Wat heb ik toch een fijne familie!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:56 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt omdat je je niet voor kunt stellen dat een moeder haar kind vergeet. Je hebt bepaalde verantwoordelijkheden en instincten waarbij het zo onwerkelijk dat iemand anders die niet heeft.
Daarnaast is het zo dat moeders eigenlijk heel goed zijn in het veroordelen van andere moeders ( :p )
Vrijwel iedere moeder is alleen maar (bewust/onbewust) bezig met *de perfecte moeder zijn*
Dat begint al bij oma's en tantes die vanaf een nieuwe baby in de familie met allerlei adviezen/tips en verwijten komen aan het adres van de nieuwe moeder .
Het heeft geen zin? Het zou dan juist erg helder zijn als de juiste weergave in het NWS komt. Wij horen slechts dat moederlief om 8 uur naar school ging, kind van 11 maanden in de auto achterliet en dat haar collega's nota bene het kindje ontdekten rond 14.15, niet de moeder want die was nog in school...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:51 schreef J.j het volgende:
[..]
Je eigen invulling aan het verhaal geven heeft zeker geen zin.
Ik zou er nog heel wat over kunnen vertellen, helaas hebben we de instructie gekregen om niet meer erover te zeggen dan dat er op het nieuws komt, daarbij heeft het ook weinig zin denk ik, omdat mensen toch geloven wat ze willen geloven.
Bij de Belgen stond er iets meer informatie bij, mevr had een depressie, drie kidsen een oppas die geregeld was..de oppas vertelde dat het wel vaker gebeurde dat moeder vergat de oppas af te zeggen omdat ze vrij had en dat moeder ook nog eens aan de medicatie zat, het kinderstoeltje omgekeerd op de achterbank stond en je vanaf de voorbank dus best onder deze omstandigheden een baby van 5 mnd kan vergeten, op 1 of andere manier kon ik mij daar dus nog iets bij voorstellen. Bij het laatste drama met de info die wij als meegluurers krijgen, niet.quote:Ja, zij is een van de zorgzaamste mensen die ik ken, daar durf ik mijn hand en eigenlijk mijn hele lichaam wel voor in het vuur te steken en iedereen die haar persoonlijk kent zal het met me eens zijn. Dat dit nu gebeurd is, is gewoon hartstikke tragisch en ik wens dit sowieso niemand toe, maar haar al helemaal niet, zeker niet met alle vooroordelen zoals 'je kind uren in een auto achterlaten terwijl jij op je werk gaat lopen teuten' die er naar haar hoofd worden gegooid, mensen krijgen een compleet verkeerd beeld. Zoals ik eerder al zei: ik snap het op zich wel, met die belgische vrouw dacht ik hetzelfde, maar wanneer je iemand die zoiets heeft meegemaakt kent, dan ga je over alles toch heel anders denken.
Het komt over als een moeder die dacht dat ze de baby van 11 maanden wel een dagdeel zonder verzorging in de auto kon achterlaten, snap je dat ook?quote:BAARLE-NASSAU - De dood eergisteren van de 11 maanden oude baby Chris in Baarle-Nassau is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat de moeder vergeten was haar kind naar de Buitenschoolse Opvang (BSO) te brengen.
De baby heeft daardoor waarschijnlijk urenlang in een afgesloten auto gelegen en dat is hem vermoedelijk fataal geworden. Het is nog niet duidelijk of vanuit de BSO nog geprobeerd is om met de ouders contact te leggen over het wegblijven van de baby. Kind aan Huis-directrice E. Beelen wilde daar gisteren niets over zeggen. Haar collega's van zusterorganisaties in Breda en Zevenbergen lieten gisteren weten dat dit daar wel gebruikelijk is.
waarom zijn sommige mensen er zo enorm op gebrand om dit en die andere zaak een normale vergeetachtigheid te noemen?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:47 schreef Jarno het volgende:
Waarom zijn sommige mensen er zo enorm op gebrand de moeder van alles en nog wat te verwijten en aan te praten?
Zo komt het bij jou over, bij mij bv niet.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:01 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het komt over als een moeder die dacht dat ze de baby van 11 maanden wel een dagdeel zonder verzorging in de auto kon achterlaten, snap je dat ook?
Ik wil juist álle opties openhouden. Dus, vergeetachtigheid, boze opzet, domme pech, depressies, etc. Maar sommigen lijken álleen de moeder de schuld te willen geven op een hele vervelende, nare manier. Viel me even op.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:04 schreef milagro het volgende:
[..]
waarom zijn sommige mensen er zo enorm op gebrand om dit en die andere zaak een normale vergeetachtigheid te noemen?
no nee, zo komt het dus niet over, dat is de invulling die jij eraan geeft .. misschien wel uit jouw "ik ben (zou) een perfecte moeder (zijn) en mij zou zoiets nooit kunnen gebeuren" visie ?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:01 schreef Loedertje het volgende:
Het komt over als een moeder die dacht dat ze de baby van 11 maanden wel een dagdeel zonder verzorging in de auto kon achterlaten, snap je dat ook?
Neen, jij vroeg iets en ik gaf antwoord.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:57 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je zet nu shoppen en het cafe induiken op 1 lijn met werken. Je bent echt heel naar bezig vind ik. Continue je eigen invulling geven, een steekje hier, een opmerking daar. Het is allemaal rot genoeg lijkt me.
Dat kan heel goed maar wordt gezien als een soort zelfreflecterende no-noquote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:03 schreef Aventura het volgende:
Kan het niet zijn dat deze vrouw in de veronderstelling was dat ze de handeling al had gedaan, en zich daarom ook niet 'opeens' kon herinneren dat het kind nog in de auto was?
Nee, dat kan kennelijk niet. Onder geen enkele omstandigheid. Wat denk je wel niet?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:03 schreef Aventura het volgende:
Kan het niet zijn dat deze vrouw in de veronderstelling was dat ze de handeling al had gedaan, en zich daarom ook niet 'opeens' kon herinneren dat het kind nog in de auto was?
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:58 schreef JamesBrowny het volgende:
[..]
Wat heb ik toch een fijne familie!![]()
quote:Vader kapot van gestikte baby Chris
AMSTERDAM -
'Ze zag onze Chris dood in het stoeltje zitten', zegt vader Jeroen Zoon over de dramatische affaire tegenover De Telegraaf.
De 11 maanden oude baby Chris heeft ruim zes uur in de auto van zijn moeder Ilse Donkers gezeten, voordat hij dood werd aangetroffen.
Hij vertelde gistermiddag tegen deze krant: "Ilse had 's ochtends voor het begin van de school een vergadering. Ze bracht Chris altijd naar het kinderdagverblijf, enkele honderden meters van de school vandaan. Maar woensdag is ze direct naar school gereden, is de vergadering binnengestapt en heeft niet meer aan het kind gedacht."
Toen de 34-jarige onderwijzeres 's middags, zes uur later, terugkwam, kreeg ze de schrik van haar leven. "Zag ze onze Chris dood in het stoeltje zitten."
Telefoontje
Volgens de vader van het gezin, dat in het nabijgelegen Chaam woont, is er nooit een telefoontje gepleegd door de kinderopvang waar het jongetje doorgaans verbleef als zijn moeder op basisschool De Akkerwinde in Baarle-Nassau voor de klas stond.
Kinderen van de school werden gisterochtend opgevangen door hun leerkrachten. Ook de aanwezige ouders waren erg geëmotioneerd door de tragische gebeurtenis. Tim Peeters, leerling van Ilse Donkers: "Ik heb er niet van geslapen. Onze juf had het altijd over haar Chris, die pas afgelopen zondag werd gedoopt. We zijn ook uitgenodigd op haar huwelijksfeest begin juli. Dan zou ze met Jeroen trouwen."
Buurtbewoner Lowie (77), die de vogels voert bij het bejaardenhuis vlakbij, is ook van slag. "De juffrouw heeft al de doodstraf gekregen. Een kind verliezen is onbegrijpelijk - we hebben het zelf ervaren - maar op zo'n manier, dat is verschrikkelijk." Ook in het centrum van Baarle-Nassau is het drama het gesprek van de dag. Er heerst onbegrip over hoe de moeder haar kind kon vergeten, maar vooral ook diep medeleven met de betrokkenen.,,Niemand weet waardoor dit is gebeurd, alleen de moeder zelf", zegt Peter van der Velden, psycholoog van het Instituut voor Psychotrauma in Zaltbommel. Van der Velden is adviseur, hulpverlener en docent op het gebied van acuut en chronisch geweld, rampen en calamiteiten. "Iedereen die hier verder iets over zegt, zonder de achtergrond te kennen, speculeert. Je kunt alleen maar hopen dat het jezelf nooit overkomt."
heb ik dat gemist, ik lees nergens dat het bewust was?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:04 schreef milagro het volgende:
[..]
waarom zijn sommige mensen er zo enorm op gebrand om dit en die andere zaak een normale vergeetachtigheid te noemen?
dat is het niet.
een moeder, een vader, een ouder die zoiets vergeet, daar is heel wat meer mee aan de hand dan je standaard "ja het is weer een hectische dag geweest, je kent dat wel"
een moeder die haar baby in de auto laat, ook al is het "slechts zolang de vergadering duurt" , dat is geen normaal gedrag, dat is overspannen gedrag op zijn minst.
Het hoeft idd niet een gewone hectische dag te zijn, misschien is er ruzie geweest thuis, of iets anders dat de aandacht heel erg afleidt, het hoeft niet meteen zo te zijn dat dit standaard is.quote:als je te laat opgestaan bent, je je moet haasten , je geen tijd meer hebt om je kind af te leveren op het KDV dan neem je je kind toch gewoon mee in de maxi cosi naar werk????
je haalt het uit de auto, loopt naar binnen, zet de MC op je bureau, en zegt "jongens, sorry, overmacht, is het een probleem als ik haar even hier hou een uurtje, ze slaapt als een roosje, als de vergadering afgelopen is, rij ik even op en neer naar het KDV ( of ik bel mijn moeder even op of ze haar komt halen)"
dan laat je een kind toch sowieso niet alleen achter in de auto![]()
dat om te beginnen is al absurd.
ja, absurd, ja, een baby alleen laten voor een uur in een auto, terwijl je binnen zit.
dan is ze het daarna nog eens compleet vergeten!!!!!!!
normaliter , als je al zo gek bent om dat te doen, zit je toch de hele vergadering op hete kolen, of niet dan, je kind zit alleen in de auto tenslotte, zou het wakker zijn, zou het huilen, zou het er wel veilig zitten, jongens sorry, dit werkt niet, ik ga d'r halen en zet haar hier neer.
onvoorstelbaar dat je het kind voor "maar een uurtje" in de auto laat, onvoorstelbaar dat je het daarna compleet vergeet.
verdient de moeder straf ..... NEE, als er geen sprake is van kwalijke opzet.
is dit een normale manier van handelen als je gestresst bent, want verslapen, en een vergadering en en en..... NEE!
dat is het niet.
is er meer aan de hand dan je doorsnee vergeetachtigheid want drukdrukdruk, ja dan vergeet je wel eens wat, jij niet dan? JA, maar niet mijn kind voor uren, die ik BEWUST ook nog eens achterlaat, en dat nog eens een week na een bericht over een baby die ook uren achtergelaten was in de auto, en overleed daardoor.
dit is niet je normale vergeetachtigheid, en dat constateren is blijkbaar hetzelfde als zeggen dat de moeder een in en in slecht mens is, en straf verdient, en dat je zelf de perfecte moeder bent.
ik ben alles behalve perfect, maak zat fouten, maar een dergelijke fout is geen gevolg van een normale portie stress, een normaal functionerend mens.
dat de buitenwereld nooit wat gemerkt heeft van enige overspannenheid, zegt helemaal niets.
die reactie hoor je steevast van de omgeving "ik snap er niets van, ze was zo happy, ze leek zo relaxed en ze zouden morgen zus gaan doen, en gisteren zei ze nog zo..."
is het nu zo erg om te zeggen dat er ws veel meer speelt dan een hectische dag op werk?
zeg je daarmee dat de moeder een monster is, een gestoorde die achter slot en grendel moet?
nee, dat zeg je niet, dat zeg ik dus ook niet, en het is ook geen verwijt in de zin van dat het kwade opzet moet zijn, bewuste onverschilligheid.
maar dit is geen normale vergeetachtigheid, no way.
Dat klopt, dat gebeurt ook vaak, misschien heb ik een fijne familie, anders kan ik alleen maar concluderen dat ik het gewoon heel goed doe!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:10 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik hoor vaak horror verhalen over schoonmoeders en andere familieleden die zich overal mee bemoeien en alles afkeuren mbt de handelingen van de schoondochters
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:11 schreef Greys het volgende:
Uit de Telegraaf:
[..]Wat me erg steekt is dat hij eigenlijk uithaalt naar het kinderdagverblijf, dat 'er nooit een telefoontje is gepleegd door het kinderdagverblijf', waar het kind bleef dus. Sorry hoor.... daar gaat mijn bloed van koken. Het is niet de verantwoordelijkheid van het kinderdagverblijf of de kinderen wel of niet worden afgegeven daar. Dat is nog altijd de verantwoordelijkheid van de ouders. Pfoeh, ga anders even het kinderdagverblijf de schuld geven.
Tja, ik had niet het hele topic doorgelezen. Dit lijkt mij de meest plausibele verklaring. De werking van het menselijk brein is een wonderlijk iets. Mensen kunnen ervan overtuigd zijn dat ze iets hebben gezien/gedaan. Denk aan getuigenverklaringen die achteraf totaal niet kloppen, et cetera. Ik kan me goed voorstellen (nou ja, eigenlijk niet 'goed' maar toch) dat deze vrouw ervan overtuigd was, dat ze haar hele riedel van bezigheden voor die dag al had afgewerkt.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:09 schreef Re het volgende:
[..]
Dat kan heel goed maar wordt gezien als een soort zelfreflecterende no-no
quote:Moeder verdacht van schuld aan dood baby in auto
BAARLE-NASSAU - Justitie verdenkt de moeder van de baby die woensdag overleed in haar auto in Baarle-Nassau van dood door schuld. Een woordvoerster van het Openbaar Ministerie in Breda heeft dat vrijdag bekendgemaakt.
De vrouw zal echter niet worden aangehouden en voorgeleid. Uit sectie is gebleken dat het 11 maanden oude jongetje hoogstwaarschijnlijk is gestorven aan oververhitting en uitdroging.
Ik dacht gelezen te hebben in de eerste berichten dat ze het achter had gelaten enkel voor de vergadering om het daarna op te halen, en dat "daarna ophalen" is er dus bij ingeschoten.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:12 schreef JamesBrowny het volgende:
[..]
heb ik dat gemist, ik lees nergens dat het bewust was?
[..]
Denk je niet dat het daarom gewoon extra veel media-aandacht krijgt?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:50 schreef deedeetee het volgende:
Na dat geval in België is het echt al te toevallig.......
Ik hoorde gisteren het verbijsterede verhaal van een moeder die de maxy cosy op het dak van de auto had gezet en ermee van het parkeerterrein bij de super weg wilde rijden. Gelukkig wisten omstanders haar vlug te laten stoppen en ze reed zo langzaam dat er geen ongelukken van zijn gekomen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:49 schreef desiredbard het volgende:
Jemig en twee jaar geleden was er iemand die het autostoeltje voor of achter de auto plaatste ...de auto ging verzetten en die stond nog in de verkeerde versnelling...
Weer zo één. Haal de pek met veren maar tevoorschijn hoor!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:50 schreef deedeetee het volgende:
Tsja ik begin te denken dat we hier mss een gevalletje munchausen by proxy hebben.
Ze dacht mss dat haar kind 't wel zou overleven en was uit op een hoop aandacht.
Na dat geval in België is het echt al te toevallig.......
Jawel ,de simpele verkaring heb ik helemaal geen moeite mee wat de moeder in België betreft. Maar als het uitgebreid in het nieuws is geweest dan let je idg geval een tijd héél erg goed op dat je zelf die fout niet maakt. Dat is toch een logische reactie want het eerst wat je denkt is * OMG stel je voor dat dat mijn kindje óók zou kunnen gebeuren *quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:52 schreef Toeps het volgende:
[..]
Denk je niet dat het daarom gewoon extra veel media-aandacht krijgt?
Jullie lijken wel van die conspiracy denkers. De simpelste verklaring "vergeten" kan volgens jullie niet, maar de meest wilde suggesties worden maar klakkeloos gedaan.
Er zijn ook mensen die geen nieuws kijken hoor. Écht.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jawel ,de simpele verkaring heb ik helemaal geen moeite mee wat de moeder in België betreft. Maar als het uitgebreid in het nieuws is geweest dan let je idg geval een tijd héél erg goed op dat je zelf die fout niet maakt. Dat is toch een logische reactie want het eerst wat je denkt is * OMG stel je voor dat dat mijn kindje óók zou kunnen gebeuren *
Maar anderen kijken wél en in mijn omgeving werd het geval in Belgïe druk besproken, ik stel me zo voor dat dat op een school óók wel het geval zal zijn geweest.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:57 schreef Jarno het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die geen nieuws kijken hoor. Écht.
quote:Justitie legde vrijdag uit dat de verdenking en andere omstandigheden onvoldoende reden vormen om de vrouw aan te houden. Ze heeft al een verklaring afgelegd en is uiteindelijk donderdagavond als verdachte aangemerkt.
Maar je staat open voor de mogelijkheid dat je het gemist zoú kunnen hebben?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar anderen kijken wél en in mijn omgeving werd het geval in Belgïe druk besproken, ik stel me zo voor dat dat op een school óók wel het geval zal zijn geweest.
idd, Gia kwam al aanlopen met een berg verhalen en al googelend vindt je nog het een en ander ..quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:55 schreef Toeps het volgende:
Kortom, het gebeurt wel vaker. Maar meestal loopt het goed af, door een telefoontje van de opvang, of door omstanders.
Het nieuws omtrent die andere overleden baby.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:06 schreef deedeetee het volgende:
Wat gemist zou kunnen hebben ?
Idd, en een kenmerk van vergeten is dat je er dus niet aan denkt. Ik zeg ook wel eens honderd keer tegen mezelf: "Niet vergeten vanavond die en die bellen!" Maar ja, als je het vergeet, denk je er niet aan, dus kun je er ook niet aan denken. Zeg maar. Klinkt vaag, ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar je staat open voor de mogelijkheid dat je het gemist zoú kunnen hebben?
Wat ik dus gisteren al zei:quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:10 schreef Toeps het volgende:
[..]
Idd, en een kenmerk van vergeten is dat je er dus niet aan denkt. Ik zeg ook wel eens honderd keer tegen mezelf: "Niet vergeten vanavond die en die bellen!" Maar ja, als je het vergeet, denk je er niet aan, dus kun je er ook niet aan denken. Zeg maar. Klinkt vaag, ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel.
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:03 schreef Aventura het volgende:
ik denk dat dat de essentie is van vergeten.... of dat nu een biologische oorzaak heeft of niet...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:10 schreef Toeps het volgende:
[..]
Idd, en een kenmerk van vergeten is dat je er dus niet aan denkt. Ik zeg ook wel eens honderd keer tegen mezelf: "Niet vergeten vanavond die en die bellen!" Maar ja, als je het vergeet, denk je er niet aan, dus kun je er ook niet aan denken. Zeg maar. Klinkt vaag, ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel.
Tuurlijk kan dat maar het lijkt me niet waarschijnlijk. Dat zijn dan al 2 toevalligheden :quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het nieuws omtrent die andere overleden baby.
Zucht. Ook al had ze dat nieuws over België wel gehoord. Dat helpt niet tegen vergeten hoor.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat maar het lijkt me niet waarschijnlijk. Dat zijn dan al 2 toevalligheden :
1 Ze vergeet haar kind naar de opvang te brengen
2 Ze heeft het nieuws over dat geval in Belgïe niet gehoord.
Dat is voor mij wet wat veel * toeval *
Zucht, het kan je wel op ideeën brengen hoor. Er sterven dagelijks kinderen door toedoen van hun ouders zonder dat er een haan naar kraait. Vaak staan die ouders zeer goed bekend.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:35 schreef Toeps het volgende:
[..]
Zucht. Ook al had ze dat nieuws over België wel gehoord. Dat helpt niet tegen vergeten hoor.
Ah, dus dan maar vage beschuldigingen over het internet heen smijten.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat maar het lijkt me niet waarschijnlijk. Dat zijn dan al 2 toevalligheden :
1 Ze vergeet haar kind naar de opvang te brengen
2 Ze heeft het nieuws over dat geval in Belgïe niet gehoord.
Dat is voor mij wet wat veel * toeval *
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:29 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat het sowieso niet goed is als beide ouders een fulltime baan hebben waardoor er regelmatig stress optreedt. Denk dat dáár de grootste oorzaak van dit soort ellende zit.
quote:Als pa nu hele dagen werkt en moe parttime, of beide 75 %, dan komt er toch anderhalf inkomen binnen, wat voldoende zou moeten zijn en hebben beide regelmatig rust, waardoor dit soort narigheid minder zal voorkomen.
Nogmaals als het geen opzet geweest is, hoe kom je hier over/doorheen als ouder(s) zijndequote:We moeten er maar begrip voor opbrengen dat ouders, door ochtenddrukte, simpelweg vergeten een kind naar de opvang te brengen.
Sorry, dat gaat er bij mij echt niet in. Zeker als er geen sprake is van depressie, medicijngebruik of echtelijke spanningen. Maar puur omdat het 's ochtends zo druk is.
Ik zou bijna zeggen: Drink 's avonds wat minder en ga gewoon op tijd naar bed.
Is niet uit te leggen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:06 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Kan iemand me uitleggen hoe je dit in godsnaam voor elkaar krijgt om je baby te vergeten.Ik begrijp het niet.
![]()
vreemd volk hierquote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:37 schreef Jarno het volgende:
Nu zijn pa en ma al carrieretijgerende alcoholisten..
Er is wel een verschil tussen 100% aandacht en vergeten. Op dat moment was het kind alleen in de auto de andere waren al afgezet, had dus aandacht zat kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
komop, natuurlijk is het makkelijk hier online je voor te doen als 'de perfecte moeder' die alles enkel voor zn kind doet ...
de werkelijkheid is echter dat ieder mens meestal niet zo 'perfect' is, en niemand kan beweren "dat hij altijd en immer voor 100% gefixeerd op zn kind is" (ik vermoed dat juist iemand die zich zo opstelt eerder problemen zal krijgen) ...
zeker als je meerdere kinderen hebt is het onmogelijk om ieder kind 100% van de tijd in de gaten te hebben, en je volop op alle kinderen te concentreren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |