daarom mogen de nederlandse treinen ook niet naar t buitenland, omdat we geen tanks hebbenquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:09 schreef 456 het volgende:
Kwestie van tijd dat er een opvangbak onder aan de trein gaat komen voor dit soort dingen. In sommige landen gaat het binnenkort verplicht worden als ik me niet vergis.
Geldt vooral voor Duitsland. BNL flikkert nog gewoon alle stront tussen de rails.quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
daarom mogen de nederlandse treinen ook niet naar t buitenland, omdat we geen tanks hebben![]()
tenminste staat mij iets van bij
quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:53 schreef MREn het volgende:
[..]
Geldt vooral voor Duitsland. BNL flikkert nog gewoon alle stront tussen de rails.
ICK stammen toch ook? alleen als dat opgeslagen word?quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Wou al zeggen, de treinen naar Berlijn hebben zo'n wegzuig-systeem op de wc. En volgens mij wordt die zooi ook niet naar buiten gegooit maar opgeslagen.
ICK pleurt het ook op de rails volgens mij. Oude Duitse bakken. Aan de andere kant de urine wordt opgeslagen in de tegeltjes van de vloer aan de geur te ruiken...quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ICK stammen toch ook? alleen als dat opgeslagen word?
daar zit geen groot open gat in? maar wordt t netjes afgezogen dacht ik?quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
ICK pleurt het ook op de rails volgens mij. Oude Duitse bakken. Aan de andere kant de urine wordt opgeslagen in de tegeltjes van de vloer aan de geur te ruiken...
In plaats van de doorloopkop een giertank, waarom ook niet!quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
daar zit geen groot open gat in? maar wordt t netjes afgezogen dacht ik?
als t dan nog op de rail pleurt sja,! maar met afzuiging = minimale hoeveelheid water = prima op te slaan = PROBLEM solved!
mischien een idee voor de ICM3/4tjes om een tank er in te gooien![]()
komt toch ruimte vrij door het weghalen van de doorloopkop
Nee met een Plan T maak je goeienaam in Duitslandquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
daarom mogen de nederlandse treinen ook niet naar t buitenland, omdat we geen tanks hebben![]()
tenminste staat mij iets van bij
Gaat wel tien keer zo hard als normaal. Alleen maar heel eventjes.quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:39 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nee met een Plan T maak je goeienaam in Duitsland.
Net iets nieuwerquote:Op donderdag 4 mei 2006 17:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ICK stammen toch ook? alleen als dat opgeslagen word?
quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet naar t buitenland, omdat we geen tanks hebben![]()
Het niet hebben van tanks in combinatie met Duitsland is al eens eerder behoorlijk misgegaanquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:53 schreef MREn het volgende:
Geldt vooral voor Duitsland.
Plan T:HSquote:Op donderdag 4 mei 2006 18:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaat wel tien keer zo hard als normaal. Alleen maar heel eventjes.
wordt daar met de drie smaken ook de SGMm? bedoelt? hoewel dat gewoon SGM's zijn..?quote:Tenslotte rijdt in de randstad nog wat SGM (stadsgewestelijk materieel) rond. Te zien in drie smaken: de tweebaks Citypendel en de driebaks Sprinter. Van de laatste zijn inmiddels ook weer gereviseerde exemplaren te zien: de SGMm.
viel me nu eens opquote:Op donderdag 4 mei 2006 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
ja goed punt Ou-Tde OP moet maar eens ff een mid-life revisie hebben lijkt me
ook goed, maar dan moet t wel Correct in de OP :-)quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:18 schreef Duvel het volgende:
Eigenlijk heb je vijf soorten SGM: SGM-proto, SGM2, SGM3 uit SGM2, SGM3 vers uit fabriek, SGMm.
Mooi hè!
[SPOOR] Updates voor de centrale OPquote:Op donderdag 4 mei 2006 20:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
ook goed, maar dan moet t wel Correct in de OP :-)
ja goddomme, ik zit net te betogen dat het veel handiger is om dat ding in de wiki te knallenquote:
mja, k zou zeggen ga je gang?quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja goddomme, ik zit net te betogen dat het veel handiger is om dat ding in de wiki te knallen
Waarom heb je dat nog niet gedaan dan?quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja goddomme, ik zit net te betogen dat het veel handiger is om dat ding in de wiki te knallen
nja, tis gewoon dat er foutive info staat eigenlijks :pquote:Op donderdag 4 mei 2006 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
zo, aangepast, EEN tram, en het ICK interieur. onderaan de OP staat de link naar het wikitopic, daar kunnen Ou-Tannu, Duvel en MREn hun definitieve oordeel over de sprintertjes vellen
verbeter danquote:Op donderdag 4 mei 2006 21:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja, tis gewoon dat er foutive info staat eigenlijks :p
Inwendig zijn er geen enorme verschillen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:18 schreef Duvel het volgende:
Eigenlijk heb je vijf soorten SGM: SGM-proto, SGM2, SGM3 uit SGM2, SGM3 vers uit fabriek, SGMm.
Mooi hè!
er is niets fout aan hoor, incompleet misschien, maar niet fout.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja, tis gewoon dat er foutive info staat eigenlijks :p
Van mij hoeft dat soort waanzin er ook niet in hoor!quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Inwendig zijn er geen enorme verschillen.
Een verlengde SGM-III is het zelfde als een SGM-III af-fabriek.
Dan zou je het verschil bij IRM ook moeten maken. VIRM III->IV, VIRM IV->VI, IRM-VI en -IV nieuw.
Of de verschillende deelseries plan V1 t/m V13?
Of ICM-0 t/m ICM-4?
Lijkt mij persoonlijk wat te specifiek (en weinig relevant?) voor de OP.
Die tramfout heb ik rechtgezet, van de sprinters heb ik niet echt kaas gegeten, regelenjullie dat ffquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:15 schreef MREn het volgende:
[..]
er is niets fout aan hoor, incompleet misschien, maar niet fout.
dat een van de Houtense trams weg is, is wel een fout, dat sgm-geneuzel niet.
Dan moet in de OP ook komen, welke treinstellen een vastgeschroefde asbak hebben en welke nietquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Inwendig zijn er geen enorme verschillen.
Een verlengde SGM-III is het zelfde als een SGM-III af-fabriek.
Dan zou je het verschil bij IRM ook moeten maken. VIRM III->IV, VIRM IV->VI, IRM-VI en -IV nieuw.
Of de verschillende deelseries plan V1 t/m V13?
Of ICM-0 t/m ICM-4?
Lijkt mij persoonlijk wat te specifiek (en weinig relevant?) voor de OP.
nee, da's idd over de topquote:Op donderdag 4 mei 2006 23:20 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan moet in de OP ook komen, welke treinstellen een vastgeschroefde asbak hebben en welke niet.
Wel joh. Ik heb ooit nog een lijst proberen bij te houden van subtiele verschillen in het DD-AR materieel: blauw of grijs linoleum op de vloer, en of er kruiskopschroeven of die andere (platkop?) waren gebruikt bij de raamkozijnen.quote:
Ze willen ze gaan verbouwen. Enkele suggesties:quote:
Wat een zeikerdsquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:56 schreef Zug-Chef het volgende:
NS sluit toiletten in strijd tegen wildpoepers
LEEUWARDEN - Poep en plas op het spoor in het station van Leeuwarden heeft er in de afgelopen maand vier keer voor gezorgd dat treinen door een stootblok gleden. De NS hebben inmiddels besloten dat conducteurs de toiletten moeten afsluiten als de trein langer dan een paar minuten stilstaat in Leeuwarden.
Dat heeft een woordvoerder van NS woensdag laten weten in een reactie op een klacht van de conducteursvakbond VVMC. Deze bond stelde dat het station niet goed wordt schoongemaakt en deed hierover haar beklag bij spoorbeheerder ProRail.
De viezigheid is inmiddels opgeruimd. "Vannacht zijn de sporen in Leeuwarden schoongemaakt", benadrukte de NS-woordvoerder.
Gewond
Afgelopen vrijdag ging het volgens de VVMC voor het laatst mis in Leeuwarden door uitwerpselen op het spoor. De trein liep tijdens de glijpartij een beschadigde koppeling op. Bij de incidenten ligt de snelheid van de treinen erg laag en het is volgens VVMC-bestuurder Eilert daaraan te danken dat er geen machinisten of reizigers gewond zijn geraakt.
Het is niet de eerste keer dat een treinstation wordt getroffen door wildpoepers en -plassers. Eerder trof het spoorbedrijf al maatregelen tegen het fenomeen in Groningen. "Onze toiletten zijn al voorzien van stickers, waarin we klanten oproepen om er alleen gebruik van te maken als de trein rijdt", aldus de zegsman van NS.
..
..
..
..
..
Alsof dat werkt. InterCIty's staan gemiddeld zo'n 20 minuten stil. Moeten ze dus eerst alle wc's dicht doen. Om 10 minuten later ze weer open te doen... En dat gaan ze natuurlijk een keer vergeten. Zodat als de trein net rijdt, iemand naar de wc moet. Dat niet kan. En de conducteur zit dan natuurlijk op het andere treinstel, zodat iemand tot na Heerenveen moet wachten....![]()
mischien ook elk stammetje zn EIGEN moterwagen geven? ipv een 1700/1800 series eloc?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze willen ze gaan verbouwen. Enkele suggesties:
Uiterlijk omgeschilderd:
[afbeelding]
Interieur vernieuwd:
[afbeelding]
Nieuwe kop erop:
[afbeelding]
Dat zijn die geel zwarte tanken die der achter/voor hangen toch ?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mischien ook elk stammetje zn EIGEN moterwagen geven? ipv een 1700/1800 series eloc?want die passen er dan ECHT niet meer bij
Ik ben in zo'n motorwagen verliefd geworden op mn huidige vrouw, en zij op mij. Ik ben dus voorquote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Des te meer reden om die stammen echte moterwagens te geven ;P
daar kan je ook bergen andere dingen mee doenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:34 schreef FredvZ het volgende:
Dan zit NSR straks helemaal met een megavoorraad 1700 locs...
i knew IT!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik ben in zo'n motorwagen verliefd geworden op mn huidige vrouw, en zij op mij. Ik ben dus voor
Op de watergraafsmeer neerzetten naast die grote berg ICK die als reserve staatquote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
daar kan je ook bergen andere dingen mee doen![]()
nou 1700/1800 elocs voor een staartje ICK hangen en trap de 400 series van de Plan V maar wegquote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Op de watergraafsmeer neerzetten naast die grote berg ICK die als reserve staat
NSR kan er alleen maar personenrijtuigen mee trekken en daarvoor hebben ze er al genoeg.
Verkopen aan Railion heeft ook geen zin, want die hebben er ook te veel...
Verkopen aan het buitenland... beetje moeilijk met een zeldzaam =1500 (+20% 10%) Voltage.
Dat gaat mooi allemaal in dienst met DRGL2007, loccen overschot is dan ook voorbij, oa door formatie van korte (3600-serie)stammen ICR en van trek-trekstammen ICK.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Op de watergraafsmeer neerzetten naast die grote berg ICK die als reserve staat
trek-trek stammen? hebben ze geen stuurstanden over / kunnen die niet relatief snel geproduceerd worden?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:49 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat gaat mooi allemaal in dienst met DRGL2007, loccen overschot is dan ook voorbij, oa door formatie van korte (3600-serie)stammen ICR en van trek-trekstammen ICK.
Niet voor ICKquote:Op vrijdag 5 mei 2006 02:05 schreef petre86 het volgende:
[..]
trek-trek stammen? hebben ze geen stuurstanden over / kunnen die niet relatief snel geproduceerd worden?
Bovenste gaat enigsinds nog wel, maar liever gewoon het huidige uiterlijk. Innerlijkquote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze willen ze gaan verbouwen. Enkele suggesties:
Uiterlijk omgeschilderd:
[afbeelding]
Interieur vernieuwd:
[afbeelding]
Nieuwe kop erop:
[afbeelding]
Als ze er zouden zijn, zou ik niet eens durven kijkenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 09:54 schreef 456 het volgende:
Grappig dat er al wel plaatjes zijn voor een evt verbouwing van DDAR (hou oud zijn die dingen nu eenmaal) en dat ik ze nog niet van ICM heb gezien...
ja maar ze passen dan niet echt meer bij stammetjes,quote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Zou het jammer vinden als de 1700/1800 elocs weggaan. Ik heb het niet zo op EMU's
Die gaan voorlopig ook niet weg; hier worden alleen weer wat absurde, niet-doordachte denkbeelden geuit.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Zou het jammer vinden als de 1700/1800 elocs weggaan. Ik heb het niet zo op EMU's
Die plaatjes zijn niet ondoordacht hoor, die komen van NS zelf. Zoals je weet zijn ze al een tijdje aan het onderzoeken wat ze met het DD-AR park gaan doen. De huidige 30 à 31 DD-AR 1700'en vervangen door motorwagens lijkt me gezien het locpark inderdaad onzinnig, temeer het DD-AR rijtuigpark inmiddels 13 jaar oud is, dus nu nog gloednieuwe motorwagens kopen matcht volgens mij beroerd.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:47 schreef Tfz het volgende:
[..]
Die gaan voorlopig ook niet weg; hier worden alleen weer wat absurde, niet-doordachte denkbeelden geuit.
Ik doel dan ook niet op jouw reactie.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die plaatjes zijn niet ondoordacht hoor, die komen van NS zelf. Zaosl je weet zijn ze al een tijdje aan het onderzoeken wat ze met het DD-AR park gaan doen. De huidige 30 à 31 DD-AR 1700'en vervangen door motorwagens lijkt me gezien het locpark inderdaad onzinnig, temeer het DD-AR rijtuigpark inmiddels 13 jaar oud is, dus nu nog gloednieuwe motorwagens kopen matcht volgens mij beroerd.
Het huidige uiterlijk is vaal geel met donkergele postzegels, voorzien van grafittiresten en divers vuil. Het is echt net schroot.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:32 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Bovenste gaat enigsinds nog wel, maar liever gewoon het huidige uiterlijk. Innerlijk. Onderste
![]()
Eigenlijk is het gewoon ook een jaren 80 Plan V, die raampjes bovenop de bovenkantquote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het huidige uiterlijk is vaal geel met donkergele postzegels, voorzien van grafittiresten en divers vuil. Het is echt net schroot.
Ze zijn trouwens ook aan het experimenteren met de luchtinlaat op de rijtuigen, zoals ik laatst zag op Utrecht Centraal:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
pfff...quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
ik was bezig, maar hij staat idd al wel in de wiki
ik pas ff wat dingen aan
Damn ik was er toen, maar heb niks gezienquote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:28 schreef Alexxxxx het volgende:
aan het eind van de middag twee stoomlocs in Leeuwarden, voor het aankomende stoomweekend. om even over vieren ga ik er even kijken
Ja, klopt, richting Leeuwardenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:05 schreef mirrie1986 het volgende:
er reed hier zonet gewoon een vet gave oude locomotief langs in meppel! Gaaf zeg!
Ik heb ook niks gezien, maar ik lees net dat de eerste nu pas in Meppel isquote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:05 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Damn ik was er toen, maar heb niks gezien
Ga je strax nog naar Lwd... Ik misschien nu nog wel, als die dingen strax langs komen...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb ook niks gezien, maar ik lees net dat de eerste nu pas in Meppel isMorgenochtend ga ik om 7:15 met de trein, dan maar wat eerder weg, wie weet kan ik dan wat foto's maken
Denk het niet, ik hou het bij morgenochtend... Nu vanmiddag is het aangekondigd, sta je daar tussen 200 treinenfappers. En foto's maken ho maar, lopen er weer jan doedels voor je lens langs... Als ik ze morgen zie heb ik geluk, en anders zie ik het maandag of zaterdag wel op Omrop Fryslân.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:10 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ga je strax nog naar Lwd... Ik misschien nu nog wel, als die dingen strax langs komen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |