Ben je al door de decentrale loting voor dit topic heen dan?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:19 schreef MediciBR het volgende:
Vandaag gehoord dat ik decentraal ben toegelaten!
Volgend jaar kom ik dit topic onveilig maken
Waar ben je toegelaten eigenlijk?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:19 schreef MediciBR het volgende:
Ik helaas niet, nummer 91 van de 140 (UVA)quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:19 schreef MediciBR het volgende:
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:52 schreef Kang-He het volgende:
Ik dacht dat je niet gelijkgesteld wilde worden met alle anderen.
Ongeveer 4 maanden. De arts heeft de Thyrax gegeven volgens de standaard doseerdosis. Dat is het nietquote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:47 schreef gohan16 het volgende:
Hoelang loopt hij al met de klachten rond? Dat de arts de thyrax niet heeft op laten bouwen ligt erg vor de hand en is het niet.. (zou een saaie house aflevering zijn)
PS: is er nog wat gevonden bij het onderzoek van zijn huis?
Heel goed. Maar een deel van de vraag is hoe hij dan opeens aan de crise komt.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:35 schreef intoxicated het volgende:
Addisoncrise. Internist had eerst de status van de HPA-as moeten bepalen en zonodig moeten starten met steroïden voordat hij thyrax gaf.
Ja bijna. Er is geen herstel van de bijnierschorsfunctie. Deze persoon heeft een (pan)hypopituitarisme. In de loop van de maanden is zijn bijnierschorsfunctie achteruit gegaan. Maar hij had nog wel een reserve. Door de hypothyreoidie neemt het metabolisme van je bijnierschorshormonen namelijk ook af. Hij had anamnestisch ook geen klachten van een insufficientie. Als je op Thyrax wordt gezet dan neemt het metabolisme van de bijnierschorshormonen ook toe. Dus je schiet acuut in een crise. Daarom is het belangrijk dat alvorens je begint met Thyrax de status van je bijnierschors-as te checken.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:28 schreef gohan16 het volgende:
Onder invloed van T4/T3 neemt het metabolisme sneller toe dan het herstel van de bijnierschorsfunctie, waardoor er een Addison crisis kan optreden.
Hahaquote:Op zondag 1 juli 2007 13:07 schreef Nuna het volgende:
Ik zie het al voor me, DDM tegen een patient: ''Nee, uw kleine hersenen zijn alleen maar geowned. Vandaar dat uw coordinatie ook geowned is en u een beetje raar loopt.''
Lotingsuitslagdag vandaag?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:25 schreef Spyronius het volgende:
En het is vrijdag en niet heel fokkers zijn ingeloot blijkbaar, ach ja, ik ook niet, maar heb dan ook niet meer mee gedaan.
Welkomquote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:47 schreef Heinekenner het volgende:
Heeuu!
ingelote studentGeneeskunde EUR meldt zich!
Ja inderdaad,quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:30 schreef elby1988 het volgende:
nog iets.. .De site van de ib-groep is echt schandalig! 10 voor 5 ik inloggen.. kreeg ik NIETS te zien.. Geen uitslag. oid.. Met mij nog vele andere!.. Dus even bellen,, en toen kreeg ik het goede nieuws dat ik geselecteerd was voor Leiden (ja,, zo zei hij het;) )
Gelukkig is die van mij wel goedgekeurdquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:38 schreef Nuna het volgende:
[..]
Voordat je in dit topic mag posten moet je eerst je avatar maar eens veranderen
Als je hem niet stiekem gejat hebt van Sport_Life keur ik hem wel goedquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:38 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Gelukkig is die van mij wel goedgekeurd![]()
Puik! Nog meer leydsche studentenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:30 schreef elby1988 het volgende:
Jaaaa:D Mensen! ik hoor er nu ook bij.. na een jaar BMW te hebben MOETEN doen mag ik nu eindelij kgeneeskunde studeren in leiden!
.. Rondje van mij!
Oja,,, Vrijdag de 13e is echt geweldig!
nog iets.. .De site van de ib-groep is echt schandalig! 10 voor 5 ik inloggen.. kreeg ik NIETS te zien.. Geen uitslag. oid.. Met mij nog vele andere!.. Dus even bellen,, en toen kreeg ik het goede nieuws dat ik geselecteerd was voor Leiden (ja,, zo zei hij het;) )
Hij is goed gekeurd hoorquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:38 schreef Nuna het volgende:
[..]
quote:
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:38 schreef Nuna het volgende:
[..]
quote:
Nuna heeft hier recht van spreken. Zij is immers geneeskundestudent. Spyronius niet.quote:
Niet zo over je heen laten lopen hequote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:00 schreef Crazykill het volgende:
Waarom niet
ff een andere zoeken dan maar
Gooi jij mij eens in de openingspost.. ik wil er nu ook ècht bijhoren ookquote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:34 schreef intoxicated het volgende:
Indeed. Matig tegengas geven werkt veelal in je voordeel als co![]()
Waar heb je BMW gedaan?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:07 schreef elby1988 het volgende:
Ah ok,, ben er geen held mee, maar hoop dat het goed is gelukt
Nog tips voor mensen die in een groot zwart gat springen?.. Vorig jaar bij BMW was het nogal laksheid,, moet soweiso wel veranderen nu denk ik
.. Najah, na 1 keer uitgeloot te zijn is de motivatie er echt wel
Heb ik voordat ik in utrecht zat nog 1 week gezeten, was het nu echt veel met planten enzo?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:24 schreef elby1988 het volgende:
Op de UVA,, eerste jaartje.. jij ook?
edit: O wacht,, utrecht zie ik.. ja,, ik was uitgeloot voor geneeskunde.. dus moest haast wel voor adam.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:25 schreef Crazykill het volgende:
Wtf
xs.to heeft zomaar mijn avatar van hun server weggehaald![]()
Joah.. eerste half jaar wat planten (viel mee) wel erg veel diere. Heel het dierenrijk voorbij zien komen!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:35 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Heb ik voordat ik in utrecht zat nog 1 week gezeten, was het nu echt veel met planten enzo?
Damn, ik dacht dat je speciaal voor mij je avatar had weggehaaldquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:25 schreef Crazykill het volgende:
Wtf
xs.to heeft zomaar mijn avatar van hun server weggehaald![]()
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:45 schreef Nuna het volgende:
[..]
Damn, ik dacht dat je speciaal voor mij je avatar had weggehaald![]()
quote:xs.to is a web hosting service. Use as your main host or combined with your cheap hosting provider.
For maximum speed we are using dedicated servers with fast and redundant internet connectivity.
Upload is disabled for account 1158772481197239987489xxx. Check our FAQs for more information.
Nou dacht ik overwegend positief over de EUR, maar als jullie zulke kapsones krijgen dan verandert dat natuurlijk snelquote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:47 schreef Singa het volgende:
GOED ZO, meer mensen van de EUR, blijf ook vooral in dit topic, kunnen we die Leidenaren ten minste een beetje het hoofd bieden.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
We kunnen jou zotezien feliciteren met een extra jaartje dat je aan je algemene ontwikkeling kan besteden?quote:Op maandag 16 juli 2007 12:52 schreef soylent het volgende:
Gefeli (#*^!#!*(@^3
Oh nee, die tijd is allang voorbij... Twee keer uitgeloot met m'n 8 gemiddeldquote:Op maandag 16 juli 2007 13:26 schreef intoxicated het volgende:
[..]
We kunnen jou zotezien feliciteren met een extra jaartje dat je aan je algemene ontwikkeling kan besteden?![]()
Dat is interresantquote:Op maandag 16 juli 2007 14:13 schreef soylent het volgende:
[..]
Oh nee, die tijd is allang voorbij... Twee keer uitgeloot met m'n 8 gemiddeldToen heb ik maar van m'n hobby m'n werk gemaakt.
Dat is nu zo jaquote:Op maandag 16 juli 2007 16:11 schreef Heinekenner het volgende:
[..]
Dat is interresant, zeker omdat je bij een 8 (of hoger) gemiddeld niet mee hoeft te doen aan lotingen en je gelijk ingeloot behoort te zijn.
Hmm mocht je chirurg willen worden, dan was je al bijna met pensioen als je klaar wasquote:Op maandag 16 juli 2007 16:29 schreef soylent het volgende:
[..]
Dat is nu zo jaMaar in mijn tijd nog niet. Ik ben alweer eind 20
![]()
Sletten. Beetje uitgelote mensjes voortrekkenquote:Server niet gevonden
Firefox kan de server op www.helpikbeningeloot.nl niet vinden.
* Controleer het adres op typefouten zoals
ww.voorbeeld.com in plaats van
www.voorbeeld.com
* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt
laden.
* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk beveiligd is door een firewall of proxyserver.
Dat ook weer niet, maar er is een goed oncoloog aan me verloren gegaan, denk ikquote:Op maandag 16 juli 2007 16:59 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Hmm mocht je chirurg willen worden, dan was je al bijna met pensioen als je klaar was
totale onzin idd, maarja sommige mensen gaan ook onder narcose bij de tandarts omdat ze daar band voor zijnquote:Op maandag 16 juli 2007 22:41 schreef intoxicated het volgende:
bloedprikken dmv van roesje, waar kan dat?
Iemand hier ooit iets over gehoord? 'k Mag toch hopen dat er geen klinieken in NL zijn die dit echt doen...
Die gast is al jarenlang zo ongefundeerd, zwart-wit en vooral schreeuwerig bezig. Moet je eens in NWS of POL kijken, enige wat ie kan is zeiken op Nederlandquote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:54 schreef DDM het volgende:
Jeetje die StefanP uit het topic Bijna 8000 studenten dit jaar uitgeloot spoort echt niet
Wat een frustraties. En dan beweert hij nog dat niemand kan oordelen over zijn sociale vaardigheden. Kom op zeg. Je zal maar zo een arts hebben als patient. Echt, die hele frontale kwab ligt er bij hem uit.
En even voor onze geneeskundestudenten is spé:
Wat is een frontaal syndroom?
Frontaal syndroom is de naam die wordt gegeven aan een groep verschijnselen die we waarnemen bij mensen met een beschadiging in het voorste deel van de hersenen. Deze frontaal kwab beslaat meer dan eenderde van de grote hersenen. Hoewel er nog veel vragen zijn over de functie van de frontaal kwab is wel duidelijk dat het een belangrijke rol speelt bij gedrag dat we als typisch menselijk beschouwen. Het gaat daarbij om het organiseren en het afstemmen van het gedrag.
Wat zijn de symptomen?
Er zijn twee groepen verschijnselen die we kunnen waarnemen bij het frontaal syndroom. Allereerst zijn er de veranderingen in de persoonlijkheid van de patiënt. De familie en andere bekenden ervaren de persoon als sterk veranderd in zijn doen en laten, als een ander mens. Het kan een verandering zijn in de richting van traagheid, initiatiefloosheid en onverschilligheid. Het tegenovergestelde zie je ook in de vorm van kinderlijk gedrag, onnatuurlijk vrolijke stemming en geen rekening houden met de gangbare omgangsvormen. Impulsiviteit en ontremdheid leiden regelmatig tot conflicten met de omgeving. De patiënt is veel minder in staat zich aan te passen aan veranderende omstandigheden.
I rest my case![]()
* checkt postgeschiedenisquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:05 schreef intoxicated het volgende:
Repeat! Jij vuile landverrader!
Een beetje de exclusiviteit van onze kennis te grabbel gooien. En ja, je weet best wat ik bedoel![]()
Ben ik het niet mee eens, ik vind overigens wel dat de hoeveelheid mensen die toegelaten wordt tot de opleiding nog wel minder mag, maar ik vind het systeem van decentrale selectie wel beter, volgens mij heb je dan meer gemotiveerde studenten dan nu, nu zitten er nog teveel tussen die niet weten wat ze willen worden en dan maar geneeskunde gaan doen en zo blijven mensen die het echt graag willen worden uitgesloten.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:00 schreef Wuder het volgende:
Ik ben trouwens wel tevreden met de selectie methode van nu. Ik vind het ook nutteloos dat iedereen toegelaat moet worden voor de studie geneeskunde. We hebben nu al teveel artsen!
huh?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:05 schreef intoxicated het volgende:
Repeat! Jij vuile landverrader!
Een beetje de exclusiviteit van onze kennis te grabbel gooien. En ja, je weet best wat ik bedoel![]()
Heb je nog het origineel? Zo ja, kan je gewoon langs je school daarmee gaan en een aantal nieuwe gewaardborgde kopieen laten maken en anders moet je even de universiteit opbellen en vragen wanneer de uiterste datum is dat je dat kopie moet afgeven, vaak is je oude school dan ook weer open.quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:16 schreef elby1988 het volgende:
Ok mensen, ik ga mij inschrijven.. Eerste probleem: Geen gewaarmerkt kopie meer van mijn diploma :/.. Ik had er wel een paar.. maar die heb ik vorig jaar allemaal verbruikt.. Iemand enig idee waar ik dat kan laten doen? bij de gemeente of mijn oude school? ik verwacht nl niet dat daar nog iemand is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |