Als je het geluid in de wadloper en de buffel vergelijkt (Zelfde traject) is het geluidsverschil ernorm.quote:Op zondag 7 mei 2006 18:16 schreef Wadloper het volgende:
[[url=http://img131.imagevenue.com/loc101/th_18519_IMG_3829.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img120.imagevenue.com/loc101/th_18529_IMG_3814.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img40.imagevenue.com/loc213/th_18541_IMG_3830.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img101.imagevenue.com/loc157/th_18550_IMG_3840.jpg]afbeelding][/URL]
(lukt het nu wel zo?)
[..]
Lawaai vind ik ze niet echt maken (ik merk het niet echt, alleen als ze vertrekken maken ze lawaai)
Ze maken ze idd helaas niet meer schoon, wat ik persoonlijk ook erg jammer vind. Al die vliegen erop zijn echt niet mooi![]()
Mja, daar geef ik je gelijk in. Maar het lawaai heeft ook weer wat. Dan weet je gewoon meteen dat het een Wadloper isquote:Op zondag 7 mei 2006 18:19 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Als je het geluid in de wadloper en de buffel vergelijkt (Zelfde traject) is het geluidsverschil ernorm.
De GTW's komen uit Zwitserlandquote:Op zondag 7 mei 2006 18:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog 7 maanden, dan komen eindelijk de nieuwe duitse treinen hier. Wat zal dat een verademing zijn. Trouwens Alexxxxx nog pics kunnen schieten gister ochtend ?
Vraagje aan Wadloper ben jij de Wadloper uit Oet.....quote:
Nee, ik ben degene nietquote:Op zondag 7 mei 2006 18:29 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Vraagje aan Wadloper ben jij de Wadloper uit Oet.....
Dick oet W.....
ghe 3228 was in Lwd vrijdag. 3111 reed in ieder geval een paar keer mee naar groningen met 3216 dacht ik. Verder stonden 3103 - 3106 en 3108 allemaal in Lwd naast spoor 5. Zie mijn fotos van een paar blz terugquote:Op zondag 7 mei 2006 18:26 schreef Wadloper het volgende:
Van de DH 2's:
3207 3217 3228
3209 3223 3229
3214 3224 3230
3231 (deze was er ook dacht ik)
Van de DH-1:
3103 3112
3106
3108
3111
Mooie foto'squote:Op zondag 7 mei 2006 18:33 schreef Alexxxxx het volgende:
3106, 3108, 3111, 3112, 3224 en 3229 heb ik in Leeuwarden op de foto gezet, dus dat is heel goed mogelijk
Ja die ken ikquote:Op zondag 7 mei 2006 18:39 schreef verzameldirk het volgende:
kennen jullie de site van de 'Echte" Wadloper
http://www.wadloper.nl.tt/
welke neus neemt arriva?quote:Op zondag 7 mei 2006 18:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Oke, ander land, zelfde schoonheid
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een wadloper past daar beter in...quote:Op zondag 7 mei 2006 20:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Ze mistaan niet in het landschap op die foto... Maar hier ?
Waar gaat de reis heenquote:Op zondag 7 mei 2006 19:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
Mischien dat ik vrijdag avond nog wat Buitenlands materiaal heb
Gaaf, met de kanaaltrein dus... Leuke terminal hebben ze in Parijs-Gare-Du-Nord...quote:Op zondag 7 mei 2006 20:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Londen,
via frankrijk, dus met wat geluk :p
ik hoop dat ik wat fotos kan maken, en anders wel van de undergroundquote:Op zondag 7 mei 2006 20:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Gaaf, met de kanaaltrein dus... Leuke terminal hebben ze in Parijs-Gare-Du-Nord...
ja klopt, zag net het eindstukje op rtl7.. Interessant iigquote:Op zondag 7 mei 2006 20:42 schreef ROG het volgende:
Volgende week zondag in Transportwereld (RTL5 meen ik) een stukje over die vrachttreinen, RMS ofzo? In ieder geval die geel met blauwe en wat zilver.
Volgens mij is dat de airco voor de machinist.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:43 schreef Wadloper het volgende:
Ik had in Zwolle gezien dat (ik dacht Plan U) een soort kastje op het dak vlakbij de cabine had zien zitten. Enig idee wat dat kan zijn?
Ik heb er een plaatje van:
[[url=http://img125.imagevenue.com/loc91/th_31081_Afbeelding_191.jpg]afbeelding][/URL]
jaquote:Op zondag 7 mei 2006 21:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Zuthen als in Zutphen ?? Wat doet dat ICM daar eigenlijk ????
Niet een beetje overdreven groot?quote:Op zondag 7 mei 2006 22:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de airco voor de machinist.
geen roetfilter? torbofan? kachel? regenton? ( om de wc mee door te spoelen?) duiveltil? iets?quote:Op maandag 8 mei 2006 00:10 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Niet een beetje overdreven groot?
Bovendien zorgt het voor zoveel extra luchtweerstand dat je beter er een goed ventitalitesysteem in kunt zetten...
aircoquote:Op maandag 8 mei 2006 00:37 schreef petre86 het volgende:
geen roetfilter? torbofan? kachel? regenton? ( om de wc mee door te spoelen?) duiveltil? iets?
Bovenin. wat is er irritant aan?quote:Op maandag 8 mei 2006 02:16 schreef ROG het volgende:
Regenton?
Waar zit het water voor de wc in een trein eigenlijk, onderin toch? Vandaar het irritante voetpompje?
Dan zal ie uit museaal oogpunt wel geen airco hebben!quote:Op maandag 8 mei 2006 07:10 schreef Wadloper het volgende:
Airco lijkt me idd beetje groot. Maar bij de andere plan U die hierboven staan zie je dat niet op het dak :S
Dat kan ookquote:Op maandag 8 mei 2006 08:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan zal ie uit museaal oogpunt wel geen airco hebben!
Volgens mij hebben alleen de Plan U's die een nieuwe motor en nieuw interieur gekregen hebben, ook airco.
ICM is de nachttrein van Arnhem -> Zutphen op Zaterdagnacht. Komt uitrichting Zutphen omstreeks 01:00 en vertrekt uit Arnhem om 02:49.quote:
Zonde eigenlijk van die Sprinterramen in die rode U...quote:Op zondag 7 mei 2006 21:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
Plan Utjes Bij Zuthen (6 mei 2006)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
bron: http://www.railtrack.nl/PlanU.htm
Heeft niks met airco te maken maar is e.o.a. iets dat verband houdt met een afvoer/filter van de motor.quote:
ik dacht me te herinneren dat ze kasten als airco geplaatst hebben.quote:Op maandag 8 mei 2006 23:10 schreef Tfz het volgende:
Heeft niks met airco te maken maar is e.o.a. iets dat verband houdt met een afvoer/filter van de motor.
Ah ok, duidelijk.quote:Op maandag 8 mei 2006 23:10 schreef Tfz het volgende:
[..]
Heeft niks met airco te maken maar is e.o.a. iets dat verband houdt met een afvoer/filter van de motor.
Nou okee dan. Wat is dan de reden dat het zo'n spuuglelijke kast moest worden? Als een katalysator achterop een auto zo'n vorm had, zou iemand dat geaccepteerd hebben?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 01:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]
ik dacht me te herinneren dat ze kasten als airco geplaatst hebben.
edit:
mijn geheugen begint oud te worden. Ik heb het opgezocht in de boeken van R. Latten. Het is geen airco maar een lucht inlaat/uitlaat van de motor.
Je ziet ze niet op alle DE-III-en, maar alleen op de 15 die een paar jaar geleden een nieuwe motor hebben gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |