abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37549029
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:09 schreef 456 het volgende:
Kwestie van tijd dat er een opvangbak onder aan de trein gaat komen voor dit soort dingen. In sommige landen gaat het binnenkort verplicht worden als ik me niet vergis.
daarom mogen de nederlandse treinen ook niet naar t buitenland, omdat we geen tanks hebben

tenminste staat mij iets van bij
pi_37549251
Wou al zeggen, de treinen naar Berlijn hebben zo'n wegzuig-systeem op de wc. En volgens mij wordt die zooi ook niet naar buiten gegooit maar opgeslagen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 16:53:05 #78
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37549317
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

daarom mogen de nederlandse treinen ook niet naar t buitenland, omdat we geen tanks hebben

tenminste staat mij iets van bij
Geldt vooral voor Duitsland. BNL flikkert nog gewoon alle stront tussen de rails.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37549725
We lopen gewoon weer ns achter
  donderdag 4 mei 2006 @ 17:28:33 #80
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37550317
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:53 schreef MREn het volgende:

[..]

Geldt vooral voor Duitsland. BNL flikkert nog gewoon alle stront tussen de rails.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_37550688
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Wou al zeggen, de treinen naar Berlijn hebben zo'n wegzuig-systeem op de wc. En volgens mij wordt die zooi ook niet naar buiten gegooit maar opgeslagen.
ICK stammen toch ook? alleen als dat opgeslagen word?
  donderdag 4 mei 2006 @ 17:51:28 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37550784
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 17:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ICK stammen toch ook? alleen als dat opgeslagen word?
ICK pleurt het ook op de rails volgens mij. Oude Duitse bakken. Aan de andere kant de urine wordt opgeslagen in de tegeltjes van de vloer aan de geur te ruiken...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37550846
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 17:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

ICK pleurt het ook op de rails volgens mij. Oude Duitse bakken. Aan de andere kant de urine wordt opgeslagen in de tegeltjes van de vloer aan de geur te ruiken...
daar zit geen groot open gat in? maar wordt t netjes afgezogen dacht ik?

als t dan nog op de rail pleurt sja, ! maar met afzuiging = minimale hoeveelheid water = prima op te slaan = PROBLEM solved!

mischien een idee voor de ICM3/4tjes om een tank er in te gooien

komt toch ruimte vrij door het weghalen van de doorloopkop
  donderdag 4 mei 2006 @ 18:12:47 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37551261
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 17:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

daar zit geen groot open gat in? maar wordt t netjes afgezogen dacht ik?

als t dan nog op de rail pleurt sja, ! maar met afzuiging = minimale hoeveelheid water = prima op te slaan = PROBLEM solved!

mischien een idee voor de ICM3/4tjes om een tank er in te gooien

komt toch ruimte vrij door het weghalen van de doorloopkop
In plaats van de doorloopkop een giertank, waarom ook niet!

Ik zou zeggen, bel NedTrain en stel het voor!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37551835
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

daarom mogen de nederlandse treinen ook niet naar t buitenland, omdat we geen tanks hebben

tenminste staat mij iets van bij
Nee met een Plan T maak je goeienaam in Duitsland .
  donderdag 4 mei 2006 @ 18:47:20 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37551987
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:39 schreef Brembo het volgende:

[..]

Nee met een Plan T maak je goeienaam in Duitsland .
Gaat wel tien keer zo hard als normaal. Alleen maar heel eventjes.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37552768
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 17:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ICK stammen toch ook? alleen als dat opgeslagen word?
Net iets nieuwer Vergelijk t maar met de nederlandse ICR

Deze juweeltjes:



Kon ff niet zo snel een foto van de wc vinden
  donderdag 4 mei 2006 @ 19:47:32 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37553606
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet naar t buitenland, omdat we geen tanks hebben
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:53 schreef MREn het volgende:
Geldt vooral voor Duitsland.
Het niet hebben van tanks in combinatie met Duitsland is al eens eerder behoorlijk misgegaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37553612
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gaat wel tien keer zo hard als normaal. Alleen maar heel eventjes.
Plan T:HS
8)

edit

uit de op
quote:
Tenslotte rijdt in de randstad nog wat SGM (stadsgewestelijk materieel) rond. Te zien in drie smaken: de tweebaks Citypendel en de driebaks Sprinter. Van de laatste zijn inmiddels ook weer gereviseerde exemplaren te zien: de SGMm.
wordt daar met de drie smaken ook de SGMm? bedoelt? hoewel dat gewoon SGM's zijn..?

dan zouden t toch 2 smaken zijn?

[ Bericht 45% gewijzigd door Ou-Tannu op 04-05-2006 20:09:18 ]
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:14:37 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37554524
ja goed punt Ou-T de OP moet maar eens ff een mid-life revisie hebben lijkt me
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37554611
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
ja goed punt Ou-T de OP moet maar eens ff een mid-life revisie hebben lijkt me
viel me nu eens op
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:18:12 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37554650
wie beheert die OP eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:18:25 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37554656
Eigenlijk heb je vijf soorten SGM: SGM-proto, SGM2, SGM3 uit SGM2, SGM3 vers uit fabriek, SGMm.

Mooi hè!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37554737
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:18 schreef Duvel het volgende:
Eigenlijk heb je vijf soorten SGM: SGM-proto, SGM2, SGM3 uit SGM2, SGM3 vers uit fabriek, SGMm.

Mooi hè!
ook goed, maar dan moet t wel Correct in de OP :-)
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:26:30 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37554917
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

ook goed, maar dan moet t wel Correct in de OP :-)
[SPOOR] Updates voor de centrale OP
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37554976
quote:
pi_37555669
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
wie beheert die OP eigenlijk?
MREn
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:49:07 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37555728
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:47 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

MREn
ja goddomme, ik zit net te betogen dat het veel handiger is om dat ding in de wiki te knallen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37555760
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja goddomme, ik zit net te betogen dat het veel handiger is om dat ding in de wiki te knallen
mja, k zou zeggen ga je gang?
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:50:51 #100
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_37555786
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja goddomme, ik zit net te betogen dat het veel handiger is om dat ding in de wiki te knallen
Waarom heb je dat nog niet gedaan dan?
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:52:30 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37555843
ik was bezig, maar hij staat idd al wel in de wiki

ik pas ff wat dingen aan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:00:16 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37556135
zo, aangepast, EEN tram, en het ICK interieur. onderaan de OP staat de link naar het wikitopic, daar kunnen Ou-Tannu, Duvel en MREn hun definitieve oordeel over de sprintertjes vellen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37556352
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
zo, aangepast, EEN tram, en het ICK interieur. onderaan de OP staat de link naar het wikitopic, daar kunnen Ou-Tannu, Duvel en MREn hun definitieve oordeel over de sprintertjes vellen
nja, tis gewoon dat er foutive info staat eigenlijks :p
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:08:21 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37556419
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nja, tis gewoon dat er foutive info staat eigenlijks :p
verbeter dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:13:37 #105
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37558871
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:18 schreef Duvel het volgende:
Eigenlijk heb je vijf soorten SGM: SGM-proto, SGM2, SGM3 uit SGM2, SGM3 vers uit fabriek, SGMm.

Mooi hè!
Inwendig zijn er geen enorme verschillen.
Een verlengde SGM-III is het zelfde als een SGM-III af-fabriek.
Dan zou je het verschil bij IRM ook moeten maken. VIRM III->IV, VIRM IV->VI, IRM-VI en -IV nieuw.

Of de verschillende deelseries plan V1 t/m V13?

Of ICM-0 t/m ICM-4?

Lijkt mij persoonlijk wat te specifiek (en weinig relevant?) voor de OP.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:15:41 #106
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37558951
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nja, tis gewoon dat er foutive info staat eigenlijks :p
er is niets fout aan hoor, incompleet misschien, maar niet fout.

dat een van de Houtense trams weg is, is wel een fout, dat sgm-geneuzel niet.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:22:45 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37559222
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:13 schreef MREn het volgende:

[..]

Inwendig zijn er geen enorme verschillen.
Een verlengde SGM-III is het zelfde als een SGM-III af-fabriek.
Dan zou je het verschil bij IRM ook moeten maken. VIRM III->IV, VIRM IV->VI, IRM-VI en -IV nieuw.

Of de verschillende deelseries plan V1 t/m V13?

Of ICM-0 t/m ICM-4?

Lijkt mij persoonlijk wat te specifiek (en weinig relevant?) voor de OP.
Van mij hoeft dat soort waanzin er ook niet in hoor!

Ik gaf het alleen maar aan ter illustratie. Er zit soms meer verschil in de deelseries dan je zou denken. Het is een van de redenen dat de revisie van ICR zo lang duurt (had een jaar of wat geleden al klaar moeten zijn).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:18:42 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37561328
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:15 schreef MREn het volgende:

[..]

er is niets fout aan hoor, incompleet misschien, maar niet fout.

dat een van de Houtense trams weg is, is wel een fout, dat sgm-geneuzel niet.
Die tramfout heb ik rechtgezet, van de sprinters heb ik niet echt kaas gegeten, regelenjullie dat ff
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37561395
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:13 schreef MREn het volgende:

[..]

Inwendig zijn er geen enorme verschillen.
Een verlengde SGM-III is het zelfde als een SGM-III af-fabriek.
Dan zou je het verschil bij IRM ook moeten maken. VIRM III->IV, VIRM IV->VI, IRM-VI en -IV nieuw.

Of de verschillende deelseries plan V1 t/m V13?

Of ICM-0 t/m ICM-4?

Lijkt mij persoonlijk wat te specifiek (en weinig relevant?) voor de OP.
Dan moet in de OP ook komen, welke treinstellen een vastgeschroefde asbak hebben en welke niet .
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:21:13 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37561437
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:20 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dan moet in de OP ook komen, welke treinstellen een vastgeschroefde asbak hebben en welke niet .
nee, da's idd over de top
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:34:17 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37561948
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nee, da's idd over de top
Wel joh. Ik heb ooit nog een lijst proberen bij te houden van subtiele verschillen in het DD-AR materieel: blauw of grijs linoleum op de vloer, en of er kruiskopschroeven of die andere (platkop?) waren gebruikt bij de raamkozijnen.

Ziek, dat wel, maar je moet wat als je iedere ochtend het zelfde stuk ziet. En in een DD-AR pitten kan ik niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:46:40 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37562434
DD-AR had nooit in de vaart mogen komen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:28:48 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37563704
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
DD-AR had nooit in de vaart mogen komen
Ze willen ze gaan verbouwen. Enkele suggesties:

Uiterlijk omgeschilderd:


Interieur vernieuwd:


Nieuwe kop erop:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:41:00 #114
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_37563960
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:56 schreef Zug-Chef het volgende:
NS sluit toiletten in strijd tegen wildpoepers

LEEUWARDEN - Poep en plas op het spoor in het station van Leeuwarden heeft er in de afgelopen maand vier keer voor gezorgd dat treinen door een stootblok gleden. De NS hebben inmiddels besloten dat conducteurs de toiletten moeten afsluiten als de trein langer dan een paar minuten stilstaat in Leeuwarden.

Dat heeft een woordvoerder van NS woensdag laten weten in een reactie op een klacht van de conducteursvakbond VVMC. Deze bond stelde dat het station niet goed wordt schoongemaakt en deed hierover haar beklag bij spoorbeheerder ProRail.


De viezigheid is inmiddels opgeruimd. "Vannacht zijn de sporen in Leeuwarden schoongemaakt", benadrukte de NS-woordvoerder.

Gewond

Afgelopen vrijdag ging het volgens de VVMC voor het laatst mis in Leeuwarden door uitwerpselen op het spoor. De trein liep tijdens de glijpartij een beschadigde koppeling op. Bij de incidenten ligt de snelheid van de treinen erg laag en het is volgens VVMC-bestuurder Eilert daaraan te danken dat er geen machinisten of reizigers gewond zijn geraakt.

Het is niet de eerste keer dat een treinstation wordt getroffen door wildpoepers en -plassers. Eerder trof het spoorbedrijf al maatregelen tegen het fenomeen in Groningen. "Onze toiletten zijn al voorzien van stickers, waarin we klanten oproepen om er alleen gebruik van te maken als de trein rijdt", aldus de zegsman van NS.

..
..
..
..
..


Alsof dat werkt. InterCIty's staan gemiddeld zo'n 20 minuten stil. Moeten ze dus eerst alle wc's dicht doen. Om 10 minuten later ze weer open te doen... En dat gaan ze natuurlijk een keer vergeten. Zodat als de trein net rijdt, iemand naar de wc moet. Dat niet kan. En de conducteur zit dan natuurlijk op het andere treinstel, zodat iemand tot na Heerenveen moet wachten....
Wat een zeikerds
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_37564280
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze willen ze gaan verbouwen. Enkele suggesties:

Uiterlijk omgeschilderd:
[afbeelding]

Interieur vernieuwd:
[afbeelding]

Nieuwe kop erop:
[afbeelding]
mischien ook elk stammetje zn EIGEN moterwagen geven? ipv een 1700/1800 series eloc? want die passen er dan ECHT niet meer bij
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:00:46 #116
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_37564335
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mischien ook elk stammetje zn EIGEN moterwagen geven? ipv een 1700/1800 series eloc? want die passen er dan ECHT niet meer bij
Dat zijn die geel zwarte tanken die der achter/voor hangen toch ?
Spuuglelijke dingen ja
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:14:39 #117
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_37564547
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Frans design he?
Des te meer reden om die stammen echte moterwagens te geven ;P
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:23:56 #119
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_37564642
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Des te meer reden om die stammen echte moterwagens te geven ;P
Ik ben in zo'n motorwagen verliefd geworden op mn huidige vrouw, en zij op mij. Ik ben dus voor
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:34:23 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_37564782
Dan zit NSR straks helemaal met een megavoorraad 1700 locs...
So we just called him Fred
pi_37564808
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:34 schreef FredvZ het volgende:
Dan zit NSR straks helemaal met een megavoorraad 1700 locs...
daar kan je ook bergen andere dingen mee doen
pi_37564820
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:23 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik ben in zo'n motorwagen verliefd geworden op mn huidige vrouw, en zij op mij. Ik ben dus voor
i knew IT!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:42:39 #123
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_37564893
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
daar kan je ook bergen andere dingen mee doen
Op de watergraafsmeer neerzetten naast die grote berg ICK die als reserve staat

NSR kan er alleen maar personenrijtuigen mee trekken en daarvoor hebben ze er al genoeg.
Verkopen aan Railion heeft ook geen zin, want die hebben er ook te veel...
Verkopen aan het buitenland... beetje moeilijk met een zeldzaam =1500 (+20% 10%) Voltage.
So we just called him Fred
pi_37564949
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:42 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Op de watergraafsmeer neerzetten naast die grote berg ICK die als reserve staat

NSR kan er alleen maar personenrijtuigen mee trekken en daarvoor hebben ze er al genoeg.
Verkopen aan Railion heeft ook geen zin, want die hebben er ook te veel...
Verkopen aan het buitenland... beetje moeilijk met een zeldzaam =1500 (+20% 10%) Voltage.
nou 1700/1800 elocs voor een staartje ICK hangen en trap de 400 series van de Plan V maar weg
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:49:41 #125
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37564993
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:42 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Op de watergraafsmeer neerzetten naast die grote berg ICK die als reserve staat
Dat gaat mooi allemaal in dienst met DRGL2007, loccen overschot is dan ook voorbij, oa door formatie van korte (3600-serie)stammen ICR en van trek-trekstammen ICK.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37565192
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:49 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat gaat mooi allemaal in dienst met DRGL2007, loccen overschot is dan ook voorbij, oa door formatie van korte (3600-serie)stammen ICR en van trek-trekstammen ICK.
trek-trek stammen? hebben ze geen stuurstanden over / kunnen die niet relatief snel geproduceerd worden?
dag
  vrijdag 5 mei 2006 @ 02:53:54 #127
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37565720
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 02:05 schreef petre86 het volgende:

[..]

trek-trek stammen? hebben ze geen stuurstanden over / kunnen die niet relatief snel geproduceerd worden?
Niet voor ICK
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 5 mei 2006 @ 09:54:29 #128
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37568466
Welke 3600 serie komen ze? Ik neem aan die 'sneltrein' die van Breda naar Arnhem gaat?

Overigens, waarom zouden ze de DDAR van een nieuwe neus gaan voorzien? Ziet er allemaal wel beter uit overigens.
Grappig dat er al wel plaatjes zijn voor een evt verbouwing van DDAR (hou oud zijn die dingen nu eenmaal) en dat ik ze nog niet van ICM heb gezien...
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:12:51 #129
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_37568825
Zou het jammer vinden als de 1700/1800 elocs weggaan. Ik heb het niet zo op EMU's
pi_37570952
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze willen ze gaan verbouwen. Enkele suggesties:

Uiterlijk omgeschilderd:
[afbeelding]

Interieur vernieuwd:
[afbeelding]

Nieuwe kop erop:
[afbeelding]
Bovenste gaat enigsinds nog wel, maar liever gewoon het huidige uiterlijk. Innerlijk . Onderste
pi_37570991
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 09:54 schreef 456 het volgende:
Grappig dat er al wel plaatjes zijn voor een evt verbouwing van DDAR (hou oud zijn die dingen nu eenmaal) en dat ik ze nog niet van ICM heb gezien...
Als ze er zouden zijn, zou ik niet eens durven kijken
Niets mis met de huidige ICMs.
pi_37571404
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Zou het jammer vinden als de 1700/1800 elocs weggaan. Ik heb het niet zo op EMU's
ja maar ze passen dan niet echt meer bij stammetjes,

of ze moeten de locs ook omschilderen? en SCHOON houden?
pi_37571411
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Zou het jammer vinden als de 1700/1800 elocs weggaan. Ik heb het niet zo op EMU's
Die gaan voorlopig ook niet weg; hier worden alleen weer wat absurde, niet-doordachte denkbeelden geuit.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:53:41 #134
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_37571607
Die locs mogen ook wel eens door de wasserette ja..
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:34:01 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37572810
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:47 schreef Tfz het volgende:

[..]

Die gaan voorlopig ook niet weg; hier worden alleen weer wat absurde, niet-doordachte denkbeelden geuit.
Die plaatjes zijn niet ondoordacht hoor, die komen van NS zelf. Zoals je weet zijn ze al een tijdje aan het onderzoeken wat ze met het DD-AR park gaan doen. De huidige 30 à 31 DD-AR 1700'en vervangen door motorwagens lijkt me gezien het locpark inderdaad onzinnig, temeer het DD-AR rijtuigpark inmiddels 13 jaar oud is, dus nu nog gloednieuwe motorwagens kopen matcht volgens mij beroerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 05-05-2006 13:22:19 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37572850
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die plaatjes zijn niet ondoordacht hoor, die komen van NS zelf. Zaosl je weet zijn ze al een tijdje aan het onderzoeken wat ze met het DD-AR park gaan doen. De huidige 30 à 31 DD-AR 1700'en vervangen door motorwagens lijkt me gezien het locpark inderdaad onzinnig, temeer het DD-AR rijtuigpark inmiddels 13 jaar oud is, dus nu nog gloednieuwe motorwagens kopen matcht volgens mij beroerd.
Ik doel dan ook niet op jouw reactie.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:24:04 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37574308
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:32 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Bovenste gaat enigsinds nog wel, maar liever gewoon het huidige uiterlijk. Innerlijk . Onderste
Het huidige uiterlijk is vaal geel met donkergele postzegels, voorzien van grafittiresten en divers vuil. Het is echt net schroot.

Ze zijn trouwens ook aan het experimenteren met de luchtinlaat op de rijtuigen, zoals ik laatst zag op Utrecht Centraal:


Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:28:28 #138
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_37574445
aan het eind van de middag twee stoomlocs in Leeuwarden, voor het aankomende stoomweekend. om even over vieren ga ik er even kijken
pi_37577160
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het huidige uiterlijk is vaal geel met donkergele postzegels, voorzien van grafittiresten en divers vuil. Het is echt net schroot.

Ze zijn trouwens ook aan het experimenteren met de luchtinlaat op de rijtuigen, zoals ik laatst zag op Utrecht Centraal:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eigenlijk is het gewoon ook een jaren 80 Plan V, die raampjes bovenop de bovenkant . Ik heb geluk dat ik nooit met DD-AR hoef te reizen . Maar een keer ingezeten, maar het zit totaal niet.

Ik vind trouwens de 16/17/1800 serie juist wel mooi . De rest van Nederlandse materieel is alleemaal met motorwagen .
pi_37578681
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
ik was bezig, maar hij staat idd al wel in de wiki

ik pas ff wat dingen aan
pfff... En de link naar de wiki staat ook gewoon in de OP... Misschien kon het wel beter gewoon groter én bovenin geplaatst worden Wie leest die gigantische OP nou...
  vrijdag 5 mei 2006 @ 17:05:03 #141
96705 mirrie1986
all you need is love
pi_37580930
er reed hier zonet gewoon een vet gave oude locomotief langs in meppel! Gaaf zeg!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 17:05:23 #142
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_37580934
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:28 schreef Alexxxxx het volgende:
aan het eind van de middag twee stoomlocs in Leeuwarden, voor het aankomende stoomweekend. om even over vieren ga ik er even kijken
Damn ik was er toen, maar heb niks gezien
  vrijdag 5 mei 2006 @ 17:06:07 #143
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_37580950
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 17:05 schreef mirrie1986 het volgende:
er reed hier zonet gewoon een vet gave oude locomotief langs in meppel! Gaaf zeg!
Ja, klopt, richting Leeuwarden over een uur komt er nog 1 langs.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 17:07:05 #144
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_37580979
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 17:05 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Damn ik was er toen, maar heb niks gezien
Ik heb ook niks gezien, maar ik lees net dat de eerste nu pas in Meppel is Morgenochtend ga ik om 7:15 met de trein, dan maar wat eerder weg, wie weet kan ik dan wat foto's maken
  vrijdag 5 mei 2006 @ 17:10:01 #145
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_37581037
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 17:07 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik heb ook niks gezien, maar ik lees net dat de eerste nu pas in Meppel is Morgenochtend ga ik om 7:15 met de trein, dan maar wat eerder weg, wie weet kan ik dan wat foto's maken
Ga je strax nog naar Lwd... Ik misschien nu nog wel, als die dingen strax langs komen...
  vrijdag 5 mei 2006 @ 17:18:52 #146
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_37581214

Leeuwarden
DH1: 3103 - 3104 - 3106 - 3108
Vrijdag 5 Mei 2006 - 15:08


Leeuwarden
Stoptrein Leeuwarden - Groningen
DH2: 3228
Vrijdag 5 Mei 2006 - 15:09


Leeuwarden
DH1: 3109
Vrijdag 5 Mei 2006 - 16:30


Leeuwarden Achter De Hoven
Stoptrein Groningen - Leeuwarden
DH1 + DH2: 3111 + 3216
Vrijdag 5 Mei 2006 - 16:41


Leeuwarden - Dokkumer Lokaaltsje
Vrijdag 5 Mei 2006


Leeuwarden - Dokkumer Lokaaltsje
Vrijdag 5 Mei 2006


Leeuwarden - Dokkumer Lokaaltsje
Vrijdag 5 Mei 2006


Poepincident op Lwd:


Leeuwarden
Vrijdag 5 Mei 2006


Leeuwarden
Vrijdag 5 Mei 2006

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 05-05-2006 17:24:12 ]
  vrijdag 5 mei 2006 @ 17:22:10 #147
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_37581273
Spoor



Maastricht:




Eindhoven

  vrijdag 5 mei 2006 @ 17:23:15 #148
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_37581298
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 17:22 schreef Radjesh het volgende:
Spoor
[afbeelding]
gelukkig geen poep er tussen
  vrijdag 5 mei 2006 @ 17:28:25 #149
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_37581407
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 17:10 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ga je strax nog naar Lwd... Ik misschien nu nog wel, als die dingen strax langs komen...
Denk het niet, ik hou het bij morgenochtend... Nu vanmiddag is het aangekondigd, sta je daar tussen 200 treinenfappers. En foto's maken ho maar, lopen er weer jan doedels voor je lens langs... Als ik ze morgen zie heb ik geluk, en anders zie ik het maandag of zaterdag wel op Omrop Fryslân.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 17:30:02 #150
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_37581435
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 17:23 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

gelukkig geen poep er tussen
dat je die kapotte koppelingskappen door het poepglijden die opp spoor 1 (ja toch? iig die richting Sneek/Starum) lagen niet eens op de foto hebt gezet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')