederlandquote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:54 schreef DDM het volgende:
Jeetje die StefanP uit het topic Bijna 8000 studenten dit jaar uitgeloot spoort echt niet
Wat een frustraties. En dan beweert hij nog dat niemand kan oordelen over zijn sociale vaardigheden. Kom op zeg. Je zal maar zo een arts hebben als patient. Echt, die hele frontale kwab ligt er bij hem uit.
En even voor onze geneeskundestudenten is spé:
Wat is een frontaal syndroom?
Frontaal syndroom is de naam die wordt gegeven aan een groep verschijnselen die we waarnemen bij mensen met een beschadiging in het voorste deel van de hersenen. Deze frontaal kwab beslaat meer dan eenderde van de grote hersenen. Hoewel er nog veel vragen zijn over de functie van de frontaal kwab is wel duidelijk dat het een belangrijke rol speelt bij gedrag dat we als typisch menselijk beschouwen. Het gaat daarbij om het organiseren en het afstemmen van het gedrag.
Wat zijn de symptomen?
Er zijn twee groepen verschijnselen die we kunnen waarnemen bij het frontaal syndroom. Allereerst zijn er de veranderingen in de persoonlijkheid van de patiënt. De familie en andere bekenden ervaren de persoon als sterk veranderd in zijn doen en laten, als een ander mens. Het kan een verandering zijn in de richting van traagheid, initiatiefloosheid en onverschilligheid. Het tegenovergestelde zie je ook in de vorm van kinderlijk gedrag, onnatuurlijk vrolijke stemming en geen rekening houden met de gangbare omgangsvormen. Impulsiviteit en ontremdheid leiden regelmatig tot conflicten met de omgeving. De patiënt is veel minder in staat zich aan te passen aan veranderende omstandigheden.
I rest my case![]()
* checkt postgeschiedenisquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:05 schreef intoxicated het volgende:
Repeat! Jij vuile landverrader!
Een beetje de exclusiviteit van onze kennis te grabbel gooien. En ja, je weet best wat ik bedoel![]()
Ben ik het niet mee eens, ik vind overigens wel dat de hoeveelheid mensen die toegelaten wordt tot de opleiding nog wel minder mag, maar ik vind het systeem van decentrale selectie wel beter, volgens mij heb je dan meer gemotiveerde studenten dan nu, nu zitten er nog teveel tussen die niet weten wat ze willen worden en dan maar geneeskunde gaan doen en zo blijven mensen die het echt graag willen worden uitgesloten.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:00 schreef Wuder het volgende:
Ik ben trouwens wel tevreden met de selectie methode van nu. Ik vind het ook nutteloos dat iedereen toegelaat moet worden voor de studie geneeskunde. We hebben nu al teveel artsen!
huh?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:05 schreef intoxicated het volgende:
Repeat! Jij vuile landverrader!
Een beetje de exclusiviteit van onze kennis te grabbel gooien. En ja, je weet best wat ik bedoel![]()
Heb je nog het origineel? Zo ja, kan je gewoon langs je school daarmee gaan en een aantal nieuwe gewaardborgde kopieen laten maken en anders moet je even de universiteit opbellen en vragen wanneer de uiterste datum is dat je dat kopie moet afgeven, vaak is je oude school dan ook weer open.quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:16 schreef elby1988 het volgende:
Ok mensen, ik ga mij inschrijven.. Eerste probleem: Geen gewaarmerkt kopie meer van mijn diploma :/.. Ik had er wel een paar.. maar die heb ik vorig jaar allemaal verbruikt.. Iemand enig idee waar ik dat kan laten doen? bij de gemeente of mijn oude school? ik verwacht nl niet dat daar nog iemand is...
Nop, dat niet,, maar moet ook nog wat zooi uit bevolkingsregister hebben... daarvoor moet ik wel neem ik aan.. (hoop ik!quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:46 schreef Repeat het volgende:
Ik denk dat het maken van een gewaarmerkte kopie niet gedaan hoeft te worden in de plaats waar je ingeschreven staat hoor
NEE :| Wil je nu zeggen dat ik voor niets naar adam ben gereisd? grr...quote:Op woensdag 18 juli 2007 22:16 schreef intoxicated het volgende:
Geboorteregister kan alleen in je geboorteplaats, erg annoying maar het is niet anders![]()
Of naja, voor 30 euro wilden ze het ook per post toesturen
Er staat toch een kopie van de ID, paspoort OF uitstreksel basisadministratie persoongegevens... Dus alleen een kopie van je ID voldoet toch.quote:Op woensdag 18 juli 2007 22:59 schreef elby1988 het volgende:
[..]
NEE :| Wil je nu zeggen dat ik voor niets naar adam ben gereisd? grr...
O ik moet een: Uittrekselgemeentelijke basisadministratie persoongegevens. Dat is neem ik aan dan weer net iets anders...?
quote:Om je definitief in te kunnen schrijven hebben we een kopie paspoort, kopie identiteitskaart of uittreksel Gemeentelijke Basisadministratie nodig. Stuur het document op naar: Erasmus Universiteit, Afdeling CBI, kamer AT-06, Antwoordnummer 2791, 3000 VB Rotterdam. Voorkom vertraging inschrijving. Stuur de stukken voorzien van studentnummer zo snel mogelijk op en houd de status van de inschrijving via Studielink in de gaten.
Ooo okquote:Op woensdag 18 juli 2007 23:10 schreef elby1988 het volgende:
Het gaat naar de uni van Leiden.. Er staat letterlijk:
Uittreksel Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens en een kopie van een geldig Nederlands pasppoort of een kopie van een geldig Nederlands identiteitskaart
Einduitslag? Die heb ik allang?quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:40 schreef Repeat het volgende:
Wanneer zou die einduitslag van de vgt eens komen ?
Nijmegenquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:23 schreef MaxC het volgende:
Ik ben nu in Groningen geplaatst, maar ik zit nog echt te twijfelen.
Nijmegen spreekt mij ook ontzettend aan, beide steden hebben veel charme. Ook de meeloopdagen vond ik allebei tof. Ik sprak al wat mensen die wel wouden ruilen.
Iemand tips of ervaringen?
Volgens mij was Nijmegen nogal christelijk ingesteld met hun doen en laten, dus dat moet je ook maar liggen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:23 schreef MaxC het volgende:
Ik ben nu in Groningen geplaatst, maar ik zit nog echt te twijfelen.
Nijmegen spreekt mij ook ontzettend aan, beide steden hebben veel charme. Ook de meeloopdagen vond ik allebei tof. Ik sprak al wat mensen die wel wouden ruilen.
Iemand tips of ervaringen?
Daar heb ik echt nog helemaal niets van gemerkt hoorquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:33 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Volgens mij was Nijmegen nogal christelijk ingesteld met hun doen en laten, dus dat moet je ook maar liggen.
Ach jij bent al gebrainwashedquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:45 schreef Nuna het volgende:
[..]
Daar heb ik echt nog helemaal niets van gemerkt hoor.
Keuze gemaakt --> Groningenquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:33 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Volgens mij was Nijmegen nogal christelijk ingesteld met hun doen en laten, dus dat moet je ook maar liggen.
Goh, niet?quote:
Ja vast, maar het doorgeven van de cijfers in je cijferkijksysteem doet je uni toch echt zelf. Het nakijken kan dan wel gelijk gebeuren, moeten ze het nog wel doorgeven aan de studenten. En daar zijn ze langzaaam meequote:Op donderdag 19 juli 2007 19:17 schreef Nuna het volgende:
[..]
Goh, niet?
Maar ik dacht dat die dingen allemaal tegelijk verwerkt worden.. En niet per universiteit verschillend.
quote:Op maandag 23 juli 2007 00:49 schreef intoxicated het volgende:
Wat zie ik nou toch, Nuna doet mee aan de GNK-beats-BW jihad!
http://fotoboek.fok.nl/user/72343/75/25#1418214![]()
Wie moet er dan ook de 4e vgt doen?quote:
Ik heb ze allang binnen, dat weet ik ook wel, maar ik wil de officiele uitslag nou wel eens zien jaquote:Op donderdag 26 juli 2007 18:03 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Wie moet er dan ook de 4e vgt doen?![]()
![]()
Bij ons is het zelfs verplichtquote:Op donderdag 26 juli 2007 18:03 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Wie moet er dan ook de 4e vgt doen?![]()
![]()
Even ter verduidelijking: BMW is bijna gelijk aan GNK in het eerste jaarquote:Op 23-07-2007 10:00 schreef Spyronius
Ach altijd leuk van die geneeskunde studenten die denken dat ze een volwaardige universitaire opleiding doen, terwijl het niets anders is dan een veredelde hbo opleiding
BMW kan ook niet aan geneeskunde tippen want dan zou het qua moeilijkheidsgraad ver omlaag moeten![]()
Even ter verduidelijking: Niet hier in Utrechtquote:Op zondag 29 juli 2007 22:35 schreef Nuna het volgende:
[..]
Even ter verduidelijking: BMW is bijna gelijk aan GNK in het eerste jaar![]()
Ik kom naarrrrr utrechtquote:Op maandag 30 juli 2007 08:46 schreef Spyronius het volgende:
Even ter verduidelijking: Niet hier in Utrecht
Hebben we jou weer met je BMWquote:
Hoe staat het ondertussen met de dokterscarriere? Hoe is het afgelopen met je sollicitatie voor interne?quote:
Dat valt me ook niet tegen. Ga je er werken met de intentie om volgend jaar dan aios te worden?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:39 schreef Asclepius het volgende:
Ik heb vandaag mijn contract getekend, per 1-9 aan het werk als ANIOS interne geneeskunde![]()
Het salaris valt me zeer mee!
Volgens de CAO in FWG 64-0 --> 2837 bruto per maand (uitgaande van 36 uur). Wij werken op papier 38 uur, dus dat loon wordt naar rato verhoogd. Tel daarbij op 8,5% onregelmatigheidstoeslag en dat zit je op 3250 euro per maand.
Daarnaast nog 8% vakantiegeld, 5% eindejaarsuitkering en zo'n 50 euro reiskostenvergoeding per maand.
Succes!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:39 schreef Asclepius het volgende:
Ik heb vandaag mijn contract getekend, per 1-9 aan het werk als ANIOS interne geneeskunde![]()
Het salaris valt me zeer mee!
Volgens de CAO in FWG 64-0 --> 2837 bruto per maand (uitgaande van 36 uur). Wij werken op papier 38 uur, dus dat loon wordt naar rato verhoogd. Tel daarbij op 8,5% onregelmatigheidstoeslag en dat zit je op 3250 euro per maand.
Daarnaast nog 8% vakantiegeld, 5% eindejaarsuitkering en zo'n 50 euro reiskostenvergoeding per maand.
In Nijmegen al een tijdquote:
graag gedaanquote:Op zondag 5 augustus 2007 22:13 schreef Kang-He het volgende:
Net maar eens mijn herinschrijving geregeld na het lezen van je bericht.
Not yetquote:Op zondag 5 augustus 2007 17:50 schreef Repeat het volgende:
Iemand al zn inschrijvingsbewijs voor het nieuwe jaar gehad (voor leiden)?
gieren zijn het he, als je in termijnen wilt betalen kost het je ineens 15e administratiekosten ofzoquote:Op maandag 6 augustus 2007 23:55 schreef Heinekenner het volgende:
Ik kreeg zondag een mailtje van het Erasmus dat het is tijd wordt om door te geven hoe ik ga betalen.
Die collegekaart ga ik dus over ongeveer 2 weken pas ontvangen lijkt mij.
vraag ik me ook af. zit met hetzelfde. Maar volgens mij kunnen ze geen punten terughalen hoorquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:08 schreef Hoolaa het volgende:
heb ff een vraagje over de VGT. heb afgelopen jaar vgt2 en 3 gehaald terwijl ik nu aan jaar 3 ga beginnen. heb de punten wel binnen maar hoorde van de studie adviseur dat hij maar een jaar geldig is. worden je punten nu terggetrokken als ik in jaar3 geen vgt haal?
YIEAAH!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:23 schreef intoxicated het volgende:
Oh wacht, dat domme geprinte cijferoverzichtje wat je ook gewoon op U-Twist kon zien![]()
Ja opzich is wel bijna iedereen lid ja, alleen al om de korting die je op boeken krijgt. Ik ben niet mee naar dat kamp geweest toen, want daarvoor was de KEI-week en ik was echt helemaal dood en had het even gehad met introducties (jaar daarvoor ook al eentje gehad omdat ik uitgeloot was). Maar ja, je leert er wel veel mensen kennen natuurlijk en iedereen die ik ken en die er geweest was, vond het helemaal super.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:15 schreef MaxC het volgende:
Ik krijg net een hele stapel papieren van de Panacea. Is echt 99% van de Geneeskunde-studenten in Groningen daarvan lid?
Verder vind ik normaal introkampen altijd erg leuk, maar volgens mij is het programma en boekje gemaakt voor 12-jarigen bij GeneeskundeHeeft iemand hieruit Groningen dit ook gedaan?
Ach ik ga wel, lekker bier drinken en mijn (vrouwlijke) mede-studenten leren kennen![]()
5e-jaars meldt.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:35 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Gooi jij mij eens in de openingspost.. ik wil er nu ook ècht bijhoren ook![]()
Wel grappig dat niemand op de uva zit.. Lekker ongeregeld zooitje daar ook trouwens!![]()
Welke uni?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:01 schreef Kantar het volgende:
*meldt zich als aankomend eerstejaars![]()
Woei, whiskyquote:
J&B met ijs.quote:
dkquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:45 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
J&B met ijs.
Ik hoorde trouwens van mijn decaan dat dr. dk. wordt, om misverstanden te voorkomen.
Je titelatuur. Om onderscheid te kunnen maken in gepromoveerde en niet-gepromoveerde dokters.quote:
Heel veel artsenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:52 schreef Kang-He het volgende:
Wie gebruikt er in Nederland dan de afkorting dr. voor een (niet gepromoveerde) arts?
In wetenschappelijke literatuur is dr. nog gewoon de status quo. En waarom een patiënt onnodig verwarren met M.D.? Op je naambordje staat toch gewoon dr.? Of dk. dus.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:29 schreef Repeat het volgende:
[..]
Heel veel artsen
Overigens lijkt dk. me wel een bizarre titel. En ik denk ook niet dat ze zomaar een nieuwe titel invoeren, zeker nu ze over zijn naar het BaMa stelsel, dan is zoiets als dk. toch al achterhaald, hiervoor heeft men nu toch de M.D. ?
Tot voorkort wel. Maar ze zijn nu toch juist alles aan het omgooien naar het amerikaanse systeem. In pubmed staan overigens helemaal geen titels, om maar eens wat te noemen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:34 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
In wetenschappelijke literatuur is dr. nog gewoon de status quo. En waarom een patiënt onnodig verwarren met M.D.? Op je naambordje staat toch gewoon dr.? Of dk. dus.
Het zou mij als patiënt nogal boeien of m'n specialist gepromoveerd is, ja. De geneeskunde gaat op bepaalde punten toch steeds meer naar super-specialisatie toe.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:38 schreef Repeat het volgende:
[..]
Tot voorkort wel. Maar ze zijn nu toch juist alles aan het omgooien naar het amerikaanse systeem.
Overigens denk je dat dk niet verwarring is naar de patienten toe? Wat zal hem/haar het boeien of zijn arts gepromoveerd is of niet...
En een gepromoveerde arts is beter? Je kan al promoveren op een vragenlijst welke je rondstuurt aan huisartsen. Volgens mij is dit ook aan inflatie onderhevig.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:40 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Het zou mij als patiënt nogal boeien of m'n specialist gepromoveerd is, ja. De geneeskunde gaat op bepaalde punten toch steeds meer naar super-specialisatie toe.
Dat klopt wel ja, tenminste dat had ik begrepen tijdens de excursie op Harvard Medical.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:44 schreef Repeat het volgende:
[..]
En een gepromoveerde arts is beter? Je kan al promoveren op een vragenlijst welke je rondstuurt aan huisartsen. Volgens mij is dit ook aan inflatie onderhevig.
Anders voorbeeld: in de VS (ja daar kick ik op) zijn gepromoveerde artsen een uitzondering. Zelfs professoren op universiteiten, dus ik denk niet dat je dit zomaar kunt koppelen aan kwaliteit
Nouja, ik vind het niet nodig, wij verschillen gewoon van meningquote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:49 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dat klopt wel ja, tenminste dat had ik begrepen tijdens de excursie op Harvard Medical.
Maar ik been geen promotie-fetisjist, het lijkt mij voor bepaalde groepen patiënten beter om een arts met wat specialistischere kennis te hebben, zoals een gepromoveerde reumatoloog. Binnen neurologie, de richting die ik wrs. ga kiezen, word promoveren ook wel als een pré gezien. En dan lijkt het me voor leken wel zo handig dat de titelatuur transparanter is, zodat patiënten zelf kunnen vergelijken.
Daar doe je dan 4 jaar overquote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:44 schreef Repeat het volgende:
[..]
En een gepromoveerde arts is beter? Je kan al promoveren op een vragenlijst welke je rondstuurt aan huisartsen. Volgens mij is dit ook aan inflatie onderhevig.
Voor een doctor is dr. gangbaar ja, maar niet voor een ongepromoveerde arts, nooit geweest. Het is zelfs strafbaar om dr. te gebruiken als drs., er staat zeker geen dr. voor de naam van een drs. Vaak zie je achter de naam 'arts'/'longarts'/'chirurg'/'dermatoloog' whatever... duidelijk zat zo.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:34 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
In wetenschappelijke literatuur is dr. nog gewoon de status quo. En waarom een patiënt onnodig verwarren met M.D.? Op je naambordje staat toch gewoon dr.? Of dk. dus.
Of nog (veel) langer als je het naast je specialisatie doet oid.quote:
Goedzo!quote:
Ehm, nu misschien?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:47 schreef Heinekenner het volgende:
Iemand al trouwens een idee wanneer ik moet gaan denken aan het bestellen van boeken?![]()
Er zijn nogal wat huisartsen en de gemiddelde arts en computersquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:31 schreef Kang-He het volgende:
Ik bedoelde meer dat je 4 jaar doet over een vragenlijst.
doe ik denk ik ook niet, hou ik geld over voor wat mjotooos me dunktquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 01:21 schreef Singa het volgende:
Ik ga maar eens voor de grap geen boeken bestellen dit jaar... spaar ik eens wat geld uit...
wtf, vandaag een brief dat ik 1 boek moet kopen. Daar gaan mn mojito'squote:Op zaterdag 18 augustus 2007 03:49 schreef Repeat het volgende:
[..]
doe ik denk ik ook niet, hou ik geld over voor wat mjotooos me dunktD:
ahah lekker zeg jeweet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |