abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juli 2007 @ 08:03:13 #101
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_51511871
quote:
Op maandag 16 juli 2007 07:27 schreef StefanP het volgende:

[..]

Omdat dat ongetwijfeld discriminatie zou zijn in Nederland. Triest, maar waar. Vergeet niet dat in Nederland iedereen gelijk is, dat presteren verboden is en dat iedereen die boven het maaiveld uitsteekt een gewild doel is om neergesabeld te worden door de grijze, jaloerse, gefrustreerde massa.
-----------
Volgens Wikipedia:
Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis; in die context wordt onder discriminatie verstaan: "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen". Bij de vraag of het maken van onderscheid tussen mensen discriminatoir is, is het van belang om na te gaan of gelijke gevallen ook gelijk behandeld worden.
-----------

Tja, is hier sprake van discriminatie?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_51514954
quote:

[..]

Omdat dat ongetwijfeld discriminatie zou zijn in Nederland. Triest, maar waar. Vergeet niet dat in Nederland iedereen gelijk is, dat presteren verboden is en dat iedereen die boven het maaiveld uitsteekt een gewild doel is om neergesabeld te worden door de grijze, jaloerse, gefrustreerde massa.
Frustration-allert
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_51517198
quote:
Op maandag 16 juli 2007 02:39 schreef StefanP het volgende:
Gelukkig trek ik me weinig aan van amateurpsychologen. Je voelt je zeker aangesproken omdat je met je waardeloze cijferlijstje toch ingeloot bent? Ja, prachtig systeem, die loting. Voor je het weet ben je verplicht om gebruik te maken van de diensten van een arts die te dom was om hoger dan een 6,4 te kunnen scoren op het VWO.
Ja die reactie verwachtte ik al Maar die vlieger gaat niet op. Ik ben met een prima cijferlijst ingeloot. Zelfs in 1 keer
Maar mensen als jij mogen m.i. eens geen arts worden. Met zo een karakter. Een goede arts ben je niet alleen door goede kennis te bezitten. Je moet ook goede sociale vaardigheden hebben. En damn die mis jij echt. Ga lekker emigreren joh. Adios

En laat echt die CT-brein maken. Een gratis tip. Met behoud van je no-claim.
pi_51517315
quote:
Op maandag 16 juli 2007 05:38 schreef Demophon het volgende:

[..]

Idd, heel vreemd! Een systeem gebaseerd naast cijfers ook op de bingoloterij Is gewoon een idioot systeem. Nogmaals, waarom niet een systeem waarbij bij 100 plaatsen gewoon de beste 100 (met hoogste cijfers) worden toegelaten?
Omdat enkel je cijfertjes op het VWO niets zeggen over de vraag of je een goede tandsarts of chirurg kan worden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51517320
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:07 schreef DDM het volgende:

[..]

Ja die reactie verwachtte ik al Maar die vlieger gaat niet op. Ik ben met een prima cijferlijst ingeloot. Zelfs in 1 keer
Maar mensen als jij mogen m.i. eens geen arts worden. Met zo een karakter. Een goede arts ben je niet alleen door goede kennis te bezitten. Je moet ook goede sociale vaardigheden hebben. En damn die mis jij echt. Ga lekker emigreren joh. Adios

Mijn mening inderdaad en StefanP woont al in Amerika
pi_51517431
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:12 schreef EricT het volgende:

[..]

Mijn mening inderdaad en StefanP woont al in Amerika
Damn dat is echt goed nieuws dan
Gelukkig.
pi_51517683
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:15 schreef DDM het volgende:

[..]

Damn dat is echt goed nieuws dan
Gelukkig.
Dus denk dat die gratis CT-scan met behoud van no-claim er niet inzit voor StefanP, zo geweldig is de gezondheidszorg in Amerika namelijk niet
pi_51518169
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:22 schreef EricT het volgende:

[..]

Dus denk dat die gratis CT-scan met behoud van no-claim er niet inzit voor StefanP, zo geweldig is de gezondheidszorg in Amerika namelijk niet
Haha
Ja dat is zo
pi_51522554
quote:

[..]

We selecteren toch al? Met je VMBO kom je niet binnen bij geneeskunde. Het enige wat jij voorstaat is dus een aanscherping van de selectie (op cijfers), het is niet alsof je een radicaal andere benadering voorstaat.
  maandag 16 juli 2007 @ 16:39:46 #110
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_51526180
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:53 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

We selecteren toch al? Met je VMBO kom je niet binnen bij geneeskunde. Het enige wat jij voorstaat is dus een aanscherping van de selectie (op cijfers), het is niet alsof je een radicaal andere benadering voorstaat.
Daarnaast is de kans dat je ingeloot wordt ook groter als je een hoger gemiddelde hebt.

Verder vind ik dit syteem goed. Jezelf ontwikkelen doe je op het WO, niet op het VWO. Ik geloof niet dat een dokter met een 8 gemiddeld op z'n VWO capabeler is dan iemand met een 7 gemiddeld.
2000 light years from home
  maandag 16 juli 2007 @ 22:02:21 #111
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_51537683
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Omdat enkel je cijfertjes op het VWO niets zeggen over de vraag of je een goede tandsarts of chirurg kan worden.
Yeah, that makes sense! De loterij is dus blijkbaar wel een goed systeem om te bepalen wie wel een goede tandsarts of chirurg wordt!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_51539453
De discussie in dit topic bewijst maar weer dat je geen VWO gedaan hoeft te hebben om slim te zijn. Je kunt dan alleen maar goed feiten onthouden en deze daarna weer opschrijven.
Fingerspitzgefühl
pi_51540158
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:41 schreef ForumGek het volgende:
Je kunt dan alleen maar goed feiten onthouden en deze daarna weer opschrijven.
Dat geldt misschien voor de alfa richtingen, bij een beta richting leer je je helemaal gek en haal je nog een onvoldoende.
pi_51541387
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat geldt misschien voor de alfa richtingen, bij een beta richting leer je je helemaal gek en haal je nog een onvoldoende.
Ik heb me laten vertellen dat je bij bv wiskunde zonder het boek in te kijken een voldoende kunt halen, gewoon op basis van inzicht. Dat gaat je bij tal van andere studies (waaronder de alfahoek) niet lukken, juist omdat het daar niet alleen om inzicht gaat.
pi_51541465
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:02 schreef Demophon het volgende:

[..]

Yeah, that makes sense! De loterij is dus blijkbaar wel een goed systeem om te bepalen wie wel een goede tandsarts of chirurg wordt!
Je gaat er wederom weer vanuit dat iemand met hoge cijfers op het VWO een betere arts is dan iemand met wat minder goede cijfers. Dat is een onbewezen aanname.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 02:43:43 #116
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_51546373
Misschien worden studenten massaal uitgeloot, omdat sommigen elkaar na-apen ofzo?

In ieder geval moet je een anonieme studie zoeken om zo min mogelijk vertraging op te lopen.
pi_51546412
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 10:43 schreef Nuna het volgende:

[..]

Denk maar aan Geneeskunde, Tandheelkunde, Fysiotherapie, Criminologie, etc.
Criminologie !
Masculine
  dinsdag 17 juli 2007 @ 03:06:39 #118
46960 StefanP
polemicist
pi_51546638
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:07 schreef DDM het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat zou ik ook beweren. Ach, 'prima' is in de ogen van sommigen natuurlijk al een zes komma vier. Je bent nog te dom om correct Nederlands te kunnen schrijven.

Verder zoek je het maar uit met je commentaar. Ik hoor jou nog wel eens piepen als je tot twee keer toe uitgeloot bent voor een studie waar je al vijf jaar naar vooruit kijkt, ten faveure van een of andere sukkel met een zesje die zich voor de lol voor tandheelkunde inschrijft. 'Mogen geen arts worden.' Wat beeld je je wel niet in, eikel? Je moet dat eens persoonlijk zeggen, dan kun je die scan daarna zelf wel laten maken. De ironie dat jij het lef hebt om 'sociale vaardigheden' te noemen terwijl je zelf geen greintje empathie in je hebt... wat was dat ook alweer? Juist. Psychopathie.

Ik ben overigens al geemigreerd. Tot noot meer ziens. Zoek het maar uit in je trieste landje waar dombo's toegelaten worden tot belangrijke studies en waar andere dombo's dat goedkeuren. Jij behoort blijkbaar tot beide categorieën.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_51546645
quote:
Op maandag 16 juli 2007 23:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat je bij bv wiskunde zonder het boek in te kijken een voldoende kunt halen, gewoon op basis van inzicht.
Als je er goed in bent (lees: zekere mate van intresse en talent) kan dat zeker, maar dat zijn ook precies de leerlingen die niet leren maar begrijpen. De leerlingen die slechte cijfers halen hebben meestal 4 dagen zitten stampen om al die variaties en nuances die je in een berekening kunt maken in hun hoofd te hebben, maar vervolgens worden net de vragen gesteld die je niet geleerd hebt waardoor je alsnog een onvoldoende haalt.

Ik ben ook niet degene die zegt dat exacte vakken moeilijk zijn, doorgrond het principe en je hoeft er niks meer aan te doen. En het enige wat je in een les doet is sommen maken. Ik heb het nooit gesnapt dat mensen beta-vakken moeilijk vinden. Kennelijk ontberen veel mensen het vermogen systematiek volledig te doorgronden.
quote:
Dat gaat je bij tal van andere studies (waaronder de alfahoek) niet lukken, juist omdat het daar niet alleen om inzicht gaat.
Dat het bij sommige studies niet alleen nodig is om inzicht te hebben ligt mijns inziens aan het onlogisch opbouwen van een vakgebied. Het gebruik van moeilijke woorden, veel tekst en het inconsistent gebruik van termen, maakt dat de systematiek verloren gaat zodat je dus moet gaan stampen.

Deze vakken worden veel overzichtelijker als men termen vast zou gebruiken (x betekent in de wiskunde enkel x, geen y), principes met zo min mogelijk woorden probeert te omschrijven en via schematische voorstellingen het achterliggend verband duidelijk maakt.

Dit is ook precies de manier waarop ik grote leesvakken leer, ik lees de tekst helemaal door, omschrijf daarna de gebruikte principes kernachtig en leg vervolgens middels een uitgebreid schema met pijlen en vakken de verbanden tussen die principes bloot. Dit werkt een stuk beter dan die lange lappen tekst waarin onnodig veel moeilijke woorden gebruikt worden, en waarbij je gezwam en hoofdlijn vaak moeilijk uit elkaar kan houden.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 03:10:27 #120
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_51546677
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 03:06 schreef StefanP het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat zou ik ook beweren. Ach, 'prima' is in de ogen van sommigen natuurlijk al een zes komma vier.

Verder zoek je maar uit met je commentaar. Ik hoor jou nog wel eens piepen als je tot twee keer toe uitgeloot bent voor een studie waar je al vijf jaar naar vooruit kijkt, ten faveure van een of andere sukkel met een zesje die zich voor de lol voor tandheelkunde inschrijft. 'Mogen geen arts worden.' Wat beeld je je wel niet in, eikel? Je moet dat eens persoonlijk zeggen, dan kun je die scan daarna zelf wel laten maken. De ironie dat jij het lef hebt om 'sociale vaardigheden' te noemen terwijl je zelf geen greintje empathie in je hebt... wat was dat ook alweer? Juist. Psychopathie. Eikel die je bent.

Ik ben overigens al geemigreerd. Tot noot meer ziens. Zoek het maar uit in je trieste landje waar dombo's toegelaten worden tot belangrijke studies en waar andere dombo's dat goedkeuren. Jij behoort blijkbaar tot beide categorieen.
De frustratie druipt er van af. Wat triest.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 03:15:18 #121
46960 StefanP
polemicist
pi_51546713
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 03:10 schreef Merkie het volgende:

[..]

De frustratie druipt er van af. Wat triest.
En toch voel je je geroepen om te reageren? Wat zielig.

Jochie, ga jij lekker brallen over voetbal of iets anders van je niveau.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_51546797
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 03:15 schreef StefanP het volgende:

[..]

En toch voel je je geroepen om te reageren? Wat zielig.

Jochie, ga jij lekker brallen over voetbal of iets anders van je niveau.
Prachtig, jij bent het probleem hoor. Jij zit als een wilde, kwijlende, hyperventilerend achter je toetsenbord. Er valt geen normale discussie met jou te voeren, in iedere zin prop je drie krachttermen die geen enkel verband houden met je betoog. Het is het verongelijkte toontje dat jij altijd gelijk aanslaat dat iedereen jou zo'n gefrustreerd type vindt. En zeg nou zelf, op basis van je postings kun je die conclusie moeilijk naast je neerleggen.
pi_51546817
Overigens frappant dat hij ondanks het "tot nooit meer ziens" en "zoek het maar uit" en "trieste landje" etc toch nog regelmatig op dit Nederlandse forum even lekker hollands komt zeiken over Nederlandse dingen. Stiekem vind ie Nederland wel tof, anders zou ie er gewoon over ophouden en zich bezighouden met interessantere zaken in de VS.
pi_51546950
En nu reageert Stefan niet meer. Hij reageert nooit op mij als ik mijn terechte zorgen uit over zijn gedrag.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 03:43:12 #125
46960 StefanP
polemicist
pi_51546998
quote:
Op maandag 16 juli 2007 03:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Racist.
Poehpoeh
-Mark Steyn
  dinsdag 17 juli 2007 @ 03:55:02 #126
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51547094
quote:

Ik ben overigens al geemigreerd. Tot noot meer ziens. Zoek het maar uit in je trieste landje waar dombo's toegelaten worden tot belangrijke studies en waar andere dombo's dat goedkeuren. Jij behoort blijkbaar tot beide categorieën.
Volgens mij ben je nu in de war met de Verenigde Staten van Amerika.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_51548646
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 03:23 schreef Repeat het volgende:
Overigens frappant dat hij ondanks het "tot nooit meer ziens" en "zoek het maar uit" en "trieste landje" etc toch nog regelmatig op dit Nederlandse forum even lekker hollands komt zeiken over Nederlandse dingen. Stiekem vind ie Nederland wel tof, anders zou ie er gewoon over ophouden en zich bezighouden met interessantere zaken in de VS.
pi_51548711
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 03:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als je er goed in bent (lees: zekere mate van intresse en talent) kan dat zeker, maar dat zijn ook precies de leerlingen die niet leren maar begrijpen. De leerlingen die slechte cijfers halen hebben meestal 4 dagen zitten stampen om al die variaties en nuances die je in een berekening kunt maken in hun hoofd te hebben, maar vervolgens worden net de vragen gesteld die je niet geleerd hebt waardoor je alsnog een onvoldoende haalt.

Ik ben ook niet degene die zegt dat exacte vakken moeilijk zijn, doorgrond het principe en je hoeft er niks meer aan te doen. En het enige wat je in een les doet is sommen maken. Ik heb het nooit gesnapt dat mensen beta-vakken moeilijk vinden. Kennelijk ontberen veel mensen het vermogen systematiek volledig te doorgronden.
Dat weet ik wel zeker.
quote:
[..]

Dat het bij sommige studies niet alleen nodig is om inzicht te hebben ligt mijns inziens aan het onlogisch opbouwen van een vakgebied. Het gebruik van moeilijke woorden, veel tekst en het inconsistent gebruik van termen, maakt dat de systematiek verloren gaat zodat je dus moet gaan stampen.
Ik doelde er meer op dat er soms helemaal geen systematiek is . Dat inconsistent gebruik van termen is overigens volgens mij een alfatrekje, ze zijn daar vaak zó onnauwkeurig in hun formuleringen, daar zouden ze wel wat meer aandacht aan mogen besteden.
quote:
Deze vakken worden veel overzichtelijker als men termen vast zou gebruiken (x betekent in de wiskunde enkel x, geen y), principes met zo min mogelijk woorden probeert te omschrijven en via schematische voorstellingen het achterliggend verband duidelijk maakt.
Dat kan dus niet altijd.
quote:
Dit is ook precies de manier waarop ik grote leesvakken leer, ik lees de tekst helemaal door, omschrijf daarna de gebruikte principes kernachtig en leg vervolgens middels een uitgebreid schema met pijlen en vakken de verbanden tussen die principes bloot. Dit werkt een stuk beter dan die lange lappen tekst waarin onnodig veel moeilijke woorden gebruikt worden, en waarbij je gezwam en hoofdlijn vaak moeilijk uit elkaar kan houden.
Prima geheugensteuntjes inderdaad.
pi_51549598
Even over cijferlijsten. Die zeggen mij niets. Neef van mij haalde met het grootste gemak allemaal negens en ja, zelfs tienen. Deed er geen ene hol voor. Nichtje van mij (zijn zus) studeerde elke avond en de hele zondagen. Kon niet meer dan een zes halen. Ze is heel goed in wat ze nu doet. En bovenal vind ik dat ze het verdiend heeft om te slagen.

Wat een arrogantie lees ik hier.

Goede cijfers zegt dus niets over prestaties op de werkvloer. Interesse wel. Een chirurg die het alleen voor de status doet kan heus een goed chirurg zijn, trouwens. Vraag me dan wel af of zo'n persoon (wanneer hij zijn portie aandacht heeft gehad) nog omkijkt naar een patient, wanneer de klachten terug komen. Hij heeft dan nl. zijn portie al op papier staan en alles waar hij dan nog tijd insteekt zijn alleen maar toevoegingen waar geen aandacht meer bij komt kijken.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_51551044
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 03:23 schreef Repeat het volgende:
Valt mij ook elke keer weer op, zowel bij NWS als POL
pi_51551180
Gaat er hier nog iets anders uitkomen dan gebash naar elkaar? Ik zie niet echt een discussie meer.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_51554448
quote:

[..]

Je moet dat eens persoonlijk zeggen, dan kun je die scan daarna zelf wel laten maken. De ironie dat jij het lef hebt om 'sociale vaardigheden' te noemen terwijl je zelf geen greintje empathie in je hebt... wat was dat ook alweer? Juist. Psychopathie.
Hey dat mag jij helemaal niet bepalen Je bent immers geen arts. En dat zal je gelukkig ook nooit worden. En je moet niet met woorden als psychopathie gaan strooien. Laat dat maar aan de mensen over die daar voor geleerd hebben.

Wat een triest figuur
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:07:13 #133
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_51555344
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 02:46 schreef PlusPlus het volgende:

[..]

Criminologie !
Niet #@% met Criminologie. Wat voor bijster geweldige studie doe jij dan verlichte geest ?

Criminologie is zeker van toegevoegde waarde voor deze maatschappij, maar ja, als je iets anders doet dan Rechten of Geneeskunde is dat gelijk minder
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:12:14 #134
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_51555571
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:57 schreef paddy het volgende:
Gaat er hier nog iets anders uitkomen dan gebash naar elkaar? Ik zie niet echt een discussie meer.
Dat komt omdat sommige personen (waaronder ik) moeten reageren op een aantal arrogante personen. Deze zien de studie die zij doen als volmaakt en staan niet open voor anderen. Daarom heb ik ook een hekel aan artsen aan de universiteit. Met hun God-like-syndrome. Arrogante kwallen
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_51557158
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:07 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Niet #@% met Criminologie. Wat voor bijster geweldige studie doe jij dan verlichte geest ?

Criminologie is zeker van toegevoegde waarde voor deze maatschappij, maar ja, als je iets anders doet dan Rechten of Geneeskunde is dat gelijk minder
Ga jij ook Criminologie doen? Ik wel
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:51:03 #136
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_51563579
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:52 schreef GlazenKaak het volgende:

[..]

Ga jij ook Criminologie doen? Ik wel
ik ben Masterstudent Criminologie in Leiden

Goede keuze heb je gemaakt
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:46:50 #137
46960 StefanP
polemicist
pi_51565310
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:41 schreef DDM het volgende:

[..]

Hey dat mag jij helemaal niet bepalen Je bent immers geen arts. En dat zal je gelukkig ook nooit worden. En je moet niet met woorden als psychopathie gaan strooien. Laat dat maar aan de mensen over die daar voor geleerd hebben.

Wat een triest figuur
Gelukkig verdien ik wel meer dan een Nederlandse arts Verder kun je je pretenties voor je houden, want een huis-, tuin- en keukenarts kan weinig meer dan wat pilletjes voorschrijven; iets dat de helft van de tijd ook nog eens verkeerd gedaan wordt.

Als laatste: je bent natuurlijk gelukkig dat ik dat nooit zal worden, omdat het dan pijnlijk duidelijk zou zijn wat voor kwaliteitsverschil er tussen ons zou zitten. Nu val je niet op tussen de andere zesjes. Over 'triest' gesproken.
-Mark Steyn
pi_51566234
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:46 schreef StefanP het volgende:

[..]

Gelukkig verdien ik wel meer dan een Nederlandse arts Verder kun je je pretenties voor je houden, want een huis-, tuin- en keukenarts kan weinig meer dan wat pilletjes voorschrijven; iets dat de helft van de tijd ook nog eens verkeerd gedaan wordt.

Als laatste: je bent natuurlijk gelukkig dat ik dat nooit zal worden, omdat het dan pijnlijk duidelijk zou zijn wat voor kwaliteitsverschil er tussen ons zou zitten. Nu val je niet op tussen de andere zesjes. Over 'triest' gesproken.
Eigenlijk vind ik jou best apart. Afgezien van je sociale stoornis. Frappant is dat je steeds terugkomt op die zesjes. Heb jij mijn cijferlijst daar ofzo? Ik reageerde niet op jouw post omdat ik me aangesproken voelde. Ik reageerde vanuit mezelf. Als arts kon ik niet aanzien dat je met een nog niet gediagnosticeerd ziektebeeld rondloopt en daarom adviseerde ik je ook een CT-brein. Het lijkt net alsof je dingen verzint (wat overigens geen kenmerk is van jouw stoornis) om je visie op het Nederlandse lotingssysteem te ondersteunen. Overigens niets ten nadele van mensen die wel zesjes hebben. Lekker boeiend!! Die kunnen net zo goed een goede arts worden als iemand met een acht gemiddeld. Vergeet niet dat ondanks het IQ ook de interesse in een bepaald vakgebied bepalend is voor goede resultaten. Als iemand geen interesse toont voor middelbare school vakken en niet leert, maar toch een zes haalt is dat toch fijn voor die persoon. Dan lekker ingeloot worden. En dan met de combinatie interesse voor de Geneeskunde en een goed IQ (niet obligaat, maar wel in dit voorbeeld) een goede arts worden. En zoals eerder gezegd. Kennis doe je op door te leren (duhhh). Sociale vaardigheden zitten in je. En nogmaals niet iedereen beheerst dat laatste goed. Ik denk dat ik geen voorbeelden hoef te noemen.
pi_51566819
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:46 schreef StefanP het volgende:

[..]

Zozo, StefanP verdient wel een prijs, zo'n korst stukje tekst volledig geschreven uit insinuaties en drogredeneringen!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 19:59:36 #140
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_51569266
Ik ben volledig de draad kwijt van deze topic... ik denk dat ik maar stop met GNSK, aangezien ik geen idee meer heb waar het over gaat hier..

Een laatste toevoeging: als je al te lui bent om VWO te halen, denk ik niet dat je geschikt bent een universitaire studie te doen!
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_51571229
Als je genoeg studeert, haal je die 8 die je moet hebben en moet je nadien het niet beklagen dat je het niet gehaald hebt .
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:18:03 #142
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_51572414
`Waarom is iemand die op VWO een 6,3 gem. haalt een slechter arts dan iemand die een 8 gemiddeld haalt? Ik zie die link niet. Zou je me een onderzoekje oid kunnen geven, waarin dit verband wordt aangetoond, StefanP?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:54:10 #143
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_51578449
quote:
Op maandag 16 juli 2007 23:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je gaat er wederom weer vanuit dat iemand met hoge cijfers op het VWO een betere arts is dan iemand met wat minder goede cijfers. Dat is een onbewezen aanname.
Je kan blijkbaar niet begrijpend lezen! Ik zeg helemaal niet dat iemand met hoge cijfers alleen per definitie een betere arts wordt. Zo kunnen inzet, doorzettingsvermogen, sociaal invoelingsvermogen, etc. ook vereisten zijn. Wat ik bedoel (en wat jij blijkbaar niet wilt lezen) is dat een systeem gebaseerd op de bingoloterij zo-wie-zo een slecht selectiecriterium is! Breidt de selectie dan uit, met meer parameters dan alleen hoge cijfers! Maar niet met een loterij erbij! Snappie????
  woensdag 18 juli 2007 @ 03:20:04 #144
46960 StefanP
polemicist
pi_51581895
Ik kan alleen maar lachen om figuren die menen dat cijfers niet van belang zijn. De reden dat ze die mening toegedaan zijn, mag duidelijk zijn: hun cijfers stellen niets voor. Laten we meteen het VWO-diploma ook maar laten vallen als toelatingseis. Er is immers geen enkel bewijs dat een VWBO'er niet dezelfde inzet en capaciteiten heeft! Het enige dat hij nodig heeft, is om toegelaten te worden tot de opleiding. Daarna bloeit hij vanzelf op.

Maar ga lekker door met je loterijtje, hoor. En zorg ervoor dat je iedereen die kritiek heeft, persoonlijk aanvalt met ad hominem onzin zoals 'zie je wel! Jij mag helemaal geen arts worden!' in plaats van eens te vertellen waarom alle zesjes maar toegelaten mogen worden ten faveure van de achten. Sukkels. Dat er nog veel goeden onder de slechten mogen lijden, en dat die allemaal mogen emigreren om jullie het uit te laten zoeken.
-Mark Steyn
  woensdag 18 juli 2007 @ 03:30:10 #145
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51581924
quote:
Op maandag 16 juli 2007 05:38 schreef Demophon het volgende:

[..]

Idd, heel vreemd! Een systeem gebaseerd naast cijfers ook op de bingoloterij Is gewoon een idioot systeem. Nogmaals, waarom niet een systeem waarbij bij 100 plaatsen gewoon de beste 100 (met hoogste cijfers) worden toegelaten?
Waarom niet zoals in België gebruikelijk is (al zijn er daar maar weinig richtingen waar studenten geweigerd moeten worden) een ingangsexamen ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 18 juli 2007 @ 03:33:56 #146
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51581937
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 03:20 schreef StefanP het volgende:
Ik kan alleen maar lachen om figuren die menen dat cijfers niet van belang zijn. De reden dat ze die mening toegedaan zijn, mag duidelijk zijn: hun cijfers stellen niets voor. Laten we meteen het VWO-diploma ook maar laten vallen als toelatingseis. Er is immers geen enkel bewijs dat een VWBO'er niet dezelfde inzet en capaciteiten heeft! Het enige dat hij nodig heeft, is om toegelaten te worden tot de opleiding. Daarna bloeit hij vanzelf op.

Maar ga lekker door met je loterijtje, hoor. En zorg ervoor dat je iedereen die kritiek heeft, persoonlijk aanvalt met ad hominem onzin zoals 'zie je wel! Jij mag helemaal geen arts worden!' in plaats van eens te vertellen waarom alle zesjes maar toegelaten mogen worden ten faveure van de achten. Sukkels. Dat er nog veel goeden onder de slechten mogen lijden, en dat die allemaal mogen emigreren om jullie het uit te laten zoeken.
Ik geef zelf al jaren les in België, zowel in het middelbaar als in het hoger onderwijs. Ik heb op z'n minst evenveel studenten gekend die in het middelbaar 75 a 80 % haalden , maar op hun nekvel qua studieactiviteit bleken te zitten, en faalden in het hoger onderwijs , dan studenten die 60 a 70 % haalden maar nog een ruime studiemarge hadden en die in het hoger onderwijs konden gebruiken en vrij makkelijk slaagden.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 18 juli 2007 @ 03:34:09 #147
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_51581939
StefanP, wist je dat je je met een hoger gemiddelde meer kans maakt op een plek? Dat lijkt me wel zo eerlijk. Overigens is het net zo eerlijk om mensen die een 6 gemiddeld staan óók een kans te geven. Wie ben jij om als een gefrustreerde arrogante autist te oordelen over de toekomstige capaciteiten als dokter van personen met een lager gemiddelde? Je talenten ontwikkelen en benutten doe je op het WO, niet op het VWO.

Werkelijk waar, jij spoort echt niet.
  woensdag 18 juli 2007 @ 03:35:24 #148
46960 StefanP
polemicist
pi_51581945
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:20 schreef DDM het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik jou best apart. Afgezien van je sociale stoornis. Frappant is dat je steeds terugkomt op die zesjes. Heb jij mijn cijferlijst daar ofzo? Ik reageerde niet op jouw post omdat ik me aangesproken voelde. Ik reageerde vanuit mezelf. Als arts kon ik niet aanzien dat je met een nog niet gediagnosticeerd ziektebeeld rondloopt en daarom adviseerde ik je ook een CT-brein. Het lijkt net alsof je dingen verzint (wat overigens geen kenmerk is van jouw stoornis) om je visie op het Nederlandse lotingssysteem te ondersteunen. Overigens niets ten nadele van mensen die wel zesjes hebben. Lekker boeiend!! Die kunnen net zo goed een goede arts worden als iemand met een acht gemiddeld. Vergeet niet dat ondanks het IQ ook de interesse in een bepaald vakgebied bepalend is voor goede resultaten. Als iemand geen interesse toont voor middelbare school vakken en niet leert, maar toch een zes haalt is dat toch fijn voor die persoon. Dan lekker ingeloot worden. En dan met de combinatie interesse voor de Geneeskunde en een goed IQ (niet obligaat, maar wel in dit voorbeeld) een goede arts worden. En zoals eerder gezegd. Kennis doe je op door te leren (duhhh). Sociale vaardigheden zitten in je. En nogmaals niet iedereen beheerst dat laatste goed. Ik denk dat ik geen voorbeelden hoef te noemen.
'Ofzo'? Is dat een Nederlands woord? Of alleen in de ogen van geneeskundestudenten met een VWO-gemiddelde van een zesje?

Verder ben je een schertsfiguur, en meer niet. Te pachydermal om in te zien dat IQ en cijfers correleren. Te dom om in te zien dat iemand met 'interesse voor de geneeskunde' (let op de juiste spelling) de moeite neemt om een goede cijferlijst te behalen om zoveel mogelijk kans te hebben ingeloot te worden. Nee - Je komt niet verder dan kinderlijke posts op te stellen over iemand die kritiek heeft op het lotingssysteem, in plaats van dat typisch Nederlandse systeem te verdedigen. En dan heb je ook nog eens het lef om die ander van gebrek aan sociale vaardigheden te beschuldigen? De hypocrisie...
-Mark Steyn
  woensdag 18 juli 2007 @ 03:38:29 #149
46960 StefanP
polemicist
pi_51581955
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 03:34 schreef Merkie het volgende:
StefanP, wist je dat je je met een hoger gemiddelde meer kans maakt op een plek? Dat lijkt me wel zo eerlijk. Overigens is het net zo eerlijk om mensen die een 6 gemiddeld staan óók een kans te geven. Wie ben jij om als een gefrustreerde arrogante autist te oordelen over de toekomstige capaciteiten als dokter van personen met een lager gemiddelde? Je talenten ontwikkelen en benutten doe je op het WO, niet op het VWO.

Werkelijk waar, jij spoort echt niet.
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 03:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik geef zelf al jaren les in België, zowel in het middelbaar als in het hoger onderwijs. Ik heb op z'n minst evenveel studenten gekend die in het middelbaar 75 a 80 % haalden , maar op hun nekvel qua studieactiviteit bleken te zitten, en faalden in het hoger onderwijs , dan studenten die 60 a 70 % haalden maar nog een ruime studiemarge hadden en die in het hoger onderwijs konden gebruiken en vrij makkelijk slaagden.
Zoals ik al zei. Schaf alle tentamens af, want ze betekenen toch niets. Diploma's stellen niets voor. Examens zijn niet meer nodig. Waarom vragen werkgevers uberhaupt nog om certificaten? VMBO'ers kunnen evengoed arts worden als een VWO'er. Het gaat om de inzet en interesse! Althans, volgens jullie. Maar daar hoor ik je niet over - het blijft bij wat gehuil dat studenten met een mager zesje even goed zijn als die met een vette acht of negen. Droom lekker verder, en laat je zo snel mogelijk eens behandelen door een arts die op het VWO niet verder wist te komen dan een zesje.

Je moet trouwens wel meer dan twee standaarddeviaties van het gemiddelde IQ afwijken -in negatieve zin- wil je beweren dat iemand 'niet spoort' omdat hij vindt dat slimmere studenten voorrang moeten krijgen boven de rest. Om maar niet te spreken van de self-defeatism om iemand met argumenten een 'gefrustreerde arrogante autist' te noemen, terwijl je zelf niet verder komt dan achterhaald, politiek correct te jammeren dat scholieren met een laag gemiddelde dezelfde capaciteiten hebben (en VMBO'ers? En schoolverlaters? En zwakbegaafden? Die mogen van je zeker ook allemaal arts worden...).

Maar goed hoor, blijf vooral zeuren dat ik een gefrustreerde, arrogante autist ben die een CT scan moet maken. Het is wat inderdaad, mensen die voorstander zijn om de besten eerst toe te laten. Een gotspe!

[ Bericht 1% gewijzigd door StefanP op 18-07-2007 03:47:11 ]
-Mark Steyn
  woensdag 18 juli 2007 @ 03:41:17 #150
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_51581967
Jij trekt het weer door tot het belachelijke. Ik vind het prima als een hoge cijferlijst beloond wordt, en sterker nog: dat gebeurt ook. Maar ik vind het belachelijk om mensen die even goed hun VWO diploma hebben de toegang tot hun gewenste opleiding te ontzeggen omdat hun gemiddelde niet hoog genoeg is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')