En toch voel je je geroepen om te reageren? Wat zielig.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 03:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
De frustratie druipt er van af. Wat triest.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 03:15 schreef StefanP het volgende:
[..]
En toch voel je je geroepen om te reageren? Wat zielig.
Jochie, ga jij lekker brallen over voetbal of iets anders van je niveau.
Poehpoehquote:
Volgens mij ben je nu in de war met de Verenigde Staten van Amerika.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 03:06 schreef StefanP het volgende:
Ik ben overigens al geemigreerd. Tot noot meer ziens. Zoek het maar uit in je trieste landje waar dombo's toegelaten worden tot belangrijke studies en waar andere dombo's dat goedkeuren. Jij behoort blijkbaar tot beide categorieën.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 03:23 schreef Repeat het volgende:
Overigens frappant dat hij ondanks het "tot nooit meer ziens" en "zoek het maar uit" en "trieste landje" etc toch nog regelmatig op dit Nederlandse forum even lekker hollands komt zeiken over Nederlandse dingen. Stiekem vind ie Nederland wel tof, anders zou ie er gewoon over ophouden en zich bezighouden met interessantere zaken in de VS.
Dat weet ik wel zeker.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 03:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Als je er goed in bent (lees: zekere mate van intresse en talent) kan dat zeker, maar dat zijn ook precies de leerlingen die niet leren maar begrijpen. De leerlingen die slechte cijfers halen hebben meestal 4 dagen zitten stampen om al die variaties en nuances die je in een berekening kunt maken in hun hoofd te hebben, maar vervolgens worden net de vragen gesteld die je niet geleerd hebt waardoor je alsnog een onvoldoende haalt.
Ik ben ook niet degene die zegt dat exacte vakken moeilijk zijn, doorgrond het principe en je hoeft er niks meer aan te doen. En het enige wat je in een les doet is sommen maken.Ik heb het nooit gesnapt dat mensen beta-vakken moeilijk vinden. Kennelijk ontberen veel mensen het vermogen systematiek volledig te doorgronden.
Ik doelde er meer op dat er soms helemaal geen systematiek isquote:[..]
Dat het bij sommige studies niet alleen nodig is om inzicht te hebben ligt mijns inziens aan het onlogisch opbouwen van een vakgebied. Het gebruik van moeilijke woorden, veel tekst en het inconsistent gebruik van termen, maakt dat de systematiek verloren gaat zodat je dus moet gaan stampen.
Dat kan dus niet altijd.quote:Deze vakken worden veel overzichtelijker als men termen vast zou gebruiken (x betekent in de wiskunde enkel x, geen y), principes met zo min mogelijk woorden probeert te omschrijven en via schematische voorstellingen het achterliggend verband duidelijk maakt.
Prima geheugensteuntjes inderdaad.quote:Dit is ook precies de manier waarop ik grote leesvakken leer, ik lees de tekst helemaal door, omschrijf daarna de gebruikte principes kernachtig en leg vervolgens middels een uitgebreid schema met pijlen en vakken de verbanden tussen die principes bloot. Dit werkt een stuk beter dan die lange lappen tekst waarin onnodig veel moeilijke woorden gebruikt worden, en waarbij je gezwam en hoofdlijn vaak moeilijk uit elkaar kan houden.
Valt mij ook elke keer weer op, zowel bij NWS als POLquote:Op dinsdag 17 juli 2007 03:23 schreef Repeat het volgende:
Overigens frappant dat hij ondanks het "tot nooit meer ziens" en "zoek het maar uit" en "trieste landje" etc toch nog regelmatig op dit Nederlandse forum even lekker hollands komt zeiken over Nederlandse dingen. Stiekem vind ie Nederland wel tof, anders zou ie er gewoon over ophouden en zich bezighouden met interessantere zaken in de VS.
Hey dat mag jij helemaal niet bepalenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 03:06 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je moet dat eens persoonlijk zeggen, dan kun je die scan daarna zelf wel laten maken. De ironie dat jij het lef hebt om 'sociale vaardigheden' te noemen terwijl je zelf geen greintje empathie in je hebt... wat was dat ook alweer? Juist. Psychopathie.
Niet #@% met Criminologie.quote:
Dat komt omdat sommige personen (waaronder ik) moeten reageren op een aantal arrogante personen. Deze zien de studie die zij doen als volmaakt en staan niet open voor anderen. Daarom heb ik ook een hekel aan artsen aan de universiteit. Met hun God-like-syndrome. Arrogante kwallenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:57 schreef paddy het volgende:
Gaat er hier nog iets anders uitkomen dan gebash naar elkaar? Ik zie niet echt een discussie meer.
Ga jij ook Criminologie doen? Ik welquote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:07 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Niet #@% met Criminologie.Wat voor bijster geweldige studie doe jij dan verlichte geest ?
Criminologie is zeker van toegevoegde waarde voor deze maatschappij, maar ja, als je iets anders doet dan Rechten of Geneeskunde is dat gelijk minder![]()
ik ben Masterstudent Criminologie in Leidenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:52 schreef GlazenKaak het volgende:
[..]
Ga jij ook Criminologie doen? Ik wel![]()
Gelukkig verdien ik wel meer dan een Nederlandse artsquote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:41 schreef DDM het volgende:
[..]
Hey dat mag jij helemaal niet bepalenJe bent immers geen arts. En dat zal je gelukkig ook nooit worden. En je moet niet met woorden als psychopathie gaan strooien. Laat dat maar aan de mensen over die daar voor geleerd hebben.
![]()
Wat een triest figuur![]()
Eigenlijk vind ik jou best apart. Afgezien van je sociale stoornis. Frappant is dat je steeds terugkomt op die zesjes. Heb jij mijn cijferlijst daar ofzo? Ik reageerde niet op jouw post omdat ik me aangesproken voelde. Ik reageerde vanuit mezelf. Als arts kon ik niet aanzien dat je met een nog niet gediagnosticeerd ziektebeeld rondloopt en daarom adviseerde ik je ook een CT-brein. Het lijkt net alsof je dingen verzint (wat overigens geen kenmerk is van jouw stoornis) om je visie op het Nederlandse lotingssysteem te ondersteunen. Overigens niets ten nadele van mensen die wel zesjes hebben. Lekker boeiend!! Die kunnen net zo goed een goede arts worden als iemand met een acht gemiddeld. Vergeet niet dat ondanks het IQ ook de interesse in een bepaald vakgebied bepalend is voor goede resultaten. Als iemand geen interesse toont voor middelbare school vakken en niet leert, maar toch een zes haalt is dat toch fijn voor die persoon. Dan lekker ingeloot worden. En dan met de combinatie interesse voor de Geneeskunde en een goed IQ (niet obligaat, maar wel in dit voorbeeld) een goede arts worden. En zoals eerder gezegd. Kennis doe je op door te leren (duhhh). Sociale vaardigheden zitten in je. En nogmaals niet iedereen beheerst dat laatste goed. Ik denk dat ik geen voorbeelden hoef te noemen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:46 schreef StefanP het volgende:
[..]
Gelukkig verdien ik wel meer dan een Nederlandse artsVerder kun je je pretenties voor je houden, want een huis-, tuin- en keukenarts kan weinig meer dan wat pilletjes voorschrijven; iets dat de helft van de tijd ook nog eens verkeerd gedaan wordt.
Als laatste: je bent natuurlijk gelukkig dat ik dat nooit zal worden, omdat het dan pijnlijk duidelijk zou zijn wat voor kwaliteitsverschil er tussen ons zou zitten. Nu val je niet op tussen de andere zesjes. Over 'triest' gesproken.
Zozo, StefanP verdient wel een prijs, zo'n korst stukje tekst volledig geschreven uit insinuaties en drogredeneringen!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:46 schreef StefanP het volgende:
[..]
Gelukkig verdien ik wel meer dan een Nederlandse artsVerder kun je je pretenties voor je houden, want een huis-, tuin- en keukenarts kan weinig meer dan wat pilletjes voorschrijven; iets dat de helft van de tijd ook nog eens verkeerd gedaan wordt.
Als laatste: je bent natuurlijk gelukkig dat ik dat nooit zal worden, omdat het dan pijnlijk duidelijk zou zijn wat voor kwaliteitsverschil er tussen ons zou zitten. Nu val je niet op tussen de andere zesjes. Over 'triest' gesproken.
Je kan blijkbaar niet begrijpend lezen! Ik zeg helemaal niet dat iemand met hoge cijfers alleen per definitie een betere arts wordt. Zo kunnen inzet, doorzettingsvermogen, sociaal invoelingsvermogen, etc. ook vereisten zijn. Wat ik bedoel (en wat jij blijkbaar niet wilt lezen) is dat een systeem gebaseerd op de bingoloterij zo-wie-zo een slecht selectiecriterium is! Breidt de selectie dan uit, met meer parameters dan alleen hoge cijfers! Maar niet met een loterij erbij! Snappie????quote:Op maandag 16 juli 2007 23:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je gaat er wederom weer vanuit dat iemand met hoge cijfers op het VWO een betere arts is dan iemand met wat minder goede cijfers. Dat is een onbewezen aanname.
Waarom niet zoals in België gebruikelijk is (al zijn er daar maar weinig richtingen waar studenten geweigerd moeten worden) een ingangsexamen ?quote:Op maandag 16 juli 2007 05:38 schreef Demophon het volgende:
[..]
Idd, heel vreemd! Een systeem gebaseerd naast cijfers ook op de bingoloterijIs gewoon een idioot systeem. Nogmaals, waarom niet een systeem waarbij bij 100 plaatsen gewoon de beste 100 (met hoogste cijfers) worden toegelaten?
Ik geef zelf al jaren les in België, zowel in het middelbaar als in het hoger onderwijs. Ik heb op z'n minst evenveel studenten gekend die in het middelbaar 75 a 80 % haalden , maar op hun nekvel qua studieactiviteit bleken te zitten, en faalden in het hoger onderwijs , dan studenten die 60 a 70 % haalden maar nog een ruime studiemarge hadden en die in het hoger onderwijs konden gebruiken en vrij makkelijk slaagden.quote:Op woensdag 18 juli 2007 03:20 schreef StefanP het volgende:
Ik kan alleen maar lachen om figuren die menen dat cijfers niet van belang zijn. De reden dat ze die mening toegedaan zijn, mag duidelijk zijn: hun cijfers stellen niets voor. Laten we meteen het VWO-diploma ook maar laten vallen als toelatingseis. Er is immers geen enkel bewijs dat een VWBO'er niet dezelfde inzet en capaciteiten heeft! Het enige dat hij nodig heeft, is om toegelaten te worden tot de opleiding. Daarna bloeit hij vanzelf op.
Maar ga lekker door met je loterijtje, hoor. En zorg ervoor dat je iedereen die kritiek heeft, persoonlijk aanvalt met ad hominem onzin zoals 'zie je wel! Jij mag helemaal geen arts worden!' in plaats van eens te vertellen waarom alle zesjes maar toegelaten mogen worden ten faveure van de achten. Sukkels. Dat er nog veel goeden onder de slechten mogen lijden, en dat die allemaal mogen emigreren om jullie het uit te laten zoeken.
'Ofzo'? Is dat een Nederlands woord? Of alleen in de ogen van geneeskundestudenten met een VWO-gemiddelde van een zesje?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:20 schreef DDM het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik jou best apart. Afgezien van je sociale stoornis. Frappant is dat je steeds terugkomt op die zesjes. Heb jij mijn cijferlijst daar ofzo? Ik reageerde niet op jouw post omdat ik me aangesproken voelde. Ik reageerde vanuit mezelf. Als arts kon ik niet aanzien dat je met een nog niet gediagnosticeerd ziektebeeld rondloopt en daarom adviseerde ik je ook een CT-brein. Het lijkt net alsof je dingen verzint (wat overigens geen kenmerk is van jouw stoornis) om je visie op het Nederlandse lotingssysteem te ondersteunen. Overigens niets ten nadele van mensen die wel zesjes hebben. Lekker boeiend!! Die kunnen net zo goed een goede arts worden als iemand met een acht gemiddeld. Vergeet niet dat ondanks het IQ ook de interesse in een bepaald vakgebied bepalend is voor goede resultaten. Als iemand geen interesse toont voor middelbare school vakken en niet leert, maar toch een zes haalt is dat toch fijn voor die persoon. Dan lekker ingeloot worden. En dan met de combinatie interesse voor de Geneeskunde en een goed IQ (niet obligaat, maar wel in dit voorbeeld) een goede arts worden. En zoals eerder gezegd. Kennis doe je op door te leren (duhhh). Sociale vaardigheden zitten in je. En nogmaals niet iedereen beheerst dat laatste goed. Ik denk dat ik geen voorbeelden hoef te noemen.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 03:34 schreef Merkie het volgende:
StefanP, wist je dat je je met een hoger gemiddelde meer kans maakt op een plek? Dat lijkt me wel zo eerlijk. Overigens is het net zo eerlijk om mensen die een 6 gemiddeld staan óók een kans te geven. Wie ben jij om als een gefrustreerde arrogante autist te oordelen over de toekomstige capaciteiten als dokter van personen met een lager gemiddelde? Je talenten ontwikkelen en benutten doe je op het WO, niet op het VWO.
Werkelijk waar, jij spoort echt niet.
Zoals ik al zei. Schaf alle tentamens af, want ze betekenen toch niets. Diploma's stellen niets voor. Examens zijn niet meer nodig. Waarom vragen werkgevers uberhaupt nog om certificaten? VMBO'ers kunnen evengoed arts worden als een VWO'er. Het gaat om de inzet en interesse!quote:Op woensdag 18 juli 2007 03:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik geef zelf al jaren les in België, zowel in het middelbaar als in het hoger onderwijs. Ik heb op z'n minst evenveel studenten gekend die in het middelbaar 75 a 80 % haalden , maar op hun nekvel qua studieactiviteit bleken te zitten, en faalden in het hoger onderwijs , dan studenten die 60 a 70 % haalden maar nog een ruime studiemarge hadden en die in het hoger onderwijs konden gebruiken en vrij makkelijk slaagden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |