die smalspoortreintjes reden trouwens ook veelvuldig door de achterhoek, twente en Sallandquote:Op woensdag 26 juli 2006 15:43 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
In swalmen zeker en in reuver (niet helemaal zeker) liep vroeger smalspoor (de tuf) werd de klei die gewonnen werd aan de duitse grens naar de fabrieken vervoerd. daar werd er buizen en dakpannen van gemaakt. bij de firma robbelien (oet Zjwame!!!)staat er nog eentje
Zo te zien wilde iemand de trein halen en met een noodgang tegen de achterkant van de trein gelopen!quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:43 schreef petre86 het volgende:
[..]
die smalspoortreintjes reden trouwens ook veelvuldig door de achterhoek, twente en Salland
@ Alexxx http://fotoboek.fok.nl/Dangel die foto van jou daar.. hoe/waar heb je die gemaakt?
Met fotosjop lijkt mequote:Op donderdag 27 juli 2006 00:43 schreef petre86 het volgende:
[..]
die smalspoortreintjes reden trouwens ook veelvuldig door de achterhoek, twente en Salland
@ Alexxx http://fotoboek.fok.nl/Dangel die foto van jou daar.. hoe/waar heb je die gemaakt?
De foto is gemaakt op Station Leeuwarden.... Vervolgens heeft Sjoewe hem ietwat bewerkt. ik heb al in een jaar of 3 geen lijken meer op de foto gezet, daar ben ik mee gestoptquote:Op donderdag 27 juli 2006 00:43 schreef petre86 het volgende:
[..]
die smalspoortreintjes reden trouwens ook veelvuldig door de achterhoek, twente en Salland
@ Alexxx http://fotoboek.fok.nl/Dangel die foto van jou daar.. hoe/waar heb je die gemaakt?
en ik had in het topic al gereageerd dat ik best wil shorecrewen, alleen weet ik niet waat ik verblijf op dat moment.. enschede, of al op een kamer in den haag.. of in de buurt van zwolle.. of a'dam.. ik durf er nog niks over te zeggen.. zie mij maar als extratje als ik kan.. ik heb iig geen slaapplek..quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met fotosjop lijkt me
ff iets anders: ben jij nog in de markt voor het shorecrewen tijdens Rondje NL? Heb je mijn mailtje gekregen? Kan je daar ff op antwoorden? Dank je!
Ik zat vandaag toevallig in die trein, en heb het bij de conductrice nagevraagd. Het blijkt te maken te hebben met de arbeidsomstandigheden van de machinist. Zoals wellicht bekend, is de loc van de Beneluxtreinen afkomstig van de NMBS. Vorig jaar heeft NS Internationaal reeds aan de NMBS gevraagd om de koeling in de machinistencabine van de loc te verbeteren. Dat heeft de NMBS niet gedaan. N.B. Het schijnt in die cabine 45 graden te worden in de zomer.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:37 schreef Oom_Agent het volgende:
Weet iemand misschien waarom vrijwel dagelijks de INT trein Brussel Zuid - Amsterdam maar tot Schiphol rijdt, en dus het laatste stukje naar Amsterdam komt te vervallen ?
Jawel ontvangenquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:26 schreef Alexxxxx het volgende:
@Fles: ik heb na 5 minuten na die mail gereageerd, aangezien ik een paar dagen op vakantie ben dan, heb jij die niet ontvangen
Maar als er slaapplek in Lwd is, waarom dan ook nog shorecrew nodig?
Ah okee, daar hebben we dus niks aan aangezien wij OOK nog niet weten wanneer we waar zijnquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:13 schreef petre86 het volgende:
[..]
en ik had in het topic al gereageerd dat ik best wil shorecrewen, alleen weet ik niet waat ik verblijf op dat moment.. enschede, of al op een kamer in den haag.. of in de buurt van zwolle.. of a'dam.. ik durf er nog niks over te zeggen.. zie mij maar als extratje als ik kan.. ik heb iig geen slaapplek..
ahaa....ok helemaal duidelijk.quote:
Aan mij gevenquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:46 schreef petre86 het volgende:
@ Haarlem, daar is een nedtrain werkplaats geloof ik, zijn ze nu aan het verbouwen, al die halve treinen, losse wagons, bekladde dingen .. staan allemaal buiten
ook 2 van die rode treinen ( mat '54? '64? ) 1 helemaal rood, 1 met rode koppen en geel/grafitti de rest..
als je van haarlem naar overveen gaat, staan links die halve dingen, rechts die rode koppen achter een rijstje ander oud spul..
iemand enig iedee wat ze daar doen en wat ze met die rode treinen doen?
veel mooier rood! niet vaal oid..quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:10 schreef Oom_Agent het volgende:
denk dat die rode een plan U is
[afbeelding]
Misschien staat ie daarom wel binnen? Om een nieuwe laklaag te krijgen.quote:
ze staan buiten, aan de andere kant van het spoor als waar de werkplaats stondquote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien staat ie daarom wel binnen? Om een nieuwe laklaag te krijgen.
Nee, wacht eens: ze hebben een stel Plan U's verkocht aan Slowakije of zo. Zou het kunnen dat ze in Haarlem in de Slowaakse kleuren worden geschilderd?? Foto!
deze?quote:Op donderdag 27 juli 2006 21:40 schreef Wadloper het volgende:
en een soort dieseltrein op de plaat gezet, foto's komen later
Knap, foto's van volgend jaarquote:
Goed he, ik kan in de tijd reizenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Knap, foto's van volgend jaar
en er staan er een paar "scheef" of nou ja "niet recht"
Leuk, mijn vader maakt al die schakelaars onderin bij die nieuwere treinen enzoquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:54 schreef Wadloper het volgende:
Ook nog een Plan V in Voerendaal (de 842):
[[url=http://img128.imagevenue.com/loc405/th_84035_IMG_9221_405lo.jpg]afbeelding][/URL]
Al mijn andere foto's staan op een andere computer, die krijg ik binnenkort doorgestuurd, ik zal dan nog even kijken of ik nog andere leuke foto's heb
Ik zat laatst in de voorste bak van een ICK-treintje... d'r kwam me toch een lucht van die 1700 af. Was ook niet helemaal gezond, leek me.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Grafknetterende ranzigheid
de 4400 had in Hto al +10, kon moeilijk wegkomen, en is terug naar nijmegen maar met +15 vertrokken, en zonder het achterste stel (806) kwam een smerige seulende plestik lucht vanaf
treintje sjtoek
Coolquote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:30 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Leuk, mijn vader maakt al die schakelaars onderin bij die nieuwere treinen enzo![]()
Volgens mij hangt daar nog spul van in de oude smederij van m'n opa.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:39 schreef jorienvdherik het volgende:
Zal het eens vragen, of er nog nieuws van treinen is, en wat die nu aan het doen is, bij sommige treinen zie je nog een plaatje van Holec HH in de trein, daar werkt me vader. Is nu een andere naam
Ja, Holec werd TraXis en TraXis werd Alstom. Ik heb nog stage gelopen bij TraXis, leuk bedrijf was het toen! Nu is er geloof ik weinig meer van over..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:39 schreef jorienvdherik het volgende:
Zal het eens vragen, of er nog nieuws van treinen is, en wat die nu aan het doen is, bij sommige treinen zie je nog een plaatje van Holec HH in de trein, daar werkt me vader. Is nu een andere naam
Hij is nu bezig met Plan V, tussenschakelingen ofzoquote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, Holec werd TraXis en TraXis werd Alstom. Ik heb nog stage gelopen bij TraXis, leuk bedrijf was het toen! Nu is er geloof ik weinig meer van over..
ach.. dat moet de verkeersleiding toch ook kunnen volgen? of weten die niet waar een trein zich bevind?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen vraag ik me af hoe ze het precies doen, in verband met het niet al te makkelijk kunnen herkennen van treinen. Zoals vertragingen en natuurlijk zelfde treintypen in de verschillende diensten. Het klinkt nogal vreemd, maar ze zeiden het bij actienieuws op de sensatiezender sbs 6.
Aan de zijkant boven staat het nummerbord meestal, vanmiddag heb ik 1 1 2 2 2 2 2 2 1 genoteerdquote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen vraag ik me af hoe ze het precies doen, in verband met het niet al te makkelijk kunnen herkennen van treinen.
Ik heb nog een paar om te posten, die komen zoquote:
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:15 schreef Wadloper het volgende:
[[url=http://img13.imagevenue.com/loc433/th_82437_IMG_8953_433lo.jpg]afbeelding][/URL]
Schin op Geul![]()
Dat is een BDs kop, het stuurstandrijtuig van de IC's 800 (maastricht - Haarlem) en 900 (Heerlen - Haarlem). En van de Beneluxtrein Amsterdam - Brussel uiteraardquote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:15 schreef Wadloper het volgende:
Welke trein is dit eigenlijk?
[[url=http://img139.imagevenue.com/loc481/th_82924_IMG_8980_481lo.jpg]afbeelding][/URL]
Oh okequote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een BDs kop, het stuurstandrijtuig van de IC's 800 (maastricht - Haarlem) en 900 (Heerlen - Haarlem). En van de Beneluxtrein Amsterdam - Brussel uiteraard
Foei toch! In de Beneluxen rijden geen BDs maar Bs!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En van de Beneluxtrein Amsterdam - Brussel uiteraard
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |