Heb het altijd met Farmacologie van Sitsen et all gedaan. Gewoon nederlands en leest prettigquote:Op woensdag 13 juni 2007 19:46 schreef Nuna het volgende:
Bleghh... Hebben jullie ook het boek Pharmacology van Rang? Wat een kutboek is dat zeg.
Jij niet jaloers hoeven zijn. Als jij geld hebben dan kan je deze erbij kopen. Jij dan ook goed kunnen genieten van deze geweldige informatieve bestsellerquote:
Ja ander systeem. Sowieso qua co-schappen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:00 schreef Ace1 het volgende:
Vraagje
In Scrubs hoorde ik trouwens laatst dat de interns daar 4 jaar geneeskunde hadden gestudeerd.. is het systeem daar veel anders (korter?)
Weeee makkie, de vraag is echter niet of het een makkie was maar of ik bij de 70 besten zit natuurlijk.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:38 schreef DDM het volgende:
[..]
Komt goed met jeMaar vertel hoe is het afgelopen met het schildkliertentamen?
Ja heel anders, daar is med school een graduate-opleiding, dus je kan er pas aan beginnen als je al een bachelor's degree hebt.quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:00 schreef Ace1 het volgende:
Vraagje
In Scrubs hoorde ik trouwens laatst dat de interns daar 4 jaar geneeskunde hadden gestudeerd.. is het systeem daar veel anders (korter?)
Naja je moet ook wel een vrij grote randdebiel zijn wil je de schilklierwerking en hoe de interactie werkt niet snappen...quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:11 schreef pmdomela het volgende:
[..]
Weeee makkie, de vraag is echter niet of het een makkie was maar of ik bij de 70 besten zit natuurlijk.
Hoe is het afgelopen met die doxycycline overdosis een paar dagen terug?quote:
Pffff, een witte jas en een pipetman is het enige wat teltquote:Op woensdag 13 juni 2007 19:35 schreef DDM het volgende:
Haha die TT
Oh ja: en voordat er zich meer mensen melden die witte jassen dragen:
Een witte jas en een stethoscoop onderscheiden ons van de massa.
Hmm, betekend dat ik er volgend jaar weer een hoop terug ga zienquote:Op woensdag 13 juni 2007 16:13 schreef Nuna het volgende:
Dit jaar al bijna 7000 aanmeldingen voor Geneeskunde
Ik denk dat je zo echt populair wordt bij de chicksquote:Op woensdag 13 juni 2007 22:06 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Pffff, een witte jas en een pipetman is het enige wat telt
[..]
Ja dat realiseer ik me ook. Zie ook daarom mijn eerste post in dit topicquote:Op woensdag 13 juni 2007 23:21 schreef Ace1 het volgende:
Die gast van de smaakpolitie had ook een witte jas!
Haha, als je maar weet hoe je hem moet gebruiken, thats all that mattersquote:Op woensdag 13 juni 2007 23:11 schreef DDM het volgende:
[..]
Ik denk dat je zo echt populair wordt bij de chicksMet een pipet in je hand
![]()
![]()
Vergeet je pipet niet mee te nemenquote:Op donderdag 14 juni 2007 18:10 schreef Spyronius het volgende:
Waarschijnlijk studenten assistent bij anatomie voor komend jaar![]()
Nou na vanacht, weet iedereen van mijn pipetkunstenquote:Op donderdag 14 juni 2007 20:14 schreef Nuna het volgende:
[..]
En vergeet niet hoe je hem moet gebruiken, Spyronius
Ja best welquote:Op donderdag 14 juni 2007 18:26 schreef intoxicated het volgende:
Had ik al gemeld dat cardiologie leuk is?![]()
quote:Op maandag 4 juni 2007 11:38 schreef intoxicated het volgende:
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:35 schreef intoxicated het volgende:
quote:Op woensdag 11 april 2007 12:16 schreef intoxicated het volgende:
Dat weet ik, de nieuwe nier zetten ze ergens onderin je buik.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:44 schreef intoxicated het volgende:
Gewoon omdat dat makkelijker is, zeker omdat 'ie er na een jaartje of 5 à 10 toch weer uit moet![]()
De oude blijft meestal trouwens ook zitten![]()
toevallig net NTVG gelezen ?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:38 schreef Repeat het volgende:
Ik zat me laatst af te vragen waarom ze bij niertransplantaties de opening in de buik maken? Volgens mij hadden ze mij altijd verteld dat ze dit via de rug deden
en?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:52 schreef ralfie het volgende:
[..]
toevallig net NTVG gelezen ?
Anyway, afgelopen donderdag mn eerste echte reanimatie gehad. Was wel spannend![]()
Ja, overleden. Was op cardiologie afdeling, had avonddienst dus jah, dan zijn der niet veel mensen. Hoewel, toen ik eenmaal op de kamer was er al minstens 15 man aanwezig. Ik liep met de cardioloog binnen, die het wel leuk leek dat ik me ook even in het zweet werktequote:
Heb je de lever weer links gepalpeerd?quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:57 schreef Kang-He het volgende:
Vandaag stationstoetsen pathologie, lichamelijk onderzoek en medische communicatie gehad.
Pathologie en communicatie ingekopt, lichamelijk onderzoek een voldoende bijelkaar gekloot.
Heb je het nog nodig? Of heb je het al? Aangezien we al weer een paar dagen verder zijn?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:15 schreef darkie_blue het volgende:
Alle als het kan....Kost je maar een paar bytes
Mail kan naar sw237 at hotmail punt com
Heel erg bedankt alvast!
Tsss.... valt me nou weer van je tegen DDM.quote:
Dat zeg ik toch. Maar dan wel rechts in de hals en niet linksquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:56 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Tsss.... valt me nou weer van je tegen DDM.![]()
Iedereen weet dat je die palpeert door achter de zittende patiënt te staan en de hals te palperen terwijl de patiënt slikt![]()
Ja had je maar in Rotterdam moeten studeren.quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:00 schreef intoxicated het volgende:
Ik wil ook een cardio-keuzeblok net zoals Singa![]()
![]()
Heb al die artikels bij iemand gefixed.quote:Op donderdag 21 juni 2007 01:51 schreef DDM het volgende:
[..]
Heb je het nog nodig? Of heb je het al? Aangezien we al weer een paar dagen verder zijn?
Oke mooi zoquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:26 schreef darkie_blue het volgende:
[..]
Heb al die artikels bij iemand gefixed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zoiets hoorde ik laatst van iemand die het over GAS had. Overigens niet in beroepssetting.I used to be schizofrenic, but we're okay now.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:03 schreef gohan16 het volgende:Maar is het dan wel ethisch om het te quoten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zoiets hoorde ik laatst van iemand die het over GAS had. Overigens niet in beroepssetting.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
Nu ben jij er ook bijquote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:16 schreef soylent het volgende:
[..]
Maar is het dan wel ethisch om het te quoten?
Geen cortisol meer. Cortisol is je stresshormoon. Je krijgt dat een soort ziekte van Addison. Ook wordt nu je aldosteron geowned. Dus je krijgt een hyperkaliemie --->ritmestoornissen--->VF. En de laatste stap hoef ik nu uit te leggen hequote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:14 schreef Nuna het volgende:
Hmm, even een vraagje he. In een boek van mij staat dat bij dieren waarbij de bijnierschors is verwijderd, ze doodgaan als ze worden blootgesteld aan stress.
Iemand een idee hoe dit komt?
Ja maar jij vat weer de leken stress opquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:25 schreef Nuna het volgende:
Ja, maar het stresshormoon heb je dan dus niet meer. Ze gaan dus dood vanwege het gebrek aan aldosteron? Dus niet aan het gebrek van cortisol? Dat was meer mijn vraag.
Nee wacht. Gebruik sowieso die CRH nietquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:25 schreef Nuna het volgende:
Ja, maar het stresshormoon heb je dan dus niet meer. Ze gaan dus dood vanwege het gebrek aan aldosteron? Dus niet aan het gebrek van cortisol?
Ik bedoel, ze schieten in de stress. De CRH en ACTH concentratie gaan omhoog, maar doordat de bijnierschors weg is hebben ze geen cortisol. Hoe gaan ze dan dood hierdoor
Het is een klinisch voorbeeld hequote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:41 schreef Nuna het volgende:
En hoe kan je lichaam de stress niet aan dan? Ik bedoel cortisol stimuleert gluconeogenese, lipolyse, afbraak eiwitten in skeletspieren, onderdrukt immuunsysteem, heeft effect op je hersenen, etc.
Bij die dieren gebeurd dat dus niet. Krijgen ze dan een hypoglycaemie oid tijdens die stressreactie
Joh komt goedquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:56 schreef Nuna het volgende:
Over deze pietluttige dingen kan ik dus echt uren over piekeren he.
volgens mij hebben we gewoon al het mogelijke wel besproken in 26 delenquote:Op donderdag 28 juni 2007 17:25 schreef Nuna het volgende:
Wat is het hier trouwens stil. Iedereen druk aan het studeren ofzo?
We zeiden toch dat het niveau omhoog moestquote:Op donderdag 28 juni 2007 18:02 schreef Nuna het volgende:
Hm, right
Oke, hier komt 'ie dan:
Een vrouw van 28 jaar komt bij de huisarts, omdat ze de laatste tijd zo moe is. Ook heeft ze last van onrust en heeft ze hartkloppingen.
Bij onderzoek: pols 108/min, ademhaling: 22, bloeddruk: 148/70 mm Hg. De huisarts valt ook op dat ze een warme vochtige huid heeft en een tremor.
Wat ga je doen?
Primaire hyperthyreoidiequote:Op donderdag 28 juni 2007 18:10 schreef Nuna het volgende:
Niet zo zeuren, DDM. Hier heb je je labwaarden:
T4: 211 nmol/L
FT4: 28pmol/L
TSH < 0,1mE/L
Diagnose?
Hehe half maar?quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:20 schreef Nuna het volgende:
Hmm, half goedTrouwens, van die tremor snap ik niet
.
Morbus Gravesquote:Op donderdag 28 juni 2007 18:26 schreef Nuna het volgende:
Haha hint: ze heeft ook nog een exoftalmie..
Ehm, weet ik veel. Trillende handen bij het handenschudden oid.
Dat is waar, maar toch. Ik citeer uit Kumar: ''Graves' disease is the most common cause of hyperthyroidism (..) ''quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:44 schreef DDM het volgende:
[..]
Morbus GravesMaar dat kon ik niet opmaken uit je gegevens
Vanzelfsprekendquote:Met sjaakies bedoel ik uiteraard oudere jaars geneeskundestudenten. Jij bent vrijgesproken
Ja dat is zoquote:Op donderdag 28 juni 2007 18:49 schreef Nuna het volgende:
[..]
Dat is waar, maar toch. Ik citeer uit Kumar: ''Graves' disease is the most common cause of hyperthyroidism (..) ''
[..]
Hahaquote:Op donderdag 28 juni 2007 18:51 schreef Nuna het volgende:
Goh, nu is mijn SOG-gedrag toch nog redelijk relevant voor mijn tentamen van morgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |