Met je eigen draagbare koelbox?quote:Op maandag 1 mei 2006 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had nog een mooie pic voor het ICK interieur
[afbeelding]
Da's mijn fototas Overigens dik gevoerd, houdt bier ook lekker koelquote:
quote:Op maandag 1 mei 2006 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's mijn fototas Overigens dik gevoerd, houdt bier ook lekker koel
Dat was er toen nog helemaal nietquote:Op maandag 1 mei 2006 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
geen ICK Mren
Kansloos ten onder. Maar ze hebben nu het nog ambitieuzere plan opgevat om de lijn Leewarden-quote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:06 schreef verzameldirk het volgende:
Weet iemand hoe het met die stichting gaat die een wadloper wou redden
voor het nageslacht
Ja Ja dus de zelfde grapjassen, ik heb hun site gezien,quote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:39 schreef MREn het volgende:
[..]
Kansloos ten onder. Maar ze hebben nu het nog ambitieuzere plan opgevat om de lijn Leewarden-
Stiens te heropenen. Dat die lijn over het terein van de vliegbasis Leeuwarden loopt, wordt maar even vergeten.
URL ergens achterin het vorige topic.
Dat levert meer op dan daar met een Lint heen-en-weer te gaan kachelenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 01:17 schreef verzameldirk het volgende:
Dit domein is te koop
quote:Op maandag 1 mei 2006 22:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
oh! ik weet niet als het in ALLE DH-2 / 1 stellen is, maar aan de kant van de schakelkast zit bij de deur een stopcontact? is die ook ergens goed voor?
quote:
Zo lijkt het zowaar nog watquote:Op maandag 1 mei 2006 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had nog een mooie pic voor het ICK interieur
[afbeelding]
quote:Den Haag Moerwijk - Rotterdam Lombardijen - Hondekop
Geen idee, 't mag ook voor de Kärcher zijn!quote:
hmm volgende keer mn multimeter es mee :p kijken als dr ook "SAP" op staat zonder Depot voedingquote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Geen idee, 't mag ook voor de Kärcher zijn!
Ze stofzuigen de hal van Rotterdam Centraal wel trouwens. Daar zit ook ergens in een hoekje een simpel stopcontact. Wel lollig om te zien!
Met herkomst bedoel ik het land waar de eigenaar is gevestigd, of als het een voertuig met kenteken betreft het land waar het vehikel op kenteken staat. En voor zover ik weet is ACTS een Nederlands bedrijf. En als ze internationaal zijn rijd deze trein voor de Nederlandse vestiging Desalniettemin ben ik je dankbaar voor de extra informatie. Hoe meer je van een bepaald voertuig weet, hoe interessanter het vaak word.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:56 schreef MREn het volgende:
Zie ook http://www.acts-nl.com/NL/liefhebbers/fotogalerij/DE6700.html
Herkomst is trouwens eerder België dan Nederland, daar hebben ze als 6300's decennia rondgereden, en nu pas een paar jaartjes voor ACTS.
Ik ken ze vooral van vroeger, toen de BBA nog in de reguliere busdienst vanuit Eindhoven op Lommel (lijn Neerpelt-Antwerpen) reed. Voor de terugrit was het altijd wachten op aankomst van de trein uit Antwerpen, die werden toentertijd met de 6300's gereden (stuurstand net 4 rode rijtuigen). Indrukwekkend gebrom, was van aardige afstand te voelen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Met herkomst bedoel ik het land waar de eigenaar is gevestigd, of als het een voertuig met kenteken betreft het land waar het vehikel op kenteken staat. En voor zover ik weet is ACTS een Nederlands bedrijf. En als ze internationaal zijn rijd deze trein voor de Nederlandse vestiging Desalniettemin ben ik je dankbaar voor de extra informatie. Hoe meer je van een bepaald voertuig weet, hoe interessanter het vaak word.
Hahahahahaahah . Lig dubbel zeker een Belasting freak, wie plakt er I (L) beuweroute op een E-loc voor 1.5 Kv .quote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Gister dus naar Den Haag gegaan, vandaag weer terug. En uiteraard ook wat foto's gemaakt, niet zo veel, mn reis had dit keer een ander doel.
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: 1200-serie
Eigenaar: ACTS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden CS
Datum: 1 mei 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: treinnummer 1251
[afbeelding]
Merk en type: onbekend
Eigenaar: ACTS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden CS
Datum: 1 mei 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: treinnummer 6703
[afbeelding]
Merk en type: Sprinter / SGMm
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Den Haag CS
Datum: 2 mei 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: treinnummer 2984
Zaterdag met de lentetour naar Utrecht
De sticker zit op een dieselquote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:51 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hahahahahaahah . Lig dubbel zeker een Belasting freak, wie plakt er I (L) beuweroute op een E-loc voor 1.5 Kv .
Er staat een koploper daar, en je fotografeert hem niet? Wat doe je!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: onbekend
Eigenaar: ACTS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden CS
Datum: 1 mei 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: treinnummer 6703
Ik heb in het verleden al genoeg koplopers gefotografeerd, me dunkt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:08 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Er staat een koploper daar, en je fotografeert hem niet? Wat doe je!
Nooit genoeg!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden al genoeg koplopers gefotografeerd, me dunkt.
ludiek omstikkeren naar NS doodloper :pquote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden al genoeg koplopers gefotografeerd, me dunkt.
Dat is toch niets aparts?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:39 schreef Willy84 het volgende:
23:10 uur Dordrecht<->Roosendaal Door een aangevaren spoorbrug rijden er tussen Lage Zwaluwe en Oudenbosch geen treinen maar bussen. Vertraging: 30-60 minuten. Reisadvies: * Doorgaande reizigers tussen Dordrecht en Roosendaal kunnen omreizen via Breda. Prognose: * De rest van de dag. * De verwachting is dat de treinen morgenvroeg kunnen rijden.
Daar gaat mijn lolquote:
Ze kunnen er prima op voor extra tractie, als er maar een andere loc bij zit voor de beveiliging. De ACTS's 6700'en hebben nu ook al geen ATB, dus daarvoor maakt het niets uit.quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:18 schreef Brembo het volgende:
[..]
Daar gaat mijn lol
Maar die dingen krijgen toch geen ERMTS beveiliging, dus komen er toch niet op .
Ach, net als autbestuurders: niet iedereen is even ervaren en je hebt soms last van ander verkeer, stromingen of gewoon moeheid.quote:Op woensdag 3 mei 2006 01:20 schreef Willy84 het volgende:
Ik vond het nogal opmerkelijk toch knap om als ervaren schipper tegen een brug aan te varen
Zie bv. www.acts-nl.com en dan ergens zoeken naar een publicatie over de Betuweroute. Die stickers zitten op zowel ACTS-, rail4chem- als ERS Railways-loccen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:51 schreef Brembo het volgende:
Hahahahahaahah . Lig dubbel zeker een Belasting freak, wie plakt er I (L) beuweroute op een E-loc voor 1.5 Kv .
Betuwe route is ook voor goederen, en die bedrijven doen voornamelijk goederen per spoorquote:Op woensdag 3 mei 2006 12:22 schreef Tfz het volgende:
[..]
Zie bv. www.acts-nl.com en dan ergens zoeken naar een publicatie over de Betuweroute. Die stickers zitten op zowel ACTS-, rail4chem- als ERS Railways-loccen.
NS Realstate zal t dan wel zijn. op zn engelsquote:Op woensdag 3 mei 2006 12:43 schreef blup het volgende:
alexxx op je site bij station fotos heb je eigenaar NS? staan
Stations zijn eigendom van NS Vastgoed Beheer geloof ik.
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden al genoeg koplopers gefotografeerd, me dunkt.
Nee, ik film nietquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeg, heb jij toevallig ook een filmpje van het koppelen van de doorloopdeuren (wat tegenwoordig niet meer gebeurt dus)?
Wat een redenering weer .quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
NS Realstate zal t dan wel zijn. op zn engels
doet KPN ook
quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:43 schreef blup het volgende:
alexxx op je site bij station fotos heb je eigenaar NS? staan
Stations zijn eigendom van NS Vastgoed Beheer geloof ik.
NS Stations is de eigenaar: http://www.nsstations.nl/quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
NS Realstate zal t dan wel zijn. op zn engels
Mega station Vet cool!quote:Op woensdag 3 mei 2006 17:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
wel een leuke kaart die ze op hebben daar!
www.xepo.nl/kaart.pdf
Ik gok in het tramtopicquote:Op woensdag 3 mei 2006 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
hee maar nog ff over de OP he? er staat dat er tussen Houten en Castellum TWEE trams rijden bla bla. Ben ik toch zeer benieuwd waar die andere staat
In Leidschedam... Staat daar een beetje reserve te staan. Ik ga ff opzoeken wat ze er mee doen, want ik dacht dat ze hem niet meer gebruikenquote:Op woensdag 3 mei 2006 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
hee maar nog ff over de OP he? er staat dat er tussen Houten en Castellum TWEE trams rijden bla bla. Ben ik toch zeer benieuwd waar die andere staat
ik las ergens dat er 1 voor reserveonderdelen was gekocht...quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
In Leidschedam... Staat daar een beetje reserve te staan. Ik ga ff opzoeken wat ze er mee doen, want ik dacht dat ze hem niet meer gebruiken
Zie boven, pas in 2010. Dan zou de spoorverdubbeling tussen Utrecht en Houten Castellum klaar moeten zijn...quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
gaan er na 2007 wel *niet meer nodige* SGM2 stellen rijden naar Castellum?
dus dat uit elkaar knetterende zootje schroot, waar ook geen reserveonderdelen meer voor zijn, moet nog 4 jaar op en neer knotsen en botsen?quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zie boven, pas in 2010. Dan zou de spoorverdubbeling tussen Utrecht en Houten Castellum klaar moeten zijn...
De trams hebben bij de HTM ook weinig gereden...quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
oh okee. En het is dus WEL een afgedankt Hannovers ding wat daarna nog even door de HTM afgereden is, en nu goed genoeg voor de NS
Jep... of er moet iemand ophet idee komen om toch maar even een atb-systeem neer te leggen...quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
dus dat uit elkaar knetterende zootje schroot, waar ook geen reserveonderdelen meer voor zijn, moet nog 4 jaar op en neer knotsen en botsen?
Dat zijn 2 DD-AR4tjes aan elkaar gekoppeld en dan kan het inderdaad voorkomen dat er een lokomotief voor en eentje in het midden zit.quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:40 schreef petre86 het volgende:
1 loc vóór de trein:
[afbeelding]
en 1 midden-in :
[afbeelding]
Veel stoerder als twee stammetjes met de loccen tegen elkaar zitten en je de hele stam mooi in beeld krijgtquote:Op woensdag 3 mei 2006 22:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat zijn 2 DD-AR4tjes aan elkaar gekoppeld en dan kan het inderdaad voorkomen dat er een lokomotief voor en eentje in het midden zit.
Da's wel lastig... Ik weet nog dat toen de DD-ARs net in dienst kwamen, ik dat echt een stoer gezicht vond! Heb ook nog foto's gemaakt toen die dingen voor het eerst in Noord Holland werden ingezet.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:38 schreef MREn het volgende:
[..]
Veel stoerder als twee stammetjes met de loccen tegen elkaar zitten en je de hele stam mooi in beeld krijgt
Dat geeft leuke mogelijkheden met een fisheye-objectief, gok ik zoquote:Op woensdag 3 mei 2006 23:38 schreef MREn het volgende:
[..]
Veel stoerder als twee stammetjes met de loccen tegen elkaar zitten en je de hele stam mooi in beeld krijgt
Toen de Loc's nog tussen Zwolle en Roosendaal reden, zag je soms ook vreemde combinaties. 2 Loc's achter elkaar en zooi ICK en stuurstand voor op. Ik denk dat het makkelijker en goedkoper is om de trein gewoon lekker laten mee te rijden in plaats van het loskoppelen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:40 schreef petre86 het volgende:
A'dam centraal, vanmiddag
[afbeelding]
[afbeelding]
met kleur:
[afbeelding]
verschil in neuzen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
1 loc vóór de trein:
[afbeelding]
en 1 midden-in :
[afbeelding]
het was iig wel lekker weer in scheveningen
btw op de route adamCS - scheveningen(via haarlem) kom je wel vage dingen tegen zeg...
bij nedtrain haarlem hele rare combinaties van gekoppelde stellen en losstaande rijtuigen..
en ook nog een blauwe engel ( geel met zilverkleurige ramen) richting scheveningen.. net voor die kruising van sporen..
Volgens mij is 't in sommige landen al verplicht. Ik dacht dat er een ook paar ICRm rijtuigen voorzien waren van een soort bioreactor zodat de stront niet op het spoor terecht kwam, maar wat er verder van die proef terecht is gekomen weet ik ook niet.quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:09 schreef 456 het volgende:
Kwestie van tijd dat er een opvangbak onder aan de trein gaat komen voor dit soort dingen. In sommige landen gaat het binnenkort verplicht worden als ik me niet vergis.
daarom mogen de nederlandse treinen ook niet naar t buitenland, omdat we geen tanks hebbenquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:09 schreef 456 het volgende:
Kwestie van tijd dat er een opvangbak onder aan de trein gaat komen voor dit soort dingen. In sommige landen gaat het binnenkort verplicht worden als ik me niet vergis.
Geldt vooral voor Duitsland. BNL flikkert nog gewoon alle stront tussen de rails.quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
daarom mogen de nederlandse treinen ook niet naar t buitenland, omdat we geen tanks hebben
tenminste staat mij iets van bij
quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:53 schreef MREn het volgende:
[..]
Geldt vooral voor Duitsland. BNL flikkert nog gewoon alle stront tussen de rails.
ICK stammen toch ook? alleen als dat opgeslagen word?quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Wou al zeggen, de treinen naar Berlijn hebben zo'n wegzuig-systeem op de wc. En volgens mij wordt die zooi ook niet naar buiten gegooit maar opgeslagen.
ICK pleurt het ook op de rails volgens mij. Oude Duitse bakken. Aan de andere kant de urine wordt opgeslagen in de tegeltjes van de vloer aan de geur te ruiken...quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ICK stammen toch ook? alleen als dat opgeslagen word?
daar zit geen groot open gat in? maar wordt t netjes afgezogen dacht ik?quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
ICK pleurt het ook op de rails volgens mij. Oude Duitse bakken. Aan de andere kant de urine wordt opgeslagen in de tegeltjes van de vloer aan de geur te ruiken...
In plaats van de doorloopkop een giertank, waarom ook niet!quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
daar zit geen groot open gat in? maar wordt t netjes afgezogen dacht ik?
als t dan nog op de rail pleurt sja, ! maar met afzuiging = minimale hoeveelheid water = prima op te slaan = PROBLEM solved!
mischien een idee voor de ICM3/4tjes om een tank er in te gooien
komt toch ruimte vrij door het weghalen van de doorloopkop
Nee met een Plan T maak je goeienaam in Duitsland .quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
daarom mogen de nederlandse treinen ook niet naar t buitenland, omdat we geen tanks hebben
tenminste staat mij iets van bij
Gaat wel tien keer zo hard als normaal. Alleen maar heel eventjes.quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:39 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nee met een Plan T maak je goeienaam in Duitsland .
Net iets nieuwer Vergelijk t maar met de nederlandse ICRquote:Op donderdag 4 mei 2006 17:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ICK stammen toch ook? alleen als dat opgeslagen word?
quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet naar t buitenland, omdat we geen tanks hebben
Het niet hebben van tanks in combinatie met Duitsland is al eens eerder behoorlijk misgegaanquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:53 schreef MREn het volgende:
Geldt vooral voor Duitsland.
Plan T:HSquote:Op donderdag 4 mei 2006 18:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaat wel tien keer zo hard als normaal. Alleen maar heel eventjes.
wordt daar met de drie smaken ook de SGMm? bedoelt? hoewel dat gewoon SGM's zijn..?quote:Tenslotte rijdt in de randstad nog wat SGM (stadsgewestelijk materieel) rond. Te zien in drie smaken: de tweebaks Citypendel en de driebaks Sprinter. Van de laatste zijn inmiddels ook weer gereviseerde exemplaren te zien: de SGMm.
viel me nu eens opquote:Op donderdag 4 mei 2006 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
ja goed punt Ou-T de OP moet maar eens ff een mid-life revisie hebben lijkt me
ook goed, maar dan moet t wel Correct in de OP :-)quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:18 schreef Duvel het volgende:
Eigenlijk heb je vijf soorten SGM: SGM-proto, SGM2, SGM3 uit SGM2, SGM3 vers uit fabriek, SGMm.
Mooi hè!
[SPOOR] Updates voor de centrale OPquote:Op donderdag 4 mei 2006 20:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
ook goed, maar dan moet t wel Correct in de OP :-)
MREnquote:Op donderdag 4 mei 2006 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
wie beheert die OP eigenlijk?
ja goddomme, ik zit net te betogen dat het veel handiger is om dat ding in de wiki te knallenquote:
mja, k zou zeggen ga je gang?quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja goddomme, ik zit net te betogen dat het veel handiger is om dat ding in de wiki te knallen
Waarom heb je dat nog niet gedaan dan?quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja goddomme, ik zit net te betogen dat het veel handiger is om dat ding in de wiki te knallen
nja, tis gewoon dat er foutive info staat eigenlijks :pquote:Op donderdag 4 mei 2006 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
zo, aangepast, EEN tram, en het ICK interieur. onderaan de OP staat de link naar het wikitopic, daar kunnen Ou-Tannu, Duvel en MREn hun definitieve oordeel over de sprintertjes vellen
verbeter danquote:Op donderdag 4 mei 2006 21:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja, tis gewoon dat er foutive info staat eigenlijks :p
Inwendig zijn er geen enorme verschillen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:18 schreef Duvel het volgende:
Eigenlijk heb je vijf soorten SGM: SGM-proto, SGM2, SGM3 uit SGM2, SGM3 vers uit fabriek, SGMm.
Mooi hè!
er is niets fout aan hoor, incompleet misschien, maar niet fout.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja, tis gewoon dat er foutive info staat eigenlijks :p
Van mij hoeft dat soort waanzin er ook niet in hoor!quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Inwendig zijn er geen enorme verschillen.
Een verlengde SGM-III is het zelfde als een SGM-III af-fabriek.
Dan zou je het verschil bij IRM ook moeten maken. VIRM III->IV, VIRM IV->VI, IRM-VI en -IV nieuw.
Of de verschillende deelseries plan V1 t/m V13?
Of ICM-0 t/m ICM-4?
Lijkt mij persoonlijk wat te specifiek (en weinig relevant?) voor de OP.
Die tramfout heb ik rechtgezet, van de sprinters heb ik niet echt kaas gegeten, regelenjullie dat ffquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:15 schreef MREn het volgende:
[..]
er is niets fout aan hoor, incompleet misschien, maar niet fout.
dat een van de Houtense trams weg is, is wel een fout, dat sgm-geneuzel niet.
Dan moet in de OP ook komen, welke treinstellen een vastgeschroefde asbak hebben en welke niet .quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Inwendig zijn er geen enorme verschillen.
Een verlengde SGM-III is het zelfde als een SGM-III af-fabriek.
Dan zou je het verschil bij IRM ook moeten maken. VIRM III->IV, VIRM IV->VI, IRM-VI en -IV nieuw.
Of de verschillende deelseries plan V1 t/m V13?
Of ICM-0 t/m ICM-4?
Lijkt mij persoonlijk wat te specifiek (en weinig relevant?) voor de OP.
nee, da's idd over de topquote:Op donderdag 4 mei 2006 23:20 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan moet in de OP ook komen, welke treinstellen een vastgeschroefde asbak hebben en welke niet .
Wel joh. Ik heb ooit nog een lijst proberen bij te houden van subtiele verschillen in het DD-AR materieel: blauw of grijs linoleum op de vloer, en of er kruiskopschroeven of die andere (platkop?) waren gebruikt bij de raamkozijnen.quote:
Ze willen ze gaan verbouwen. Enkele suggesties:quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
DD-AR had nooit in de vaart mogen komen
Wat een zeikerdsquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:56 schreef Zug-Chef het volgende:
NS sluit toiletten in strijd tegen wildpoepers
LEEUWARDEN - Poep en plas op het spoor in het station van Leeuwarden heeft er in de afgelopen maand vier keer voor gezorgd dat treinen door een stootblok gleden. De NS hebben inmiddels besloten dat conducteurs de toiletten moeten afsluiten als de trein langer dan een paar minuten stilstaat in Leeuwarden.
Dat heeft een woordvoerder van NS woensdag laten weten in een reactie op een klacht van de conducteursvakbond VVMC. Deze bond stelde dat het station niet goed wordt schoongemaakt en deed hierover haar beklag bij spoorbeheerder ProRail.
De viezigheid is inmiddels opgeruimd. "Vannacht zijn de sporen in Leeuwarden schoongemaakt", benadrukte de NS-woordvoerder.
Gewond
Afgelopen vrijdag ging het volgens de VVMC voor het laatst mis in Leeuwarden door uitwerpselen op het spoor. De trein liep tijdens de glijpartij een beschadigde koppeling op. Bij de incidenten ligt de snelheid van de treinen erg laag en het is volgens VVMC-bestuurder Eilert daaraan te danken dat er geen machinisten of reizigers gewond zijn geraakt.
Het is niet de eerste keer dat een treinstation wordt getroffen door wildpoepers en -plassers. Eerder trof het spoorbedrijf al maatregelen tegen het fenomeen in Groningen. "Onze toiletten zijn al voorzien van stickers, waarin we klanten oproepen om er alleen gebruik van te maken als de trein rijdt", aldus de zegsman van NS.
..
..
..
..
..
Alsof dat werkt. InterCIty's staan gemiddeld zo'n 20 minuten stil. Moeten ze dus eerst alle wc's dicht doen. Om 10 minuten later ze weer open te doen... En dat gaan ze natuurlijk een keer vergeten. Zodat als de trein net rijdt, iemand naar de wc moet. Dat niet kan. En de conducteur zit dan natuurlijk op het andere treinstel, zodat iemand tot na Heerenveen moet wachten....
mischien ook elk stammetje zn EIGEN moterwagen geven? ipv een 1700/1800 series eloc? want die passen er dan ECHT niet meer bijquote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze willen ze gaan verbouwen. Enkele suggesties:
Uiterlijk omgeschilderd:
[afbeelding]
Interieur vernieuwd:
[afbeelding]
Nieuwe kop erop:
[afbeelding]
Dat zijn die geel zwarte tanken die der achter/voor hangen toch ?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mischien ook elk stammetje zn EIGEN moterwagen geven? ipv een 1700/1800 series eloc? want die passen er dan ECHT niet meer bij
Des te meer reden om die stammen echte moterwagens te geven ;Pquote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Frans design he?
Ik ben in zo'n motorwagen verliefd geworden op mn huidige vrouw, en zij op mij. Ik ben dus voorquote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Des te meer reden om die stammen echte moterwagens te geven ;P
daar kan je ook bergen andere dingen mee doenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:34 schreef FredvZ het volgende:
Dan zit NSR straks helemaal met een megavoorraad 1700 locs...
i knew IT!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik ben in zo'n motorwagen verliefd geworden op mn huidige vrouw, en zij op mij. Ik ben dus voor
Op de watergraafsmeer neerzetten naast die grote berg ICK die als reserve staatquote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
daar kan je ook bergen andere dingen mee doen
nou 1700/1800 elocs voor een staartje ICK hangen en trap de 400 series van de Plan V maar wegquote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Op de watergraafsmeer neerzetten naast die grote berg ICK die als reserve staat
NSR kan er alleen maar personenrijtuigen mee trekken en daarvoor hebben ze er al genoeg.
Verkopen aan Railion heeft ook geen zin, want die hebben er ook te veel...
Verkopen aan het buitenland... beetje moeilijk met een zeldzaam =1500 (+20% 10%) Voltage.
Dat gaat mooi allemaal in dienst met DRGL2007, loccen overschot is dan ook voorbij, oa door formatie van korte (3600-serie)stammen ICR en van trek-trekstammen ICK.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Op de watergraafsmeer neerzetten naast die grote berg ICK die als reserve staat
trek-trek stammen? hebben ze geen stuurstanden over / kunnen die niet relatief snel geproduceerd worden?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:49 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat gaat mooi allemaal in dienst met DRGL2007, loccen overschot is dan ook voorbij, oa door formatie van korte (3600-serie)stammen ICR en van trek-trekstammen ICK.
Niet voor ICKquote:Op vrijdag 5 mei 2006 02:05 schreef petre86 het volgende:
[..]
trek-trek stammen? hebben ze geen stuurstanden over / kunnen die niet relatief snel geproduceerd worden?
Bovenste gaat enigsinds nog wel, maar liever gewoon het huidige uiterlijk. Innerlijk . Onderstequote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze willen ze gaan verbouwen. Enkele suggesties:
Uiterlijk omgeschilderd:
[afbeelding]
Interieur vernieuwd:
[afbeelding]
Nieuwe kop erop:
[afbeelding]
Als ze er zouden zijn, zou ik niet eens durven kijkenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 09:54 schreef 456 het volgende:
Grappig dat er al wel plaatjes zijn voor een evt verbouwing van DDAR (hou oud zijn die dingen nu eenmaal) en dat ik ze nog niet van ICM heb gezien...
ja maar ze passen dan niet echt meer bij stammetjes,quote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Zou het jammer vinden als de 1700/1800 elocs weggaan. Ik heb het niet zo op EMU's
Die gaan voorlopig ook niet weg; hier worden alleen weer wat absurde, niet-doordachte denkbeelden geuit.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Zou het jammer vinden als de 1700/1800 elocs weggaan. Ik heb het niet zo op EMU's
Die plaatjes zijn niet ondoordacht hoor, die komen van NS zelf. Zoals je weet zijn ze al een tijdje aan het onderzoeken wat ze met het DD-AR park gaan doen. De huidige 30 à 31 DD-AR 1700'en vervangen door motorwagens lijkt me gezien het locpark inderdaad onzinnig, temeer het DD-AR rijtuigpark inmiddels 13 jaar oud is, dus nu nog gloednieuwe motorwagens kopen matcht volgens mij beroerd.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:47 schreef Tfz het volgende:
[..]
Die gaan voorlopig ook niet weg; hier worden alleen weer wat absurde, niet-doordachte denkbeelden geuit.
Ik doel dan ook niet op jouw reactie.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die plaatjes zijn niet ondoordacht hoor, die komen van NS zelf. Zaosl je weet zijn ze al een tijdje aan het onderzoeken wat ze met het DD-AR park gaan doen. De huidige 30 à 31 DD-AR 1700'en vervangen door motorwagens lijkt me gezien het locpark inderdaad onzinnig, temeer het DD-AR rijtuigpark inmiddels 13 jaar oud is, dus nu nog gloednieuwe motorwagens kopen matcht volgens mij beroerd.
Het huidige uiterlijk is vaal geel met donkergele postzegels, voorzien van grafittiresten en divers vuil. Het is echt net schroot.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:32 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Bovenste gaat enigsinds nog wel, maar liever gewoon het huidige uiterlijk. Innerlijk . Onderste
Eigenlijk is het gewoon ook een jaren 80 Plan V, die raampjes bovenop de bovenkant . Ik heb geluk dat ik nooit met DD-AR hoef te reizen . Maar een keer ingezeten, maar het zit totaal niet.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het huidige uiterlijk is vaal geel met donkergele postzegels, voorzien van grafittiresten en divers vuil. Het is echt net schroot.
Ze zijn trouwens ook aan het experimenteren met de luchtinlaat op de rijtuigen, zoals ik laatst zag op Utrecht Centraal:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
pfff... En de link naar de wiki staat ook gewoon in de OP... Misschien kon het wel beter gewoon groter én bovenin geplaatst worden Wie leest die gigantische OP nou...quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
ik was bezig, maar hij staat idd al wel in de wiki
ik pas ff wat dingen aan
Damn ik was er toen, maar heb niks gezienquote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:28 schreef Alexxxxx het volgende:
aan het eind van de middag twee stoomlocs in Leeuwarden, voor het aankomende stoomweekend. om even over vieren ga ik er even kijken
Ja, klopt, richting Leeuwarden over een uur komt er nog 1 langs.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:05 schreef mirrie1986 het volgende:
er reed hier zonet gewoon een vet gave oude locomotief langs in meppel! Gaaf zeg!
Ik heb ook niks gezien, maar ik lees net dat de eerste nu pas in Meppel is Morgenochtend ga ik om 7:15 met de trein, dan maar wat eerder weg, wie weet kan ik dan wat foto's makenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:05 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Damn ik was er toen, maar heb niks gezien
Ga je strax nog naar Lwd... Ik misschien nu nog wel, als die dingen strax langs komen...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb ook niks gezien, maar ik lees net dat de eerste nu pas in Meppel is Morgenochtend ga ik om 7:15 met de trein, dan maar wat eerder weg, wie weet kan ik dan wat foto's maken
Denk het niet, ik hou het bij morgenochtend... Nu vanmiddag is het aangekondigd, sta je daar tussen 200 treinenfappers. En foto's maken ho maar, lopen er weer jan doedels voor je lens langs... Als ik ze morgen zie heb ik geluk, en anders zie ik het maandag of zaterdag wel op Omrop Fryslân.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:10 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ga je strax nog naar Lwd... Ik misschien nu nog wel, als die dingen strax langs komen...
dat je die kapotte koppelingskappen door het poepglijden die opp spoor 1 (ja toch? iig die richting Sneek/Starum) lagen niet eens op de foto hebt gezetquote:
Wel apart dat het er eigenlijik al had moeten zijn, rond 4 uur. Maar niemand gezien toen... Waar lees jij waar ze zijn eigenlijk ?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Denk het niet, ik hou het bij morgenochtend... Nu vanmiddag is het aangekondigd, sta je daar tussen 200 treinenfappers. En foto's maken ho maar, lopen er weer jan doedels voor je lens langs... Als ik ze morgen zie heb ik geluk, en anders zie ik het maandag of zaterdag wel op Omrop Fryslân.
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:30 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Wel apart dat het er eigenlijik al had moeten zijn, rond 4 uur. Maar niemand gezien toen... Waar lees jij waar ze zijn eigenlijk ?
btw Waarom ontlopen we elkaar altijd op Lwd CS
En ik heb noiot gezegd dat ze om 4 uur op CS zouden zijn.. alleen dat er aan het eind van de middag twee zouden komen, met een uur er tussenin... en dat IK er om 4 uur zou zijnquote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:05 schreef mirrie1986 het volgende:
er reed hier zonet gewoon een vet gave oude locomotief langs in meppel! Gaaf zeg!
Nee ok, maar doelde er meer op dat ik dus helemaal geen fotograven zag... Als er dus ergens deze middag stoomtreinen langs komen... zou je toch verwachten dat er al wel wat lui zijn...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:33 schreef Alexxxxx het volgende:
En ik heb noiot gezegd dat ze om 4 uur op CS zouden zijn.. alleen dat er aan het eind van de middag twee zouden komen, met een uur er tussenin... en dat IK er om 4 uur zou zijn
Toen ik er was, was het vrij druk.. ik zie het verschil alleen niet tussen een bevrijdingsfestivalganger en een fotograaf...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:45 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nee ok, maar doelde er meer op dat ik dus helemaal geen fotograven zag... Als er dus ergens deze middag stoomtreinen langs komen... zou je toch verwachten dat er al wel wat lui zijn...
Niet?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Toen ik er was, was het vrij druk.. ik zie het verschil alleen niet tussen een bevrijdingsfestivalganger en een fotograaf...
Dacht dat het op spoor 4 was Naja ik ga zo toch nog ff die kant op, dus kom er vanzelf langsquote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dat je die kapotte koppelingskappen door het poepglijden die opp spoor 1 (ja toch? iig die richting Sneek/Starum) lagen niet eens op de foto hebt gezet
Ik wil niet zoveel zeggen, maar die "treinfappers" maken dezelfde kwaliteit kiekjes als jij dus zo denigrerend doen is een beetje triest.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Denk het niet, ik hou het bij morgenochtend... Nu vanmiddag is het aangekondigd, sta je daar tussen 200 treinenfappers. En foto's maken ho maar, lopen er weer jan doedels voor je lens langs... Als ik ze morgen zie heb ik geluk, en anders zie ik het maandag of zaterdag wel op Omrop Fryslân.
mwah, die ene mat '64 die per week in Lwd komt?? En treinfappers is een geuzennaam ik post zelf toch ook in dit topic?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:10 schreef Tfz het volgende:
[..]
Ik wil niet zoveel zeggen, maar die "treinfappers" maken dezelfde kwaliteit kiekjes als jij dus zo denigrerend doen is een beetje triest.
Naast het spoor: Die gare beschermhoedjes (koppelkappen, zo je wilt) liggen daar regelmatig, heeft niks met doorglijden te maken. Een verzameling van die dingen zie je op alle stations waar regelmatig mat '64 gesplitst en gecombineerd wordt wel.
@Radjesh: Wanneer is de foto in Eindhoven gemaakt? Gisteren rond een uur of zes?
Lw. ICM en DH I/II heeft ze ook overigens, dus dat verklaart wel wat .quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:24 schreef Alexxxxx het volgende:
mwah, die ene mat '64 die per week in Lwd komt??
Je hebt wat gemist joh... was moooooooiiii hier En zoveel spotters waren dr niet, viel best mee.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Toen ik er was, was het vrij druk.. ik zie het verschil alleen niet tussen een bevrijdingsfestivalganger en een fotograaf...
Juh vast wel. Rond 10en begint de show in Sneek.... Maar is t om 7 uur dan al wel lichtquote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:25 schreef Alexxxxx het volgende:
nah, morgenochtend om kwart voor zeven ben ik er, met een beetje geluk staan ze er dan nog
Hoe laat is dat? (aankomst groningen)?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Oja, s avonds na de laatste rit gaan ze een dinertochtje maken richting Groningen...
Had het nog gevraagd aan enkele lui van de VSM, maar ze wisten het nog niet...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 00:21 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hoe laat is dat? (aankomst groningen)?
www.somda.nlquote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:50 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Vanmiddag iemand onder een trein terecht gekomen tussen rotterdam en gouda, weet iemand meer over vertragingen, hoe lang dit geduurd heeft en waar het ongeveer was?
En kan iemand me helpen aan de naam van een website met treinspots, treinstelsamenstellingen e.d., iets met een a erin? Ik kan het niet meer vinden
Vriend van mij zat in die trein, iemand had zelfmoord gepleegd... Vertraging duurde ongeveer 2 uur. Hij zag hoe ze bezig waren de stukjes onder de trein weg te halen, en ze moesten heel de trein van voor naar achter meerdere malen checken...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:50 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Vanmiddag iemand onder een trein terecht gekomen tussen rotterdam en gouda, weet iemand meer over vertragingen, hoe lang dit geduurd heeft en waar het ongeveer was?
En kan iemand me helpen aan de naam van een website met treinspots, treinstelsamenstellingen e.d., iets met een a erin? Ik kan het niet meer vinden
Dat is echt verschrikkelijk..quote:Op zondag 7 mei 2006 09:14 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Vriend van mij zat in die trein, iemand had zelfmoord gepleegd... Vertraging duurde ongeveer 2 uur. Hij zag hoe ze bezig waren de stukjes onder de trein weg te halen, en ze moesten heel de trein van voor naar achter meerdere malen checken...
Brrrr
Heb me er net aangemeld. Zit jij daar ook of ben jij een van de beheerders daarquote:Op zondag 7 mei 2006 11:32 schreef verzameldirk het volgende:
voor veel nieuws over Openbaar vervoer met spotmeldingen "
http://groups.yahoo.com/group/ovl/
he bah :/ nou is rood geen lelijke kleur maar t vloekt volgens mij enorm bij t geelquote:Op zondag 7 mei 2006 09:14 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Vriend van mij zat in die trein, iemand had zelfmoord gepleegd... Vertraging duurde ongeveer 2 uur. Hij zag hoe ze bezig waren de stukjes onder de trein weg te halen, en ze moesten heel de trein van voor naar achter meerdere malen checken...
Brrrr
Zo'n aanrijding is ook maar zonde van de gele treinenquote:Op zondag 7 mei 2006 13:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
he bah :/ nou is rood geen lelijke kleur maar t vloekt volgens mij enorm bij t geel
Nee, was de intercity van Rotterdam naar Utrecht.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:39 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Dat is echt verschrikkelijk..
Ik heb begrepen dat het een intercity naar rotterdam was? Althans, een vriend van mij moest de intercity van 7 over 1 hebben, en kreeg te horen dat die niet reed, 'omdat er iemand onder lag'.
Yep, hoewel ik t bij een Wadsloper niet eens zo erg zou vindenquote:Op zondag 7 mei 2006 13:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zo'n aanrijding is ook maar zonde van de gele treinen
maar die zijn niet kapot te krijgen ( getuige de aanrijdingen in het verleden)quote:Op zondag 7 mei 2006 15:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Yep, hoewel ik t bij een Wadsloper niet eens zo erg zou vinden
moauwquote:Op zondag 7 mei 2006 15:44 schreef petre86 het volgende:
[..]
maar die zijn niet kapot te krijgen ( getuige de aanrijdingen in het verleden)
Ok, thanks.quote:Op zondag 7 mei 2006 14:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee, was de intercity van Rotterdam naar Utrecht.
Ik zou het wel erg vindenquote:Op zondag 7 mei 2006 15:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Yep, hoewel ik t bij een Wadsloper niet eens zo erg zou vinden
Of een lurkende wadloperliefhebber die zich heeft aangemeld omdat hij (of zij) het wadloperbashen niet maar aan kon zienquote:
Ach als je het vergelijkt met een Lint, is de wadloper opzich nog redelijkquote:Op zondag 7 mei 2006 17:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Of een lurkende wadloperliefhebber die zich heeft aangemeld omdat hij (of zij) het wadloperbashen niet maar aan kon zien
dan mag je strax een andere nick gaan uitzoekenquote:Op zondag 7 mei 2006 18:00 schreef Wadloper het volgende:
Hehe, nee, ben echt een treinenliefhebber hoor, dus vandaar mijn naam (Wadloper is mijn favoriet )
Ik zal ook ff wat pics uploaden
Nope, was niks.. gisteravond bij thuiskoomst wel, maar toen was het al te donker.quote:Op zondag 7 mei 2006 18:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog 7 maanden, dan komen eindelijk de nieuwe duitse treinen hier. Wat zal dat een verademing zijn. Trouwens Alexxxxx nog pics kunnen schieten gister ochtend ?
Ze stonden ook een stuk verderop he. Bijna tegen over de container terminalquote:Op zondag 7 mei 2006 18:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nope, was niks.. gisteravond bij thuiskoomst wel, maar toen was het al te donker.
Ik vind dat ze teveel lawaai maken. Ze roesten bijna weg. Ze worden niet schoongemaakt (al is dat logisch met het oog op dec2006). Ze zijn bijna altijd vol...quote:Op zondag 7 mei 2006 18:07 schreef Wadloper het volgende:
Momentje...
Wat ik me ondertussen afvraag... wat hebben jullie tegen Wadlopers? Ik reis er erg vaak mee, en vind ze zo erg nog niet
Lawaai vind ik ze niet echt maken (ik merk het niet echt, alleen als ze vertrekken maken ze lawaai)quote:Op zondag 7 mei 2006 18:16 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik vind dat ze teveel lawaai maken. Ze roesten bijna weg. Ze worden niet schoongemaakt (al is dat logisch met het oog op dec2006). Ze zijn bijna altijd vol...
iemand anders nog wat toe te voegen
Lijkt van wel Alleen ik snap dan niet dat 50% van je post geen eens een Wadloper isquote:Op zondag 7 mei 2006 18:16 schreef Wadloper het volgende:
[[url=http://img131.imagevenue.com/loc101/th_18519_IMG_3829.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img120.imagevenue.com/loc101/th_18529_IMG_3814.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img40.imagevenue.com/loc213/th_18541_IMG_3830.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img101.imagevenue.com/loc157/th_18550_IMG_3840.jpg]afbeelding][/URL]
(lukt het nu wel zo?)
Nee zit daar al jaren is heel erg informatief maar ook somsquote:Op zondag 7 mei 2006 13:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Heb me er net aangemeld. Zit jij daar ook of ben jij een van de beheerders daar
Jawel, maar de helft ervan zijn geen wadlopersquote:Op zondag 7 mei 2006 18:16 schreef Wadloper het volgende:
[[url=http://img131.imagevenue.com/loc101/th_18519_IMG_3829.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img120.imagevenue.com/loc101/th_18529_IMG_3814.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img40.imagevenue.com/loc213/th_18541_IMG_3830.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img101.imagevenue.com/loc157/th_18550_IMG_3840.jpg]afbeelding][/URL]
(lukt het nu wel zo?)
Als je het geluid in de wadloper en de buffel vergelijkt (Zelfde traject) is het geluidsverschil ernorm.quote:Op zondag 7 mei 2006 18:16 schreef Wadloper het volgende:
[[url=http://img131.imagevenue.com/loc101/th_18519_IMG_3829.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img120.imagevenue.com/loc101/th_18529_IMG_3814.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img40.imagevenue.com/loc213/th_18541_IMG_3830.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img101.imagevenue.com/loc157/th_18550_IMG_3840.jpg]afbeelding][/URL]
(lukt het nu wel zo?)
[..]
Lawaai vind ik ze niet echt maken (ik merk het niet echt, alleen als ze vertrekken maken ze lawaai)
Ze maken ze idd helaas niet meer schoon, wat ik persoonlijk ook erg jammer vind. Al die vliegen erop zijn echt niet mooi
Mja, daar geef ik je gelijk in. Maar het lawaai heeft ook weer wat. Dan weet je gewoon meteen dat het een Wadloper isquote:Op zondag 7 mei 2006 18:19 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Als je het geluid in de wadloper en de buffel vergelijkt (Zelfde traject) is het geluidsverschil ernorm.
De GTW's komen uit Zwitserlandquote:Op zondag 7 mei 2006 18:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog 7 maanden, dan komen eindelijk de nieuwe duitse treinen hier. Wat zal dat een verademing zijn. Trouwens Alexxxxx nog pics kunnen schieten gister ochtend ?
Vraagje aan Wadloper ben jij de Wadloper uit Oet.....quote:
Nee, ik ben degene nietquote:Op zondag 7 mei 2006 18:29 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Vraagje aan Wadloper ben jij de Wadloper uit Oet.....
Dick oet W.....
ghe 3228 was in Lwd vrijdag. 3111 reed in ieder geval een paar keer mee naar groningen met 3216 dacht ik. Verder stonden 3103 - 3106 en 3108 allemaal in Lwd naast spoor 5. Zie mijn fotos van een paar blz terugquote:Op zondag 7 mei 2006 18:26 schreef Wadloper het volgende:
Van de DH 2's:
3207 3217 3228
3209 3223 3229
3214 3224 3230
3231 (deze was er ook dacht ik)
Van de DH-1:
3103 3112
3106
3108
3111
Mooie foto'squote:Op zondag 7 mei 2006 18:33 schreef Alexxxxx het volgende:
3106, 3108, 3111, 3112, 3224 en 3229 heb ik in Leeuwarden op de foto gezet, dus dat is heel goed mogelijk
Ja die ken ik Die is echt mooi, met erg veel informatie enzoquote:Op zondag 7 mei 2006 18:39 schreef verzameldirk het volgende:
kennen jullie de site van de 'Echte" Wadloper
http://www.wadloper.nl.tt/
welke neus neemt arriva?quote:Op zondag 7 mei 2006 18:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Oke, ander land, zelfde schoonheid
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een wadloper past daar beter in...quote:Op zondag 7 mei 2006 20:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Ze mistaan niet in het landschap op die foto... Maar hier ?
Waar gaat de reis heenquote:Op zondag 7 mei 2006 19:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
Mischien dat ik vrijdag avond nog wat Buitenlands materiaal heb
Gaaf, met de kanaaltrein dus... Leuke terminal hebben ze in Parijs-Gare-Du-Nord...quote:Op zondag 7 mei 2006 20:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Londen,
via frankrijk, dus met wat geluk :p
ik hoop dat ik wat fotos kan maken, en anders wel van de undergroundquote:Op zondag 7 mei 2006 20:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Gaaf, met de kanaaltrein dus... Leuke terminal hebben ze in Parijs-Gare-Du-Nord...
ja klopt, zag net het eindstukje op rtl7.. Interessant iigquote:Op zondag 7 mei 2006 20:42 schreef ROG het volgende:
Volgende week zondag in Transportwereld (RTL5 meen ik) een stukje over die vrachttreinen, RMS ofzo? In ieder geval die geel met blauwe en wat zilver.
Volgens mij is dat de airco voor de machinist.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:43 schreef Wadloper het volgende:
Ik had in Zwolle gezien dat (ik dacht Plan U) een soort kastje op het dak vlakbij de cabine had zien zitten. Enig idee wat dat kan zijn?
Ik heb er een plaatje van:
[[url=http://img125.imagevenue.com/loc91/th_31081_Afbeelding_191.jpg]afbeelding][/URL]
jaquote:Op zondag 7 mei 2006 21:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Zuthen als in Zutphen ?? Wat doet dat ICM daar eigenlijk ????
Niet een beetje overdreven groot?quote:Op zondag 7 mei 2006 22:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de airco voor de machinist.
geen roetfilter? torbofan? kachel? regenton? ( om de wc mee door te spoelen?) duiveltil? iets?quote:Op maandag 8 mei 2006 00:10 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Niet een beetje overdreven groot?
Bovendien zorgt het voor zoveel extra luchtweerstand dat je beter er een goed ventitalitesysteem in kunt zetten...
aircoquote:Op maandag 8 mei 2006 00:37 schreef petre86 het volgende:
geen roetfilter? torbofan? kachel? regenton? ( om de wc mee door te spoelen?) duiveltil? iets?
Bovenin. wat is er irritant aan?quote:Op maandag 8 mei 2006 02:16 schreef ROG het volgende:
Regenton?
Waar zit het water voor de wc in een trein eigenlijk, onderin toch? Vandaar het irritante voetpompje?
Dan zal ie uit museaal oogpunt wel geen airco hebben!quote:Op maandag 8 mei 2006 07:10 schreef Wadloper het volgende:
Airco lijkt me idd beetje groot. Maar bij de andere plan U die hierboven staan zie je dat niet op het dak :S
Dat kan ookquote:Op maandag 8 mei 2006 08:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan zal ie uit museaal oogpunt wel geen airco hebben!
Volgens mij hebben alleen de Plan U's die een nieuwe motor en nieuw interieur gekregen hebben, ook airco.
ICM is de nachttrein van Arnhem -> Zutphen op Zaterdagnacht. Komt uitrichting Zutphen omstreeks 01:00 en vertrekt uit Arnhem om 02:49.quote:
Te klein pedaaltje, duurt altijd een tijdje voor er water uitkomt en dan is het met stoten.quote:
Zonde eigenlijk van die Sprinterramen in die rode U...quote:Op zondag 7 mei 2006 21:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
Plan Utjes Bij Zuthen (6 mei 2006)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
bron: http://www.railtrack.nl/PlanU.htm
Heeft niks met airco te maken maar is e.o.a. iets dat verband houdt met een afvoer/filter van de motor.quote:
ik dacht me te herinneren dat ze kasten als airco geplaatst hebben.quote:Op maandag 8 mei 2006 23:10 schreef Tfz het volgende:
Heeft niks met airco te maken maar is e.o.a. iets dat verband houdt met een afvoer/filter van de motor.
Ah ok, duidelijk. Bij de Sprinters was die lelijke kast op het dak wel de airco volgens mij.quote:Op maandag 8 mei 2006 23:10 schreef Tfz het volgende:
[..]
Heeft niks met airco te maken maar is e.o.a. iets dat verband houdt met een afvoer/filter van de motor.
Nou okee dan. Wat is dan de reden dat het zo'n spuuglelijke kast moest worden? Als een katalysator achterop een auto zo'n vorm had, zou iemand dat geaccepteerd hebben?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 01:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]
ik dacht me te herinneren dat ze kasten als airco geplaatst hebben.
edit:
mijn geheugen begint oud te worden. Ik heb het opgezocht in de boeken van R. Latten. Het is geen airco maar een lucht inlaat/uitlaat van de motor.
Je ziet ze niet op alle DE-III-en, maar alleen op de 15 die een paar jaar geleden een nieuwe motor hebben gekregen.
De kast direct boven de cabines op het dak? Dat is airco inderdaad.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ah ok, duidelijk. Bij de Sprinters was die lelijke kast op het dak wel de airco volgens mij.
Joa, diej. Het ook en ventilatorke drin.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:32 schreef Tfz het volgende:
[..]
De kast direct boven de cabines op het dak? Dat is airco inderdaad.
Ik mis wieltjes...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:38 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[afbeelding]
Beetje aangeklooid in paint. Lijkt ie een beetje?
hij klopt goed.. alleen mis ik iets.. wielenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:38 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[afbeelding]
Beetje aangeklooid in paint. Lijkt ie een beetje?
Op de gecropte versie bedoel je?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:56 schreef Alexxxxx het volgende:
maar 1 deur
Maar ik doe het je neit na hoor, erg mooi
My bad...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:03 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Machinist meot nog een deur hebben...
Zit die bij de Koploper niet altijd aan de rechterkant?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:03 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Machinist meot nog een deur hebben...
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zit die bij de Koploper niet altijd aan de rechterkant?
En dat stomme niet-roken-pictogram.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:39 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
[afbeelding]
Klopt
Maar ik mis wel het eindstation-bordje.
Pictogrammen zoek ik ook nog naar, maar kan geen goede plaatjes ervan vinden..quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En dat stomme niet-roken-pictogram.
Op mijn site zijn zulke voertuigen dan ook bij de bussen ingedeeldquote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:54 schreef the_disheaver het volgende:
Een trein op asflat is geen trein!!
Een beetje koploper gaat natuurlijk naar Leeuwarden he?quote:
Tuurlijk!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Een beetje koploper gaat natuurlijk naar Leeuwarden he?
Volgens mij klopt de voorkant niet helemaal. In jouw afbeelding is de voorkant van de zijkant gezien bol, en volgens mij lopen de deuren kaarsrecht van beneden naar boven.quote:
Even naar het DAF museum gaan daar staat er eentje. Kun je foto's maken wat je wilt, inclusif truck + oplegger.quote:Op woensdag 10 mei 2006 00:44 schreef verzameldirk het volgende:
wie kan mij helpen aan foto's van laadkisten.
Vervoer per auto en trein
bij van gend en loos
Super! Ik zie nu dat ziggy deels gelijk heeft, kaarsrecht lopen ze niet, maar ook niet zo bol als op mijn plaatje. Er zitten 2 kleine, afgeronde hoeken in. Mooi, ik zal het aanpassenquote:Op woensdag 10 mei 2006 00:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Even in mn archief naar zijaanzichten van koploeprs voor je gezocht
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De laatste foto is gemaakt door Lipje btw
Al mn koploperfoto's staan hier, voor als je nog meer foto's nodig hebt
Hehe ja, zover was ik gelukkig zelf ook nog welquote:Op woensdag 10 mei 2006 09:12 schreef blup het volgende:
Let wel op als je gaat painten, 1e klas heeft 'n lijntje.
is dat niet een fiets-met-asociaal-groot-bagagekaartje-eraan-pictootje dan?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En dat stomme niet-roken-pictogram.
In een Sprinter zitten Plan U / T / V -ramen, niet andersom. Plan V-ramen in het materieel-'46 museumtreinstel, dat is pas zonde...quote:Op maandag 8 mei 2006 22:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zonde eigenlijk van die Sprinterramen in die rode U...
Wel andersom. Die ramen zijn ontworpen voor de Sprinter. Ze zijn uiteindelijk terecht gekomen in Plan U omdat de oorspronkelijke ramen niet meer te krijgen waren o.i.d. Dat ze in de latere Plan V's zitten komt doordat deze gebouwd zijn tegelijk met de Sprinters.quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:11 schreef ReisT het volgende:
[..]
In een Sprinter zitten Plan U / T / V -ramen, niet andersom. Plan V-ramen in het materieel-'46 museumtreinstel, dat is pas zonde...
Graag gedaan, als je mee foto's nodig hebt, wil ik wel ff in men archief kijken, en anders maak ik een plaatje voor je dit weekendquote:Op woensdag 10 mei 2006 20:48 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Dank je, wadloper! Dat is een mooi, duidelijk plaatje!
En super dat iedereen hier meedenkt
Rijd je continu op je grens, is de kans op een ATB noodstop veel groter. Ik denk dat het averechts zou werken. Als de trein continu tegen de limiet rijdt van het ATB vak waar hij op rijdt, en het gaat bijvoorbeeld eventjes een stukje heuvelaf, heb je zo die ATB te pakken. Bovendien, stem je de reistijden af op de grens, heb je totaal geen speelruimte meer.quote:Op donderdag 11 mei 2006 02:55 schreef the_disheaver het volgende:
Woei, een ATB'tje vanacht! En iedereen zich (luidop) afvragen: ATB
Beetje vreemd, in amersfoort kwam de trein uit schiphol 10 tot 15 minuten later aan (gedoe met dat het verkeerde treinstel nu voorop stond). Vervolgens nog een noodstop door ATB. En toch kwam ie misschien enkele minuten later op groningen aan... Waarschijnlijk heeft hij op z'n grens gereden (en daardoor een ATB te pakken gekregen) maar toch, kunnen ze dat altijd niet doen?
Hoor je nog wel , HC ATB . Zo schitterend, zit iedereen te kijken, wat is er nou weer gebeurd .quote:Op donderdag 11 mei 2006 02:55 schreef the_disheaver het volgende:
Woei, een ATB'tje vanacht! En iedereen zich (luidop) afvragen: ATB
Beetje vreemd, in amersfoort kwam de trein uit schiphol 10 tot 15 minuten later aan (gedoe met dat het verkeerde treinstel nu voorop stond). Vervolgens nog een noodstop door ATB. En toch kwam ie misschien enkele minuten later op groningen aan... Waarschijnlijk heeft hij op z'n grens gereden (en daardoor een ATB te pakken gekregen) maar toch, kunnen ze dat altijd niet doen?
Hij vergat HC te zeggen. Enkel 'ATB! ..... ATB!!'quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hoor je nog wel , HC ATB . Zo schitterend, zit iedereen te kijken, wat is er nou weer gebeurd .
Hoeveel mensen zouden gedacht hebben dat de trein een fietser geschept had?quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:47 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hij vergat HC te zeggen. Enkel 'ATB! ..... ATB!!'
Dat zit toch aan de buitenkant? Volgens mij betekent het dat daar een vulmond zit voor het waterreservoir.quote:Op donderdag 11 mei 2006 15:06 schreef ROG het volgende:
Wát betekent het witte stickertje met gele stip, denk aan een ei met dooier erin, in de WC's van NS treinen?
Leuk! Nu is ie wel iets te plat aan de voorkant. Als je goed naar de foto kijkt, zie je dat de bakwand een knik vertoont, net onder de ramen. Die knik loopt door over de neus, zodat ie ook in de kopdeuren zit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |