abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48360634

Hier alweer deel 60 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57,
58, 59.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en vanaf 10 december 2006 in de randstad op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts(GTW's). Voordat de concessie overging naar Arriva reed NoordNed op de noordelijke lijnen. Arriva huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. De materieel inzet is als volgt: DM'90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden, Spurts(GTW's)op Leeuwarden-Harlingen Haven, Groningen-Nieuweschans, Leeuwarden-Groningen en Groningen-Roodeschool en de wadloper, welke ook op de 2 laatstgenoemde trajecten rijdt, alsmede de overige trajecten van Arriva in het noorden.

Vanaf eind 2008 zullen er nieuwe GTW's gaan rijden op Dordrecht-Geldermalsen. Het betreft hier de elektrische variant. 5 maal GTWtype 2/8 en 5 maal 2/6. Tot die tijd rijdt Arriva hier met Plan V.

De Spurt(Stadler GTW) die sinds 5 november 2006 rijdt voor Arriva. De eerste treinen rijden tussen Groningen en Leer. De planning voor de invoering van de GTW's op de verschillende trajecten:
November 2006: Groningen-Nieuweschans-Leer
December week 50: Leeuwarden-Harlingen Haven
Mei 2007: Groningen-Roodeschool
Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren
Augustus 2007: Groningen-Delfzijl
September 2007: Leeuwarden-Groningen

De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen.
- De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie (al afgeleverd).
- De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie.
Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein.




Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede/Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet.
De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet.



Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. En om de OP overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>



Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


meerspannings BNL-loc (NMBS
De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.


Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!
pi_48360666
Mooi zonnetje, wanneer krijgen we de berichten dat wissel niet meer werken door uitzetting van het staal?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  zondag 15 april 2007 @ 21:16:35 #3
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48360715
Of bruggen die niet open of dicht kunnen...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_48360739
Treinen die wel weer door Almelo rijden.
pi_48361037
Ziet er goed uit
pi_48361297
Waar zat je Zug?
bye
pi_48361345
Bij de mooiste plek rondom Vaals
Het dorpje Gemmenich is zo rustig en stil dat je van de natuur echt 200% kan genieten. Het ligt aan de Belgische kant van het Drielandenpunt, maar het is de tegenpool van het drukke Vaals.
pi_48361404
Rustig naast een drukke spoorbaan wel beter weer daar, niet zo'n brandende zon als in de rest van nl?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_48361429
Aangezien het vanochtend lekker weer was, heb ik vanochtend na het werken besloten dat ik een stukje ging fietsen (en foto's maken ). Dus eerst ff alle spullen gepakt, en toen ben ik naar Almelo gegaan. Daar heb ik deze foto's van het hulpspoor geschoten.

Zo ziet de aansluiting naar almelo er nu uit.


En de Andere kant. In het midden komt een goederen trein aangereden


Het betrof een Veolia Transport (+3)



Het oude spoor ligt er niet meer


En zo zag het er 7 Dagen geleden uit


En zo zag het er 7 Dagen geleden uit


Toen ging ik weer terug richting huis. Lekker over de A35 Fietsen
  zondag 15 april 2007 @ 21:38:40 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48361505
Almelo is wel een beetje The Centre of Gravity deze maand, is het niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 15 april 2007 @ 21:59:14 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48362218
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Almelo is wel een beetje The Centre of Gravity deze maand, is het niet?
Ach, 't komt allemaal wel goed. Ooit.

Zug: mooie foto's!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 15 april 2007 @ 22:06:22 #13
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_48362531
Voor als het nog niet duidelijk was: mooie fotos Zug!

Voor morgen twee programmapunten:
- ICMm in de 1500
- Tiel Passewaaij
pi_48363137
Ik voel me vereerd mensen
  zondag 15 april 2007 @ 22:22:30 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48363160
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:06 schreef ReisT het volgende:
- Tiel Passewaaij
Heb ik al een maand

maar een detailopname kan geen kwaad natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 15 april 2007 @ 22:23:28 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48363201
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik voel me vereerd mensen
Zout op met je honderd-in-een-dozijn-goederentreinen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48363267
Nee 1000x eenzelfde uitziende koploper is boeiend
  zondag 15 april 2007 @ 22:26:27 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48363333
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee 1000x eenzelfde uitziende koploper is boeiend
Zie je mij die posten dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 15 april 2007 @ 22:36:57 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48363832
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:06 schreef ReisT het volgende:
Voor als het nog niet duidelijk was: mooie fotos Zug!

Voor morgen twee programmapunten:
- ICMm in de 1500
- Tiel Passewaaij
Hoe lang zouden ze het voor elkaar krijgen om die stellen ICMm in de 1500 te houden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48364041
oja nu op RTL 5 om 22.25, RTL Travel: 10 mooiste treinreizen, al is er nu ff reclame
  zondag 15 april 2007 @ 22:41:57 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48364070
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:41 schreef Zug-Chef het volgende: nu ff reclame
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48364198
Ach zeik niet joh Je kijkt bijna nooit tv
  zondag 15 april 2007 @ 22:48:23 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48364376
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach zeik niet joh Je kijkt bijna nooit tv
Zou dat ergens door komen denk je?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 15 april 2007 @ 22:56:27 #24
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_48364746
Ik wil die ICMm tussen Enschede en Hengelo hebben. Als verzachting voor het leed.
pi_48365992
Lijkt mij ook een goede verzachting voor al dat leed.
pi_48372184
Zo, ook goedemorgen...

Gister weer chaos op het spoor tussen Den Bosch en Eindhoven. Geen treinverkeer mogelijk door een aanrijding dus moeten omrijden via Tilburg...

Iedereen daar netjes naar spoor 1... word even later omgeroepen: de trein vertrekt van spoor 2... dus iedereen onder het spoor weer door... nouja... je kent het wel...

En mensen....hoe zit de 4011?
  maandag 16 april 2007 @ 09:28:53 #27
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48372198
Vanochtend in de IC Utrecht - Groningen: uiteraard weer veel te weinig materieel, dus hutje mutje op het balkon Gaat één of andere HC-malloot omroepen dat er een mooie jongedame aan boord is die koffie verkoopt Net alsof er iemand voor- of achteruit kon

Ding was zonder vorm van poging tot toelichting ook +15 trouwens, maar goed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48373168
Nou peterselie, je hebt inderdaad gelijk. Die persdame reageert niet snel op mijn mail. Geweldige persafdeling.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_48373456
Las ik in een vorig deel dat de sporen op het emplacement van Harlingen Haven gaan verdwijnen? Wat zonde... Ik heb juist nog gepleit om Spoor 2 op Harlingen Haven weer in ere te herstellen en van het station een mooi transferium te maken waar trein, boot, bus en eventueel een nog aan te leggen metrostelsel bij elkaar komen, maar ja, dat mooie stukje spoor moet dus weer weg...

Verder morgen even met de 4011.
pi_48373588
Weet iemand waarom er op last van de KLPD er geen treinen op Delft mogen stoppen ?
  maandag 16 april 2007 @ 10:46:22 #31
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48374324
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:22 schreef SNArky het volgende:
Weet iemand waarom er op last van de KLPD er geen treinen op Delft mogen stoppen ?
Verdacht Pakketje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48374834
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:17 schreef Socios het volgende:
Las ik in een vorig deel dat de sporen op het emplacement van Harlingen Haven gaan verdwijnen? Wat zonde...
Klopt, maar het gaat naar een goed doel. de Stoom In Friesland stichting die gaat stomen tussen Sneek en Stavoren
  maandag 16 april 2007 @ 11:32:33 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48375888
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:17 schreef Socios het volgende:
Las ik in een vorig deel dat de sporen op het emplacement van Harlingen Haven gaan verdwijnen? Wat zonde... Ik heb juist nog gepleit om Spoor 2 op Harlingen Haven weer in ere te herstellen en van het station een mooi transferium te maken waar trein, boot, bus en eventueel een nog aan te leggen metrostelsel bij elkaar komen, maar ja, dat mooie stukje spoor moet dus weer weg...

Verder morgen even met de 4011.
Een metro in Harlingen??
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 16 april 2007 @ 11:33:05 #34
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48375901
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een metro in Harlingen??
Ja, stel je voor dat mensen je verhaal serieus nemen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2007 @ 11:38:03 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48376069
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, stel je voor dat mensen je verhaal serieus nemen
"Alles begint met ambitie."

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48377113
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:15 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Mooi zonnetje, wanneer krijgen we de berichten dat wissel niet meer werken door uitzetting van het staal?
Volgens mij zijn bermbranden dit jaar het probleem:

Bermbranden Driebergen - Maarn
Tussen Driebergen Zeist en Veenendaal Centrum en tussen Driebergen Zeist en Ede-Wageningen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door bermbranden rijden er tussen Driebergen Zeist en Ede-Wageningen en tussen Driebergen Zeist en Veenendaal Centrum geen treinen.
oorgaande reizigers tussen Utrecht en Arnhem en tussen Utrecht en Nijmegen kunnen omreizen via Den Bosch.

Derde keer al op dat traject
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  maandag 16 april 2007 @ 12:23:28 #37
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48377466
quote:
Op maandag 16 april 2007 12:11 schreef biertapper het volgende:


Derde keer al op dat traject
Ja, was nog wat blijven staan van vorige keer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2007 @ 12:24:27 #38
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48377507
Breda-Tilburg stond ook altijd wel bekend om een goeie fik. Dit jaar valt het gelukkig nog mee.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 16 april 2007 @ 12:25:03 #39
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48377523
Het fikte daar zelfs een keer tussen de twee sporen in. Ik zag de machinist uit z'n 1800 klimmen met een handblusser .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_48377578
En nu ook in een fik op station Vleuten:

12:23:50 16-04-07 22 G BRAN P 1 BUITENBRAND STATIONSSTRAAT 53 VLEUTEN ( VLT ) Station Vleuten Eenh: VLT713 UTR902
704161223500708516 0708516 BRW Utrecht-Vleuten ( Postcommandant )
704161223500708515 0708515 BRW Utrecht-Vleuten ( Korpsalarm )
704161223500708513 0708513 BRW Utrecht-Vleuten ( TS-713 )
704161223500708473 0708473 BRW Utrecht ( TS902 Leidsche Rijn )
704161223500708470 0708470 BRW Utrecht ( Kazernealarm Leidsche Rijn )
704161223500706001 0706001 BRW Utrechts Land ( Monitorcode )
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  maandag 16 april 2007 @ 12:52:25 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48378257
quote:
Op maandag 16 april 2007 12:25 schreef JDude het volgende:
Het fikte daar zelfs een keer tussen de twee sporen in. Ik zag de machinist uit z'n 1800 klimmen met een handblusser .
Waar is de sproeitrein als je 'm nodig hebt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 16 april 2007 @ 13:05:18 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48378734
quote:
Op maandag 16 april 2007 12:52 schreef Duvel het volgende:

Waar is de sproeitrein als je 'm nodig hebt?
Komtie aan hoorrrr

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48378910
quote:
Op maandag 16 april 2007 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Komtie aan hoorrrr

[afbeelding]
de Blustrein?
pi_48381308
Net kwam er een trein met 10 bakken(2x3 en 1x4) uit Leeuwarden en daar kwamen nog een keer 6(2x3) uit Groningen bij en die gingen gecombineerd naar Amersfoort.... Dat mag/kan toch helemaal niet?
pi_48381667
volgens mij mag dat officieel niet nee.. maar als je geen mcn heb.. moet je of toch maar rijden.. of een 3 bakken achterlaten.. :/
  maandag 16 april 2007 @ 14:43:58 #46
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48381692
Is niet helemaal de bedoeling maar komt wel eens voor. Heb ook wel eens in 5x3 gezeten.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_48381694
quote:
Op maandag 16 april 2007 14:43 schreef JDude het volgende:
Is niet helemaal de bedoeling maar komt wel eens voor. Heb ook wel eens in 5x3 gezeten.
5x3 mag toch nog? 15 is toch the max?
  maandag 16 april 2007 @ 14:45:32 #48
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48381717
Hm, dacht 14. Maar goed.

Dat van die ramen. Mja. Ik mag hopen dat de airco's van ICMm wel de zomer overleven .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 16 april 2007 @ 14:54:03 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48381952
quote:
Op maandag 16 april 2007 14:45 schreef JDude het volgende:
Hm, dacht 14. Maar goed.

Dat van die ramen. Mja. Ik mag hopen dat de airco's van ICMm wel de zomer overleven .
Ze hebben vandaag alvast een goede test!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 16 april 2007 @ 15:11:13 #50
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48382452
Hehe dat wel ja. Ik zie alleen net dat dat van die ramen in een ander topic werd besproken. Verwarring. Ik kom die Dr. Fles ook overal tegen .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_48382720
Kwam net rond 13.50 een ICE tegen op Den Bosch. Zal wel omrijden vanwege die bermbranden.

Maar euh, nogmaals de vraag: Wat doen ze bij de vernieuwde koplopers met de loze ruimte bij de doorloopkop? Want zoals het nu lijkt zit er gewoon lucht.
pi_48383023
quote:
Op maandag 16 april 2007 15:19 schreef Betse het volgende:
Kwam net rond 13.50 een ICE tegen op Den Bosch. Zal wel omrijden vanwege die bermbranden.

Maar euh, nogmaals de vraag: Wat doen ze bij de vernieuwde koplopers met de loze ruimte bij de doorloopkop? Want zoals het nu lijkt zit er gewoon lucht.
klopt
pi_48383081
vanmorgen wel een ICM (nummer onbekend) welke vanaf LW kwam om 8.24 @ heerenveen ongeveer..

daar hien een raam wat scheef in
pi_48383491
Iemand trouwens enig idee hoe laat ik weer met de trein vanuit Almelo kan? Op het station hing groot aangeplakt dat vanaf 8 uur vanavond geen treinverkeer mogelijk was vanuit Almelo maar niet wanneer het wel weer kon
Dus zou het morgenochtend klaar zijn?
  maandag 16 april 2007 @ 15:55:17 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48383791
quote:
Op maandag 16 april 2007 15:46 schreef Remzz het volgende:
Iemand trouwens enig idee hoe laat ik weer met de trein vanuit Almelo kan? Op het station hing groot aangeplakt dat vanaf 8 uur vanavond geen treinverkeer mogelijk was vanuit Almelo maar niet wanneer het wel weer kon
Dus zou het morgenochtend klaar zijn?
Nee, zie de ProRail-site: "Werkzaamheden Almelo-Hengelo woensdagavond 18 april klaar".

Laat niet veel te raden over, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 16 april 2007 @ 15:55:54 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48383822
quote:
Op maandag 16 april 2007 15:11 schreef JDude het volgende:
Hehe dat wel ja. Ik zie alleen net dat dat van die ramen in een ander topic werd besproken. Verwarring. Ik kom die Dr. Fles ook overal tegen .
Sja dude, poep gebeurt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2007 @ 15:56:33 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48383846
quote:
Op maandag 16 april 2007 15:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, zie de ProRail-site: "Werkzaamheden Almelo-Hengelo woensdagavond 18 april klaar".

Laat niet veel te raden over, toch?
Nee, lijkt me duidelijk: Dat loopt uit tot de ochtend van 8 november


2018
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48383903
Ah oke
Had de NS ook wel ff op hun site kunnen zetten of tenmisnte op die aanplakbiljetten
Word dus fietsen naar wierden
pi_48384053
quote:
Op maandag 16 april 2007 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, lijkt me duidelijk: Dat loopt uit tot de ochtend van 8 november


2018
dan kunnen ze er meteen wel 25kV boven hangen :p
  maandag 16 april 2007 @ 16:04:56 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48384117
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dan kunnen ze er meteen wel 25kV boven hangen :p
Dat bedenken ze op 9 november dan he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2007 @ 16:05:07 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48384127
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dan kunnen ze er meteen wel 25kV boven hangen :p
Dan krijg je er in elk geval geen ICMm meer langs.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48384225
@ Fles, ooh.. dan kunnen ze meteen weer afsluiten?

@duvel.. die zijn dan wel weer oud :-P

die rijden dan op de schrootlijn
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2007 @ 16:30:07 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48384776
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:07 schreef vw_caddy het volgende:
Nou peterselie, je hebt inderdaad gelijk. Die persdame reageert niet snel op mijn mail. Geweldige persafdeling.
Goed he
quote:
Op maandag 16 april 2007 14:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

5x3 mag toch nog? 15 is toch the max?
15 is idd het maximum.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2007 @ 16:32:40 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48384849
Vandaag was ik er lekker vroeg bij door de 6.57 sneltrein naar Gn te nemen. Tot mijn verbazing zag ik 2 DH1'tjes klaarstaan ter versterking van de stoptrein naar Gn. Uit Gn kwam op dat moment nog een DH2 aangereden. Onderweg ben ik nog 2 setjes wadlopers op Lw-Gn tegengekomen. Het schijnt de nieuwe inzet bij Arriva te zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2007 @ 16:34:55 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48384914
Vrijdagochtend zat ik in de 11.01 trein van Groningen naar Leeuwarden. Tussen Buitenpost en Zwaagwesteinde bleek dat de machinist tijdens het rijden wel degelijk de camerabeelden bekijkt, getuige wat ik hoorde.

"Wilt u de voeten van de bank halen meneer?"

"Dank u"

Was wel grappig om te horen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48384932
whehe, :p
  maandag 16 april 2007 @ 16:37:44 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48385010
quote:
Op maandag 16 april 2007 15:19 schreef Betse het volgende:
Maar euh, nogmaals de vraag: Wat doen ze bij de vernieuwde koplopers met de loze ruimte bij de doorloopkop? Want zoals het nu lijkt zit er gewoon lucht.
Dat hebben ze vervangen door een "technische ruimte". Dat kan dus heel goed idd lucht betekenen Maar misschien is het ook wel iets anders
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2007 @ 16:40:43 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48385103
Ze hebben er zeker een zwikje reserve onderdelen liggen voor het geval het stel onderweg stil valt en ze het stel moeten repareren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48385199
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat hebben ze vervangen door een "technische ruimte". Dat kan dus heel goed idd lucht betekenen Maar misschien is het ook wel iets anders
je had er een mooie PLEE in kunnen maken..
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2007 @ 17:26:13 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48386369
Had gekund ja. Ik wil graag die idioot wel horen die verzonnen heeft dat reizigers op het traject Lw-Gn voorlopig weer met wadslopers moeten reizen als ze de stoptrein nemen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48386482
beter een wadsloper dan een maasloper! >:P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2007 @ 17:31:30 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48386519
tsja, ik was vanochtend echt verbaasd
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2007 @ 17:32:23 #73
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_48386548
Vanmiddag de 4011 maar even uitgetest tussen A'foort en A'dam, eerst reed die samen met de 4208 (niet-gemoderniseerd viertje), niks aparte omloop dus.

Hier wat foto's:



Ziet er allemaal netjes uit natuurlijk, behalve dan dat de reisinformatieschermen schitteren door afwezigheid. Ook die mooie grote displays aan de buitenkant waren blanco. En de omroepinstallatie deed het nog niet helemaal, ging eerst gepaard met een hoop gepiep, later werd het beter.

Grootste, en eigenlijk enige, minpunt is de beenruimte. Die is iets minder geworden, net zoals in ICRm. Daar heb ik opzich geen moeite mee, het is nog steeds zeer redelijk. Alleen heeft iemand bedacht de prullenbakjes bij de coach-opstelling in het midden achter de bank te hangen. Daar zit ik dus de hele tijd hinderlijk met m'n knie tegenaan.


pi_48386558
wou je Dm90 op de stop?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2007 @ 17:36:20 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48386659
Die ICMm ziet er mooi uit

@Ou-Tannu: Dan blijft er niets voor de sneltrein over. Dat is ook niet de bedoeling. Het is net alsof ze een lekkere worst voorhouden en deze nu vervangen door een miniknakworstje.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48386688
mja, kweeniet hoeveel DM90 Arriva heeft?

stelletje of 6?
  maandag 16 april 2007 @ 17:37:43 #77
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_48386700
Kom ik gelijk met de volgende nieuwigheid:

  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2007 @ 17:39:52 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48386758
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
mja, kweeniet hoeveel DM90 Arriva heeft?

stelletje of 6?
4 stuks: 3446-3449. De 3446 is na een afwezigheid van een dikke week weer terug.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2007 @ 17:40:39 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48386768
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:37 schreef ReisT het volgende:
Kom ik gelijk met de volgende nieuwigheid:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind het niet helemaal passend in het landschap
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2007 @ 18:06:11 #80
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48387519
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat hebben ze vervangen door een "technische ruimte". Dat kan dus heel goed idd lucht betekenen Maar misschien is het ook wel iets anders
Daar komt volgens mij allemaal technisch spul in
Is me wel verteld, maar weet niet meer wat er kwam
pi_48387543
de Airco!
  maandag 16 april 2007 @ 18:21:57 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48388015
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
de Airco!
Die hangt bij ICRm onder de trein, ik geloof dat ik foto's van ICMm heb gezien waar ie ook onder de trein hing.

Die prullenbakjes tussen de stoelen lijken me behoorlijk ruk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48388078
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die hangt bij ICRm onder de trein, ik geloof dat ik foto's van ICMm heb gezien waar ie ook onder de trein hing.

Die prullenbakjes tussen de stoelen lijken me behoorlijk ruk...
oh maar ICRm is toch getrokken / duw mat?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2007 @ 18:24:38 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48388114
ICRm is idd getrokken/geduwd mat.

De prullebakjes lijken me idd ook niets. Zit je zo met je knie tegenaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48388200
dus ik zie niet in waarom de airco bij een ICMm er dan ook persee onder moet hangen :p
  maandag 16 april 2007 @ 18:29:17 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48388267
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:23 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

oh maar ICRm is toch getrokken / duw mat?
Ehm ja, en? Je hebt per ruituig een arco-unit nodig, ook bij de Koplopers. Ik zei alleen maar dat ik dacht een foto te hebben gezien waar ie onder de bak hangt. Sowieso heeft een airco een warmtewisselaar nodig, die beroerd werkt in een gesloten comportiment.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48388291
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ehm ja, en? Je hebt per ruituig een arco-unit nodig, ook bij de Koplopers. Ik zei alleen maar dat ik dacht een foto te hebben gezien waar ie onder de bak hangt. Sowieso heeft een airco een warmtewisselaar nodig, die beroerd werkt in een gesloten comportiment.
true, :p

als ze maar niet 100dB gaan produceren als ze stil staan op het perron :p
pi_48388544
Broerlief had 't over veramderingen met de intercity's tussen Eindhoven en Heerlen/Maastricht. Normaliter vertrekt in Eindhoven van spoor 2 de intercity en wordt deze in Sittard gesplitst. Vanaf vandaag komt de intercity binnen op spoor 1 en rijdt vervolgens alleen maar door naar Maastricht? Dus altijd in Sittard overstappen voor richting Heerlen? Klopt dit?
  maandag 16 april 2007 @ 18:45:52 #89
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_48388731
is Utrecht Zuilen al in gebruikt eigelijk?
  maandag 16 april 2007 @ 18:46:21 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48388742
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:30 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

true, :p

als ze maar niet 100dB gaan produceren als ze stil staan op het perron :p
Waarom zouden ze dat doen? Doen ze bij ICRm ook niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2007 @ 18:47:45 #91
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48388799
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:45 schreef blup het volgende:
is Utrecht Zuilen al in gebruikt eigelijk?
Nee, nog even een paar weken uitgesteld begreep ik Bordjes schijnen er al te hangen. Morgen maar eens kijken dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2007 @ 18:49:09 #92
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_48388850
Reed er gister langs, zag er opzich wel puik uit, alles stond leek het al zoals 't hoort.
  maandag 16 april 2007 @ 18:59:25 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48389212
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, nog even een paar weken uitgesteld begreep ik Bordjes schijnen er al te hangen. Morgen maar eens kijken dan
Het zou tegelijk met de viersporigheid van Amsterdam - Utrecht in dienst moeten komen dacht ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 16 april 2007 @ 19:07:57 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48389500
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het zou tegelijk met de viersporigheid van Amsterdam - Utrecht in dienst moeten komen dacht ik.
eind april begin mei dus

Wel dikke schijt dat ze die 4sporigheid niet met koninginnedag afhebben hoor Juist dan is capaciteit richting amsterdam desperately needed. En dan te bedenken dat het 10-12-06 al af had moeten zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2007 @ 19:16:51 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48389797
quote:
Op maandag 16 april 2007 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

eind april begin mei dus

Wel dikke schijt dat ze die 4sporigheid niet met koninginnedag afhebben hoor Juist dan is capaciteit richting amsterdam desperately needed. En dan te bedenken dat het 10-12-06 al af had moeten zijn
Bij mijn weten wordt de viersporigheid Amsterdam - Utrecht op 25 april 2007 om 4.50u in dienst gesteld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2007 @ 19:20:14 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48389928
Maar het station nog niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2007 @ 19:24:33 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48390088
quote:
Op maandag 16 april 2007 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
Maar het station nog niet
Nee dat volgt op maandag 7 mei om 05:27 met de eerste stopper naar Amsterdam
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2007 @ 19:26:58 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48390175
quote:
Op maandag 16 april 2007 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee dat volgt op maandag 7 mei om 05:27 met de eerste stopper naar Amsterdam
Vervelend, waarom niet gewoon tegelijk met de viersporigheid?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 16 april 2007 @ 19:27:36 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48390195
quote:
Op maandag 16 april 2007 19:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vervelend, waarom niet gewoon tegelijk met de viersporigheid?


*naar Vingerverfbrigade wijst
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2007 @ 19:28:53 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48390240
quote:
Op maandag 16 april 2007 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



*naar Vingerverfbrigade wijst
Dat kan, maar het zou ook aan NSR kunnen liggen, zie Tlp (of wat de afkorting ook moge zijn).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 16 april 2007 @ 19:29:22 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48390252
Ik weet het iig niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2007 @ 19:45:08 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48390837
quote:
Op maandag 16 april 2007 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik weet het iig niet
Ik ook niet, ik doe niet aan reizigersstations.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 16 april 2007 @ 20:44:06 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48393210
Oh niet weer zo'n cargorukker

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48393278
als de cargotrein niet 1 grijze vieze sliert is :p
dan scheelt dat al
  maandag 16 april 2007 @ 21:04:49 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48394069
quote:
Op maandag 16 april 2007 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh niet weer zo'n cargorukker

Nee maf.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48394403
Hoor hier in Wierden al een uur lang om de zoveel minuten een MCN die op de claxon ramt. Iemand een idee waarom?
pi_48394562
volgende week naar praag met school...met de trein
kijk of ik onderweg nog wat plaatjes kan schieten:) zal leuk zijn

Heen 23-4: Rotterdam - venlo ICK waarschijnlijk
Venlo - Dusseldorf DB Regional bahn
Dusseldorf - Berlijn ICE (geen idee welke)
Berlijn - Praag (EC, geen idee wat voor mat. dat is...ik denk zo'n zelfde trein die vanaf schiphol naar berlijn gaat)

Terug 26-4: Praag - Dusseldorf DB Nachtzug
Dusseldorf - venlo DB Regional Bahn
Venlo - Rotterdam ICK waarschijnlijk
bier
  maandag 16 april 2007 @ 21:35:49 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48395577
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:12 schreef thats-me het volgende:
Hoor hier in Wierden al een uur lang om de zoveel minuten een MCN die op de claxon ramt. Iemand een idee waarom?
Ga het hem vragen?

En het is trouwens een tyfoon, geen claxon
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48396254
Gaat om het idee, het maakt een hoop lawaai.:) En ik bedoel eigenlijk elke trein die langs komt gebruikt de tyfoon.

Maar sinds een 21.30 heb ik er geen 1 meer gehoord.

[ Bericht 21% gewijzigd door thats-me op 16-04-2007 21:56:13 ]
  maandag 16 april 2007 @ 23:50:23 #110
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_48401637
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ehm ja, en? Je hebt per ruituig een arco-unit nodig, ook bij de Koplopers. Ik zei alleen maar dat ik dacht een foto te hebben gezien waar ie onder de bak hangt.
Deze unit onder de ICMm maakt een hoop lawaai als 'ie stilstaat, dus dat leek me de airco.
  maandag 16 april 2007 @ 23:53:46 #111
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48401734
Dat is volgens mij gewoon de compressor, die bij ICM inderdaad een aardig geluidje kan maken.

Airco hoor je bijna niet in treinen, luister bv. maar eens naar ICE, ICR of Lint.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 16 april 2007 @ 23:54:33 #112
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48401753
Voor de liefhebbers die een nummertjesrukker willen horen klaarkomen op de 4011:
http://youtube.com/watch?v=9C22ZtQmYto
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 16 april 2007 @ 23:58:38 #113
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48401889
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:22 schreef SNArky het volgende:
Weet iemand waarom er op last van de KLPD er geen treinen op Delft mogen stoppen ?
Giflek DSM Gist
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48402036
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Doc__Zenith op 17-04-2007 00:17:50 (nice, al loopt de reisplanner dan wel achter?) ]
  dinsdag 17 april 2007 @ 00:05:43 #115
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48402136
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:40 schreef TweakersOnly het volgende:
Broerlief had 't over veramderingen met de intercity's tussen Eindhoven en Heerlen/Maastricht. Normaliter vertrekt in Eindhoven van spoor 2 de intercity en wordt deze in Sittard gesplitst. Vanaf vandaag komt de intercity binnen op spoor 1 en rijdt vervolgens alleen maar door naar Maastricht? Dus altijd in Sittard overstappen voor richting Heerlen? Klopt dit?
Sporen 1/2 zijn inderdaad omgewisseld, vertrektijden zijn verlaat om overstap 1900->800 te verbeteren, omdat de 1900 vrij sturctureel te laat aankomt in Ehv.
Splitsen in Sittard is niets aan gewijzigd.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 17 april 2007 @ 01:02:53 #116
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_48403602
quote:
Op maandag 16 april 2007 23:53 schreef MREn het volgende:
gewoon de compressor
Wat doet een compressor dan eigenlijk? Oftewel, wat is daar zo 'gewoon' aan?
  dinsdag 17 april 2007 @ 01:14:18 #117
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48403792
Het zelfde als iedere andere compressor: lucht samenpersen ondere hogere druk. In het geval van treinen dus voor het behouden van de druk in de remleiding. Geen druk = remmen vast (dus failproof bij leidingbreuk enzo).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 17 april 2007 @ 05:44:25 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48405742
quote:
Op maandag 16 april 2007 23:53 schreef MREn het volgende:
Dat is volgens mij gewoon de compressor, die bij ICM inderdaad een aardig geluidje kan maken.

Airco hoor je bijna niet in treinen, luister bv. maar eens naar ICE, ICR of Lint.
Bij ICM loopt een actie om alle compressoren te vervangen momenteel. De oude maakte inderdaad een hoop herrie, de nieuwe niet meer. Hij is te herkennen aan een kast waarop Atlas-Copco staat. De kast op de foto ziet er iets anders uit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:17:14 #119
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48409099
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:15 schreef italiaan1987 het volgende:
volgende week naar praag met school...met de trein
kijk of ik onderweg nog wat plaatjes kan schieten:) zal leuk zijn

Heen 23-4: Rotterdam - venlo ICK waarschijnlijk
Venlo - Dusseldorf DB Regional bahn
Dusseldorf - Berlijn ICE (geen idee welke)
Berlijn - Praag (EC, geen idee wat voor mat. dat is...ik denk zo'n zelfde trein die vanaf schiphol naar berlijn gaat)
Vl - Rtd weet je nooit zeker. Kan ook ICRm, IRM, ICM zijn .
Berlijn-Praag heb ik ook eens gereden, toen met een trein die qua stoelopstelling overeenkomt met het ICK hier.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:31:06 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48409535
Düsseldorf - Praag via Berlijn is trouwens wel een achterlijk eind om, maar goed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48410394
quote:
Op maandag 16 april 2007 23:54 schreef MREn het volgende:
Voor de liefhebbers die een nummertjesrukker willen horen klaarkomen op de 4011:
http://youtube.com/watch?v=9C22ZtQmYto
*fap* *fap* *fap*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 april 2007 @ 11:00:00 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48410497
de 4011 zou in de 1500 moeten rijden, maar ipv daarvan rijdt het stel in andere NO diensten
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:03:17 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48410612
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
de 4011 zou in de 1500 moeten rijden, maar ipv daarvan rijdt het stel in andere NO diensten
Heerlijk toch? Ik heb m hier in Ut zien staan, zootje foto's van gemaakt, verder kom ik hem vanzelf wel weer eens tegen hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48411379
IK heb hem nog nooit gezien, maar dat komt vanzelf wel
De 4011 vind ik echt een bruut ding om te zien

Maar de "oude" ICM's vind ik ook wel weer wat hebben
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_48411638
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heerlijk toch? Ik heb m hier in Ut zien staan, zootje foto's van gemaakt, verder kom ik hem vanzelf wel weer eens tegen hoor
En dan zet je ze niet eens hier neer die foto's?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 april 2007 @ 11:35:45 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48411688
Waarschijnlijk is ie aan het fappen op de foto's
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:47:56 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48412087
Waarschijnlijk zijn jullie gewoon te beroerd om even terug te lezen

The trainpix, news and talktopic, part 58
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48412192
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Düsseldorf - Praag via Berlijn is trouwens wel een achterlijk eind om, maar goed
ja maarja het was het makkelijkste wat we konden doen...anders had je ergens 5 minuten overstaptijd (in weimar ofzo)
Dat is toch wel riskant zeker met een groep van 30 man
bier
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 april 2007 @ 11:51:58 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48412212
Ik had geen zin om het op te zoeken
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:54:20 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48412305
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:51 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

ja maarja het was het makkelijkste wat we konden doen...anders had je ergens 5 minuten overstaptijd (in weimar ofzo)
Dat is toch wel riskant zeker met een groep van 30 man
Leipzig Hbf, 22 man, 4 minuten. Is me ook ooit gelukt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48412683
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leipzig Hbf, 22 man, 4 minuten. Is me ook ooit gelukt
haha ja zal best, maar er hoeft maar toevallig voor station leipzig even een rood sein te zijn en weg aansluiting
bier
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:05:40 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48412695
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:05 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

haha ja zal best, maar er hoeft maar toevallig voor station leipzig even een rood sein te zijn en weg aansluiting
Ja, was ook wel een wonder dat dat allemaal goedgegaan is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48413062
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, was ook wel een wonder dat dat allemaal goedgegaan is
zeker sprinten als een gek naar de volgende trein :p
bier
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:32:15 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48413597
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:15 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

zeker sprinten als een gek naar de volgende trein :p
Ja, en dat ongeveer 14 keer

we waren met het Schönes Wochenende ticket van Emmerich naar Görlitz onderweg (in 1998)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48413798
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, en dat ongeveer 14 keer

we waren met het Schönes Wochenende ticket van Emmerich naar Görlitz onderweg (in 1998)
ja dan maakt het ook wat minder uit als je een trein mist, die zelfde trein gaat dan weer een (Half) uur later.
Wij hebben gereserveerde plaatsen, en een tarief dat alleen voor de gekozen treinen geld.
bier
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:03:27 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48414707
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:38 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

ja dan maakt het ook wat minder uit als je een trein mist, die zelfde trein gaat dan weer een (Half) uur later.
Wij hebben gereserveerde plaatsen, en een tarief dat alleen voor de gekozen treinen geld.
Wij hadden een schema waarin we de overkant alleen konden halen als er niets mis ging
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:17:10 #137
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_48420466

Google Earth is tof
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:24:39 #138
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48420851
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:38 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

ja dan maakt het ook wat minder uit als je een trein mist, die zelfde trein gaat dan weer een (Half) uur later.
Wij hebben gereserveerde plaatsen, en een tarief dat alleen voor de gekozen treinen geld.
Dat is niet zo, als je een aansluiting mist, zijn ze verplicht om je te accepteren op de volgende trein.
* MREn heeft ooit eens op de laatste seconde de trein van Rijeka naar München gehaald, omdat men het in Nederland gangbare concept van busstation naast het treinstation nog niet overal even logisch schijnt te vinden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:52:24 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48422226
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:17 schreef hooibaal het volgende:
[afbeelding]
Google Earth is tof
Want? Er staan nu ook stations bij of zo? Zoals in Zwitserland waar alles beter is, zoals iedereen weet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48422671
Aanrijding tussen Lw en Gw again... 5e keer ondertussen al....
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:01:53 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48422744
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Aanrijding tussen Lw en Gw again... 5e keer ondertussen al....
Heb je he, moet je daar maar niet met wadlopers gaan rijden

Wat is er nou weer geraakt? Een aardappel?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:03:08 #142
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48422811
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb je he, moet je daar maar niet met wadlopers gaan rijden

Wat is er nou weer geraakt? Een aardappel?
Ik geloof niet dat daar erg veel wadlopers komen
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:05:21 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48422929
ow, ik las Lw en Gn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:05:41 #144
167723 sanni
Acima de seu
pi_48422947
hier een pic van de trein die mij richting de oosterburen brengt en hier een closeup tijdens het instappen een uur of wat geleden.
pi_48423011
ze willen de ICM versnelt door de revisie krijgen?

krijgt een te zwaar beschadigt stel ook voorrang?
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:08:15 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48423059
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:05 schreef sanni het volgende:
het instappen een uur of wat geleden.
een uur en 4 minuten bedoel je
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 april 2007 @ 16:12:28 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48423275
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
ze willen de ICM versnelt door de revisie krijgen?

krijgt een te zwaar beschadigt stel ook voorrang?
Nee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48423298
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee
hmpf wat een onzin?

ze moeten hem dan toch al maken..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 april 2007 @ 16:13:17 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48423310
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Aanrijding tussen Lw en Gw again... 5e keer ondertussen al....
Daar gebeuren zeer vaak aanrijdingen met personen. Het lijkt wel alsof daar een magneet in de buurt is die het aantrekt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 april 2007 @ 16:14:13 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48423353
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmpf wat een onzin?

ze moeten hem dan toch al maken..
Ja, maar dat is een andere afdeling van het RB in Haarlem
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48423426
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een andere afdeling van het RB in Haarlem
is dat niet..GELDVERSPILLING?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')