abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 10:59:40 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49880438
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:57 schreef Re het volgende:

[..]

Niet helemaal hoor, er zijn genoeg studies gedan waarbij aangetoond is dat men nou eenmaal gaten heeft in het geheugen en dat heeft 0,0 met de belangerijkheid te maken van wat vergeten is, iets wat in dat gat zit is weg.
Vast, maar ik als vader en ex anti depressiva gebruiker kan me er NIETS bij voorstellen.
pi_49880462
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Bij een flinke PND is het op z'n zachts gezegd al niet handig om het kind onder de hoede van de moeder te plaatsen nietwaar.
Tsja. Ik kan wel 100-en redenen bedenken waarom dat in bepaalde gevallen toch gebeurt. De kwaliteit van de zorg en de snelheid van handelen binnen de zorg staat hoog op dat lijstje.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:01:57 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49880516
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Tsja. Ik kan wel 100-en redenen bedenken waarom dat in bepaalde gevallen toch gebeurt. De kwaliteit van de zorg en de snelheid van handelen binnen de zorg staat hoog op dat lijstje.
Tja, zo kunnen we wel van alles gaan verzinnen wat er aan de hand was.... kindje blijft wel dood he.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:02:28 #104
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49880532
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Vast, maar ik als vader en ex anti depressiva gebruiker kan me er NIETS bij voorstellen.
nee maar dat is een subjectief gevoel dat je er niets bij kan voorstellen, objectief gezien KAN het wel voorkomen, dat is het verschil.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_49880551
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, zo kunnen we wel van alles gaan verzinnen wat er aan de hand was.... kindje blijft wel dood he.
Het maakt het allemaal ook niet minder triest hoor. Integendeel juist.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_49880559
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:02 schreef Re het volgende:

[..]

nee maar dat is een subjectief gevoel dat je er niets bij kan voorstellen, objectief gezien KAN het wel voorkomen, dat is het verschil.
Het ís kennelijk voorgekomen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:10:43 #107
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49880871
quote:

[..]

Nee, dat is een persoonlijke ervaring. Heb je kinderen?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:10:54 #108
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49880877
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:03 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het ís kennelijk voorgekomen.
Of het hier ook het geval is weet ik niet, het ging mij meer om het feit dat mensen niet kunnen bevatten dat het een mogelijkheid is.

en ja het blijft natuurlijk diep treurig
pi_49880883
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:09 schreef thaleia het volgende:
Om heel eerlijk te zijn kan ik me er wel iets bij voorstellen. Het is dus maar goed dat ik geen kind heb
JUIST omdat ze het kind elke dag naar de oppas bracht voor het werk, dan is het zo'n routinematig iets, dat gaat zo volledig automatisch.....en juist die routinematige automatische piloot-dingen vergeet ik regelmatig. Ik krijg van mijn vaste ochtendritueel niks mee, doe het volledig op de automatische piloot en kan me werkelijk niet herinneren dat ik me heb opgemaakt, bijvoorbeeld, maar kennelijk heb ik dat dan toch gedaan.

En dan kan het best zijn dat je op je werk aan je baby denkt, maar je staat er geen moment bij stil dat die NIET bij de oppas is, want je gaat er automatisch vanuit dat die bij de oppas is, zoals op alle andere dagen.

In een minder routinematige setting, zoals in de speeltuin of in het park, waar je niet elke dag bent en niet elke dag hetzelfde rondje op hetzelfde tijdstip etc etc, zul je er meer met je gedachten bij zijn. Dus als je dan het kind al vergeet, realiseer je je dat vijf minuten later wel weer. Maar als je gewoon op je werk zit, zoals alle andere dagen....

Ik geloof werkelijk dat dit mij ook zou kunnen overkomen, wat ik op zich tamelijk zorgwekkend vind Ik zou echt niet stellig durven beweren dat zoiets mij nooit zal overkomen. En ik moet er niet aan denken. Wat verschrikkelijk voor die vrouw...juist omdat ze nietsvermoedend dat kind weer ging ophalen geloof ik echt dat hier geen opzet in het spel was.
Eens.

Als ze die baby vaak bij de oppas bracht, dan zou het best kunnen dat ze zich "herinnert" de baby gebracht te hebben. Maar die herinnering is dan niet van vandaag, maar van gisteren.

Ik ben zelf ook een redelijke chaoot, vooral onder stress, en dan gaan ook de herinneringen van de dagen door elkaar lopen. En vaak heb ik dingen juist wél gedaan, die ik me compleet niet meer kan herinneren.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:13:32 #110
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49880980
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, dat is een persoonlijke ervaring. Heb je kinderen?
Nee, maar ik zie het nut er niet van in om dat hier als argument te gebruiken, ik heb een PhD in Medische Farmacologie en schrijf dagelijks over antideperssiva en andere psychotrope medicijnen en ik zie genoeg case reports om vast te kunen stellen dat mensen nou eenmaal gaten hebben in hun geheugen.
pi_49880982
quote:

[..]

niet mee eens, niet bij een normale situatie.

dat het voorkomt is omdat er niet normale situaties zijn, in dit geval dus een zwaar overspannen moeder onder de medicijnen die allang niet meer alleen met de kinderen had moeten zijn laat staan ook nog eens werken.

als je dit soort dingen "vergeet" , waarbij er sprake is van een emotionele band, en dus dito herinnering, hou ik mijn hart vast wat je in huis , alleen met kinderen, allemaal vergeet dan.
het gas uitdraaien, de dop op die fles Antikal doen, balkondeur openlaten, het raam openlaten, naar bed gaan terwijl je kids door het huis dartelen, baby in het wipstoeltje....

dingen die in de 'gaten vh geheugen' vallen, zijn toch echt meestal dingen waar je geen emotionele binding mee hebt, dus ms wel essentiele dingen, zoals die brief die écht op de post had gemoeten, en nu mis je de deadline...., maar ook daar zit er geen emotionele lading achter, enkel een praktische.

essentiele dingen die direct betrekking hebben op emotie, waar mijn hele hart en ziel in ligt, vergeet ik niet, niet 7 uur lang, en niet op zo'n manier, het achterlatend in de auto, in een winkel, of waar dan ook.

ben wel eens vergeten dat ik op de fiets naar werk gegaan was, ja, en nam dus de bus terug, om 's ochtends erop dus mijn fiets niet aan te treffen in de garage......maar er gaan uuuuuuuuren voorbij, dagen zelfs, dat ik niet aan mijn fiets denk..... heel gek, maar met mijn kinderen is dat toch anders
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49881064
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:13 schreef milagro het volgende:

dingen die in de 'gaten vh geheugen' vallen, zijn toch echt meestal dingen waar je geen emotionele binding mee hebt,
Nou, en drie keer raden waar vrouwen met een PND last van kunnen hebben...
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:15:58 #113
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49881082
Ik begrijp de emotionele verdediging wel hoor, maar wat moet ik met al die medische raporten hier die gewoon aantonen dat mensen alles kunnen vergeten voor een bepaalde tijd?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:22:31 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49881353
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:13 schreef Re het volgende:

[..]

Nee, maar ik zie het nut er niet van in om dat hier als argument te gebruiken
Omdat kinderen je hele bestaan ZO overhoop gooien dat je je dat niet kan voorstellen als je GEEN kinderen hebt. Geloof me... als ouder vergeet je niet 'zomaar' een kind uren lang.
quote:
, ik heb een PhD in Medische Farmacologie en schrijf dagelijks over antideperssiva en andere psychotrope medicijnen en ik zie genoeg case reports om vast te kunen stellen dat mensen nou eenmaal gaten hebben in hun geheugen.
Het zal vast, maar i8k vraag me dan gelijk af... hoe wil je dat objectief vaststellen wat iemand zich wel dan wel niet herinnert? In dit geval is het natuurlijk ook wel gunstig ivm strafvervolging.
pi_49881399
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:13 schreef milagro het volgende:

[..]

niet mee eens, niet bij een normale situatie.

dat het voorkomt is omdat er niet normale situaties zijn, in dit geval dus een zwaar overspannen moeder onder de medicijnen die allang niet meer alleen met de kinderen had moeten zijn laat staan ook nog eens werken.

als je dit soort dingen "vergeet" , waarbij er sprake is van een emotionele band, en dus dito herinnering, hou ik mijn hart vast wat je in huis , alleen met kinderen, allemaal vergeet dan.
het gas uitdraaien, de dop op die fles Antikal doen, balkondeur openlaten, het raam openlaten, naar bed gaan terwijl je kids door het huis dartelen, baby in het wipstoeltje....

dingen die in de 'gaten vh geheugen' vallen, zijn toch echt meestal dingen waar je geen emotionele binding mee hebt, dus ms wel essentiele dingen, zoals die brief die écht op de post had gemoeten, en nu mis je de deadline...., maar ook daar zit er geen emotionele lading achter, enkel een praktische.

essentiele dingen die direct betrekking hebben op emotie, waar mijn hele hart en ziel in ligt, vergeet ik niet, niet 7 uur lang, en niet op zo'n manier, het achterlatend in de auto, in een winkel, of waar dan ook.

ben wel eens vergeten dat ik op de fiets naar werk gegaan was, ja, en nam dus de bus terug, om 's ochtends erop dus mijn fiets niet aan te treffen in de garage......maar er gaan uuuuuuuuren voorbij, dagen zelfs, dat ik niet aan mijn fiets denk..... heel gek, maar met mijn kinderen is dat toch anders
ik durf bijna te wedden dat deze vrouw precies hetzelfde zei, voordat het haar gebeurde ..
pleased to meet you
pi_49881432
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:15 schreef Re het volgende:
Ik begrijp de emotionele verdediging wel hoor, maar wat moet ik met al die medische raporten hier die gewoon aantonen dat mensen alles kunnen vergeten voor een bepaalde tijd?
je doet maar, Re

dingen die je vergeet zijn de dingen waar er geen emotionele raakvlakken zijn.

zo herinner je je niet meer wat je gisteren op tv hebt gezien, maar nog wel die songtekst van 20 jaar terug, of iedere minuut van de voetbalwedstrijd.

er zijn wel degelijk gaten in geheugen, hele handelingen die je vergeet, hele uren soms die je kwijt bent, en soms ook essentiele dingen die je nalaat te doen, maar als je terug kijkt, zul je zien dat je toch echt 9 vd 10 keer er geen emotionele band mee had.

een mooie songtekst, met bijpassende herinnering is emotie
een voetbalwedstrijd is emotie
een brief posten is dat niet (of het moet een liefdesbrief zijn)
een kind is emotie.
een laptop is dat niet.

die laptop laat je in de auto achter en die ben je dan dus op zeker kwijt, als je uren later terugkomt.
een kind vergeet je onder normale stress omstandigheden gewoon niet.

deze omstandigheden van deze vrouw waren niet normaal, zij was overduidelijk te ver heen, en dáárom kon dit gebeuren.
het heeft niets te maken met normale gaten in geheugen, daar vallen de emotioneel niet essentiele zaken in, ja, en dat is je kind niet.

op het moment dat je kind in zo'n gat valt, ben je al te laat, had je al thuis moeten zitten, met hulp in huis.
pi_49881486
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:23 schreef moussie het volgende:

[..]

ik durf bijna te wedden dat deze vrouw precies hetzelfde zei, voordat het haar gebeurde ..
ik durf te wedden dat deze vrouw in een zware depressie zat, en ik dat niet zit, en dát is het verschil.
pi_49881569
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omdat kinderen je hele bestaan ZO overhoop gooien dat je je dat niet kan voorstellen als je GEEN kinderen hebt. Geloof me... als ouder vergeet je niet 'zomaar' een kind uren lang.
dit argument gaat niet op, haar leven was al overhoop want ze had al 2 kinderen .. en dat is nou juist het treurige aan dit geval .. zij valt zo te zien op de automatische piloot van voor de geboorte terug
quote:
Het zal vast, maar i8k vraag me dan gelijk af... hoe wil je dat objectief vaststellen wat iemand zich wel dan wel niet herinnert? In dit geval is het natuurlijk ook wel gunstig ivm strafvervolging.
zover ik weet houd een rechter er wel rekening mee, maar het wordt natuurlijk wel onderzocht of je zit te faken of niet, daar zijn zover ik weet die onderzoeken in het pieter baarn centrum voor bedoeld, psychische evaluatie
pleased to meet you
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:30:14 #119
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49881648
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:27 schreef moussie het volgende:

[..]

dit argument gaat niet op, haar leven was al overhoop want ze had al 2 kinderen .. en dat is nou juist het treurige aan dit geval .. zij valt zo te zien op de automatische piloot van voor de geboorte terug

Je denkt dat een tweede of derde kind herhaling van zetten is? Je hebt zeker ook geen kinderen?
quote:
zover ik weet houd een rechter er wel rekening mee, maar het wordt natuurlijk wel onderzocht of je zit te faken of niet, daar zijn zover ik weet die onderzoeken in het pieter baarn centrum voor bedoeld, psychische evaluatie
En gelukkig staat het PBC bekend om zijn effectieve objectieve methodes om vast te stellen of iemand faked of ECHT iets vergeten is of bijvoorbeeld gereed is voor terugkering in de maatschappij .
pi_49881706
Sorry Swets, maar als ik moet kiezen tussen het PBC of Instituut Swets, dan kies ik tóch de eerste. .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:32:00 #121
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49881733
Overigens natuurlijk zo mogelijk nog triester als deze vrouw door een depressie of wat dan ook ZO VER heen was. Volgens mij moet ze dan toch ook op andere vlakken enorme steken hebben laten vallen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:32:34 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49881771
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]
Ik zie echt wel wat de impact is van kinderen op een leven, daar hoef ik zelf geen kinderen voor te hebben, ik begrijp ook wel dat het niet op dezelfde lijn valt te trekken als een keer 2 verschillende sokken aantrekken.
quote:
Ik heb het over dat de wetenschap dat heeft aangetoond, misbruik daarvan... daar ga ik niet over.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:32:59 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49881785
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:31 schreef Jarno het volgende:
Sorry Swets, maar als ik moet kiezen tussen het PBC of Instituut Swets, dan kies ik tóch de eerste. .
Dus jij wil beweren dat je objectief kunt vaststellen of iemand echt wat vergeten is of zegt wat vergeten te zijn?
pi_49881821
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus jij wil beweren dat je objectief kunt vaststellen of iemand echt wat vergeten is of zegt wat vergeten te zijn?
Nee, maar even los van de uitkomst denk ik dat er grotere deskundigen op dit gebied zijn dan dat er op FOK! rondlopen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:33:57 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49881825
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:32 schreef Re het volgende:

[..]

Ik zie echt wel wat de impact is van kinderen op een leven, daar hoef ik zelf geen kinderen voor te hebben,
Eh ja... dat moet je wel. Je hebt geen idee namelijk.
quote:
Ik heb het over dat de wetenschap dat heeft aangetoond, misbruik daarvan... daar ga ik niet over.
Jij bent de expert en ik vraag je HOE je dat zou kunnen aantonen dan?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:33:58 #126
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49881826
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:24 schreef milagro het volgende:

je doet maar, Re

maar als je terug kijkt, zul je zien dat je toch echt 9 vd 10 keer er geen emotionele band mee had.
en die 10de?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:34:41 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49881855
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee, maar even los van de uitkomst denk ik dat er grotere deskundigen op dit gebied zijn dan dat er op FOK! rondlopen.
Dat is ook de reden dat ik de mening van de expert dat je kinderen gewoon kan 'vergeten' nogal in twijfel trek.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:35:51 #128
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49881910
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:33 schreef Re het volgende:

[..]

en die 10de?
Dat zal meestal een foto zijn, of iets anders materialistisch waar je een emotionele band mee hebt... Geen levende have.
pi_49881920
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat ik de mening van de epert dat je kinderen gewoon kan 'vergeten' nogal in twijfel trek.
Ach, ik durf toe te geven dat ik er te weinig van weet om er een waarde oordeel over uit te kunnen spreken. Ik kan me voorstellen dat je denkt dat het je nooit zal gebeuren, ik kan me voorstellen dat het je (om 1000 en 1 verschillende redenen) toch overkomt, het is gewoon erg lastig allemaal. Waar ik wél erg mee oppas is zeer stellig beweren dat het míj nooit zal gebeuren...
pi_49881954
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:15 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou, en drie keer raden waar vrouwen met een PND last van kunnen hebben...
dat zeg ik toch ook ?!!
zulke vrouwen laat je dus niet alleen met kinderen en werk en huishouden en boodschappen en en en en.

die vrouwen sta je bij, meld je ziek, zorg je voor hulp, ontlast je, die laat je niet alleen met de zorg over 3 kinderen, die laat je niet werken.

en dát is wat me hier verbaast, dat haar omgeving dit niet heeft opgepilkt, haar man dus vooral.

dat die vrouw het zelf niet oppikte, of niet op wilde pikken is nog te begrijpen ergens, die kan dan ook niet meer helder denken, en voelt het als een falen, en wil niet toegeven, maar er is toch ook een man in het spel, een echtgenoot, een vader?

er wordt gedaan alsof iedere ouder dit kan overkomen.
nee, dit kan niet iedere ouder overkomen.
wat wel iedere moeder kan overkomen is een fikse PND.
en dán kunnen dit soort akelige dingen gebeuren, maar dan dient de omgeving in te grijpen, als de moeder dat zelf niet kan of wil.
en ik vind dat een man die die signalen, depressie, en deze vrouw slikte al medicijnen, niet oppikt, en dat mens gewoon door laat modderen , werk, de hele stressy ochtendprocedure van de kinderen op tijd de deur uit krijgen en droppen op verschillende adressen, een man die dat niet oppikt, schiet tekort.

het is absoluut geen verwijt aan de vrouw, het is in en in triest dat zij zover heen kon raken, dat ze het meest dierbare gewoon vergeet, in de auto, op een snikhete dag.

dit is geen normale vergeetachtigheid die we allemaal weleens hebben, dit is geen laptop die vergeten is.
dit is een moeder met ws PND die veel te veel hooi op haar vork had, en niemand die die vork uit handen nam.

nee, dit kan niet iedere ouder overkomen, niet onder normale omstandigheden met normale stress.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:38:07 #131
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49882002
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh ja... dat moet je wel. Je hebt geen idee namelijk.
Zoals gezegd, kinderen daar heb je een emotionele band mee maar dat is toch niet exclusief, ik heb ook diepe intense emotionele banden met anderen.
[..]
quote:
Jij bent de expert en ik vraag je HOE je dat zou kunnen aantonen dan?
Dat kan je tot op zekere hoogte laten onderzoeken door een psychiater, maar het veranderd niets aan het oorspronkelijke feit dat mensen nou eenmaal zwarte gaten in hun geheugen kunnen ontwikkelen door medicijnen of ziektes (dat je er dan hypothetisch misbruik van kan maken staat hiereven buiten)
pi_49882155
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:36 schreef milagro het volgende:

[..]

dat zeg ik toch ook ?!!
Daarom ben ik het ook met je eens hoor. .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:42:47 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882194
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:36 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ach, ik durf toe te geven dat ik er te weinig van weet om er een waarde oordeel over uit te kunnen spreken. Ik kan me voorstellen dat je denkt dat het je nooit zal gebeuren, ik kan me voorstellen dat het je (om 1000 en 1 verschillende redenen) toch overkomt, het is gewoon erg lastig allemaal. Waar ik wél erg mee oppas is zeer stellig beweren dat het míj nooit zal gebeuren...
Ik kan het me dus simpelweg niet voorstellen dat ik mijn baby 7 uur lang in de auto vergeet. De verantwoordelijkheid voor mijn kinderen is 24 uur per dag een zeer bewust deel van mezelf. Ook in tijden van tegenspoed en grote emotionele stress.

Blijkbaar was dat bij deze mevrouw wel het geval en ik hoop dat mijn cynisme niet terecht is in dit geval.
pi_49882241
Ik kan het me ook niet voorstellen, maar dat is iets anders dan zeker denken te weten dat het je nooit gebeurt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:44:55 #135
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882274
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:38 schreef Re het volgende:

[..]

Zoals gezegd, kinderen daar heb je een emotionele band mee maar dat is toch niet exclusief, ik heb ook diepe intense emotionele banden met anderen.
Je hebt werkelijk geen idee wat de impact is van kinderen op je zijn. Het verbaasde mij in ieder geval in hoge mate hoe sterk dat instinct is. Dat is een compleet andere band als die met een vrouw of vriendin of zelfs bloedverwanten.
quote:
Dat kan je tot op zekere hoogte laten onderzoeken door een psychiater
Hoe dan? Hoe kan iemand vaststellen dat ik daadwerkelijk iets vergeten ben?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:45:30 #136
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49882306
Ach hoe vaak hoor je niet over de speakerinstallatie van een warenhuis dat kindlief de ouders kwijt is?

Als in die tussentijd kind van de roltrap was gevallen...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:46:01 #137
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882329
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:44 schreef Jarno het volgende:
Ik kan het me ook niet voorstellen, maar dat is iets anders dan zeker denken te weten dat het je nooit gebeurt.
Nou ik denk zeker te weten dat het me nooit overkomt.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:46:26 #138
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49882345
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:24 schreef milagro het volgende:

een kind vergeet je onder normale stress omstandigheden gewoon niet.
En hoevaak lees je wel niet dat kinderen vergeten worden bij scholen, benzinestations, vliegtuigen, winkels, treinen, da's maandelijks wel een paar keer in het nieuws, wereldwijd. En echt niet omdat ze allemaal in een depressie zaten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:47:00 #139
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882364
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:45 schreef Re het volgende:
Ach hoe vaak hoor je niet over de speakerinstallatie van een warenhuis dat kindlief de ouders kwijt is?

Las in die tussentijd kind van de roltrap was gevallen...

Je verliest een kind 5 minuten uit het oog. Vervolgens loopt het weg. Dat is wat anders dan 7 uur uit het oog verliezen/vergeten/niet aan denken
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:47:21 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882383
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En hoevaak lees je wel niet dat kinderen vergeten worden bij scholen, benzinestations, vliegtuigen, winkels, treinen, da's maandelijks wel een paar keer in het nieuws, wereldwijd. En echt niet omdat ze allemaal in een depressie zaten.
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je verliest een kind 5 minuten uit het oog. Vervolgens loopt het weg. Dat is wat anders dan 7 uur uit het oog verliezen/vergeten/niet aan denken
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:47:23 #141
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49882389
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou ik denk zeker te weten dat het me nooit overkomt.
Jou niet nee en dat is mooi
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:48:49 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882446
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:47 schreef Re het volgende:

[..]

Jou niet nee en dat is mooi
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:44 schreef Swetsenegger het volgende:

Hoe dan? Hoe kan iemand vaststellen dat ik daadwerkelijk iets vergeten ben?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:49:43 #143
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49882477
quote:

[..]

ja maar je kind is net zo dood Wat ik probeerde te verwoorden is dat mensen gewoon soms niet opletten. de vrouw in kwestie heeft misschien maar een gat van 5 minuten waar ze zich niet van bewust is.
pi_49882495
Ik geef deze vrouw niet de schuld. Het is de schuld van deze maatschappij, welke zonder enig besef van moraal en normen en waarden is. Alles draait om geld en uiterlijk. Deze vrouw zou met de nek zijn aangekeken als ze niet zou werken en op haar kinderen zou passen en het liefst moet ze zo aantrekkelijk mogelijk op haar werk verschijnen. Dit laatste wordt soms bewust, maar vaker onbewust geindoctrineerd.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:50:46 #145
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49882521
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]
je zou (controversieel) hypnose kunnen doen bijvoorbeeld, de persoon de dag in kwestie na te laten gaan
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:53:20 #146
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49882630
quote:

[..]

Nee, ik heb het over echt vergeten, niet uit het oog verliezen of moedwillig in een geparkeerde auto achterlaten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:56:28 #147
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882769
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, ik heb het over echt vergeten, niet uit het oog verliezen of moedwillig in een geparkeerde auto achterlaten.
Ik beweer dan ook nergens dat je je kind niet kan vergeten. Absoluut. Alleen GEEN 7 UUR!

Al die kinderen die omgeroepen worden zijn 5 minuten 'vergeten', hoewel het waarschijnlijker is dat die kinderen in de ballenbak zaten toen pa en ma aan de hamburger zaten en toen ze uit de ballenbak kwamen niet meer aanwezig waren.
pi_49882772
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je denkt dat een tweede of derde kind herhaling van zetten is?
nee, ik zeg dat de verandering van geen kind na 1 kind veel groter is dan die van 2 naar 3 kinderen
quote:
Je hebt zeker ook geen kinderen?
meerdere, sterker nog, ik heb ze zelf gedragen, gebaard en borstvoeding gegeven, en dat is lichamelijk nogal uitputtend .. zelfs zonder antidepressiva kan je na een onrustige nacht zo moe zijn dat je van voren niet meer weet of je van achteren leeft, en dan smeer je dus boterhammen met pindakaas terwijl ze dat al maanden niet meer lusten, en laat je de baby in de kinderwagen in de keuken voor de achterdeur staan en wil je zelf, net als vroeger, door de voordeur naar buiten ..
quote:
En gelukkig staat het PBC bekend om zijn effectieve objectieve methodes om vast te stellen of iemand faked of ECHT iets vergeten is of bijvoorbeeld gereed is voor terugkering in de maatschappij .
tja, er gaat wel eens iets mis, klopt, maar het zijn uiteraard altijd alleen maar de slechte dingen die in het nieuws komen .. van al die gevallen waarin het wel goed gaat, daarvan hoor/lees je nooit wat
pleased to meet you
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:57:37 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882814
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:49 schreef Re het volgende:

[..]

ja maar je kind is net zo dood Wat ik probeerde te verwoorden is dat mensen gewoon soms niet opletten. de vrouw in kwestie heeft misschien maar een gat van 5 minuten waar ze zich niet van bewust is.
Zie het relaas van Milagro.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:59:19 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882883
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:56 schreef moussie het volgende:

[..]

nee, ik zeg dat de verandering van geen kind na 1 kind veel groter is dan die van 2 naar 3 kinderen
Vind ik niet.
quote:
meerdere, sterker nog, ik heb ze zelf gedragen, gebaard en borstvoeding gegeven, en dat is lichamelijk nogal uitputtend .. zelfs zonder antidepressiva kan je na een onrustige nacht zo moe zijn dat je van voren niet meer weet of je van achteren leeft, en dan smeer je dus boterhammen met pindakaas terwijl ze dat al maanden niet meer lusten, en laat je de baby in de kinderwagen in de keuken voor de achterdeur staan en wil je zelf, net als vroeger, door de voordeur naar buiten ..
Dat nog steeds iets anders dan gewoon 7 uur niet aan je kind denken
quote:
tja, er gaat wel eens iets mis, klopt, maar het zijn uiteraard altijd alleen maar de slechte dingen die in het nieuws komen .. van al die gevallen waarin het wel goed gaat, daarvan hoor/lees je nooit wat
Maar er is dus een objectieve manier om vast te stellen of iemand echt iets vergeten is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')