abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51537670

mijn zoon moet bloed prikken,nu is het de laatste keer zo verkeerd gegaan dat hij nu niet meer wil.wel vaak geprobeerd ,zelfs als tot alles gereed was en spuit bijna erin ging.
maar hij raakt dus helemaal in paniek.
toch zal het binnenkort echt moeten voor zijn gezondheid, we zijn het nu alleen maar uit aant stellen.
Ik vraag me af of dit dmv een roesje (een kapje) kan ,de kinderarts zegt dat hij dit overdreven vind.
Bestaat er een ziekenhuis in Nederland die dit wel doet???
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_51537722
kan openings titel veranderd worden ? sorrie
pi_51537880
En ben je dan niet bang dat ie ook een roesje moet voor de tandarts, en dan voor de huisarts en dan voor als tie bij de hoofdmeester moet komen?
pi_51538011
aan zo'n reactie heb ik dus niks, en by the way bij de tandarts laat hij gewoon een spuit zetten bij de verdoving
pi_51538069
Hey pieperd ik vraag alleen wat
pi_51538150
sorrie, maar kwam zo over van stel je niet
er moet gewoon een oplossing komen, de laatste keer met vier man hem vast gehouden dat doe ik dus nooit meer en de verplegers denk ik ook niet
pi_51538169
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:08 schreef candygirl het volgende:
aan zo'n reactie heb ik dus niks, en by the way bij de tandarts laat hij gewoon een spuit zetten bij de verdoving
4 druppeltjes valeriaan?
Of vraag of ze een vingerprik willen doen..
Dat is voor een kind misschien minder eng.
Veel afleiden helpt, bv in de handen klappen op het moment van de prik.
Een arts die deze vraag onzin vindt is een zak!
Een goede kinderarts heeft hier begrip voor.
Vraag een andere.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 16 juli 2007 @ 22:13:03 #8
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_51538185
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:02 schreef candygirl het volgende:
de kinderarts zegt dat hij dit overdreven vind.
Dat is het ook.
On my sleeve.....
pi_51538287
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:13 schreef JimmieTheSaint het volgende:

[..]

Dat is het ook.
je hebt nog geen kinderen zeker pffffffff
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_51538321
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:12 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

4 druppeltjes valeriaan?
Of vraag of ze een vingerprik willen doen..
Dat is voor een kind misschien minder eng.
Veel afleiden helpt, bv in de handen klappen op het moment van de prik.
Een arts die deze vraag onzin vindt is een zak!
Een goede kinderarts heeft hier begrip voor.
Vraag een andere.
dit hebben we al geprobeerd
de arts zei door een kalmerend middel te geven bv valeriaan of wat dan ook heeft hij niks aan.
door de paniek werken die juist averrechts omdat het een moment opname is van paniek,zegt hij

en overdreven ,het zal best, maar weet iemand dan andere oplossing
pi_51538370
zijn er niet gewoon goede kinderartsen die hier ervaring mee hebben en daar dus goed mee om kunnen gaan?
kan me niet voorstellen dat je kind het enige is dat er zoveel moeite mee heeft

ik heb geen kinderen maar ik heb ook wel een beetje zoiets pas op dat je je kind niet te veel betutteld dan blijft ie bang maar ja ik ken de situatie natuurlijk niet helemaal
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  maandag 16 juli 2007 @ 22:19:00 #12
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_51538452
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:15 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

je hebt nog geen kinderen zeker pffffffff
Owja, het is natuurlijk een goed plan een kind z'n zin te geven wanneer ie tegen blijft spartelen. daar leren ze echt van.
On my sleeve.....
pi_51538519
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:17 schreef liefie_ het volgende:
zijn er niet gewoon goede kinderartsen die hier ervaring mee hebben en daar dus goed mee om kunnen gaan?
kan me niet voorstellen dat je kind het enige is dat er zoveel moeite mee heeft

ik heb geen kinderen maar ik heb ook wel een beetje zoiets pas op dat je je kind niet te veel betutteld dan blijft ie bang maar ja ik ken de situatie natuurlijk niet helemaal
morgen controle bij kinderarts en dan vraag ik het nog een keer, idd er moet toch ergens een kinderarts zijn die dit begrijpt!

en geloof me betuttelen doe ik niet ,heeft gewoon veel andere oorzaken helaas
  maandag 16 juli 2007 @ 22:21:41 #14
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_51538579
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:19 schreef JimmieTheSaint het volgende:

[..]

Owja, het is natuurlijk een goed plan een kind z'n zin te geven wanneer ie tegen blijft spartelen. daar leren ze echt van.
als dat kind door een trauma een angststoornis heeft opgelopen, dan gaat dwingen ook niet echt helpen
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_51538631
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:19 schreef JimmieTheSaint het volgende:

[..]

Een kind gedwongen laten prikken dat is verstandig zeg!
Noem je dit een kind zijn zin geven? Het kind is enorm bang geworden, heeft een hele nare ervaring met prikken, en dat noem jij een kind zijn zin geven.
My god wat gevoelloos, je wilt er zeker geen watje van maken of wat?
Stoer hoor.

Videoband 50
Kinderen met Prikangst
Stress-reductie project.
Een produktie van de Rijks Universiteit van Groningen, 1989. Kinderen wordt een procedure aangeleerd "(vijf truukjes)" waarmee ze een bloedprik beter kunnen verdragen. Er wordt een "truukje" geleerd voor respectievelijk: 1. De ademhaling, 2. Relaxatie, 3. Controle over de start van de bloedafname, 4. Afleiding, 5. Uitleg over de bloedafname procedure en "droogzwemmen".
http://www.vgct.nl/index.jsp?USMID=227#50
pi_51538728
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:23 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Een kind gedwongen laten prikken dat is verstandig zeg!
Noem je dit een kind zijn zin geven? Het kind is enorm bang geworden, heeft een hele nare ervaring met prikken, en dat noem jij een kind zijn zin geven.
My god wat gevoelloos, je wilt er zeker geen watje van maken of wat?
Stoer hoor.

Videoband 50
Kinderen met Prikangst
Stress-reductie project.
Een produktie van de Rijks Universiteit van Groningen, 1989. Kinderen wordt een procedure aangeleerd "(vijf truukjes)" waarmee ze een bloedprik beter kunnen verdragen. Er wordt een "truukje" geleerd voor respectievelijk: 1. De ademhaling, 2. Relaxatie, 3. Controle over de start van de bloedafname, 4. Afleiding, 5. Uitleg over de bloedafname procedure en "droogzwemmen".

thanks, of voor je pm.kan niks terug sturen als ik erop klik word fok afgebroken
http://www.vgct.nl/index.jsp?USMID=227#50
  maandag 16 juli 2007 @ 22:34:13 #17
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_51539132
Wat is zijn enge ervaring dan?
pi_51539400
Ik heb nooit meegemaakt dat dat ergens werd gedaan en heb er ook nog nooit van gehoord. Sowieso is er altijd een zeker narcoserisico dat zeker in dit soort gevallen wel mee moet wegen.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_51539928
Begeleiding is heel belangrijk in dit soort gevallen, sommige artsen handelen best wel eens ruw.
Maar een roesje is niet bepaald behulpzaam, een aardige dokter wel.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 16 juli 2007 @ 23:12:11 #20
53167 Ri-Klain
klein zwart schaapje
pi_51540855
Ik moest vroeger als klein meisje ook door 4 artsen vastgehouden worden om een beejte bloed af te nemen. Echt een hel. Maar toen kreeg ik een aardige kinderarts die me speels heeft uitgelegd dat het heel niet eng is. Ik weet niet meer precies hoe (was nog klein ) maar ik geloof gewoon door uitleg te geven en afleiding.
Nogsteeds kijk ik de andere kant op als ik bloed moet laten afnemen, maar eng vind ik het niet meer.
Een roesje geven ze denk ik niet snel, wel zou je eens kunnen zoeken naar een goede kinderarts of iemand/iets (internet, video, boek) wat voorlichting kan geven over prikken.
Of niet soms?
pi_51541588
Een goede kinderarts is tevens ook een hele goede kindervriend!
( nee geen pedo voor er weer reacties komen)
Begrip is enorm belangrijk bij angsten!
En geduld!
pi_51541790
Zou je niet gewoon lekker de bron van het probleem aan pakken in plaats van verdovingen toe te passen. Op die manier forceer je je kind helemaal om iets te ondergaan wat hij niet wilt. Hij zal ook lekker nog vertrouwen in jou hebben als je dit flikt bij hem .

Oftewel, zorg er absoluut voor dat je gewoon een keer rustig met een goede dokter bezig bent. Lekker uitleggen, alles op je kind zijn tempo en zeker niets forceren.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_51545668
Hoezo, "zo verkeerd gegaan"

2 keer moeten prikken ofzo, of spoot het bloed in het rond?
pi_51548416
Zo te lezen zit zijn angst heel diep en gaat het een stuk verder dan de normale prikangst die veel kinderen (en volwassenen!) hebben.

Ik neem aan dat hij al de 'magische creme'(=verdovende creme) op het te prikken plekje krijgt? Zal voor hem niet alles oplossen, maar misschien helpt het een beetje als hij weet dat het geen pijn doet. Verder geen tips helaas.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_51548436
quote:
Op maandag 16 juli 2007 23:34 schreef NiteSpeed het volgende:
Zou je niet gewoon lekker de bron van het probleem aan pakken in plaats van verdovingen toe te passen. Op die manier forceer je je kind helemaal om iets te ondergaan wat hij niet wilt. Hij zal ook lekker nog vertrouwen in jou hebben als je dit flikt bij hem .

Oftewel, zorg er absoluut voor dat je gewoon een keer rustig met een goede dokter bezig bent. Lekker uitleggen, alles op je kind zijn tempo en zeker niets forceren.
Dat dus. Dat roesje is a: te idioot voor woorden en b: symptoombestrijding....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')