die smalspoortreintjes reden trouwens ook veelvuldig door de achterhoek, twente en Sallandquote:Op woensdag 26 juli 2006 15:43 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
In swalmen zeker en in reuver (niet helemaal zeker) liep vroeger smalspoor (de tuf) werd de klei die gewonnen werd aan de duitse grens naar de fabrieken vervoerd. daar werd er buizen en dakpannen van gemaakt. bij de firma robbelien (oet Zjwame!!!)staat er nog eentje
Zo te zien wilde iemand de trein halen en met een noodgang tegen de achterkant van de trein gelopen!quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:43 schreef petre86 het volgende:
[..]
die smalspoortreintjes reden trouwens ook veelvuldig door de achterhoek, twente en Salland
@ Alexxx http://fotoboek.fok.nl/Dangel die foto van jou daar.. hoe/waar heb je die gemaakt?
Met fotosjop lijkt mequote:Op donderdag 27 juli 2006 00:43 schreef petre86 het volgende:
[..]
die smalspoortreintjes reden trouwens ook veelvuldig door de achterhoek, twente en Salland
@ Alexxx http://fotoboek.fok.nl/Dangel die foto van jou daar.. hoe/waar heb je die gemaakt?
De foto is gemaakt op Station Leeuwarden.... Vervolgens heeft Sjoewe hem ietwat bewerkt. ik heb al in een jaar of 3 geen lijken meer op de foto gezet, daar ben ik mee gestoptquote:Op donderdag 27 juli 2006 00:43 schreef petre86 het volgende:
[..]
en ik had in het topic al gereageerd dat ik best wil shorecrewen, alleen weet ik niet waat ik verblijf op dat moment.. enschede, of al op een kamer in den haag.. of in de buurt van zwolle.. of a'dam.. ik durf er nog niks over te zeggen.. zie mij maar als extratje als ik kan.. ik heb iig geen slaapplek..quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met fotosjop lijkt me
ff iets anders: ben jij nog in de markt voor het shorecrewen tijdens Rondje NL? Heb je mijn mailtje gekregen? Kan je daar ff op antwoorden? Dank je!
Ik zat vandaag toevallig in die trein, en heb het bij de conductrice nagevraagd. Het blijkt te maken te hebben met de arbeidsomstandigheden van de machinist. Zoals wellicht bekend, is de loc van de Beneluxtreinen afkomstig van de NMBS. Vorig jaar heeft NS Internationaal reeds aan de NMBS gevraagd om de koeling in de machinistencabine van de loc te verbeteren. Dat heeft de NMBS niet gedaan. N.B. Het schijnt in die cabine 45 graden te worden in de zomer.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:37 schreef Oom_Agent het volgende:
Weet iemand misschien waarom vrijwel dagelijks de INT trein Brussel Zuid - Amsterdam maar tot Schiphol rijdt, en dus het laatste stukje naar Amsterdam komt te vervallen ?
Jawel ontvangenquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:26 schreef Alexxxxx het volgende:
@Fles: ik heb na 5 minuten na die mail gereageerd, aangezien ik een paar dagen op vakantie ben dan, heb jij die niet ontvangen
Maar als er slaapplek in Lwd is, waarom dan ook nog shorecrew nodig?
Ah okee, daar hebben we dus niks aan aangezien wij OOK nog niet weten wanneer we waar zijnquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:13 schreef petre86 het volgende:
[..]
en ik had in het topic al gereageerd dat ik best wil shorecrewen, alleen weet ik niet waat ik verblijf op dat moment.. enschede, of al op een kamer in den haag.. of in de buurt van zwolle.. of a'dam.. ik durf er nog niks over te zeggen.. zie mij maar als extratje als ik kan.. ik heb iig geen slaapplek..
ahaa....ok helemaal duidelijk.quote:
Aan mij gevenquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:46 schreef petre86 het volgende:
@ Haarlem, daar is een nedtrain werkplaats geloof ik, zijn ze nu aan het verbouwen, al die halve treinen, losse wagons, bekladde dingen .. staan allemaal buiten
ook 2 van die rode treinen ( mat '54? '64? ) 1 helemaal rood, 1 met rode koppen en geel/grafitti de rest..
als je van haarlem naar overveen gaat, staan links die halve dingen, rechts die rode koppen achter een rijstje ander oud spul..
iemand enig iedee wat ze daar doen en wat ze met die rode treinen doen?
veel mooier rood! niet vaal oid..quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:10 schreef Oom_Agent het volgende:
denk dat die rode een plan U is
[afbeelding]
Misschien staat ie daarom wel binnen? Om een nieuwe laklaag te krijgen.quote:
ze staan buiten, aan de andere kant van het spoor als waar de werkplaats stondquote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien staat ie daarom wel binnen? Om een nieuwe laklaag te krijgen.
Nee, wacht eens: ze hebben een stel Plan U's verkocht aan Slowakije of zo. Zou het kunnen dat ze in Haarlem in de Slowaakse kleuren worden geschilderd?? Foto!
deze?quote:Op donderdag 27 juli 2006 21:40 schreef Wadloper het volgende:
en een soort dieseltrein op de plaat gezet, foto's komen later
Knap, foto's van volgend jaarquote:
Goed he, ik kan in de tijd reizenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Knap, foto's van volgend jaar
en er staan er een paar "scheef" of nou ja "niet recht"
Leuk, mijn vader maakt al die schakelaars onderin bij die nieuwere treinen enzoquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:54 schreef Wadloper het volgende:
Ook nog een Plan V in Voerendaal (de 842):
[[url=http://img128.imagevenue.com/loc405/th_84035_IMG_9221_405lo.jpg]afbeelding][/URL]
Al mijn andere foto's staan op een andere computer, die krijg ik binnenkort doorgestuurd, ik zal dan nog even kijken of ik nog andere leuke foto's heb
Ik zat laatst in de voorste bak van een ICK-treintje... d'r kwam me toch een lucht van die 1700 af. Was ook niet helemaal gezond, leek me.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Grafknetterende ranzigheid
de 4400 had in Hto al +10, kon moeilijk wegkomen, en is terug naar nijmegen maar met +15 vertrokken, en zonder het achterste stel (806) kwam een smerige seulende plestik lucht vanaf
treintje sjtoek
Coolquote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:30 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Leuk, mijn vader maakt al die schakelaars onderin bij die nieuwere treinen enzo![]()
Volgens mij hangt daar nog spul van in de oude smederij van m'n opa.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:39 schreef jorienvdherik het volgende:
Zal het eens vragen, of er nog nieuws van treinen is, en wat die nu aan het doen is, bij sommige treinen zie je nog een plaatje van Holec HH in de trein, daar werkt me vader. Is nu een andere naam
Ja, Holec werd TraXis en TraXis werd Alstom. Ik heb nog stage gelopen bij TraXis, leuk bedrijf was het toen! Nu is er geloof ik weinig meer van over..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:39 schreef jorienvdherik het volgende:
Zal het eens vragen, of er nog nieuws van treinen is, en wat die nu aan het doen is, bij sommige treinen zie je nog een plaatje van Holec HH in de trein, daar werkt me vader. Is nu een andere naam
Hij is nu bezig met Plan V, tussenschakelingen ofzoquote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, Holec werd TraXis en TraXis werd Alstom. Ik heb nog stage gelopen bij TraXis, leuk bedrijf was het toen! Nu is er geloof ik weinig meer van over..
ach.. dat moet de verkeersleiding toch ook kunnen volgen? of weten die niet waar een trein zich bevind?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen vraag ik me af hoe ze het precies doen, in verband met het niet al te makkelijk kunnen herkennen van treinen. Zoals vertragingen en natuurlijk zelfde treintypen in de verschillende diensten. Het klinkt nogal vreemd, maar ze zeiden het bij actienieuws op de sensatiezender sbs 6.
Aan de zijkant boven staat het nummerbord meestal, vanmiddag heb ik 1 1 2 2 2 2 2 2 1 genoteerdquote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen vraag ik me af hoe ze het precies doen, in verband met het niet al te makkelijk kunnen herkennen van treinen.
Ik heb nog een paar om te posten, die komen zoquote:
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:15 schreef Wadloper het volgende:
[[url=http://img13.imagevenue.com/loc433/th_82437_IMG_8953_433lo.jpg]afbeelding][/URL]
Schin op Geul![]()
Dat is een BDs kop, het stuurstandrijtuig van de IC's 800 (maastricht - Haarlem) en 900 (Heerlen - Haarlem). En van de Beneluxtrein Amsterdam - Brussel uiteraardquote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:15 schreef Wadloper het volgende:
Welke trein is dit eigenlijk?
[[url=http://img139.imagevenue.com/loc481/th_82924_IMG_8980_481lo.jpg]afbeelding][/URL]
Oh okequote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een BDs kop, het stuurstandrijtuig van de IC's 800 (maastricht - Haarlem) en 900 (Heerlen - Haarlem). En van de Beneluxtrein Amsterdam - Brussel uiteraard
Foei toch! In de Beneluxen rijden geen BDs maar Bs!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En van de Beneluxtrein Amsterdam - Brussel uiteraard
Oh okee, ook bestquote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Foei toch! In de Beneluxen rijden geen BDs maar Bs!![]()
Zo leuk dat Plan V/T, DD-AR, IRM, ICR, ICK en SGM voor de mensen in het noorden zo exclusief zijnquote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:51 schreef Wadloper het volgende:
Benelux is toch soort van rood/bruin?
Ik weet het verschil ook niet eigenlijk
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:39 schreef Frozen het volgende:
Een vraagje:
Gisternacht reed er rond 3 uur een gigantische trein langs mijn huis. Erg traag en met veel lampen erop. Bij het onderstel kwamen er veel vonken vanaf. Ik had de indruk dat deze trein gebruikt werd om de rails recht te leggen / te slijpen ofzo...?
Weet iemand wat voor ding dit is, want we vragen ons wel af wat nou de hele buurt wakker trilde vannacht....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slijptreinquote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:39 schreef Frozen het volgende:
Een vraagje:
Gisternacht reed er rond 3 uur een gigantische trein langs mijn huis. Erg traag en met veel lampen erop. Bij het onderstel kwamen er veel vonken vanaf. Ik had de indruk dat deze trein gebruikt werd om de rails recht te leggen / te slijpen ofzo...?
Weet iemand wat voor ding dit is, want we vragen ons wel af wat nou de hele buurt wakker trilde vannacht....
Dank! Dat was m.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slijptrein
De hoofdletter D!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee, ook best
Wat is het verschil?
Die zijn nog steeds rood/geel toch?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een BDs kop, het stuurstandrijtuig van de IC's 800 (maastricht - Haarlem) en 900 (Heerlen - Haarlem). En van de Beneluxtrein Amsterdam - Brussel uiteraard
Yep, dat zijn ze nog steeds. Wel een beetje vaal omdat ze geen revisie hebben gehad.quote:
Heb je tenminste weer wat te doenquote:Op maandag 31 juli 2006 17:17 schreef Wadloper het volgende:
Ik ben waarschijnlijk een deel van mijn treinfoto's kwijt, ik had een dvd gebrand, en daarna alles verwijderd (wat ik al gebrand heb kan er immers af), nu kan ik die dvd nergens vinden, zit niet op mijn vaste dvd plaats
Dus ben waarschijnlijk een deel van mijn collectie kwijt
Vind metro en trein niet echt vergelijkbaar, zeker niet in Nederland.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:20 schreef jorienvdherik het volgende:
Vandaag met de metro geweest, goh wat is dat toch een klote zooitje. Pokke herie en voor de rest ook allemaal kloten. Geef mij maar een trein
quote:Op maandag 31 juli 2006 18:20 schreef jorienvdherik het volgende:
Vandaag met de metro geweest, goh wat is dat toch een klote zooitje. Pokke herie en voor de rest ook allemaal kloten. Geef mij maar een trein
Dat lijkt me dan een concept wat in aanmerking komt voor een heroverwegingquote:Op maandag 31 juli 2006 17:17 schreef Wadloper het volgende:
Ik ben waarschijnlijk een deel van mijn treinfoto's kwijt, ik had een dvd gebrand, en daarna alles verwijderd (wat ik al gebrand heb kan er immers af), nu kan ik die dvd nergens vinden, zit niet op mijn vaste dvd plaats
Dus ben waarschijnlijk een deel van mijn collectie kwijt
Het komt zeker in heroverweging, ik maak een aparte petitie waar ál mijn gebrande spullen op komenquote:Op maandag 31 juli 2006 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan een concept wat in aanmerking komt voor een heroverweging
Altijd alles (tenminste, hetgene wat belangrijk is) 2 keer ergens op zetten, en het liefst op verschillende media op verschillende plaatsen.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:58 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Het komt zeker in heroverweging, ik maak een aparte petitie > partitiewaar ál mijn gebrande spullen op komen
![]()
Natuurlijk, was even een typfoutje.quote:
Ik ga dat nu ook zeker doen, ik kan het me niet veroorloven nķg meer materiaal kwijt te rakenquote:Op maandag 31 juli 2006 19:29 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Altijd alles (tenminste, hetgene wat belangrijk is) 2 keer ergens op zetten, en het liefst op verschillende media op verschillende plaatsen.
maar ja, doe ik ook niet echt vaak genoeg...
Dat is wel een goed idee, ik denk dat ik het zo ook ga doen. En ik maak telkens als ik paar keer foto's heb gemaakt sowieso een cd, en later als ik genoeg heb, een dvdquote:Op maandag 31 juli 2006 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn hele fotoarchief staat op 3 verschillende harddisks, 2 interne en een externe, en nogeens gebrand op DVD's, die liggen bij een maat van me. Ja, het kost wat, maar ik moet er niet aan denken dat het ineens allemaal weg zou zijn![]()
Kost geld. Ook al beweren lokalo's dat er nog wel Wadlopers door de wasstraat gaan...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:51 schreef Dr_Flash het volgende:
beetje schoongemaakt worden die dingen ook niet meer he?![]()
Ze gaan wel door de wasstraat, alleen dan wordt de kop (het machinistenraam) gewassen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kost geld. Ook al beweren lokalo's dat er nog wel Wadlopers door de wasstraat gaan...
dat water zal inmiddels ook wel redelijk smerig zijn danquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:31 schreef Wadloper het volgende:
Alhoewel, dat ding is water recycled etc,
Ja die krengen zijn over, dus duiken ze nu overal op (bijvoorbeeld: stoptreinen Gouda - Den Haag: SGMm + SGMm + SGM-II).quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:37 schreef YoshiBignose het volgende:
kreeg laatst op station alkmaar om 10 uur 's avonds opeens zo'n citypendel.. pff wat een rotzooi, leek wel alsof hij rechtstreeks van zandvoort kwam. overal op de grond drinken, vreten en zand. en erg ruimte-efficient zijn die dingen ook niet gebouwd, 3 rijen met stoelen.
ik wil normale treinen op hoorn-alkmaar![]()
![]()
![]()
![]()
Als je er een paar Koplopers met werkende doorloopkoppen neerzet, hoef je niet eens meer te rijden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Was het niet de bedoeling dat die schrootbakken straks het Castellumlijntje gaan rijden?
Die was dus echt aan een wasbeurt toe.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:50 schreef the_disheaver het volgende:
'geel' & 'blauw'
En wel het nummertje zichbaar houden
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je er een paar Koplopers met werkende doorloopkoppen neerzet, hoef je niet eens meer te rijden.
Staat Obdam niet ook op de nominatie voor sluiting toevallig?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:
ik snap ook nooit hoe die gasten HET IN HUN HOOFD HALEN om van die kleine mat 64'jes in te zetten als het weer gruwelijk druk is op Hoorn. en dan nog doodleuk zeggen: dames en heren, zoals u ziet is het erg druk in de trein en daarom mogen jullie voor DEZE ENE KEER in de eerste klas gaan zitten. pffffffffff WAT ONTZETTEND GUL, hele eerste klas allang vol natuurlijk, mensen moesten staan TUSSEN de bankjes in.
en dan komen we in Obdam: DAMES EN HEREN ZOU U WAT RUIMTE WILLEN MAKEN VOOR DE REIZIGERS UIT OBDAM. BEN JE NIET GOED BIJ JE HOOFD OFZO?! JA JIJ ZIT LEKKER IN MACHINIST HOKJE! mensen die eruit wilden bij heerhugowaard konden er niet langs, dus moesten eerst andere mensen eruit, die weer genaaid werden doordat de mensen die buitenstonden weer eerder instapte.
en dan zie je doodleuk 8 van die dubbeldekker treinen naar den helder rijden, half leeg. KLOOTZAKKEN
Ga dan ook gewoon in de bewoonde wereld wonen!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:
<huilie>
en dan zie je doodleuk 8 van die dubbeldekker treinen naar den helder rijden, half leeg. KLOOTZAKKEN
Vreemd, dat snap ik nou niet hoor.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:55 schreef Willy84 het volgende:
Altijd als ik van het Amstel station naar het CS ga kan ik bovenaan kiezen wat ik neem. Metro 24 x per uur. En 2xIc rijtuigen, 2xVIRM en 2x SGMm per uur.
Meestal kies ik de VIRm of Ic rijtuigen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |