Ach, das toch de stoptrein van 58 die je nooit neemt (naja, ikke, als ik die kant op moet, is dat bijna altijd verder dan zwollequote:Op woensdag 19 juli 2006 12:48 schreef Wadloper het volgende:
Ik heb nu ook alle nummers van de wadlopers gefotograveerd, nu de ICM (en ja, ik ben gek )
[[url=http://img102.imagevenue.com/loc586/th_92170_IMG_8273_586lo.jpg]afbeelding][/URL]
3105 met de kop
[[url=http://img24.imagevenue.com/loc506/th_92177_IMG_8275_506lo.jpg]afbeelding][/URL]
3105 in geheel
En het filmpje:
http://rapidshare.de/files/26274078/ASF_0003.ASF.html
Lees net het stukje als begin van dit topic, en ik lees dit:
Verder wordt het ICM ingezet als (luxe!) stoptrein op Zwolle-Groningen en Deventer-Almelo, als IC op Eindhoven-Utrecht. Met ingang van de dienstregeling 2007 komt er een eind aan de inzet van ICM op de stoptrein Zwolle-Groningen. Mat'64 zal deze dienst overnemen.
Komt er echt mat'64 in Groningen?
Och, er kwam ook Plan U.quote:
dat was toen volgens mij noodzakelijk, vanwege de verbouwing van de wadlopersquote:
Nog wat beter dan de ICE naar Duitsland heb ik begrepen, en dat vind ik al fijn reizen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:20 schreef Bluezz het volgende:
Erg leuk topic, ik volg het met plezier... tenslotte is wat meer afweten van de treinen waar je (noodgedwongen) dagelijks inzit leuker, dan je alleen maar ergeren
Die thalys, daar gaan wij in aug. mee naar parijs, zit dat comfortabel?
En ik vraag me ineens af of ie nog ergens stopt onderweg? (blondtmode)
ICE is klote vergeleken met de Thalys. De ICE wil nog al eens wiebelen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:24 schreef JDude het volgende:
[..]
Nog wat beter dan de ICE naar Duitsland heb ik begrepen, en dat vind ik al fijn reizen.
Het ding stopt in NL in Amsterdam, Schiphol, Den Haag HS en Rotterdam.
In België in Antwerpen en Brussel en daarna volgens mij in één keer naar Paris Nord.
Stopt ie niet in Lille-Europe? Daar stopte de Eurostar wel destijds...quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:24 schreef JDude het volgende:
[..]
Nog wat beter dan de ICE naar Duitsland heb ik begrepen, en dat vind ik al fijn reizen.
Het ding stopt in NL in Amsterdam, Schiphol, Den Haag HS en Rotterdam.
In België in Antwerpen en Brussel en daarna volgens mij in één keer naar Paris Nord.
dat is flink balen zeg!quote:
Gare NS, bij de DB zijn ze in ieder geval een stuk beter met informatievoorziening, en komt een trein altijd op de beloofde plek. Nooit geen gestress gehad afgelopen weekendquote:Op woensdag 19 juli 2006 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
kut
ik ben ook weer thuis
17:27: licht vertraagd komt de 4400 uit Nijmegen aan op Den Bosch. De 3500 naar schiphol van 17:17 staat er nog De machinist van de 4400 was gelukkig zo schappelijk om de deuren vergrendeld te laten tot de deuren van de 3500 dicht gingen. Bedankt, HOND
17:28 ach, wat boeit het, over 2 minuten komt de IC naar Haarlem. Zou je denken. CTA zegt +20. Kut
17:50 geen IC. CTA flipt heel stiekem naar +30.
17:52 omroepbericht. Draadbreuk, tussen Boxtel en eindhoven geen verkeer.
17:53 omroepbericht. De IC naar Heerlen van 18:04 staat gereed op spoor 1
die beide meldingen wisselen elkaar nog een keer of 7-8 af.
Ik denk "okee, dit wordt niks" en maak me klaar voor de stopper naar Utrecht van 18:20.
18:18 nog een keer een spoorwijziging voor de stopper, weer rennen
en net als de deuren dichtgaan wordt er omgeroepen dat er aan de overkant van het perron een IC naar Utrecht gaat
VERVLOEKTE HOEREN informatievooziening
quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:20 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Gare NS, bij de DB zijn ze in ieder geval een stuk beter met informatievoorziening, en komt een trein altijd op de beloofde plek. Nooit geen gestress gehad afgelopen weekend
ja en dat treintje deed het vanavond niet meer.quote:
ach, het is op zich wel handig als de seinen werken en zo...quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:12 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
ja en dat treintje deed het vanavond niet meer.
stroomstoring in twente.
nooit geweten dat er diesel door de bovenleiding gaat.
Deze week heb ik op 6 ritten Eindhoven - Amsterdam Zuid WTC 3 keer ellende gehad.quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
kut
ik ben ook weer thuis
17:27: licht vertraagd komt de 4400 uit Nijmegen aan op Den Bosch. De 3500 naar schiphol van 17:17 staat er nog De machinist van de 4400 was gelukkig zo schappelijk om de deuren vergrendeld te laten tot de deuren van de 3500 dicht gingen. Bedankt, HOND
17:28 ach, wat boeit het, over 2 minuten komt de IC naar Haarlem. Zou je denken. CTA zegt +20. Kut
17:50 geen IC. CTA flipt heel stiekem naar +30.
17:52 omroepbericht. Draadbreuk, tussen Boxtel en eindhoven geen verkeer.
17:53 omroepbericht. De IC naar Heerlen van 18:04 staat gereed op spoor 1
die beide meldingen wisselen elkaar nog een keer of 7-8 af.
Ik denk "okee, dit wordt niks" en maak me klaar voor de stopper naar Utrecht van 18:20.
18:18 nog een keer een spoorwijziging voor de stopper, weer rennen
en net als de deuren dichtgaan wordt er omgeroepen dat er aan de overkant van het perron een IC naar Utrecht gaat
VERVLOEKTE HOEREN informatievooziening
Mja, ok, heb je wel een beetje gelijk inquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ach, het is op zich wel handig als de seinen werken en zo...
ja, met dank aan die hersenloze knutselaars van Prorail dusquote:Op donderdag 20 juli 2006 09:57 schreef Bluezz het volgende:
2 weken geleden vroeg ik (omdat de stroom in de trein was uitgevallen) geen lampen, airco, omroepinstallatie niks deed het, aan een conducteur van een andere trein of mijn trein wel doorreed naar Haarlem....
Zei hij : sorry, geen idee, dat is niet mijn trein
Bleek dus dat ie weer terug naar Utrecht zou gaan, zonder dat iemand iets wist
Ik hoorde het onderweg al op mijn radiootje, lekker weerquote:Op donderdag 20 juli 2006 11:19 schreef bleiblei het volgende:
Woei, vanmorgen had ik/de trein waar ik in zat een springert op Eindhoven Beukenlaan. Om 7 uur zat ik in de IC, om 11 uur was ik na de nodige omwegen op plaats van bestemming .
Het zag er ook enigszins minder lekker uit .
Hij had ook nog eens de trein naar Schiphol te pakken vlak voor spits. Dwz. een hoop mensen die met taxi's (die ook ff op zich lieten wachten om vervolgens massaal aan te rukken) hun vliegtuig moesten proberen te halen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik hoorde het onderweg al op mijn radiootje, lekker weer
Slik dan gewoon 10 kilo pillen en ga op je bed liggen
Ligt toch nieuwe spoor/auto-brug tussen Kopenhagen en Zweden, of bedoel je dat niet?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:24 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Ik hoorde dat de trein naar Malmö met een boot gaat. Zijn er daar foto's van?
Geen fraude plegen he! (grapje uiteraard )quote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:51 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik ben blij dat ik voor 16 augustus me OV jaarkaart weer heb. Moet 30/31 augustus weer naar school al, maar ga in die tussenliggende weken even nog flink reizen door Nederland met me fotocamera.
Die loc van GVGquote:Op donderdag 20 juli 2006 13:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Lang weekend Berlijn was mooi mooi... vooral veel treintjes op de foto gezet:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En nog een paar fotootjes van Poolse treintjes
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer foto's staan op http://www.spoorvinder.tk
150 euro boete, daarbij zal alle schade op jou verhaald worden.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:10 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wat is eigenlijk de straf die je krijgt als je voor de lol aan de noodrem trekt?
RailPro in Tilburg? Nedtrain denk ik.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:00 schreef bleiblei het volgende:
Der vroeg laatst iemand naar een zwarte diesel goederentrein toch?
Ik heb die eergisteren een heel stel gespot bij RailPro in Tilburg daar naast het station. Er stonden er een stuk of 4-5
NedTrain ja .quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:22 schreef 456 het volgende:
[..]
RailPro in Tilburg? Nedtrain denk ik.
En volgens mij bedoel je met die zwarte loc de nieuwe class 66's die worden klaargemaakt voor de dienst.
(foeilelijke apparaten blijven het, ongeacht de kleur)
Of naar onder. Of naar boven.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
ja of het oosten, of westen
Of recht door het midden die heerlijke diepe tunnel inquote:
Volgens Wikipedia is die nog actief, maar das dan niet zeker he. Er zijn heel wat trein-ferry`s actief rond de wereldquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ligt toch nieuwe spoor/auto-brug tussen Kopenhagen en Zweden, of bedoel je dat niet?
Trouwens dat Hauptbahnhof in Berlijn wat een station . Ziet er superstrak uit, mooi design. Kost ook maar 750 miljoen euro...
Nee, die nieuwe brug (naja, nieuw) is enkel auto (brug-tunnel combi)quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ligt toch nieuwe spoor/auto-brug tussen Kopenhagen en Zweden, of bedoel je dat niet?
Trouwens dat Hauptbahnhof in Berlijn wat een station . Ziet er superstrak uit, mooi design. Kost ook maar 750 miljoen euro...
Bij top gear zag ik toch een trein onder rijden . Maar goed misschien verbeeldingquote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:06 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, die nieuwe brug (naja, nieuw) is enkel auto (brug-tunnel combi)
met de trein naar zweden gaan is niet erg makkelijk... in zweden treinen overigens ook niet. als je wat ervaring erin hebt (en een postadres in zweden) kan het stukken goedkoper.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oresund_Bridge blijkbaar zit er dus toch wel een spoorweg onder de brug .quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:06 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, die nieuwe brug (naja, nieuw) is enkel auto (brug-tunnel combi)
met de trein naar zweden gaan is niet erg makkelijk... in zweden treinen overigens ook niet. als je wat ervaring erin hebt (en een postadres in zweden) kan het stukken goedkoper.
ow, nog maar een keertje kijken hoe makkelijk het is om in zweden te komen per trein!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Oresund_Bridge blijkbaar zit er dus toch wel een spoorweg onder de brug .
Ga jij mee met Rondje Nederland? Dan graag SNEL het aanmeldingsformulier invullenquote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:58 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ow, nog maar een keertje kijken hoe makkelijk het is om in zweden te komen per trein!
Beetje gekkenwerk om met dit weer voor de lol in de trein te gaan zitten eigenlijk he?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga morgen bordjes knallen rondom Arnhem
ICE van Ut naar Ah, slagje Wolfheze, slagje Zetten-Andelst slagje Zutphen - Klarenbeek, ICE terug. En eigenlijk moet ik de hele sliert over Winterswijk ook nog. Ander keertje maar dan
Mja, dat doen we dus maar niet ook ander keertje weerquote:Op zondag 23 juli 2006 08:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beetje gekkenwerk om met dit weer voor de lol in de trein te gaan zitten eigenlijk he?
ja, te warm, gewoon. En ik heb meer te doenquote:Op zondag 23 juli 2006 10:17 schreef Jerommeke.nl het volgende:
het weer is anders vandaag een beetje mistig
Wat is dat voor iets dan? Een bruinkoolmijn of zo gok ik?quote:Op zondag 23 juli 2006 14:17 schreef Alexxxxx het volgende:
gister naar Tagebau Hambach geweest, maar niet de mogelijkheid gekregen hun trein op de foto te zetten
ja, open dagbouwmijn inderdaadquote:Op zondag 23 juli 2006 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dat voor iets dan? Een bruinkoolmijn of zo gok ik?
Nou, in een ICE is dat best uit te houden lijkt mequote:Op zondag 23 juli 2006 08:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beetje gekkenwerk om met dit weer voor de lol in de trein te gaan zitten eigenlijk he?
Iets met de remmen meende ik.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:03 schreef 456 het volgende:
In Ht staat een oude DDM stam met allemaal tonnen water erin. Wordt natuurlijk gebruikt als test, de tonnen moeten de pax voorstellen.
Weet iemand waar ze voor aan het testen zijn?
en het ook bijgewerkt wordt als de ns bedenkt dat ze toch stiekem ergens anders heen gaan.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:31 schreef the_disheaver het volgende:
nu maar hopen dat ze echte reisinformatie bevatten: overstapinfo (spoor/tijd) splitsinformatie (welk treindeel waarheen gaat), aankomsttijd.
En niet alleen maar welk station als eerste bereikt wordt.
Ik vind dit echt een baggerplan, maar goed... Ik hoef geen tv te kijken in de trein. 's Avonds de hele tijd dat irritante geflikker, bah.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:27 schreef the_disheaver het volgende:
Intercity's worden vanaf december uitgerust met tv's. De NS en KPN hebben daarover afspraken gemaakt. Reizigers kunnen dan tijdens een rit op televisie kijken naar nieuws, reisinformatie en onderhoudende programma's.
bron nos tt
Zo donker is de trein 's avonds ook weer niet. Dus ik denk (en hoop) dat dat wel mee valt.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind dit echt een baggerplan, maar goed... Ik hoef geen tv te kijken in de trein. 's Avonds de hele tijd dat irritante geflikker, bah.
Dat nog wel op zich, maar ja, bordjes schieten doe je vanuit stoppertjesquote:Op maandag 24 juli 2006 11:04 schreef 456 het volgende:
[..]
Nou, in een ICE is dat best uit te houden lijkt me
Dat lijkt me wel breedspoor!quote:Op maandag 24 juli 2006 22:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Over het stuw bij Belfeld loopt ook een spoorlijn Speciaal voor een speciale machine om schotten uit de stuw te halen. erg bijzonder.
[afbeelding]
meer foto's
Ja, die perrons worden zo lang omdat het spoorgebruik in Utrecht nogal gaat veranderen als het viersporig wordt richting Houten en Geldermalsen. Ik denk dat 't nodig is voor de interncity's naar het zuiden.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:03 schreef ReisT het volgende:
Het perron van spoor 18b/19b in Utrecht wordt echt idioot lang! Spoortje 15b was al een eind lopen, het einde van 18/19 komt nog een stukje verder, is straks gewoon 400 meter van de stationshal.
Wordt het perron lang of de weg er naartoe?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:03 schreef ReisT het volgende:
Het perron van spoor 18b/19b in Utrecht wordt echt idioot lang! Spoortje 15b was al een eind lopen, het einde van 18/19 komt nog een stukje verder, is straks gewoon 400 meter van de stationshal.
Da's ook een goede vraag. Volgens mij kun je vanuit de stationshal met een roltrap naar spoor 18/19. Dan is het hooguit 10 meter.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wordt het perron lang of de weg er naartoe?
Vind ze van Volker en Stevin nog leuker, van die busjes die op de rails rijden .quote:Op maandag 24 juli 2006 22:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Over het stuw bij Belfeld loopt ook een spoorlijn Speciaal voor een speciale machine om schotten uit de stuw te halen. erg bijzonder.
[afbeelding]
meer foto's
zal in augustus nog wel wat fotos maken van station utrecht en al die sporenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:03 schreef ReisT het volgende:
Het perron van spoor 18b/19b in Utrecht wordt echt idioot lang! Spoortje 15b was al een eind lopen, het einde van 18/19 komt nog een stukje verder, is straks gewoon 400 meter van de stationshal.
Volker Rail bedoel je, het voormalige Volker Stevin Rail & Trafficquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vind ze van Volker en Stevin nog leuker, van die busjes die op de rails rijden .
Tel is voor de gein hoeveel vakken ze hebben, dat gaat van A tot Z of zo ?quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:49 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
zal in augustus nog wel wat fotos maken van station utrecht en al die sporen
In swalmen zeker en in reuver (niet helemaal zeker) liep vroeger smalspoor (de tuf) werd de klei die gewonnen werd aan de duitse grens naar de fabrieken vervoerd. daar werd er buizen en dakpannen van gemaakt. bij de firma robbelien (oet Zjwame!!!) staat er nog eentjequote:Op woensdag 26 juli 2006 13:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vind ze van Volker en Stevin nog leuker, van die busjes die op de rails rijden .
die smalspoortreintjes reden trouwens ook veelvuldig door de achterhoek, twente en Sallandquote:Op woensdag 26 juli 2006 15:43 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
In swalmen zeker en in reuver (niet helemaal zeker) liep vroeger smalspoor (de tuf) werd de klei die gewonnen werd aan de duitse grens naar de fabrieken vervoerd. daar werd er buizen en dakpannen van gemaakt. bij de firma robbelien (oet Zjwame!!!) staat er nog eentje
Zo te zien wilde iemand de trein halen en met een noodgang tegen de achterkant van de trein gelopen!quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:43 schreef petre86 het volgende:
[..]
die smalspoortreintjes reden trouwens ook veelvuldig door de achterhoek, twente en Salland
@ Alexxx http://fotoboek.fok.nl/Dangel die foto van jou daar.. hoe/waar heb je die gemaakt?
Met fotosjop lijkt mequote:Op donderdag 27 juli 2006 00:43 schreef petre86 het volgende:
[..]
die smalspoortreintjes reden trouwens ook veelvuldig door de achterhoek, twente en Salland
@ Alexxx http://fotoboek.fok.nl/Dangel die foto van jou daar.. hoe/waar heb je die gemaakt?
De foto is gemaakt op Station Leeuwarden.... Vervolgens heeft Sjoewe hem ietwat bewerkt. ik heb al in een jaar of 3 geen lijken meer op de foto gezet, daar ben ik mee gestoptquote:Op donderdag 27 juli 2006 00:43 schreef petre86 het volgende:
[..]
die smalspoortreintjes reden trouwens ook veelvuldig door de achterhoek, twente en Salland
@ Alexxx http://fotoboek.fok.nl/Dangel die foto van jou daar.. hoe/waar heb je die gemaakt?
en ik had in het topic al gereageerd dat ik best wil shorecrewen, alleen weet ik niet waat ik verblijf op dat moment.. enschede, of al op een kamer in den haag.. of in de buurt van zwolle.. of a'dam.. ik durf er nog niks over te zeggen.. zie mij maar als extratje als ik kan.. ik heb iig geen slaapplek..quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met fotosjop lijkt me
ff iets anders: ben jij nog in de markt voor het shorecrewen tijdens Rondje NL? Heb je mijn mailtje gekregen? Kan je daar ff op antwoorden? Dank je!
Ik zat vandaag toevallig in die trein, en heb het bij de conductrice nagevraagd. Het blijkt te maken te hebben met de arbeidsomstandigheden van de machinist. Zoals wellicht bekend, is de loc van de Beneluxtreinen afkomstig van de NMBS. Vorig jaar heeft NS Internationaal reeds aan de NMBS gevraagd om de koeling in de machinistencabine van de loc te verbeteren. Dat heeft de NMBS niet gedaan. N.B. Het schijnt in die cabine 45 graden te worden in de zomer.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:37 schreef Oom_Agent het volgende:
Weet iemand misschien waarom vrijwel dagelijks de INT trein Brussel Zuid - Amsterdam maar tot Schiphol rijdt, en dus het laatste stukje naar Amsterdam komt te vervallen ?
Jawel ontvangen en verwerktquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:26 schreef Alexxxxx het volgende:
@Fles: ik heb na 5 minuten na die mail gereageerd, aangezien ik een paar dagen op vakantie ben dan, heb jij die niet ontvangen
Maar als er slaapplek in Lwd is, waarom dan ook nog shorecrew nodig?
Ah okee, daar hebben we dus niks aan aangezien wij OOK nog niet weten wanneer we waar zijn Maar even goed bedanktquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:13 schreef petre86 het volgende:
[..]
en ik had in het topic al gereageerd dat ik best wil shorecrewen, alleen weet ik niet waat ik verblijf op dat moment.. enschede, of al op een kamer in den haag.. of in de buurt van zwolle.. of a'dam.. ik durf er nog niks over te zeggen.. zie mij maar als extratje als ik kan.. ik heb iig geen slaapplek..
ahaa....ok helemaal duidelijk.quote:
Aan mij gevenquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:46 schreef petre86 het volgende:
@ Haarlem, daar is een nedtrain werkplaats geloof ik, zijn ze nu aan het verbouwen, al die halve treinen, losse wagons, bekladde dingen .. staan allemaal buiten
ook 2 van die rode treinen ( mat '54? '64? ) 1 helemaal rood, 1 met rode koppen en geel/grafitti de rest..
als je van haarlem naar overveen gaat, staan links die halve dingen, rechts die rode koppen achter een rijstje ander oud spul..
iemand enig iedee wat ze daar doen en wat ze met die rode treinen doen?
veel mooier rood! niet vaal oid..quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:10 schreef Oom_Agent het volgende:
denk dat die rode een plan U is
[afbeelding]
Misschien staat ie daarom wel binnen? Om een nieuwe laklaag te krijgen.quote:
ze staan buiten, aan de andere kant van het spoor als waar de werkplaats stondquote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien staat ie daarom wel binnen? Om een nieuwe laklaag te krijgen.
Nee, wacht eens: ze hebben een stel Plan U's verkocht aan Slowakije of zo. Zou het kunnen dat ze in Haarlem in de Slowaakse kleuren worden geschilderd?? Foto!
deze?quote:Op donderdag 27 juli 2006 21:40 schreef Wadloper het volgende:
en een soort dieseltrein op de plaat gezet, foto's komen later
Knap, foto's van volgend jaarquote:
Goed he, ik kan in de tijd reizenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Knap, foto's van volgend jaar
en er staan er een paar "scheef" of nou ja "niet recht"
Leuk, mijn vader maakt al die schakelaars onderin bij die nieuwere treinen enzoquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:54 schreef Wadloper het volgende:
Ook nog een Plan V in Voerendaal (de 842):
[[url=http://img128.imagevenue.com/loc405/th_84035_IMG_9221_405lo.jpg]afbeelding][/URL]
Al mijn andere foto's staan op een andere computer, die krijg ik binnenkort doorgestuurd, ik zal dan nog even kijken of ik nog andere leuke foto's heb
Ik zat laatst in de voorste bak van een ICK-treintje... d'r kwam me toch een lucht van die 1700 af. Was ook niet helemaal gezond, leek me.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Grafknetterende ranzigheid
de 4400 had in Hto al +10, kon moeilijk wegkomen, en is terug naar nijmegen maar met +15 vertrokken, en zonder het achterste stel (806) kwam een smerige seulende plestik lucht vanaf
treintje sjtoek
Coolquote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:30 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Leuk, mijn vader maakt al die schakelaars onderin bij die nieuwere treinen enzo
Volgens mij hangt daar nog spul van in de oude smederij van m'n opa.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:39 schreef jorienvdherik het volgende:
Zal het eens vragen, of er nog nieuws van treinen is, en wat die nu aan het doen is, bij sommige treinen zie je nog een plaatje van Holec HH in de trein, daar werkt me vader. Is nu een andere naam
Ja, Holec werd TraXis en TraXis werd Alstom. Ik heb nog stage gelopen bij TraXis, leuk bedrijf was het toen! Nu is er geloof ik weinig meer van over..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:39 schreef jorienvdherik het volgende:
Zal het eens vragen, of er nog nieuws van treinen is, en wat die nu aan het doen is, bij sommige treinen zie je nog een plaatje van Holec HH in de trein, daar werkt me vader. Is nu een andere naam
Hij is nu bezig met Plan V, tussenschakelingen ofzoquote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, Holec werd TraXis en TraXis werd Alstom. Ik heb nog stage gelopen bij TraXis, leuk bedrijf was het toen! Nu is er geloof ik weinig meer van over..
ach.. dat moet de verkeersleiding toch ook kunnen volgen? of weten die niet waar een trein zich bevind?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen vraag ik me af hoe ze het precies doen, in verband met het niet al te makkelijk kunnen herkennen van treinen. Zoals vertragingen en natuurlijk zelfde treintypen in de verschillende diensten. Het klinkt nogal vreemd, maar ze zeiden het bij actienieuws op de sensatiezender sbs 6.
Aan de zijkant boven staat het nummerbord meestal, vanmiddag heb ik 1 1 2 2 2 2 2 2 1 genoteerdquote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen vraag ik me af hoe ze het precies doen, in verband met het niet al te makkelijk kunnen herkennen van treinen.
Ik heb nog een paar om te posten, die komen zoquote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:17 schreef guitarist.nl het volgende:
Die 2e is erg mooi
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:15 schreef Wadloper het volgende:
[[url=http://img13.imagevenue.com/loc433/th_82437_IMG_8953_433lo.jpg]afbeelding][/URL]
Schin op Geul
Dat is een BDs kop, het stuurstandrijtuig van de IC's 800 (maastricht - Haarlem) en 900 (Heerlen - Haarlem). En van de Beneluxtrein Amsterdam - Brussel uiteraardquote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:15 schreef Wadloper het volgende:
Welke trein is dit eigenlijk?
[[url=http://img139.imagevenue.com/loc481/th_82924_IMG_8980_481lo.jpg]afbeelding][/URL]
Oh okequote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een BDs kop, het stuurstandrijtuig van de IC's 800 (maastricht - Haarlem) en 900 (Heerlen - Haarlem). En van de Beneluxtrein Amsterdam - Brussel uiteraard
Foei toch! In de Beneluxen rijden geen BDs maar Bs!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En van de Beneluxtrein Amsterdam - Brussel uiteraard
Oh okee, ook bestquote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Foei toch! In de Beneluxen rijden geen BDs maar Bs!
Zo leuk dat Plan V/T, DD-AR, IRM, ICR, ICK en SGM voor de mensen in het noorden zo exclusief zijnquote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:51 schreef Wadloper het volgende:
Benelux is toch soort van rood/bruin?
Ik weet het verschil ook niet eigenlijk
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:39 schreef Frozen het volgende:
Een vraagje:
Gisternacht reed er rond 3 uur een gigantische trein langs mijn huis. Erg traag en met veel lampen erop. Bij het onderstel kwamen er veel vonken vanaf. Ik had de indruk dat deze trein gebruikt werd om de rails recht te leggen / te slijpen ofzo...?
Weet iemand wat voor ding dit is, want we vragen ons wel af wat nou de hele buurt wakker trilde vannacht....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slijptreinquote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:39 schreef Frozen het volgende:
Een vraagje:
Gisternacht reed er rond 3 uur een gigantische trein langs mijn huis. Erg traag en met veel lampen erop. Bij het onderstel kwamen er veel vonken vanaf. Ik had de indruk dat deze trein gebruikt werd om de rails recht te leggen / te slijpen ofzo...?
Weet iemand wat voor ding dit is, want we vragen ons wel af wat nou de hele buurt wakker trilde vannacht....
Dank! Dat was m.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slijptrein
De hoofdletter D!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee, ook best
Wat is het verschil?
Die zijn nog steeds rood/geel toch?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een BDs kop, het stuurstandrijtuig van de IC's 800 (maastricht - Haarlem) en 900 (Heerlen - Haarlem). En van de Beneluxtrein Amsterdam - Brussel uiteraard
Yep, dat zijn ze nog steeds. Wel een beetje vaal omdat ze geen revisie hebben gehad.quote:
Heb je tenminste weer wat te doenquote:Op maandag 31 juli 2006 17:17 schreef Wadloper het volgende:
Ik ben waarschijnlijk een deel van mijn treinfoto's kwijt, ik had een dvd gebrand, en daarna alles verwijderd (wat ik al gebrand heb kan er immers af), nu kan ik die dvd nergens vinden, zit niet op mijn vaste dvd plaats
Dus ben waarschijnlijk een deel van mijn collectie kwijt
Vind metro en trein niet echt vergelijkbaar, zeker niet in Nederland.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:20 schreef jorienvdherik het volgende:
Vandaag met de metro geweest, goh wat is dat toch een klote zooitje. Pokke herie en voor de rest ook allemaal kloten. Geef mij maar een trein
quote:Op maandag 31 juli 2006 18:20 schreef jorienvdherik het volgende:
Vandaag met de metro geweest, goh wat is dat toch een klote zooitje. Pokke herie en voor de rest ook allemaal kloten. Geef mij maar een trein
Dat lijkt me dan een concept wat in aanmerking komt voor een heroverwegingquote:Op maandag 31 juli 2006 17:17 schreef Wadloper het volgende:
Ik ben waarschijnlijk een deel van mijn treinfoto's kwijt, ik had een dvd gebrand, en daarna alles verwijderd (wat ik al gebrand heb kan er immers af), nu kan ik die dvd nergens vinden, zit niet op mijn vaste dvd plaats
Dus ben waarschijnlijk een deel van mijn collectie kwijt
Het komt zeker in heroverweging, ik maak een aparte petitie waar ál mijn gebrande spullen op komenquote:Op maandag 31 juli 2006 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan een concept wat in aanmerking komt voor een heroverweging
Altijd alles (tenminste, hetgene wat belangrijk is) 2 keer ergens op zetten, en het liefst op verschillende media op verschillende plaatsen.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:58 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Het komt zeker in heroverweging, ik maak een aparte petitie > partitie waar ál mijn gebrande spullen op komen
Natuurlijk, was even een typfoutje. Zal het even verbeterenquote:Op maandag 31 juli 2006 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
de Mendini is de 4023
Ik ga dat nu ook zeker doen, ik kan het me niet veroorloven nóg meer materiaal kwijt te rakenquote:Op maandag 31 juli 2006 19:29 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Altijd alles (tenminste, hetgene wat belangrijk is) 2 keer ergens op zetten, en het liefst op verschillende media op verschillende plaatsen.
maar ja, doe ik ook niet echt vaak genoeg...
Dat is wel een goed idee, ik denk dat ik het zo ook ga doen. En ik maak telkens als ik paar keer foto's heb gemaakt sowieso een cd, en later als ik genoeg heb, een dvdquote:Op maandag 31 juli 2006 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn hele fotoarchief staat op 3 verschillende harddisks, 2 interne en een externe, en nogeens gebrand op DVD's, die liggen bij een maat van me. Ja, het kost wat, maar ik moet er niet aan denken dat het ineens allemaal weg zou zijn
Kost geld. Ook al beweren lokalo's dat er nog wel Wadlopers door de wasstraat gaan...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:51 schreef Dr_Flash het volgende:
beetje schoongemaakt worden die dingen ook niet meer he?
Ze gaan wel door de wasstraat, alleen dan wordt de kop (het machinistenraam) gewassen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kost geld. Ook al beweren lokalo's dat er nog wel Wadlopers door de wasstraat gaan...
dat water zal inmiddels ook wel redelijk smerig zijn danquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:31 schreef Wadloper het volgende:
Alhoewel, dat ding is water recycled etc,
Ja die krengen zijn over, dus duiken ze nu overal op (bijvoorbeeld: stoptreinen Gouda - Den Haag: SGMm + SGMm + SGM-II).quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:37 schreef YoshiBignose het volgende:
kreeg laatst op station alkmaar om 10 uur 's avonds opeens zo'n citypendel.. pff wat een rotzooi, leek wel alsof hij rechtstreeks van zandvoort kwam. overal op de grond drinken, vreten en zand. en erg ruimte-efficient zijn die dingen ook niet gebouwd, 3 rijen met stoelen.
ik wil normale treinen op hoorn-alkmaar
Als je er een paar Koplopers met werkende doorloopkoppen neerzet, hoef je niet eens meer te rijden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Was het niet de bedoeling dat die schrootbakken straks het Castellumlijntje gaan rijden?
Die was dus echt aan een wasbeurt toe.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:50 schreef the_disheaver het volgende:
'geel' & 'blauw'
En wel het nummertje zichbaar houden
Geïnspireerd door je sig Duvel?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je er een paar Koplopers met werkende doorloopkoppen neerzet, hoef je niet eens meer te rijden.
Staat Obdam niet ook op de nominatie voor sluiting toevallig?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:
ik snap ook nooit hoe die gasten HET IN HUN HOOFD HALEN om van die kleine mat 64'jes in te zetten als het weer gruwelijk druk is op Hoorn. en dan nog doodleuk zeggen: dames en heren, zoals u ziet is het erg druk in de trein en daarom mogen jullie voor DEZE ENE KEER in de eerste klas gaan zitten. pffffffffff WAT ONTZETTEND GUL, hele eerste klas allang vol natuurlijk, mensen moesten staan TUSSEN de bankjes in.
en dan komen we in Obdam: DAMES EN HEREN ZOU U WAT RUIMTE WILLEN MAKEN VOOR DE REIZIGERS UIT OBDAM. BEN JE NIET GOED BIJ JE HOOFD OFZO?! JA JIJ ZIT LEKKER IN MACHINIST HOKJE! mensen die eruit wilden bij heerhugowaard konden er niet langs, dus moesten eerst andere mensen eruit, die weer genaaid werden doordat de mensen die buitenstonden weer eerder instapte.
en dan zie je doodleuk 8 van die dubbeldekker treinen naar den helder rijden, half leeg. KLOOTZAKKEN
Oh hé, niet eens aan gedacht!quote:
Ga dan ook gewoon in de bewoonde wereld wonen!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:
<huilie>
en dan zie je doodleuk 8 van die dubbeldekker treinen naar den helder rijden, half leeg. KLOOTZAKKEN
Vreemd, dat snap ik nou niet hoor.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:55 schreef Willy84 het volgende:
Altijd als ik van het Amstel station naar het CS ga kan ik bovenaan kiezen wat ik neem. Metro 24 x per uur. En 2xIc rijtuigen, 2xVIRM en 2x SGMm per uur.
Meestal kies ik de VIRm of Ic rijtuigen
NOU JA ZEG. dat valt ook wel mee, het is altijd heel druk.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ga dan ook gewoon in de bewoonde wereld wonen!
Leuk he zo'n IRM zien langsrijden?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:
ik snap ook nooit hoe die gasten HET IN HUN HOOFD HALEN om van die kleine mat 64'jes in te zetten als het weer gruwelijk druk is op Hoorn. en dan nog doodleuk zeggen: dames en heren, zoals u ziet is het erg druk in de trein en daarom mogen jullie voor DEZE ENE KEER in de eerste klas gaan zitten. pffffffffff WAT ONTZETTEND GUL, hele eerste klas allang vol natuurlijk, mensen moesten staan TUSSEN de bankjes in.
en dan komen we in Obdam: DAMES EN HEREN ZOU U WAT RUIMTE WILLEN MAKEN VOOR DE REIZIGERS UIT OBDAM. BEN JE NIET GOED BIJ JE HOOFD OFZO?! JA JIJ ZIT LEKKER IN MACHINIST HOKJE! mensen die eruit wilden bij heerhugowaard konden er niet langs, dus moesten eerst andere mensen eruit, die weer genaaid werden doordat de mensen die buitenstonden weer eerder instapte.
en dan zie je doodleuk 8 van die dubbeldekker treinen naar den helder rijden, half leeg. KLOOTZAKKEN
prachtig mooi televisie station, kijk er vele keren per dag naarquote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:56 schreef Dichterbijer het volgende:
neem aan dat deze link ook bij jullie kenners bekend is? http://www.bahntv-online.de/btvo/html04/start.php?slid=34
!!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:33 schreef Remzz het volgende:
Net op het nieuws:
"Dit jaar maken er 7% meer mensen gebruik van de trein, z'n 1 miljoen reizergers per dag, de NS denkt dat deze stijging te danken is aan mooiere stations en treinen"
Ja dat denk ik ook
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:33 schreef Remzz het volgende:
Net op het nieuws:
"Dit jaar maken er 7% meer mensen gebruik van de trein, z'n 1 miljoen reizergers per dag, de NS denkt dat deze stijging te danken is aan mooiere stations en treinen"
Ja dat denk ik ook
Ik kan het me bijna niet voorstellen...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:41 schreef Dr_Flash het volgende:
kunnen die feyenoordgekleurde bakken ook gekoppeld rijden met wadlopers?
Die heeft nog een lange weg te gaan. Of zoud at de vaalberg zijn op de achtergrond?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:02 schreef Dichterbijer het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer foto's op Arriva.nl
Ik vind hem mooi
Toevallig ook echte tijden ervan, ipv dagdelen? Want om nou de hele nacht buiten te staan, om een trein op de foto te kunnen zetten... en dat nogwel 'snachts in het donker.... gaat ook een beetje verquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:28 schreef verzameldirk het volgende:
Nacht wo 16 op do 17/8:
3 slagen Gn - Nsch en 1 slag Gn - Rd
Nacht do 17 op vr 18/8:
2 slagen Gn - Rd en 2 slagen Gn - Dz
enkele tijden van proefritten
Dat zou er inderdaad niet uitzien! Daarnaast is het ook zinloos om het in te bouwen, omdat Arriva het complete park Wadlopers vervangt (toch?).quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:55 schreef Dr_Flash het volgende:
het zal er wel extreem lelijk uitzien ja
zo'n was-ooit-gele wadloper met dat keihard vloekende rood-wit
Ja, maar niet van de ene dag op de andere, en als dat schroot ergens crasht zal het weggesleept moeten worden. Door ietsquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zou er inderdaad niet uitzien! Daarnaast is het ook zinloos om het in te bouwen, omdat Arriva het complete park Wadlopers vervangt (toch?).
Niet doen, gewoon met de drie medereizigers dat ding omduwen tot ie in de sloot naast het spoor ligt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar niet van de ene dag op de andere, en als dat schroot ergens crasht zal het weggesleept moeten worden. Door iets
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet doen, gewoon met de drie medereizigers dat ding omduwen tot ie in de sloot naast het spoor ligt.
Oh ja, zoals een paar jaar geleden tussen Groningen en Leeuwarden! Goed plan!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:
ja of met een toevallig langslopende koe, dat kan ook
Inderdaad.. strak treintje. Maar NSR mag hun Plan V wel vervangen door wat robuusters dan imo hoorquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:02 schreef Dichterbijer het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer foto's op Arriva.nl
Ik vind hem mooi
Ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik werkelijk niet goed kan worden van dat type trein. Dat model met die normale bankjes gaat nog wel (mits het buiten niet te heet is), maar die gevallen met die bankjes in de 2E-klasse zo dicht op elkaar gepropt is echt walgelijk. Je kunt je laptop niet eens gebruiken met een beetje geluk. En als je dan a dik 200,- per maand elke werkdag 75% kans hebt dat je in dat materiaal zit is dat onwijs zuur, bijna agressief kan ik er van worden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:
ik snap ook nooit hoe die gasten HET IN HUN HOOFD HALEN om van die kleine mat 64'jes in te zetten als het weer gruwelijk druk is op Hoorn. en dan nog doodleuk zeggen: dames en heren, zoals u ziet is het erg druk in de trein en daarom mogen jullie voor DEZE ENE KEER in de eerste klas gaan zitten. pffffffffff WAT ONTZETTEND GUL, hele eerste klas allang vol natuurlijk, mensen moesten staan TUSSEN de bankjes in.
en dan komen we in Obdam: DAMES EN HEREN ZOU U WAT RUIMTE WILLEN MAKEN VOOR DE REIZIGERS UIT OBDAM. BEN JE NIET GOED BIJ JE HOOFD OFZO?! JA JIJ ZIT LEKKER IN MACHINIST HOKJE! mensen die eruit wilden bij heerhugowaard konden er niet langs, dus moesten eerst andere mensen eruit, die weer genaaid werden doordat de mensen die buitenstonden weer eerder instapte.
en dan zie je doodleuk 8 van die dubbeldekker treinen naar den helder rijden, half leeg. KLOOTZAKKEN
Volgens mij zijn dit testritten vanuit de fabriek. Ergens in Duisland/Zwitserland, dacht ik.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:01 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Die heeft nog een lange weg te gaan. Of zoud at de vaalberg zijn op de achtergrond?
ZIer hier:quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:03 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Toevallig ook echte tijden ervan, ipv dagdelen? Want om nou de hele nacht buiten te staan, om een trein op de foto te kunnen zetten... en dat nogwel 'snachts in het donker.... gaat ook een beetje ver
Bron: Somda.quote:---------------------------------
DATUM : DINSDAG 8 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82510 Nsch V 22:50 - Gn A 23:25
82511 Gn V 23:35 - Lw A 00:11 WO
---------------------------------
DATUM : WOENSDAG 9 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82512 Lw V 00:45 - Hlgh A 01:11
82513 Hlgh V 01:16 - Lw A 01:43
82514 Lw V 02:30 - Stv A 03:19
82515 Stv V 03:26 - Lw A 04:15
82516 Lw V 04:22 - Stv A 05:11
82517 Stv V 05:14 - Lw A 06:01
-
82518 Lw V 22:52 - Stv A 23:41
82519 Stv V 23:44 - Lw A 00:33 DO
---------------------------------
DATUM : DONDERDAG 10 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82520 Lw V 00:37 - Stv A 01:26
82521 Stv V 02:01 - Lw A 02:50
82522 Lw V 03:25 - Hlgh A 03:52
82523 Hlgh V 03:56 - Lw A 04:23
82524 Lw V 04:27 - Hlgh A 04:54
82525 Hlgh V 04:58 - Lw A 05:29
-
82526 Lw V 23:10 - Swk A 23:40
82527 Swk V 23:46 - Lw A 00:17 VR
---------------------------------
DATUM : VRIJDAG 11 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82528 Lw V 00:20 - Swk A 00:52
82529 Swk V 00:57 - Lw A 01:25
82530 Lw V 01:30 - Swk A 02:02
82531 Swk V 02:07 - Lw A 02:35
82532 Lw V 03:10 - Swk A 03:43
82533 Swk V 03:47 - Lw A 04:15
82534 Lw V 04:20 - Swk A 04:52
82535 Swk V 04:57 - Lw A 05:25
-
82526 Lw V 23:10 - Swk A 23:40
82527 Swk V 23:46 - Lw A 00:17 ZAT
---------------------------------
DATUM : ZATERDAG 12 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82528 Lw V 00:20 - Swk A 00:50
82529 Swk V 00:55 - Lw A 01:25
82530 Lw V 01:30 - Swk A 02:00
82531 Swk V 02:05 - Lw A 02:35
82532 Lw V 03:10 - Swk A 03:40
82533 Swk V 03:45 - Lw A 04:15
82534 Lw V 04:20 - Swk A 04:50
82535 Swk V 04:55 - Lw A 05:25
---------------------------------
DATUM : ZONDAG 13 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82518 Lw V 22:52 - Stv A 23:41
82519 Stv V 23:44 - Lw A 00:33 MA
---------------------------------
DATUM : MAANDAG 14 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82520 Lw V 00:37 - Stv A 01:26
82521 Stv V 02:01 - Lw A 02:50
82522 Lw V 03:25 - Hlgh A 03:52
82523 Hlgh V 03:56 - Lw A 04:23
82524 Lw V 04:27 - Hlgh A 04:54
82525 Hlgh V 04:58 - Lw A 05:29
-
82536 Lw V 23:15 - Gn A 23:49
82537 Gn V 23:52 - Wha A 23:57
---------------------------------
DATUM : DINSDAG 15 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82538 Wha V 00:01 - Onn A 00:06
82539 Onn V 00:15 - Gn A 00:30
82540 Gn V 00:34 - Lw A 01:08
82541 Lw V 01:13 - Gn A 01:47
82543 Gn V 02:20 - Lw A 02:54
82544 Lw V 03:00 - Gn A 03:34
82545 Gn V 03:40 - Lw A 04:14
82546 Lw V 04:20 - Gn A 04:54
-
82547 Gn V 23:04 - Lw A 23:38
82548 Lw V 23:43 - Gn A 00:17 WO
---------------------------------
DATUM : WOENSDAG 16 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82544 Lw V 03:00 - Gn A 03:34
82545 Gn V 03:40 - Lw A 04:14
82546 Lw V 04:20 - Gn A 04:54
82549 Gn V 00:22 - Lw A 00:56
82550 Lw V 01:01 - Gn A 01:35
82552 Gn V 01:40 - Lw A 02:14
-
82564 Gn V 23:10 - Nsch A 23:45
82565 Nsch V 23:50 - Gn A 00:32 DO
---------------------------------
DATUM : DONDERDAG 17 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82566 Gn V 00:35 - Nsch A 01:15
82567 Nsch V 01:19 - Gn A 01:53
82568 Gn V 02:35 - Nsch A 03:11
82570 Nsch V 03:20 - Gn A 03:56
82571 Gn V 04:05 - Wha A 04:10
82572 Wha V 04:14 - Onn A 04:24
82573 Onn V 04:28 - Gn A 04:38
82574 Gn V 04:40 - Rd A 05:17
82575 Rd V 05:22 - Gn A 06:04
-
82553 Gn V 23:05 - Rd A 23:43
82554 Rd V 23:48 - Gn A 00:33 VR
---------------------------------
DATUM : VRIJDAG 18 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82555 Gn V 00:36 - Rd A 01:17
82556 Rd V 01:21 - Gn A 01:56
82557 Gn V 02:30 - Dz A 03:02
82558 Dz V 03:10 - Gn A 03:45
82561 Gn V 03:53 - Dz A 04:25
82562 Dz V 04:30 - Gn A 05:05
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Zooooo ik ben terug van anderhalve week Valkenburg en nog een midweekje Veluwe... met zo'n 1000 foto's waarvan zo'n 300 treinen... en een hoop stationsbordjes
[afbeelding]
anyone?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:49 schreef YoshiBignose het volgende:
misschien niet echt plek om dit te vragen maar jullie lijken me zulke trein masters.
ik moet in de vakantie naar het plaatje Brandscheid, in Duitsland. nou kan ik niet zo goed duits en snap niet zoveel van bahn.de, dus ik vroeg me af, welk station ligt het dichtst in de buurt bij Brandscheid?
(kaart van brandscheid: http://www.google.nl/url?q=http://maps.google.de/maps%3Foi%3Deu_map%26q%3DBrandscheid%26hl%3Dnl&sa=X&oi=eu_map&ct=title)
ik zat te denken de ICE naar Koblenz???
Ik zou als ik jou was de volgende keer eerst kijken hoe je op je mogelijke vakantie-adres komt, voor je het definitief boekt...quote:
Zover ik heb gelezen komt dat (denk ik) doordat het NS personeel weigert in te hete NMBS loks te zitten...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:36 schreef Willy84 het volgende:
Vanmiddag: De trein van 17:23 naar Brussel Zuid/Midi vertrok van spoor 14a met als materieel een Virm 4tje reizigers moesten volgens de stationsomroep overstappen in Roosendaal. Zit NMBS krap in z'n locs ? Of weet iemand misschien of er 1tje is uitgevallen.
Hoezo, doen ze er een doek overheen als ie stilstaat dan?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Hij rijdt dus voornamelijk s nachts en in de allervroegste uren. Dus heeft t hooguit s ochtends vroeg zin om te fotograferen
Inderdaad! "Sleepdienst ZLSM".quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Van alle treinpics van de afgelopen twee weken is dit toch wel de meest bijzondere:
[afbeelding]
Inderdaad, zo dacht ik ook alquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Pf, ik wacht wel met dat ding op de foto te zetten tot ie gewoon al een tijdje rijdt... Geen zin in al die treinenfappers voor mn lens langs.
jepquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 06:33 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Inderdaad, zo dacht ik ook al
@Zug-Chef: Welke dag was de 27e? Was dat op een donderdag?
ja ook nogquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:39 schreef Wadloper het volgende:
Was jij degene die een statief in zijn handen had?
(Gewoon vraagje )
lol, dan heb ik je gezienquote:
Ik stond vanaf 12.55 tot 15.00 op het station van Simpelveld. Wilde eigenlijk even op en neer naar Vetschau maar daarvan was de motorwagen kapoet zodoende bleef ik wat langer daar... Maar ik dus zoveel mensen gezien dat ik jou niet echt kan herinneren.. Wel veel foto's gemaakt, dus maybe herken ik je op een van die foto's...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:40 schreef Wadloper het volgende:
[..]
lol, dan heb ik je gezien
Ik zat op het bankje bij perron 2-3, helemaal rechts als je vanaf de stoomtrein aan kwam lopen
Nu al terugquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
En ik ben ook weer terug van een rondje bordjes knallen
229. Zetten-Andelst
230. Oosterbeek
231. Wolfheze
ja ok, maar het is buiten nog wel een paar uur licht, had je toch meer bordjes kunnen platenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, vroeg klaar met werken
Wat denk je wel dat dat kost allemaal?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
ja ok, maar het is buiten nog wel een paar uur licht, had je toch meer bordjes kunnen platen
Ik stond er vanaf het moment dat de stoomtrein even wegging zeg maar, totdat hij vertrok naar Schin op Geulquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik stond vanaf 12.55 tot 15.00 op het station van Simpelveld. Wilde eigenlijk even op en neer naar Vetschau maar daarvan was de motorwagen kapoet zodoende bleef ik wat langer daar... Maar ik dus zoveel mensen gezien dat ik jou niet echt kan herinneren.. Wel veel foto's gemaakt, dus maybe herken ik je op een van die foto's...
Ja, wat ik met een maandtrajectkaart Ut - Hto kan doen heb ik allang gedaan natuurlijkquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Je maakt dat extra rondje met enkeltjes of niet ?
Vooral dat stuk Ht - Hto is interessant!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, wat ik met een maandtrajectkaart Ut - Hto kan doen heb ik allang gedaan natuurlijk
Ho ho, vlak Htda niet uit hequote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vooral dat stuk Ht - Hto is interessant!
(Zei de eigenaar van een JTK Rtd - Ut...)
Oh ja, sorry! Hoe liggen die (inmiddels niet meer zo) nieuwe wissels erbij daar?quote:
Mwoa, goed hoor, het boeikt en piept soms een beetje, maar verder niks spannndsquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh ja, sorry! Hoe liggen die (inmiddels niet meer zo) nieuwe wissels erbij daar?
Hoorn - Alkmaar staat al sinds jaar en dag op lijst van onrendabele spoorlijnen. Toch heeft er voor station Obdam (thank God) nooit echt sluiting gedreigd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Staat Obdam niet ook op de nominatie voor sluiting toevallig?
THANK GOD? door dat gare station moet ik elke dag 5 min. wachten op de tegentrein omdat het enkelspoor is. vertraging?? gewoon wachten. die mensen in obdam moeten gewoon maar bus nemen naar heerhugowaard of hoorn, weg met die troepquote:Op zondag 6 augustus 2006 12:37 schreef SynchroSteve het volgende:
[..]
Hoorn - Alkmaar staat al sinds jaar en dag op lijst van onrendabele spoorlijnen. Toch heeft er voor station Obdam (thank God) nooit echt sluiting gedreigd.
spoor verdubbelingquote:Op zondag 6 augustus 2006 13:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
THANK GOD? door dat gare station moet ik elke dag 5 min. wachten op de tegentrein omdat het enkelspoor is. vertraging?? gewoon wachten. die mensen in obdam moeten gewoon maar bus nemen naar heerhugowaard of hoorn, weg met die troep
Als er daar een geldboom naast het spoor zou staan jaquote:
Syntusquote:Op zondag 6 augustus 2006 13:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Als er sluiting dreigt zal het wel overgenomen worden door een andere vervoerder like Arriva of Connexxion. Echte sluiting zoals gebeurde in 1992 met de Miljoenenlijn zal niet snel meer gebeuren in Nederland.
hehehe,quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:46 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als er daar een geldboom naast het spoor zou staan ja
[..]
Syntus
ik sta er hoor... donderdag 10 augustus 's nachts proefritten tussen steenwijk en leeuwarden. 5.24 doorkomst op de harinxmabrugquote:
Was het vanmorgen welquote:Op zondag 6 augustus 2006 16:15 schreef Wadloper het volgende:
Dan moet je al wat kunnen zien, dan is het al wel licht
misschien is het je totaal ontgaan, maar op dit traject rijden nog treinen van ver voor de oorlog. de kans dat ze gaan investeren is daarom vrij kleinquote:
Ziet er grappig uit! Tussen Utrecht en Geldermalsen rijden als stoptrein trouwens in de sits vijf Plan V's gekoppeld...quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Die heb ik van de week ook gespot op de lijn Amersfoort-Zwolle, hier bij Nunspeet in de buurt:
[afbeelding]
Zitten er dan nog wel mensen in het achterste treinstel? (vanaf de trap gezien dus) Ik zit wel eens in een 3xPlan V trein, maar dan heb ik het achterste treinstel echt helemaal voor mezelf (wel een minder drukke lijn trouwens)quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisteravond vier aan elkaar geknoopte plan V'tjes gespot op Haarlem, op spoor 1. wel gaaf, met zo'n trein naar Maastricht.
Zo lang je een V'tje hebt gaat het nog wel, een Plan T, dat is pas bagger. In V kan ik nog wel slapen, in T is dat onmogelijk, tenzij je yoga-meester bent in de meest onmogelijke standjes.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:48 schreef YoshiBignose het volgende:
ziet er idd leuk uit, maar wees blij dat je er niet in zat
Nee hoor. Gewoon het gejank van de tractiemotoren en het gerammel van de draaistellen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
als ik vijf aan elkaar geknoopte Plan V'tjes zie zou'k er zeker een kleurenfoto van maken. 5 V-tjes, jemig, wat zal er in 't achterste stel te horen zijn "stggaggtionggg fffggggfffkrrk krrrk" =)
Jij kijkt niet op een oorlog meer of minder?quote:Op zondag 6 augustus 2006 17:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
misschien is het je totaal ontgaan, maar op dit traject rijden nog treinen van ver voor de oorlog.
Utrecht Centraal, smorgens de serie 6000 rijdt nog weleens met 5 x V: 2 voor Tiel en 3 voor Den Bosch. Of andersom, of zo.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
als ik vijf aan elkaar geknoopte Plan V'tjes zie zou'k er zeker een kleurenfoto van maken. 5 V-tjes, jemig, wat zal er in 't achterste stel te horen zijn "stggaggtionggg fffggggfffkrrk krrrk" =)
ja nee ja nee ik doelde even op de speaker/intercom. netzoals in de laatste rijtuigen van de 12 rijtuigen lange trein van haarlem-maastricht, dan is er niets meer over van 't berichtquote:Op zondag 6 augustus 2006 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon het gejank van de tractiemotoren en het gerammel van de draaistellen.
Oh sorry, dat weet ik niet, als ik die trein neem moet ik er altijd in Geldermalsen uit, en dan zit ik redelijk in het midden.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
ja nee ja nee ik doelde even op de speaker/intercom. netzoals in de laatste rijtuigen van de 12 rijtuigen lange trein van haarlem-maastricht, dan is er niets meer over van 't bericht
iedergeval die week ff flink reizen, moet dan ook naar maastricht een spel ruilenquote:Op zondag 6 augustus 2006 22:55 schreef Zug-Chef het volgende:
16e ook al
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |