abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:06:55 #1
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_49762958
quote:
Moeder vergeet baby in auto
Uitgegeven: 25 mei 2007 13:43

AMSTERDAM - In het Belgische Halle is donderdagmiddag een baby overleden die een hele dag in een afgesloten auto had gezeten. De moeder van het kind was de baby naar eigen zeggen vergeten.

De vrouw had 's ochtends haar twee oudste kinderen naar school gebracht en was daarna naar haar werk gereden. Ze vergat dat haar 5 maanden oude baby nog in de auto zat.

De politie onderzoekt of er opzet in het spel is. De vrouw zit niet vast. De baby is vermoedelijk door oververhitting om het leven gekomen.

(c) NU.nl/Chris Heijmans
Kan iemand me uitleggen hoe je dit in godsnaam voor elkaar krijgt om je baby te vergeten. Ik begrijp het niet.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:07:44 #2
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_49762986
Apart fenomeen.
feest
pi_49762998
Elk jaar lees je wel zo'n bericht en elk jaar kan ik er met mijn verstand niet bij hoe je je kind in de auto kan vergeten.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:08:56 #4
3185 Adelante
To let it go now
pi_49763036
Kan iemand die andere twee kinderen alsjeblieft ook bij haar weghalen?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_49763058
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:07 schreef Lucille het volgende:
Elk jaar lees je wel zo'n bericht en elk jaar kan ik er met mijn verstand niet bij hoe je je kind in de auto kan vergeten.
/agree
Vivre
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:10:44 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_49763104
Dit is zo triest dat het welhaast een Belgenmop moet zijn.
Hoe de fuck kun je je kind nu in de auto vergeten???
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:10:58 #7
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49763115
Vergeten, right
Een zonnebril vergeet je in de auto, een baby niet...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:14:07 #8
153812 Frautie
Frautilicious
pi_49763245
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:07 schreef Lucille het volgende:
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:18:47 #9
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_49763436
Moeder van niks
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
pi_49763530
hoe kun je in God's naam je kind "vergeten"..... !!!!!!!!!!!
pi_49763630
Ik wilde hem ook al plaatsen, je was me voor.

Ik kan er niet bij, dat je je kind vergeet.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:23:49 #12
33189 RM-rf
1/998001
pi_49763663
ik heb een dochter van vijf maanden en hoe verschrikkelijk het ook is, zeker als die vrouw twee andere kinderen had en mogelijk in een zeer hectische situatie zit (redelijk snel weer aan het werk is gegaan), kan ik me wel wat voorstellen ..

sowieso is sterke verstrooidheid bij vrouwen die nog niet zo lang geleden een bevalling hebben gehad een bekend fenomeen.
Als dan in de hectiek van de morgen alles snel ging en die baby stil lag te slapen (alhoewel het normaal is bij een baby de maxi-cosi naast de bestuurderszitplaats te hebben, dat is wel in de direkte zichtlinie)

het gevolg hiervan is echter werkelijk verschrikkelijk, ik kan me ook enorm goed voorstelen dat die vrouw er juist ook enorm kapot van is. Volgens mij is juist dat beschuldigende nogal voorbarig, natuurlijk zijn er sommige vrouwen die onder psychische stress hun baby willen doden, maar geenen zou dat volgens mij op zulk een verschrikkelijke wijze doen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_49763791
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:23 schreef RM-rf het volgende:
ik heb een dochter van vijf maanden en hoe verschrikkelijk het ook is, zeker als die vrouw twee andere kinderen had en mogelijk in een zeer hectische situatie zit (redelijk snel weer aan het werk is gegaan), kan ik me wel wat voorstellen ..

sowieso is sterke verstrooidheid bij vrouwen die nog niet zo lang geleden een bevalling hebben gehad een bekend fenomeen.
Als dan in de hectiek van de morgen alles snel ging en die baby stil lag te slapen (alhoewel het normaal is bij een baby de maxi-cosi naast de bestuurderszitplaats te hebben, dat is wel in de direkte zichtlinie)

het gevolg hiervan is echter werkelijk verschrikkelijk, ik kan me ook enorm goed voorstelen dat die vrouw er juist ook enorm kapot van is. Volgens mij is juist dat beschuldigende nogal voorbarig, natuurlijk zijn er sommige vrouwen die onder psychische stress hun baby willen doden, maar geenen zou dat volgens mij op zulk een verschrikkelijke wijze doen.
nou sorry hoor, maar ik heb zelf 2 kinderen. Toen mijn eerste net geboren was, ben ik met mijn studie begonnen. Wat een heel druk en hectische tijd was. Maar hoe druk ik het ook had, mijn kinderen kwamen/komen altijd op de eerste plaats... .
pi_49763915
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:06 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Kan iemand me uitleggen hoe je dit in godsnaam voor elkaar krijgt om je baby te vergeten. Ik begrijp het niet.
Drank problemen?
Relatie problemen?
Anti depresiva?

Genoeg onzin om op te noemen...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_49763988
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:29 schreef Chandler het volgende:

[..]

Drank problemen?
Relatie problemen?
Anti depresiva?

Genoeg onzin om op te noemen...
Gewoon 3 maanden amper tot niet slapen en je vergeet 's ochtends zelfs je onderbroek aan te trekken, gegarandeerd. Gecombineerd met andere stressfactoren kijk ik er niet van op, hoe triest en verschrikkelijk het ook is.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49764094
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Gewoon 3 maanden amper tot niet slapen en je vergeet 's ochtends zelfs je onderbroek aan te trekken, gegarandeerd. Gecombineerd met andere stressfactoren kijk ik er niet van op, hoe triest en verschrikkelijk het ook is.
ik heb 1,5 lang bijna niet geslapen omdat mijn 2e een echte "huilbaby" was....nooit mijn zoon of zijn zus toen ergens "vergeten" , kinderen horen/moeten je allereerste prioriteit te zijn....!!!!!!!!!!!!!!
pi_49764195
Je zou je kind maar vergeten.
Kan het me niet voorstellen..
pi_49764212
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:33 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

ik heb 1,5 lang bijna niet geslapen omdat mijn 2e een echte "huilbaby" was....nooit mijn zoon of zijn zus toen ergens "vergeten" , kinderen horen/moeten je allereerste prioriteit te zijn....!!!!!!!!!!!!!!
Het gebeurt gewoon, klaar. Het is al zo vaak gebeurd en het zal vaker gebeuren. En vaak is het toch echt een combinatie van de factoren die hierboven staan. Hoe triest ook.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:00:47 #19
33189 RM-rf
1/998001
pi_49765246
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:26 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

nou sorry hoor, maar ik heb zelf 2 kinderen. Toen mijn eerste net geboren was, ben ik met mijn studie begonnen. Wat een heel druk en hectische tijd was. Maar hoe druk ik het ook had, mijn kinderen kwamen/komen altijd op de eerste plaats... .
En beweer jij dat die vrouw een slechte moeder is waar de kinderen 'niet op de eerste plaats komen'...

hardstikke leuk dat jij verder zonder problemen door die hectische fase bent heengekomen, deze vrouw is dat niet gelukt en heeft een verschrikkelijke fout gemaakt wat resulteerde in iets verschrikkelijk de dood van haar kindje ...

Ik zie nergens dat die vrouw daar kennelijk iets 'bewust' gedaan heeft en kan dat ook niet zomaar geloven (tenzij er aanleidingen toe zijn, maar die zijn er volgens mij juist niet).

Om een voorbeeld van zulk een situatie te geven, die vrouw heeft dus twee kinderen en voor die baby geboren was was het misschien zo geregeld dat zij eerst die kinderen naar school bracht en dan naar dr werk reed, sinds die baby er is brengt ze die tussendoor naar de creche/dagcentrum ...
Op deze dag was het mogelijk meer hectisch en is die vrouw nadat ze dr kinderen naar school gebracht heeft vergeten eerst naar de babycreche te rijden, maar reed uit gewoonte direkt naar dr werk... Zoiets _is_ ook mogelijk.
en met alle respect, maar het is grove onzin als hier beweert wordt dat het onmogelijk is dat mensen vroeg in de ochtend en in een hectische situatie verstooid kunnen zijn: dat is nu net in heel gevallen wél zo.

Om die reden vind ik het onjuist om een vrouw die net een kind verloren heeft, ook nog eens publiek te gaan beschuldigen dat ze 'beter had moeten weten' of 'dat dat niet mogelijk is', imho is dat achteraf-gejammer van mensen die dan opeens altijd alles beter doen of hadden gedaan.

Zoiets komt op mij even erg over als van die zwaar gristelijken die beweren 'dat zoiets een straf van God zou zijn voor iets dat persoon fout gedaan zou hebben' ... ik vind zoiets ook verschrikkelijk maar juist daarom wens ik die moeder hier niet publiek te gaan beschuldigen als daartoe geen direkte bewijzen zijn
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:02:49 #20
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_49765313
quote:

Ehm, als het kan, hoort een maxi-cosi gewoon op de achterbank.

Maar ik kan me dus ook niet voorstellen dat je je kind vergeet.
pi_49765418
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:33 schreef juon_jacket1 het volgende:

jij bent een geweldige topmoeder, proficiat.

ik ben mijn oudste dochter ook eens vergeten tijdens een wandeling in het park. Ik was alleen vertrokken en de buggy was ik vergeten naast het bankje waar ik een wafel had gegeten. Ik was in gedachten verzonken, en op dat moment was in mijn hoofd mijn baby even niet mijn prioriteit. Ik zal wel een heel slecht mens zijn.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_49765485
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:05 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik ben mijn oudste dochter ook eens vergeten tijdens een wandeling in het park. Ik was alleen vertrokken en de buggy was ik vergeten naast het bankje waar ik een wafel had gegeten. Ik was in gedachten verzonken, en op dat moment was in mijn hoofd mijn baby even niet mijn prioriteit. Ik zal wel een heel slecht mens zijn.
hoe kan jou kind "even" je prioriteit niet zijn....
pi_49765595
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:07 schreef juon_jacket1 het volgende:

ik was in gedachten verzonken, dacht aan mijn moeder die ernstig ziek was, mijn werk dat ik had opgegeven. En ik was vertrokken.
pi_49765618
Je kind moet altijd je hoogste proiriteit zijn maar een mens blijft een mens en kan soms gewoon ontiegelijk domme dingen doen... zoals deze mevrouw dus
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_49765655
quote:

[..]

Newsflash: ouders zijn ook mensen!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:13:55 #26
33189 RM-rf
1/998001
pi_49765702
quote:

[..]

komop, natuurlijk is het makkelijk hier online je voor te doen als 'de perfecte moeder' die alles enkel voor zn kind doet ...

de werkelijkheid is echter dat ieder mens meestal niet zo 'perfect' is, en niemand kan beweren "dat hij altijd en immer voor 100% gefixeerd op zn kind is" (ik vermoed dat juist iemand die zich zo opstelt eerder problemen zal krijgen) ...

zeker als je meerdere kinderen hebt is het onmogelijk om ieder kind 100% van de tijd in de gaten te hebben, en je volop op alle kinderen te concentreren.
pi_49768543
Wat een slap gelul.
Je kind vergeten, kom op zeg.
Dan ben je echt een rasmongool zeg.
pi_49768600
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:35 schreef Almere-Dude het volgende:
Wat een slap gelul.
Je kind vergeten, kom op zeg.
Dan ben je echt een rasmongool zeg.
En jij bent ouder van hoeveel kinderen precies?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 16:53:21 #29
33189 RM-rf
1/998001
pi_49769183
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:37 schreef Jarno het volgende:

En jij bent ouder van hoeveel kinderen precies?
Mischien _is_ hij de vader en heeft via deze weg ervaren wat er met zn kindje gebeurt is?
pi_49769226
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Mischien _is_ hij de vader en heeft via deze weg ervaren wat er met zn kindje gebeurt is?
Zou je denken?
pi_49772201
quote:

Volledig mee eens, hoewel de dikgedrukte zin een vergeefse constatering is. Op Fok! staat men doorgaans graag met het vingertje klaar en het enige referentiekader is het eigen referentiekader.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 06:00:31 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49784707
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:05 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Een heel slecht mens niet, maar in ieder geval toch wel een hele slechte moeder.
The End Times are wild
pi_49784731
Iedereen kan iets vergeten en ook je kind eventjes maar zoals hier een hele dag je kind... Sick!
Waar blijft die baby normaal en damn die vrouw moet wat aan haar hoofd gehad hebben lijkt mij.

Ik lees trouwens graag Einstein reacties als van Almere-dude en ik hoop met heel mijn hart dat er op een snuffelmarkt voor een zacht prijsje LTS-zwakstroomdiploma's beschikbaar zijn voor deze held!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 06:26:59 #34
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49784737
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:08 schreef Adelante het volgende:
Kan iemand die andere twee kinderen alsjeblieft ook bij haar weghalen?
Ja.

Dat lijkt me het eerste. Een kind uit het oog verliezen kan gebeuren, dit lijkt me een heel ander verhaal want dit gaat niet over minuten. Dit moet uren zijn geweest.

Gokje.

[ Bericht 7% gewijzigd door popolon op 26-05-2007 06:38:11 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_49787522
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 06:00 schreef LXIV het volgende:

Een heel slecht mens niet, maar in ieder geval toch wel een hele slechte moeder.
dat vind ik nu ook!
pi_49787558
Makkelijk hoor, als je zo kunt oordelen vanuit je luie burostoel over andere mensen die je amper kent.

Ik wou dat ik het kon. Of nee, eigenlijk liever niet. .
pi_49787648
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:41 schreef Jarno het volgende:
Makkelijk hoor, als je zo kunt oordelen vanuit je luie burostoel over andere mensen die je amper kent.

Ik wou dat ik het kon. Of nee, eigenlijk liever niet. .
laat ze maar denken dat ik een slechte moeder ben, het kan me weinig schelen .
pi_49790678
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 06:26 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja.

Dat lijkt me het eerste. Een kind uit het oog verliezen kan gebeuren, dit lijkt me een heel ander verhaal want dit gaat niet over minuten. Dit moet uren zijn geweest.

Gokje.
een hele werkdag

hoe kun je nu in godsnaam je oudste kinderen afzetten bij school, doorrijden naar de oppas voor de baby, vervolgens vergeten het kind daar daadwerkelijk te droppen, om door te rijden naar je werk, je spulletjes te pakken, maar je kind in de maxi cosi over het hoofd zien

om dan na een lange werkdag het uitgedroogd en vooral erg dood aan te treffen in een oververhitte auto ..... ze moet wel erg ver heen geweest zijn in een depressie om dát voor elkaar te krijgen.

ms een werkende moeder met 3 kids waarbij de laatste wat haar betreft niet echt gewenst was, want te druk, teveel hooi op haar vork >>> depressie>>> compleet de weg kwijt en dan "per ongeluk" het kind wat het meest van je vergt (borstvoeding, slapeloze nachten) vergeten.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49790731
Volgens mij was dit een aflevering van CSI of zo.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:55:26 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49790745
Maar ehm... zou er dan niet een oppas geweest moeten zijn die eens is gaan bellen waar dat kindje gebleven is?
Iemand moet dat kind toch gemist hebben, ook al was het niet de moeder zelf?
pi_49790814
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 13:55 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ehm... zou er dan niet een oppas geweest moeten zijn die eens is gaan bellen waar dat kindje gebleven is?
Iemand moet dat kind toch gemist hebben, ook al was het niet de moeder zelf?
de oppas zegt dat de moeder wel vaker niet kwam opdagen, en niet afbelde... de oppas belde dan ws zelf op "waar blijf je?" , maar ik kan me voorstellen als dat regelmatig voorkomt, dat ze daar dan ook mee stopt en denkt "het zit wel goed"
  zaterdag 26 mei 2007 @ 14:00:39 #42
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_49790845
Christus, hoe zal mams zich nu voelen??
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zaterdag 26 mei 2007 @ 14:03:18 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49790904
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 13:59 schreef milagro het volgende:

[..]

de oppas zegt dat de moeder wel vaker niet kwam opdagen, en niet afbelde... de oppas belde dan ws zelf op "waar blijf je?" , maar ik kan me voorstellen als dat regelmatig voorkomt, dat ze daar dan ook mee stopt en denkt "het zit wel goed"
Oh, dat had ik nog niet meegekregen, dat het vaker gebeurde zonder afbellen...
pi_49790919
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

komop, natuurlijk is het makkelijk hier online je voor te doen als 'de perfecte moeder' die alles enkel voor zn kind doet ...

de werkelijkheid is echter dat ieder mens meestal niet zo 'perfect' is, en niemand kan beweren "dat hij altijd en immer voor 100% gefixeerd op zn kind is" (ik vermoed dat juist iemand die zich zo opstelt eerder problemen zal krijgen) ...

zeker als je meerdere kinderen hebt is het onmogelijk om ieder kind 100% van de tijd in de gaten te hebben, en je volop op alle kinderen te concentreren.
Tja. Even vergeten, zoals petitlapin zegt, dat kan gebeuren, maar zó lang vergeten dat de baby stikt van de hitte .... dat is wel heel onverantwoord.

Waar ligt dan volgens jou de grens tussen "ongeluk" en "nalatigheid"?
pi_49791266
wat ik raar vind, is dat zij dus 7 uur lang geen seconde aan haar kind gedacht heeft.

op het moment dat je aan je kind denkt, realiseer je je, lijkt mij dan, meteen dat je het vergeten bent af te leveren bij de oppas... dat je zoiets in alle drukte en stress vergeet, daar kan ik me met enige moeite nog iets bij voorstellen, maar niet dat je 7 uur lang niet aan je kind denkt, je baby.
pi_49791479
Van BNR:
quote:
Vlaamse moeder die baby vergat niet vervolgd

HALLE (ANP) - De Vlaamse politie onderneemt voorlopig geen actie tegen de 31-jarige moeder die haar baby zo lang was vergeten dat het overleed in de snikhete auto.

De drukbezette moeder Cathy uit Halle bij Brussel had haar twee oudere kinderen op school afgezet. Ze reed daarna langs de oppas om haar vijf maanden jonge baby Guy af te zetten. In plaats van te stoppen reed ze door naar haar werk.

Zeven uur later, aan het einde van haar werkdag, wilde ze de baby weer ophalen bij de oppas. Pas daar ontdekte ze tot haar grote schrik het witte lijkje in de maxi-cosi op de achterbank. De baby was uitgedroogd en oververhit door temperaturen boven de veertig graden. De vrouw is compleet overstuur. Ze krijgt psychologische begeleiding, net als de vader en de twee kinderen.

Lichte depressie

Volgens een vriendin kampte de vrouw na de bevalling met een lichte depressie en nam ze medicijnen. Misschien is dat de reden dat ze zo verstrooid was, aldus de Gazet van Antwerpen zaterdag.

De oppasmoeder was niet verbaasd toen Cathy de baby donderdag niet kwam brengen. ,,Het gebeurde nogal eens dat Kathy vergat te vertellen dat hij niet kwam.''

De Brusselse justitie heeft de auto in beslag genomen en Cathy verhoord. De diensten gaan voorlopig uit van een tragisch ongeval.
Triest
pi_49791723
"Pas daar ontdekte ze tot haar grote schrik het witte lijkje in de maxi-cosi op de achterbank."

bah, hoe plastisch kan je het opschrijven.
Vivre
  † In Memoriam † zondag 27 mei 2007 @ 08:51:03 #48
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49811903
quote:
Volgens een vriendin kampte de vrouw na de bevalling met een lichte depressie en nam ze medicijnen
Lekker om een werkende moeder van 3 kinderen het advies te geven om maar aan de pillen te gaan .
pi_49812023
Wat een gruwelijk verhaal. Denk ook wl dat deze mevrouw meer dan een beetje in de problemen zat geestelijk. Maja, je moet weer aan de slag he, eerst werk dan geld yadiyada. Ik heb echt met haar te doen als dit verhaal zo in elkaar zit.

Ik vind dit trouwens van een geheel andere orde dan die dropmongolen die el-ke zomer weer boven komen drijven in het nieuws als ze "eventjes" lekker gaan shoppen, de kinderen in de auto achterlaten en die dan als ze "een beetje later" terugkomen dood aantreffen
Dat is bewust dom zijn, dat soort lui mogen ze afschieten, beginnend bij de kleine teen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_49812157
quote:

Eens met RM-rf in deze discussie.
  zondag 27 mei 2007 @ 17:29:06 #51
3542 Gia
User under construction
pi_49825074
Ik sluit me aan bij Milagro.
Als je al 5 maanden lang je kind naar een oppas brengt, dan kan ik me niet voorstellen dat je dat een hele werkdag vergeet. Nergens gedurende de dag heeft ze aan haar kind gedacht?
Ze belde ook nooit even de oppas om te vragen of alles goed verliep?

Kan het me werkelijk niet voorstellen.
  † In Memoriam † zondag 27 mei 2007 @ 17:51:51 #52
43556 miss_dynastie
pi_49825790
quote:
Op zondag 27 mei 2007 17:29 schreef Gia het volgende:
Als je al 5 maanden lang je kind naar een oppas brengt, dan kan ik me niet voorstellen dat je dat een hele werkdag vergeet.
Ik las ergens anders dat de moeder de baby pas een maand naar de oppas bracht.
Ook erg jammer dat het vaker voor is gekomen dat moeder de baby zonder bericht niet bracht: een telefoontje na een half uur had waarschijnlijk het leven van het kindje gered.
pi_49825943
quote:
Op zondag 27 mei 2007 17:29 schreef Gia het volgende:
Ik sluit me aan bij Milagro.
Als je al 5 maanden lang je kind naar een oppas brengt, dan kan ik me niet voorstellen dat je dat een hele werkdag vergeet. Nergens gedurende de dag heeft ze aan haar kind gedacht?
Ze belde ook nooit even de oppas om te vragen of alles goed verliep?

Kan het me werkelijk niet voorstellen.
ja, nu was deze moeder erg in de war, maar dan nog?
je neemt om tien uur een koffiepauze, je denkt aan je kind, je denkt en denkt en dan toch ineens "oh mijn god, ik herinner me niet haar afgezet te hebben????!!!!!!!" en dan bel je toch even de oppas "alles goed met de kleine" ... nou, niet dus, en dan ren je naar beneden..

om je kind een hele werkdag in de auto te laten, per ongeluk, moet je dus echt de hele dag geen seconde aan je kind gedacht hebben, want volgens mij is de gedachtentrein dan vanzelf zoals hierboven beschreven.
  zondag 27 mei 2007 @ 18:06:34 #54
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49826202
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 14:22 schreef milagro het volgende:
wat ik raar vind, is dat zij dus 7 uur lang geen seconde aan haar kind gedacht heeft.

op het moment dat je aan je kind denkt, realiseer je je, lijkt mij dan, meteen dat je het vergeten bent af te leveren bij de oppas... dat je zoiets in alle drukte en stress vergeet, daar kan ik me met enige moeite nog iets bij voorstellen, maar niet dat je 7 uur lang niet aan je kind denkt, je baby.
het zou zo maar mogelijk geweest kunnen zijn dat de moeder in de hectiek er wel vanuit ging dat ze de baby had afgezet... Ik kan het me niet voorstellen maar het zou toch wel kunnen denk ik.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_49826388
quote:
Op zondag 27 mei 2007 18:06 schreef Re het volgende:

[..]

het zou zo maar mogelijk geweest kunnen zijn dat de moeder in de hectiek er wel vanuit ging dat ze de baby had afgezet... Ik kan het me niet voorstellen maar het zou toch wel kunnen denk ik.
hm, ik weet niet.
op het moment dat je aan je kind denkt, denk je hoe hij het daar maakt, en dan lijkt me dat je je dan ineens beseft iets te missen in je herinneringen van die dag.

de moeder is obviously niet in orde, anders vergeet je zoiets niet, 7 uur lang, maar het zou volgens mij best kunnen dat ze onbewust datgene wat het meest van haar vergt, thuis, heeft achtergelaten.
  zondag 27 mei 2007 @ 18:18:07 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49826496
de menselijke psyche is een vreemd verschijnsel...
pi_49827181
kan gebeuren toch.. als die blerende schijtmachine dan eindelijk eens een keer zn bek houdt (en jij je heel even niet kapot hoeft te schamen), zitten je gedachte binnen een seconde natuurlijk weer bij die mooite tijd waarin je gewoon kon slapen en doen wat je wilde

kinderen is voorlopig nog even niks voor mij
pi_49827295
quote:
Vlaamse moeder die baby vergat niet vervolgd
HALLE - De Vlaamse politie onderneemt voorlopig geen actie tegen de Vlaamse moeder die haar baby zo lang was vergeten dat het overleed in de snikhete auto.

De drukbezette moeder Cathy uit Halle bij Brussel had haar twee oudere kinderen op school afgezet. Ze reed daarna langs de oppas om haar vijf maanden jonge baby Guy af te zetten. In plaats van te stoppen reed ze door naar haar werk.

Zeven uur later, aan het einde van haar werkdag, wilde ze de baby weer ophalen bij de oppas. Pas daar ontdekte ze tot haar grote schrik het witte lijkje in de maxi-cosi op de achterbank. De baby was uitgedroogd en oververhit door temperaturen boven de veertig graden. De vrouw is compleet overstuur. Ze krijgt psychologische begeleiding,net als de vader en de twee kinderen.

Volgens een vriendin kampte de vrouw na de bevalling met een lichte depressie en nam ze medicijnen. Misschien is dat de reden dat ze zo verstrooid was, aldus de Gazet van Antwerpen zaterdag.

De oppasmoeder was niet verbaasd toen Cathy de baby donderdag niet kwam brengen. „Het gebeurde nogal eens dat Kathy vergat te vertellen dat hij niet kwam.”

De Brusselse justitie heeft de auto in beslag genomen en Cathy verhoord. De diensten gaan voorlopig uit van een tragisch ongeval.
http://www.telegraaf.nl/b(...)vervolgd.html?p=16,2
  zondag 27 mei 2007 @ 21:26:01 #59
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49832512
Wat er al gezegd is hier, dat je het vergeet..oke, misschien..maar dat je vervolgens 8 uur lang niet aan je kind denkt?! Niet te begrijpen!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49834019
quote:
Op zondag 27 mei 2007 09:45 schreef Redux het volgende:

[..]

Eens met RM-rf in deze discussie.
Ja, maar 6 uur lang?
pi_49835248
quote:
Op zondag 27 mei 2007 21:26 schreef Vivi het volgende:
Wat er al gezegd is hier, dat je het vergeet..oke, misschien..maar dat je vervolgens 8 uur lang niet aan je kind denkt?! Niet te begrijpen!
wie zegt dat ze niet aan haar kind dacht? ws dacht ze er de halve dag aan, maar niet "goh, zou ie nog in de auto liggen?"
pi_49835420
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:45 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

wie zegt dat ze niet aan haar kind dacht? ws dacht ze er de halve dag aan, maar niet "goh, zou ie nog in de auto liggen?"
nee, maar als je aan je kind denkt, dan triggert dat een hele reeks aan gedachten, hoe zou het bij de oppas gaan bijvoorbeeld zit daar geheid bij en dan mis je ineens die herinnering in je ochtendritueel...als ik me iets essentieels niet kan herinneren een uur laten, dan check ik toch even of ik het wel gedaan heb.
pi_49837175
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:45 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Dat lijkt me nog veel vreemder.
  zondag 27 mei 2007 @ 23:39:18 #64
148493 Scofield
No One Likes Us..We Do'nt
pi_49837365
Wat een hypothetisch gelul hier... dat wijf is gewoon ontoerekingsvatbaar!!!! Kinderbescherming zou het kind moeten weghalen bij haar.
,, Michael? "........ Why?
- I''m getting you out of here!
,, It's impossible.
Not if you designed the place, it isn't!
  † In Memoriam † zondag 27 mei 2007 @ 23:42:18 #65
43556 miss_dynastie
pi_49837498
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:39 schreef Scofield het volgende:
Wat een hypothetisch gelul hier... dat wijf is gewoon ontoerekingsvatbaar!!!! Kinderbescherming zou het kind moeten weghalen bij haar.
Welk 'het kind'?
  maandag 28 mei 2007 @ 00:04:48 #66
148493 Scofield
pi_49838402
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:42 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Welk 'het kind'?
Las ergens dat de moeder ook nog een ouder kind heeft... die dus
,, It's impossible.
pi_49838593
Om heel eerlijk te zijn kan ik me er wel iets bij voorstellen. Het is dus maar goed dat ik geen kind heb
JUIST omdat ze het kind elke dag naar de oppas bracht voor het werk, dan is het zo'n routinematig iets, dat gaat zo volledig automatisch.....en juist die routinematige automatische piloot-dingen vergeet ik regelmatig. Ik krijg van mijn vaste ochtendritueel niks mee, doe het volledig op de automatische piloot en kan me werkelijk niet herinneren dat ik me heb opgemaakt, bijvoorbeeld, maar kennelijk heb ik dat dan toch gedaan.

En dan kan het best zijn dat je op je werk aan je baby denkt, maar je staat er geen moment bij stil dat die NIET bij de oppas is, want je gaat er automatisch vanuit dat die bij de oppas is, zoals op alle andere dagen.

In een minder routinematige setting, zoals in de speeltuin of in het park, waar je niet elke dag bent en niet elke dag hetzelfde rondje op hetzelfde tijdstip etc etc, zul je er meer met je gedachten bij zijn. Dus als je dan het kind al vergeet, realiseer je je dat vijf minuten later wel weer. Maar als je gewoon op je werk zit, zoals alle andere dagen....

Ik geloof werkelijk dat dit mij ook zou kunnen overkomen, wat ik op zich tamelijk zorgwekkend vind Ik zou echt niet stellig durven beweren dat zoiets mij nooit zal overkomen. En ik moet er niet aan denken. Wat verschrikkelijk voor die vrouw...juist omdat ze nietsvermoedend dat kind weer ging ophalen geloof ik echt dat hier geen opzet in het spel was.

[ Bericht 6% gewijzigd door thaleia op 28-05-2007 00:16:23 ]
  maandag 28 mei 2007 @ 00:17:29 #68
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_49838819
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:04 schreef Scofield het volgende:

[..]

Beter lezen dan voortaan; ze heeft nog twee oudere kinderen ipv nog eentje.
quote:
De vrouw had 's ochtends haar twee oudste kinderen naar school gebracht en was daarna naar haar werk gereden. Ze vergat dat haar 5 maanden oude baby nog in de auto zat.
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  † In Memoriam † maandag 28 mei 2007 @ 00:18:18 #69
43556 miss_dynastie
pi_49838849
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:04 schreef Scofield het volgende:

[..]

De kans dat ze de twee andere kinderen vergeet met dezelfde gevolgen is wat kleiner, aangezien die blijkbaar al naar school gaan en die zich uit zo'n situatie toch wel weten te redden.
pi_49843664
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:50 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, maar als je aan je kind denkt, dan triggert dat een hele reeks aan gedachten, hoe zou het bij de oppas gaan bijvoorbeeld zit daar geheid bij en dan mis je ineens die herinnering in je ochtendritueel...als ik me iets essentieels niet kan herinneren een uur laten, dan check ik toch even of ik het wel gedaan heb.
Uit de telegraaf:
quote:
pi_49843688
Het motto is een beetje 'Ik kan het me niet voorstellen'. Jullie zijn die vrouw niet. Hersenen kunnen soms rare truucjes met je uithalen, zeker als je ook nog eens onder de medicijnen zit. Ik ben een keer vergeten om naar mijn werk te gaan en kwam daar pas na werktijd achter. Ik had iets naars meegemaakt die dag en was daardoor volkomen in beslag genomen. Ik heb ook wel eens dat ik dénk dat ik iets gedaan heb, maar dat het niet zo blijkt te zijn. Ik heb iets dan zo vaak uit routine gedaan dat ik de ene keer niet meer goed van de andere kan onderscheiden. Dat soort dingen.

Ik denk dat deze vrouw al genoeg gestraft is eigenlijk. Wat een hel.
  maandag 28 mei 2007 @ 10:01:00 #72
3542 Gia
User under construction
pi_49844467
quote:

[..]

Precies, en dus daarom geloof ik het hele verhaaltje niet.

Ik denk eerder dat ze regelmatig te laat kwam op haar werk, waar de baas niet zo blij mee was, en deze ochtend ook weer laat was en geen tijd om de baby af te gooien bij de oppas. Schijnbaar gebeurde dat wel vaker. Wie weet heeft ze die baby dus al vaker in de auto laten slapen, zonder dat er iets misging en zag ze er geen kwaad in. Alleen was het nu te heet in de auto. En daar kunnen ze niet tegen.
pi_49849677
quote:
Op maandag 28 mei 2007 10:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat ze regelmatig te laat kwam op haar werk, waar de baas niet zo blij mee was, en deze ochtend ook weer laat was en geen tijd om de baby af te gooien bij de oppas. Schijnbaar gebeurde dat wel vaker. Wie weet heeft ze die baby dus al vaker in de auto laten slapen, zonder dat er iets misging en zag ze er geen kwaad in. Alleen was het nu te heet in de auto. En daar kunnen ze niet tegen.

zegt dat niet meer over jezelf? als je kennelijk ervanuit gaat dat mensen zo denken en redeneren?

ik vind het een stuk ongeloofwaardger dat mensen dit soort onzin zouden doen en denken, dan dat ze domme fouten kunnen maken met verschrikkelijke gevolgen.
inculsief kennelijk het compleet vergeten van een handeling en er niet aandenken (waarbij ik vermoed dat het gebruik van anti-depressiva, die vaak 'onrustgevoelens' onderdrukt, ook zekere een rol zal spelen, mensen die anti-depressiva gebruiken hebben vaker een bepaald voorkomen of handelswijze als een 'robot' )

verder is het wel ook een verschrikkelijk beschuldiging die je daar over een vrouw uit die net een kind verloren heeft ... hoe haal je het in je hoofd om zonder enige basis zulke oordelen over die vrouw gaan uitten? vind je dat leuk ofzo, zo makkelijk andere te veroordelen?

[ Bericht 11% gewijzigd door KroJo op 28-05-2007 13:32:48 ]
  maandag 28 mei 2007 @ 13:25:09 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49849771
Gia is de superieure moeder der moeders, dat weet je toch onderhand wel
  † In Memoriam † maandag 28 mei 2007 @ 13:25:38 #75
43556 miss_dynastie
pi_49849792
quote:
Op maandag 28 mei 2007 10:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Denk je dan niet dat als dat het geval zou zijn, ze het kind in de pauze naar de oppasmoeder zou hebben gebracht?
Ik vind dat je hier nogal wat durft te stellen hoor.
Misschien heeft ze gewoon een blackout gehad en verkeerde ze echt in de veronderstelling dat het kind bij de oppas was. Waarschijnlijk heeft ze dan zeker wel aan haar kind gedacht, maar dan meer in de zin van 'ik hoop dat hij het fijn heeft bij de oppas' en niet 'hmmm, had ik hem er nou wel of niet afgezet?' Waarschijnlijk was dat in haar gedachtengang zo vanzelfsprekend, dat ze er niet eens bij stil heeft gestaan dat het anders kon.
pi_49856895
quote:
Op zondag 27 mei 2007 17:51 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik las ergens anders dat de moeder de baby pas een maand naar de oppas bracht.
Ook erg jammer dat het vaker voor is gekomen dat moeder de baby zonder bericht niet bracht: een telefoontje na een half uur had waarschijnlijk het leven van het kindje gered.
idd, en het lullige is dat het na 1 maand nog geen "vaste" routine is, dan val je op de "automatische piloot" toch al gauw terug op je oude routine, in haar geval dus de kids naar school en door naar je werk
zeker als je oververmoeid bent ben je een flink stuk minder geconcentreerd dan normaal en ga je op de auto-piloot .. en als je daarnaast ook nog medicatie gebruikt tegen depressie, daar denk je ook niet bepaald helderder van ..
ik bedoel, iedereen vergeet wel eens wat omdat je er om wat voor reden dan ook niet volle 100% bij bent, zonder sleutel voor de deur staan, op het laatste moment toch nog je paspoort vergeten, zulke dingen gebeuren bijna iedereen, da's ook best lastig maar gelukkig redelijk onschuldig, iets anders word het als je bovenbuurman vergeet de kraan dicht te draaien, water of gas, schijnt toch ook vrij regelmatig te gebeuren ..
dit is mi gewoon een tragische samenloop van omstandigheden, moeder moe en onder de pillen, eindelijk rust nadat de 2 oudsten uit de auto zijn, het kleintje dat weer in slaap is gevallen (?), hij geeft iig geen kik de hele rit

btw, op deze site is te lezen dat moeder de vorige keren dat het kind niet gebracht werd niet hoefde te werken .. dus niets "al vaker in de auto laten slapen"
pleased to meet you
pi_49857819
quote:

ik kan me wel voorstellen dat ze gewoon dacht dat ze kind had afgezet ...

persoonlijk denk ik ook wel dat ik binnen het kwartier zou beseffen dat ik iets vergeten ben, maar ergens kan ik me toch voorstellen dat je écht in de overtuiging kan zijn dat je de baby hebt afgezet, vooral als je moe bent, een druk leven hebt, medicatie neemt....
pi_49858167
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:37 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik kan me wel voorstellen dat ze gewoon dacht dat ze kind had afgezet ...

persoonlijk denk ik ook wel dat ik binnen het kwartier zou beseffen dat ik iets vergeten ben, maar ergens kan ik me toch voorstellen dat je écht in de overtuiging kan zijn dat je de baby hebt afgezet, vooral als je moe bent, een druk leven hebt, medicatie neemt....
nee, ik kan het me totaal niet voorstellen, dus, ook niet als je versuffende medicatie slikt, heb ik ook wel eens gedaan ivm de pijn van reuma, om zo toch de dag op werk door te kunnen komen, en dan na het werk weer naar eerst de creche voor kind 2 , dan de basisschool, voor kind 1 dan de supermarkt, dan naar huis waar er dus geen vader wachtte om me te ontlasten en dat alles maanden lang.

betekent echter niet dat deze moeder moedwillig en bewust gehandeld heeft, nooit een goede moeder is geweest of niet meer kan zijn, en haar andere kinderen voorgoed weggehaald dienen te worden.

wat mij betreft wel voorlopig, in die zin, de moeder dient wmb opgenomen te worden, want als je zo iets vergeet, 7 uur lang, zoiets over het hoofd ziet, zo verward bent , en door wat doet er totaal niet toe, stress, werk, slapeloze nachten, depressie, slecht huwelijk, dan ben je ver heen en heb je even complete rust nodig en wellicht ook therapie, intensiever dan ze ms nu al had.
pi_49860379
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:48 schreef milagro het volgende:
wat mij betreft wel voorlopig, in die zin, de moeder dient wmb opgenomen te worden, want als je zo iets vergeet, 7 uur lang, zoiets over het hoofd ziet, zo verward bent , en door wat doet er totaal niet toe, stress, werk, slapeloze nachten, depressie, slecht huwelijk, dan ben je ver heen en heb je even complete rust nodig en wellicht ook therapie, intensiever dan ze ms nu al had.
wat ik mij afvraag is waarom een pas bevallen vrouw, onder behandeling voor depressie, überhaupt zo zwaar onder druk staat .. waarom zit zij niet in de ziektewet, waar is de vader in het plaatje ?
pleased to meet you
pi_49860579
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:01 schreef moussie het volgende:

[..]

wat ik mij afvraag is waarom een pas bevallen vrouw, onder behandeling voor depressie, überhaupt zo zwaar onder druk staat .. waarom zit zij niet in de ziektewet, waar is de vader in het plaatje ?
idd.

als je zover heen bent dat je zoiets essentieels vergeet, en er 7 uur lang geen benul van hebt, dan had er al ingegrepen moeten worden.
dat de moeder dat zelf niet inzag meer, is al erg zat, maar zag haar omgeving dan niet dat ze er volkomen doorheen zat, ondanks de medicatie?

en zou je een moeder van 3 die blijkbaar zo over haar toppen heen zit, dat ze medicatie nodig heeft, niet wat meer ontlasten, en is dan de echtgenoot niet de eerst aangewezene dat op te merken en er naar te handelen?

ja, ms is dat ook wel gebeurd, heeft de man thuishulp willen regelen, zijn vrouw geadviseerd zich ziek te melden, maar wilde de moeder dat niet, maar dan ga je er toch dwars tegen in? zij is de moeder en wil ms geen inmenging van derden,maar jij bent de vader, geen derde, en hebt evenzoveel zeggenschap dan toch?
  maandag 28 mei 2007 @ 19:28:39 #81
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_49861365
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:25 schreef Re het volgende:
Gia is de superieure moeder der moeders, dat weet je toch onderhand wel
Is Gia niet zwaar katholiek? Voor katholieken zijn moeders immers per definitie onfeilbare heiligen..
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 mei 2007 @ 19:42:47 #82
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49861932
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Goed, dat je nog vergeet het kind bij het kdv af te zetten en misschien zelfs aan je werkdag begint.... ik kan me echter NIET voorstellen dat er gedurende dag geen een keer iets aan je is gaan knagen... "Volgens mij vergeet ik iets..."
pi_49874251
Misschien is het gewoon makkelijker te denken dat die moeder wel erg slecht moet zijn dan te denken dat het een stupide fout is geweest die meer mensen kan overkomen mits aan de randvoorwaarden wordt voldaan? Dat laatste kan jou immers ook overkomen, het eerste niet.
pi_49876691
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 01:02 schreef poemojn het volgende:
Misschien is het gewoon makkelijker te denken dat die moeder wel erg slecht moet zijn dan te denken dat het een stupide fout is geweest die meer mensen kan overkomen mits aan de randvoorwaarden wordt voldaan? Dat laatste kan jou immers ook overkomen, het eerste niet.
Scherp. .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 08:20:05 #85
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49876925
quote:
Ik kan me alleen geen enkele randvoorwaarde voorstellen waardoor je geen enkele keer op die dag een lichtje gaat branden dat je wel iets hèèl essentieels vergeet.
pi_49877233
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:07 schreef milagro het volgende:

[..]

idd.

als je zover heen bent dat je zoiets essentieels vergeet, en er 7 uur lang geen benul van hebt, dan had er al ingegrepen moeten worden.
dat de moeder dat zelf niet inzag meer, is al erg zat, maar zag haar omgeving dan niet dat ze er volkomen doorheen zat, ondanks de medicatie?

en zou je een moeder van 3 die blijkbaar zo over haar toppen heen zit, dat ze medicatie nodig heeft, niet wat meer ontlasten, en is dan de echtgenoot niet de eerst aangewezene dat op te merken en er naar te handelen?

ja, ms is dat ook wel gebeurd, heeft de man thuishulp willen regelen, ...
...ja, en toen moest ze dat via het CIZ doen, en dat heeft in de regel een wachttijd van een half jaar en doet bijna altijd eerst een beroep op mantelzorg, en het UWV lag ook dwars en ze wist uit ervaring hoe lang het duurt voordat dat uitbetaald, of misschien redde ze het nooit op die 70% die de ziektewet uitbetaald, en de crisishulp van het RIAGG was ook niet zo crisis en snel als verwacht, en er was een wachtlijst voor een intakegesprek enne enne de man kreeg geen zorgverlof van zn nare baas of de man was net dood, of zelf ook ziek, of gewoon tijdens de zwangerschap al baaibaai gegaan. Of ze was net verhuisd door een scheiding en hád helemaal nog geen sociaal netwerk in dr nieuwe plaats.

Misschien had dit mens wel geen andere optie dan door te bikkelen. Maja, daar koos ze dan zelf voor he, had ze maar geen...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_49877751
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 08:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik kan me alleen geen enkele randvoorwaarde voorstellen waardoor je geen enkele keer op die dag een lichtje gaat branden dat je wel iets hèèl essentieels vergeet.
mwah, als je onder de anti-depressiva/kalmerende middelen zit ben je dus niet zo helder .. eerder het tegendeel ..
http://www.hulpgids.nl/medicijnen/antidepressiva-bijwerkingen.htm
quote:
De meest voorkomende bijwerkingen
• Anticholinerg
Droge mond, obstipatie, snelle hartactie, pupilverwijding, wazig zien, transpireren, misselijkheid, moeite met urineren. Anticholinerge bijwerkingen berusten op een ongewenste blokkade van cholinerge receptoren.
Misselijkheid, braken, diarree en maag- en darmkrampen zijn de meest frequente bijwerkingen. De klachten zijn dosis gerelateerd (afhankelijk van de dosis) en er treedt waarschijnlijk hiervoor tolerantie op na circa één tot enige weken. Als deze klachten optreden kan geprobeerd worden de dosis te verlagen en langzaam weer op te hogen, als dat niet lukt kan tijdelijk een middel erbij worden gegeven die de darmbewegingen wat afremt (metoclopramide of domperidon).
Hypnosedatie (vermoeidheid, sufheid en slaperigheid)
Gevolg van ongewenste blokkade van noradrenerge, histaminerge en serotonine receptoren.
• Lage bloeddruk, duizeligheid
Een antinoradrenerge bijwerking, d.w.z. een ongewenste blokkade van noradrenerge receptoren.
• Seksuele functiestoornissen
• Gewichtstoename
Het mechanisme dat ten grondslag ligt aan gewichtstoename door antidepressiva is ingewikkeld en wordt nog niet geheel begrepen. Een mogelijke verklaring is een afname van het basale metabolisme (stofwisseling): medicijnen kunnen de caloriehuishouding veranderen door het verhogen of verlagen van het basale metabolisme zonder dat de inname van calorieën verandert. Een andere oorzaak van de gewichtstoename lijkt gelegen in blokkade van receptoren: serotonine (5-HT2C) en histamine (H1). Gewichtstoename treedt in de regel op na enkele weken of soms maanden na het begin met de antidepressiva. #5- Literatuur anti-depressiva
• Slaapstoornissen
Met name een gevolg van ongewenste blokkade van serotonine-2- receptoren.
Geheugenproblemen
bij ouderen: verwardheid (ongewenste blokkade van cholinerge receptoren).
• Serotoninesyndroom
• Versnelde hartwerking (tachycardie) #4- Literatuur anti-depressiva
Een versnelde hartwerking kan voorkomen door blokkade van cholinerge receptoren. Meestal neemt de frequentie toe met 10-15 slagen per minuut. Alle klassieke antidepressiva kunnen deze bijwerking veroorzaken, bij de meeste moderne middelen treedt het niet op. Prozac (fluoxetine) en Fevarin (fluvoxamine) kunnen een lichte daling van de hartfrequentie veroorzaken.
pleased to meet you
pi_49878390
quote:
ik denk niet dat ze slecht is, maar dit zou mij idd niet overkomen, nee.
op het moment dat ik stijf van de pillen sta, dusdanig dat ik mijn eigen kind ga vergeten, 7 uur lang, heb ik me ziek gemeld en zit ik thuis.

en als ik dat zelf niet doe, me ziek melden, dan zorgt de vader van mijn kinderen daar wel voor, die zou zijn kinderen dan niet alleen met me laten, om te beginnen al niet om mij te ontzien, mij rust te gunnen en te laten herstellen.

een normaal gestresst persoon overkomt dit niet.
een compleet doorgedraaid persoon ms wel, maar dan begrijp ik dus echt niet hoe deze vrouw nog in staat gesteld is om én te werken, én de zorg voor haar 3 kinderen op zicht te nemen.

zij heeft , zo begrijp ik, alle 3 de kinderen afgezet, bij school en bij de oppas, als dit haar dagelijkse taak was, ook nu zo er zo compleet doorheen zat, dan zou je gaan denken dat de man ofwel compleet blind is voor de problemen van zijn vrouw, ofwel volkomen onverschillig ertegenover staat.

de vrouw is geen slechte moeder, ze is een moeder die duidelijk te ver heen was, en als ik iemand zou willen blamen, dan toch haar directe omgeving.

alleen ik wil niet persé iemand blamen, maar wel zeggen dat dit wel meer is en heel wat anders is dan een stupide vergeetachtigheid die een ieder had kunnen overkomen, want dat is het níet.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:05:59 #89
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49878811
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 14:22 schreef milagro het volgende:

Ze heeft niet 7 uur lang niet aan haar baby gedacht. Ze is alleen vergeten dat ze hem niet bij de babysitter heeft achtergelaten, en vervolgens vergeten dat ze dat niet had gedaan...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:07:18 #90
12913 GreatWhiteSilence
pi_49878840
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Goed, dat je nog vergeet het kind bij het kdv af te zetten en misschien zelfs aan je werkdag begint.... ik kan me echter NIET voorstellen dat er gedurende dag geen een keer iets aan je is gaan knagen... "Volgens mij vergeet ik iets..."
Tuurlijk, maar dan moet je maar net kunnen herinneren wat je vergeten bent...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49879170
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ze heeft niet 7 uur lang niet aan haar baby gedacht. Ze is alleen vergeten dat ze hem niet bij de babysitter heeft achtergelaten, en vervolgens vergeten dat ze dat niet had gedaan...
je mist dan toch een herinnering?
je mist de herinnering vh afzetten, de maxi cosie loshalen, de oppas de tas met spulletjes overhandigen, het speentje dat uit de mond viel, de laatste adviezen die je geeft (ze heeft doorgeslapen vannacht dus... etc) al dat soort dingen die schieten echt door je hoofd op het moment dat je aan je kind denkt.

dát is wat ik bedoel, met "niet aan je kind denken 7 uur lang" , er ontstaat een kettingreactie van snelle korte herinneringen, en dan mis je dus een heel stuk, dan ga je toch denken en bel je even op, niet eens zo zeer om dat je vermoedt dat je je kind vergeten bent af te leveren, maar om die herinneringen terug te halen "had ik je nou gezegd dat ze doorgeslapen had?"..... zoiets.

het is geen verwijt , het is een constatering.... ik denk dat er geen 'normaal functionerende' moeder is die 7 uur lang niet "aan haar kind denkt" , en die zoiets groots, want dat is het toch echt, hoor, het is geen "oeps, volgens mij ben ik vergeten de kleine een luier om te doen " situatie, je hebt je kind niet afgeleverd bij de oppas, maar haar ook niet zien zitten in haar maxi cosi stoeltje toen je uitstapte (!!) en bent vervolgens gaan werken en die hele train of thought waar je dus bepaalde herinneringen in mist , is er niet geweest.

dán ben je dus echt ver heen.
en als je zo ver heen bent, moet je niet meer werken, en al helemaal niet in combi met de zorg van 3 kinderen, die je haasthaasthaast ook nog eens moet afleveren op verschillende adressen met je auto... waar was de man??
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 10:44:35 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49879901
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar dan moet je maar net kunnen herinneren wat je vergeten bent...
Een kind PLUS het hele ritueel van het afleveren bij het KDV
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 10:45:55 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49879936
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:19 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, als je onder de anti-depressiva/kalmerende middelen zit ben je dus niet zo helder .. eerder het tegendeel ..
http://www.hulpgids.nl/medicijnen/antidepressiva-bijwerkingen.htm
[..]
Ik heb antidepressiva geslikt en ja... je vergeet triviale dingen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:47:34 #94
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_49880000
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:19 schreef milagro het volgende:

[..]

je mist dan toch een herinnering?
Is dat wel zo? iets dat je heel vaak doet, die herinnering heb je dan wel van een andere keer toch
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:48:32 #95
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49880029
quote:

[..]

Precies.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:49:30 #96
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49880060
quote:
Op zondag 27 mei 2007 18:45 schreef LoggedIn het volgende:
kan gebeuren toch.. als die blerende schijtmachine dan eindelijk eens een keer zn bek houdt (en jij je heel even niet kapot hoeft te schamen), zitten je gedachte binnen een seconde natuurlijk weer bij die mooite tijd waarin je gewoon kon slapen en doen wat je wilde

kinderen is voorlopig nog even niks voor mij
Ik zou me eerder kapot schamen als mijn puber zoon dit soort stupide puberale uitspraken in het openbaar ventileert
pi_49880174
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou goed, bij een flinke PND is het maar aan de persoon wat als triviaal beschouwd kan worden he. Alhoewel ik het er mee eens ben dat het zover nooit mag komen, en dat zo iemand dan zeer goed begeleid dient te worden.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:57:52 #98
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49880371
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niet helemaal hoor, er zijn genoeg studies gedan waarbij aangetoond is dat men nou eenmaal gaten heeft in het geheugen en dat heeft 0,0 met de belangerijkheid te maken van wat vergeten is, iets wat in dat gat zit is weg.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 10:58:14 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49880386
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou goed, bij een flinke PND is het maar aan de persoon wat als triviaal beschouwd kan worden he. Alhoewel ik het er mee eens ben dat het zover nooit mag komen, en dat zo iemand dan zeer goed begeleid dient te worden.
Bij een flinke PND is het op z'n zachts gezegd al niet handig om het kind onder de hoede van de moeder te plaatsen nietwaar.
pi_49880389
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:47 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Is dat wel zo? iets dat je heel vaak doet, die herinnering heb je dan wel van een andere keer toch
we hebben het hier niet over tandenpoetsen, maar een kind niet afleveren bij de oppas , daar dus niet stoppen, niet uitstappen, eerder op je werk zijn dan normaal dus, en het ook niet opmerken achterin de auto ( dat neem ik dan maar aan, want normaliter zet je de baby met maxi cosi voorin de auto, het dan niet opmerken is wel heel erg ....) gedurende de hele rit naar werk en ook niet bij het uitstappen, waar je toch meestal bij het afsluiten even een korte blik in de auto werpt... als je zo gehaast en in gedachten bent, moet je eigenlijk niet eens meer autorijden, zo op de automatische piloot rijden is al gevaarlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 10:59:40 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49880438
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:57 schreef Re het volgende:

[..]

Niet helemaal hoor, er zijn genoeg studies gedan waarbij aangetoond is dat men nou eenmaal gaten heeft in het geheugen en dat heeft 0,0 met de belangerijkheid te maken van wat vergeten is, iets wat in dat gat zit is weg.
Vast, maar ik als vader en ex anti depressiva gebruiker kan me er NIETS bij voorstellen.
pi_49880462
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Bij een flinke PND is het op z'n zachts gezegd al niet handig om het kind onder de hoede van de moeder te plaatsen nietwaar.
Tsja. Ik kan wel 100-en redenen bedenken waarom dat in bepaalde gevallen toch gebeurt. De kwaliteit van de zorg en de snelheid van handelen binnen de zorg staat hoog op dat lijstje.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:01:57 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49880516
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Tsja. Ik kan wel 100-en redenen bedenken waarom dat in bepaalde gevallen toch gebeurt. De kwaliteit van de zorg en de snelheid van handelen binnen de zorg staat hoog op dat lijstje.
Tja, zo kunnen we wel van alles gaan verzinnen wat er aan de hand was.... kindje blijft wel dood he.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:02:28 #104
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49880532
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Vast, maar ik als vader en ex anti depressiva gebruiker kan me er NIETS bij voorstellen.
nee maar dat is een subjectief gevoel dat je er niets bij kan voorstellen, objectief gezien KAN het wel voorkomen, dat is het verschil.
pi_49880551
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, zo kunnen we wel van alles gaan verzinnen wat er aan de hand was.... kindje blijft wel dood he.
Het maakt het allemaal ook niet minder triest hoor. Integendeel juist.
pi_49880559
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:02 schreef Re het volgende:

[..]

nee maar dat is een subjectief gevoel dat je er niets bij kan voorstellen, objectief gezien KAN het wel voorkomen, dat is het verschil.
Het ís kennelijk voorgekomen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:10:43 #107
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49880871
quote:

[..]

Nee, dat is een persoonlijke ervaring. Heb je kinderen?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:10:54 #108
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49880877
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:03 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het ís kennelijk voorgekomen.
Of het hier ook het geval is weet ik niet, het ging mij meer om het feit dat mensen niet kunnen bevatten dat het een mogelijkheid is.

en ja het blijft natuurlijk diep treurig
pi_49880883
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:09 schreef thaleia het volgende:
Om heel eerlijk te zijn kan ik me er wel iets bij voorstellen. Het is dus maar goed dat ik geen kind heb
JUIST omdat ze het kind elke dag naar de oppas bracht voor het werk, dan is het zo'n routinematig iets, dat gaat zo volledig automatisch.....en juist die routinematige automatische piloot-dingen vergeet ik regelmatig. Ik krijg van mijn vaste ochtendritueel niks mee, doe het volledig op de automatische piloot en kan me werkelijk niet herinneren dat ik me heb opgemaakt, bijvoorbeeld, maar kennelijk heb ik dat dan toch gedaan.

En dan kan het best zijn dat je op je werk aan je baby denkt, maar je staat er geen moment bij stil dat die NIET bij de oppas is, want je gaat er automatisch vanuit dat die bij de oppas is, zoals op alle andere dagen.

In een minder routinematige setting, zoals in de speeltuin of in het park, waar je niet elke dag bent en niet elke dag hetzelfde rondje op hetzelfde tijdstip etc etc, zul je er meer met je gedachten bij zijn. Dus als je dan het kind al vergeet, realiseer je je dat vijf minuten later wel weer. Maar als je gewoon op je werk zit, zoals alle andere dagen....

Ik geloof werkelijk dat dit mij ook zou kunnen overkomen, wat ik op zich tamelijk zorgwekkend vind Ik zou echt niet stellig durven beweren dat zoiets mij nooit zal overkomen. En ik moet er niet aan denken. Wat verschrikkelijk voor die vrouw...juist omdat ze nietsvermoedend dat kind weer ging ophalen geloof ik echt dat hier geen opzet in het spel was.
Eens.

Als ze die baby vaak bij de oppas bracht, dan zou het best kunnen dat ze zich "herinnert" de baby gebracht te hebben. Maar die herinnering is dan niet van vandaag, maar van gisteren.

Ik ben zelf ook een redelijke chaoot, vooral onder stress, en dan gaan ook de herinneringen van de dagen door elkaar lopen. En vaak heb ik dingen juist wél gedaan, die ik me compleet niet meer kan herinneren.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:13:32 #110
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49880980
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, dat is een persoonlijke ervaring. Heb je kinderen?
Nee, maar ik zie het nut er niet van in om dat hier als argument te gebruiken, ik heb een PhD in Medische Farmacologie en schrijf dagelijks over antideperssiva en andere psychotrope medicijnen en ik zie genoeg case reports om vast te kunen stellen dat mensen nou eenmaal gaten hebben in hun geheugen.
pi_49880982
quote:

[..]

niet mee eens, niet bij een normale situatie.

dat het voorkomt is omdat er niet normale situaties zijn, in dit geval dus een zwaar overspannen moeder onder de medicijnen die allang niet meer alleen met de kinderen had moeten zijn laat staan ook nog eens werken.

als je dit soort dingen "vergeet" , waarbij er sprake is van een emotionele band, en dus dito herinnering, hou ik mijn hart vast wat je in huis , alleen met kinderen, allemaal vergeet dan.
het gas uitdraaien, de dop op die fles Antikal doen, balkondeur openlaten, het raam openlaten, naar bed gaan terwijl je kids door het huis dartelen, baby in het wipstoeltje....

dingen die in de 'gaten vh geheugen' vallen, zijn toch echt meestal dingen waar je geen emotionele binding mee hebt, dus ms wel essentiele dingen, zoals die brief die écht op de post had gemoeten, en nu mis je de deadline...., maar ook daar zit er geen emotionele lading achter, enkel een praktische.

essentiele dingen die direct betrekking hebben op emotie, waar mijn hele hart en ziel in ligt, vergeet ik niet, niet 7 uur lang, en niet op zo'n manier, het achterlatend in de auto, in een winkel, of waar dan ook.

ben wel eens vergeten dat ik op de fiets naar werk gegaan was, ja, en nam dus de bus terug, om 's ochtends erop dus mijn fiets niet aan te treffen in de garage......maar er gaan uuuuuuuuren voorbij, dagen zelfs, dat ik niet aan mijn fiets denk..... heel gek, maar met mijn kinderen is dat toch anders
pi_49881064
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:13 schreef milagro het volgende:

dingen die in de 'gaten vh geheugen' vallen, zijn toch echt meestal dingen waar je geen emotionele binding mee hebt,
Nou, en drie keer raden waar vrouwen met een PND last van kunnen hebben...
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:15:58 #113
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49881082
Ik begrijp de emotionele verdediging wel hoor, maar wat moet ik met al die medische raporten hier die gewoon aantonen dat mensen alles kunnen vergeten voor een bepaalde tijd?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:22:31 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49881353
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:13 schreef Re het volgende:

[..]

Nee, maar ik zie het nut er niet van in om dat hier als argument te gebruiken
Omdat kinderen je hele bestaan ZO overhoop gooien dat je je dat niet kan voorstellen als je GEEN kinderen hebt. Geloof me... als ouder vergeet je niet 'zomaar' een kind uren lang.
quote:
, ik heb een PhD in Medische Farmacologie en schrijf dagelijks over antideperssiva en andere psychotrope medicijnen en ik zie genoeg case reports om vast te kunen stellen dat mensen nou eenmaal gaten hebben in hun geheugen.
Het zal vast, maar i8k vraag me dan gelijk af... hoe wil je dat objectief vaststellen wat iemand zich wel dan wel niet herinnert? In dit geval is het natuurlijk ook wel gunstig ivm strafvervolging.
pi_49881399
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:13 schreef milagro het volgende:

[..]

niet mee eens, niet bij een normale situatie.

dat het voorkomt is omdat er niet normale situaties zijn, in dit geval dus een zwaar overspannen moeder onder de medicijnen die allang niet meer alleen met de kinderen had moeten zijn laat staan ook nog eens werken.

als je dit soort dingen "vergeet" , waarbij er sprake is van een emotionele band, en dus dito herinnering, hou ik mijn hart vast wat je in huis , alleen met kinderen, allemaal vergeet dan.
het gas uitdraaien, de dop op die fles Antikal doen, balkondeur openlaten, het raam openlaten, naar bed gaan terwijl je kids door het huis dartelen, baby in het wipstoeltje....

dingen die in de 'gaten vh geheugen' vallen, zijn toch echt meestal dingen waar je geen emotionele binding mee hebt, dus ms wel essentiele dingen, zoals die brief die écht op de post had gemoeten, en nu mis je de deadline...., maar ook daar zit er geen emotionele lading achter, enkel een praktische.

essentiele dingen die direct betrekking hebben op emotie, waar mijn hele hart en ziel in ligt, vergeet ik niet, niet 7 uur lang, en niet op zo'n manier, het achterlatend in de auto, in een winkel, of waar dan ook.

ben wel eens vergeten dat ik op de fiets naar werk gegaan was, ja, en nam dus de bus terug, om 's ochtends erop dus mijn fiets niet aan te treffen in de garage......maar er gaan uuuuuuuuren voorbij, dagen zelfs, dat ik niet aan mijn fiets denk..... heel gek, maar met mijn kinderen is dat toch anders
ik durf bijna te wedden dat deze vrouw precies hetzelfde zei, voordat het haar gebeurde ..
pleased to meet you
pi_49881432
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:15 schreef Re het volgende:
Ik begrijp de emotionele verdediging wel hoor, maar wat moet ik met al die medische raporten hier die gewoon aantonen dat mensen alles kunnen vergeten voor een bepaalde tijd?
je doet maar, Re

dingen die je vergeet zijn de dingen waar er geen emotionele raakvlakken zijn.

zo herinner je je niet meer wat je gisteren op tv hebt gezien, maar nog wel die songtekst van 20 jaar terug, of iedere minuut van de voetbalwedstrijd.

er zijn wel degelijk gaten in geheugen, hele handelingen die je vergeet, hele uren soms die je kwijt bent, en soms ook essentiele dingen die je nalaat te doen, maar als je terug kijkt, zul je zien dat je toch echt 9 vd 10 keer er geen emotionele band mee had.

een mooie songtekst, met bijpassende herinnering is emotie
een voetbalwedstrijd is emotie
een brief posten is dat niet (of het moet een liefdesbrief zijn)
een kind is emotie.
een laptop is dat niet.

die laptop laat je in de auto achter en die ben je dan dus op zeker kwijt, als je uren later terugkomt.
een kind vergeet je onder normale stress omstandigheden gewoon niet.

deze omstandigheden van deze vrouw waren niet normaal, zij was overduidelijk te ver heen, en dáárom kon dit gebeuren.
het heeft niets te maken met normale gaten in geheugen, daar vallen de emotioneel niet essentiele zaken in, ja, en dat is je kind niet.

op het moment dat je kind in zo'n gat valt, ben je al te laat, had je al thuis moeten zitten, met hulp in huis.
pi_49881486
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:23 schreef moussie het volgende:

[..]

ik durf bijna te wedden dat deze vrouw precies hetzelfde zei, voordat het haar gebeurde ..
ik durf te wedden dat deze vrouw in een zware depressie zat, en ik dat niet zit, en dát is het verschil.
pi_49881569
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omdat kinderen je hele bestaan ZO overhoop gooien dat je je dat niet kan voorstellen als je GEEN kinderen hebt. Geloof me... als ouder vergeet je niet 'zomaar' een kind uren lang.
dit argument gaat niet op, haar leven was al overhoop want ze had al 2 kinderen .. en dat is nou juist het treurige aan dit geval .. zij valt zo te zien op de automatische piloot van voor de geboorte terug
quote:
Het zal vast, maar i8k vraag me dan gelijk af... hoe wil je dat objectief vaststellen wat iemand zich wel dan wel niet herinnert? In dit geval is het natuurlijk ook wel gunstig ivm strafvervolging.
zover ik weet houd een rechter er wel rekening mee, maar het wordt natuurlijk wel onderzocht of je zit te faken of niet, daar zijn zover ik weet die onderzoeken in het pieter baarn centrum voor bedoeld, psychische evaluatie
pleased to meet you
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:30:14 #119
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49881648
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:27 schreef moussie het volgende:

[..]

dit argument gaat niet op, haar leven was al overhoop want ze had al 2 kinderen .. en dat is nou juist het treurige aan dit geval .. zij valt zo te zien op de automatische piloot van voor de geboorte terug

Je denkt dat een tweede of derde kind herhaling van zetten is? Je hebt zeker ook geen kinderen?
quote:
zover ik weet houd een rechter er wel rekening mee, maar het wordt natuurlijk wel onderzocht of je zit te faken of niet, daar zijn zover ik weet die onderzoeken in het pieter baarn centrum voor bedoeld, psychische evaluatie
En gelukkig staat het PBC bekend om zijn effectieve objectieve methodes om vast te stellen of iemand faked of ECHT iets vergeten is of bijvoorbeeld gereed is voor terugkering in de maatschappij .
pi_49881706
Sorry Swets, maar als ik moet kiezen tussen het PBC of Instituut Swets, dan kies ik tóch de eerste. .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:32:00 #121
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49881733
Overigens natuurlijk zo mogelijk nog triester als deze vrouw door een depressie of wat dan ook ZO VER heen was. Volgens mij moet ze dan toch ook op andere vlakken enorme steken hebben laten vallen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:32:34 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49881771
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]
Ik zie echt wel wat de impact is van kinderen op een leven, daar hoef ik zelf geen kinderen voor te hebben, ik begrijp ook wel dat het niet op dezelfde lijn valt te trekken als een keer 2 verschillende sokken aantrekken.
quote:
Ik heb het over dat de wetenschap dat heeft aangetoond, misbruik daarvan... daar ga ik niet over.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:32:59 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49881785
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:31 schreef Jarno het volgende:
Sorry Swets, maar als ik moet kiezen tussen het PBC of Instituut Swets, dan kies ik tóch de eerste. .
Dus jij wil beweren dat je objectief kunt vaststellen of iemand echt wat vergeten is of zegt wat vergeten te zijn?
pi_49881821
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus jij wil beweren dat je objectief kunt vaststellen of iemand echt wat vergeten is of zegt wat vergeten te zijn?
Nee, maar even los van de uitkomst denk ik dat er grotere deskundigen op dit gebied zijn dan dat er op FOK! rondlopen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:33:57 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49881825
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:32 schreef Re het volgende:

[..]

Ik zie echt wel wat de impact is van kinderen op een leven, daar hoef ik zelf geen kinderen voor te hebben,
Eh ja... dat moet je wel. Je hebt geen idee namelijk.
quote:
Ik heb het over dat de wetenschap dat heeft aangetoond, misbruik daarvan... daar ga ik niet over.
Jij bent de expert en ik vraag je HOE je dat zou kunnen aantonen dan?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:33:58 #126
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49881826
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:24 schreef milagro het volgende:

je doet maar, Re

maar als je terug kijkt, zul je zien dat je toch echt 9 vd 10 keer er geen emotionele band mee had.
en die 10de?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:34:41 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49881855
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee, maar even los van de uitkomst denk ik dat er grotere deskundigen op dit gebied zijn dan dat er op FOK! rondlopen.
Dat is ook de reden dat ik de mening van de expert dat je kinderen gewoon kan 'vergeten' nogal in twijfel trek.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:35:51 #128
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49881910
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:33 schreef Re het volgende:

[..]

en die 10de?
Dat zal meestal een foto zijn, of iets anders materialistisch waar je een emotionele band mee hebt... Geen levende have.
pi_49881920
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat ik de mening van de epert dat je kinderen gewoon kan 'vergeten' nogal in twijfel trek.
Ach, ik durf toe te geven dat ik er te weinig van weet om er een waarde oordeel over uit te kunnen spreken. Ik kan me voorstellen dat je denkt dat het je nooit zal gebeuren, ik kan me voorstellen dat het je (om 1000 en 1 verschillende redenen) toch overkomt, het is gewoon erg lastig allemaal. Waar ik wél erg mee oppas is zeer stellig beweren dat het míj nooit zal gebeuren...
pi_49881954
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:15 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou, en drie keer raden waar vrouwen met een PND last van kunnen hebben...
dat zeg ik toch ook ?!!
zulke vrouwen laat je dus niet alleen met kinderen en werk en huishouden en boodschappen en en en en.

die vrouwen sta je bij, meld je ziek, zorg je voor hulp, ontlast je, die laat je niet alleen met de zorg over 3 kinderen, die laat je niet werken.

en dát is wat me hier verbaast, dat haar omgeving dit niet heeft opgepilkt, haar man dus vooral.

dat die vrouw het zelf niet oppikte, of niet op wilde pikken is nog te begrijpen ergens, die kan dan ook niet meer helder denken, en voelt het als een falen, en wil niet toegeven, maar er is toch ook een man in het spel, een echtgenoot, een vader?

er wordt gedaan alsof iedere ouder dit kan overkomen.
nee, dit kan niet iedere ouder overkomen.
wat wel iedere moeder kan overkomen is een fikse PND.
en dán kunnen dit soort akelige dingen gebeuren, maar dan dient de omgeving in te grijpen, als de moeder dat zelf niet kan of wil.
en ik vind dat een man die die signalen, depressie, en deze vrouw slikte al medicijnen, niet oppikt, en dat mens gewoon door laat modderen , werk, de hele stressy ochtendprocedure van de kinderen op tijd de deur uit krijgen en droppen op verschillende adressen, een man die dat niet oppikt, schiet tekort.

het is absoluut geen verwijt aan de vrouw, het is in en in triest dat zij zover heen kon raken, dat ze het meest dierbare gewoon vergeet, in de auto, op een snikhete dag.

dit is geen normale vergeetachtigheid die we allemaal weleens hebben, dit is geen laptop die vergeten is.
dit is een moeder met ws PND die veel te veel hooi op haar vork had, en niemand die die vork uit handen nam.

nee, dit kan niet iedere ouder overkomen, niet onder normale omstandigheden met normale stress.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:38:07 #131
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49882002
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh ja... dat moet je wel. Je hebt geen idee namelijk.
Zoals gezegd, kinderen daar heb je een emotionele band mee maar dat is toch niet exclusief, ik heb ook diepe intense emotionele banden met anderen.
[..]
quote:
Jij bent de expert en ik vraag je HOE je dat zou kunnen aantonen dan?
Dat kan je tot op zekere hoogte laten onderzoeken door een psychiater, maar het veranderd niets aan het oorspronkelijke feit dat mensen nou eenmaal zwarte gaten in hun geheugen kunnen ontwikkelen door medicijnen of ziektes (dat je er dan hypothetisch misbruik van kan maken staat hiereven buiten)
pi_49882155
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:36 schreef milagro het volgende:

[..]

dat zeg ik toch ook ?!!
Daarom ben ik het ook met je eens hoor. .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:42:47 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882194
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:36 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ach, ik durf toe te geven dat ik er te weinig van weet om er een waarde oordeel over uit te kunnen spreken. Ik kan me voorstellen dat je denkt dat het je nooit zal gebeuren, ik kan me voorstellen dat het je (om 1000 en 1 verschillende redenen) toch overkomt, het is gewoon erg lastig allemaal. Waar ik wél erg mee oppas is zeer stellig beweren dat het míj nooit zal gebeuren...
Ik kan het me dus simpelweg niet voorstellen dat ik mijn baby 7 uur lang in de auto vergeet. De verantwoordelijkheid voor mijn kinderen is 24 uur per dag een zeer bewust deel van mezelf. Ook in tijden van tegenspoed en grote emotionele stress.

Blijkbaar was dat bij deze mevrouw wel het geval en ik hoop dat mijn cynisme niet terecht is in dit geval.
pi_49882241
Ik kan het me ook niet voorstellen, maar dat is iets anders dan zeker denken te weten dat het je nooit gebeurt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:44:55 #135
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882274
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:38 schreef Re het volgende:

[..]

Zoals gezegd, kinderen daar heb je een emotionele band mee maar dat is toch niet exclusief, ik heb ook diepe intense emotionele banden met anderen.
Je hebt werkelijk geen idee wat de impact is van kinderen op je zijn. Het verbaasde mij in ieder geval in hoge mate hoe sterk dat instinct is. Dat is een compleet andere band als die met een vrouw of vriendin of zelfs bloedverwanten.
quote:
Dat kan je tot op zekere hoogte laten onderzoeken door een psychiater
Hoe dan? Hoe kan iemand vaststellen dat ik daadwerkelijk iets vergeten ben?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:45:30 #136
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49882306
Ach hoe vaak hoor je niet over de speakerinstallatie van een warenhuis dat kindlief de ouders kwijt is?

Als in die tussentijd kind van de roltrap was gevallen...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:46:01 #137
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882329
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:44 schreef Jarno het volgende:
Ik kan het me ook niet voorstellen, maar dat is iets anders dan zeker denken te weten dat het je nooit gebeurt.
Nou ik denk zeker te weten dat het me nooit overkomt.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:46:26 #138
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49882345
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:24 schreef milagro het volgende:

een kind vergeet je onder normale stress omstandigheden gewoon niet.
En hoevaak lees je wel niet dat kinderen vergeten worden bij scholen, benzinestations, vliegtuigen, winkels, treinen, da's maandelijks wel een paar keer in het nieuws, wereldwijd. En echt niet omdat ze allemaal in een depressie zaten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:47:00 #139
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882364
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:45 schreef Re het volgende:
Ach hoe vaak hoor je niet over de speakerinstallatie van een warenhuis dat kindlief de ouders kwijt is?

Las in die tussentijd kind van de roltrap was gevallen...

Je verliest een kind 5 minuten uit het oog. Vervolgens loopt het weg. Dat is wat anders dan 7 uur uit het oog verliezen/vergeten/niet aan denken
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:47:21 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882383
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En hoevaak lees je wel niet dat kinderen vergeten worden bij scholen, benzinestations, vliegtuigen, winkels, treinen, da's maandelijks wel een paar keer in het nieuws, wereldwijd. En echt niet omdat ze allemaal in een depressie zaten.
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je verliest een kind 5 minuten uit het oog. Vervolgens loopt het weg. Dat is wat anders dan 7 uur uit het oog verliezen/vergeten/niet aan denken
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:47:23 #141
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49882389
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou ik denk zeker te weten dat het me nooit overkomt.
Jou niet nee en dat is mooi
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:48:49 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882446
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:47 schreef Re het volgende:

[..]

Jou niet nee en dat is mooi
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:44 schreef Swetsenegger het volgende:

Hoe dan? Hoe kan iemand vaststellen dat ik daadwerkelijk iets vergeten ben?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:49:43 #143
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49882477
quote:

[..]

ja maar je kind is net zo dood Wat ik probeerde te verwoorden is dat mensen gewoon soms niet opletten. de vrouw in kwestie heeft misschien maar een gat van 5 minuten waar ze zich niet van bewust is.
pi_49882495
Ik geef deze vrouw niet de schuld. Het is de schuld van deze maatschappij, welke zonder enig besef van moraal en normen en waarden is. Alles draait om geld en uiterlijk. Deze vrouw zou met de nek zijn aangekeken als ze niet zou werken en op haar kinderen zou passen en het liefst moet ze zo aantrekkelijk mogelijk op haar werk verschijnen. Dit laatste wordt soms bewust, maar vaker onbewust geindoctrineerd.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:50:46 #145
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49882521
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]
je zou (controversieel) hypnose kunnen doen bijvoorbeeld, de persoon de dag in kwestie na te laten gaan
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:53:20 #146
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49882630
quote:

[..]

Nee, ik heb het over echt vergeten, niet uit het oog verliezen of moedwillig in een geparkeerde auto achterlaten.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:56:28 #147
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882769
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, ik heb het over echt vergeten, niet uit het oog verliezen of moedwillig in een geparkeerde auto achterlaten.
Ik beweer dan ook nergens dat je je kind niet kan vergeten. Absoluut. Alleen GEEN 7 UUR!

Al die kinderen die omgeroepen worden zijn 5 minuten 'vergeten', hoewel het waarschijnlijker is dat die kinderen in de ballenbak zaten toen pa en ma aan de hamburger zaten en toen ze uit de ballenbak kwamen niet meer aanwezig waren.
pi_49882772
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je denkt dat een tweede of derde kind herhaling van zetten is?
nee, ik zeg dat de verandering van geen kind na 1 kind veel groter is dan die van 2 naar 3 kinderen
quote:
Je hebt zeker ook geen kinderen?
meerdere, sterker nog, ik heb ze zelf gedragen, gebaard en borstvoeding gegeven, en dat is lichamelijk nogal uitputtend .. zelfs zonder antidepressiva kan je na een onrustige nacht zo moe zijn dat je van voren niet meer weet of je van achteren leeft, en dan smeer je dus boterhammen met pindakaas terwijl ze dat al maanden niet meer lusten, en laat je de baby in de kinderwagen in de keuken voor de achterdeur staan en wil je zelf, net als vroeger, door de voordeur naar buiten ..
quote:
En gelukkig staat het PBC bekend om zijn effectieve objectieve methodes om vast te stellen of iemand faked of ECHT iets vergeten is of bijvoorbeeld gereed is voor terugkering in de maatschappij .
tja, er gaat wel eens iets mis, klopt, maar het zijn uiteraard altijd alleen maar de slechte dingen die in het nieuws komen .. van al die gevallen waarin het wel goed gaat, daarvan hoor/lees je nooit wat
pleased to meet you
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:57:37 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882814
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:49 schreef Re het volgende:

[..]

ja maar je kind is net zo dood Wat ik probeerde te verwoorden is dat mensen gewoon soms niet opletten. de vrouw in kwestie heeft misschien maar een gat van 5 minuten waar ze zich niet van bewust is.
Zie het relaas van Milagro.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:59:19 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882883
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:56 schreef moussie het volgende:

[..]

nee, ik zeg dat de verandering van geen kind na 1 kind veel groter is dan die van 2 naar 3 kinderen
Vind ik niet.
quote:
meerdere, sterker nog, ik heb ze zelf gedragen, gebaard en borstvoeding gegeven, en dat is lichamelijk nogal uitputtend .. zelfs zonder antidepressiva kan je na een onrustige nacht zo moe zijn dat je van voren niet meer weet of je van achteren leeft, en dan smeer je dus boterhammen met pindakaas terwijl ze dat al maanden niet meer lusten, en laat je de baby in de kinderwagen in de keuken voor de achterdeur staan en wil je zelf, net als vroeger, door de voordeur naar buiten ..
Dat nog steeds iets anders dan gewoon 7 uur niet aan je kind denken
quote:
tja, er gaat wel eens iets mis, klopt, maar het zijn uiteraard altijd alleen maar de slechte dingen die in het nieuws komen .. van al die gevallen waarin het wel goed gaat, daarvan hoor/lees je nooit wat
Maar er is dus een objectieve manier om vast te stellen of iemand echt iets vergeten is?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:59:45 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882902
Maar ik hou er mee op
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:03:53 #152
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49883044
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik beweer dan ook nergens dat je je kind niet kan vergeten. Absoluut. Alleen GEEN 7 UUR!
Dat kan wel, het gebeurt. Meestal worden ze op tijd gespot omdat het op een parkeerterrein in de auto ligt en kan de politie de ouders opsporen, in dit geval niet en dan gaan de uren snel tellen.

Heb je heus geen PND voor nodig.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:04:48 #153
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49883069
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:59 schreef Swetsenegger het volgende:

Dat nog steeds iets anders dan gewoon 7 uur niet aan je kind denken
Als je denkt dat je het kind gewoon hebt afgeleverd bij de opvang? Kan ik het me goed voorstellen hoor.
pi_49883165
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:03 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat kan wel, het gebeurt. Meestal worden ze op tijd gespot omdat het op een parkeerterrein in de auto ligt en kan de politie de ouders opsporen, in dit geval niet en dan gaan de uren snel tellen.

Heb je heus geen PND voor nodig.
die ouders vergeten hun kind niet, dat zijn gewoon aso's of dombo's die "effe" relaxed willen shoppen en het kind bewust achterlaten, want "het slaapt toch?!"

die is veel erger nog, want bewust gedaan, uit gemakzucht en eigenbelang.
ze vergeten het kind niet, hooguit de tijd, wilden een uurtje ( alsof dat kan, maar goed) shoppen maar dat werd ongemerkt toch 3 uur, tja, shit happens ......
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:09:18 #155
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49883225
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:07 schreef milagro het volgende:

[..]

die ouders vergeten hun kind niet, dat zijn gewoon aso's of dombo's die "effe" relaxed willen shoppen en het kind bewust achterlaten, want "het slaapt toch?!"

die is veel erger nog, want bewust gedaan, uit gemakzucht en eigenbelang.
ze vergeten het kind niet, hooguit de tijd, wilden een uurtje ( alsof dat kan, maar goed) shoppen maar dat werd ongemerkt toch 3 uur, tja, shit happens ......
Ik heb het over vergeten, niet over de mensen die het kind bewust achterlaten.
pi_49883313
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik heb het over vergeten, niet over de mensen die het kind bewust achterlaten.
komt idd maandelijks voor, ja, shoppende ouders die hun kind vergeten in de auto
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:18:02 #157
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49883581
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:11 schreef milagro het volgende:

komt idd maandelijks voor, ja, shoppende ouders die hun kind vergeten in de auto
2-5
(geen ouders maar mensen die het voor hun werk doen)
27-4
(lees ook de reacties waarin mensen vertellen over wanneer zij hun kind vergaten)

7-3

5 minuten werk.
pi_49883645
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:11 schreef milagro het volgende:

[..]

mwah, bijna goed
quote:

Binnenland

vr 27 apr 2007, 20:26 | 63 reacties
Ouders vergeten baby tijdens boodschappen
AMSTERDAM - Twee slordige ouders uit Steenwijk hebben hun baby achtergelaten in een winkel, meldt RTV Oost.

Tegelijk met de gealarmeerde politie keerden ook de ouders terug naar de winkel. Tijdens het boodschappen doen waren ze de baby vergeten. Het winkelpersoneel ontfermde zich in de tussentijd over het kindje. Ze gaven de 'vondeling' te eten. De baby maakt het goed.
http://www.telegraaf.nl/b(...)schappen.html?p=13,1
pleased to meet you
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:23:02 #159
3542 Gia
User under construction
pi_49883777
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:22 schreef KroJo het volgende:
hoe haal je het in je hoofd om zonder enige basis zulke oordelen over die vrouw gaan uitten? vind je dat leuk ofzo, zo makkelijk andere te veroordelen?
De basis is het feit dat ze het kind al vaker niet naar de oppas bracht.
Waar was dat kind dan op die tijd?
Vind het sowieso raar dat je dan de oppas ook niet even belt. (Die andere keren, dan, hè)
pi_49883920
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind het sowieso raar dat je dan de oppas ook niet even belt. (Die andere keren, dan, hè)
Misschien was die moeder toen ziek thuis gebleven?
pi_49884096
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

2-5
(geen ouders maar mensen die het voor hun werk doen)
27-4
(lees ook de reacties waarin mensen vertellen over wanneer zij hun kind vergaten)

7-3

5 minuten werk.
mensen die het voor hun werk doen, die zijn dus niet emotioneel betrokken

ouders 2 kwamen binnen een uur, hooguit 2 dus al terug (de ouders kwamen tegelijk terug met de gewaarschuwde politie staat er en ik neem aan dat de politie niet pas na meer dan een uur gewaarschuwd is. vandaar die aanname van binnen een uur hooguit 2 ) , niettemin uitermate zorgelijk...

verder is er NIETS bekend over de toestand vd ouders 2, waren het ouders die je nogal eens terugziet in reportages op NED 2, oftewel minder geestelijk valide.... hier in de buurt is ook zo'n stel, allebei geestelijk niet in orde, maar wel kids

ouders 2 vallen dus ms ook wel onder de "niet normale omstandigheden" en zijn dus totaal geen bewijs van het tegendeel van wat ik zeg.

ouders 3.... en ook 1...... vind je het erg als ik waarmaarraar niet zo serieus neem als bron ?

en vergeet ook niet dat "vergeten, echt waar!!!!!! ik weet ook niet , hoe het kan" nogal eens als excuus wordt gebruikt, de bewuste keuze toegeven kan je in de problemen brengen immers.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:37:52 #162
3542 Gia
User under construction
pi_49884264
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:27 schreef Toeps het volgende:

[..]

Misschien was die moeder toen ziek thuis gebleven?
Kan.

Maar schijnbaar wil er niemand open staan voor de mogelijkheid dat ze de baby bewust in de auto heeft gelaten, omdat er geen tijd meer was om langs de oppas te rijden. Dat ze misschien gedacht heeft dat het geen kwaad kon. Met de bedoeling om overdag even te gaan kijken?

Sommige mensen gaan gewoon heel makkelijk met hun kinderen om.

Ik heb eens een paar weken op een reddingsbridage geholpen, aan de kust. Je wilt niet weten hoeveel 'vondelingetjes' daar de hele middag braaf gaan zitten kleuren, om om 5 uur opgehaald te worden door de ouders, die 'niet in de gaten' hadden dat kindlief weg was.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:42:23 #163
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49884414
Ja hoor milagro, iedereen die hun kind een keer vergeet is geestelijk niet in orde en heeft een depressie. Jezus wat een makkelijke uitweg, accepteer gewoon dat mensen soms dingen vergeten in plaats van zo krampachtig je eigen gevoel op de hele mensheid te projecteren. Dat jíj je het niet kan voorstellen wil niet zeggen dat het niet kan of gebeurt, zelfs bij normale, geestelijk gezonde mensen.

Geldt ook voor Swets trouwens.

Oh, en dat bericht van 7-3 komt van het laatste nieuws uit België af.
En voor wat bericht 1 betreft: Kleuterbegeleiders vergeten kinderen in supermarkt

Gezeik over bronnen altijd. .
pi_49884537
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:37 schreef Gia het volgende:

Dat ze misschien gedacht heeft dat het geen kwaad kon. Met de bedoeling om overdag even te gaan kijken?
Ja, dan ben je dus ook niet helemaal in orde. Denken dat een baby van 5 maanden makkelijk alleen kan blijven. En kennelijk bracht ze de baby normaal gesproken naar een oppas, dus die insteek lijkt me niet helemaal kloppen. Waarom je baby in een auto laten zitten als je een oppas hebt? .
pi_49884541
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

volgens de oppas was dat op dagen dat moeder niet hoefde te werken ..
en misschien is het helemaal niet raar dat die oppas niet belt omdat ze daarover een afspraak hebben gemaakt
pleased to meet you
pi_49884770
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:42 schreef Dagonet het volgende:
Ja hoor milagro, iedereen die hun kind een keer vergeet is geestelijk niet in orde en heeft een depressie. Jezus wat een makkelijke uitweg, accepteer gewoon dat mensen soms dingen vergeten in plaats van zo krampachtig je eigen gevoel op de hele mensheid te projecteren. Dat jíj je het niet kan voorstellen wil niet zeggen dat het niet kan of gebeurt, zelfs bij normale, geestelijk gezonde mensen.

Geldt ook voor Swets trouwens.

Oh, en dat bericht van 7-3 komt van het laatste nieuws uit België af.
En voor wat bericht 1 betreft: Kleuterbegeleiders vergeten kinderen in supermarkt

Gezeik over bronnen altijd. .
ga maar weer tekeer , zoals je altijd schijnt te moeten doen in discussies de laatste tijd ,met je gejijbak

betaalde verzorgers zijn niet emotioneel betrokken zoals ouders dat zijn, dat is hun werk, en enige emotionele afstand dus vereist, ergo, geen vergelijking.

van de berichten die je quote, leven de kinderen nog, en is het dus met een sisser afgelopen.
ik zeg niet dat er wel sprake MOET zijn van depressie of achterlijkheid, maar dat er totaal NIETS bekend is over de ouders, en je dus ook niet kan zeggen of het hier om uitzonderlijke situaties gaat.

niettemin is een winkel uitlopen, 2 meter verder ontdekken dat je je kind vergeten bent, te begrijpen, ja.... een kind uuuuuuren vergeten niet.
dat is zorgelijk en zeker NIET normaal en iets dat iedere ouder kan overkomen.

of er dan perse sprake moet zijn van depressie of achterlijjkheid? zeker niet, maar wel ernstige nalatigheid of onverschilligheid, een kind pas na uren missen is echt ridicuul.

de moeder wiens kind overleden is, doordat ze een compleet uur kwijt is, de rit naar werk via oppas en dan nog eens het kind niet opmerkt tijdens de rit en tijdens het uitstappen is ook niet normaal, maar die moeder heeft wat mij betreft een 'excuus' .... wat mij aan dat geval stoort, is dat haar omgeving haar PND of 'gewone" D niet heeft opgemerkt, of niet zwaar genoeg heeft ingeschat en haar heeft laten aanmodderen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:19:49 #167
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49885733
Er werd hierboven anders stellig beweert dat je je kind niet kán vergeten. Iedereen die iets anders beweert doet dat als een excuus. Je zegt het in de post hierboven al "een kind na uren missen is echt ridicuul". Dat dat voor jou is is prima, maar dat hoeft niet voor de hele wereld te gelden, die mogelijkheid sluit je echter uit. Helemaal trouwens als je in de heilige veronderstelling bent dat je het kind hebt afgeleverd bij de opvang, dan is het logisch dat je het kind niet mist of lopen jullie allemaal soms de hele dag rond met "waar is dingetje? Oh ja, die is op de opvang" om het uur? Want dat vind ik best ridicuul.

En dat het in bovenstaande berichten goed is afgelopen is puur toeval, in een half uur kan je kind al uit een afgesloten hotelkamer geroofd zijn en van het resort gesmokkeld. Laat staan als je het vergeet in een winkel of in je auto.

En de laatste tijd zijn we elkaar maar in twee topics tegengekomen, deze en het topic waarin jij voorstelt een kind uit z'n vertrouwde wereld te rukken en te dumpen in een totaal onbekend land zonder taal- of schriftkennis, familie of vriendjes omdat het zo zielig was voor de biologische ouders waarop ik je vroeg of je dan niet wreed voor het kind was.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:15:18 #168
148493 Scofield
pi_49887681
SLOTJE???
,, It's impossible.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:22:41 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49887988
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:15 schreef Scofield het volgende:
SLOTJE???
wrom?

tot op de laatste posts na ging het nog wel ergens over hoor
pi_49890374
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:19 schreef Dagonet het volgende:
Er werd hierboven anders stellig beweert dat je je kind niet kán vergeten.
En alle kinderen die tijdens de vakantie heen- of terugreis worden vergeten op parkeerplaatsen ?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:30:01 #171
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49890562
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:25 schreef Amnesia. het volgende:

[..]

En alle kinderen die tijdens de vakantie heen- of terugreis worden vergeten op parkeerplaatsen ?
Met jouw nick is dat natuurlijk niet raar.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:49:14 #172
3542 Gia
User under construction
pi_49891398
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:25 schreef Amnesia. het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat echt 'vergeten' is, maar vaker een misverstand. Pa denkt dat ma het in de gaten heeft gehouden en andersom. Of een kind is naar de wc gegaan, zonder er iets van te zeggen en de ouders zijn in de veronderstelling dat alle kinderen in de auto zitten.

Vind ik toch nog iets heel anders.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:58:19 #173
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49891796
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat echt 'vergeten' is, maar vaker een misverstand. Pa denkt dat ma het in de gaten heeft gehouden en andersom. Of een kind is naar de wc gegaan, zonder er iets van te zeggen en de ouders zijn in de veronderstelling dat alle kinderen in de auto zitten.

of in de veronderstelling zijn dat kind bij de opvang zit?
pi_49892155
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom is dat anders dan?
2 ouders die er pas na 100km achterkomen dat ze iemand missen?

Stel, deze moeder heeft 3 kinderen én een drukke baan, ze brengt haar kinderen weg en rent nog net op tijd het bedrijf in waar ze werkt, het is verschrikkelijk druk en ze is continu bezig met haar werk, dan ga je echt niet in een hoekje zitten mijmeren over je drie kinderen; je bent dan bezig met je werk.
En als deze moeder al 1 of andere depressie heeft, slecht slaapt én medicatie heeft dan moet ze júist heel erg geconcentreerd bezig zijn met haar werk en zich niet laten afleiden, dan kan het in alle hectiek voorkomen dat je als ouder even niet bezig bent met je kinderen.

Megatriest dat ze nu 1 kindje is kwijtgeraakt maar het maakt van haar geen slecht mens.
Dat jij uberhaupt ook maar durft te denken dat ze dit misschien wel bewust heeft gedaan is al helemaal te gek voor woorden.
pi_49892244
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:30 schreef Vivi het volgende:

[..]

Met jouw nick is dat natuurlijk niet raar.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:36:27 #176
3542 Gia
User under construction
pi_49893314
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:58 schreef Re het volgende:

[..]

of in de veronderstelling zijn dat kind bij de opvang zit?
Als dat zou zijn omdat je denkt dat manlief het kind heeft weggebracht, dan kun je dat vergelijken, ja. Anders vind ik dat echt wel wat anders.

Maar goed. Het kan er bij jullie schijnbaar niet in dat er echt ouders zijn die er geen probleem mee hebben hun kind even in de auto te laten liggen, aangezien hij net zo lief slaapt en er geen tijd is om hem weg te brengen. Ik zeg niet dát dit hier het geval is, maar ik zeg dat het gewoon echt zo gebeurt.
En natuurlijk gooi je het dan op stress en 'vergeten'. Je gaat echt niet zeggen dat je dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen.

Zoals ik al zei: Er zijn genoeg mensen die op het strand het wel gemakkelijk vinden om hun kinderen bij de gratis oppas "de Strandwacht" te laten. Hoeven ze ze niet meer in de gaten te houden.
En dat vind ik vergelijkbaar met 'even in de auto laten liggen'.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:40:14 #177
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49893481
Ik denk dat we nooit de beweegredenen van de vrouw in kwestie zullen weten omdat ze niet vervolgd zal worden
pi_49894192
Opa steunt moeder die baby Guy vergat

foto 1/3

© nand sluys

'We zitten allemaal met veel vragen, de moeder van ons Guytje nog het meest. Daarom is het belangrijk dat ze weet dat we haar met z'n allen steunen.' Guy Denil, opa van de baby die omkwam omdat mama hem in de auto vergat, wil haar bijstaan in het moeilijke verwerkingsproces dat haar wacht.

'Guytje was onze oogappel, een schat van een baby', zucht opa Guy Denil. 'De dag dat hij geboren was en mijn zoon me vertelde dat hij Guy zou genoemd worden, naar mij, was zowat de mooiste uit mijn leven. Dat dat manneke nu zo aan zijn einde is moeten komen, onbegrijpelijk is het.'

Opa vertelt het aan de keukentafel. Om hem heen liggen foto's van de kleine oogappel, zijn enige kleinkind dat in zulke dramatische omstandigheden is omgekomen. Moeder Kathy Ranson (31) bracht vorige donderdagochtend haar drie kinderen weg. De twee oudsten, Pierre (10) en Jason (6), zette ze af aan school. Maar in plaats van naar de onthaalmoeder te rijden met de baby van vijf maanden, reed ze rechtstreeks naar haar werk. In het hectische van die ochtend vergat ze helemaal de kleine Guy op de achterbank, die stilletjes in zijn Maxi Cosi zat, zoals de wet voorschrijft omgekeerd in de wagen. Na het werk reed ze nog naar de onthaalmoeder om haar kleintje weer op te halen. Pas daar zag ze dat hij in alle stilte gestorven was op de achterbank van de wagen die de hele dag in de zon had gestaan.

Litteken

'Voortdurend zitten wij hier te piekeren', schudt oma Sonja het hoofd. 'Guy was een stil kind, nooit problemen mee. Die zal ook in de wagen heel stil geweest zijn. En dan nog eens in een omgekeerde Maxi Cosi, ze zag hem niet zitten. Tja, dan gebeurt zo'n drama...'

'Maar begrijpen doe je het toch niet', pikt opa er meteen op in. 'Een mens vergeet al eens een brood, je handtas of zoiets banaals. Maar toch je kind niet. Van bij het begin zit ik daar mee. Maar de mama zit er nog veel meer mee. Wat nu gebeurd is, zal voor de rest van haar leven een lelijk litteken blijven. Dat neem je mee in je graf. Reden te meer dat ze onze steun nu meer dan ooit nodig heeft. Want Kathy is echt een goede moeder, overbezorgd zelfs. Bij het minste kuchje liep ze met de kleine naar de kinderarts. Ze staat ook altijd klaar voor de kinderen. En dan gebeurt dit. Het is een fatale fout, die ze maar met de steun van iedereen een beetje te boven kan komen.'

Gisteren sprak opa voor het eerst met zijn schoondochter over wat er gebeurde. Tevoren zat ze te zwaar onder de valium om zelfs maar te kunnen spreken. 'Het schuldgevoel is enorm', weet Guy. 'Komt daarbij dat ze ook echt bang is voor de reacties die nu gaan komen. Mijn zoon schermt haar daar wel van af, steunt haar ten volle ondanks de eigen pijn. Ook haar familie is er om haar te helpen. Het zal ook echt nodig zijn. Veel dieper dan dit kun je niet zitten.'

Medicatie

De ouders komen zonder medicatie de dag niet door. 'Je zit de hele tijd aan dat klein manneke te denken', wijst opa naar de foto's om hem heen. 'Kijk maar, altijd met de glimlach op het gezicht, echt een guitig ventje. Wenen heb ik hem nooit zien doen. Op dat vlak was hij helemaal zijn papa, dat was ook zo'n gemakkelijk kind.'

Hoe het nu verder moet, weten de grootouders ook niet goed. 'We zien enkel dat onze zoon zijn vrouw echt steunt, hopelijk geraken ze er zo als koppel doorheen. En misschien, wie weet, zijn ze later ooit weer rijp voor een tweede kindje samen. Het zal de pijn om dit verlies nooit kunnen goedmaken. Maar het zou toch tonen dat ze weer kunnen leven. Al zal het altijd met dat litteken zijn.'
  † In Memoriam † dinsdag 29 mei 2007 @ 17:25:14 #179
43556 miss_dynastie
pi_49895199
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:37 schreef Gia het volgende:
Maar schijnbaar wil er niemand open staan voor de mogelijkheid dat ze de baby bewust in de auto heeft gelaten, omdat er geen tijd meer was om langs de oppas te rijden. Dat ze misschien gedacht heeft dat het geen kwaad kon. Met de bedoeling om overdag even te gaan kijken?
Ik denk dat mensen die optie gewoon te ongeloofwaardig vinden. Sorry hoor, maar dan had ze hem in het kwartiertje pauze rond tienen toch wel weggebracht? Of tussen de middag? Of het kind ff laten zitten en tegen de baas zeggen: 'sorry, ben te laat, moet de kleine nog weg brengen, werk mijn pauze wel door'.
Ik weet dat er ouders zijn die slordig zijn met hun kind, maar in dit geval lijkt me dat toch iets anders.
Elk mens weet heus wel dat een baby dood kan gaan van zeven uur in een snikhete auto.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 17:35:32 #180
3542 Gia
User under construction
pi_49895570
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:25 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen die optie gewoon te ongeloofwaardig vinden. Sorry hoor, maar dan had ze hem in het kwartiertje pauze rond tienen toch wel weggebracht? Of tussen de middag? Of het kind ff laten zitten en tegen de baas zeggen: 'sorry, ben te laat, moet de kleine nog weg brengen, werk mijn pauze wel door'.
Ik weet dat er ouders zijn die slordig zijn met hun kind, maar in dit geval lijkt me dat toch iets anders.
Elk mens weet heus wel dat een baby dood kan gaan van zeven uur in een snikhete auto.
Ik zeg ook niet dát er opzet in het spel is. Maar het komt wel voor.
En ik neem eerder aan dat je nadien vergeet dat je kind nog in de wagen zit, dan het vergeten weg te brengen. Zeker als dit een eenmalig geval was.

Verder vind ik het ook niet nodig om haar te vervolgen, tenzij nieuwe feiten zouden aantonen dat er opzet in het spel geweest zou kunnen zijn. (Stel dat de oppas afgebeld heeft en ze heeft dit niet willen zeggen)
Ze is zwaar genoeg gestraft.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 17:51:21 #181
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_49896242
Tjeesusss ik ben zelf nogal vergeetachtig ik moet er niet aan denken dat mij zoiets zou gebeuren. Wat een afschuwelijke nacht merrie lijkt me dit voor deze moeder en de hele familie

Dat de hele wereld klaar staat om die moeder te veroordelen helpt ook echt niet mee in dit geval

Die arme vrouw zal met haar domme fout moeten leven, ik moet er niet aan denken om in haar schoenen te moeten staan.... Je zult je eigen baby maar dood in je auto aantreffen, daar wil ik me liever niks bij voorstellen hoor
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_49896326
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:35 schreef Gia het volgende:

Heb je nog veel voorbeelden van kinderen die zijn overleden omdat moeder hen in de brandende zon in de auto opsloot dan
Geef eens een link naar een artikel daarover als je wilt.
pi_49899285
Moeder opsluiten en dan ook per ongeluk vergeten
pi_49899331
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:14 schreef Twinkle20 het volgende:
.
pi_49904223
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:14 schreef Twinkle20 het volgende:
kunnen ze dat niet met jou doen ..
pleased to meet you
  † In Memoriam † dinsdag 29 mei 2007 @ 21:30:53 #186
43556 miss_dynastie
pi_49905191
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:35 schreef Gia het volgende:
Tja, zou kunnen. Ik ken ze niet, in elk geval. Heus wel eens een collega gehad die belde dat het wat later werd i.v.m. kind wegbrengen, maar nog nooit dat een collega een kind in de auto liet zitten met de intentie om.... ehm, ja, om wat eigenlijk? Om een dag oppas te besparen? Om een minuutje eerder op het werk te zijn?
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:43:59 #187
3542 Gia
User under construction
pi_49923374
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:53 schreef Amnesia. het volgende:

[..]

Heb je nog veel voorbeelden van kinderen die zijn overleden omdat moeder hen in de brandende zon in de auto opsloot dan
Geef eens een link naar een artikel daarover als je wilt.
http://www.boston.com/new(...)ath_in_a_parked_car/

Exact hetzelfde verhaal. Natuurlijk ook gewoon vergeten.

http://www.snopes.com/horrors/parental/carbaby.asp

Verschillende voorbeelden, waaronder ook opzet.

Wil je nog meer?
pi_49923619
quote:
even hoor, lees ik nu goed, dat de 2 oudere broertjes normaliter het kind vh KDV ophaalden?
broertjes van 6 en 7 jaar oud?
dat lees ik toch zeker niet goed, hè
  woensdag 30 mei 2007 @ 13:04:44 #189
3542 Gia
User under construction
pi_49924112
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:50 schreef milagro het volgende:

[..]

even hoor, lees ik nu goed, dat de 2 oudere broertjes normaliter het kind vh KDV ophaalden?
Tja!

Niet alle ouders zetten hun kind op de eerste plaats.

Bij de tweede link staat ook nog bij dat die voorbeelden nog maar het topje van de ijsberg zijn. Het komt veel vaker voor. En uiteraard wordt in de meeste gevallen gezegd dat het kind vergeten is! Slechts in een enkel voorbeeld staat dat 'moeder het kind niet wilde wekken'.

Ik denk dat als ik nog een search in het Frans of Spaans doe, er nog veel meer voorbeelden gevonden worden.
pi_49924951
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:50 schreef milagro het volgende:

[..]

dat lees je verkeerd .. die jongens gaan na schooltijd naar dezelfde opvang en de kinderen worden later samen op de schoolbus gezet die hun thuis afzet .. maw, er is ten allen tijde volwassen begeleiding
pleased to meet you
pi_49925358
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja!

Niet alle ouders zetten hun kind op de eerste plaats.
zoals je gezegd, dat lezen jullie verkeerd .. die kinderen worden door de opvang samen op de schoolbus gezet en hebben dus begeleiding tot aan de huisdeur .. normaalste zaak van de wereld in de States
quote:
Bij de tweede link staat ook nog bij dat die voorbeelden nog maar het topje van de ijsberg zijn. Het komt veel vaker voor. En uiteraard wordt in de meeste gevallen gezegd dat het kind vergeten is! Slechts in een enkel voorbeeld staat dat 'moeder het kind niet wilde wekken'.

Ik denk dat als ik nog een search in het Frans of Spaans doe, er nog veel meer voorbeelden gevonden worden.
bij de tweede link vindt je idd een paar voorbeelden van mutsen die dachten dat het wel kon, voor eventjes, zonder besef dat zo'n kleintje heel snel uitdroogt, of die de tijd zijn vergeten of die gewoon gestoord zijn .. maar het leeuwendeel gaat over ouders die in de veronderstelling verkeren dat zij hun kind hebben afgezet bij de opvang .. dus zo uitzonderlijk is dit soort vergeetachtigheid blijkbaar niet, laat staan dat het alleen "tokkies" gebeurd
pleased to meet you
  woensdag 30 mei 2007 @ 15:38:24 #192
3542 Gia
User under construction
pi_49929644
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:37 schreef moussie het volgende:
maar het leeuwendeel gaat over ouders die in de veronderstelling verkeren dat zij hun kind hebben afgezet bij de opvang ..
Zeggen ze, ja.
pi_49931010
quote:
Achtergelaten peuter sterft in auto
Uitgegeven: 30 mei 2007 16:01
Laatst gewijzigd: 30 mei 2007 16:16

AMSTERDAM - Een peuter is woensdagmiddag in het Brabantse Baarle Nassau omgekomen nadat het kind door zijn moeder alleen in de auto was achtergelaten. Dat meldt de politie.

Waardoor het kind om het leven is gekomen is onbekend. Het incident gebeurde rond 14.15 uur op de Cor van der Bokstraat.

Vorige week kwam in het Belgische Halle ook al een baby om nadat deze was achtergelaten in een auto door de moeder. De moeder was de baby vergeten. Het kindje overleed aan uitdroging door de hoge temperatuur in de auto.
www.nu.nl
Het wordt wel een hype de laatste tijd.
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:25:12 #194
3542 Gia
User under construction
pi_49931278
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:18 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

www.nu.nl
Het wordt wel een hype de laatste tijd.
Tja, zal ook wel vergeten zijn!
pi_49931488
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, zal ook wel vergeten zijn!
Je eigen kind vergeet je toch niet mee te nemen.
Die neem je overal naar toe,maar die laat je nooit alleen in een auto zitten.
Life is Music
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:10:27 #196
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_49932933
Zou om een jongetje van elf maanden gaan dat bij een school (in Baarle Nassau) alleen in een auto was achtergelaten. De moeder zou een lerares zijn die in de school aan het vergaderen was .

[ Bericht 64% gewijzigd door Malahide op 30-05-2007 17:47:38 ]
You cheated on me with choreography.
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:45:13 #197
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49934095
Erg.

't Wordt echt bloedheet in een auto zo in de zon.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2007 @ 17:47:34 #198
43556 miss_dynastie
pi_49934176
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:10 schreef Malahide het volgende:
De moeder zou een lerares zijn die op de school aan het vergaderen was .
Ik weet wel dat mijn kind van school gehaald zou worden, of het nu per ongeluk ging (al geloof ik dat nu niet ) of niet.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 mei 2007 @ 18:18:11 #199
163650 Greys
pi_49935156
Volgens mij zijn er nog best veel die denken 'als ik het raam maar een stukje openlaat houdt hij/zij het best even alleen uit'. Net als bij een hond Hoewel het dan toch nog bloedjeheet achter het glas van de auto kan worden
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:24:33 #200
3542 Gia
User under construction
pi_49935356
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:47 schreef miss_dynastie het volgende:
(al geloof ik dat nu niet )
Wat is het verschil?
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:26:55 #201
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_49935454
Maar waar stond haar auto dan? Iemand moet dat kind toch hebben zien zitten??
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:40:12 #202
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_49935962
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:26 schreef seilram het volgende:
Baby van elf maanden zie je niet zo snel denk ik. Het kind is uiteindelijk wel opgemerkt door iemand, maar toen was het al te laat .
You cheated on me with choreography.
  woensdag 30 mei 2007 @ 19:02:51 #203
12913 GreatWhiteSilence
pi_49936820
Ik vraag me af wat de moeder van vandaag dacht over de moeder van vorige week...
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2007 @ 19:16:26 #204
43556 miss_dynastie
pi_49937313
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
Mja, ik vind het gewoon wel heel toevallig als zij in precies dezelfde omstandigheden zou verkeren.
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:26 schreef seilram het volgende:
Gebeurt denk ik in een schoolsetting ook wel dat mensen denken dat moeder maar 'even' weg is om iets met de juf te bespreken of de oudste op te halen en niet direct alarm slaan.
pi_49938773
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mja, ik vind het gewoon wel heel toevallig als zij in precies dezelfde omstandigheden zou verkeren.
er zijn iedere ochtend 1000den mensen die hun kinderen wegbrengen naar de dagopvang anders .. en gezien de linkjes van Gia op de vorige pagina kan je dus eigenlijk stellen dat het wel vaker gebeurd, dit soort vergeetachtigheid tijdens een drukke ochtend .. en als zo'n kindje dan heel rustig achterstevoren in zijn kinderzitje zit .. tja
quote:
Gebeurt denk ik in een schoolsetting ook wel dat mensen denken dat moeder maar 'even' weg is om iets met de juf te bespreken of de oudste op te halen en niet direct alarm slaan.
plus dat er over het algeheel weinig tot geen verkeer is tussen 9 en 12, gezien de tijd dat het kleintje gevonden werd zou je haast willen aannemen dat die gevonden is na de middagpauze
pleased to meet you
pi_49938880
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik vraag me af wat de moeder van vandaag dacht over de moeder van vorige week...
Idd.
"Wat een dom mens zeg. Zo, en nu even bijkletsen, raam op een kiertje. Mij gebeurt niets. Heeee Sonja, hoe was het op Kos? Jaaah, ik zeg die gordijnen, die kun-nen niet...en Trees ook al een spatader he..."
pi_49940267
Hoe kan een kind nou na 2 uur overlijden?? In 2 uur compleet uitdrogen en eraan overlijden?
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:26:01 #208
12913 GreatWhiteSilence
pi_49940323
Hitteberoerte waarschijnlijk?
pi_49942196
Zo heet was het niet, misschien is het kindje in iets gestikt of zo.
pi_49942476
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 21:06 schreef Toeps het volgende:
Dus dat heeft niets met vergeten te maken. Het zou dus ook alleen in bed gestikt zijn.
  woensdag 30 mei 2007 @ 21:17:23 #211
12913 GreatWhiteSilence
pi_49942692
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 21:06 schreef Toeps het volgende:
Buiten misschien niet, maar in een auto kan de temperatuur aardig oplopen. En jonge kinderen zijn gevoeliger voor hoge temperaturen, omdat ze hun temperatuur zelf nog niet goed kunnen regelen.
  Redactie Frontpage woensdag 30 mei 2007 @ 21:43:47 #212
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_49943918
Heb de rest niet gelezen, maar:
Hoe kan een baby doodgaan in een auto, als het buiten geen hittegolf is?
  woensdag 30 mei 2007 @ 21:50:43 #213
12913 GreatWhiteSilence
pi_49944307
Als de zon op de auto schijnt, wordt het nog steeds heel warm in de auto. En aangezien kinderen hun temperatuur niet goed kunnen regelen, hebben ze eerder last van een hitteberoerte, die in een paar uur dodelijk kan zijn.
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:26:42 #214
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_49946080
en wat denk je hoe het zit met zuurstof.. Als je van 's ochtends 8 uur (toen begon de vergadering van de moeder die lerares was op die basisschool) tot 14:15 uur (toen het kindje ontdekt werd door haar collega's toen de school uitging) geen frisse lucht krijgt.

Normaal gesproken komt er wanneer je rijdt in de meeste moderne auto's automatisch lucht van buiten in de auto binnen via de ventilatie (ook al heb je deze niet aan staan) maar als je stil staat gebeurt dit niet

Ruim 6 uur zo'n kleine ruimte zonder frisse lucht in combinatie met misschien een warme auto...
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  Redactie Frontpage woensdag 30 mei 2007 @ 22:28:21 #215
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_49946181
Het was toch 2 uur?
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2007 @ 22:33:38 #216
43556 miss_dynastie
pi_49946462
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:28 schreef SunChaser het volgende:
Het was toch 2 uur?
Tot twee uur, denk ik.
Het begon om acht uur, in elk geval.
pi_49948823
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:33 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Tot twee uur, denk ik.
Het begon om acht uur, in elk geval.
waar haal je dat vandaan .. ik lees alleen dat moeder een vergadering had, nergens iets over het tijdstip van begin .. ?

maar ja, met weer als vandaag .. het was zeker geen koude dag en hier (noordkop) heeft de zon zich geregeld laten zien .. overheerlijk terrasjesweer met dat briesje en, uiteraard, voldoende vocht, ik moet er toch niet aan denken om dan zonder vocht opgesloten te zitten in een afgesloten ruimte cq geen enkele verkoeling, ik denk dat je na een aantal uren zelfs een volwassene kan opdweilen, laat staan zo'n kleintje, die zijn razendsnel uitgedroogd
pleased to meet you
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2007 @ 23:29:25 #218
43556 miss_dynastie
pi_49948942
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:26 schreef moussie het volgende:

[..]

waar haal je dat vandaan .. ik lees alleen dat moeder een vergadering had, nergens iets over het tijdstip van begin .. ?
Dat vertelden ze bij Hart van Nederland net.
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2007 @ 23:58:07 #219
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49949989
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:26 schreef Poeke het volgende:
en wat denk je hoe het zit met zuurstof.. Als je van 's ochtends 8 uur (toen begon de vergadering van de moeder die lerares was op die basisschool) tot 14:15 uur (toen het kindje ontdekt werd door haar collega's toen de school uitging) geen frisse lucht krijgt.

Ruim 6 uur zo'n kleine ruimte zonder frisse lucht in combinatie met misschien een warme auto...
OMG, bij die andere moeder was sprake van het *vergeten*, dit lijkt wel een bewuste kostenbesparing op de oppas (ach, hoef toch alleen maar te vergaderen en ben om 3 uur klaar, normaal slaapt het kind ook dus HALLO moet zo'n ukkie niet eten om de paar uur?schone luier af en toe? Lekkere juf is dat ...

Ik ging er in eerste instantie nog vanuit dat juf even iets moest ophalen uit de school maar van 08.00 tot het tijdstip waarop COLLEGA'S het kindje vonden is echt bizar
Was mams zelf van plan om de kleine tot 4 uur in de auto te laten zitten?
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2007 @ 23:59:07 #220
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49950026
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 21:43 schreef SunChaser het volgende:
Heb de rest niet gelezen, maar:
Hoe kan een baby doodgaan in een auto, als het buiten geen hittegolf is?
Dat is idd ook best vreemd.
Onderuitgezakt en gestikt (soort ophanging) in de gordeltjes?
Kindjes van 11 maanden zijn superbewegelijk als ze wakker zijn dus er kan onwijs veel zijn gebeurt..helaas kunnen ze zich nog niet zonder hulp uit benarde posities bevrijden.
r kan ook *iets* naast het kindje hebben gelegen , iets wat je normaliter afpakt omdat kindjes van 11 maanden nu eenmaal alles in hun mondje steken .
pi_49950380
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:29 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat vertelden ze bij Hart van Nederland net.
aah, dat heb ik dan gemist, kijk meestal later de herhalingen, mijn kids zijn tegen die tijd nog aan het kijken

maar dus toch weer zo'n overwerkte moeder die het vergeten is haar kind bij de oppas af te geven ?
je zou toch haast denken aan een waarschuwingssysteem met die omgekeerde zitjes .. veel mensen zijn nu eenmaal 's ochtends vroeg niet op hun best en als dit soort dingen vaker gebeuren .. tja ..

je zou je natuurlijk ook kunnen afvragen of de manier waarop wij kinderen (moeten) inplannen in ons drukke bestaan, zo snel mogelijk weer aan het werk ed, of dat wel slim is .. een enkeling heeft de mazzel dat de baas er niet aan tilt of je even vroeger of even later komt, omdat je de poepluier nog moest verschonen oid, maar het gros moet toch op tijd komen, anders dreigt er ontslag, ons leven word geregeerd door de klok ..
pleased to meet you
  † In Memoriam † donderdag 31 mei 2007 @ 00:15:10 #222
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49950468
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 00:12 schreef moussie het volgende:

ons leven word geregeerd door de klok ..
Gelukkig wel, ander kun je je kinderen niet van 19.00 tot 08.00 in hun bed gooien en de deur achter je dicht trekken. Daar kijk je gewoon keurig om het half uur of er iets aan de hand is, toch...of niet?
pi_49950538
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:59 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat is idd ook best vreemd.
Onderuitgezakt en gestikt (soort ophanging) in de gordeltjes?
Kindjes van 11 maanden zijn superbewegelijk als ze wakker zijn dus er kan onwijs veel zijn gebeurt..helaas kunnen ze zich nog niet zonder hulp uit benarde posities bevrijden.
r kan ook *iets* naast het kindje hebben gelegen , iets wat je normaliter afpakt omdat kindjes van 11 maanden nu eenmaal alles in hun mondje steken .
mwah, zo'n klein lijfje droogt echt wel snel uit .. zelfs een volwassene krijgt binnen een paar uur een hitteberoerte .. hoe noem je dat op z'n nederlands, heatstroke, oververhitting ? .. in die omstandigheden, het is dat er in zo'n groot lijf voldoende vocht zit
pleased to meet you
pi_49950597
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 00:15 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Gelukkig wel, ander kun je je kinderen niet van 19.00 tot 08.00 in hun bed gooien en de deur achter je dicht trekken. Daar kijk je gewoon keurig om het half uur of er iets aan de hand is, toch...of niet?
oh hemeltje, maar wat moet je dan als die tanden krijgt en de hele nacht huilt .. mijn schema, wat doe je ..
pleased to meet you
  † In Memoriam † donderdag 31 mei 2007 @ 00:26:42 #225
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49950784
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 00:17 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, zo'n klein lijfje droogt echt wel snel uit .. zelfs een volwassene krijgt binnen een paar uur een hitteberoerte .. hoe noem je dat op z'n nederlands, heatstroke, oververhitting ? .. in die omstandigheden, het is dat er in zo'n groot lijf voldoende vocht zit
Zo warm was het in een dichte auto echt niet toen.
  † In Memoriam † donderdag 31 mei 2007 @ 00:30:07 #226
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49950884
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 00:19 schreef moussie het volgende:

[..]

oh hemeltje, maar wat moet je dan als die tanden krijgt en de hele nacht huilt .. mijn schema, wat doe je ..
Wat ik bedoel te zeggen dat je je kind dan maar liefst 13 uur alleen laat zonder eten en drinken.
Misschien was dit een dagslaper en dacht de moeder *ach, er kan toch nix gebeuren, hij slaapt toch..)
pi_49950933
je zou bijna denken dat deze moeder inspiratie heeft opgedaan bij het geval in België.....

wel heel frappant dit.

nee, nee, milagro, zie je nu wel hoe makkelijk het je kan overkomen, ook jij kan je kind vergeten, hoor, dat bewijst dit wel.

nou, sorry, dit "bewijst" wmb juist het tegendeel.
te toevallig, of anders iig sprake van ernstige nalatigheid.
dit is geen normale vergeetachtigheid, wederom niet.

nou, kom maar op
pi_49953405
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 00:31 schreef milagro het volgende:
je zou bijna denken dat deze moeder inspiratie heeft opgedaan bij het geval in België.....

wel heel frappant dit.

nee, nee, milagro, zie je nu wel hoe makkelijk het je kan overkomen, ook jij kan je kind vergeten, hoor, dat bewijst dit wel.

nou, sorry, dit "bewijst" wmb juist het tegendeel.
te toevallig, of anders iig sprake van ernstige nalatigheid.
dit is geen normale vergeetachtigheid, wederom niet.

nou, kom maar op
Nee, hier is geen sprake van vergeetachtigheid, maar van nalatigheid. Deze vrouw zou ik veel eerder veroordelen dan die andere vrouw.
  donderdag 31 mei 2007 @ 07:10:18 #229
3542 Gia
User under construction
pi_49953463
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 06:36 schreef Isegrim het volgende:
Deze vrouw zou ik veel eerder veroordelen dan die andere vrouw.
Ik zou in elk geval beide gevallen onderzoeken.
pi_49953468
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 07:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zou in elk geval beide gevallen onderzoeken.
Dat acht ik vanzelfsprekend.
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:29:46 #231
78780 deedeetee
pi_49956996
Nou dit gaat toch wel te ver hoor, waarom laten ze hun kindjes dan maar niet gewoon thuis in bed ? Dat is beslist minder gevaarlijk
  donderdag 31 mei 2007 @ 12:59:03 #232
3542 Gia
User under construction
pi_49961954
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 07:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat acht ik vanzelfsprekend.
Tja, maar in het Belgische geval gebeurt dat dus niet. Aangezien ze zeker niet vervolgd gaat worden, acht men een nader onderzoek niet nodig.
pi_49972536
Ik ken het verhaal van de moeder in Baarle Nassau nu van zeer dichtbij en het was wel degelijk een verschrikkelijk ongeluk.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  donderdag 31 mei 2007 @ 19:03:41 #234
3542 Gia
User under construction
pi_49974122
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 18:15 schreef KinkyGiraf het volgende:
Ik ken het verhaal van de moeder in Baarle Nassau nu van zeer dichtbij en het was wel degelijk een verschrikkelijk ongeluk.
Tuurlijk, het is altijd een ongeluk. Niemand laat haar kind in een auto slapen met de bedoeling dat het doodgaat. Dat lijkt me logisch.
'
Diegene op die Amerikaanse site, zie eerdere link, die zegt dat ze haar kind niet wilde wekken zal ook claimen dat het een ongeluk was.

Waar het om gaat is of het kind bewust 'even' in de auto is gelaten, omdat het zo lekker sliep, of dat de moeder echt 'vergeten' is dat het kind in de auto zit. En dan ook de hele dag het blijven vergeten.

Ik kan me, nogmaals, voorstellen dat je, in de hectiek, vergeet je baby weg te brengen. Kan me ook nog voorstellen dat je, gewoon naar je werk gaat en niet in de gaten hebt dat je baby nog in zijn stoeltje zit. Wat ik me niet kan voorstellen is, dat je door de dag heen niet tot het besef komt dat je iets vergeten bent, maar wat ook al weer. En dan uiteindelijk "oh, de baby!!"
pi_49974557
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Tuurlijk, het is altijd een ongeluk. Niemand laat haar kind in een auto slapen met de bedoeling dat het doodgaat. Dat lijkt me logisch.
'
Diegene op die Amerikaanse site, zie eerdere link, die zegt dat ze haar kind niet wilde wekken zal ook claimen dat het een ongeluk was.

Waar het om gaat is of het kind bewust 'even' in de auto is gelaten, omdat het zo lekker sliep, of dat de moeder echt 'vergeten' is dat het kind in de auto zit. En dan ook de hele dag het blijven vergeten.

Ik kan me, nogmaals, voorstellen dat je, in de hectiek, vergeet je baby weg te brengen. Kan me ook nog voorstellen dat je, gewoon naar je werk gaat en niet in de gaten hebt dat je baby nog in zijn stoeltje zit. Wat ik me niet kan voorstellen is, dat je door de dag heen niet tot het besef komt dat je iets vergeten bent, maar wat ook al weer. En dan uiteindelijk "oh, de baby!!"
Voor zover ik het van een van de beste vriendinnen van de moeder heb begrepen, is zij door hectiek, een ander ritme dan anders 9zoals hierboven ook omschreven) etc vergeten de baby naar het kinderdagverblijf te brengen. Dus geen kwestie van "even kan geen kwaad" maar vergeten door een hoop zaken die speelden. Erg triest en de moeder is helemaal in paniek en in shock.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_49980883
Kinkygiraf heeft gelijk.
Ik ken deze vrouw persoonlijk en is een van de zorgzaamste mensen die ik ken. Ik kan me ergens sommige reacties ook wel voorstellen, ik moet zeggen toen ik het verhaal van die belgische moeder las, dat ik toen echt zoiets had van: 'omg, dat vergeet je toch niet?!' Maar in dit geval weet ik hoe het gegaan is en er was zeer zeker geen opzet in het spel, het was ook geen geval van "oppasbesparing". Ik denk nu in ieder geval heel anders over mensen die hun kind vergeten, de ouders krijgen figuurlijk gezien al levenslang, die vergeven dit zichzelf nooit.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 09:30:32 #237
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49991343
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:07 schreef J.j het volgende:
Kinkygiraf heeft gelijk.
Ik ken deze vrouw persoonlijk en is een van de zorgzaamste mensen die ik ken.
Je kind uren in een auto achterlaten terwijl jij op je werk gaat lopen teuten is zorgzaam
pi_49991479
Nee, werken om nog meer spulletjes en prullaria te kunnen kopen terwijl je ook voor je kind kan zorgen, dát is zorgzaam.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 09:39:58 #239
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49991584
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee, werken om nog meer spulletjes en prullaria te kunnen kopen terwijl je ook voor je kind kan zorgen, dát is zorgzaam.
Daar ben ik dan ook absoluut géén voorstander van
pi_49991605
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En werken om de huur/hypotheek te betalen? Lekkere overdijving weer, elke moeder die werkt doet dit om plasma schermen en Nike schoenen te kunnen kopen natuurlijk.
  Redactie Frontpage vrijdag 1 juni 2007 @ 09:46:29 #241
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_49991808
Misschien was de taakverdeling wel niet helemaal evenwichtig. Moeder met baan en moet de kids naar de creche brengen e.d. Wie weet wat ze nog meer moest doen. En hoefde vader alleen naar zn werk.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 09:52:46 #242
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49992000
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:46 schreef SunChaser het volgende:
Misschien was de taakverdeling wel niet helemaal evenwichtig. Moeder met baan en moet de kids naar de creche brengen e.d. Wie weet wat ze nog meer moest doen. En hoefde vader alleen naar zn werk.
Praat die vader even een schuldgevoel aan zeg

Of de taakverdeling nu evenwichtig is of niet, als JIJ de taak hebt om voor de kinderen te zorgen dan ben jij verantwoordelijk en niet degene die een andere taak heeft
pi_49992019
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:52 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Praat die vader even een schuldgevoel aan zeg
Maar de moeder is geen probleem?
pi_49992184
Ik snap dat mensen hun kind kunnen vergeten, als je het heel druk hebt, als je dingen aan je hoofd hebt ( kan vanalles zijn)
Dat wil niet meteen zeggen dat die mensen slechte ouders zijn, ik heb ook weleens dat ik ZEKER weet dat ik de deur op slot heb gedaan en dat dat niet zo is, zo kan die vrouw, als ze elke dag haar kind wegbrengt, best zeker weten dat ze dat nu DUS ook gedaan heeft.
Ik zou mezelf nooit kunnen vergeven, die vrouw heeft de rest van haar leven schuldgevoelens waar ze nooit meer vanaf zal komen.
Ik ken wel mensen die hun kind alleen thuis laten (kwartiertje) of in de auto laten zitten als het slaapt, maar ik zelf zal dat nooit doen (bewust) omdat ik weet dat ik het mezelf nooit zou kunnen vergeven als er iets zou gebeuren...
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_49993469
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:30 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je kind uren in een auto achterlaten terwijl jij op je werk gaat lopen teuten is zorgzaam
lopen teuten ? Waarom geef je het zo'n negatieve lading, dat arme mens is lerares en zit gewoon op haar werk, en daar horen langdurige vergaderingen nu eenmaal bij, zeker zo op het eind van het schooljaar ..

waar het gewoon op neer komt is dat ook ouders gewoon mensen zijn die wel eens iets kunnen vergeten .. alleen dat "iets vergeten" in dit soort gevallen erge consequenties heeft

waar ik me btw mateloos aan heb zitten ergeren was die "opvoedkundige" of wat ze was gisteren op HvN, met haar verklaring dat ouders niet bang hoeven te zijn dat hun dat ook kan gebeuren, omdat er volgens haar nu eenmaal zoiets bestaat als een "onzichtbare" band ..
volgens mij heeft die mevrouw nog nooit gepraat met moeders met PND of doktoren die deze vrouwen begeleiden, anders zou zij hebben geweten dat zoiets niet bestaat. Een band moet groeien, ook die tussen ouder en kind, het verhaal van dat "je dat wel voelt zodra je baby'tje in je armen ligt" is niets anders dan een bakerpraatje dat voor meer dan genoeg ellende heeft gezorgd, al die arme moeders die dachten dat ze niet normaal waren omdat ze niet van de sokken geveegd werden door die veronderstelde automatische moederliefde
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 10:46:22 #246
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49993611
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:40 schreef moussie het volgende:

[..]

lopen teuten ? Waarom geef je het zo'n negatieve lading, dat arme mens is lerares en zit gewoon op haar werk, en daar horen langdurige vergaderingen nu eenmaal bij, zeker zo op het eind van het schooljaar ..
Als dat bij haar werk hoort dan zou ze juist heel alert moeten zijn en moeten zorgen dat ze alles goed gaat regelen nietwaar? Als ze haar eigen kind al vergeet dan hou ik mijn hart vast voor schoolreisjes waarbij madam de verantwoordleijkheid heeft voor 30 tot 90 kinderen

Het is megatriest en je moet er niet aan denken dat dit je als ouder gaat overkomen maar ik begin mijn twijfels toch wel te krijgen bij dit soort verhalen.

Het * ff boodschappen doen en de hond in de auto laten* is al te bizar voor woorden en dan heeft zo'n beest nog het voordeel dat hij de aandacht van voorbijgangers kan trekken door als een debiel te blaffen of met zijn voorpoten tegen het raam een raam te gaan aflikken.

Bij dit laatste geval zagen de collega's het kindje WEL zitten (hangen?) maar de moeder heeft het kind niet gezien? Het is een vreemd verhaal.
pi_49993632
Waarom zijn sommige mensen er zo enorm op gebrand de moeder van alles en nog wat te verwijten en aan te praten?
pi_49993744
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:30 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je eigen invulling aan het verhaal geven heeft zeker geen zin.
Ik zou er nog heel wat over kunnen vertellen, helaas hebben we de instructie gekregen om niet meer erover te zeggen dan dat er op het nieuws komt, daarbij heeft het ook weinig zin denk ik, omdat mensen toch geloven wat ze willen geloven.

Ja, zij is een van de zorgzaamste mensen die ik ken, daar durf ik mijn hand en eigenlijk mijn hele lichaam wel voor in het vuur te steken en iedereen die haar persoonlijk kent zal het met me eens zijn. Dat dit nu gebeurd is, is gewoon hartstikke tragisch en ik wens dit sowieso niemand toe, maar haar al helemaal niet, zeker niet met alle vooroordelen zoals 'je kind uren in een auto achterlaten terwijl jij op je werk gaat lopen teuten' die er naar haar hoofd worden gegooid, mensen krijgen een compleet verkeerd beeld. Zoals ik eerder al zei: ik snap het op zich wel, met die belgische vrouw dacht ik hetzelfde, maar wanneer je iemand die zoiets heeft meegemaakt kent, dan ga je over alles toch heel anders denken.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 10:56:21 #249
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49993886
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:47 schreef Jarno het volgende:
Waarom zijn sommige mensen er zo enorm op gebrand de moeder van alles en nog wat te verwijten en aan te praten?
Ik denk dat dat komt omdat je je niet voor kunt stellen dat een moeder haar kind vergeet. Je hebt bepaalde verantwoordelijkheden en instincten waarbij het zo onwerkelijk dat iemand anders die niet heeft.
Daarnaast is het zo dat moeders eigenlijk heel goed zijn in het veroordelen van andere moeders ( :p )
Vrijwel iedere moeder is alleen maar (bewust/onbewust) bezig met *de perfecte moeder zijn*

Dat begint al bij oma's en tantes die vanaf een nieuwe baby in de familie met allerlei adviezen/tips en verwijten komen aan het adres van de nieuwe moeder .

Ik kan mij sowiso nie voorstellen dat mensen onbezorgd gaan feesten en babies/kindjes thuislaten zonder oppas, kindjes in de auto laten zitten om te schoppen of werken of kinderen meenemen naar volwassen festjes of het plaatselijke café omdat je zelf niet zo gemakszuchtig bent
pi_49993920
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:56 schreef Loedertje het volgende:

Ik kan mij sowiso nie voorstellen dat mensen onbezorgd gaan feesten en babies/kindjes thuislaten zonder oppas, kindjes in de auto laten zitten om te schoppen of werken of kinderen meenemen naar volwassen festjes of het plaatselijke café omdat je zelf niet zo gemakszuchtig bent
Je zet nu shoppen en het cafe induiken op 1 lijn met werken. Je bent echt heel naar bezig vind ik. Continue je eigen invulling geven, een steekje hier, een opmerking daar. Het is allemaal rot genoeg lijkt me.
pi_49993945
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:56 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik denk dat dat komt omdat je je niet voor kunt stellen dat een moeder haar kind vergeet. Je hebt bepaalde verantwoordelijkheden en instincten waarbij het zo onwerkelijk dat iemand anders die niet heeft.
Daarnaast is het zo dat moeders eigenlijk heel goed zijn in het veroordelen van andere moeders ( :p )
Vrijwel iedere moeder is alleen maar (bewust/onbewust) bezig met *de perfecte moeder zijn*

Dat begint al bij oma's en tantes die vanaf een nieuwe baby in de familie met allerlei adviezen/tips en verwijten komen aan het adres van de nieuwe moeder .
Wat heb ik toch een fijne familie!
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 11:01:31 #252
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49994003
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:51 schreef J.j het volgende:

[..]

Je eigen invulling aan het verhaal geven heeft zeker geen zin.
Ik zou er nog heel wat over kunnen vertellen, helaas hebben we de instructie gekregen om niet meer erover te zeggen dan dat er op het nieuws komt, daarbij heeft het ook weinig zin denk ik, omdat mensen toch geloven wat ze willen geloven.
Het heeft geen zin? Het zou dan juist erg helder zijn als de juiste weergave in het NWS komt. Wij horen slechts dat moederlief om 8 uur naar school ging, kind van 11 maanden in de auto achterliet en dat haar collega's nota bene het kindje ontdekten rond 14.15, niet de moeder want die was nog in school...
quote:
Ja, zij is een van de zorgzaamste mensen die ik ken, daar durf ik mijn hand en eigenlijk mijn hele lichaam wel voor in het vuur te steken en iedereen die haar persoonlijk kent zal het met me eens zijn. Dat dit nu gebeurd is, is gewoon hartstikke tragisch en ik wens dit sowieso niemand toe, maar haar al helemaal niet, zeker niet met alle vooroordelen zoals 'je kind uren in een auto achterlaten terwijl jij op je werk gaat lopen teuten' die er naar haar hoofd worden gegooid, mensen krijgen een compleet verkeerd beeld. Zoals ik eerder al zei: ik snap het op zich wel, met die belgische vrouw dacht ik hetzelfde, maar wanneer je iemand die zoiets heeft meegemaakt kent, dan ga je over alles toch heel anders denken.
Bij de Belgen stond er iets meer informatie bij, mevr had een depressie, drie kidsen een oppas die geregeld was..de oppas vertelde dat het wel vaker gebeurde dat moeder vergat de oppas af te zeggen omdat ze vrij had en dat moeder ook nog eens aan de medicatie zat, het kinderstoeltje omgekeerd op de achterbank stond en je vanaf de voorbank dus best onder deze omstandigheden een baby van 5 mnd kan vergeten, op 1 of andere manier kon ik mij daar dus nog iets bij voorstellen. Bij het laatste drama met de info die wij als meegluurers krijgen, niet.
quote:
BAARLE-NASSAU - De dood eergisteren van de 11 maanden oude baby Chris in Baarle-Nassau is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat de moeder vergeten was haar kind naar de Buitenschoolse Opvang (BSO) te brengen.

De baby heeft daardoor waarschijnlijk urenlang in een afgesloten auto gelegen en dat is hem vermoedelijk fataal geworden. Het is nog niet duidelijk of vanuit de BSO nog geprobeerd is om met de ouders contact te leggen over het wegblijven van de baby. Kind aan Huis-directrice E. Beelen wilde daar gisteren niets over zeggen. Haar collega's van zusterorganisaties in Breda en Zevenbergen lieten gisteren weten dat dit daar wel gebruikelijk is.
Het komt over als een moeder die dacht dat ze de baby van 11 maanden wel een dagdeel zonder verzorging in de auto kon achterlaten, snap je dat ook?

Overigens BSO is toch voor kinderen die al op school zitten
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:03:59 #253
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49994067
Kan het niet zijn dat deze vrouw in de veronderstelling was dat ze de handeling al had gedaan, en zich daarom ook niet 'opeens' kon herinneren dat het kind nog in de auto was?
pi_49994101
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:47 schreef Jarno het volgende:
waarom zijn sommige mensen er zo enorm op gebrand om dit en die andere zaak een normale vergeetachtigheid te noemen?

dat is het niet.
een moeder, een vader, een ouder die zoiets vergeet, daar is heel wat meer mee aan de hand dan je standaard "ja het is weer een hectische dag geweest, je kent dat wel"

een moeder die haar baby in de auto laat, ook al is het "slechts zolang de vergadering duurt" , dat is geen normaal gedrag, dat is overspannen gedrag op zijn minst.

als je te laat opgestaan bent, je je moet haasten , je geen tijd meer hebt om je kind af te leveren op het KDV dan neem je je kind toch gewoon mee in de maxi cosi naar werk????

je haalt het uit de auto, loopt naar binnen, zet de MC op je bureau, en zegt "jongens, sorry, overmacht, is het een probleem als ik haar even hier hou een uurtje, ze slaapt als een roosje, als de vergadering afgelopen is, rij ik even op en neer naar het KDV ( of ik bel mijn moeder even op of ze haar komt halen)"

dan laat je een kind toch sowieso niet alleen achter in de auto
dat om te beginnen is al absurd.
ja, absurd, ja, een baby alleen laten voor een uur in een auto, terwijl je binnen zit.

dan is ze het daarna nog eens compleet vergeten!!!!!!!
normaliter , als je al zo gek bent om dat te doen, zit je toch de hele vergadering op hete kolen, of niet dan, je kind zit alleen in de auto tenslotte, zou het wakker zijn, zou het huilen, zou het er wel veilig zitten, jongens sorry, dit werkt niet, ik ga d'r halen en zet haar hier neer.

onvoorstelbaar dat je het kind voor "maar een uurtje" in de auto laat, onvoorstelbaar dat je het daarna compleet vergeet.

verdient de moeder straf ..... NEE, als er geen sprake is van kwalijke opzet.
is dit een normale manier van handelen als je gestresst bent, want verslapen, en een vergadering en en en..... NEE!
dat is het niet.
is er meer aan de hand dan je doorsnee vergeetachtigheid want drukdrukdruk, ja dan vergeet je wel eens wat, jij niet dan? JA, maar niet mijn kind voor uren, die ik BEWUST ook nog eens achterlaat, en dat nog eens een week na een bericht over een baby die ook uren achtergelaten was in de auto, en overleed daardoor.

dit is niet je normale vergeetachtigheid, en dat constateren is blijkbaar hetzelfde als zeggen dat de moeder een in en in slecht mens is, en straf verdient, en dat je zelf de perfecte moeder bent.

ik ben alles behalve perfect, maak zat fouten, maar een dergelijke fout is geen gevolg van een normale portie stress, een normaal functionerend mens.
dat de buitenwereld nooit wat gemerkt heeft van enige overspannenheid, zegt helemaal niets.
die reactie hoor je steevast van de omgeving "ik snap er niets van, ze was zo happy, ze leek zo relaxed en ze zouden morgen zus gaan doen, en gisteren zei ze nog zo..."

is het nu zo erg om te zeggen dat er ws veel meer speelt dan een hectische dag op werk?
zeg je daarmee dat de moeder een monster is, een gestoorde die achter slot en grendel moet?

nee, dat zeg je niet, dat zeg ik dus ook niet, en het is ook geen verwijt in de zin van dat het kwade opzet moet zijn, bewuste onverschilligheid.
maar dit is geen normale vergeetachtigheid, no way.
pi_49994111
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:01 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Het komt over als een moeder die dacht dat ze de baby van 11 maanden wel een dagdeel zonder verzorging in de auto kon achterlaten, snap je dat ook?
Zo komt het bij jou over, bij mij bv niet.
Bij mij komt het over als een moeder die haar kind vergeten is, al heb ik geen idee waarom, want dat wordt niet uitgelegd.
Dat komt misschien omdat ik me niet kan voorstellen dat je bewust je kind zo lang in de auto laat zitten in zijn eentje. Dat is de reden dat ik daar niet meteen vanuit ga.
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_49994126
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:04 schreef milagro het volgende:

[..]

waarom zijn sommige mensen er zo enorm op gebrand om dit en die andere zaak een normale vergeetachtigheid te noemen?
Ik wil juist álle opties openhouden. Dus, vergeetachtigheid, boze opzet, domme pech, depressies, etc. Maar sommigen lijken álleen de moeder de schuld te willen geven op een hele vervelende, nare manier. Viel me even op.
pi_49994161
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:01 schreef Loedertje het volgende:
no nee, zo komt het dus niet over, dat is de invulling die jij eraan geeft .. misschien wel uit jouw "ik ben (zou) een perfecte moeder (zijn) en mij zou zoiets nooit kunnen gebeuren" visie ?
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 11:07:39 #258
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49994198
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je zet nu shoppen en het cafe induiken op 1 lijn met werken. Je bent echt heel naar bezig vind ik. Continue je eigen invulling geven, een steekje hier, een opmerking daar. Het is allemaal rot genoeg lijkt me.
Neen, jij vroeg iets en ik gaf antwoord.

Het is sowieso het allerergste wat een ouder kan overkomen, je hoort je kinderen niet te overleven en als het onder dit soort omstandigheden gebeurt dan is het nog veel triester, de ouder wens ik heus wel heel erg veel sterkte toe in het verwerkingsproces.

In het stukje wat jij quote is het verwijtbaar gedrag btw. Dat is een hele bewuste actie namelijk...
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:09:39 #259
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49994269
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:03 schreef Aventura het volgende:
Kan het niet zijn dat deze vrouw in de veronderstelling was dat ze de handeling al had gedaan, en zich daarom ook niet 'opeens' kon herinneren dat het kind nog in de auto was?
Dat kan heel goed maar wordt gezien als een soort zelfreflecterende no-no
pi_49994297
quote:
Nee, dat kan kennelijk niet. Onder geen enkele omstandigheid. Wat denk je wel niet?

( )
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 11:10:30 #261
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49994300
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:58 schreef JamesBrowny het volgende:

[..]

Wat heb ik toch een fijne familie!

Ik hoor vaak horror verhalen over schoonmoeders en andere familieleden die zich overal mee bemoeien en alles afkeuren mbt de handelingen van de schoondochters
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 juni 2007 @ 11:11:59 #262
163650 Greys
pi_49994332
Uit de Telegraaf:
quote:
Vader kapot van gestikte baby Chris
AMSTERDAM -
'Ze zag onze Chris dood in het stoeltje zitten', zegt vader Jeroen Zoon over de dramatische affaire tegenover De Telegraaf.

De 11 maanden oude baby Chris heeft ruim zes uur in de auto van zijn moeder Ilse Donkers gezeten, voordat hij dood werd aangetroffen.

Hij vertelde gistermiddag tegen deze krant: "Ilse had 's ochtends voor het begin van de school een vergadering. Ze bracht Chris altijd naar het kinderdagverblijf, enkele honderden meters van de school vandaan. Maar woensdag is ze direct naar school gereden, is de vergadering binnengestapt en heeft niet meer aan het kind gedacht."

Toen de 34-jarige onderwijzeres 's middags, zes uur later, terugkwam, kreeg ze de schrik van haar leven. "Zag ze onze Chris dood in het stoeltje zitten."

Telefoontje
Volgens de vader van het gezin, dat in het nabijgelegen Chaam woont, is er nooit een telefoontje gepleegd door de kinderopvang waar het jongetje doorgaans verbleef als zijn moeder op basisschool De Akkerwinde in Baarle-Nassau voor de klas stond.

Kinderen van de school werden gisterochtend opgevangen door hun leerkrachten. Ook de aanwezige ouders waren erg geëmotioneerd door de tragische gebeurtenis. Tim Peeters, leerling van Ilse Donkers: "Ik heb er niet van geslapen. Onze juf had het altijd over haar Chris, die pas afgelopen zondag werd gedoopt. We zijn ook uitgenodigd op haar huwelijksfeest begin juli. Dan zou ze met Jeroen trouwen."

Buurtbewoner Lowie (77), die de vogels voert bij het bejaardenhuis vlakbij, is ook van slag. "De juffrouw heeft al de doodstraf gekregen. Een kind verliezen is onbegrijpelijk - we hebben het zelf ervaren - maar op zo'n manier, dat is verschrikkelijk." Ook in het centrum van Baarle-Nassau is het drama het gesprek van de dag. Er heerst onbegrip over hoe de moeder haar kind kon vergeten, maar vooral ook diep medeleven met de betrokkenen.,,Niemand weet waardoor dit is gebeurd, alleen de moeder zelf", zegt Peter van der Velden, psycholoog van het Instituut voor Psychotrauma in Zaltbommel. Van der Velden is adviseur, hulpverlener en docent op het gebied van acuut en chronisch geweld, rampen en calamiteiten. "Iedereen die hier verder iets over zegt, zonder de achtergrond te kennen, speculeert. Je kunt alleen maar hopen dat het jezelf nooit overkomt."
Wat me erg steekt is dat hij eigenlijk uithaalt naar het kinderdagverblijf, dat 'er nooit een telefoontje is gepleegd door het kinderdagverblijf', waar het kind bleef dus. Sorry hoor.... daar gaat mijn bloed van koken. Het is niet de verantwoordelijkheid van het kinderdagverblijf of de kinderen wel of niet worden afgegeven daar. Dat is nog altijd de verantwoordelijkheid van de ouders. Pfoeh, ga anders even het kinderdagverblijf de schuld geven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_49994336
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:04 schreef milagro het volgende:

[..]

dat is het niet.
een moeder, een vader, een ouder die zoiets vergeet, daar is heel wat meer mee aan de hand dan je standaard "ja het is weer een hectische dag geweest, je kent dat wel"

een moeder die haar baby in de auto laat, ook al is het "slechts zolang de vergadering duurt" , dat is geen normaal gedrag, dat is overspannen gedrag op zijn minst.
heb ik dat gemist, ik lees nergens dat het bewust was?
quote:
als je te laat opgestaan bent, je je moet haasten , je geen tijd meer hebt om je kind af te leveren op het KDV dan neem je je kind toch gewoon mee in de maxi cosi naar werk????

je haalt het uit de auto, loopt naar binnen, zet de MC op je bureau, en zegt "jongens, sorry, overmacht, is het een probleem als ik haar even hier hou een uurtje, ze slaapt als een roosje, als de vergadering afgelopen is, rij ik even op en neer naar het KDV ( of ik bel mijn moeder even op of ze haar komt halen)"

dan laat je een kind toch sowieso niet alleen achter in de auto
dat om te beginnen is al absurd.
ja, absurd, ja, een baby alleen laten voor een uur in een auto, terwijl je binnen zit.

dan is ze het daarna nog eens compleet vergeten!!!!!!!
normaliter , als je al zo gek bent om dat te doen, zit je toch de hele vergadering op hete kolen, of niet dan, je kind zit alleen in de auto tenslotte, zou het wakker zijn, zou het huilen, zou het er wel veilig zitten, jongens sorry, dit werkt niet, ik ga d'r halen en zet haar hier neer.

onvoorstelbaar dat je het kind voor "maar een uurtje" in de auto laat, onvoorstelbaar dat je het daarna compleet vergeet.

verdient de moeder straf ..... NEE, als er geen sprake is van kwalijke opzet.
is dit een normale manier van handelen als je gestresst bent, want verslapen, en een vergadering en en en..... NEE!
dat is het niet.
is er meer aan de hand dan je doorsnee vergeetachtigheid want drukdrukdruk, ja dan vergeet je wel eens wat, jij niet dan? JA, maar niet mijn kind voor uren, die ik BEWUST ook nog eens achterlaat, en dat nog eens een week na een bericht over een baby die ook uren achtergelaten was in de auto, en overleed daardoor.

dit is niet je normale vergeetachtigheid, en dat constateren is blijkbaar hetzelfde als zeggen dat de moeder een in en in slecht mens is, en straf verdient, en dat je zelf de perfecte moeder bent.

ik ben alles behalve perfect, maak zat fouten, maar een dergelijke fout is geen gevolg van een normale portie stress, een normaal functionerend mens.
dat de buitenwereld nooit wat gemerkt heeft van enige overspannenheid, zegt helemaal niets.
die reactie hoor je steevast van de omgeving "ik snap er niets van, ze was zo happy, ze leek zo relaxed en ze zouden morgen zus gaan doen, en gisteren zei ze nog zo..."

is het nu zo erg om te zeggen dat er ws veel meer speelt dan een hectische dag op werk?
zeg je daarmee dat de moeder een monster is, een gestoorde die achter slot en grendel moet?

nee, dat zeg je niet, dat zeg ik dus ook niet, en het is ook geen verwijt in de zin van dat het kwade opzet moet zijn, bewuste onverschilligheid.
maar dit is geen normale vergeetachtigheid, no way.
Het hoeft idd niet een gewone hectische dag te zijn, misschien is er ruzie geweest thuis, of iets anders dat de aandacht heel erg afleidt, het hoeft niet meteen zo te zijn dat dit standaard is.
Je kunt eruit opmaken dat ze overspannen is idd, je kunt er ook uit opmaken dat ze misschien niet geslapen heeft omdat ze op heeft gezeten om te praten met haar vriend/man die bekend heeft dat ie vreemd is gegaan(ben je dan overspannen, of gewoon emotioneel) je kunt eruit opmaken dat ze haar vader is verloren en dat ze daar nog erg veel moeite mee heeft, of dat ze het waterleidingbedrijf nog moet bellen omdat ze afgesloten zijn, dat ze een brief heeft gekregen van de verzekering dat een behandeling niet gedekt wordt . Zoiets, ze hoeft niet meteen overspannen of gestresst te zijn, ze kan ook gewoon OP DIT MOMENT meer aan haar hoofd hebben dan normaal
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_49994381
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:10 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik hoor vaak horror verhalen over schoonmoeders en andere familieleden die zich overal mee bemoeien en alles afkeuren mbt de handelingen van de schoondochters
Dat klopt, dat gebeurt ook vaak, misschien heb ik een fijne familie, anders kan ik alleen maar concluderen dat ik het gewoon heel goed doe!
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 11:16:42 #265
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49994472
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:11 schreef Greys het volgende:
Uit de Telegraaf:
[..]

Wat me erg steekt is dat hij eigenlijk uithaalt naar het kinderdagverblijf, dat 'er nooit een telefoontje is gepleegd door het kinderdagverblijf', waar het kind bleef dus. Sorry hoor.... daar gaat mijn bloed van koken. Het is niet de verantwoordelijkheid van het kinderdagverblijf of de kinderen wel of niet worden afgegeven daar. Dat is nog altijd de verantwoordelijkheid van de ouders. Pfoeh, ga anders even het kinderdagverblijf de schuld geven.

Ik had al een vermoeden dat dit zou gebeuren nav dat andere stukje uit BNDeStem.
Iemand moet *de schuld* krijgen
pi_49994560
Het KDV kan zeker niet de schuld krijgen, nee.
pi_49994776
Hoezo uithaalt? De Telegraaf zal dat wel gevraagd hebben he?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:26:33 #268
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49994831
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:09 schreef Re het volgende:

[..]

Dat kan heel goed maar wordt gezien als een soort zelfreflecterende no-no
Tja, ik had niet het hele topic doorgelezen. Dit lijkt mij de meest plausibele verklaring. De werking van het menselijk brein is een wonderlijk iets. Mensen kunnen ervan overtuigd zijn dat ze iets hebben gezien/gedaan. Denk aan getuigenverklaringen die achteraf totaal niet kloppen, et cetera. Ik kan me goed voorstellen (nou ja, eigenlijk niet 'goed' maar toch) dat deze vrouw ervan overtuigd was, dat ze haar hele riedel van bezigheden voor die dag al had afgewerkt.

Voorbeeldje van mezelf: ik had op een dag veel stress, was op de fiets, had 3 tassen bij me. Ik kwam thuis, zocht een plek voor mijn fiets, laadde mijn fiets af, telefoneerde ondertussen.
Volgende dag wil ik weg, fiets weg. Kijk ik in mijn tas, fietssleutels nergens te bekennen.
De hele verdere middag en avond ervoor heb ik geen seconde gedacht aan het feit dat ik kennelijk een (cruciale) handeling was vergeten. Daar moest ik achterkomen door geconfronteerd te worden met het gevolg van hetgeen ik was vergeten.

Oke, dit voorbeeld is van een volkomen andere orde dan wat deze arme vrouw vergeten is. Maar ik kan mij inelk geval wel enigszins voorstellen hoe het kon gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aventura op 01-06-2007 11:33:57 (spelvaut) ]
pi_49994923
Oh ja, mijn fiets staat ook vaak genoeg nog op het station, als ik uit gewoonte de tram naar huis pak. Niet zo belangrijk als een kind, maar ik denk ook wel dat het moeder-zijn een gigantisch stressvolle job is, waar ik me geen voorstelling van kan maken.
pi_49995198
quote:
Moeder verdacht van schuld aan dood baby in auto
BAARLE-NASSAU - Justitie verdenkt de moeder van de baby die woensdag overleed in haar auto in Baarle-Nassau van dood door schuld. Een woordvoerster van het Openbaar Ministerie in Breda heeft dat vrijdag bekendgemaakt.
De vrouw zal echter niet worden aangehouden en voorgeleid. Uit sectie is gebleken dat het 11 maanden oude jongetje hoogstwaarschijnlijk is gestorven aan oververhitting en uitdroging.
pi_49995338
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:12 schreef JamesBrowny het volgende:

[..]

heb ik dat gemist, ik lees nergens dat het bewust was?
[..]
Ik dacht gelezen te hebben in de eerste berichten dat ze het achter had gelaten enkel voor de vergadering om het daarna op te halen, en dat "daarna ophalen" is er dus bij ingeschoten.

Maar dat kan ik mis hebben, hoor, verandert echter niets aan mijn mening.
Als je het druk hebt, vergeet je dingen, maar een kind vergeten, uren lang, niet doorhebben dat het in je auto zit, dan is er meer aan de hand, en dat meer hoeft dus NIET iets verwijtbaars te zijn, psychisch in de war zijn bv, een door de omgeving niet opgepikte mega depressie is natuurlijk niet te verwijten aan de moeder , hooguit kun je je afvragen waarom de vader het niet in de gaten had.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:44:47 #272
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49995441
Juist omdat het zo duidelijk is dat je iets als een baby niet eens kunt vergeten, is het ws. in niemands hoofd opgekomen dat het dus in dit geval wel gebeurd was.
pi_49995611
Jemig en twee jaar geleden was er iemand die het autostoeltje voor of achter de auto plaatste ...de auto ging verzetten en die stond nog in de verkeerde versnelling...

Ik kan me alleen voortsellen dat je dat "vergeet" als je onder de stress zit......
Het zal je maar gebeuren.....
Als dit niet opzettelijk geweest is ga je er kapot aan
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:50:12 #274
78780 deedeetee
pi_49995632
Tsja ik begin te denken dat we hier mss een gevalletje munchausen by proxy hebben.

Ze dacht mss dat haar kind 't wel zou overleven en was uit op een hoop aandacht.

Na dat geval in België is het echt al te toevallig.......
pi_49995709
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:50 schreef deedeetee het volgende:

Denk je niet dat het daarom gewoon extra veel media-aandacht krijgt?

Jullie lijken wel van die conspiracy denkers. De simpelste verklaring "vergeten" kan volgens jullie niet, maar de meest wilde suggesties worden maar klakkeloos gedaan.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:53:23 #276
78780 deedeetee
pi_49995724
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:49 schreef desiredbard het volgende:
Jemig en twee jaar geleden was er iemand die het autostoeltje voor of achter de auto plaatste ...de auto ging verzetten en die stond nog in de verkeerde versnelling...
Ik hoorde gisteren het verbijsterede verhaal van een moeder die de maxy cosy op het dak van de auto had gezet en ermee van het parkeerterrein bij de super weg wilde rijden. Gelukkig wisten omstanders haar vlug te laten stoppen en ze reed zo langzaam dat er geen ongelukken van zijn gekomen.
pi_49995734
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:50 schreef deedeetee het volgende:
Tsja ik begin te denken dat we hier mss een gevalletje munchausen by proxy hebben.

Ze dacht mss dat haar kind 't wel zou overleven en was uit op een hoop aandacht.

Weer zo één. Haal de pek met veren maar tevoorschijn hoor!
pi_49995775
Kortom, het gebeurt wel vaker. Maar meestal loopt het goed af, door een telefoontje van de opvang, of door omstanders.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:56:30 #279
78780 deedeetee
pi_49995800
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:52 schreef Toeps het volgende:

[..]

Denk je niet dat het daarom gewoon extra veel media-aandacht krijgt?

Jullie lijken wel van die conspiracy denkers. De simpelste verklaring "vergeten" kan volgens jullie niet, maar de meest wilde suggesties worden maar klakkeloos gedaan.
Jawel ,de simpele verkaring heb ik helemaal geen moeite mee wat de moeder in België betreft. Maar als het uitgebreid in het nieuws is geweest dan let je idg geval een tijd héél erg goed op dat je zelf die fout niet maakt. Dat is toch een logische reactie want het eerst wat je denkt is * OMG stel je voor dat dat mijn kindje óók zou kunnen gebeuren *
pi_49995828
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:56 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Jawel ,de simpele verkaring heb ik helemaal geen moeite mee wat de moeder in België betreft. Maar als het uitgebreid in het nieuws is geweest dan let je idg geval een tijd héél erg goed op dat je zelf die fout niet maakt. Dat is toch een logische reactie want het eerst wat je denkt is * OMG stel je voor dat dat mijn kindje óók zou kunnen gebeuren *
Er zijn ook mensen die geen nieuws kijken hoor. Écht.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:01:19 #281
78780 deedeetee
pi_49995965
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die geen nieuws kijken hoor. Écht.
Maar anderen kijken wél en in mijn omgeving werd het geval in Belgïe druk besproken, ik stel me zo voor dat dat op een school óók wel het geval zal zijn geweest.
Zo * onschuldig vind ik dit niet klinken : ]http://www.nu.nl/news/1097608/15/Baby_in_auto_stierf_door_uitdroging.html]
quote:
Justitie legde vrijdag uit dat de verdenking en andere omstandigheden onvoldoende reden vormen om de vrouw aan te houden. Ze heeft al een verklaring afgelegd en is uiteindelijk donderdagavond als verdachte aangemerkt.
pi_49996021
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Maar anderen kijken wél en in mijn omgeving werd het geval in Belgïe druk besproken, ik stel me zo voor dat dat op een school óók wel het geval zal zijn geweest.
Maar je staat open voor de mogelijkheid dat je het gemist zoú kunnen hebben?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:06:05 #283
78780 deedeetee
pi_49996091
Wat gemist zou kunnen hebben ?
pi_49996132
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:55 schreef Toeps het volgende:
Kortom, het gebeurt wel vaker. Maar meestal loopt het goed af, door een telefoontje van de opvang, of door omstanders.
idd, Gia kwam al aanlopen met een berg verhalen en al googelend vindt je nog het een en ander ..
en toch, maar vol blijven houden dat dit niet kan, dat er wel boze opzet in het spel moet zijn want je kind vergeet je toch niet .. erg onwetenschappelijk, om de bewijzen zo nadrukkelijk te negeren
pleased to meet you
pi_49996187
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:06 schreef deedeetee het volgende:
Wat gemist zou kunnen hebben ?
Het nieuws omtrent die andere overleden baby.
pi_49996219
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:03 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar je staat open voor de mogelijkheid dat je het gemist zoú kunnen hebben?
Idd, en een kenmerk van vergeten is dat je er dus niet aan denkt. Ik zeg ook wel eens honderd keer tegen mezelf: "Niet vergeten vanavond die en die bellen!" Maar ja, als je het vergeet, denk je er niet aan, dus kun je er ook niet aan denken. Zeg maar. Klinkt vaag, ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:11:56 #287
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49996267
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:10 schreef Toeps het volgende:

[..]

Idd, en een kenmerk van vergeten is dat je er dus niet aan denkt. Ik zeg ook wel eens honderd keer tegen mezelf: "Niet vergeten vanavond die en die bellen!" Maar ja, als je het vergeet, denk je er niet aan, dus kun je er ook niet aan denken. Zeg maar. Klinkt vaag, ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel.
Wat ik dus gisteren al zei:
quote:
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:12:36 #288
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49996292
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:10 schreef Toeps het volgende:

[..]

ik denk dat dat de essentie is van vergeten.... of dat nu een biologische oorzaak heeft of niet...
pi_49996567
Er stond trouwens vanochtend in de krant dat ze vergeten was het kind bij het dagverblijf af te zetten.
Normaal werd er gebeld als een kind niet afgezet werd, maar dit is het dagverblijf neem ik aan ook vergeten.
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:33:12 #290
78780 deedeetee
pi_49996976
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:09 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het nieuws omtrent die andere overleden baby.
Tuurlijk kan dat maar het lijkt me niet waarschijnlijk. Dat zijn dan al 2 toevalligheden :
1 Ze vergeet haar kind naar de opvang te brengen
2 Ze heeft het nieuws over dat geval in Belgïe niet gehoord.

Dat is voor mij wet wat veel * toeval *
pi_49997047
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat maar het lijkt me niet waarschijnlijk. Dat zijn dan al 2 toevalligheden :

Zucht. Ook al had ze dat nieuws over België wel gehoord. Dat helpt niet tegen vergeten hoor.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:53:54 #292
78780 deedeetee
pi_49997591
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:35 schreef Toeps het volgende:

[..]

Zucht. Ook al had ze dat nieuws over België wel gehoord. Dat helpt niet tegen vergeten hoor.
Zucht, het kan je wel op ideeën brengen hoor. Er sterven dagelijks kinderen door toedoen van hun ouders zonder dat er een haan naar kraait. Vaak staan die ouders zeer goed bekend.
Zie het nu maar onder ogen : die dingen gebeuren nu eenmaal.

Niemand kan met zekerheid zeggen of deze moeder het nu wel of niet * gewoon * vergeten is. Ik óók niet, maar ik twijfel eraan omdat het me gewoon al te toevallig is.
pi_49998137
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ah, dus dan maar vage beschuldigingen over het internet heen smijten.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:29:52 #294
3542 Gia
User under construction
pi_49998661
Ik denk dat het sowieso niet goed is als beide ouders een fulltime baan hebben waardoor er regelmatig stress optreedt. Denk dat dáár de grootste oorzaak van dit soort ellende zit.
Als pa nu hele dagen werkt en moe parttime, of beide 75 %, dan komt er toch anderhalf inkomen binnen, wat voldoende zou moeten zijn en hebben beide regelmatig rust, waardoor dit soort narigheid minder zal voorkomen.

Wat ik ook wel typisch vind is dat in het belgische geval de oorzaak geschoven werd op een PND en medicijngebruik en DUS was het wel begrijpelijk. Hier blijkt dat niet het geval te zijn, schijnbaar, maar toch is het dan begrijpelijk.

We moeten er maar begrip voor opbrengen dat ouders, door ochtenddrukte, simpelweg vergeten een kind naar de opvang te brengen.

Sorry, dat gaat er bij mij echt niet in. Zeker als er geen sprake is van depressie, medicijngebruik of echtelijke spanningen. Maar puur omdat het 's ochtends zo druk is.

Ik zou bijna zeggen: Drink 's avonds wat minder en ga gewoon op tijd naar bed.
pi_49998770
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:29 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat het sowieso niet goed is als beide ouders een fulltime baan hebben waardoor er regelmatig stress optreedt. Denk dat dáár de grootste oorzaak van dit soort ellende zit.
quote:
Als pa nu hele dagen werkt en moe parttime, of beide 75 %, dan komt er toch anderhalf inkomen binnen, wat voldoende zou moeten zijn en hebben beide regelmatig rust, waardoor dit soort narigheid minder zal voorkomen.
quote:
We moeten er maar begrip voor opbrengen dat ouders, door ochtenddrukte, simpelweg vergeten een kind naar de opvang te brengen.

Sorry, dat gaat er bij mij echt niet in. Zeker als er geen sprake is van depressie, medicijngebruik of echtelijke spanningen. Maar puur omdat het 's ochtends zo druk is.

Ik zou bijna zeggen: Drink 's avonds wat minder en ga gewoon op tijd naar bed.
Nogmaals als het geen opzet geweest is, hoe kom je hier over/doorheen als ouder(s) zijnde
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:37:26 #296
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_49998862
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:06 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Is niet uit te leggen.
Geen excuus is naar mijn idee ook gegrond, voortplant verbodje.
When nothing goes right . . . go left.
pi_49998874
Nu zijn pa en ma al carrieretijgerende alcoholisten. .
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:39:10 #298
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49998916
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:37 schreef Jarno het volgende:
Nu zijn pa en ma al carrieretijgerende alcoholisten. .
vreemd volk hier
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:44:32 #299
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_49999063
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Er is wel een verschil tussen 100% aandacht en vergeten. Op dat moment was het kind alleen in de auto de andere waren al afgezet, had dus aandacht zat kunnen krijgen.
When nothing goes right . . . go left.
pi_49999445
Ik kan me dus echt NIET voorstellen dat je je kind zou vergeten, gewoon simpelweg vergeten. (mochten er andere dingen aan de hand zijn, dan kan ik het misschien nog begrijpen.)
Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand in de veronderstelling was het kind al weggebracht te hebben. Alles wat ik met mijn kind doe gaat BEWUST hoe druk ik het ook heb, dat is niet als een deur op slot doen. Ook dat is routine maar toch, bij een deur op slot doen denk ik niet altijd na maar als het op mijn kind aankomt denk ik altijd na.
pi_49999782
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:53 schreef appelsap het volgende:
Ik kan me dus echt NIET voorstellen dat je je kind zou vergeten, gewoon simpelweg vergeten. (mochten er andere dingen aan de hand zijn, dan kan ik het misschien nog begrijpen.)
Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand in de veronderstelling was het kind al weggebracht te hebben. Alles wat ik met mijn kind doe gaat BEWUST hoe druk ik het ook heb, dat is niet als een deur op slot doen. Ook dat is routine maar toch, bij een deur op slot doen denk ik niet altijd na maar als het op mijn kind aankomt denk ik altijd na.
Als je veel aan je hoofd hebt, doe je dingen uit routine, ook met je kind, ik heb er twee, ik kleed ze routineus aan, zet routineus hun eten klaar, breng ze routineus om dezelfde tijd naar school.
Ik kan me niet voorstellen(wil dat ook niet) dat ik ze zou vergeten, maar zeg nooit nooit.
Niet bij alles wat ik met de kindjes doe, denk ik automatisch meer na dan bij andere dingen. Ik heb weleens gehad dat ik over een heel drukke rommelmarkt liep met de indjes en dat ik dacht dat de oudste bij papa was en hij dacht dat ze bij mij was, is niet vergeten, maar toch, een aanname die ik niet gauw meer zal doen, was ook routine overigens, ze is niet bij mij, dan zal ze wel bij hem zijn.
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')