abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:06:55 #1
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_49762958
quote:
Moeder vergeet baby in auto
Uitgegeven: 25 mei 2007 13:43

AMSTERDAM - In het Belgische Halle is donderdagmiddag een baby overleden die een hele dag in een afgesloten auto had gezeten. De moeder van het kind was de baby naar eigen zeggen vergeten.

De vrouw had 's ochtends haar twee oudste kinderen naar school gebracht en was daarna naar haar werk gereden. Ze vergat dat haar 5 maanden oude baby nog in de auto zat.

De politie onderzoekt of er opzet in het spel is. De vrouw zit niet vast. De baby is vermoedelijk door oververhitting om het leven gekomen.

(c) NU.nl/Chris Heijmans
Kan iemand me uitleggen hoe je dit in godsnaam voor elkaar krijgt om je baby te vergeten. Ik begrijp het niet.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:07:44 #2
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_49762986
Apart fenomeen.
feest
pi_49762998
Elk jaar lees je wel zo'n bericht en elk jaar kan ik er met mijn verstand niet bij hoe je je kind in de auto kan vergeten.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:08:56 #4
3185 Adelante
To let it go now
pi_49763036
Kan iemand die andere twee kinderen alsjeblieft ook bij haar weghalen?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_49763058
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:07 schreef Lucille het volgende:
Elk jaar lees je wel zo'n bericht en elk jaar kan ik er met mijn verstand niet bij hoe je je kind in de auto kan vergeten.
/agree
Vivre
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:10:44 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_49763104
Dit is zo triest dat het welhaast een Belgenmop moet zijn.
Hoe de fuck kun je je kind nu in de auto vergeten???
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:10:58 #7
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49763115
Vergeten, right
Een zonnebril vergeet je in de auto, een baby niet...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:14:07 #8
153812 Frautie
Frautilicious
pi_49763245
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:07 schreef Lucille het volgende:
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:18:47 #9
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_49763436
Moeder van niks
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
pi_49763530
hoe kun je in God's naam je kind "vergeten"..... !!!!!!!!!!!
pi_49763630
Ik wilde hem ook al plaatsen, je was me voor.

Ik kan er niet bij, dat je je kind vergeet.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:23:49 #12
33189 RM-rf
1/998001
pi_49763663
ik heb een dochter van vijf maanden en hoe verschrikkelijk het ook is, zeker als die vrouw twee andere kinderen had en mogelijk in een zeer hectische situatie zit (redelijk snel weer aan het werk is gegaan), kan ik me wel wat voorstellen ..

sowieso is sterke verstrooidheid bij vrouwen die nog niet zo lang geleden een bevalling hebben gehad een bekend fenomeen.
Als dan in de hectiek van de morgen alles snel ging en die baby stil lag te slapen (alhoewel het normaal is bij een baby de maxi-cosi naast de bestuurderszitplaats te hebben, dat is wel in de direkte zichtlinie)

het gevolg hiervan is echter werkelijk verschrikkelijk, ik kan me ook enorm goed voorstelen dat die vrouw er juist ook enorm kapot van is. Volgens mij is juist dat beschuldigende nogal voorbarig, natuurlijk zijn er sommige vrouwen die onder psychische stress hun baby willen doden, maar geenen zou dat volgens mij op zulk een verschrikkelijke wijze doen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_49763791
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:23 schreef RM-rf het volgende:
ik heb een dochter van vijf maanden en hoe verschrikkelijk het ook is, zeker als die vrouw twee andere kinderen had en mogelijk in een zeer hectische situatie zit (redelijk snel weer aan het werk is gegaan), kan ik me wel wat voorstellen ..

sowieso is sterke verstrooidheid bij vrouwen die nog niet zo lang geleden een bevalling hebben gehad een bekend fenomeen.
Als dan in de hectiek van de morgen alles snel ging en die baby stil lag te slapen (alhoewel het normaal is bij een baby de maxi-cosi naast de bestuurderszitplaats te hebben, dat is wel in de direkte zichtlinie)

het gevolg hiervan is echter werkelijk verschrikkelijk, ik kan me ook enorm goed voorstelen dat die vrouw er juist ook enorm kapot van is. Volgens mij is juist dat beschuldigende nogal voorbarig, natuurlijk zijn er sommige vrouwen die onder psychische stress hun baby willen doden, maar geenen zou dat volgens mij op zulk een verschrikkelijke wijze doen.
nou sorry hoor, maar ik heb zelf 2 kinderen. Toen mijn eerste net geboren was, ben ik met mijn studie begonnen. Wat een heel druk en hectische tijd was. Maar hoe druk ik het ook had, mijn kinderen kwamen/komen altijd op de eerste plaats... .
pi_49763915
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:06 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Kan iemand me uitleggen hoe je dit in godsnaam voor elkaar krijgt om je baby te vergeten. Ik begrijp het niet.
Drank problemen?
Relatie problemen?
Anti depresiva?

Genoeg onzin om op te noemen...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_49763988
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:29 schreef Chandler het volgende:

[..]

Drank problemen?
Relatie problemen?
Anti depresiva?

Genoeg onzin om op te noemen...
Gewoon 3 maanden amper tot niet slapen en je vergeet 's ochtends zelfs je onderbroek aan te trekken, gegarandeerd. Gecombineerd met andere stressfactoren kijk ik er niet van op, hoe triest en verschrikkelijk het ook is.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49764094
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Gewoon 3 maanden amper tot niet slapen en je vergeet 's ochtends zelfs je onderbroek aan te trekken, gegarandeerd. Gecombineerd met andere stressfactoren kijk ik er niet van op, hoe triest en verschrikkelijk het ook is.
ik heb 1,5 lang bijna niet geslapen omdat mijn 2e een echte "huilbaby" was....nooit mijn zoon of zijn zus toen ergens "vergeten" , kinderen horen/moeten je allereerste prioriteit te zijn....!!!!!!!!!!!!!!
pi_49764195
Je zou je kind maar vergeten.
Kan het me niet voorstellen..
pi_49764212
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:33 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

ik heb 1,5 lang bijna niet geslapen omdat mijn 2e een echte "huilbaby" was....nooit mijn zoon of zijn zus toen ergens "vergeten" , kinderen horen/moeten je allereerste prioriteit te zijn....!!!!!!!!!!!!!!
Het gebeurt gewoon, klaar. Het is al zo vaak gebeurd en het zal vaker gebeuren. En vaak is het toch echt een combinatie van de factoren die hierboven staan. Hoe triest ook.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:00:47 #19
33189 RM-rf
1/998001
pi_49765246
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:26 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

nou sorry hoor, maar ik heb zelf 2 kinderen. Toen mijn eerste net geboren was, ben ik met mijn studie begonnen. Wat een heel druk en hectische tijd was. Maar hoe druk ik het ook had, mijn kinderen kwamen/komen altijd op de eerste plaats... .
En beweer jij dat die vrouw een slechte moeder is waar de kinderen 'niet op de eerste plaats komen'...

hardstikke leuk dat jij verder zonder problemen door die hectische fase bent heengekomen, deze vrouw is dat niet gelukt en heeft een verschrikkelijke fout gemaakt wat resulteerde in iets verschrikkelijk de dood van haar kindje ...

Ik zie nergens dat die vrouw daar kennelijk iets 'bewust' gedaan heeft en kan dat ook niet zomaar geloven (tenzij er aanleidingen toe zijn, maar die zijn er volgens mij juist niet).

Om een voorbeeld van zulk een situatie te geven, die vrouw heeft dus twee kinderen en voor die baby geboren was was het misschien zo geregeld dat zij eerst die kinderen naar school bracht en dan naar dr werk reed, sinds die baby er is brengt ze die tussendoor naar de creche/dagcentrum ...
Op deze dag was het mogelijk meer hectisch en is die vrouw nadat ze dr kinderen naar school gebracht heeft vergeten eerst naar de babycreche te rijden, maar reed uit gewoonte direkt naar dr werk... Zoiets _is_ ook mogelijk.
en met alle respect, maar het is grove onzin als hier beweert wordt dat het onmogelijk is dat mensen vroeg in de ochtend en in een hectische situatie verstooid kunnen zijn: dat is nu net in heel gevallen wél zo.

Om die reden vind ik het onjuist om een vrouw die net een kind verloren heeft, ook nog eens publiek te gaan beschuldigen dat ze 'beter had moeten weten' of 'dat dat niet mogelijk is', imho is dat achteraf-gejammer van mensen die dan opeens altijd alles beter doen of hadden gedaan.

Zoiets komt op mij even erg over als van die zwaar gristelijken die beweren 'dat zoiets een straf van God zou zijn voor iets dat persoon fout gedaan zou hebben' ... ik vind zoiets ook verschrikkelijk maar juist daarom wens ik die moeder hier niet publiek te gaan beschuldigen als daartoe geen direkte bewijzen zijn
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:02:49 #20
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_49765313
quote:

Ehm, als het kan, hoort een maxi-cosi gewoon op de achterbank.

Maar ik kan me dus ook niet voorstellen dat je je kind vergeet.
pi_49765418
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:33 schreef juon_jacket1 het volgende:

jij bent een geweldige topmoeder, proficiat.

ik ben mijn oudste dochter ook eens vergeten tijdens een wandeling in het park. Ik was alleen vertrokken en de buggy was ik vergeten naast het bankje waar ik een wafel had gegeten. Ik was in gedachten verzonken, en op dat moment was in mijn hoofd mijn baby even niet mijn prioriteit. Ik zal wel een heel slecht mens zijn.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_49765485
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:05 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik ben mijn oudste dochter ook eens vergeten tijdens een wandeling in het park. Ik was alleen vertrokken en de buggy was ik vergeten naast het bankje waar ik een wafel had gegeten. Ik was in gedachten verzonken, en op dat moment was in mijn hoofd mijn baby even niet mijn prioriteit. Ik zal wel een heel slecht mens zijn.
hoe kan jou kind "even" je prioriteit niet zijn....
pi_49765595
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:07 schreef juon_jacket1 het volgende:

ik was in gedachten verzonken, dacht aan mijn moeder die ernstig ziek was, mijn werk dat ik had opgegeven. En ik was vertrokken.
pi_49765618
Je kind moet altijd je hoogste proiriteit zijn maar een mens blijft een mens en kan soms gewoon ontiegelijk domme dingen doen... zoals deze mevrouw dus
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_49765655
quote:

[..]

Newsflash: ouders zijn ook mensen!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:13:55 #26
33189 RM-rf
1/998001
pi_49765702
quote:

[..]

komop, natuurlijk is het makkelijk hier online je voor te doen als 'de perfecte moeder' die alles enkel voor zn kind doet ...

de werkelijkheid is echter dat ieder mens meestal niet zo 'perfect' is, en niemand kan beweren "dat hij altijd en immer voor 100% gefixeerd op zn kind is" (ik vermoed dat juist iemand die zich zo opstelt eerder problemen zal krijgen) ...

zeker als je meerdere kinderen hebt is het onmogelijk om ieder kind 100% van de tijd in de gaten te hebben, en je volop op alle kinderen te concentreren.
pi_49768543
Wat een slap gelul.
Je kind vergeten, kom op zeg.
Dan ben je echt een rasmongool zeg.
pi_49768600
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:35 schreef Almere-Dude het volgende:
Wat een slap gelul.
Je kind vergeten, kom op zeg.
Dan ben je echt een rasmongool zeg.
En jij bent ouder van hoeveel kinderen precies?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 16:53:21 #29
33189 RM-rf
1/998001
pi_49769183
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:37 schreef Jarno het volgende:

En jij bent ouder van hoeveel kinderen precies?
Mischien _is_ hij de vader en heeft via deze weg ervaren wat er met zn kindje gebeurt is?
pi_49769226
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Mischien _is_ hij de vader en heeft via deze weg ervaren wat er met zn kindje gebeurt is?
Zou je denken?
pi_49772201
quote:

Volledig mee eens, hoewel de dikgedrukte zin een vergeefse constatering is. Op Fok! staat men doorgaans graag met het vingertje klaar en het enige referentiekader is het eigen referentiekader.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 06:00:31 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49784707
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:05 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Een heel slecht mens niet, maar in ieder geval toch wel een hele slechte moeder.
The End Times are wild
pi_49784731
Iedereen kan iets vergeten en ook je kind eventjes maar zoals hier een hele dag je kind... Sick!
Waar blijft die baby normaal en damn die vrouw moet wat aan haar hoofd gehad hebben lijkt mij.

Ik lees trouwens graag Einstein reacties als van Almere-dude en ik hoop met heel mijn hart dat er op een snuffelmarkt voor een zacht prijsje LTS-zwakstroomdiploma's beschikbaar zijn voor deze held!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 06:26:59 #34
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49784737
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:08 schreef Adelante het volgende:
Kan iemand die andere twee kinderen alsjeblieft ook bij haar weghalen?
Ja.

Dat lijkt me het eerste. Een kind uit het oog verliezen kan gebeuren, dit lijkt me een heel ander verhaal want dit gaat niet over minuten. Dit moet uren zijn geweest.

Gokje.

[ Bericht 7% gewijzigd door popolon op 26-05-2007 06:38:11 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_49787522
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 06:00 schreef LXIV het volgende:

Een heel slecht mens niet, maar in ieder geval toch wel een hele slechte moeder.
dat vind ik nu ook!
pi_49787558
Makkelijk hoor, als je zo kunt oordelen vanuit je luie burostoel over andere mensen die je amper kent.

Ik wou dat ik het kon. Of nee, eigenlijk liever niet. .
pi_49787648
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:41 schreef Jarno het volgende:
Makkelijk hoor, als je zo kunt oordelen vanuit je luie burostoel over andere mensen die je amper kent.

Ik wou dat ik het kon. Of nee, eigenlijk liever niet. .
laat ze maar denken dat ik een slechte moeder ben, het kan me weinig schelen .
pi_49790678
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 06:26 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja.

Dat lijkt me het eerste. Een kind uit het oog verliezen kan gebeuren, dit lijkt me een heel ander verhaal want dit gaat niet over minuten. Dit moet uren zijn geweest.

Gokje.
een hele werkdag

hoe kun je nu in godsnaam je oudste kinderen afzetten bij school, doorrijden naar de oppas voor de baby, vervolgens vergeten het kind daar daadwerkelijk te droppen, om door te rijden naar je werk, je spulletjes te pakken, maar je kind in de maxi cosi over het hoofd zien

om dan na een lange werkdag het uitgedroogd en vooral erg dood aan te treffen in een oververhitte auto ..... ze moet wel erg ver heen geweest zijn in een depressie om dát voor elkaar te krijgen.

ms een werkende moeder met 3 kids waarbij de laatste wat haar betreft niet echt gewenst was, want te druk, teveel hooi op haar vork >>> depressie>>> compleet de weg kwijt en dan "per ongeluk" het kind wat het meest van je vergt (borstvoeding, slapeloze nachten) vergeten.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49790731
Volgens mij was dit een aflevering van CSI of zo.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:55:26 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49790745
Maar ehm... zou er dan niet een oppas geweest moeten zijn die eens is gaan bellen waar dat kindje gebleven is?
Iemand moet dat kind toch gemist hebben, ook al was het niet de moeder zelf?
pi_49790814
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 13:55 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ehm... zou er dan niet een oppas geweest moeten zijn die eens is gaan bellen waar dat kindje gebleven is?
Iemand moet dat kind toch gemist hebben, ook al was het niet de moeder zelf?
de oppas zegt dat de moeder wel vaker niet kwam opdagen, en niet afbelde... de oppas belde dan ws zelf op "waar blijf je?" , maar ik kan me voorstellen als dat regelmatig voorkomt, dat ze daar dan ook mee stopt en denkt "het zit wel goed"
  zaterdag 26 mei 2007 @ 14:00:39 #42
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_49790845
Christus, hoe zal mams zich nu voelen??
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zaterdag 26 mei 2007 @ 14:03:18 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49790904
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 13:59 schreef milagro het volgende:

[..]

de oppas zegt dat de moeder wel vaker niet kwam opdagen, en niet afbelde... de oppas belde dan ws zelf op "waar blijf je?" , maar ik kan me voorstellen als dat regelmatig voorkomt, dat ze daar dan ook mee stopt en denkt "het zit wel goed"
Oh, dat had ik nog niet meegekregen, dat het vaker gebeurde zonder afbellen...
pi_49790919
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

komop, natuurlijk is het makkelijk hier online je voor te doen als 'de perfecte moeder' die alles enkel voor zn kind doet ...

de werkelijkheid is echter dat ieder mens meestal niet zo 'perfect' is, en niemand kan beweren "dat hij altijd en immer voor 100% gefixeerd op zn kind is" (ik vermoed dat juist iemand die zich zo opstelt eerder problemen zal krijgen) ...

zeker als je meerdere kinderen hebt is het onmogelijk om ieder kind 100% van de tijd in de gaten te hebben, en je volop op alle kinderen te concentreren.
Tja. Even vergeten, zoals petitlapin zegt, dat kan gebeuren, maar zó lang vergeten dat de baby stikt van de hitte .... dat is wel heel onverantwoord.

Waar ligt dan volgens jou de grens tussen "ongeluk" en "nalatigheid"?
pi_49791266
wat ik raar vind, is dat zij dus 7 uur lang geen seconde aan haar kind gedacht heeft.

op het moment dat je aan je kind denkt, realiseer je je, lijkt mij dan, meteen dat je het vergeten bent af te leveren bij de oppas... dat je zoiets in alle drukte en stress vergeet, daar kan ik me met enige moeite nog iets bij voorstellen, maar niet dat je 7 uur lang niet aan je kind denkt, je baby.
pi_49791479
Van BNR:
quote:
Vlaamse moeder die baby vergat niet vervolgd

HALLE (ANP) - De Vlaamse politie onderneemt voorlopig geen actie tegen de 31-jarige moeder die haar baby zo lang was vergeten dat het overleed in de snikhete auto.

De drukbezette moeder Cathy uit Halle bij Brussel had haar twee oudere kinderen op school afgezet. Ze reed daarna langs de oppas om haar vijf maanden jonge baby Guy af te zetten. In plaats van te stoppen reed ze door naar haar werk.

Zeven uur later, aan het einde van haar werkdag, wilde ze de baby weer ophalen bij de oppas. Pas daar ontdekte ze tot haar grote schrik het witte lijkje in de maxi-cosi op de achterbank. De baby was uitgedroogd en oververhit door temperaturen boven de veertig graden. De vrouw is compleet overstuur. Ze krijgt psychologische begeleiding, net als de vader en de twee kinderen.

Lichte depressie

Volgens een vriendin kampte de vrouw na de bevalling met een lichte depressie en nam ze medicijnen. Misschien is dat de reden dat ze zo verstrooid was, aldus de Gazet van Antwerpen zaterdag.

De oppasmoeder was niet verbaasd toen Cathy de baby donderdag niet kwam brengen. ,,Het gebeurde nogal eens dat Kathy vergat te vertellen dat hij niet kwam.''

De Brusselse justitie heeft de auto in beslag genomen en Cathy verhoord. De diensten gaan voorlopig uit van een tragisch ongeval.
Triest
pi_49791723
"Pas daar ontdekte ze tot haar grote schrik het witte lijkje in de maxi-cosi op de achterbank."

bah, hoe plastisch kan je het opschrijven.
Vivre
  † In Memoriam † zondag 27 mei 2007 @ 08:51:03 #48
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49811903
quote:
Volgens een vriendin kampte de vrouw na de bevalling met een lichte depressie en nam ze medicijnen
Lekker om een werkende moeder van 3 kinderen het advies te geven om maar aan de pillen te gaan .
pi_49812023
Wat een gruwelijk verhaal. Denk ook wl dat deze mevrouw meer dan een beetje in de problemen zat geestelijk. Maja, je moet weer aan de slag he, eerst werk dan geld yadiyada. Ik heb echt met haar te doen als dit verhaal zo in elkaar zit.

Ik vind dit trouwens van een geheel andere orde dan die dropmongolen die el-ke zomer weer boven komen drijven in het nieuws als ze "eventjes" lekker gaan shoppen, de kinderen in de auto achterlaten en die dan als ze "een beetje later" terugkomen dood aantreffen
Dat is bewust dom zijn, dat soort lui mogen ze afschieten, beginnend bij de kleine teen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_49812157
quote:

Eens met RM-rf in deze discussie.
  zondag 27 mei 2007 @ 17:29:06 #51
3542 Gia
User under construction
pi_49825074
Ik sluit me aan bij Milagro.
Als je al 5 maanden lang je kind naar een oppas brengt, dan kan ik me niet voorstellen dat je dat een hele werkdag vergeet. Nergens gedurende de dag heeft ze aan haar kind gedacht?
Ze belde ook nooit even de oppas om te vragen of alles goed verliep?

Kan het me werkelijk niet voorstellen.
  † In Memoriam † zondag 27 mei 2007 @ 17:51:51 #52
43556 miss_dynastie
pi_49825790
quote:
Op zondag 27 mei 2007 17:29 schreef Gia het volgende:
Als je al 5 maanden lang je kind naar een oppas brengt, dan kan ik me niet voorstellen dat je dat een hele werkdag vergeet.
Ik las ergens anders dat de moeder de baby pas een maand naar de oppas bracht.
Ook erg jammer dat het vaker voor is gekomen dat moeder de baby zonder bericht niet bracht: een telefoontje na een half uur had waarschijnlijk het leven van het kindje gered.
pi_49825943
quote:
Op zondag 27 mei 2007 17:29 schreef Gia het volgende:
Ik sluit me aan bij Milagro.
Als je al 5 maanden lang je kind naar een oppas brengt, dan kan ik me niet voorstellen dat je dat een hele werkdag vergeet. Nergens gedurende de dag heeft ze aan haar kind gedacht?
Ze belde ook nooit even de oppas om te vragen of alles goed verliep?

Kan het me werkelijk niet voorstellen.
ja, nu was deze moeder erg in de war, maar dan nog?
je neemt om tien uur een koffiepauze, je denkt aan je kind, je denkt en denkt en dan toch ineens "oh mijn god, ik herinner me niet haar afgezet te hebben????!!!!!!!" en dan bel je toch even de oppas "alles goed met de kleine" ... nou, niet dus, en dan ren je naar beneden..

om je kind een hele werkdag in de auto te laten, per ongeluk, moet je dus echt de hele dag geen seconde aan je kind gedacht hebben, want volgens mij is de gedachtentrein dan vanzelf zoals hierboven beschreven.
  zondag 27 mei 2007 @ 18:06:34 #54
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49826202
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 14:22 schreef milagro het volgende:
wat ik raar vind, is dat zij dus 7 uur lang geen seconde aan haar kind gedacht heeft.

op het moment dat je aan je kind denkt, realiseer je je, lijkt mij dan, meteen dat je het vergeten bent af te leveren bij de oppas... dat je zoiets in alle drukte en stress vergeet, daar kan ik me met enige moeite nog iets bij voorstellen, maar niet dat je 7 uur lang niet aan je kind denkt, je baby.
het zou zo maar mogelijk geweest kunnen zijn dat de moeder in de hectiek er wel vanuit ging dat ze de baby had afgezet... Ik kan het me niet voorstellen maar het zou toch wel kunnen denk ik.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_49826388
quote:
Op zondag 27 mei 2007 18:06 schreef Re het volgende:

[..]

het zou zo maar mogelijk geweest kunnen zijn dat de moeder in de hectiek er wel vanuit ging dat ze de baby had afgezet... Ik kan het me niet voorstellen maar het zou toch wel kunnen denk ik.
hm, ik weet niet.
op het moment dat je aan je kind denkt, denk je hoe hij het daar maakt, en dan lijkt me dat je je dan ineens beseft iets te missen in je herinneringen van die dag.

de moeder is obviously niet in orde, anders vergeet je zoiets niet, 7 uur lang, maar het zou volgens mij best kunnen dat ze onbewust datgene wat het meest van haar vergt, thuis, heeft achtergelaten.
  zondag 27 mei 2007 @ 18:18:07 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49826496
de menselijke psyche is een vreemd verschijnsel...
pi_49827181
kan gebeuren toch.. als die blerende schijtmachine dan eindelijk eens een keer zn bek houdt (en jij je heel even niet kapot hoeft te schamen), zitten je gedachte binnen een seconde natuurlijk weer bij die mooite tijd waarin je gewoon kon slapen en doen wat je wilde

kinderen is voorlopig nog even niks voor mij
pi_49827295
quote:
Vlaamse moeder die baby vergat niet vervolgd
HALLE - De Vlaamse politie onderneemt voorlopig geen actie tegen de Vlaamse moeder die haar baby zo lang was vergeten dat het overleed in de snikhete auto.

De drukbezette moeder Cathy uit Halle bij Brussel had haar twee oudere kinderen op school afgezet. Ze reed daarna langs de oppas om haar vijf maanden jonge baby Guy af te zetten. In plaats van te stoppen reed ze door naar haar werk.

Zeven uur later, aan het einde van haar werkdag, wilde ze de baby weer ophalen bij de oppas. Pas daar ontdekte ze tot haar grote schrik het witte lijkje in de maxi-cosi op de achterbank. De baby was uitgedroogd en oververhit door temperaturen boven de veertig graden. De vrouw is compleet overstuur. Ze krijgt psychologische begeleiding,net als de vader en de twee kinderen.

Volgens een vriendin kampte de vrouw na de bevalling met een lichte depressie en nam ze medicijnen. Misschien is dat de reden dat ze zo verstrooid was, aldus de Gazet van Antwerpen zaterdag.

De oppasmoeder was niet verbaasd toen Cathy de baby donderdag niet kwam brengen. „Het gebeurde nogal eens dat Kathy vergat te vertellen dat hij niet kwam.”

De Brusselse justitie heeft de auto in beslag genomen en Cathy verhoord. De diensten gaan voorlopig uit van een tragisch ongeval.
http://www.telegraaf.nl/b(...)vervolgd.html?p=16,2
  zondag 27 mei 2007 @ 21:26:01 #59
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49832512
Wat er al gezegd is hier, dat je het vergeet..oke, misschien..maar dat je vervolgens 8 uur lang niet aan je kind denkt?! Niet te begrijpen!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49834019
quote:
Op zondag 27 mei 2007 09:45 schreef Redux het volgende:

[..]

Eens met RM-rf in deze discussie.
Ja, maar 6 uur lang?
pi_49835248
quote:
Op zondag 27 mei 2007 21:26 schreef Vivi het volgende:
Wat er al gezegd is hier, dat je het vergeet..oke, misschien..maar dat je vervolgens 8 uur lang niet aan je kind denkt?! Niet te begrijpen!
wie zegt dat ze niet aan haar kind dacht? ws dacht ze er de halve dag aan, maar niet "goh, zou ie nog in de auto liggen?"
pi_49835420
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:45 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

wie zegt dat ze niet aan haar kind dacht? ws dacht ze er de halve dag aan, maar niet "goh, zou ie nog in de auto liggen?"
nee, maar als je aan je kind denkt, dan triggert dat een hele reeks aan gedachten, hoe zou het bij de oppas gaan bijvoorbeeld zit daar geheid bij en dan mis je ineens die herinnering in je ochtendritueel...als ik me iets essentieels niet kan herinneren een uur laten, dan check ik toch even of ik het wel gedaan heb.
pi_49837175
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:45 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Dat lijkt me nog veel vreemder.
  zondag 27 mei 2007 @ 23:39:18 #64
148493 Scofield
No One Likes Us..We Do'nt
pi_49837365
Wat een hypothetisch gelul hier... dat wijf is gewoon ontoerekingsvatbaar!!!! Kinderbescherming zou het kind moeten weghalen bij haar.
,, Michael? "........ Why?
- I''m getting you out of here!
,, It's impossible.
Not if you designed the place, it isn't!
  † In Memoriam † zondag 27 mei 2007 @ 23:42:18 #65
43556 miss_dynastie
pi_49837498
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:39 schreef Scofield het volgende:
Wat een hypothetisch gelul hier... dat wijf is gewoon ontoerekingsvatbaar!!!! Kinderbescherming zou het kind moeten weghalen bij haar.
Welk 'het kind'?
  maandag 28 mei 2007 @ 00:04:48 #66
148493 Scofield
No One Likes Us..We Do'nt
pi_49838402
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:42 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Welk 'het kind'?
Las ergens dat de moeder ook nog een ouder kind heeft... die dus
,, Michael? "........ Why?
- I''m getting you out of here!
,, It's impossible.
Not if you designed the place, it isn't!
pi_49838593
Om heel eerlijk te zijn kan ik me er wel iets bij voorstellen. Het is dus maar goed dat ik geen kind heb
JUIST omdat ze het kind elke dag naar de oppas bracht voor het werk, dan is het zo'n routinematig iets, dat gaat zo volledig automatisch.....en juist die routinematige automatische piloot-dingen vergeet ik regelmatig. Ik krijg van mijn vaste ochtendritueel niks mee, doe het volledig op de automatische piloot en kan me werkelijk niet herinneren dat ik me heb opgemaakt, bijvoorbeeld, maar kennelijk heb ik dat dan toch gedaan.

En dan kan het best zijn dat je op je werk aan je baby denkt, maar je staat er geen moment bij stil dat die NIET bij de oppas is, want je gaat er automatisch vanuit dat die bij de oppas is, zoals op alle andere dagen.

In een minder routinematige setting, zoals in de speeltuin of in het park, waar je niet elke dag bent en niet elke dag hetzelfde rondje op hetzelfde tijdstip etc etc, zul je er meer met je gedachten bij zijn. Dus als je dan het kind al vergeet, realiseer je je dat vijf minuten later wel weer. Maar als je gewoon op je werk zit, zoals alle andere dagen....

Ik geloof werkelijk dat dit mij ook zou kunnen overkomen, wat ik op zich tamelijk zorgwekkend vind Ik zou echt niet stellig durven beweren dat zoiets mij nooit zal overkomen. En ik moet er niet aan denken. Wat verschrikkelijk voor die vrouw...juist omdat ze nietsvermoedend dat kind weer ging ophalen geloof ik echt dat hier geen opzet in het spel was.

[ Bericht 6% gewijzigd door thaleia op 28-05-2007 00:16:23 ]
  maandag 28 mei 2007 @ 00:17:29 #68
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_49838819
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:04 schreef Scofield het volgende:

[..]

Beter lezen dan voortaan; ze heeft nog twee oudere kinderen ipv nog eentje.
quote:
De vrouw had 's ochtends haar twee oudste kinderen naar school gebracht en was daarna naar haar werk gereden. Ze vergat dat haar 5 maanden oude baby nog in de auto zat.
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  † In Memoriam † maandag 28 mei 2007 @ 00:18:18 #69
43556 miss_dynastie
pi_49838849
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:04 schreef Scofield het volgende:

[..]

De kans dat ze de twee andere kinderen vergeet met dezelfde gevolgen is wat kleiner, aangezien die blijkbaar al naar school gaan en die zich uit zo'n situatie toch wel weten te redden.
pi_49843664
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:50 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, maar als je aan je kind denkt, dan triggert dat een hele reeks aan gedachten, hoe zou het bij de oppas gaan bijvoorbeeld zit daar geheid bij en dan mis je ineens die herinnering in je ochtendritueel...als ik me iets essentieels niet kan herinneren een uur laten, dan check ik toch even of ik het wel gedaan heb.
Uit de telegraaf:
quote:
pi_49843688
Het motto is een beetje 'Ik kan het me niet voorstellen'. Jullie zijn die vrouw niet. Hersenen kunnen soms rare truucjes met je uithalen, zeker als je ook nog eens onder de medicijnen zit. Ik ben een keer vergeten om naar mijn werk te gaan en kwam daar pas na werktijd achter. Ik had iets naars meegemaakt die dag en was daardoor volkomen in beslag genomen. Ik heb ook wel eens dat ik dénk dat ik iets gedaan heb, maar dat het niet zo blijkt te zijn. Ik heb iets dan zo vaak uit routine gedaan dat ik de ene keer niet meer goed van de andere kan onderscheiden. Dat soort dingen.

Ik denk dat deze vrouw al genoeg gestraft is eigenlijk. Wat een hel.
  maandag 28 mei 2007 @ 10:01:00 #72
3542 Gia
User under construction
pi_49844467
quote:

[..]

Precies, en dus daarom geloof ik het hele verhaaltje niet.

Ik denk eerder dat ze regelmatig te laat kwam op haar werk, waar de baas niet zo blij mee was, en deze ochtend ook weer laat was en geen tijd om de baby af te gooien bij de oppas. Schijnbaar gebeurde dat wel vaker. Wie weet heeft ze die baby dus al vaker in de auto laten slapen, zonder dat er iets misging en zag ze er geen kwaad in. Alleen was het nu te heet in de auto. En daar kunnen ze niet tegen.
pi_49849677
quote:
Op maandag 28 mei 2007 10:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat ze regelmatig te laat kwam op haar werk, waar de baas niet zo blij mee was, en deze ochtend ook weer laat was en geen tijd om de baby af te gooien bij de oppas. Schijnbaar gebeurde dat wel vaker. Wie weet heeft ze die baby dus al vaker in de auto laten slapen, zonder dat er iets misging en zag ze er geen kwaad in. Alleen was het nu te heet in de auto. En daar kunnen ze niet tegen.

zegt dat niet meer over jezelf? als je kennelijk ervanuit gaat dat mensen zo denken en redeneren?

ik vind het een stuk ongeloofwaardger dat mensen dit soort onzin zouden doen en denken, dan dat ze domme fouten kunnen maken met verschrikkelijke gevolgen.
inculsief kennelijk het compleet vergeten van een handeling en er niet aandenken (waarbij ik vermoed dat het gebruik van anti-depressiva, die vaak 'onrustgevoelens' onderdrukt, ook zekere een rol zal spelen, mensen die anti-depressiva gebruiken hebben vaker een bepaald voorkomen of handelswijze als een 'robot' )

verder is het wel ook een verschrikkelijk beschuldiging die je daar over een vrouw uit die net een kind verloren heeft ... hoe haal je het in je hoofd om zonder enige basis zulke oordelen over die vrouw gaan uitten? vind je dat leuk ofzo, zo makkelijk andere te veroordelen?

[ Bericht 11% gewijzigd door KroJo op 28-05-2007 13:32:48 ]
  maandag 28 mei 2007 @ 13:25:09 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49849771
Gia is de superieure moeder der moeders, dat weet je toch onderhand wel
  † In Memoriam † maandag 28 mei 2007 @ 13:25:38 #75
43556 miss_dynastie
pi_49849792
quote:
Op maandag 28 mei 2007 10:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Denk je dan niet dat als dat het geval zou zijn, ze het kind in de pauze naar de oppasmoeder zou hebben gebracht?
Ik vind dat je hier nogal wat durft te stellen hoor.
Misschien heeft ze gewoon een blackout gehad en verkeerde ze echt in de veronderstelling dat het kind bij de oppas was. Waarschijnlijk heeft ze dan zeker wel aan haar kind gedacht, maar dan meer in de zin van 'ik hoop dat hij het fijn heeft bij de oppas' en niet 'hmmm, had ik hem er nou wel of niet afgezet?' Waarschijnlijk was dat in haar gedachtengang zo vanzelfsprekend, dat ze er niet eens bij stil heeft gestaan dat het anders kon.
pi_49856895
quote:
Op zondag 27 mei 2007 17:51 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik las ergens anders dat de moeder de baby pas een maand naar de oppas bracht.
Ook erg jammer dat het vaker voor is gekomen dat moeder de baby zonder bericht niet bracht: een telefoontje na een half uur had waarschijnlijk het leven van het kindje gered.
idd, en het lullige is dat het na 1 maand nog geen "vaste" routine is, dan val je op de "automatische piloot" toch al gauw terug op je oude routine, in haar geval dus de kids naar school en door naar je werk
zeker als je oververmoeid bent ben je een flink stuk minder geconcentreerd dan normaal en ga je op de auto-piloot .. en als je daarnaast ook nog medicatie gebruikt tegen depressie, daar denk je ook niet bepaald helderder van ..
ik bedoel, iedereen vergeet wel eens wat omdat je er om wat voor reden dan ook niet volle 100% bij bent, zonder sleutel voor de deur staan, op het laatste moment toch nog je paspoort vergeten, zulke dingen gebeuren bijna iedereen, da's ook best lastig maar gelukkig redelijk onschuldig, iets anders word het als je bovenbuurman vergeet de kraan dicht te draaien, water of gas, schijnt toch ook vrij regelmatig te gebeuren ..
dit is mi gewoon een tragische samenloop van omstandigheden, moeder moe en onder de pillen, eindelijk rust nadat de 2 oudsten uit de auto zijn, het kleintje dat weer in slaap is gevallen (?), hij geeft iig geen kik de hele rit

btw, op deze site is te lezen dat moeder de vorige keren dat het kind niet gebracht werd niet hoefde te werken .. dus niets "al vaker in de auto laten slapen"
pleased to meet you
pi_49857819
quote:

ik kan me wel voorstellen dat ze gewoon dacht dat ze kind had afgezet ...

persoonlijk denk ik ook wel dat ik binnen het kwartier zou beseffen dat ik iets vergeten ben, maar ergens kan ik me toch voorstellen dat je écht in de overtuiging kan zijn dat je de baby hebt afgezet, vooral als je moe bent, een druk leven hebt, medicatie neemt....
pi_49858167
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:37 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik kan me wel voorstellen dat ze gewoon dacht dat ze kind had afgezet ...

persoonlijk denk ik ook wel dat ik binnen het kwartier zou beseffen dat ik iets vergeten ben, maar ergens kan ik me toch voorstellen dat je écht in de overtuiging kan zijn dat je de baby hebt afgezet, vooral als je moe bent, een druk leven hebt, medicatie neemt....
nee, ik kan het me totaal niet voorstellen, dus, ook niet als je versuffende medicatie slikt, heb ik ook wel eens gedaan ivm de pijn van reuma, om zo toch de dag op werk door te kunnen komen, en dan na het werk weer naar eerst de creche voor kind 2 , dan de basisschool, voor kind 1 dan de supermarkt, dan naar huis waar er dus geen vader wachtte om me te ontlasten en dat alles maanden lang.

betekent echter niet dat deze moeder moedwillig en bewust gehandeld heeft, nooit een goede moeder is geweest of niet meer kan zijn, en haar andere kinderen voorgoed weggehaald dienen te worden.

wat mij betreft wel voorlopig, in die zin, de moeder dient wmb opgenomen te worden, want als je zo iets vergeet, 7 uur lang, zoiets over het hoofd ziet, zo verward bent , en door wat doet er totaal niet toe, stress, werk, slapeloze nachten, depressie, slecht huwelijk, dan ben je ver heen en heb je even complete rust nodig en wellicht ook therapie, intensiever dan ze ms nu al had.
pi_49860379
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:48 schreef milagro het volgende:
wat mij betreft wel voorlopig, in die zin, de moeder dient wmb opgenomen te worden, want als je zo iets vergeet, 7 uur lang, zoiets over het hoofd ziet, zo verward bent , en door wat doet er totaal niet toe, stress, werk, slapeloze nachten, depressie, slecht huwelijk, dan ben je ver heen en heb je even complete rust nodig en wellicht ook therapie, intensiever dan ze ms nu al had.
wat ik mij afvraag is waarom een pas bevallen vrouw, onder behandeling voor depressie, überhaupt zo zwaar onder druk staat .. waarom zit zij niet in de ziektewet, waar is de vader in het plaatje ?
pleased to meet you
pi_49860579
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:01 schreef moussie het volgende:

[..]

wat ik mij afvraag is waarom een pas bevallen vrouw, onder behandeling voor depressie, überhaupt zo zwaar onder druk staat .. waarom zit zij niet in de ziektewet, waar is de vader in het plaatje ?
idd.

als je zover heen bent dat je zoiets essentieels vergeet, en er 7 uur lang geen benul van hebt, dan had er al ingegrepen moeten worden.
dat de moeder dat zelf niet inzag meer, is al erg zat, maar zag haar omgeving dan niet dat ze er volkomen doorheen zat, ondanks de medicatie?

en zou je een moeder van 3 die blijkbaar zo over haar toppen heen zit, dat ze medicatie nodig heeft, niet wat meer ontlasten, en is dan de echtgenoot niet de eerst aangewezene dat op te merken en er naar te handelen?

ja, ms is dat ook wel gebeurd, heeft de man thuishulp willen regelen, zijn vrouw geadviseerd zich ziek te melden, maar wilde de moeder dat niet, maar dan ga je er toch dwars tegen in? zij is de moeder en wil ms geen inmenging van derden,maar jij bent de vader, geen derde, en hebt evenzoveel zeggenschap dan toch?
  maandag 28 mei 2007 @ 19:28:39 #81
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_49861365
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:25 schreef Re het volgende:
Gia is de superieure moeder der moeders, dat weet je toch onderhand wel
Is Gia niet zwaar katholiek? Voor katholieken zijn moeders immers per definitie onfeilbare heiligen..
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 mei 2007 @ 19:42:47 #82
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49861932
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Goed, dat je nog vergeet het kind bij het kdv af te zetten en misschien zelfs aan je werkdag begint.... ik kan me echter NIET voorstellen dat er gedurende dag geen een keer iets aan je is gaan knagen... "Volgens mij vergeet ik iets..."
pi_49874251
Misschien is het gewoon makkelijker te denken dat die moeder wel erg slecht moet zijn dan te denken dat het een stupide fout is geweest die meer mensen kan overkomen mits aan de randvoorwaarden wordt voldaan? Dat laatste kan jou immers ook overkomen, het eerste niet.
pi_49876691
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 01:02 schreef poemojn het volgende:
Misschien is het gewoon makkelijker te denken dat die moeder wel erg slecht moet zijn dan te denken dat het een stupide fout is geweest die meer mensen kan overkomen mits aan de randvoorwaarden wordt voldaan? Dat laatste kan jou immers ook overkomen, het eerste niet.
Scherp. .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 08:20:05 #85
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49876925
quote:
Ik kan me alleen geen enkele randvoorwaarde voorstellen waardoor je geen enkele keer op die dag een lichtje gaat branden dat je wel iets hèèl essentieels vergeet.
pi_49877233
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:07 schreef milagro het volgende:

[..]

idd.

als je zover heen bent dat je zoiets essentieels vergeet, en er 7 uur lang geen benul van hebt, dan had er al ingegrepen moeten worden.
dat de moeder dat zelf niet inzag meer, is al erg zat, maar zag haar omgeving dan niet dat ze er volkomen doorheen zat, ondanks de medicatie?

en zou je een moeder van 3 die blijkbaar zo over haar toppen heen zit, dat ze medicatie nodig heeft, niet wat meer ontlasten, en is dan de echtgenoot niet de eerst aangewezene dat op te merken en er naar te handelen?

ja, ms is dat ook wel gebeurd, heeft de man thuishulp willen regelen, ...
...ja, en toen moest ze dat via het CIZ doen, en dat heeft in de regel een wachttijd van een half jaar en doet bijna altijd eerst een beroep op mantelzorg, en het UWV lag ook dwars en ze wist uit ervaring hoe lang het duurt voordat dat uitbetaald, of misschien redde ze het nooit op die 70% die de ziektewet uitbetaald, en de crisishulp van het RIAGG was ook niet zo crisis en snel als verwacht, en er was een wachtlijst voor een intakegesprek enne enne de man kreeg geen zorgverlof van zn nare baas of de man was net dood, of zelf ook ziek, of gewoon tijdens de zwangerschap al baaibaai gegaan. Of ze was net verhuisd door een scheiding en hád helemaal nog geen sociaal netwerk in dr nieuwe plaats.

Misschien had dit mens wel geen andere optie dan door te bikkelen. Maja, daar koos ze dan zelf voor he, had ze maar geen...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_49877751
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 08:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik kan me alleen geen enkele randvoorwaarde voorstellen waardoor je geen enkele keer op die dag een lichtje gaat branden dat je wel iets hèèl essentieels vergeet.
mwah, als je onder de anti-depressiva/kalmerende middelen zit ben je dus niet zo helder .. eerder het tegendeel ..
http://www.hulpgids.nl/medicijnen/antidepressiva-bijwerkingen.htm
quote:
De meest voorkomende bijwerkingen
• Anticholinerg
Droge mond, obstipatie, snelle hartactie, pupilverwijding, wazig zien, transpireren, misselijkheid, moeite met urineren. Anticholinerge bijwerkingen berusten op een ongewenste blokkade van cholinerge receptoren.
Misselijkheid, braken, diarree en maag- en darmkrampen zijn de meest frequente bijwerkingen. De klachten zijn dosis gerelateerd (afhankelijk van de dosis) en er treedt waarschijnlijk hiervoor tolerantie op na circa één tot enige weken. Als deze klachten optreden kan geprobeerd worden de dosis te verlagen en langzaam weer op te hogen, als dat niet lukt kan tijdelijk een middel erbij worden gegeven die de darmbewegingen wat afremt (metoclopramide of domperidon).
Hypnosedatie (vermoeidheid, sufheid en slaperigheid)
Gevolg van ongewenste blokkade van noradrenerge, histaminerge en serotonine receptoren.
• Lage bloeddruk, duizeligheid
Een antinoradrenerge bijwerking, d.w.z. een ongewenste blokkade van noradrenerge receptoren.
• Seksuele functiestoornissen
• Gewichtstoename
Het mechanisme dat ten grondslag ligt aan gewichtstoename door antidepressiva is ingewikkeld en wordt nog niet geheel begrepen. Een mogelijke verklaring is een afname van het basale metabolisme (stofwisseling): medicijnen kunnen de caloriehuishouding veranderen door het verhogen of verlagen van het basale metabolisme zonder dat de inname van calorieën verandert. Een andere oorzaak van de gewichtstoename lijkt gelegen in blokkade van receptoren: serotonine (5-HT2C) en histamine (H1). Gewichtstoename treedt in de regel op na enkele weken of soms maanden na het begin met de antidepressiva. #5- Literatuur anti-depressiva
• Slaapstoornissen
Met name een gevolg van ongewenste blokkade van serotonine-2- receptoren.
Geheugenproblemen
bij ouderen: verwardheid (ongewenste blokkade van cholinerge receptoren).
• Serotoninesyndroom
• Versnelde hartwerking (tachycardie) #4- Literatuur anti-depressiva
Een versnelde hartwerking kan voorkomen door blokkade van cholinerge receptoren. Meestal neemt de frequentie toe met 10-15 slagen per minuut. Alle klassieke antidepressiva kunnen deze bijwerking veroorzaken, bij de meeste moderne middelen treedt het niet op. Prozac (fluoxetine) en Fevarin (fluvoxamine) kunnen een lichte daling van de hartfrequentie veroorzaken.
pleased to meet you
pi_49878390
quote:
ik denk niet dat ze slecht is, maar dit zou mij idd niet overkomen, nee.
op het moment dat ik stijf van de pillen sta, dusdanig dat ik mijn eigen kind ga vergeten, 7 uur lang, heb ik me ziek gemeld en zit ik thuis.

en als ik dat zelf niet doe, me ziek melden, dan zorgt de vader van mijn kinderen daar wel voor, die zou zijn kinderen dan niet alleen met me laten, om te beginnen al niet om mij te ontzien, mij rust te gunnen en te laten herstellen.

een normaal gestresst persoon overkomt dit niet.
een compleet doorgedraaid persoon ms wel, maar dan begrijp ik dus echt niet hoe deze vrouw nog in staat gesteld is om én te werken, én de zorg voor haar 3 kinderen op zicht te nemen.

zij heeft , zo begrijp ik, alle 3 de kinderen afgezet, bij school en bij de oppas, als dit haar dagelijkse taak was, ook nu zo er zo compleet doorheen zat, dan zou je gaan denken dat de man ofwel compleet blind is voor de problemen van zijn vrouw, ofwel volkomen onverschillig ertegenover staat.

de vrouw is geen slechte moeder, ze is een moeder die duidelijk te ver heen was, en als ik iemand zou willen blamen, dan toch haar directe omgeving.

alleen ik wil niet persé iemand blamen, maar wel zeggen dat dit wel meer is en heel wat anders is dan een stupide vergeetachtigheid die een ieder had kunnen overkomen, want dat is het níet.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:05:59 #89
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49878811
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 14:22 schreef milagro het volgende:

Ze heeft niet 7 uur lang niet aan haar baby gedacht. Ze is alleen vergeten dat ze hem niet bij de babysitter heeft achtergelaten, en vervolgens vergeten dat ze dat niet had gedaan...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:07:18 #90
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49878840
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Goed, dat je nog vergeet het kind bij het kdv af te zetten en misschien zelfs aan je werkdag begint.... ik kan me echter NIET voorstellen dat er gedurende dag geen een keer iets aan je is gaan knagen... "Volgens mij vergeet ik iets..."
Tuurlijk, maar dan moet je maar net kunnen herinneren wat je vergeten bent...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49879170
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ze heeft niet 7 uur lang niet aan haar baby gedacht. Ze is alleen vergeten dat ze hem niet bij de babysitter heeft achtergelaten, en vervolgens vergeten dat ze dat niet had gedaan...
je mist dan toch een herinnering?
je mist de herinnering vh afzetten, de maxi cosie loshalen, de oppas de tas met spulletjes overhandigen, het speentje dat uit de mond viel, de laatste adviezen die je geeft (ze heeft doorgeslapen vannacht dus... etc) al dat soort dingen die schieten echt door je hoofd op het moment dat je aan je kind denkt.

dát is wat ik bedoel, met "niet aan je kind denken 7 uur lang" , er ontstaat een kettingreactie van snelle korte herinneringen, en dan mis je dus een heel stuk, dan ga je toch denken en bel je even op, niet eens zo zeer om dat je vermoedt dat je je kind vergeten bent af te leveren, maar om die herinneringen terug te halen "had ik je nou gezegd dat ze doorgeslapen had?"..... zoiets.

het is geen verwijt , het is een constatering.... ik denk dat er geen 'normaal functionerende' moeder is die 7 uur lang niet "aan haar kind denkt" , en die zoiets groots, want dat is het toch echt, hoor, het is geen "oeps, volgens mij ben ik vergeten de kleine een luier om te doen " situatie, je hebt je kind niet afgeleverd bij de oppas, maar haar ook niet zien zitten in haar maxi cosi stoeltje toen je uitstapte (!!) en bent vervolgens gaan werken en die hele train of thought waar je dus bepaalde herinneringen in mist , is er niet geweest.

dán ben je dus echt ver heen.
en als je zo ver heen bent, moet je niet meer werken, en al helemaal niet in combi met de zorg van 3 kinderen, die je haasthaasthaast ook nog eens moet afleveren op verschillende adressen met je auto... waar was de man??
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 10:44:35 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49879901
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar dan moet je maar net kunnen herinneren wat je vergeten bent...
Een kind PLUS het hele ritueel van het afleveren bij het KDV
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 10:45:55 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49879936
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:19 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, als je onder de anti-depressiva/kalmerende middelen zit ben je dus niet zo helder .. eerder het tegendeel ..
http://www.hulpgids.nl/medicijnen/antidepressiva-bijwerkingen.htm
[..]
Ik heb antidepressiva geslikt en ja... je vergeet triviale dingen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:47:34 #94
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_49880000
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:19 schreef milagro het volgende:

[..]

je mist dan toch een herinnering?
Is dat wel zo? iets dat je heel vaak doet, die herinnering heb je dan wel van een andere keer toch
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:48:32 #95
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49880029
quote:

[..]

Precies.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:49:30 #96
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49880060
quote:
Op zondag 27 mei 2007 18:45 schreef LoggedIn het volgende:
kan gebeuren toch.. als die blerende schijtmachine dan eindelijk eens een keer zn bek houdt (en jij je heel even niet kapot hoeft te schamen), zitten je gedachte binnen een seconde natuurlijk weer bij die mooite tijd waarin je gewoon kon slapen en doen wat je wilde

kinderen is voorlopig nog even niks voor mij
Ik zou me eerder kapot schamen als mijn puber zoon dit soort stupide puberale uitspraken in het openbaar ventileert
pi_49880174
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou goed, bij een flinke PND is het maar aan de persoon wat als triviaal beschouwd kan worden he. Alhoewel ik het er mee eens ben dat het zover nooit mag komen, en dat zo iemand dan zeer goed begeleid dient te worden.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:57:52 #98
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49880371
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niet helemaal hoor, er zijn genoeg studies gedan waarbij aangetoond is dat men nou eenmaal gaten heeft in het geheugen en dat heeft 0,0 met de belangerijkheid te maken van wat vergeten is, iets wat in dat gat zit is weg.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 10:58:14 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49880386
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou goed, bij een flinke PND is het maar aan de persoon wat als triviaal beschouwd kan worden he. Alhoewel ik het er mee eens ben dat het zover nooit mag komen, en dat zo iemand dan zeer goed begeleid dient te worden.
Bij een flinke PND is het op z'n zachts gezegd al niet handig om het kind onder de hoede van de moeder te plaatsen nietwaar.
pi_49880389
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:47 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Is dat wel zo? iets dat je heel vaak doet, die herinnering heb je dan wel van een andere keer toch
we hebben het hier niet over tandenpoetsen, maar een kind niet afleveren bij de oppas , daar dus niet stoppen, niet uitstappen, eerder op je werk zijn dan normaal dus, en het ook niet opmerken achterin de auto ( dat neem ik dan maar aan, want normaliter zet je de baby met maxi cosi voorin de auto, het dan niet opmerken is wel heel erg ....) gedurende de hele rit naar werk en ook niet bij het uitstappen, waar je toch meestal bij het afsluiten even een korte blik in de auto werpt... als je zo gehaast en in gedachten bent, moet je eigenlijk niet eens meer autorijden, zo op de automatische piloot rijden is al gevaarlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')