abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 31 mei 2007 @ 00:30:07 #226
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49950884
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 00:19 schreef moussie het volgende:

[..]

oh hemeltje, maar wat moet je dan als die tanden krijgt en de hele nacht huilt .. mijn schema, wat doe je ..
Wat ik bedoel te zeggen dat je je kind dan maar liefst 13 uur alleen laat zonder eten en drinken.
Misschien was dit een dagslaper en dacht de moeder *ach, er kan toch nix gebeuren, hij slaapt toch..)
pi_49950933
je zou bijna denken dat deze moeder inspiratie heeft opgedaan bij het geval in België.....

wel heel frappant dit.

nee, nee, milagro, zie je nu wel hoe makkelijk het je kan overkomen, ook jij kan je kind vergeten, hoor, dat bewijst dit wel.

nou, sorry, dit "bewijst" wmb juist het tegendeel.
te toevallig, of anders iig sprake van ernstige nalatigheid.
dit is geen normale vergeetachtigheid, wederom niet.

nou, kom maar op
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49953405
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 00:31 schreef milagro het volgende:
je zou bijna denken dat deze moeder inspiratie heeft opgedaan bij het geval in België.....

wel heel frappant dit.

nee, nee, milagro, zie je nu wel hoe makkelijk het je kan overkomen, ook jij kan je kind vergeten, hoor, dat bewijst dit wel.

nou, sorry, dit "bewijst" wmb juist het tegendeel.
te toevallig, of anders iig sprake van ernstige nalatigheid.
dit is geen normale vergeetachtigheid, wederom niet.

nou, kom maar op
Nee, hier is geen sprake van vergeetachtigheid, maar van nalatigheid. Deze vrouw zou ik veel eerder veroordelen dan die andere vrouw.
  donderdag 31 mei 2007 @ 07:10:18 #229
3542 Gia
User under construction
pi_49953463
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 06:36 schreef Isegrim het volgende:
Deze vrouw zou ik veel eerder veroordelen dan die andere vrouw.
Ik zou in elk geval beide gevallen onderzoeken.
pi_49953468
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 07:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zou in elk geval beide gevallen onderzoeken.
Dat acht ik vanzelfsprekend.
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:29:46 #231
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_49956996
Nou dit gaat toch wel te ver hoor, waarom laten ze hun kindjes dan maar niet gewoon thuis in bed ? Dat is beslist minder gevaarlijk
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 31 mei 2007 @ 12:59:03 #232
3542 Gia
User under construction
pi_49961954
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 07:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat acht ik vanzelfsprekend.
Tja, maar in het Belgische geval gebeurt dat dus niet. Aangezien ze zeker niet vervolgd gaat worden, acht men een nader onderzoek niet nodig.
pi_49972536
Ik ken het verhaal van de moeder in Baarle Nassau nu van zeer dichtbij en het was wel degelijk een verschrikkelijk ongeluk.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  donderdag 31 mei 2007 @ 19:03:41 #234
3542 Gia
User under construction
pi_49974122
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 18:15 schreef KinkyGiraf het volgende:
Ik ken het verhaal van de moeder in Baarle Nassau nu van zeer dichtbij en het was wel degelijk een verschrikkelijk ongeluk.
Tuurlijk, het is altijd een ongeluk. Niemand laat haar kind in een auto slapen met de bedoeling dat het doodgaat. Dat lijkt me logisch.
'
Diegene op die Amerikaanse site, zie eerdere link, die zegt dat ze haar kind niet wilde wekken zal ook claimen dat het een ongeluk was.

Waar het om gaat is of het kind bewust 'even' in de auto is gelaten, omdat het zo lekker sliep, of dat de moeder echt 'vergeten' is dat het kind in de auto zit. En dan ook de hele dag het blijven vergeten.

Ik kan me, nogmaals, voorstellen dat je, in de hectiek, vergeet je baby weg te brengen. Kan me ook nog voorstellen dat je, gewoon naar je werk gaat en niet in de gaten hebt dat je baby nog in zijn stoeltje zit. Wat ik me niet kan voorstellen is, dat je door de dag heen niet tot het besef komt dat je iets vergeten bent, maar wat ook al weer. En dan uiteindelijk "oh, de baby!!"
pi_49974557
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Tuurlijk, het is altijd een ongeluk. Niemand laat haar kind in een auto slapen met de bedoeling dat het doodgaat. Dat lijkt me logisch.
'
Diegene op die Amerikaanse site, zie eerdere link, die zegt dat ze haar kind niet wilde wekken zal ook claimen dat het een ongeluk was.

Waar het om gaat is of het kind bewust 'even' in de auto is gelaten, omdat het zo lekker sliep, of dat de moeder echt 'vergeten' is dat het kind in de auto zit. En dan ook de hele dag het blijven vergeten.

Ik kan me, nogmaals, voorstellen dat je, in de hectiek, vergeet je baby weg te brengen. Kan me ook nog voorstellen dat je, gewoon naar je werk gaat en niet in de gaten hebt dat je baby nog in zijn stoeltje zit. Wat ik me niet kan voorstellen is, dat je door de dag heen niet tot het besef komt dat je iets vergeten bent, maar wat ook al weer. En dan uiteindelijk "oh, de baby!!"
Voor zover ik het van een van de beste vriendinnen van de moeder heb begrepen, is zij door hectiek, een ander ritme dan anders 9zoals hierboven ook omschreven) etc vergeten de baby naar het kinderdagverblijf te brengen. Dus geen kwestie van "even kan geen kwaad" maar vergeten door een hoop zaken die speelden. Erg triest en de moeder is helemaal in paniek en in shock.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_49980883
Kinkygiraf heeft gelijk.
Ik ken deze vrouw persoonlijk en is een van de zorgzaamste mensen die ik ken. Ik kan me ergens sommige reacties ook wel voorstellen, ik moet zeggen toen ik het verhaal van die belgische moeder las, dat ik toen echt zoiets had van: 'omg, dat vergeet je toch niet?!' Maar in dit geval weet ik hoe het gegaan is en er was zeer zeker geen opzet in het spel, het was ook geen geval van "oppasbesparing". Ik denk nu in ieder geval heel anders over mensen die hun kind vergeten, de ouders krijgen figuurlijk gezien al levenslang, die vergeven dit zichzelf nooit.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 09:30:32 #237
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49991343
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:07 schreef J.j het volgende:
Kinkygiraf heeft gelijk.
Ik ken deze vrouw persoonlijk en is een van de zorgzaamste mensen die ik ken.
Je kind uren in een auto achterlaten terwijl jij op je werk gaat lopen teuten is zorgzaam
pi_49991479
Nee, werken om nog meer spulletjes en prullaria te kunnen kopen terwijl je ook voor je kind kan zorgen, dát is zorgzaam.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 09:39:58 #239
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49991584
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee, werken om nog meer spulletjes en prullaria te kunnen kopen terwijl je ook voor je kind kan zorgen, dát is zorgzaam.
Daar ben ik dan ook absoluut géén voorstander van
pi_49991605
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En werken om de huur/hypotheek te betalen? Lekkere overdijving weer, elke moeder die werkt doet dit om plasma schermen en Nike schoenen te kunnen kopen natuurlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Redactie Frontpage vrijdag 1 juni 2007 @ 09:46:29 #241
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_49991808
Misschien was de taakverdeling wel niet helemaal evenwichtig. Moeder met baan en moet de kids naar de creche brengen e.d. Wie weet wat ze nog meer moest doen. En hoefde vader alleen naar zn werk.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 09:52:46 #242
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49992000
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:46 schreef SunChaser het volgende:
Misschien was de taakverdeling wel niet helemaal evenwichtig. Moeder met baan en moet de kids naar de creche brengen e.d. Wie weet wat ze nog meer moest doen. En hoefde vader alleen naar zn werk.
Praat die vader even een schuldgevoel aan zeg

Of de taakverdeling nu evenwichtig is of niet, als JIJ de taak hebt om voor de kinderen te zorgen dan ben jij verantwoordelijk en niet degene die een andere taak heeft
pi_49992019
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:52 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Praat die vader even een schuldgevoel aan zeg
Maar de moeder is geen probleem?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_49992184
Ik snap dat mensen hun kind kunnen vergeten, als je het heel druk hebt, als je dingen aan je hoofd hebt ( kan vanalles zijn)
Dat wil niet meteen zeggen dat die mensen slechte ouders zijn, ik heb ook weleens dat ik ZEKER weet dat ik de deur op slot heb gedaan en dat dat niet zo is, zo kan die vrouw, als ze elke dag haar kind wegbrengt, best zeker weten dat ze dat nu DUS ook gedaan heeft.
Ik zou mezelf nooit kunnen vergeven, die vrouw heeft de rest van haar leven schuldgevoelens waar ze nooit meer vanaf zal komen.
Ik ken wel mensen die hun kind alleen thuis laten (kwartiertje) of in de auto laten zitten als het slaapt, maar ik zelf zal dat nooit doen (bewust) omdat ik weet dat ik het mezelf nooit zou kunnen vergeven als er iets zou gebeuren...
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_49993469
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:30 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je kind uren in een auto achterlaten terwijl jij op je werk gaat lopen teuten is zorgzaam
lopen teuten ? Waarom geef je het zo'n negatieve lading, dat arme mens is lerares en zit gewoon op haar werk, en daar horen langdurige vergaderingen nu eenmaal bij, zeker zo op het eind van het schooljaar ..

waar het gewoon op neer komt is dat ook ouders gewoon mensen zijn die wel eens iets kunnen vergeten .. alleen dat "iets vergeten" in dit soort gevallen erge consequenties heeft

waar ik me btw mateloos aan heb zitten ergeren was die "opvoedkundige" of wat ze was gisteren op HvN, met haar verklaring dat ouders niet bang hoeven te zijn dat hun dat ook kan gebeuren, omdat er volgens haar nu eenmaal zoiets bestaat als een "onzichtbare" band ..
volgens mij heeft die mevrouw nog nooit gepraat met moeders met PND of doktoren die deze vrouwen begeleiden, anders zou zij hebben geweten dat zoiets niet bestaat. Een band moet groeien, ook die tussen ouder en kind, het verhaal van dat "je dat wel voelt zodra je baby'tje in je armen ligt" is niets anders dan een bakerpraatje dat voor meer dan genoeg ellende heeft gezorgd, al die arme moeders die dachten dat ze niet normaal waren omdat ze niet van de sokken geveegd werden door die veronderstelde automatische moederliefde
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 10:46:22 #246
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49993611
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:40 schreef moussie het volgende:

[..]

lopen teuten ? Waarom geef je het zo'n negatieve lading, dat arme mens is lerares en zit gewoon op haar werk, en daar horen langdurige vergaderingen nu eenmaal bij, zeker zo op het eind van het schooljaar ..
Als dat bij haar werk hoort dan zou ze juist heel alert moeten zijn en moeten zorgen dat ze alles goed gaat regelen nietwaar? Als ze haar eigen kind al vergeet dan hou ik mijn hart vast voor schoolreisjes waarbij madam de verantwoordleijkheid heeft voor 30 tot 90 kinderen

Het is megatriest en je moet er niet aan denken dat dit je als ouder gaat overkomen maar ik begin mijn twijfels toch wel te krijgen bij dit soort verhalen.

Het * ff boodschappen doen en de hond in de auto laten* is al te bizar voor woorden en dan heeft zo'n beest nog het voordeel dat hij de aandacht van voorbijgangers kan trekken door als een debiel te blaffen of met zijn voorpoten tegen het raam een raam te gaan aflikken.

Bij dit laatste geval zagen de collega's het kindje WEL zitten (hangen?) maar de moeder heeft het kind niet gezien? Het is een vreemd verhaal.
pi_49993632
Waarom zijn sommige mensen er zo enorm op gebrand de moeder van alles en nog wat te verwijten en aan te praten?
pi_49993744
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:30 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je eigen invulling aan het verhaal geven heeft zeker geen zin.
Ik zou er nog heel wat over kunnen vertellen, helaas hebben we de instructie gekregen om niet meer erover te zeggen dan dat er op het nieuws komt, daarbij heeft het ook weinig zin denk ik, omdat mensen toch geloven wat ze willen geloven.

Ja, zij is een van de zorgzaamste mensen die ik ken, daar durf ik mijn hand en eigenlijk mijn hele lichaam wel voor in het vuur te steken en iedereen die haar persoonlijk kent zal het met me eens zijn. Dat dit nu gebeurd is, is gewoon hartstikke tragisch en ik wens dit sowieso niemand toe, maar haar al helemaal niet, zeker niet met alle vooroordelen zoals 'je kind uren in een auto achterlaten terwijl jij op je werk gaat lopen teuten' die er naar haar hoofd worden gegooid, mensen krijgen een compleet verkeerd beeld. Zoals ik eerder al zei: ik snap het op zich wel, met die belgische vrouw dacht ik hetzelfde, maar wanneer je iemand die zoiets heeft meegemaakt kent, dan ga je over alles toch heel anders denken.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 10:56:21 #249
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49993886
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:47 schreef Jarno het volgende:
Waarom zijn sommige mensen er zo enorm op gebrand de moeder van alles en nog wat te verwijten en aan te praten?
Ik denk dat dat komt omdat je je niet voor kunt stellen dat een moeder haar kind vergeet. Je hebt bepaalde verantwoordelijkheden en instincten waarbij het zo onwerkelijk dat iemand anders die niet heeft.
Daarnaast is het zo dat moeders eigenlijk heel goed zijn in het veroordelen van andere moeders ( :p )
Vrijwel iedere moeder is alleen maar (bewust/onbewust) bezig met *de perfecte moeder zijn*

Dat begint al bij oma's en tantes die vanaf een nieuwe baby in de familie met allerlei adviezen/tips en verwijten komen aan het adres van de nieuwe moeder .

Ik kan mij sowiso nie voorstellen dat mensen onbezorgd gaan feesten en babies/kindjes thuislaten zonder oppas, kindjes in de auto laten zitten om te schoppen of werken of kinderen meenemen naar volwassen festjes of het plaatselijke café omdat je zelf niet zo gemakszuchtig bent
pi_49993920
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:56 schreef Loedertje het volgende:

Ik kan mij sowiso nie voorstellen dat mensen onbezorgd gaan feesten en babies/kindjes thuislaten zonder oppas, kindjes in de auto laten zitten om te schoppen of werken of kinderen meenemen naar volwassen festjes of het plaatselijke café omdat je zelf niet zo gemakszuchtig bent
Je zet nu shoppen en het cafe induiken op 1 lijn met werken. Je bent echt heel naar bezig vind ik. Continue je eigen invulling geven, een steekje hier, een opmerking daar. Het is allemaal rot genoeg lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')