abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 11:59:45 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49882902
Maar ik hou er mee op
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:03:53 #152
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49883044
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik beweer dan ook nergens dat je je kind niet kan vergeten. Absoluut. Alleen GEEN 7 UUR!
Dat kan wel, het gebeurt. Meestal worden ze op tijd gespot omdat het op een parkeerterrein in de auto ligt en kan de politie de ouders opsporen, in dit geval niet en dan gaan de uren snel tellen.

Heb je heus geen PND voor nodig.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:04:48 #153
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49883069
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:59 schreef Swetsenegger het volgende:

Dat nog steeds iets anders dan gewoon 7 uur niet aan je kind denken
Als je denkt dat je het kind gewoon hebt afgeleverd bij de opvang? Kan ik het me goed voorstellen hoor.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_49883165
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:03 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat kan wel, het gebeurt. Meestal worden ze op tijd gespot omdat het op een parkeerterrein in de auto ligt en kan de politie de ouders opsporen, in dit geval niet en dan gaan de uren snel tellen.

Heb je heus geen PND voor nodig.
die ouders vergeten hun kind niet, dat zijn gewoon aso's of dombo's die "effe" relaxed willen shoppen en het kind bewust achterlaten, want "het slaapt toch?!"

die is veel erger nog, want bewust gedaan, uit gemakzucht en eigenbelang.
ze vergeten het kind niet, hooguit de tijd, wilden een uurtje ( alsof dat kan, maar goed) shoppen maar dat werd ongemerkt toch 3 uur, tja, shit happens ......
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:09:18 #155
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49883225
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:07 schreef milagro het volgende:

[..]

die ouders vergeten hun kind niet, dat zijn gewoon aso's of dombo's die "effe" relaxed willen shoppen en het kind bewust achterlaten, want "het slaapt toch?!"

die is veel erger nog, want bewust gedaan, uit gemakzucht en eigenbelang.
ze vergeten het kind niet, hooguit de tijd, wilden een uurtje ( alsof dat kan, maar goed) shoppen maar dat werd ongemerkt toch 3 uur, tja, shit happens ......
Ik heb het over vergeten, niet over de mensen die het kind bewust achterlaten.
pi_49883313
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik heb het over vergeten, niet over de mensen die het kind bewust achterlaten.
komt idd maandelijks voor, ja, shoppende ouders die hun kind vergeten in de auto
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:18:02 #157
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49883581
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:11 schreef milagro het volgende:

komt idd maandelijks voor, ja, shoppende ouders die hun kind vergeten in de auto
2-5
(geen ouders maar mensen die het voor hun werk doen)
27-4
(lees ook de reacties waarin mensen vertellen over wanneer zij hun kind vergaten)

7-3

5 minuten werk.
pi_49883645
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:11 schreef milagro het volgende:

[..]

mwah, bijna goed
quote:

Binnenland

vr 27 apr 2007, 20:26 | 63 reacties
Ouders vergeten baby tijdens boodschappen
AMSTERDAM - Twee slordige ouders uit Steenwijk hebben hun baby achtergelaten in een winkel, meldt RTV Oost.

Tegelijk met de gealarmeerde politie keerden ook de ouders terug naar de winkel. Tijdens het boodschappen doen waren ze de baby vergeten. Het winkelpersoneel ontfermde zich in de tussentijd over het kindje. Ze gaven de 'vondeling' te eten. De baby maakt het goed.
http://www.telegraaf.nl/b(...)schappen.html?p=13,1
pleased to meet you
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:23:02 #159
3542 Gia
User under construction
pi_49883777
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:22 schreef KroJo het volgende:
hoe haal je het in je hoofd om zonder enige basis zulke oordelen over die vrouw gaan uitten? vind je dat leuk ofzo, zo makkelijk andere te veroordelen?
De basis is het feit dat ze het kind al vaker niet naar de oppas bracht.
Waar was dat kind dan op die tijd?
Vind het sowieso raar dat je dan de oppas ook niet even belt. (Die andere keren, dan, hè)
pi_49883920
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind het sowieso raar dat je dan de oppas ook niet even belt. (Die andere keren, dan, hè)
Misschien was die moeder toen ziek thuis gebleven?
pi_49884096
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

2-5
(geen ouders maar mensen die het voor hun werk doen)
27-4
(lees ook de reacties waarin mensen vertellen over wanneer zij hun kind vergaten)

7-3

5 minuten werk.
mensen die het voor hun werk doen, die zijn dus niet emotioneel betrokken

ouders 2 kwamen binnen een uur, hooguit 2 dus al terug (de ouders kwamen tegelijk terug met de gewaarschuwde politie staat er en ik neem aan dat de politie niet pas na meer dan een uur gewaarschuwd is. vandaar die aanname van binnen een uur hooguit 2 ) , niettemin uitermate zorgelijk...

verder is er NIETS bekend over de toestand vd ouders 2, waren het ouders die je nogal eens terugziet in reportages op NED 2, oftewel minder geestelijk valide.... hier in de buurt is ook zo'n stel, allebei geestelijk niet in orde, maar wel kids

ouders 2 vallen dus ms ook wel onder de "niet normale omstandigheden" en zijn dus totaal geen bewijs van het tegendeel van wat ik zeg.

ouders 3.... en ook 1...... vind je het erg als ik waarmaarraar niet zo serieus neem als bron ?

en vergeet ook niet dat "vergeten, echt waar!!!!!! ik weet ook niet , hoe het kan" nogal eens als excuus wordt gebruikt, de bewuste keuze toegeven kan je in de problemen brengen immers.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:37:52 #162
3542 Gia
User under construction
pi_49884264
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:27 schreef Toeps het volgende:

[..]

Misschien was die moeder toen ziek thuis gebleven?
Kan.

Maar schijnbaar wil er niemand open staan voor de mogelijkheid dat ze de baby bewust in de auto heeft gelaten, omdat er geen tijd meer was om langs de oppas te rijden. Dat ze misschien gedacht heeft dat het geen kwaad kon. Met de bedoeling om overdag even te gaan kijken?

Sommige mensen gaan gewoon heel makkelijk met hun kinderen om.

Ik heb eens een paar weken op een reddingsbridage geholpen, aan de kust. Je wilt niet weten hoeveel 'vondelingetjes' daar de hele middag braaf gaan zitten kleuren, om om 5 uur opgehaald te worden door de ouders, die 'niet in de gaten' hadden dat kindlief weg was.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:42:23 #163
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49884414
Ja hoor milagro, iedereen die hun kind een keer vergeet is geestelijk niet in orde en heeft een depressie. Jezus wat een makkelijke uitweg, accepteer gewoon dat mensen soms dingen vergeten in plaats van zo krampachtig je eigen gevoel op de hele mensheid te projecteren. Dat jíj je het niet kan voorstellen wil niet zeggen dat het niet kan of gebeurt, zelfs bij normale, geestelijk gezonde mensen.

Geldt ook voor Swets trouwens.

Oh, en dat bericht van 7-3 komt van het laatste nieuws uit België af.
En voor wat bericht 1 betreft: Kleuterbegeleiders vergeten kinderen in supermarkt

Gezeik over bronnen altijd. .
pi_49884537
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:37 schreef Gia het volgende:

Dat ze misschien gedacht heeft dat het geen kwaad kon. Met de bedoeling om overdag even te gaan kijken?
Ja, dan ben je dus ook niet helemaal in orde. Denken dat een baby van 5 maanden makkelijk alleen kan blijven. En kennelijk bracht ze de baby normaal gesproken naar een oppas, dus die insteek lijkt me niet helemaal kloppen. Waarom je baby in een auto laten zitten als je een oppas hebt? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49884541
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

volgens de oppas was dat op dagen dat moeder niet hoefde te werken ..
en misschien is het helemaal niet raar dat die oppas niet belt omdat ze daarover een afspraak hebben gemaakt
pleased to meet you
pi_49884770
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:42 schreef Dagonet het volgende:
Ja hoor milagro, iedereen die hun kind een keer vergeet is geestelijk niet in orde en heeft een depressie. Jezus wat een makkelijke uitweg, accepteer gewoon dat mensen soms dingen vergeten in plaats van zo krampachtig je eigen gevoel op de hele mensheid te projecteren. Dat jíj je het niet kan voorstellen wil niet zeggen dat het niet kan of gebeurt, zelfs bij normale, geestelijk gezonde mensen.

Geldt ook voor Swets trouwens.

Oh, en dat bericht van 7-3 komt van het laatste nieuws uit België af.
En voor wat bericht 1 betreft: Kleuterbegeleiders vergeten kinderen in supermarkt

Gezeik over bronnen altijd. .
ga maar weer tekeer , zoals je altijd schijnt te moeten doen in discussies de laatste tijd ,met je gejijbak

betaalde verzorgers zijn niet emotioneel betrokken zoals ouders dat zijn, dat is hun werk, en enige emotionele afstand dus vereist, ergo, geen vergelijking.

van de berichten die je quote, leven de kinderen nog, en is het dus met een sisser afgelopen.
ik zeg niet dat er wel sprake MOET zijn van depressie of achterlijkheid, maar dat er totaal NIETS bekend is over de ouders, en je dus ook niet kan zeggen of het hier om uitzonderlijke situaties gaat.

niettemin is een winkel uitlopen, 2 meter verder ontdekken dat je je kind vergeten bent, te begrijpen, ja.... een kind uuuuuuren vergeten niet.
dat is zorgelijk en zeker NIET normaal en iets dat iedere ouder kan overkomen.

of er dan perse sprake moet zijn van depressie of achterlijjkheid? zeker niet, maar wel ernstige nalatigheid of onverschilligheid, een kind pas na uren missen is echt ridicuul.

de moeder wiens kind overleden is, doordat ze een compleet uur kwijt is, de rit naar werk via oppas en dan nog eens het kind niet opmerkt tijdens de rit en tijdens het uitstappen is ook niet normaal, maar die moeder heeft wat mij betreft een 'excuus' .... wat mij aan dat geval stoort, is dat haar omgeving haar PND of 'gewone" D niet heeft opgemerkt, of niet zwaar genoeg heeft ingeschat en haar heeft laten aanmodderen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:19:49 #167
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49885733
Er werd hierboven anders stellig beweert dat je je kind niet kán vergeten. Iedereen die iets anders beweert doet dat als een excuus. Je zegt het in de post hierboven al "een kind na uren missen is echt ridicuul". Dat dat voor jou is is prima, maar dat hoeft niet voor de hele wereld te gelden, die mogelijkheid sluit je echter uit. Helemaal trouwens als je in de heilige veronderstelling bent dat je het kind hebt afgeleverd bij de opvang, dan is het logisch dat je het kind niet mist of lopen jullie allemaal soms de hele dag rond met "waar is dingetje? Oh ja, die is op de opvang" om het uur? Want dat vind ik best ridicuul.

En dat het in bovenstaande berichten goed is afgelopen is puur toeval, in een half uur kan je kind al uit een afgesloten hotelkamer geroofd zijn en van het resort gesmokkeld. Laat staan als je het vergeet in een winkel of in je auto.

En de laatste tijd zijn we elkaar maar in twee topics tegengekomen, deze en het topic waarin jij voorstelt een kind uit z'n vertrouwde wereld te rukken en te dumpen in een totaal onbekend land zonder taal- of schriftkennis, familie of vriendjes omdat het zo zielig was voor de biologische ouders waarop ik je vroeg of je dan niet wreed voor het kind was.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:15:18 #168
148493 Scofield
No One Likes Us..We Do'nt
pi_49887681
SLOTJE???
,, Michael? "........ Why?
- I''m getting you out of here!
,, It's impossible.
Not if you designed the place, it isn't!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:22:41 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49887988
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:15 schreef Scofield het volgende:
SLOTJE???
wrom?

tot op de laatste posts na ging het nog wel ergens over hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_49890374
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:19 schreef Dagonet het volgende:
Er werd hierboven anders stellig beweert dat je je kind niet kán vergeten.
En alle kinderen die tijdens de vakantie heen- of terugreis worden vergeten op parkeerplaatsen ?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:30:01 #171
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49890562
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:25 schreef Amnesia. het volgende:

[..]

En alle kinderen die tijdens de vakantie heen- of terugreis worden vergeten op parkeerplaatsen ?
Met jouw nick is dat natuurlijk niet raar.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:49:14 #172
3542 Gia
User under construction
pi_49891398
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:25 schreef Amnesia. het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat echt 'vergeten' is, maar vaker een misverstand. Pa denkt dat ma het in de gaten heeft gehouden en andersom. Of een kind is naar de wc gegaan, zonder er iets van te zeggen en de ouders zijn in de veronderstelling dat alle kinderen in de auto zitten.

Vind ik toch nog iets heel anders.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:58:19 #173
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49891796
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat echt 'vergeten' is, maar vaker een misverstand. Pa denkt dat ma het in de gaten heeft gehouden en andersom. Of een kind is naar de wc gegaan, zonder er iets van te zeggen en de ouders zijn in de veronderstelling dat alle kinderen in de auto zitten.

of in de veronderstelling zijn dat kind bij de opvang zit?
pi_49892155
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom is dat anders dan?
2 ouders die er pas na 100km achterkomen dat ze iemand missen?

Stel, deze moeder heeft 3 kinderen én een drukke baan, ze brengt haar kinderen weg en rent nog net op tijd het bedrijf in waar ze werkt, het is verschrikkelijk druk en ze is continu bezig met haar werk, dan ga je echt niet in een hoekje zitten mijmeren over je drie kinderen; je bent dan bezig met je werk.
En als deze moeder al 1 of andere depressie heeft, slecht slaapt én medicatie heeft dan moet ze júist heel erg geconcentreerd bezig zijn met haar werk en zich niet laten afleiden, dan kan het in alle hectiek voorkomen dat je als ouder even niet bezig bent met je kinderen.

Megatriest dat ze nu 1 kindje is kwijtgeraakt maar het maakt van haar geen slecht mens.
Dat jij uberhaupt ook maar durft te denken dat ze dit misschien wel bewust heeft gedaan is al helemaal te gek voor woorden.
pi_49892244
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:30 schreef Vivi het volgende:

[..]

Met jouw nick is dat natuurlijk niet raar.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:36:27 #176
3542 Gia
User under construction
pi_49893314
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:58 schreef Re het volgende:

[..]

of in de veronderstelling zijn dat kind bij de opvang zit?
Als dat zou zijn omdat je denkt dat manlief het kind heeft weggebracht, dan kun je dat vergelijken, ja. Anders vind ik dat echt wel wat anders.

Maar goed. Het kan er bij jullie schijnbaar niet in dat er echt ouders zijn die er geen probleem mee hebben hun kind even in de auto te laten liggen, aangezien hij net zo lief slaapt en er geen tijd is om hem weg te brengen. Ik zeg niet dát dit hier het geval is, maar ik zeg dat het gewoon echt zo gebeurt.
En natuurlijk gooi je het dan op stress en 'vergeten'. Je gaat echt niet zeggen dat je dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen.

Zoals ik al zei: Er zijn genoeg mensen die op het strand het wel gemakkelijk vinden om hun kinderen bij de gratis oppas "de Strandwacht" te laten. Hoeven ze ze niet meer in de gaten te houden.
En dat vind ik vergelijkbaar met 'even in de auto laten liggen'.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:40:14 #177
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49893481
Ik denk dat we nooit de beweegredenen van de vrouw in kwestie zullen weten omdat ze niet vervolgd zal worden
pi_49894192
Opa steunt moeder die baby Guy vergat

foto 1/3

© nand sluys

'We zitten allemaal met veel vragen, de moeder van ons Guytje nog het meest. Daarom is het belangrijk dat ze weet dat we haar met z'n allen steunen.' Guy Denil, opa van de baby die omkwam omdat mama hem in de auto vergat, wil haar bijstaan in het moeilijke verwerkingsproces dat haar wacht.

'Guytje was onze oogappel, een schat van een baby', zucht opa Guy Denil. 'De dag dat hij geboren was en mijn zoon me vertelde dat hij Guy zou genoemd worden, naar mij, was zowat de mooiste uit mijn leven. Dat dat manneke nu zo aan zijn einde is moeten komen, onbegrijpelijk is het.'

Opa vertelt het aan de keukentafel. Om hem heen liggen foto's van de kleine oogappel, zijn enige kleinkind dat in zulke dramatische omstandigheden is omgekomen. Moeder Kathy Ranson (31) bracht vorige donderdagochtend haar drie kinderen weg. De twee oudsten, Pierre (10) en Jason (6), zette ze af aan school. Maar in plaats van naar de onthaalmoeder te rijden met de baby van vijf maanden, reed ze rechtstreeks naar haar werk. In het hectische van die ochtend vergat ze helemaal de kleine Guy op de achterbank, die stilletjes in zijn Maxi Cosi zat, zoals de wet voorschrijft omgekeerd in de wagen. Na het werk reed ze nog naar de onthaalmoeder om haar kleintje weer op te halen. Pas daar zag ze dat hij in alle stilte gestorven was op de achterbank van de wagen die de hele dag in de zon had gestaan.

Litteken

'Voortdurend zitten wij hier te piekeren', schudt oma Sonja het hoofd. 'Guy was een stil kind, nooit problemen mee. Die zal ook in de wagen heel stil geweest zijn. En dan nog eens in een omgekeerde Maxi Cosi, ze zag hem niet zitten. Tja, dan gebeurt zo'n drama...'

'Maar begrijpen doe je het toch niet', pikt opa er meteen op in. 'Een mens vergeet al eens een brood, je handtas of zoiets banaals. Maar toch je kind niet. Van bij het begin zit ik daar mee. Maar de mama zit er nog veel meer mee. Wat nu gebeurd is, zal voor de rest van haar leven een lelijk litteken blijven. Dat neem je mee in je graf. Reden te meer dat ze onze steun nu meer dan ooit nodig heeft. Want Kathy is echt een goede moeder, overbezorgd zelfs. Bij het minste kuchje liep ze met de kleine naar de kinderarts. Ze staat ook altijd klaar voor de kinderen. En dan gebeurt dit. Het is een fatale fout, die ze maar met de steun van iedereen een beetje te boven kan komen.'

Gisteren sprak opa voor het eerst met zijn schoondochter over wat er gebeurde. Tevoren zat ze te zwaar onder de valium om zelfs maar te kunnen spreken. 'Het schuldgevoel is enorm', weet Guy. 'Komt daarbij dat ze ook echt bang is voor de reacties die nu gaan komen. Mijn zoon schermt haar daar wel van af, steunt haar ten volle ondanks de eigen pijn. Ook haar familie is er om haar te helpen. Het zal ook echt nodig zijn. Veel dieper dan dit kun je niet zitten.'

Medicatie

De ouders komen zonder medicatie de dag niet door. 'Je zit de hele tijd aan dat klein manneke te denken', wijst opa naar de foto's om hem heen. 'Kijk maar, altijd met de glimlach op het gezicht, echt een guitig ventje. Wenen heb ik hem nooit zien doen. Op dat vlak was hij helemaal zijn papa, dat was ook zo'n gemakkelijk kind.'

Hoe het nu verder moet, weten de grootouders ook niet goed. 'We zien enkel dat onze zoon zijn vrouw echt steunt, hopelijk geraken ze er zo als koppel doorheen. En misschien, wie weet, zijn ze later ooit weer rijp voor een tweede kindje samen. Het zal de pijn om dit verlies nooit kunnen goedmaken. Maar het zou toch tonen dat ze weer kunnen leven. Al zal het altijd met dat litteken zijn.'
  † In Memoriam † dinsdag 29 mei 2007 @ 17:25:14 #179
43556 miss_dynastie
pi_49895199
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:37 schreef Gia het volgende:
Maar schijnbaar wil er niemand open staan voor de mogelijkheid dat ze de baby bewust in de auto heeft gelaten, omdat er geen tijd meer was om langs de oppas te rijden. Dat ze misschien gedacht heeft dat het geen kwaad kon. Met de bedoeling om overdag even te gaan kijken?
Ik denk dat mensen die optie gewoon te ongeloofwaardig vinden. Sorry hoor, maar dan had ze hem in het kwartiertje pauze rond tienen toch wel weggebracht? Of tussen de middag? Of het kind ff laten zitten en tegen de baas zeggen: 'sorry, ben te laat, moet de kleine nog weg brengen, werk mijn pauze wel door'.
Ik weet dat er ouders zijn die slordig zijn met hun kind, maar in dit geval lijkt me dat toch iets anders.
Elk mens weet heus wel dat een baby dood kan gaan van zeven uur in een snikhete auto.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 17:35:32 #180
3542 Gia
User under construction
pi_49895570
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:25 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen die optie gewoon te ongeloofwaardig vinden. Sorry hoor, maar dan had ze hem in het kwartiertje pauze rond tienen toch wel weggebracht? Of tussen de middag? Of het kind ff laten zitten en tegen de baas zeggen: 'sorry, ben te laat, moet de kleine nog weg brengen, werk mijn pauze wel door'.
Ik weet dat er ouders zijn die slordig zijn met hun kind, maar in dit geval lijkt me dat toch iets anders.
Elk mens weet heus wel dat een baby dood kan gaan van zeven uur in een snikhete auto.
Ik zeg ook niet dát er opzet in het spel is. Maar het komt wel voor.
En ik neem eerder aan dat je nadien vergeet dat je kind nog in de wagen zit, dan het vergeten weg te brengen. Zeker als dit een eenmalig geval was.

Verder vind ik het ook niet nodig om haar te vervolgen, tenzij nieuwe feiten zouden aantonen dat er opzet in het spel geweest zou kunnen zijn. (Stel dat de oppas afgebeld heeft en ze heeft dit niet willen zeggen)
Ze is zwaar genoeg gestraft.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 17:51:21 #181
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_49896242
Tjeesusss ik ben zelf nogal vergeetachtig ik moet er niet aan denken dat mij zoiets zou gebeuren. Wat een afschuwelijke nacht merrie lijkt me dit voor deze moeder en de hele familie

Dat de hele wereld klaar staat om die moeder te veroordelen helpt ook echt niet mee in dit geval

Die arme vrouw zal met haar domme fout moeten leven, ik moet er niet aan denken om in haar schoenen te moeten staan.... Je zult je eigen baby maar dood in je auto aantreffen, daar wil ik me liever niks bij voorstellen hoor
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_49896326
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:35 schreef Gia het volgende:

Heb je nog veel voorbeelden van kinderen die zijn overleden omdat moeder hen in de brandende zon in de auto opsloot dan
Geef eens een link naar een artikel daarover als je wilt.
pi_49899285
Moeder opsluiten en dan ook per ongeluk vergeten
pi_49899331
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:14 schreef Twinkle20 het volgende:
.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49904223
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:14 schreef Twinkle20 het volgende:
kunnen ze dat niet met jou doen ..
pleased to meet you
  † In Memoriam † dinsdag 29 mei 2007 @ 21:30:53 #186
43556 miss_dynastie
pi_49905191
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:35 schreef Gia het volgende:
Tja, zou kunnen. Ik ken ze niet, in elk geval. Heus wel eens een collega gehad die belde dat het wat later werd i.v.m. kind wegbrengen, maar nog nooit dat een collega een kind in de auto liet zitten met de intentie om.... ehm, ja, om wat eigenlijk? Om een dag oppas te besparen? Om een minuutje eerder op het werk te zijn?
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:43:59 #187
3542 Gia
User under construction
pi_49923374
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:53 schreef Amnesia. het volgende:

[..]

Heb je nog veel voorbeelden van kinderen die zijn overleden omdat moeder hen in de brandende zon in de auto opsloot dan
Geef eens een link naar een artikel daarover als je wilt.
http://www.boston.com/new(...)ath_in_a_parked_car/

Exact hetzelfde verhaal. Natuurlijk ook gewoon vergeten.

http://www.snopes.com/horrors/parental/carbaby.asp

Verschillende voorbeelden, waaronder ook opzet.

Wil je nog meer?
pi_49923619
quote:
even hoor, lees ik nu goed, dat de 2 oudere broertjes normaliter het kind vh KDV ophaalden?
broertjes van 6 en 7 jaar oud?
dat lees ik toch zeker niet goed, hè
  woensdag 30 mei 2007 @ 13:04:44 #189
3542 Gia
User under construction
pi_49924112
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:50 schreef milagro het volgende:

[..]

even hoor, lees ik nu goed, dat de 2 oudere broertjes normaliter het kind vh KDV ophaalden?
Tja!

Niet alle ouders zetten hun kind op de eerste plaats.

Bij de tweede link staat ook nog bij dat die voorbeelden nog maar het topje van de ijsberg zijn. Het komt veel vaker voor. En uiteraard wordt in de meeste gevallen gezegd dat het kind vergeten is! Slechts in een enkel voorbeeld staat dat 'moeder het kind niet wilde wekken'.

Ik denk dat als ik nog een search in het Frans of Spaans doe, er nog veel meer voorbeelden gevonden worden.
pi_49924951
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:50 schreef milagro het volgende:

[..]

dat lees je verkeerd .. die jongens gaan na schooltijd naar dezelfde opvang en de kinderen worden later samen op de schoolbus gezet die hun thuis afzet .. maw, er is ten allen tijde volwassen begeleiding
pleased to meet you
pi_49925358
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja!

Niet alle ouders zetten hun kind op de eerste plaats.
zoals je gezegd, dat lezen jullie verkeerd .. die kinderen worden door de opvang samen op de schoolbus gezet en hebben dus begeleiding tot aan de huisdeur .. normaalste zaak van de wereld in de States
quote:
Bij de tweede link staat ook nog bij dat die voorbeelden nog maar het topje van de ijsberg zijn. Het komt veel vaker voor. En uiteraard wordt in de meeste gevallen gezegd dat het kind vergeten is! Slechts in een enkel voorbeeld staat dat 'moeder het kind niet wilde wekken'.

Ik denk dat als ik nog een search in het Frans of Spaans doe, er nog veel meer voorbeelden gevonden worden.
bij de tweede link vindt je idd een paar voorbeelden van mutsen die dachten dat het wel kon, voor eventjes, zonder besef dat zo'n kleintje heel snel uitdroogt, of die de tijd zijn vergeten of die gewoon gestoord zijn .. maar het leeuwendeel gaat over ouders die in de veronderstelling verkeren dat zij hun kind hebben afgezet bij de opvang .. dus zo uitzonderlijk is dit soort vergeetachtigheid blijkbaar niet, laat staan dat het alleen "tokkies" gebeurd
pleased to meet you
  woensdag 30 mei 2007 @ 15:38:24 #192
3542 Gia
User under construction
pi_49929644
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:37 schreef moussie het volgende:
maar het leeuwendeel gaat over ouders die in de veronderstelling verkeren dat zij hun kind hebben afgezet bij de opvang ..
Zeggen ze, ja.
pi_49931010
quote:
Achtergelaten peuter sterft in auto
Uitgegeven: 30 mei 2007 16:01
Laatst gewijzigd: 30 mei 2007 16:16

AMSTERDAM - Een peuter is woensdagmiddag in het Brabantse Baarle Nassau omgekomen nadat het kind door zijn moeder alleen in de auto was achtergelaten. Dat meldt de politie.

Waardoor het kind om het leven is gekomen is onbekend. Het incident gebeurde rond 14.15 uur op de Cor van der Bokstraat.

Vorige week kwam in het Belgische Halle ook al een baby om nadat deze was achtergelaten in een auto door de moeder. De moeder was de baby vergeten. Het kindje overleed aan uitdroging door de hoge temperatuur in de auto.
www.nu.nl
Het wordt wel een hype de laatste tijd.
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:25:12 #194
3542 Gia
User under construction
pi_49931278
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:18 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

www.nu.nl
Het wordt wel een hype de laatste tijd.
Tja, zal ook wel vergeten zijn!
pi_49931488
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, zal ook wel vergeten zijn!
Je eigen kind vergeet je toch niet mee te nemen.
Die neem je overal naar toe,maar die laat je nooit alleen in een auto zitten.
Life is Music
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:10:27 #196
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_49932933
Zou om een jongetje van elf maanden gaan dat bij een school (in Baarle Nassau) alleen in een auto was achtergelaten. De moeder zou een lerares zijn die in de school aan het vergaderen was .

[ Bericht 64% gewijzigd door Malahide op 30-05-2007 17:47:38 ]
You cheated on me with choreography.
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:45:13 #197
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49934095
Erg.

't Wordt echt bloedheet in een auto zo in de zon.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2007 @ 17:47:34 #198
43556 miss_dynastie
pi_49934176
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:10 schreef Malahide het volgende:
De moeder zou een lerares zijn die op de school aan het vergaderen was .
Ik weet wel dat mijn kind van school gehaald zou worden, of het nu per ongeluk ging (al geloof ik dat nu niet ) of niet.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 mei 2007 @ 18:18:11 #199
163650 Greys
pi_49935156
Volgens mij zijn er nog best veel die denken 'als ik het raam maar een stukje openlaat houdt hij/zij het best even alleen uit'. Net als bij een hond Hoewel het dan toch nog bloedjeheet achter het glas van de auto kan worden
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:24:33 #200
3542 Gia
User under construction
pi_49935356
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:47 schreef miss_dynastie het volgende:
(al geloof ik dat nu niet )
Wat is het verschil?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: