abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:52:30 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37555843
ik was bezig, maar hij staat idd al wel in de wiki

ik pas ff wat dingen aan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:00:16 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37556135
zo, aangepast, EEN tram, en het ICK interieur. onderaan de OP staat de link naar het wikitopic, daar kunnen Ou-Tannu, Duvel en MREn hun definitieve oordeel over de sprintertjes vellen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37556352
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
zo, aangepast, EEN tram, en het ICK interieur. onderaan de OP staat de link naar het wikitopic, daar kunnen Ou-Tannu, Duvel en MREn hun definitieve oordeel over de sprintertjes vellen
nja, tis gewoon dat er foutive info staat eigenlijks :p
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:08:21 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37556419
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nja, tis gewoon dat er foutive info staat eigenlijks :p
verbeter dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:13:37 #105
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37558871
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:18 schreef Duvel het volgende:
Eigenlijk heb je vijf soorten SGM: SGM-proto, SGM2, SGM3 uit SGM2, SGM3 vers uit fabriek, SGMm.

Mooi hč!
Inwendig zijn er geen enorme verschillen.
Een verlengde SGM-III is het zelfde als een SGM-III af-fabriek.
Dan zou je het verschil bij IRM ook moeten maken. VIRM III->IV, VIRM IV->VI, IRM-VI en -IV nieuw.

Of de verschillende deelseries plan V1 t/m V13?

Of ICM-0 t/m ICM-4?

Lijkt mij persoonlijk wat te specifiek (en weinig relevant?) voor de OP.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:15:41 #106
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37558951
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nja, tis gewoon dat er foutive info staat eigenlijks :p
er is niets fout aan hoor, incompleet misschien, maar niet fout.

dat een van de Houtense trams weg is, is wel een fout, dat sgm-geneuzel niet.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:22:45 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37559222
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:13 schreef MREn het volgende:

[..]

Inwendig zijn er geen enorme verschillen.
Een verlengde SGM-III is het zelfde als een SGM-III af-fabriek.
Dan zou je het verschil bij IRM ook moeten maken. VIRM III->IV, VIRM IV->VI, IRM-VI en -IV nieuw.

Of de verschillende deelseries plan V1 t/m V13?

Of ICM-0 t/m ICM-4?

Lijkt mij persoonlijk wat te specifiek (en weinig relevant?) voor de OP.
Van mij hoeft dat soort waanzin er ook niet in hoor!

Ik gaf het alleen maar aan ter illustratie. Er zit soms meer verschil in de deelseries dan je zou denken. Het is een van de redenen dat de revisie van ICR zo lang duurt (had een jaar of wat geleden al klaar moeten zijn).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:18:42 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37561328
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:15 schreef MREn het volgende:

[..]

er is niets fout aan hoor, incompleet misschien, maar niet fout.

dat een van de Houtense trams weg is, is wel een fout, dat sgm-geneuzel niet.
Die tramfout heb ik rechtgezet, van de sprinters heb ik niet echt kaas gegeten, regelenjullie dat ff
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37561395
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:13 schreef MREn het volgende:

[..]

Inwendig zijn er geen enorme verschillen.
Een verlengde SGM-III is het zelfde als een SGM-III af-fabriek.
Dan zou je het verschil bij IRM ook moeten maken. VIRM III->IV, VIRM IV->VI, IRM-VI en -IV nieuw.

Of de verschillende deelseries plan V1 t/m V13?

Of ICM-0 t/m ICM-4?

Lijkt mij persoonlijk wat te specifiek (en weinig relevant?) voor de OP.
Dan moet in de OP ook komen, welke treinstellen een vastgeschroefde asbak hebben en welke niet .
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:21:13 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37561437
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:20 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dan moet in de OP ook komen, welke treinstellen een vastgeschroefde asbak hebben en welke niet .
nee, da's idd over de top
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:34:17 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37561948
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nee, da's idd over de top
Wel joh. Ik heb ooit nog een lijst proberen bij te houden van subtiele verschillen in het DD-AR materieel: blauw of grijs linoleum op de vloer, en of er kruiskopschroeven of die andere (platkop?) waren gebruikt bij de raamkozijnen.

Ziek, dat wel, maar je moet wat als je iedere ochtend het zelfde stuk ziet. En in een DD-AR pitten kan ik niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:46:40 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37562434
DD-AR had nooit in de vaart mogen komen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:28:48 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37563704
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
DD-AR had nooit in de vaart mogen komen
Ze willen ze gaan verbouwen. Enkele suggesties:

Uiterlijk omgeschilderd:


Interieur vernieuwd:


Nieuwe kop erop:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:41:00 #114
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_37563960
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:56 schreef Zug-Chef het volgende:
NS sluit toiletten in strijd tegen wildpoepers

LEEUWARDEN - Poep en plas op het spoor in het station van Leeuwarden heeft er in de afgelopen maand vier keer voor gezorgd dat treinen door een stootblok gleden. De NS hebben inmiddels besloten dat conducteurs de toiletten moeten afsluiten als de trein langer dan een paar minuten stilstaat in Leeuwarden.

Dat heeft een woordvoerder van NS woensdag laten weten in een reactie op een klacht van de conducteursvakbond VVMC. Deze bond stelde dat het station niet goed wordt schoongemaakt en deed hierover haar beklag bij spoorbeheerder ProRail.


De viezigheid is inmiddels opgeruimd. "Vannacht zijn de sporen in Leeuwarden schoongemaakt", benadrukte de NS-woordvoerder.

Gewond

Afgelopen vrijdag ging het volgens de VVMC voor het laatst mis in Leeuwarden door uitwerpselen op het spoor. De trein liep tijdens de glijpartij een beschadigde koppeling op. Bij de incidenten ligt de snelheid van de treinen erg laag en het is volgens VVMC-bestuurder Eilert daaraan te danken dat er geen machinisten of reizigers gewond zijn geraakt.

Het is niet de eerste keer dat een treinstation wordt getroffen door wildpoepers en -plassers. Eerder trof het spoorbedrijf al maatregelen tegen het fenomeen in Groningen. "Onze toiletten zijn al voorzien van stickers, waarin we klanten oproepen om er alleen gebruik van te maken als de trein rijdt", aldus de zegsman van NS.

..
..
..
..
..


Alsof dat werkt. InterCIty's staan gemiddeld zo'n 20 minuten stil. Moeten ze dus eerst alle wc's dicht doen. Om 10 minuten later ze weer open te doen... En dat gaan ze natuurlijk een keer vergeten. Zodat als de trein net rijdt, iemand naar de wc moet. Dat niet kan. En de conducteur zit dan natuurlijk op het andere treinstel, zodat iemand tot na Heerenveen moet wachten....
Wat een zeikerds
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_37564280
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze willen ze gaan verbouwen. Enkele suggesties:

Uiterlijk omgeschilderd:
[afbeelding]

Interieur vernieuwd:
[afbeelding]

Nieuwe kop erop:
[afbeelding]
mischien ook elk stammetje zn EIGEN moterwagen geven? ipv een 1700/1800 series eloc? want die passen er dan ECHT niet meer bij
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:00:46 #116
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_37564335
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mischien ook elk stammetje zn EIGEN moterwagen geven? ipv een 1700/1800 series eloc? want die passen er dan ECHT niet meer bij
Dat zijn die geel zwarte tanken die der achter/voor hangen toch ?
Spuuglelijke dingen ja
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:14:39 #117
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_37564547
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Frans design he?
Des te meer reden om die stammen echte moterwagens te geven ;P
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:23:56 #119
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_37564642
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Des te meer reden om die stammen echte moterwagens te geven ;P
Ik ben in zo'n motorwagen verliefd geworden op mn huidige vrouw, en zij op mij. Ik ben dus voor
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:34:23 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_37564782
Dan zit NSR straks helemaal met een megavoorraad 1700 locs...
So we just called him Fred
pi_37564808
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:34 schreef FredvZ het volgende:
Dan zit NSR straks helemaal met een megavoorraad 1700 locs...
daar kan je ook bergen andere dingen mee doen
pi_37564820
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:23 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik ben in zo'n motorwagen verliefd geworden op mn huidige vrouw, en zij op mij. Ik ben dus voor
i knew IT!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:42:39 #123
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_37564893
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
daar kan je ook bergen andere dingen mee doen
Op de watergraafsmeer neerzetten naast die grote berg ICK die als reserve staat

NSR kan er alleen maar personenrijtuigen mee trekken en daarvoor hebben ze er al genoeg.
Verkopen aan Railion heeft ook geen zin, want die hebben er ook te veel...
Verkopen aan het buitenland... beetje moeilijk met een zeldzaam =1500 (+20% 10%) Voltage.
So we just called him Fred
pi_37564949
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:42 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Op de watergraafsmeer neerzetten naast die grote berg ICK die als reserve staat

NSR kan er alleen maar personenrijtuigen mee trekken en daarvoor hebben ze er al genoeg.
Verkopen aan Railion heeft ook geen zin, want die hebben er ook te veel...
Verkopen aan het buitenland... beetje moeilijk met een zeldzaam =1500 (+20% 10%) Voltage.
nou 1700/1800 elocs voor een staartje ICK hangen en trap de 400 series van de Plan V maar weg
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:49:41 #125
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37564993
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:42 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Op de watergraafsmeer neerzetten naast die grote berg ICK die als reserve staat
Dat gaat mooi allemaal in dienst met DRGL2007, loccen overschot is dan ook voorbij, oa door formatie van korte (3600-serie)stammen ICR en van trek-trekstammen ICK.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')