aah, dat heb ik dan gemist, kijk meestal later de herhalingen, mijn kids zijn tegen die tijd nog aan het kijkenquote:Op woensdag 30 mei 2007 23:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat vertelden ze bij Hart van Nederland net.
Gelukkig wel, ander kun je je kinderen niet van 19.00 tot 08.00 in hun bed gooien en de deur achter je dicht trekken. Daar kijk je gewoon keurig om het half uur of er iets aan de hand is, toch...of niet?quote:Op donderdag 31 mei 2007 00:12 schreef moussie het volgende:
ons leven word geregeerd door de klok ..
mwah, zo'n klein lijfje droogt echt wel snel uit .. zelfs een volwassene krijgt binnen een paar uur een hitteberoerte .. hoe noem je dat op z'n nederlands, heatstroke, oververhitting ? .. in die omstandigheden, het is dat er in zo'n groot lijf voldoende vocht zitquote:Op woensdag 30 mei 2007 23:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat is idd ook best vreemd.
Onderuitgezakt en gestikt (soort ophanging) in de gordeltjes?
Kindjes van 11 maanden zijn superbewegelijk als ze wakker zijn dus er kan onwijs veel zijn gebeurt..helaas kunnen ze zich nog niet zonder hulp uit benarde posities bevrijden.
r kan ook *iets* naast het kindje hebben gelegen , iets wat je normaliter afpakt omdat kindjes van 11 maanden nu eenmaal alles in hun mondje steken .
oh hemeltje, maar wat moet je dan als die tanden krijgt en de hele nacht huilt .. mijn schema, wat doe je ..quote:Op donderdag 31 mei 2007 00:15 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Gelukkig wel, ander kun je je kinderen niet van 19.00 tot 08.00 in hun bed gooien en de deur achter je dicht trekken. Daar kijk je gewoon keurig om het half uur of er iets aan de hand is, toch...of niet?
Zo warm was het in een dichte auto echt niet toen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 00:17 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, zo'n klein lijfje droogt echt wel snel uit .. zelfs een volwassene krijgt binnen een paar uur een hitteberoerte .. hoe noem je dat op z'n nederlands, heatstroke, oververhitting ? .. in die omstandigheden, het is dat er in zo'n groot lijf voldoende vocht zit
Wat ik bedoel te zeggen dat je je kind dan maar liefst 13 uur alleen laat zonder eten en drinken.quote:Op donderdag 31 mei 2007 00:19 schreef moussie het volgende:
[..]
oh hemeltje, maar wat moet je dan als die tanden krijgt en de hele nacht huilt .. mijn schema, wat doe je ..
Nee, hier is geen sprake van vergeetachtigheid, maar van nalatigheid. Deze vrouw zou ik veel eerder veroordelen dan die andere vrouw.quote:Op donderdag 31 mei 2007 00:31 schreef milagro het volgende:
je zou bijna denken dat deze moeder inspiratie heeft opgedaan bij het geval in België.....
wel heel frappant dit.
nee, nee, milagro, zie je nu wel hoe makkelijk het je kan overkomen, ook jij kan je kind vergeten, hoor, dat bewijst dit wel.
nou, sorry, dit "bewijst" wmb juist het tegendeel.
te toevallig, of anders iig sprake van ernstige nalatigheid.
dit is geen normale vergeetachtigheid, wederom niet.
nou, kom maar op
Ik zou in elk geval beide gevallen onderzoeken.quote:Op donderdag 31 mei 2007 06:36 schreef Isegrim het volgende:
Deze vrouw zou ik veel eerder veroordelen dan die andere vrouw.
Dat acht ik vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 31 mei 2007 07:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zou in elk geval beide gevallen onderzoeken.
Tja, maar in het Belgische geval gebeurt dat dus niet. Aangezien ze zeker niet vervolgd gaat worden, acht men een nader onderzoek niet nodig.quote:
Tuurlijk, het is altijd een ongeluk. Niemand laat haar kind in een auto slapen met de bedoeling dat het doodgaat. Dat lijkt me logisch.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:15 schreef KinkyGiraf het volgende:
Ik ken het verhaal van de moeder in Baarle Nassau nu van zeer dichtbij en het was wel degelijk een verschrikkelijk ongeluk.
Voor zover ik het van een van de beste vriendinnen van de moeder heb begrepen, is zij door hectiek, een ander ritme dan anders 9zoals hierboven ook omschreven) etc vergeten de baby naar het kinderdagverblijf te brengen. Dus geen kwestie van "even kan geen kwaad" maar vergeten door een hoop zaken die speelden. Erg triest en de moeder is helemaal in paniek en in shock.quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is altijd een ongeluk. Niemand laat haar kind in een auto slapen met de bedoeling dat het doodgaat. Dat lijkt me logisch.
'
Diegene op die Amerikaanse site, zie eerdere link, die zegt dat ze haar kind niet wilde wekken zal ook claimen dat het een ongeluk was.
Waar het om gaat is of het kind bewust 'even' in de auto is gelaten, omdat het zo lekker sliep, of dat de moeder echt 'vergeten' is dat het kind in de auto zit. En dan ook de hele dag het blijven vergeten.
Ik kan me, nogmaals, voorstellen dat je, in de hectiek, vergeet je baby weg te brengen. Kan me ook nog voorstellen dat je, gewoon naar je werk gaat en niet in de gaten hebt dat je baby nog in zijn stoeltje zit. Wat ik me niet kan voorstellen is, dat je door de dag heen niet tot het besef komt dat je iets vergeten bent, maar wat ook al weer. En dan uiteindelijk "oh, de baby!!"
Je kind uren in een auto achterlaten terwijl jij op je werk gaat lopen teuten is zorgzaamquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:07 schreef J.j het volgende:
Kinkygiraf heeft gelijk.
Ik ken deze vrouw persoonlijk en is een van de zorgzaamste mensen die ik ken.
Daar ben ik dan ook absoluut géén voorstander vanquote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee, werken om nog meer spulletjes en prullaria te kunnen kopen terwijl je ook voor je kind kan zorgen, dát is zorgzaam.
En werken om de huur/hypotheek te betalen? Lekkere overdijving weer, elke moeder die werkt doet dit om plasma schermen en Nike schoenen te kunnen kopen natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee, werken om nog meer spulletjes en prullaria te kunnen kopen terwijl je ook voor je kind kan zorgen, dát is zorgzaam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |