Kan iemand me uitleggen hoe je dit in godsnaam voor elkaar krijgt om je baby te vergeten.quote:Moeder vergeet baby in auto
Uitgegeven: 25 mei 2007 13:43
AMSTERDAM - In het Belgische Halle is donderdagmiddag een baby overleden die een hele dag in een afgesloten auto had gezeten. De moeder van het kind was de baby naar eigen zeggen vergeten.
De vrouw had 's ochtends haar twee oudste kinderen naar school gebracht en was daarna naar haar werk gereden. Ze vergat dat haar 5 maanden oude baby nog in de auto zat.
De politie onderzoekt of er opzet in het spel is. De vrouw zit niet vast. De baby is vermoedelijk door oververhitting om het leven gekomen.
(c) NU.nl/Chris Heijmans
/agreequote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:07 schreef Lucille het volgende:
Elk jaar lees je wel zo'n bericht en elk jaar kan ik er met mijn verstand niet bij hoe je je kind in de auto kan vergeten.
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:07 schreef Lucille het volgende:
Elk jaar lees je wel zo'n bericht en elk jaar kan ik er met mijn verstand niet bij hoe je je kind in de auto kan vergeten.
nou sorry hoor, maar ik heb zelf 2 kinderen. Toen mijn eerste net geboren was, ben ik met mijn studie begonnen. Wat een heel druk en hectische tijd was. Maar hoe druk ik het ook had, mijn kinderen kwamen/komen altijd op de eerste plaats...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:23 schreef RM-rf het volgende:
ik heb een dochter van vijf maanden en hoe verschrikkelijk het ook is, zeker als die vrouw twee andere kinderen had en mogelijk in een zeer hectische situatie zit (redelijk snel weer aan het werk is gegaan), kan ik me wel wat voorstellen ..
sowieso is sterke verstrooidheid bij vrouwen die nog niet zo lang geleden een bevalling hebben gehad een bekend fenomeen.
Als dan in de hectiek van de morgen alles snel ging en die baby stil lag te slapen (alhoewel het normaal is bij een baby de maxi-cosi naast de bestuurderszitplaats te hebben, dat is wel in de direkte zichtlinie)
het gevolg hiervan is echter werkelijk verschrikkelijk, ik kan me ook enorm goed voorstelen dat die vrouw er juist ook enorm kapot van is. Volgens mij is juist dat beschuldigende nogal voorbarig, natuurlijk zijn er sommige vrouwen die onder psychische stress hun baby willen doden, maar geenen zou dat volgens mij op zulk een verschrikkelijke wijze doen.
Drank problemen?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:06 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Kan iemand me uitleggen hoe je dit in godsnaam voor elkaar krijgt om je baby te vergeten.Ik begrijp het niet.
![]()
Gewoon 3 maanden amper tot niet slapen en je vergeet 's ochtends zelfs je onderbroek aan te trekken, gegarandeerd. Gecombineerd met andere stressfactoren kijk ik er niet van op, hoe triest en verschrikkelijk het ook is.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:29 schreef Chandler het volgende:
[..]
Drank problemen?
Relatie problemen?
Anti depresiva?
Genoeg onzin om op te noemen...
ik heb 1,5 lang bijna niet geslapen omdat mijn 2e een echte "huilbaby" was....nooit mijn zoon of zijn zus toen ergens "vergeten" , kinderen horen/moeten je allereerste prioriteit te zijn....!!!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gewoon 3 maanden amper tot niet slapen en je vergeet 's ochtends zelfs je onderbroek aan te trekken, gegarandeerd. Gecombineerd met andere stressfactoren kijk ik er niet van op, hoe triest en verschrikkelijk het ook is.
Het gebeurt gewoon, klaar. Het is al zo vaak gebeurd en het zal vaker gebeuren. En vaak is het toch echt een combinatie van de factoren die hierboven staan. Hoe triest ook.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:33 schreef juon_jacket1 het volgende:
[..]
ik heb 1,5 lang bijna niet geslapen omdat mijn 2e een echte "huilbaby" was....nooit mijn zoon of zijn zus toen ergens "vergeten" , kinderen horen/moeten je allereerste prioriteit te zijn....!!!!!!!!!!!!!!
En beweer jij dat die vrouw een slechte moeder is waar de kinderen 'niet op de eerste plaats komen'...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:26 schreef juon_jacket1 het volgende:
[..]
nou sorry hoor, maar ik heb zelf 2 kinderen. Toen mijn eerste net geboren was, ben ik met mijn studie begonnen. Wat een heel druk en hectische tijd was. Maar hoe druk ik het ook had, mijn kinderen kwamen/komen altijd op de eerste plaats....
Ehm, als het kan, hoort een maxi-cosi gewoon op de achterbank.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:23 schreef RM-rf het volgende:
Als dan in de hectiek van de morgen alles snel ging en die baby stil lag te slapen (alhoewel het normaal is bij een baby de maxi-cosi naast de bestuurderszitplaats te hebben, dat is wel in de direkte zichtlinie)
jij bent een geweldige topmoeder, proficiat.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:33 schreef juon_jacket1 het volgende:
ik heb 1,5 lang bijna niet geslapen omdat mijn 2e een echte "huilbaby" was....nooit mijn zoon of zijn zus toen ergens "vergeten" , kinderen horen/moeten je allereerste prioriteit te zijn....!!!!!!!!!!!!!!
hoe kan jou kind "even" je prioriteit niet zijn....quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:05 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
jij bent een geweldige topmoeder, proficiat.
ik ben mijn oudste dochter ook eens vergeten tijdens een wandeling in het park. Ik was alleen vertrokken en de buggy was ik vergeten naast het bankje waar ik een wafel had gegeten. Ik was in gedachten verzonken, en op dat moment was in mijn hoofd mijn baby even niet mijn prioriteit. Ik zal wel een heel slecht mens zijn.
ik was in gedachten verzonken, dacht aan mijn moeder die ernstig ziek was, mijn werk dat ik had opgegeven. En ik was vertrokken.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:07 schreef juon_jacket1 het volgende:
hoe kan jou kind "even" je prioriteit niet zijn....![]()
Newsflash: ouders zijn ook mensen!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:07 schreef juon_jacket1 het volgende:
[..]
komop, natuurlijk is het makkelijk hier online je voor te doen als 'de perfecte moeder' die alles enkel voor zn kind doet ...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:07 schreef juon_jacket1 het volgende:
[..]
En jij bent ouder van hoeveel kinderen precies?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:35 schreef Almere-Dude het volgende:
Wat een slap gelul.
Je kind vergeten, kom op zeg.
Dan ben je echt een rasmongool zeg.
Mischien _is_ hij de vader en heeft via deze weg ervaren wat er met zn kindje gebeurt is?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:37 schreef Jarno het volgende:
En jij bent ouder van hoeveel kinderen precies?
Zou je denken?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Mischien _is_ hij de vader en heeft via deze weg ervaren wat er met zn kindje gebeurt is?
Volledig mee eens, hoewel de dikgedrukte zin een vergeefse constatering is. Op Fok! staat men doorgaans graag met het vingertje klaar en het enige referentiekader is het eigen referentiekader.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:23 schreef RM-rf het volgende:
ik heb een dochter van vijf maanden en hoe verschrikkelijk het ook is, zeker als die vrouw twee andere kinderen had en mogelijk in een zeer hectische situatie zit (redelijk snel weer aan het werk is gegaan), kan ik me wel wat voorstellen ..
sowieso is sterke verstrooidheid bij vrouwen die nog niet zo lang geleden een bevalling hebben gehad een bekend fenomeen.
het gevolg hiervan is echter werkelijk verschrikkelijk, ik kan me ook enorm goed voorstelen dat die vrouw er juist ook enorm kapot van is. Volgens mij is juist dat beschuldigende nogal voorbarig, natuurlijk zijn er sommige vrouwen die onder psychische stress hun baby willen doden, maar geenen zou dat volgens mij op zulk een verschrikkelijke wijze doen.
Een heel slecht mens niet, maar in ieder geval toch wel een hele slechte moeder.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:05 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
jij bent een geweldige topmoeder, proficiat.
ik ben mijn oudste dochter ook eens vergeten tijdens een wandeling in het park. Ik was alleen vertrokken en de buggy was ik vergeten naast het bankje waar ik een wafel had gegeten. Ik was in gedachten verzonken, en op dat moment was in mijn hoofd mijn baby even niet mijn prioriteit. Ik zal wel een heel slecht mens zijn.
Ja.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:08 schreef Adelante het volgende:
Kan iemand die andere twee kinderen alsjeblieft ook bij haar weghalen?
dat vind ik nu ook!quote:Op zaterdag 26 mei 2007 06:00 schreef LXIV het volgende:
Een heel slecht mens niet, maar in ieder geval toch wel een hele slechte moeder.
laat ze maar denken dat ik een slechte moeder ben, het kan me weinig schelenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:41 schreef Jarno het volgende:
Makkelijk hoor, als je zo kunt oordelen vanuit je luie burostoel over andere mensen die je amper kent.
Ik wou dat ik het kon. Of nee, eigenlijk liever niet..
een hele werkdagquote:Op zaterdag 26 mei 2007 06:26 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja.
Dat lijkt me het eerste. Een kind uit het oog verliezen kan gebeuren, dit lijkt me een heel ander verhaal want dit gaat niet over minuten. Dit moet uren zijn geweest.
Gokje.
de oppas zegt dat de moeder wel vaker niet kwam opdagen, en niet afbelde... de oppas belde dan ws zelf op "waar blijf je?" , maar ik kan me voorstellen als dat regelmatig voorkomt, dat ze daar dan ook mee stopt en denkt "het zit wel goed"quote:Op zaterdag 26 mei 2007 13:55 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ehm... zou er dan niet een oppas geweest moeten zijn die eens is gaan bellen waar dat kindje gebleven is?
Iemand moet dat kind toch gemist hebben, ook al was het niet de moeder zelf?
Oh, dat had ik nog niet meegekregen, dat het vaker gebeurde zonder afbellen...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 13:59 schreef milagro het volgende:
[..]
de oppas zegt dat de moeder wel vaker niet kwam opdagen, en niet afbelde... de oppas belde dan ws zelf op "waar blijf je?" , maar ik kan me voorstellen als dat regelmatig voorkomt, dat ze daar dan ook mee stopt en denkt "het zit wel goed"
Tja. Even vergeten, zoals petitlapin zegt, dat kan gebeuren, maar zó lang vergeten dat de baby stikt van de hitte .... dat is wel heel onverantwoord.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
komop, natuurlijk is het makkelijk hier online je voor te doen als 'de perfecte moeder' die alles enkel voor zn kind doet ...
de werkelijkheid is echter dat ieder mens meestal niet zo 'perfect' is, en niemand kan beweren "dat hij altijd en immer voor 100% gefixeerd op zn kind is" (ik vermoed dat juist iemand die zich zo opstelt eerder problemen zal krijgen) ...
zeker als je meerdere kinderen hebt is het onmogelijk om ieder kind 100% van de tijd in de gaten te hebben, en je volop op alle kinderen te concentreren.
Triestquote:Vlaamse moeder die baby vergat niet vervolgd
HALLE (ANP) - De Vlaamse politie onderneemt voorlopig geen actie tegen de 31-jarige moeder die haar baby zo lang was vergeten dat het overleed in de snikhete auto.
De drukbezette moeder Cathy uit Halle bij Brussel had haar twee oudere kinderen op school afgezet. Ze reed daarna langs de oppas om haar vijf maanden jonge baby Guy af te zetten. In plaats van te stoppen reed ze door naar haar werk.
Zeven uur later, aan het einde van haar werkdag, wilde ze de baby weer ophalen bij de oppas. Pas daar ontdekte ze tot haar grote schrik het witte lijkje in de maxi-cosi op de achterbank. De baby was uitgedroogd en oververhit door temperaturen boven de veertig graden. De vrouw is compleet overstuur. Ze krijgt psychologische begeleiding, net als de vader en de twee kinderen.
Lichte depressie
Volgens een vriendin kampte de vrouw na de bevalling met een lichte depressie en nam ze medicijnen. Misschien is dat de reden dat ze zo verstrooid was, aldus de Gazet van Antwerpen zaterdag.
De oppasmoeder was niet verbaasd toen Cathy de baby donderdag niet kwam brengen. ,,Het gebeurde nogal eens dat Kathy vergat te vertellen dat hij niet kwam.''
De Brusselse justitie heeft de auto in beslag genomen en Cathy verhoord. De diensten gaan voorlopig uit van een tragisch ongeval.
Lekker om een werkende moeder van 3 kinderen het advies te geven om maar aan de pillen te gaan .quote:Volgens een vriendin kampte de vrouw na de bevalling met een lichte depressie en nam ze medicijnen
Eens met RM-rf in deze discussie.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:23 schreef RM-rf het volgende:
Ik las ergens anders dat de moeder de baby pas een maand naar de oppas bracht.quote:Op zondag 27 mei 2007 17:29 schreef Gia het volgende:
Als je al 5 maanden lang je kind naar een oppas brengt, dan kan ik me niet voorstellen dat je dat een hele werkdag vergeet.
ja, nu was deze moeder erg in de war, maar dan nog?quote:Op zondag 27 mei 2007 17:29 schreef Gia het volgende:
Ik sluit me aan bij Milagro.
Als je al 5 maanden lang je kind naar een oppas brengt, dan kan ik me niet voorstellen dat je dat een hele werkdag vergeet. Nergens gedurende de dag heeft ze aan haar kind gedacht?
Ze belde ook nooit even de oppas om te vragen of alles goed verliep?
Kan het me werkelijk niet voorstellen.
het zou zo maar mogelijk geweest kunnen zijn dat de moeder in de hectiek er wel vanuit ging dat ze de baby had afgezet... Ik kan het me niet voorstellen maar het zou toch wel kunnen denk ik.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:22 schreef milagro het volgende:
wat ik raar vind, is dat zij dus 7 uur lang geen seconde aan haar kind gedacht heeft.
op het moment dat je aan je kind denkt, realiseer je je, lijkt mij dan, meteen dat je het vergeten bent af te leveren bij de oppas... dat je zoiets in alle drukte en stress vergeet, daar kan ik me met enige moeite nog iets bij voorstellen, maar niet dat je 7 uur lang niet aan je kind denkt, je baby.
hm, ik weet niet.quote:Op zondag 27 mei 2007 18:06 schreef Re het volgende:
[..]
het zou zo maar mogelijk geweest kunnen zijn dat de moeder in de hectiek er wel vanuit ging dat ze de baby had afgezet... Ik kan het me niet voorstellen maar het zou toch wel kunnen denk ik.
http://www.telegraaf.nl/b(...)vervolgd.html?p=16,2quote:Vlaamse moeder die baby vergat niet vervolgd
HALLE - De Vlaamse politie onderneemt voorlopig geen actie tegen de Vlaamse moeder die haar baby zo lang was vergeten dat het overleed in de snikhete auto.
De drukbezette moeder Cathy uit Halle bij Brussel had haar twee oudere kinderen op school afgezet. Ze reed daarna langs de oppas om haar vijf maanden jonge baby Guy af te zetten. In plaats van te stoppen reed ze door naar haar werk.
Zeven uur later, aan het einde van haar werkdag, wilde ze de baby weer ophalen bij de oppas. Pas daar ontdekte ze tot haar grote schrik het witte lijkje in de maxi-cosi op de achterbank. De baby was uitgedroogd en oververhit door temperaturen boven de veertig graden. De vrouw is compleet overstuur. Ze krijgt psychologische begeleiding,net als de vader en de twee kinderen.
Volgens een vriendin kampte de vrouw na de bevalling met een lichte depressie en nam ze medicijnen. Misschien is dat de reden dat ze zo verstrooid was, aldus de Gazet van Antwerpen zaterdag.
De oppasmoeder was niet verbaasd toen Cathy de baby donderdag niet kwam brengen. „Het gebeurde nogal eens dat Kathy vergat te vertellen dat hij niet kwam.”
De Brusselse justitie heeft de auto in beslag genomen en Cathy verhoord. De diensten gaan voorlopig uit van een tragisch ongeval.
wie zegt dat ze niet aan haar kind dacht? ws dacht ze er de halve dag aan, maar niet "goh, zou ie nog in de auto liggen?"quote:Op zondag 27 mei 2007 21:26 schreef Vivi het volgende:
Wat er al gezegd is hier, dat je het vergeet..oke, misschien..maar dat je vervolgens 8 uur lang niet aan je kind denkt?! Niet te begrijpen!
nee, maar als je aan je kind denkt, dan triggert dat een hele reeks aan gedachten, hoe zou het bij de oppas gaan bijvoorbeeld zit daar geheid bij en dan mis je ineens die herinnering in je ochtendritueel...als ik me iets essentieels niet kan herinneren een uur laten, dan check ik toch even of ik het wel gedaan heb.quote:Op zondag 27 mei 2007 22:45 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
wie zegt dat ze niet aan haar kind dacht? ws dacht ze er de halve dag aan, maar niet "goh, zou ie nog in de auto liggen?"
quote:Op zondag 27 mei 2007 22:45 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
wie zegt dat ze niet aan haar kind dacht? ws dacht ze er de halve dag aan, maar niet "goh, zou ie nog in de auto liggen?"
Welk 'het kind'?quote:Op zondag 27 mei 2007 23:39 schreef Scofield het volgende:
Wat een hypothetisch gelul hier... dat wijf is gewoon ontoerekingsvatbaar!!!! Kinderbescherming zou het kind moeten weghalen bij haar.
Las ergens dat de moeder ook nog een ouder kind heeft... die dusquote:
Beter lezen dan voortaan; ze heeft nog twee oudere kinderen ipv nog eentje.quote:Op maandag 28 mei 2007 00:04 schreef Scofield het volgende:
[..]
Las ergens dat de moeder ook nog een ouder kind heeft... die dus
quote:De vrouw had 's ochtends haar twee oudste kinderen naar school gebracht en was daarna naar haar werk gereden. Ze vergat dat haar 5 maanden oude baby nog in de auto zat.
De kans dat ze de twee andere kinderen vergeet met dezelfde gevolgen is wat kleiner, aangezien die blijkbaar al naar school gaan en die zich uit zo'n situatie toch wel weten te redden.quote:Op maandag 28 mei 2007 00:04 schreef Scofield het volgende:
[..]
Las ergens dat de moeder ook nog een ouder kind heeft... die dus
Uit de telegraaf:quote:Op zondag 27 mei 2007 22:50 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, maar als je aan je kind denkt, dan triggert dat een hele reeks aan gedachten, hoe zou het bij de oppas gaan bijvoorbeeld zit daar geheid bij en dan mis je ineens die herinnering in je ochtendritueel...als ik me iets essentieels niet kan herinneren een uur laten, dan check ik toch even of ik het wel gedaan heb.
quote:Volgens een vriendin kampte de vrouw na de bevalling met een lichte depressie en nam ze medicijnen. Misschien is dat de reden dat ze zo verstrooid was, aldus de Gazet van Antwerpen zaterdag.
Precies, en dus daarom geloof ik het hele verhaaltje niet.quote:Op zondag 27 mei 2007 22:50 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, maar als je aan je kind denkt, dan triggert dat een hele reeks aan gedachten, hoe zou het bij de oppas gaan bijvoorbeeld zit daar geheid bij en dan mis je ineens die herinnering in je ochtendritueel...als ik me iets essentieels niet kan herinneren een uur laten, dan check ik toch even of ik het wel gedaan heb.
quote:Op maandag 28 mei 2007 10:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies, en dus daarom geloof ik het hele verhaaltje niet.
Ik denk eerder dat ze regelmatig te laat kwam op haar werk, waar de baas niet zo blij mee was, en deze ochtend ook weer laat was en geen tijd om de baby af te gooien bij de oppas. Schijnbaar gebeurde dat wel vaker. Wie weet heeft ze die baby dus al vaker in de auto laten slapen, zonder dat er iets misging en zag ze er geen kwaad in. Alleen was het nu te heet in de auto. En daar kunnen ze niet tegen.
Denk je dan niet dat als dat het geval zou zijn, ze het kind in de pauze naar de oppasmoeder zou hebben gebracht?quote:Op maandag 28 mei 2007 10:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies, en dus daarom geloof ik het hele verhaaltje niet.
Ik denk eerder dat ze regelmatig te laat kwam op haar werk, waar de baas niet zo blij mee was, en deze ochtend ook weer laat was en geen tijd om de baby af te gooien bij de oppas. Schijnbaar gebeurde dat wel vaker. Wie weet heeft ze die baby dus al vaker in de auto laten slapen, zonder dat er iets misging en zag ze er geen kwaad in. Alleen was het nu te heet in de auto. En daar kunnen ze niet tegen.
idd, en het lullige is dat het na 1 maand nog geen "vaste" routine is, dan val je op de "automatische piloot" toch al gauw terug op je oude routine, in haar geval dus de kids naar school en door naar je werkquote:Op zondag 27 mei 2007 17:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik las ergens anders dat de moeder de baby pas een maand naar de oppas bracht.
Ook erg jammer dat het vaker voor is gekomen dat moeder de baby zonder bericht niet bracht: een telefoontje na een half uur had waarschijnlijk het leven van het kindje gered.
ik kan me wel voorstellen dat ze gewoon dacht dat ze kind had afgezet ...quote:Op zondag 27 mei 2007 22:50 schreef milagro het volgende:
nee, ik kan het me totaal niet voorstellen, dus, ook niet als je versuffende medicatie slikt, heb ik ook wel eens gedaan ivm de pijn van reuma, om zo toch de dag op werk door te kunnen komen, en dan na het werk weer naar eerst de creche voor kind 2 , dan de basisschool, voor kind 1 dan de supermarkt, dan naar huis waar er dus geen vader wachtte om me te ontlasten en dat alles maanden lang.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:37 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ik kan me wel voorstellen dat ze gewoon dacht dat ze kind had afgezet ...
persoonlijk denk ik ook wel dat ik binnen het kwartier zou beseffen dat ik iets vergeten ben, maar ergens kan ik me toch voorstellen dat je écht in de overtuiging kan zijn dat je de baby hebt afgezet, vooral als je moe bent, een druk leven hebt, medicatie neemt....
wat ik mij afvraag is waarom een pas bevallen vrouw, onder behandeling voor depressie, überhaupt zo zwaar onder druk staat .. waarom zit zij niet in de ziektewet, waar is de vader in het plaatje ?quote:Op maandag 28 mei 2007 17:48 schreef milagro het volgende:
wat mij betreft wel voorlopig, in die zin, de moeder dient wmb opgenomen te worden, want als je zo iets vergeet, 7 uur lang, zoiets over het hoofd ziet, zo verward bent , en door wat doet er totaal niet toe, stress, werk, slapeloze nachten, depressie, slecht huwelijk, dan ben je ver heen en heb je even complete rust nodig en wellicht ook therapie, intensiever dan ze ms nu al had.
idd.quote:Op maandag 28 mei 2007 19:01 schreef moussie het volgende:
[..]
wat ik mij afvraag is waarom een pas bevallen vrouw, onder behandeling voor depressie, überhaupt zo zwaar onder druk staat .. waarom zit zij niet in de ziektewet, waar is de vader in het plaatje ?
Is Gia niet zwaar katholiek? Voor katholieken zijn moeders immers per definitie onfeilbare heiligen..quote:Op maandag 28 mei 2007 13:25 schreef Re het volgende:
Gia is de superieure moeder der moeders, dat weet je toch onderhand wel
Goed, dat je nog vergeet het kind bij het kdv af te zetten en misschien zelfs aan je werkdag begint.... ik kan me echter NIET voorstellen dat er gedurende dag geen een keer iets aan je is gaan knagen... "Volgens mij vergeet ik iets..."quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gewoon 3 maanden amper tot niet slapen en je vergeet 's ochtends zelfs je onderbroek aan te trekken, gegarandeerd. Gecombineerd met andere stressfactoren kijk ik er niet van op, hoe triest en verschrikkelijk het ook is.
Scherp.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:02 schreef poemojn het volgende:
Misschien is het gewoon makkelijker te denken dat die moeder wel erg slecht moet zijn dan te denken dat het een stupide fout is geweest die meer mensen kan overkomen mits aan de randvoorwaarden wordt voldaan? Dat laatste kan jou immers ook overkomen, het eerste niet.
Ik kan me alleen geen enkele randvoorwaarde voorstellen waardoor je geen enkele keer op die dag een lichtje gaat branden dat je wel iets hèèl essentieels vergeet.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:02 schreef poemojn het volgende:
Misschien is het gewoon makkelijker te denken dat die moeder wel erg slecht moet zijn dan te denken dat het een stupide fout is geweest die meer mensen kan overkomen mits aan de randvoorwaarden wordt voldaan? Dat laatste kan jou immers ook overkomen, het eerste niet.
...ja, en toen moest ze dat via het CIZ doen, en dat heeft in de regel een wachttijd van een half jaar en doet bijna altijd eerst een beroep op mantelzorg, en het UWV lag ook dwars en ze wist uit ervaring hoe lang het duurt voordat dat uitbetaald, of misschien redde ze het nooit op die 70% die de ziektewet uitbetaald, en de crisishulp van het RIAGG was ook niet zo crisis en snel als verwacht, en er was een wachtlijst voor een intakegesprek enne enne de man kreeg geen zorgverlof van zn nare baas of de man was net dood, of zelf ook ziek, of gewoon tijdens de zwangerschap al baaibaai gegaan. Of ze was net verhuisd door een scheiding en hád helemaal nog geen sociaal netwerk in dr nieuwe plaats.quote:Op maandag 28 mei 2007 19:07 schreef milagro het volgende:
[..]
idd.
als je zover heen bent dat je zoiets essentieels vergeet, en er 7 uur lang geen benul van hebt, dan had er al ingegrepen moeten worden.
dat de moeder dat zelf niet inzag meer, is al erg zat, maar zag haar omgeving dan niet dat ze er volkomen doorheen zat, ondanks de medicatie?
en zou je een moeder van 3 die blijkbaar zo over haar toppen heen zit, dat ze medicatie nodig heeft, niet wat meer ontlasten, en is dan de echtgenoot niet de eerst aangewezene dat op te merken en er naar te handelen?
ja, ms is dat ook wel gebeurd, heeft de man thuishulp willen regelen, ...
mwah, als je onder de anti-depressiva/kalmerende middelen zit ben je dus niet zo helder .. eerder het tegendeel ..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 08:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik kan me alleen geen enkele randvoorwaarde voorstellen waardoor je geen enkele keer op die dag een lichtje gaat branden dat je wel iets hèèl essentieels vergeet.
quote:De meest voorkomende bijwerkingen
• Anticholinerg
Droge mond, obstipatie, snelle hartactie, pupilverwijding, wazig zien, transpireren, misselijkheid, moeite met urineren. Anticholinerge bijwerkingen berusten op een ongewenste blokkade van cholinerge receptoren.
Misselijkheid, braken, diarree en maag- en darmkrampen zijn de meest frequente bijwerkingen. De klachten zijn dosis gerelateerd (afhankelijk van de dosis) en er treedt waarschijnlijk hiervoor tolerantie op na circa één tot enige weken. Als deze klachten optreden kan geprobeerd worden de dosis te verlagen en langzaam weer op te hogen, als dat niet lukt kan tijdelijk een middel erbij worden gegeven die de darmbewegingen wat afremt (metoclopramide of domperidon).
• Hypnosedatie (vermoeidheid, sufheid en slaperigheid)
Gevolg van ongewenste blokkade van noradrenerge, histaminerge en serotonine receptoren.
• Lage bloeddruk, duizeligheid
Een antinoradrenerge bijwerking, d.w.z. een ongewenste blokkade van noradrenerge receptoren.
• Seksuele functiestoornissen
• Gewichtstoename
Het mechanisme dat ten grondslag ligt aan gewichtstoename door antidepressiva is ingewikkeld en wordt nog niet geheel begrepen. Een mogelijke verklaring is een afname van het basale metabolisme (stofwisseling): medicijnen kunnen de caloriehuishouding veranderen door het verhogen of verlagen van het basale metabolisme zonder dat de inname van calorieën verandert. Een andere oorzaak van de gewichtstoename lijkt gelegen in blokkade van receptoren: serotonine (5-HT2C) en histamine (H1). Gewichtstoename treedt in de regel op na enkele weken of soms maanden na het begin met de antidepressiva. #5- Literatuur anti-depressiva
• Slaapstoornissen
Met name een gevolg van ongewenste blokkade van serotonine-2- receptoren.
• Geheugenproblemen
bij ouderen: verwardheid (ongewenste blokkade van cholinerge receptoren).
• Serotoninesyndroom
• Versnelde hartwerking (tachycardie) #4- Literatuur anti-depressiva
Een versnelde hartwerking kan voorkomen door blokkade van cholinerge receptoren. Meestal neemt de frequentie toe met 10-15 slagen per minuut. Alle klassieke antidepressiva kunnen deze bijwerking veroorzaken, bij de meeste moderne middelen treedt het niet op. Prozac (fluoxetine) en Fevarin (fluvoxamine) kunnen een lichte daling van de hartfrequentie veroorzaken.
ik denk niet dat ze slecht is, maar dit zou mij idd niet overkomen, nee.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:02 schreef poemojn het volgende:
Ze heeft niet 7 uur lang niet aan haar baby gedacht. Ze is alleen vergeten dat ze hem niet bij de babysitter heeft achtergelaten, en vervolgens vergeten dat ze dat niet had gedaan...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:22 schreef milagro het volgende:
wat ik raar vind, is dat zij dus 7 uur lang geen seconde aan haar kind gedacht heeft.
op het moment dat je aan je kind denkt, realiseer je je, lijkt mij dan, meteen dat je het vergeten bent af te leveren bij de oppas... dat je zoiets in alle drukte en stress vergeet, daar kan ik me met enige moeite nog iets bij voorstellen, maar niet dat je 7 uur lang niet aan je kind denkt, je baby.
Tuurlijk, maar dan moet je maar net kunnen herinneren wat je vergeten bent...quote:Op maandag 28 mei 2007 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Goed, dat je nog vergeet het kind bij het kdv af te zetten en misschien zelfs aan je werkdag begint.... ik kan me echter NIET voorstellen dat er gedurende dag geen een keer iets aan je is gaan knagen... "Volgens mij vergeet ik iets..."
je mist dan toch een herinnering?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ze heeft niet 7 uur lang niet aan haar baby gedacht. Ze is alleen vergeten dat ze hem niet bij de babysitter heeft achtergelaten, en vervolgens vergeten dat ze dat niet had gedaan...
Een kind PLUS het hele ritueel van het afleveren bij het KDVquote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dan moet je maar net kunnen herinneren wat je vergeten bent...
Ik heb antidepressiva geslikt en ja... je vergeet triviale dingen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:19 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, als je onder de anti-depressiva/kalmerende middelen zit ben je dus niet zo helder .. eerder het tegendeel ..
http://www.hulpgids.nl/medicijnen/antidepressiva-bijwerkingen.htm
[..]
Is dat wel zo? iets dat je heel vaak doet, die herinnering heb je dan wel van een andere keer tochquote:
Precies.quote:Op zondag 27 mei 2007 22:50 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik zou me eerder kapot schamen als mijn puber zoon dit soort stupide puberale uitspraken in het openbaar ventileertquote:Op zondag 27 mei 2007 18:45 schreef LoggedIn het volgende:
kan gebeuren toch.. als die blerende schijtmachine dan eindelijk eens een keer zn bek houdt (en jij je heel even niet kapot hoeft te schamen), zitten je gedachte binnen een seconde natuurlijk weer bij die mooite tijd waarin je gewoon kon slapen en doen wat je wilde
kinderen is voorlopig nog even niks voor mij
Nou goed, bij een flinke PND is het maar aan de persoon wat als triviaal beschouwd kan worden he. Alhoewel ik het er mee eens ben dat het zover nooit mag komen, en dat zo iemand dan zeer goed begeleid dient te worden.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb antidepressiva geslikt en ja... je vergeet triviale dingen.
Niet helemaal hoor, er zijn genoeg studies gedan waarbij aangetoond is dat men nou eenmaal gaten heeft in het geheugen en dat heeft 0,0 met de belangerijkheid te maken van wat vergeten is, iets wat in dat gat zit is weg.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb antidepressiva geslikt en ja... je vergeet triviale dingen.
Bij een flinke PND is het op z'n zachts gezegd al niet handig om het kind onder de hoede van de moeder te plaatsen nietwaar.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou goed, bij een flinke PND is het maar aan de persoon wat als triviaal beschouwd kan worden he. Alhoewel ik het er mee eens ben dat het zover nooit mag komen, en dat zo iemand dan zeer goed begeleid dient te worden.
we hebben het hier niet over tandenpoetsen, maar een kind niet afleveren bij de oppas , daar dus niet stoppen, niet uitstappen, eerder op je werk zijn dan normaal dus, en het ook niet opmerken achterin de auto ( dat neem ik dan maar aan, want normaliter zet je de baby met maxi cosi voorin de auto, het dan niet opmerken is wel heel erg ....) gedurende de hele rit naar werk en ook niet bij het uitstappen, waar je toch meestal bij het afsluiten even een korte blik in de auto werpt... als je zo gehaast en in gedachten bent, moet je eigenlijk niet eens meer autorijden, zo op de automatische piloot rijden is al gevaarlijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Is dat wel zo? iets dat je heel vaak doet, die herinnering heb je dan wel van een andere keer toch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |