NOU JA ZEG. dat valt ook wel mee, het is altijd heel druk.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ga dan ook gewoon in de bewoonde wereld wonen!
Leuk he zo'n IRM zien langsrijden?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:
ik snap ook nooit hoe die gasten HET IN HUN HOOFD HALEN om van die kleine mat 64'jes in te zetten als het weer gruwelijk druk is op Hoorn. en dan nog doodleuk zeggen: dames en heren, zoals u ziet is het erg druk in de trein en daarom mogen jullie voor DEZE ENE KEER in de eerste klas gaan zitten. pffffffffff WAT ONTZETTEND GUL, hele eerste klas allang vol natuurlijk, mensen moesten staan TUSSEN de bankjes in.
en dan komen we in Obdam: DAMES EN HEREN ZOU U WAT RUIMTE WILLEN MAKEN VOOR DE REIZIGERS UIT OBDAM. BEN JE NIET GOED BIJ JE HOOFD OFZO?! JA JIJ ZIT LEKKER IN MACHINIST HOKJE! mensen die eruit wilden bij heerhugowaard konden er niet langs, dus moesten eerst andere mensen eruit, die weer genaaid werden doordat de mensen die buitenstonden weer eerder instapte.
en dan zie je doodleuk 8 van die dubbeldekker treinen naar den helder rijden, half leeg. KLOOTZAKKEN
prachtig mooi televisie station, kijk er vele keren per dag naarquote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:56 schreef Dichterbijer het volgende:
neem aan dat deze link ook bij jullie kenners bekend is?http://www.bahntv-online.de/btvo/html04/start.php?slid=34
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:33 schreef Remzz het volgende:
Net op het nieuws:
"Dit jaar maken er 7% meer mensen gebruik van de trein, z'n 1 miljoen reizergers per dag, de NS denkt dat deze stijging te danken is aan mooiere stations en treinen"
Ja dat denk ik ook
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:33 schreef Remzz het volgende:
Net op het nieuws:
"Dit jaar maken er 7% meer mensen gebruik van de trein, z'n 1 miljoen reizergers per dag, de NS denkt dat deze stijging te danken is aan mooiere stations en treinen"
Ja dat denk ik ook
Ik kan het me bijna niet voorstellen...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:41 schreef Dr_Flash het volgende:
kunnen die feyenoordgekleurde bakken ook gekoppeld rijden met wadlopers?
Die heeft nog een lange weg te gaan. Of zoud at de vaalberg zijn op de achtergrond?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:02 schreef Dichterbijer het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer foto's op Arriva.nl
Ik vind hem mooi![]()
Toevallig ook echte tijden ervan, ipv dagdelen? Want om nou de hele nacht buiten te staan, om een trein op de foto te kunnen zetten... en dat nogwel 'snachts in het donker.... gaat ook een beetje verquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:28 schreef verzameldirk het volgende:
Nacht wo 16 op do 17/8:
3 slagen Gn - Nsch en 1 slag Gn - Rd
Nacht do 17 op vr 18/8:
2 slagen Gn - Rd en 2 slagen Gn - Dz
enkele tijden van proefritten
Dat zou er inderdaad niet uitzien! Daarnaast is het ook zinloos om het in te bouwen, omdat Arriva het complete park Wadlopers vervangt (toch?).quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:55 schreef Dr_Flash het volgende:
het zal er wel extreem lelijk uitzien ja
zo'n was-ooit-gele wadloper met dat keihard vloekende rood-wit
Ja, maar niet van de ene dag op de andere, en als dat schroot ergens crasht zal het weggesleept moeten worden. Door ietsquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zou er inderdaad niet uitzien! Daarnaast is het ook zinloos om het in te bouwen, omdat Arriva het complete park Wadlopers vervangt (toch?).
Niet doen, gewoon met de drie medereizigers dat ding omduwen tot ie in de sloot naast het spoor ligt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar niet van de ene dag op de andere, en als dat schroot ergens crasht zal het weggesleept moeten worden. Door iets
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet doen, gewoon met de drie medereizigers dat ding omduwen tot ie in de sloot naast het spoor ligt.
Oh ja, zoals een paar jaar geleden tussen Groningen en Leeuwarden! Goed plan!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:
ja of met een toevallig langslopende koe, dat kan ook
Inderdaad.. strak treintje. Maar NSR mag hun Plan V wel vervangen door wat robuusters dan imo hoorquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:02 schreef Dichterbijer het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer foto's op Arriva.nl
Ik vind hem mooi![]()
Ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik werkelijk niet goed kan worden van dat type trein. Dat model met die normale bankjes gaat nog wel (mits het buiten niet te heet is), maar die gevallen met die bankjes in de 2E-klasse zo dicht op elkaar gepropt is echt walgelijk. Je kunt je laptop niet eens gebruiken met een beetje geluk. En als je dan a dik 200,- per maand elke werkdag 75% kans hebt dat je in dat materiaal zit is dat onwijs zuur, bijna agressief kan ik er van worden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:
ik snap ook nooit hoe die gasten HET IN HUN HOOFD HALEN om van die kleine mat 64'jes in te zetten als het weer gruwelijk druk is op Hoorn. en dan nog doodleuk zeggen: dames en heren, zoals u ziet is het erg druk in de trein en daarom mogen jullie voor DEZE ENE KEER in de eerste klas gaan zitten. pffffffffff WAT ONTZETTEND GUL, hele eerste klas allang vol natuurlijk, mensen moesten staan TUSSEN de bankjes in.
en dan komen we in Obdam: DAMES EN HEREN ZOU U WAT RUIMTE WILLEN MAKEN VOOR DE REIZIGERS UIT OBDAM. BEN JE NIET GOED BIJ JE HOOFD OFZO?! JA JIJ ZIT LEKKER IN MACHINIST HOKJE! mensen die eruit wilden bij heerhugowaard konden er niet langs, dus moesten eerst andere mensen eruit, die weer genaaid werden doordat de mensen die buitenstonden weer eerder instapte.
en dan zie je doodleuk 8 van die dubbeldekker treinen naar den helder rijden, half leeg. KLOOTZAKKEN
Volgens mij zijn dit testritten vanuit de fabriek. Ergens in Duisland/Zwitserland, dacht ik.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:01 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Die heeft nog een lange weg te gaan. Of zoud at de vaalberg zijn op de achtergrond?
ZIer hier:quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:03 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Toevallig ook echte tijden ervan, ipv dagdelen? Want om nou de hele nacht buiten te staan, om een trein op de foto te kunnen zetten... en dat nogwel 'snachts in het donker.... gaat ook een beetje ver
Bron: Somda.quote:---------------------------------
DATUM : DINSDAG 8 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82510 Nsch V 22:50 - Gn A 23:25
82511 Gn V 23:35 - Lw A 00:11 WO
---------------------------------
DATUM : WOENSDAG 9 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82512 Lw V 00:45 - Hlgh A 01:11
82513 Hlgh V 01:16 - Lw A 01:43
82514 Lw V 02:30 - Stv A 03:19
82515 Stv V 03:26 - Lw A 04:15
82516 Lw V 04:22 - Stv A 05:11
82517 Stv V 05:14 - Lw A 06:01
-
82518 Lw V 22:52 - Stv A 23:41
82519 Stv V 23:44 - Lw A 00:33 DO
---------------------------------
DATUM : DONDERDAG 10 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82520 Lw V 00:37 - Stv A 01:26
82521 Stv V 02:01 - Lw A 02:50
82522 Lw V 03:25 - Hlgh A 03:52
82523 Hlgh V 03:56 - Lw A 04:23
82524 Lw V 04:27 - Hlgh A 04:54
82525 Hlgh V 04:58 - Lw A 05:29
-
82526 Lw V 23:10 - Swk A 23:40
82527 Swk V 23:46 - Lw A 00:17 VR
---------------------------------
DATUM : VRIJDAG 11 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82528 Lw V 00:20 - Swk A 00:52
82529 Swk V 00:57 - Lw A 01:25
82530 Lw V 01:30 - Swk A 02:02
82531 Swk V 02:07 - Lw A 02:35
82532 Lw V 03:10 - Swk A 03:43
82533 Swk V 03:47 - Lw A 04:15
82534 Lw V 04:20 - Swk A 04:52
82535 Swk V 04:57 - Lw A 05:25
-
82526 Lw V 23:10 - Swk A 23:40
82527 Swk V 23:46 - Lw A 00:17 ZAT
---------------------------------
DATUM : ZATERDAG 12 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82528 Lw V 00:20 - Swk A 00:50
82529 Swk V 00:55 - Lw A 01:25
82530 Lw V 01:30 - Swk A 02:00
82531 Swk V 02:05 - Lw A 02:35
82532 Lw V 03:10 - Swk A 03:40
82533 Swk V 03:45 - Lw A 04:15
82534 Lw V 04:20 - Swk A 04:50
82535 Swk V 04:55 - Lw A 05:25
---------------------------------
DATUM : ZONDAG 13 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82518 Lw V 22:52 - Stv A 23:41
82519 Stv V 23:44 - Lw A 00:33 MA
---------------------------------
DATUM : MAANDAG 14 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82520 Lw V 00:37 - Stv A 01:26
82521 Stv V 02:01 - Lw A 02:50
82522 Lw V 03:25 - Hlgh A 03:52
82523 Hlgh V 03:56 - Lw A 04:23
82524 Lw V 04:27 - Hlgh A 04:54
82525 Hlgh V 04:58 - Lw A 05:29
-
82536 Lw V 23:15 - Gn A 23:49
82537 Gn V 23:52 - Wha A 23:57
---------------------------------
DATUM : DINSDAG 15 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82538 Wha V 00:01 - Onn A 00:06
82539 Onn V 00:15 - Gn A 00:30
82540 Gn V 00:34 - Lw A 01:08
82541 Lw V 01:13 - Gn A 01:47
82543 Gn V 02:20 - Lw A 02:54
82544 Lw V 03:00 - Gn A 03:34
82545 Gn V 03:40 - Lw A 04:14
82546 Lw V 04:20 - Gn A 04:54
-
82547 Gn V 23:04 - Lw A 23:38
82548 Lw V 23:43 - Gn A 00:17 WO
---------------------------------
DATUM : WOENSDAG 16 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82544 Lw V 03:00 - Gn A 03:34
82545 Gn V 03:40 - Lw A 04:14
82546 Lw V 04:20 - Gn A 04:54
82549 Gn V 00:22 - Lw A 00:56
82550 Lw V 01:01 - Gn A 01:35
82552 Gn V 01:40 - Lw A 02:14
-
82564 Gn V 23:10 - Nsch A 23:45
82565 Nsch V 23:50 - Gn A 00:32 DO
---------------------------------
DATUM : DONDERDAG 17 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82566 Gn V 00:35 - Nsch A 01:15
82567 Nsch V 01:19 - Gn A 01:53
82568 Gn V 02:35 - Nsch A 03:11
82570 Nsch V 03:20 - Gn A 03:56
82571 Gn V 04:05 - Wha A 04:10
82572 Wha V 04:14 - Onn A 04:24
82573 Onn V 04:28 - Gn A 04:38
82574 Gn V 04:40 - Rd A 05:17
82575 Rd V 05:22 - Gn A 06:04
-
82553 Gn V 23:05 - Rd A 23:43
82554 Rd V 23:48 - Gn A 00:33 VR
---------------------------------
DATUM : VRIJDAG 18 AUGUSTUS 2006
---------------------------------
82555 Gn V 00:36 - Rd A 01:17
82556 Rd V 01:21 - Gn A 01:56
82557 Gn V 02:30 - Dz A 03:02
82558 Dz V 03:10 - Gn A 03:45
82561 Gn V 03:53 - Dz A 04:25
82562 Dz V 04:30 - Gn A 05:05
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Zooooo ik ben terug van anderhalve week Valkenburg en nog een midweekje Veluwe... met zo'n 1000 foto's waarvan zo'n 300 treinen... en een hoop stationsbordjes
[afbeelding]
anyone?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:49 schreef YoshiBignose het volgende:
misschien niet echt plek om dit te vragen maar jullie lijken me zulke trein masters.
ik moet in de vakantie naar het plaatje Brandscheid, in Duitsland. nou kan ik niet zo goed duits en snap niet zoveel van bahn.de, dus ik vroeg me af, welk station ligt het dichtst in de buurt bij Brandscheid?
(kaart van brandscheid: http://www.google.nl/url?q=http://maps.google.de/maps%3Foi%3Deu_map%26q%3DBrandscheid%26hl%3Dnl&sa=X&oi=eu_map&ct=title)
ik zat te denken de ICE naar Koblenz???
Ik zou als ik jou was de volgende keer eerst kijken hoe je op je mogelijke vakantie-adres komt, voor je het definitief boekt...quote:
Zover ik heb gelezen komt dat (denk ik) doordat het NS personeel weigert in te hete NMBS loks te zitten...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:36 schreef Willy84 het volgende:
Vanmiddag: De trein van 17:23 naar Brussel Zuid/Midi vertrok van spoor 14a met als materieel een Virm 4tje reizigers moesten volgens de stationsomroep overstappen in Roosendaal. Zit NMBS krap in z'n locs ? Of weet iemand misschien of er 1tje is uitgevallen.
Hoezo, doen ze er een doek overheen als ie stilstaat dan?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Hij rijdt dus voornamelijk s nachts en in de allervroegste uren. Dus heeft t hooguit s ochtends vroeg zin om te fotograferen
Inderdaad! "Sleepdienst ZLSM".quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Van alle treinpics van de afgelopen twee weken is dit toch wel de meest bijzondere:
[afbeelding]
![]()
Inderdaad, zo dacht ik ook alquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Pf, ik wacht wel met dat ding op de foto te zetten tot ie gewoon al een tijdje rijdt... Geen zin in al die treinenfappers voor mn lens langs.
jepquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 06:33 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Inderdaad, zo dacht ik ook al![]()
![]()
@Zug-Chef: Welke dag was de 27e? Was dat op een donderdag?
ja ook nogquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:39 schreef Wadloper het volgende:
Was jij degene die een statief in zijn handen had?
(Gewoon vraagje)
lol, dan heb ik je gezienquote:
Ik stond vanaf 12.55 tot 15.00 op het station van Simpelveld. Wilde eigenlijk even op en neer naar Vetschau maar daarvan was de motorwagen kapoet zodoende bleef ik wat langer daar... Maar ik dus zoveel mensen gezien dat ik jou niet echt kan herinneren.. Wel veel foto's gemaakt, dus maybe herken ik je op een van die foto's...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:40 schreef Wadloper het volgende:
[..]
lol, dan heb ik je gezien
Ik zat op het bankje bij perron 2-3, helemaal rechts als je vanaf de stoomtrein aan kwam lopen
Nu al terugquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
En ik ben ook weer terug van een rondje bordjes knallen
229. Zetten-Andelst
230. Oosterbeek
231. Wolfheze
Wat denk je wel dat dat kost allemaal?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
ja ok, maar het is buiten nog wel een paar uur licht, had je toch meer bordjes kunnen platen
Ik stond er vanaf het moment dat de stoomtrein even wegging zeg maar, totdat hij vertrok naar Schin op Geulquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik stond vanaf 12.55 tot 15.00 op het station van Simpelveld. Wilde eigenlijk even op en neer naar Vetschau maar daarvan was de motorwagen kapoet zodoende bleef ik wat langer daar... Maar ik dus zoveel mensen gezien dat ik jou niet echt kan herinneren.. Wel veel foto's gemaakt, dus maybe herken ik je op een van die foto's...
Ja, wat ik met een maandtrajectkaart Ut - Hto kan doen heb ik allang gedaan natuurlijkquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Je maakt dat extra rondje met enkeltjes of niet ?
Vooral dat stuk Ht - Hto is interessant!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, wat ik met een maandtrajectkaart Ut - Hto kan doen heb ik allang gedaan natuurlijk
Ho ho, vlak Htda niet uit hequote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vooral dat stuk Ht - Hto is interessant!
(Zei de eigenaar van een JTK Rtd - Ut...)
Oh ja, sorry! Hoe liggen die (inmiddels niet meer zo) nieuwe wissels erbij daar?quote:
Mwoa, goed hoor, het boeikt en piept soms een beetje, maar verder niks spannndsquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh ja, sorry! Hoe liggen die (inmiddels niet meer zo) nieuwe wissels erbij daar?
Hoorn - Alkmaar staat al sinds jaar en dag op lijst van onrendabele spoorlijnen. Toch heeft er voor station Obdam (thank God) nooit echt sluiting gedreigd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Staat Obdam niet ook op de nominatie voor sluiting toevallig?
THANK GOD? door dat gare station moet ik elke dag 5 min. wachten op de tegentrein omdat het enkelspoor is.quote:Op zondag 6 augustus 2006 12:37 schreef SynchroSteve het volgende:
[..]
Hoorn - Alkmaar staat al sinds jaar en dag op lijst van onrendabele spoorlijnen. Toch heeft er voor station Obdam (thank God) nooit echt sluiting gedreigd.
spoor verdubbelingquote:Op zondag 6 augustus 2006 13:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
THANK GOD? door dat gare station moet ik elke dag 5 min. wachten op de tegentrein omdat het enkelspoor is.vertraging?? gewoon wachten. die mensen in obdam moeten gewoon maar bus nemen naar heerhugowaard of hoorn, weg met die troep
![]()
Als er daar een geldboom naast het spoor zou staan jaquote:
Syntusquote:Op zondag 6 augustus 2006 13:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Als er sluiting dreigt zal het wel overgenomen worden door een andere vervoerder like Arriva of Connexxion. Echte sluiting zoals gebeurde in 1992 met de Miljoenenlijn zal niet snel meer gebeuren in Nederland.
hehehe,quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:46 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als er daar een geldboom naast het spoor zou staan ja![]()
[..]
Syntus![]()
ik sta er hoor... donderdag 10 augustus 's nachts proefritten tussen steenwijk en leeuwarden. 5.24 doorkomst op de harinxmabrugquote:
Was het vanmorgen welquote:Op zondag 6 augustus 2006 16:15 schreef Wadloper het volgende:
Dan moet je al wat kunnen zien, dan is het al wel licht
quote:
Ziet er grappig uit! Tussen Utrecht en Geldermalsen rijden als stoptrein trouwens in de sits vijf Plan V's gekoppeld...quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Die heb ik van de week ook gespot op de lijn Amersfoort-Zwolle, hier bij Nunspeet in de buurt:
[afbeelding]
Zitten er dan nog wel mensen in het achterste treinstel? (vanaf de trap gezien dus) Ik zit wel eens in een 3xPlan V trein, maar dan heb ik het achterste treinstel echt helemaal voor mezelfquote:Op zondag 6 augustus 2006 21:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisteravond vier aan elkaar geknoopte plan V'tjes gespot op Haarlem, op spoor 1. wel gaaf, met zo'n trein naar Maastricht.
Zo lang je een V'tje hebt gaat het nog wel, een Plan T, dat is pas bagger. In V kan ik nog wel slapen, in T is dat onmogelijk, tenzij je yoga-meester bent in de meest onmogelijke standjes.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:48 schreef YoshiBignose het volgende:
ziet er idd leuk uit, maar wees blij dat je er niet in zat![]()
Nee hoor. Gewoon het gejank van de tractiemotoren en het gerammel van de draaistellen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
als ik vijf aan elkaar geknoopte Plan V'tjes zie zou'k er zeker een kleurenfoto van maken. 5 V-tjes, jemig, wat zal er in 't achterste stel te horen zijn "stggaggtionggg fffggggfffkrrk krrrk" =)
Jij kijkt niet op een oorlog meer of minder?quote:Op zondag 6 augustus 2006 17:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
![]()
![]()
misschien is het je totaal ontgaan, maar op dit traject rijden nog treinen van ver voor de oorlog.
Utrecht Centraal, smorgens de serie 6000 rijdt nog weleens met 5 x V: 2 voor Tiel en 3 voor Den Bosch. Of andersom, of zo.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
als ik vijf aan elkaar geknoopte Plan V'tjes zie zou'k er zeker een kleurenfoto van maken. 5 V-tjes, jemig, wat zal er in 't achterste stel te horen zijn "stggaggtionggg fffggggfffkrrk krrrk" =)
ja nee ja nee ik doelde even op de speaker/intercom. netzoals in de laatste rijtuigen van de 12 rijtuigen lange trein van haarlem-maastricht, dan is er niets meer over van 't berichtquote:Op zondag 6 augustus 2006 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon het gejank van de tractiemotoren en het gerammel van de draaistellen.
Oh sorry, dat weet ik niet, als ik die trein neem moet ik er altijd in Geldermalsen uit, en dan zit ik redelijk in het midden.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
ja nee ja nee ik doelde even op de speaker/intercom. netzoals in de laatste rijtuigen van de 12 rijtuigen lange trein van haarlem-maastricht, dan is er niets meer over van 't bericht
iedergeval die week ff flink reizen, moet dan ook naar maastricht een spel ruilenquote:Op zondag 6 augustus 2006 22:55 schreef Zug-Chef het volgende:
16e ook al
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |