Geen fraude plegen he! (grapje uiteraardquote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:51 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik ben blij dat ik voor 16 augustus me OV jaarkaart weer heb. Moet 30/31 augustus weer naar school al, maar ga in die tussenliggende weken even nog flink reizen door Nederland met me fotocamera.
Die loc van GVGquote:Op donderdag 20 juli 2006 13:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Lang weekend Berlijn was mooi mooi... vooral veel treintjes op de foto gezet:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En nog een paar fotootjes van Poolse treintjes![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer foto's staan op http://www.spoorvinder.tk![]()
150 euro boete, daarbij zal alle schade op jou verhaald worden.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:10 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wat is eigenlijk de straf die je krijgt als je voor de lol aan de noodrem trekt?
RailPro in Tilburg? Nedtrain denk ik.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:00 schreef bleiblei het volgende:
Der vroeg laatst iemand naar een zwarte diesel goederentrein toch?
Ik heb die eergisteren een heel stel gespot bij RailPro in Tilburg daar naast het station. Er stonden er een stuk of 4-5
NedTrain jaquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:22 schreef 456 het volgende:
[..]
RailPro in Tilburg? Nedtrain denk ik.
En volgens mij bedoel je met die zwarte loc de nieuwe class 66's die worden klaargemaakt voor de dienst.
(foeilelijke apparaten blijven het, ongeacht de kleur)
Of recht door het midden die heerlijke diepe tunnel inquote:
Volgens Wikipedia is die nog actief, maar das dan niet zeker he. Er zijn heel wat trein-ferry`s actief rond de wereldquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ligt toch nieuwe spoor/auto-brug tussen Kopenhagen en Zweden, of bedoel je dat niet?
Trouwens dat Hauptbahnhof in Berlijn wat een station. Ziet er superstrak uit, mooi design. Kost ook maar 750 miljoen euro...
Nee, die nieuwe brug (naja, nieuw) is enkel auto (brug-tunnel combi)quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ligt toch nieuwe spoor/auto-brug tussen Kopenhagen en Zweden, of bedoel je dat niet?
Trouwens dat Hauptbahnhof in Berlijn wat een station. Ziet er superstrak uit, mooi design. Kost ook maar 750 miljoen euro...
Bij top gear zag ik toch een trein onder rijdenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:06 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, die nieuwe brug (naja, nieuw) is enkel auto (brug-tunnel combi)
met de trein naar zweden gaan is niet erg makkelijk... in zweden treinen overigens ook niet. als je wat ervaring erin hebt (en een postadres in zweden) kan het stukken goedkoper.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oresund_Bridge blijkbaar zit er dus toch wel een spoorweg onder de brugquote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:06 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, die nieuwe brug (naja, nieuw) is enkel auto (brug-tunnel combi)
met de trein naar zweden gaan is niet erg makkelijk... in zweden treinen overigens ook niet. als je wat ervaring erin hebt (en een postadres in zweden) kan het stukken goedkoper.
ow, nog maar een keertje kijken hoe makkelijk het is om in zweden te komen per trein!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Oresund_Bridge blijkbaar zit er dus toch wel een spoorweg onder de brug.
Ga jij mee met Rondje Nederland? Dan graag SNEL het aanmeldingsformulier invullenquote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:58 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ow, nog maar een keertje kijken hoe makkelijk het is om in zweden te komen per trein!
Beetje gekkenwerk om met dit weer voor de lol in de trein te gaan zitten eigenlijk he?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga morgen bordjes knallen rondom Arnhem
ICE van Ut naar Ah, slagje Wolfheze, slagje Zetten-Andelstslagje Zutphen - Klarenbeek, ICE terug. En eigenlijk moet ik de hele sliert over Winterswijk ook nog. Ander keertje maar dan
Mja, dat doen we dus maar niet ookquote:Op zondag 23 juli 2006 08:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beetje gekkenwerk om met dit weer voor de lol in de trein te gaan zitten eigenlijk he?
ja, te warm, gewoon. En ik heb meer te doenquote:Op zondag 23 juli 2006 10:17 schreef Jerommeke.nl het volgende:
het weer is anders vandaag een beetje mistig
Wat is dat voor iets dan? Een bruinkoolmijn of zo gok ik?quote:Op zondag 23 juli 2006 14:17 schreef Alexxxxx het volgende:
gister naar Tagebau Hambach geweest, maar niet de mogelijkheid gekregen hun trein op de foto te zetten
ja, open dagbouwmijn inderdaadquote:Op zondag 23 juli 2006 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dat voor iets dan? Een bruinkoolmijn of zo gok ik?
Nou, in een ICE is dat best uit te houden lijkt mequote:Op zondag 23 juli 2006 08:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beetje gekkenwerk om met dit weer voor de lol in de trein te gaan zitten eigenlijk he?
Iets met de remmen meende ik.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:03 schreef 456 het volgende:
In Ht staat een oude DDM stam met allemaal tonnen water erin. Wordt natuurlijk gebruikt als test, de tonnen moeten de pax voorstellen.
Weet iemand waar ze voor aan het testen zijn?
en het ook bijgewerkt wordt als de ns bedenkt dat ze toch stiekem ergens anders heen gaan.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:31 schreef the_disheaver het volgende:
nu maar hopen dat ze echte reisinformatie bevatten: overstapinfo (spoor/tijd) splitsinformatie (welk treindeel waarheen gaat), aankomsttijd.
En niet alleen maar welk station als eerste bereikt wordt.
Ik vind dit echt een baggerplan, maar goed... Ik hoef geen tv te kijken in de trein. 's Avonds de hele tijd dat irritante geflikker, bah.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:27 schreef the_disheaver het volgende:
Intercity's worden vanaf december uitgerust met tv's. De NS en KPN hebben daarover afspraken gemaakt. Reizigers kunnen dan tijdens een rit op televisie kijken naar nieuws, reisinformatie en onderhoudende programma's.
bron nos tt
Zo donker is de trein 's avonds ook weer niet. Dus ik denk (en hoop) dat dat wel mee valt.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind dit echt een baggerplan, maar goed... Ik hoef geen tv te kijken in de trein. 's Avonds de hele tijd dat irritante geflikker, bah.
Dat nog wel op zich, maar ja, bordjes schieten doe je vanuit stoppertjesquote:Op maandag 24 juli 2006 11:04 schreef 456 het volgende:
[..]
Nou, in een ICE is dat best uit te houden lijkt me
Dat lijkt me wel breedspoor!quote:Op maandag 24 juli 2006 22:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Over het stuw bij Belfeld loopt ook een spoorlijnSpeciaal voor een speciale machine om schotten uit de stuw te halen. erg bijzonder.
[afbeelding]
meer foto's
Ja, die perrons worden zo lang omdat het spoorgebruik in Utrecht nogal gaat veranderen als het viersporig wordt richting Houten en Geldermalsen. Ik denk dat 't nodig is voor de interncity's naar het zuiden.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:03 schreef ReisT het volgende:
Het perron van spoor 18b/19b in Utrecht wordt echt idioot lang! Spoortje 15b was al een eind lopen, het einde van 18/19 komt nog een stukje verder, is straks gewoon 400 meter van de stationshal.
Wordt het perron lang of de weg er naartoe?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:03 schreef ReisT het volgende:
Het perron van spoor 18b/19b in Utrecht wordt echt idioot lang! Spoortje 15b was al een eind lopen, het einde van 18/19 komt nog een stukje verder, is straks gewoon 400 meter van de stationshal.
Da's ook een goede vraag. Volgens mij kun je vanuit de stationshal met een roltrap naar spoor 18/19. Dan is het hooguit 10 meter.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wordt het perron lang of de weg er naartoe?
Vind ze van Volker en Stevin nog leuker, van die busjes die op de rails rijdenquote:Op maandag 24 juli 2006 22:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Over het stuw bij Belfeld loopt ook een spoorlijnSpeciaal voor een speciale machine om schotten uit de stuw te halen. erg bijzonder.
[afbeelding]
meer foto's
zal in augustus nog wel wat fotos maken van station utrecht en al die sporenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:03 schreef ReisT het volgende:
Het perron van spoor 18b/19b in Utrecht wordt echt idioot lang! Spoortje 15b was al een eind lopen, het einde van 18/19 komt nog een stukje verder, is straks gewoon 400 meter van de stationshal.
Volker Rail bedoel je, het voormalige Volker Stevin Rail & Trafficquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vind ze van Volker en Stevin nog leuker, van die busjes die op de rails rijden.
Tel is voor de gein hoeveel vakken ze hebben, dat gaat van A tot Z of zoquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:49 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
zal in augustus nog wel wat fotos maken van station utrecht en al die sporen
In swalmen zeker en in reuver (niet helemaal zeker) liep vroeger smalspoor (de tuf) werd de klei die gewonnen werd aan de duitse grens naar de fabrieken vervoerd. daar werd er buizen en dakpannen van gemaakt. bij de firma robbelien (oet Zjwame!!!)quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vind ze van Volker en Stevin nog leuker, van die busjes die op de rails rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |